פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לחזי, 04/12/03 10:29)
הבעיה, אם כן, רצינית ביותר .....
יועזר (יום חמישי, 04/12/2003 שעה 11:58)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן, הבעייה רצינית ביותר. הדבר היחיד שיפתור את הבעייה הוא השכר. ביום שמורה יקבל את השכר הגבוה ביותר בשירות הציבורי, ילחמו כל הטובים ביותר על מקום עבודה במערכת החינוך. ואז גם הדימוי של המורים/ות יהיה גבוה יותר, ובעיקר בעיני עצמם.
ותגיד, חזי, אתה לא מרגיש שמערכת החינוך נכשלה בחינוכך? איך זה שכל ההנמקות שלך בעניינים כאלה ואחרים קשורים לתלוי/ לא תלוי בין רגלי האדם?
_new_ הוספת תגובה



הבעיה שמערכת החינוך תקועה עם מורות
חזי (יום חמישי, 04/12/2003 שעה 12:25)
בתשובה ליועזר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה נכון ששיפור השכר יעלה את רמת ההוראה.
הבעיה שהמערכת תקועה כרגע עם אלפי המורות ''הקבועות'' שאין אפשרות לפטר אותן.

אין מקום להעלאת שכר ללא פיטורים מסיביים, של מורות שאינן מסוגלות לענות על צורכי החינוך המודרני, קרי מחשבים.

אני טוען שיש בחברה שלנו הרבה עיוותים, הרבה ''פרות קדושות'' אשר חוסמות את התפתחות החברה.

אני לא בטוח למה התכוונת בשאלתך האחרונה, אם זו היתה שאלה צינית בנושא היחס שלי לאינטלגלציה של הנשים,
אני מפנה אותך למספר עובדות שהעליתי בתשובה לזיוה, למטה.
_new_ הוספת תגובה



תגיד, איזה מורה ותיקה נתנה לך משהו בהפסקה?
המחפש (יום חמישי, 04/12/2003 שעה 13:32)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מחשבים זאת לא הבעיה. הבעיה היא לימוד של הדברים הבסיסיים - הבנת הנקרא, יכולת הבעה טובה ופתירת בעיות פשוטות בחשבון. בשביל אלו לא צריך מחשבים. צריך מורים טובים, שיהנו מעבודתם ויאהבו ללמד. העלאה משמעותית בשכר המורים, מיקום גבוה הרבה יותר של תקציב החינוך, דרישות מחמירות מההולכים ללמוד הוראה וכו' הם הדברים שיגרמו לשינוי.
מחשבים לא יכולים למלא תפקיד של מורה. נכון הדבר שאפשר ללמוד הרבה בעזרת מחשב, אבל כל אחד צריך עזרה ממישהו אחר שיענה לו על השאלות במדויק, וידריך אותו בסבלנות.
(אולי חוץ ממך, שכולם מסבירים לך בסבלנות עד כמה אתה רחוק מלהיות מהפכן, וקרוב להיות תוצר פגום של מערכת החינוך הישראלית).
_new_ הוספת תגובה



המחפשת, גם את מגלה כבר בורות
חזי (יום חמישי, 04/12/2003 שעה 14:31)
בתשובה להמחפש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את אומרת:

מחשבים זאת לא הבעיה. הבעיה היא לימוד של הדברים הבסיסיים - הבנת הנקרא, יכולת הבעה טובה ופתירת בעיות פשוטות בחשבון. בשביל אלו לא צריך מחשבים''

לידיעתך, ''הבנת הנקרא'' ופתירת בעיות פשוטות וגם מסובכות בחשבון, אפשר בהחלט לעשות ע''י מחשבים.

אין מדריך יותר סבלני ממחשב...

מי שתוצר פגום של מערכת החינוך זו את, שלא מבינה את זה...
_new_ הוספת תגובה



אם אתה רוצה לפנות אלי בלשון נקבה
המחפש (יום חמישי, 04/12/2003 שעה 14:41)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לי בעיה עם זה.
לא אמרתי שהמחשב לא יכול ללמד. הוא יכול, אבל רק עד גבול מסויים (לפחות היום). בן אדם שלומד רק ממחשבים, מנותק מבני האדם, יכול להמציא תאוריות פיזיקליות מדהימות. המחשב יסכים איתו.
(חבל רק שאתה לא ניצלת את המחשב כדי ללמוד את כל הדברים הללו, אבל כן ניצלת אותו כדי להתגאות בבורות שלך בפומבי).
_new_ הוספת תגובה



את שמה לב שאת מנסה רק להעליב ?
חזי (יום חמישי, 04/12/2003 שעה 14:57)
בתשובה להמחפש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א- לא טענתי שצריך ללמוד רק ממחשבים.
ב - גם אם יפוטרו שליש מהמורות, ואת יודעת שזה לא יקרה, תשארנה מספיק מורות כדי להשלים מה שהמחשב יחסיר.
ג - אם את מכירה את הנושא, ואני בספק, הרי אפשר ע''י לימוד בעזרת מחשב, להתאים את קצב הלימוד לכל תלמיד בנפרד.
ד- דבר זה יגרום לניצול זמן מירבי, במקום שתלמידים נבונים ימתינו בכיתה להבנת התלמידים החלשים יותר.

אם את מתכוונת לנגח אותי ולא לדון בבעיות החינוך במדינה,
אשמח אם תכתבי לי באופן ישיר.
אין לי ענין בהתנגחויות...
_new_ הוספת תגובה



זה כבר נהיה ממש מביך
המחפש (יום חמישי, 04/12/2003 שעה 15:11)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. אני מכיר את הנושא יותר ממה שאתה תכיר נושא כלשהו. (עם זאת אני לא מכיר את הנושא כל כך טוב).
ב. מחשבים אכן יכולים לעזור בלימוד, אבל לדעתי מורה טוב הוא עדיין חסר תחליף וזאת הבעיה המרכזית של מערכת החינוך. מחשבים יכולים לבוא רק בנוסף, ככלי עזר, ולא כתחליף.
ג. אני לא יודע מה יש לך נגד מורים ומורות ותיקים, אבל מהנסיון שלי אלו הם המורים היותר טובים, בעלי הנסיון ששרדו הרבה שנים במערכת לא מתוך הכרח אלא מתוך אהבת המקצוע.
ד. דיון ער בכיתה של התלמידים עם המורה מועילה ברוב המקרים הרבה יותר מאשר לימוד לבד. דיון יכול להפיח חיים בנושא שעל מסך המחשב יכול להראות משעמם או קשה.
ה. לסיכום, העדר או קיום מחשבים בכיתה היא בעיה משנית. טכנולוגיה יכולה לעזור, אבל לא לפתור בעיות בסיסיות שהן, כפי שנאמר שכר המורה, תקציב בית הספר וכו'.

בקשר לעלבונות: אתה פותח דיונים באמרות שפר חד משמעיות שמעליבות חצי מהאוכלוסיה האנושית, כל תגובה שניה שלך מתחילה ב ''ברור שלא הבנת'' )ולפעמים לשם הגיוון והעשרת השפה יש גם ה' אחרי הת' ב''הבנת''). שלא לדבר על העובדה שאתה טורח לפנות אלי בלשון נקבה מתוך מחשבה שזה יעליב אותי (זה מזכיר ילדים ממש קטנים). אני חושב שאתה הוא זה שצריך להיגמל מהטחת עלבונות באנשים אחרים.
_new_ הוספת תגובה



מה לעשות, אני אוהב לחדש...
חזי (יום חמישי, 04/12/2003 שעה 15:34)
בתשובה להמחפש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א - אני לא רואה מניעה להבדיל בין זכר לנקבה ע''י הוספת ה.
ב- אני מודע שזה לא לרוחן של הנקבות, שמעדיפות בלבול בנושא.
ג- המקום החשוב ביותר להוספת מורים מעולים זה לא בבית הספר אלא במערכת שמפתחת תוכניות לימודים, ובמיוחד תוכנות ועזרי מחשב.

מורה טוב במקום כזה, שקול כמאה מורים טובים בבתי-הספר עצמם.
לדעתי, גם ראוי לתגמל בהתאם את אותם מורים, לפיתוח המערכת הכללית.
_new_ הוספת תגובה



במקום לחדש אתה מחנטרש
המחפש (יום חמישי, 04/12/2003 שעה 16:52)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. אתה אולי לא רואה מניעה אבל כדי לתקשר עם אנשים עליך להסכים למספר כללים בסיסיים. ואם אתה רוצה יחס של כבוד עליך לנסות ולהמנע משגיאות.
ב. אני לא יודע מאיפה אתה ממציא את הדברים האלו, השפה העברית התפתחה לפני אלפי שנים, וחודשה במאה שעברה על ידי גבר.
ג. אין טעם לדבר איתך בענייני חינוך כי אתה כנראה לא ניסית את כוחך בחינוך משני הצדדים, לא בתור תלמיד ולא בתור מורה. אם היה לך אפילו נסיון מועט בלימוד רציני, היית יודע שמחשבים וטכנולוגיה הם רק כלי משני בלימוד. הכלי מספר אחד הוא עדיין הלוח והגיר.
_new_ הוספת תגובה



גם את מנסה להעליב במקום לענות
חזי (שבת, 06/12/2003 שעה 6:04)
בתשובה להמחפש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א- יש לנו ויכוח אם הוספת ה להבדין בין זכר לנקבה הינה שגיאה.
כ- אני שב וטוען כי זו אינה שגיאה. אלא צורך חיוני להבדיל בין זכר לנקבה.
ג- אני חוזר וטוען כי ההתעקשות שלך בנושא, באה לשרת את מטרתן של הנקבות ולא את מטרתה של השפה ויעילותה.
ד- אין לי ענין בהתנצחות. מי ''שחנטריש'' זו את.
_new_ הוספת תגובה



לעניין שגיאת הכתיב
יובל רבינוביץ (שבת, 06/12/2003 שעה 11:05)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הויכוח הוא לא בין שני צדדים, אלא בינך לבין שאר העולם.

אתה מנסה להכשיר שגיאה נפוצה. היו בהיסטוריה מקרים שבהם ניתן לבסוף הכשר לצורת שיחה או דיבור מסויימים. במקרה הזה אין בידך להראות שום מראה מקום בהיסטוריה של הכתבים העבריים בארבעת אלפי השנים האחרונות שבהם נעשה שימוש בצורה הזו (הפניות לשגיאות דומות באינטרנט לא יתקבלו, אלא אם מדובר בצורת כתיבה של אדם המתפרנס מכתיבה).

כתיבה שגויה גורמת לטקסט להיות מכוער וגורמת גם לאנשים להתייחס לתוכן הטקסט בצורה לא עניינית.

מדוע שלא תקבל את העובדה שאתה עלול לשגות? יתכן שזה יעזור לאנשים להתייחס אליך עניינית.
_new_ הוספת תגובה



לעניין שגיאת הכתיב
חזי (יום שני, 08/12/2003 שעה 4:06)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יובל,
1- אני לא טוען שאני אף פעם לא טועה.

2- אם השגיאה נפוצה, סימן שיש לה סיבה להיות נפוצה.

3- אני דואג יותר להיות מובן מאשר להיות צמוד להנחיות ''האקדמיה''.

4- בהנחיות ''האקדמיה'' יש הרבה מילים וכללים אשר לא נכנסו לשפה, כיון שהשפה לא קיבלה אותן.

5- אני חוזר ואומר, אני לא רואה מניעה להוסיף ה ליידוע זכר.

6- כיון שהנושא חשוב מבחינת השפה העברית, אני מציע לפתוח דיון כאן בנושא ''חידושי האקדמיה ללשון העברית''. זה יהיה מענייו.
_new_ הוספת תגובה



לעניין שגיאת הכתיב
יובל רבינוביץ (יום שני, 08/12/2003 שעה 17:51)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. עד כה לא ראיתי דוגמא לכך.
2. אז גם ''שלוש שקל'' זה בסדר?
3. מדוע המלה ''אמרתה'' מובנת יותר מאשר ''אמרת''?
4. מהי ''השפה'' אשר קיבלה או לא קיבלה את הנחיות האקדמיה? איזו הנחיה של האקדמיה לא התקבלה בשפה, ומי מחליט?
5. הבנו אותך. על כך הויכוח.
6. אתה מוזמן לכתוב מאמר בנושא.
_new_ הוספת תגובה



לעניין שגיאת הכתיב
יועזר (יום שני, 08/12/2003 שעה 17:56)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מס'3 - אמרתה. אני הייתי סבור שזו האימרה שלה.
_new_ הוספת תגובה



לעניין שגיאת הכתיב
יובל רבינוביץ (יום שני, 08/12/2003 שעה 18:18)
בתשובה ליועזר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ודאי וכבר נדרשנו לכך: תגובה 36530
_new_ הוספת תגובה



יובל, אתה מדהים אותי
חזי (יום שני, 08/12/2003 שעה 19:24)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יובל, אתה מדהים אותי,

המילה ''אמרתה'' מובנת יותר מאשר ''אמרת'' כיון שהיא מונעת
את הספק אם מדובר בזכר או בנקבה.

יש הרבה מילים חדשות ''שהומצאו'' ע''י האקדמיה, אבל לא נקלטו.
אם אני לא טועה, הוחלט להחליף את ש שמאלית באות ס.
האם זה מיושם ?

אני לא מתיימר להיות בלשן ללשון העברית, כך שאני משאיר את כתיבת המאמר למי שקרוב לנושא.

דרך אגב, מישהו יודע מה אחוז הנשים באקדמיה ?
(אני משער שהוא גבוה...).
_new_ הוספת תגובה



יובל, אתה מדהים אותי
יובל רבינוביץ (יום שני, 08/12/2003 שעה 21:49)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו שכבר ציינתי ב-תגובה 36530 ויועזר ב-תגובה 38102 , ''אמרתה'' יכול להצביע על דברים שונים.

אבל סיומת ה' בעברית מצביעה בדרך כלל על נקבה (למשל:מצביע=זכר, מצביעה=נקבה). שמות עצם ומקצועות בזכר הם בדרך כלל ללא ה', ובצורת הנקבה מוסיפים להם ה'. אחד מיוצאי הדופן הוא את/אתה.

אני מבין שאתה רוצה להוסיף שלל יוצאי דופן. מה שלא הבנתי הוא כיצד זה נעשה יותר ברור כשזה מנוגד למה שהיה עד כה.
_new_ הוספת תגובה



לעניין שגיאת הכתיב
חזי (יום שני, 08/12/2003 שעה 19:35)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יובל, עוד דבר.

לנושא ''שלש שקל''
יש סיבה.

הסיבה היא שהשקל החליף את ''הלירה''.
אז אמרו נכון ''שלש לירות''.

מתוך הרגל, הירקנים והחנוונים ועוד, המשיכו להגיד ''שלש''.

גם מתוך הרגל וגם מתוך זה שלא החדירו להם לתודעה שיש פה שינוי בין מנקבה לזכר.

זה מה שנקרא ''כוחו של הרגל''.
_new_ הוספת תגובה



לעניין שגיאת הכתיב
יובל רבינוביץ (יום שני, 08/12/2003 שעה 21:52)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבנתי איך אתה חושב שהשגיאה השתרשה. יתכן אפילו שזה נכון.

האם זה בסדר להשאיר זאת כך?
_new_ הוספת תגובה



לעניין שגיאת הכתיב
חזי (יום שלישי, 09/12/2003 שעה 5:49)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1- הבאתה דוגמאות של הוספת ה ''לשמות עצם'' כדי ליצור נקבה.
אנחנו מדברים על הוספת ה ''לפועל'' כדי ליידע שמדובר בזכר.

יש כאן הבדל בין שני הסוגים.

2- אני בהחלט נגד המשך הטעות ''שלש שקל''.

אגב, בנושא שגיאות נפוצות, מרגיזה אותי הטעות הנפוצה בעיקר בקרב צעירים
, כמו: ''אני ילך'' במקום ''אני אלך''.
זה נפוץ מאוד בפורמים באינטרנט.

מעניין מה עושה משרד החינוך בנושא זה.
_new_ הוספת תגובה



מה עניין שגיאה לכתיב?
עמיש (יום רביעי, 10/12/2003 שעה 8:26)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לא הבנת
יועזר (יום חמישי, 04/12/2003 שעה 14:31)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמרתי שהדבר היחיד שיעלה את רמת החינוך הוא השכר. אני מאמין שעבור השכר הגבוה ביותר ילחמו מיטב האנשים להיכנס אל מערכת החינוך. ואז ממילא יפלטו החוצה אלה שאינם ראויים לחנך. שים לב: כשהמערכת תסכים לשלם את השכר הגבוה, היא בעצם תאמר שהיא מעמידה את החינוך במקום הגבוה שהוא ראוי לו. וכשהיא תעשה זאת, היא גם תשלם להוציא את אלה שאינם ראויים.
אתה תתפלא כמה מעט מורות ותיקות יצטרכו לפרוש. הרי הותיקות הן אלה שמחזיקות את המערכת. הן אלה שבאמת ראויות לשאת את תואר המחנכת. הצעירות שאינן מתאימות נפלטות אט אט ונשארות הטובות. חבל שכמה פושקי שפתיים צעירים שמעולם לא העמידו עצמם למבחן החינוך, מרשים לעצמם לדבר סרה במחנכים/ות אלה.
אתה תתפלא עוד יותר כשכמה ''מורות'' יעברו אותך בסיבוב בשלב הקבלה למערכת. עד כמה שידיעתי מגעת הדבר החשוב ביותר למחנך הוא הפתיחות. וזה, לצערי, לא החלק שאתה מצליח להפגין פה.
_new_ הוספת תגובה



לא הבנת
חזי (יום חמישי, 04/12/2003 שעה 15:05)
בתשובה ליועזר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יועזר, הבנתי.
עניתי לך שאיו מקום להעלות שכר, כל עוד לא מתפטרים מהמורות ''הוותיקות''.
א- צריך לפנות תקציב.
ב- העלאת שכר תגרום לאותן מורות להיות תקועות עוד יותר במערכת החינוך.

אתה אומר:
היא בעצם תאמר שהיא מעמידה את החינוך במקום הגבוה שהוא ראוי לו. וכשהיא תעשה זאת, היא גם תשלם להוציא את אלה שאינם ראויים''
כנראה שאתה לא מכיר את מערכת החינוך במדינה.
אתה תראה שביתות מורים, ברגע שידברו על זה...

למען האמת, הכינוי ''ותיקות'' רק מטעה.
ישנן ותיקות שאכן טובות, וישנן שמוחזקות ע''י המערכת רק בגלל שיש להן ''וותק''.
_new_ הוספת תגובה



לא הבנת
יועזר (יום חמישי, 04/12/2003 שעה 18:20)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מצטער. הדיון הוא תיאורטי. בגלל שאני מכיר את המערכת לפני ולפנים, אני יודע שהיא לעולם לא תנסה את מה שאני מציע.
מערכת החינוך אומרת (ואל תשאל אותי מי זאת מערכת החינוך כי זה ברמה הפוליטית מעמדית): 1. אנחנו לא צריכים כל כך הרבה אנשים משכילים. 2. אנחנו ניתן חינוך בסיסי ביותר, זול, שמקבע את האדם במקום שבו הוא יתקע. 3. ההורים שלא יהיו מרוצים מרמת החינוך יקטרו, יעשו רוח, אבל גם ישכרו מורים פרטיים להעשרת ילדיהם. 4. המקום שבו הורים ישקיעו בהעלאת רמת החינוך (גם בביה''ס) הוא האיזור שמבחינה כלכלית ותרבותית מצבו טוב. 5. האוניברסיטאות יקלטו רק את אותם תלמידים ששפר עליהם גורלם (כשרוניים, ו/או נולדו להורים ממעמד מסויים ומעלה.) 6. לאלה שבכל זאת ינסו להגיע נבנה מכללות למקצועות בלתי יוקרתיים.
7... 8... ברור לך כבר הכיוון?

בשורה התחתונה: המדינה אומרת שיש מספיק מנהלים, שכל היתר יהיו פועלים, טכנאים, הנדסאים וכיו''ב. אז למה לבזבז כסף טוב על חור שחור שקוראים לו חינוך?
אתה הבנת את זה חזי? או שרק בחורים שחורים ורחוקים אתה מתבונן?
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי