![]()
|
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
האנטישמיות פנים רבות לה. היא לא התפתחה במאה ה-19, אלא קיבלה אז הצדקה פסאודו מדעית. הכותב מנסה להתייחס לאנטישמיות כאילו נולדה רק בשעה שהומצא המונח, ובכך פוטר את שונאי היהודים באשר הם. אבל ההגדרה היא זו שהכותב הביא מלכתחילה: ''כל הופעה של שנאה או התנגדות ליהודים באשר הם יהודים''. מהבחינה הזו הכותב הוא אנטישמי לעילא ולעילא. כאשר הופיעה הגזענות ה''מדעית'', אכן היא עשתה שימוש בשיטות מדעיות, כמו קרניומטריה, להשוואה בין גזעים, דבר שלא היה קיים לפני כן. אין זו הגזענות המאפיינת את מר ספירו. הגזענות שלו היא אמוציונלית, כזו שאיפיינה את הנבערים מבין הנוצרים של ימי הביניים. לכן יכול היהודי, מבחינת ספירו, לחזור בתשובה, בין אם יאמץ אידיאולוגית את שנאת ישראל ובין אם פשוט ימיר את דתו. אני הבאתי שני מראי מקום בהם חשף מר ספירו את האנטישמיות הגזענית האמוציונלית שלו. התשובה שלו לא התייחסה לכך, אלא דיברה על השורשים המדעיים של האנטישמיות למן אמצע המאה ה-19. אין לכך דבר עם האנטישמיות שלו. טיעון נוסף של מר ספירו הוא שאני אנטישמי וכן חברי מהימין. ניתוח הטקסט שלו בהקשר זה מטיל אור נוסף על הטכניקה הדמגוגית שלו: ''הקורא האינטליגנטי יבין מהאמור לעיל, כי דווקא יובל וחבריו מהימין [...]'' כלומר, מי שאינו מסיק את מה שמר ספירו רוצה שיושג, אינו אינטליגנטי (ואולי הוא אפילו יהודי). כשם שאני לא ייחסתי לספירו את דעותיו של אבנרי, אודה לו אם יפסיק להכליל אותי ויתחיל להביא טיעונים ודוגמאות לגופו של עניין. לשון אחר: חובת ההוכחה כעת על מר ספירו להראות: א. שהוא לא אנטישמי. ב. שאני אנטישמי. | |||
![]() |
![]() |
![]() | ![]() |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |