פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לשמאלני, 10/11/03 10:35)
אני רואה שאתה מקפיד מאוד
אריה פרלמן (יום שני, 10/11/2003 שעה 21:57)
בתשובה לשמאלני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר מדובר במעללי ביילין - ומשתדל להיות נאמן ככל שניתן לעובדות.
אך פריביליגיה זו נתונה לשותפיך לדיעה.

כשאתה פוסק שאני רוצה להוציא אותך ואת שותפיך לדיעה להורג - ועוד טוען שלא מדובר בהיסטריה.
אז אולי מדובר באיזה הומור מיוחד, מהסיבה הפשוטה שאין שום יסוד לפנטזיה המבעיתה הזאת.

אבל הרי כאשר השמאלן פוצח במסע תעמולה נגד יריבו - מעולם לא היה ואין צורך בשום יסוד.

מבחינה זאת, לפחות - אין כל חדש תחת השמש.

1) אף אחד לא ניהל משא ומתן, מלבד ביילין וחבורתו שניהלו משא ומתן עם עבד רבו וחבורתו. למה הדבר דומה? לאדם שמכריז שהוא תמיד צודק - מלבד מבמקרים שבהם הוא טועה...

אף אחד - אכן - לא התיימר לדבר בשם ''ממשלת ישראל'' - אמת ויציב. הבעיה הקטנה היא שביילין ושות' התיימרו לדבר בשם ''מדינת ישראל''. אכן הבדל תהומי שמשנה את כל התמונה.

2) דיון תיאורטי בשאלה האם יש או אין לרבין או לכל ראש ממשלה אחר דין רודף - שונה אלף מונים מפסיקה פוזיטיבית שאכן חל דין רודף - אישית - על אדם זה או אחר.

3) מי שתומך בימין הישראלי - לשיטתך - מנסה לקדם בפועל את חזון מלחמת גוג ומגוג; התנצרותם של כל היהודים והריגתם של השאר. עד כאן הבנתי נכון?

4) מצא לי איש פת''ח שיתנער במפורש מחוקת הפת''ח ומן ה''אמנה הפלשתינאית'' - ויודיע שהוא מתנגד נחרצות להשמדת מדינת ישראל ולמאבק בציונות - ואשים את פסלו לצד פסל מרטין לותר קינג במוזיאון מדאם טוסו.

ושוב חוזר הניגון: אמור לי מה לא אמרתי לך - ואומר לך מה היית רוצה שאומר לך.
_new_ הוספת תגובה



אני רואה שאתה מקפיד מאוד
שמאלני (יום שלישי, 11/11/2003 שעה 10:43)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מקפיד גם כשמדובר בביילין, וגם שמדובר בליברמן, אם יש לי טעות עובדתית, תקן אותי. אני, להבדיל ממרבית הכותבים בפורום, לא גאה מדי מכדי להודות באנושיותי, טעיתי בעבר, וכנראה אטעה גם בעתיד.

אני פוסק שאתה רוצה להוציא אותנו להורג על סמך המאמר דיון 1759

מעולם לא פתחתי ב''מסע תעמולה'' נגד אדם כלשהו, ולא ברור לי על מה אתה מדבר. כנראה שבעולם בו זה דמוקרטי להוציא להורג את מנהיגי האופוזיציה, לא דמוקרטי לא להסכים עם הממשלה, ואפשר לשפוט על פשעים שטרם בוצעו, אפשר לקרוא כל ביקורת כתעמולה.

מאיזה בחינה?

1) ביילין וחבורתו לא ניהלו ''משא ומתן''. ביילין וחבורותו לא התימרו גם לדבר בשם מדינת ישראל. בתגובתך, אנא זכור את חובת ההוכחה, והנחת החפות.

2) ולכן אף אחד *לא* הועמד לדין.

3) לא, זה לא מה שאמרתי. הטענות הן ''מי שתומך בימין הישראלי על מנת לקדם מלחמת גוג ומגוג מנסה לקדם מלחמת גוג ומגוג.'' ו ''הנוצרים האוונגליסטים תומכים בימין הישראלי במטרה לקדם מלחמת גוג ומגוג''. נכון, קצת מורכב, ואני מצטער, פעם הבאה אנסה לא להעלות טיעונים מורכבים שכאלה ואשאר עם טיעוני ''אנחנו צודקים אינהרנטית ואתם חרא לדורותיו'' האהובים עליך כל כך.

4) מצאתי, הצד הפלשתינאי באמנת ג'נווה.

ושוב חוזר הניגון: ''אמור לי מה אני חושב, למה צריך להוציא אותי להורג בשל כך, וכמה אתה הקורבן של כל זה''.
_new_ הוספת תגובה



האם כבוד הרב פוסק לי
אריה פרלמן (יום שלישי, 11/11/2003 שעה 22:04)
בתשובה לשמאלני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''דין הורג''?

קראתי שוב את מה שכתבתי במו ידיי - ולא מצאתי שום בדל סימן לטענתך. אם לא הבנת את פירוש הביטוי ''ביילין וחבורתו'' - אז הריני להבהיר: אין הכוונה לביילין ולכל מיליוני הישראלים שתומכים בו או בהשקפותיו - אלא בו ובחבורה המצומצמת של האנשים השפויים והפטריוטיים שהיו מעורבים באופן ישיר ב''משא ומתן שלא היה''.

הנני סמוך ובטוח שהיית מודע היטב לאבחנה זו - ולכן אינני מאשים אותך ב''טעות עובדתית הנובעת מאנושיותך'' או משהו כזה - אלא בהיתממות.

אבל בסדר... אם זה עושה לך את היום...

אך גם ביחס לביילין ושות' - לא דיברתי על הוצאה להורג - אלא על עבירה לכאורה על סעיף 97 ב' לחוק העונשין. אם טרחת לקרוא את הסעיף - קפדן ודקדקן שכמותך - ודאי ראית שהעונש הוא ''מיתה או מאסר עולם'' (נתון לשיקול דעתו של בית המשפט) - ולא ''מוות נקודה''. עוד נאמר בחוק - שלא יבוצע עונש המוות אלא בעת ביצוע פעולות איבה של ישראל או נגדה. גם כאן יכול בית המשפט לחמוק (ביצירתיות האופיינית לו) מהטלת עונש מוות על-ידי טענה שכביכול מדינת ישראל לא נמצאת *אשכרה* במצב של ''פעולות איבה הדדיות'' - כי אם, למשל, ב*סתם* מצב חירום.

בוודאי גם שמת לב - שלא קראתי לאף אחד לקחת את החוק לידיו - ולא שידלתי אף אדם לגרום חלילה נזק גופני לביילין או למי מחבריו, אלא אם כן ''תפסוק'' אחרת.

* * *

1) בטיוטת ההסכם, שהוגשה על דעתם של ביילין ושות' - הצד הישראלי נקרא לא ''אזרחים ישראליים'' או דבר דומה - אלא ''מדינת ישראל''. טיוטת ההסכם היא חלק ממשא-ומתן. אם תרצה - ''דיונים''.

2) ברוך השם.

3) מכיוון שטיעוניך באמת מורכבים ביחס להבנתי המוגבלת - נקטתי לשון זהירות: ''האם הבנתי נכון?''.
אך אתה 'פסקת' שכך הבנתי ותו לא.
אז לא הבנתי נכון. רק מי שתומך בימין הישראלי ''על-מנת לקדם מלחמת גוג ומגוג'' הוא אויב. וכל השאר לא. אין ספק שמדובר בהבהרה חשובה. וכעת - לך וחטט בנבכי נפשו של כל פונדמנטליסט נוצרי - כולל כמה מחברי הקונגרס החשובים ביותר - ומצא האם פעולה זו או אחרת נעשתה - במודע - לא מתוך אהדה בסיסית (פונדמנטלית כזאת) לעם התנ''ך היושב בארץ התנ''ך - אלא דווקא על-מנת לקדם מלחמת גוג ומגוג.
אכן - קשים הם חייו של השמאלן פוסק ההלכות.

מעניין מהי עמדתך לגבי ה''הודנא'' האחרונה שהוכרזה - כאשר ברור לחלוטין שהיא נועדה לקדם את מטרתו של החמאס לשחרר את החלק הזה של ''דאר אל-חרב'' משליטתם של ה''כופרים היהודים''.

4) צר לי, אבל לא הבנתי מה הקשר בין המשפט שכתבת לבין מה ששאלתי. מהו שמו של אותו פלשתינאי - שהביע התנערות מפורשת מה''אמנה הפלשתינאית'' ומחוקת הפת''ח? (שהרי בוודאי תסכים איתי שאין רבותא באדם שידוע כי הוא מחוייב הן לתורת הרב מאיר כהנא המנוח והן לתורת רב גינצבורג יבל''א - ומביע התכחשות מפורשת רק למשנתו של הרב גינצבורג).
היכן הביע אותו פלשתינאי את ההתכחשות: עיתון; תאריך; עמוד.

ושוב חוזר הניגון: אמור לי מה שאתה רוצה - ופסוק לי פסוקך.
_new_ הוספת תגובה



לא רב אנוכי,
שמאלני (יום רביעי, 12/11/2003 שעה 10:42)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולהבדיל ממך, לא פסקתי לאף אחד שום דבר.

הבנתי את כוונתך, אך מכיוון שכל חטאו של ביילין היה הנסיון לקדם את תפיסת עולמו (המאוסה עליך) ומאחר ותפיסת עולמי קרובה לתפיסת עולמו באופן שממאיס גם את תפיסת עולמי עליך, ומאחר שגם אני ניסיתי, ואמשיך לנסות לקדם את תפיסת עולמי, ''פשעו'' של ביילין הוא גם ''פשעי'', ואחרי שתגמרו לחסל את ה''פושעים'' הכבדים, אין לי שום סיבה להניח שלא תעברו לדגי הרקק (ואגב, גם זה משל, ולא דה-הומניזציה עצמית, כמו שבוודאי חשבת), עד שבסוף כל מדינת ישראל תהיה נקיה מאנשים בעלי תפיסת עולם מאוסה על מר פרלמן, או לפחות מאנשים שפועלים על מנת לקדם תפיסת עולם שכזו.

טרחתי לקרוא את הסעיף, אך מאחר ואני ''קפדן ודקדקן'', קראתי גם את סעיף 94, אני לא רואה מה הבעיה שתעמוד בפני מי שמוציא סעיף שלם מספר החוקים, להתעלם משלוש מילים בסעיף אחר, מי שמתעקש לקרוא את החוק באופן סלקטיבי, הוא לא מי שאסמוך עליו את ידי בשיפוט הגון. בנוסף, אני אמור להתעודד מזה שבמקום לשלוח אותי לגרדום, תשלח אותי לגולאג? תודה, אכן דמוקרטי למופת.

שמתי לב, ברוב הדיקטטורות (אתה בטח קורא להן דמוקרטיות) שפטו את מנהיגי האופוזיציה ע''י בית משפט, והענישו אותם על ידי הרשויות המבצעות, תסלח לי אם גם זה לא ממש מעודד אותי.

1) בכל פרסום הצעה לחוקה במדינה נכתב ''מדינת ישראל'', אבל זה עדיין מסמך היפוטטי. בדיוק כמו שלא תשפוט (או שכן, לא ענית לי עדיין) את הילדים ש''מתחזים'' למתתיהו, אין טעם לשפוט על התחזות את ביילין. אם אתה לא מבין למה זה מטופש, הדיון ביננו חסר טעם. משא ומתן יכול להעשות רק על ידי מי שהוסמך לשאת ולתת, מאחר שמוסכם שביילין לא הוסמך לתת או לשאת, אי אפשר להאשים אותו בקיום של משא ומתן. אתה ממש לא מבין את המשמעות של דיונים היפוטטים? לא שמעת בחייך על דיונים שכאלה? בחייך לא קראת מסמכים היפוטטים? שאני אביא לך מסמכים שכאלה שנכתבו על ידי אנשי ימין (זה לא כל כך קשה)?

2) ולכן, המשפט ב תגובה 36316 ''נער הייתי וגם זקנתי, מעולם לא שמעתי על אדם שהואשם משום שהוא ניסח נייר עמדה היפוטתי, וראיתי לא מעט ניירות שכאלה.'', מדוייק, ולכן אפשר למחוק את סעיף ההתחזות, שמבטל לחלוטין את סעיף הבגידה, ומשאיר אותך אם חוסר שביעות רצון סובייקטיבית משום שאתה לא מסכים אם תפיסת עולמו של ביילין. מצטער, אם אתה רוצה לחיות בדמוקרטיה, תבלע את הרוק, ותלמד לחיות איתנו כאזרחים שווים, כמו שאנחנו חיים איתך.

3) נכון חיי קשים, ולכן, משום שאין לי הוכחות, ואין לי יכולת לקרוא מחשבות, אני לא הולך להאשים בבית משפט אף ימני. זה ההבדל המהותי ביננו. שאנחנו לא שבעי רצון מפעולותיהם האידיאולוגיות של ליברמן, נתניהו או שרון, אנחנו מפגינים, כותבים, מדברים, צועקים, מנסים לשכנע, לא שופטים, לא תובעים ולא מרימים יד, חבל שזה לא הדדי.

ברור לחלוטין? לגמרי לא לחלוטין. הביטחון העצמי שלך בניתוחך הפשטניים, לא מעודדת. ההודנא האחרונה נחתמה בין גורמים שונים שלכולם היו אינטרסים שונים. בכלל, לא כל הערבים רוצים את אותו הדבר.

4) מי שחותם על מסמך בו הוא מכיר בזכותה של מדינת ישראל להתקיים כמדינה ריבונית, בשלום ובגבולות בטוחים, שמייצגת את העם היהודי, בהכרח מתחייב שלא לפעול על מנת ''להשמיד כל זכר למדינה הציונית''. עכשיו, נקרא ביחד מהעיתון ''הארץ'' בו פורסמה האמנה http://www.haaretz.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemN...
''Affirming that this agreement marks the recognition of the right of the Jewish people to statehood and the recognition of the right of the Palestinian people to statehood, without prejudice to the equal rights of the Parties' respective citizens;

Recognizing that after years of living in mutual fear and insecurity, both peoples need to enter an era of peace, security and stability, entailing all necessary actions by the parties to guarantee the realization of this era;

Recognizing each other's right to peaceful and secure existence within secure and recognized boundaries free from threats or acts of force;

Determined to establish relations based on cooperation and the commitment to live side by side as good neighbors aiming both separately and jointly to contribute to the well-being of their peoples;

Reaffirming their obligation to conduct themselves in conformity with the norms of international law and the Charter of the United Nations; ''
יש מבין?
_new_ הוספת תגובה



אני מפחד להגיב להודעותיך.
אריה פרלמן (יום רביעי, 12/11/2003 שעה 22:45)
בתשובה לשמאלני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל עיטוש שלי מתפרש אצלך כניסיון חיסול פיזי.

עדיף לשתוק, אם כן.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי