| בקטע הראשון אין לנו מחלוקת; לא טענתי שהסטודנט אינו מועיל לחברה.
לקיום העם היהודי תורם מי שפועל להעמקת המודעות היהודית; זה יכול להיות סטודנט או מי שאינו סטודנט, אבל אין זו המגמה של האוניברסיטאות.
בחור הישיבה בחר (או בחרו עבורו) בדרך של העמקת המודעות הנ''ל והדוגמאות שהבאתי משקפות זאת. קיום יהודי מחייב ברית מילה ועוד כמה עניינים שהזכרתי וגם כמה כאלה שלא הזכרתי; את אלה לא מספקים הסטודנטים.
יש להניח שעניינים אלו אינם בראש סדר העדיפות של האוניברסטאות המכשירות את אותם סטודנטים. אז הם לומדים כמה עניינים שבסוף – אולי – יועילו לחברה, אבל לקיום היהודי ככזה – אין בכך שום תועלת.
בברכה, נסים. |