פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לפנחס, 23/03/04 14:08)
הדם עלה לך לראש.
רמי נוידרפר (יום שלישי, 23/03/2004 שעה 14:34)
בתשובה לפנחס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''רק מי שאומר שהוא מוכן להלחם על קיומו ללא קץ הוא השפוי'' מלמד אותנו פנחס.

יש לנו הגדרות שונות לשפיות פנחס. מי שאומר שהוא מוכן להלחם על קיומו ללא קץ איננו שפוי בעיני.

אני אינני מוכן להלחם על קיומי ללא קץ. אלא אם כן המלחמה על קיומי כוללת אופציות לקחת את היקרים לי מכאן אם חלילה תכלה הרעה.

יש לי הרגשה פנחס , כי כמי שהקדיש עשרים וארבע שנים מחייו להגנה על בטחון ישראל, נלחמתי למען הקיום יותר מאדם כמוך, המפריח בקביעות סיסמאות מסוכנות ןקיצוניות, ותולה יהבו באל שיעזור לו.

במלחמה על הקיום ללא קץ מגיע הרגע בו אתה החלש ואתה המפסיד.

''מלחמה על הקיום ללא קץ'' נמצאה רק בלקסיקון של הפשיסטים, הקומוניסטים והנאצים, וביצירות של גורג' אורוול.

אינני אומר שיש כרגע פיתרון - אני כן אומר שלא צריך לעשות צעדים שרק מחריפים את הבעיה.
_new_ הוספת תגובה



הדם עלה לך לראש.
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 23/03/2004 שעה 14:37)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ממש הבנתי.

האם אינך מוכן להילחם על הקיום? על מה אתה כן מוכן להילחם, אם בכלל?
_new_ הוספת תגובה



אסביר.
רמי נוידרפר (יום שלישי, 23/03/2004 שעה 14:53)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מוכן להלחם וגם נלחמתי במלחמות הרבה, אם היעד הוא , כפי שמקובל על כל אדם שפוי בישראל - הגעה של עם ישראל לחיים בשלום וברווחה בארצו.

פנחס טוען ש''שפוי'' הוא רק מי שמוכן להלחם על קיומו ללא קץ
ואני טוען שמי שאין לו יעד של שלום ושלווה - איננו שפוי.

בעיני פנחס - והוא חזר על כך פעמים הרבה , השאיפה לשלום היא ליקוי פסיכיאטרי חמור שהלוקים בו מסתכנים בכך שצאציהם ''כבר לא יהיו יהודים''

ואני טוען שההתנגדות לשלום היא הלקות הנפשית.

איתך יובל, יש לי ויכוח עמוק מאד , אך מבוסס על כנראה שאיפה רציונלית לשלום , שאתה טוען שצריך להיות מושג בדרך אחרת.

ביני ובין פנחס שממלמל את מנטרת ה''סמול שצאצאיו לא יהיו יהודים'' ושרוי לא בעולם הזוי של מותר היהודי על שאר האדם, הנלחם לו ללא קץ בכל העולם, פעורה תהום שלא ניתן לגשר עליה.
_new_ הוספת תגובה



אסביר.
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 23/03/2004 שעה 15:00)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבנתי.
אתה לא מגיב לטיעונים אלא לאדם שמאחוריהם. פנחס דיבר על ''מלחמה על הקיום'' ואתה מוכן להילחם על ''החיים בשלום''. ההבדל בין חיים לבין קיום לא מובן לי.

אבל אתה בא ומסביר לי שכשפנחס מדבר על ''קיום'' הוא מתכוון ל''קיום יהודי''. הוא אמנם לא כתב את זה בתגובה שאליה אתה מתייחס, אבל אולי כתב זאת בהזדמנות אחרת, וכבר אמרתי שאתה ממילא אינך מגיב לטיעון אלא לאדם שמאחוריו.

אתה באמת לא רואה חשיבות מיוחדת ב''קיום יהודי''? אני לא בטוח. יש לי מתכון לשלום עבורך. אתה רשאי להתאסלם ואני מבטיח לך שלא תיפול שערה משערות ראשך. הנה לך פתרון שאינו אלים להוציא את עצמך ואת בני ביתך מקו האש.
_new_ הוספת תגובה



אם אתה מנסה חזק לא להבין
רמי נוידרפר (יום שלישי, 23/03/2004 שעה 15:13)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז בסדר

היהדות חשובה לי מאד.
הטיעון שמי שחותר למען השלום איננו יהודי וצאצאיו ''לא יהיו יהודים'' - הוא נקלה בעיני.

גם הצעתך שאתאסלם נקלית בעיני.
_new_ הוספת תגובה



מורה נבוכים
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 23/03/2004 שעה 22:31)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נסכם את הנאמר עד כה. לדעתי יש לאחד מהמתדיינים כאן כשל לוגי.

פנחס: רק מי שאומר שהוא מוכן להלחם על קיומו ללא קץ הוא השפוי.

רמי: מי שאומר שהוא מוכן להלחם על קיומו ללא קץ איננו שפוי בעיני. אני אינני מוכן להלחם על קיומי ללא קץ. אלא אם כן המלחמה על קיומי כוללת אופציות לקחת את היקרים לי מכאן אם חלילה תכלה הרעה.

יובל: על מה אתה כן מוכן להילחם?

רמי: על הגעה של עם ישראל לחיים בשלום וברווחה בארצו. פנחס ממלמל את מנטרת ה''סמול שצאצאיו לא יהיו יהודים''.

יובל: מה ההבדל בין חיים לבין קיום? אם קיום יהודי לא חשוב לך מדוע לא להאסלם?

רמי: היהדות חשובה לי מאד. הצעתך היא נקלית.
_new_ הוספת תגובה



הרוצה שלום יכון למלחמה. חוכמה עתיקה
מיכאל שרון (יום שלישי, 23/03/2004 שעה 16:05)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי ברור לאויב שרבים כאן רוצים שלום. משום כך הוא מפר את השלום בכל דרך, כיוון שאיתר אצלך חולשה. לאחר שהיקריבו כל כך הרבה לא סביר שיסתפק ובחמישית מאדמתם. זה היה זמין להם גם קודם.
אבל אנו טוחנים מים.

רק שבמצב של יריבות קשה עליך לקחת בחשבון את התרחיש הניזקי ביותר עבורך, שיכול האויב לעולל לך.

ניתן להציג את חוסר הסימטריה במאוויים כדלקמן: אנו רוצים שקט לשבת על כ-‏80% מאדמת פלשתין. האויב רוצה את האדמה הזאת, ולכן ישאף בכל כוחותיו לא לתת לך לשקוט על אדמתו. זבוטינסקי היציע קיר ברזל, על מנת שהאויב יתייאש מתוחלתו. אתה מציע מרגרינה...
_new_ הוספת תגובה



מחרחר מלחמה שכמוך. איפה הערך לחיי הבנים שלנו ?
יעקב (יום רביעי, 24/03/2004 שעה 15:39)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הוא מלכך מלחמה
איציק (יום רביעי, 24/03/2004 שעה 16:41)
בתשובה ליעקב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנראה שגם מרוויח ממנה עוד כמה שורות במאמר.
_new_ הוספת תגובה



הדם עלה לך לראש.
פנחס (יום שלישי, 23/03/2004 שעה 14:52)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם נהיה חלשים אז שום שלום לא יגן עלינו.
מרבית המלחמות בהיסטוריה פרצו ממצב של שלום
לכן פה במזרח התיכון עלינו להיות מוכנים להלחם ללא קץ או לעזוב את המקום השאר זה סיסמאות סמולניות
וכבר אמרו הרומאים : הרוצה שלום יכון למלחמה.
מצב של אירופה לא יהיה פה במאות השנים הקרובות
וגם איני בטוח עם מצב השלום באירופה הוא כל כך תמידי ויציב.
פרויד עצמו היה מאוד פסימי ובמאמרו 'עתידה של אשליה' טען שיצרי ההרס של בני האדם הם קבועים וחזקים וטבעם מפעם לפעם לפרוץ ,כך שתמיד תהיינה מלחמות בעולם.
לדברים יש משנה תוקף באזורנו, כך שעלינו להיות מוכנים למלחמה ללא קץ או להסתלק או לשגות בהזיות סמולניות ולהתאבד.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי