פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לאיציק-רון, 04/12/03 22:14)
איציק, ללא מספיק מורות
חזי (יום חמישי, 04/12/2003 שעה 23:02)
בתשובה לאיציק-רון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איציק, ללא מספיק מורות אשר יודעות להפעיל מחשב, אין סיכוי לעבור את המחסום.

גם התוכניות הטובות ביותר, לא יוכלו להצליח כאשר מורה מפחדת ממחשב.
באופן אוביקטיבי, קשה למורה בגיל מבוגר, להכנס לעולם המחשבים, ולהתמודד עם תלמידים אשר פקחו את עינהם עם מחשבים.
זה מתסכל, זה מפחיד.
הפתרון היחיד, לשלוח את אותן מורות הביתה, אם לא רוצים לעכב את הטמעת המחשבים בחינוך.
_new_ הוספת תגובה



איציק, ללא מספיק מורות
איציק-רון (יום שישי, 05/12/2003 שעה 13:45)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דווקא לא
כמרכז מחשבים בבית ספר אני יכול להראות לך מורות מבוגרות רבות שהטמיעו את השימוש במחשב בדרך הוראתן.
הבעיות הן יותר בתשתית ובהכשרה.
_new_ הוספת תגובה



איציק, ללא מספיק מורות
חזי (יום שישי, 05/12/2003 שעה 14:30)
בתשובה לאיציק-רון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכשרה של מי ?
_new_ הוספת תגובה



איציק, ללא מספיק מורות
איציק-רון (יום שישי, 05/12/2003 שעה 15:04)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מכריח אותי להרחיב:
קיימות שלוש בעיות עיקריות בנושא המחשבים בחינוך כיום:
1. בעייה טכנית אמיתית וקשה של פתרון בעיות תוכנה וחומרה
2. הנחייה והכשרה של מורות לשימוש יעיל ואמיתי לצורך הוראה.
3. תוכנית לימודים מסודרת ובעלת מטרות ברורות שניתן להתאימה בצורה מודולרית למקצועות השונים ואשר תלמד את הלומדים להשתמש שימוש מושכל במחשב.

לבעייה הראשונה הפיתרון פשוט - אולם עולה כסף ולכן אין סיכוי למימושו: בכל בית ספר יהיה אחד מן הצוות, זה יכול להיות איש מחשבים או מורה שיש לו את הכישורים הנדרשים. אדם זה לא ילמד, אך יהיה נוכח בחדר המחשבים בשיעורים השונים ויתן פתרונות לבעיות במקום ובאופו מיידי.
הבעייה השנייה כאובה יותר: קיים מערך הירארכי מסודר של אנשי חינוך להנחייה הכשרה ותמיכה במורות. מערך זה בנוי ממנחים, כל כמה מנחים כפופים לראש אשכול, וזה כפוף למפקח או למנהל מרכז מחשבים מחוזי. מערך זה אינו מתאפיין בתחלופה גדולה מאד של עובדים, ומסיבה זו ואחרות אינו מביא לשינוי משמעותי במערכת. למה?
את שכרם של המנחים וראשי האשכול משלמת חברה מיוחדת הנקראת מרמנ''ת. לדוגמה, משלמת מרמנ''ת למנחה כשלוש מאות שקל לחודש ליום הנחייה. ראש אשכול במשרה מלאה יכול להגיע לשמונה מאות שקלים. שכר זה לא רק שהוא זעום, אלא בהתחשב באופי העבודה וכמותה אפילו מעליב.
והבעייה השלישית: בדיוק כפי שקיים בבית הספר מקצוע האוריינות בלשון העברית, שהוא חלק בלתי נפרד מהוראה של כל תחום דעת, קיים מקצוע כזה גם בתחום המחשבים - מידענות מתוקשבת. במשרד החינוך נעשתה עבודה רצינית ורחבה, הוגדרו סטנדרטים של מידענות וקיימים ראשי פרקים לעבודה. אולם מקצוע זה עדיין לא הופנם על ידי השטח, קרי מנהלים ומורים, ועדיין אין מודעות אמיתית במערכת לחיוניות של מקצוע זה. ושוב, אינני רואה כאן מקום להאשים את המורות. שינוי והטמעה בסדר גודל כזה צריכים לצאת מלשכת השרה, ולא מחדר המורים.
_new_ הוספת תגובה



לא ברור לי מדוע לא עובדים כנטאנט ?
חזי (יום שישי, 05/12/2003 שעה 15:44)
בתשובה לאיציק-רון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי אחוז גבוה מהתלמידים גולש היום באינטרנט (אגב, יש מספרים ?).

השימוש במתכונת איטראנט או אינטרנט הינו פשוט וחסכוני מאוד.

קימים היום די הרבה אתרי לימוד, אשר בקלות אפשר לכנס אותם למאגרים משותפים.
נראה לי שמבה שחסר כאן, ארגון עם מעוף, אשר ינצל את התשתיות הקיימות הללו.
הפיקוח על התלמידים, שישתמשו במאגרים אילו, יכול להעשות ממרכז איזורי, מחוץ לכותלי בת הספר.

זה אולי נראה מהפכני, אבל נארה שזה חסכוני גם בכסף וגם בכוח אדם מיומן.
אגב, אני צופה כמובן התנגדות המורים, מסיבות אינטרסנטיות ברורות.
כאן המכשלה...
_new_ הוספת תגובה



מחשבים בחינוך
יובל רבינוביץ (יום שישי, 05/12/2003 שעה 16:19)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חזי, כדי ללמוד בעזרת מחשב צריך יותר מאשר לדעת לגלוש באינטרנט.

מתוך פעילותי בפורומים של תמיכה טכנית אני מופתע כל פעם מחדש עד כמה אנשים המצליחים לגלוש באינטרנט אינם מבינים אפילו את הדברים הבסיסיים ביותר הקשורים במחשבים.

קל וחומר אם אתה מצפה שמישהו יפעיל כישורים הדרושים לגלישה באינטרנט כדי ללמוד כימיה או ספרות.

שלא לדבר על כך שלמרות העושר העצום של אתרי האינטרנט, מעטים מאד הם האתרים שבהם ניתן לקבל לימוד מסודר על פי יעדים מוגדרים מראש.
_new_ הוספת תגובה



מחשבים בחינוך
חזי (יום שישי, 05/12/2003 שעה 16:52)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה נכון שכרגע זה אינו מאורגן כנדרש.
בכל מקרה, העלות של אירגון כזה נמוכה לאין ערוך מכל אלטרנטיבה אחרת.
מה שמקל על צורה זו של לימוד, הוא החסכון הישיר והעקיף בצורך בהכשרת כח-אדם בקנה מידה גדול, כמו גם קיצור הזמן ליישום.

כמו שאמרתי קודם, אני רואה את המכשלה העיקרית בהתנגדותם העיקשת של המורים לצורה זו של למידה.
מובן שזה יותיר הרבה מורות ללא תעסוקה...
_new_ הוספת תגובה



זה לא מהפכני, כבר חשבו על זה.
המחפש (יום שישי, 05/12/2003 שעה 16:51)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מציע בעצם שלא תהיה מסגרת של משמעת ללימודים, כל אחד ילמד מהמחשב שלו בזמנו הפנוי ויעשה את המבחנים שהגוף המפקח יכתיב. זה לא מעשי – רוב התלמידים חסרים את המשמעת ואת הרצון לעמוד בכך. הנוכחות של מורה בכיתה גורמת לתלמידים ללמוד, הקיום של מסגרת מסודרת של שעות עבודה ושל משמעת הוא חיוני.
באוניברסיטה הפתוחה יש מספר קורסים שמלמדים גם דרך האינטרנט, לדעתי זה מצוין, אבל זה לא מתאים לכל אחד. למעשה זה מתאים למעט מאוד אנשים. זה בטח לא מתאים לתלמידים בתיכון.
דרך אגב, אתה למדת אי פעם משהו בצורה מסודרת באקדמיה?
_new_ הוספת תגובה



אין מדובר בהסרת המשמעת
חזי (יום שישי, 05/12/2003 שעה 16:59)
בתשובה להמחפש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם זוג תלמידים יושב מול מסך, אשר מפקיח על התנהגותם,
ואשר יחלק להם ''ציונים'' על משמעת, על עירנות, על התקדמות בלמידה ועוד ועוד.
מספיק שמורה או מנהל יעקוב, ממרכז הבקרה או מחדר המנהל, על מסך מרוכז, הוא יוכל לשלוח לאותו זוג תלמידים את ההערות הנדרשות, בשעת הצורך.

זה יפתור אחוז גבוהה מבעיות המשמעת.
_new_ הוספת תגובה



אין מדובר בהסרת המשמעת
איציק רון (יום שישי, 05/12/2003 שעה 18:37)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מדבר על למידה. ומה על הקניית ערכים, לימוד מיומנויות, לימוד כיצד ללמוד, טיפול בדימוי עצמי, בעיות חברתיות, הקניית כישורי חיים וכישורים חברתיים, וכל שאר מה שאנו מכנים חינוך?
את זה תוכנה לא יכולה לתת
_new_ הוספת תגובה



איציק, מחשב הוא כלי יעיל מאוד.
חזי (שבת, 06/12/2003 שעה 6:12)
בתשובה לאיציק רון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל מה שמניתה למעלה, ועוד יותר אפשר ללמד ע''י מחשב.

כל מה שצריך, הינו תכנון ותכנות נכונים.

אם תשלב בכל הנ''ל גם ''משחקים'' בצורה נבונה, תוכל לתת לתלמידים אצעי שעשוע מדרבן.
_new_ הוספת תגובה



לא מסירים משמעת
המחפש (יום שישי, 05/12/2003 שעה 19:08)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קודם כל – עכשיו העלית את המחיר של זה בהרבה. העלות של מחשב עם מצלמה וחיבור מהיר למרכז בקרה כלשהו, היא גבוהה מאוד. האם אתה מתכנן שהמחשב יתן גם מכות חשמליות לתלמידים שאינם צייתנים, או שנרדמים בשיעור?
דבר שני, כפי שאמרתי קודם מלבד לימוד של עובדות, לישיבה בכיתה יש תרומה נוספת: דיונים על הנושאים הנלמדים שיכולים להתפתח לכיוונים אותם המורה לא יכול לצפות. את החזון שלך ללימוד בעזרת מחשב אני מוצא מפחיד מאוד. הוא יגדל דור של אנשים שאינם מסוגלים לתקשר, ושאינם מסוגלים לפתור בעיות בשיתוף פעולה או להכיר בתרומה של האחר לפתרון בעיה. אני לא רואה איך הוא ישפר את המצב הקיים.
(דרך אגב, אם הוספת ה' לגבוה ויצא לך ''אחוז *גבוהה*'' איך תכתוב ''ילדה גבוהה''?)
_new_ הוספת תגובה



''המחפשת'' את בעלת דמיון עשיר ...
חזי (שבת, 06/12/2003 שעה 6:22)
בתשובה להמחפש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא דיברתי על חיבור מצלמה. אין כל צורך בזה.
חיבור המחשבים באמצעות ADSL ניתן להעשות בקלות ובזול.

את אומרת ''לישיבה בכיתה יש תרומה נוספת''
איפה טענתי שלא יושבים בכיתה ?
אני לא מדבר על מהפכה מרחיקת לכת.
צריך להתחיל בשינוי השיטה. הזמן כבר יעשה את שלו...
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי