פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לרמי נוידרפר, 02/05/04 11:21)
לא השוויתי, חלילה. הצבעתי על איוולות העיקשות, כבמקרה רחבעם
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 15:14)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אז אנא בטובך תגיד רחבעם
רמי נוידרפר (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 15:17)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

או הקנאים שמרדו ברומי , ואל תגיד היטלר
במחשבה שנייה אני משוכנע שאתה מסכים איתי
_new_ הוספת תגובה



והלוא הבאתי את דוגמת איוולת רחבעם - ראה ציטוט מהמאמר
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 16:58)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איוולת רחבעם - ציטוט מהמאמר:

והרי לא חסרו איוולות במימדי ענק בתולדות עמנו. רחבעם בן שלמה שלא ויתר על פרור אחד (''אבי ייסר אתכם בשוטים. ואנוכי – אייסר אתכם בעקרבים'') והביא בעיקשותו השיטיונית לכך שהעם נחצה לשני ממלכות, ובטווח ארוך יותר, ישראל הוגלה ואבד לנצח. ויהודה המוחלשת נאבקה במאבקים מרים, נואשים והולכים, כנגד אויבים נחושים שחמדו את אוצרותיה והעזו פנים נוכח חולשתה. אי ויתורו של רחבעם היה איפוא ראשית הסוף, שאמנם התארך ליסורים ממושכים.
__________________________

דוגמה מוכרת אחרת של עיקשות ''אף פרור'' הינה זו של לואי ה-‏16 בתקופת פרוץ המהפכה הצרפתית. אישתו מארי אנטואנט חיזקה את ליבו לא ללכת אפילו צעד קטן בכוון דרישות המעמדות המנושלים לזכויות, בטענה שאם ייתן אצבע אחת ל''אספסוף'', הדבר רק יגביר את דרישותיהם והם ידרשו הכל. על המלך בחסד האלוהים היה לדבריה לגלות קשיחות ולא לוותר על מאום מסמכויותיו.

אכן, ניתן גם לאזכר את עקשנות הסיקריקים שעסקו במלחמת אחים קנאית תוך אטימות נוראה לכל אפשרות של תפנית ודבקות בעקרונות קשוחים ועיוורים למתרחש עד כלות. זאת תוך נחישות נוראה של לוחמה טוטלית ב''ממלכת רומי הרשעה''. גישתם העיקשת חסמה כל צל של הליכה לקראת הבנה עם הרומים. התעקשותם גררה הסתבכות עם המעצמה החזקה בעולם, החלישה את הכוח היהודי, והביאה לחורבן הבית. והרי ניתן היה למשל, אילו גברה גישה גמישה יותר, לשלוח משלחת לקיסר ולשטוח את עניין הפרובוקציות הדתיות של הנציב - שכן המדיניות הרומית הגלובלית היתה סובלנות דתית ומדינית והמנעות מעימותים. תחת זאת ניכנעו למעשה לפרובוקציות הנציב הרומי, שפעל כנראה על דעת עצמו, תוך יוזמה מקומית מוזרה המנוגדת בעיקרה למדיניות הרומית. הנה כי כן, העיקשות של לא לזוז צעד בכוון של בחינת תקפות העקרונות הנוקשים ובכוון גמיש או וותרני ביחס לעקרונות אלה הביאה גם לעיוורון כלפי הנסיבות, ולחורבן נורא.

.
_new_ הוספת תגובה



הציטוט שהבאת הוא לא מן המאמר שכאן
דוד סיון (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 17:19)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מוכן להביא קישור שיתאים לציטוט להלן שהבאת בהודעה הקודמת?

''דוגמה מוכרת אחרת של עיקשות ''אף פרור'' הינה זו של לואי ה-‏16 בתקופת פרוץ המהפכה הצרפתית. אישתו מארי אנטואנט חיזקה את ליבו לא ללכת אפילו צעד קטן בכוון דרישות המעמדות המנושלים לזכויות, בטענה שאם ייתן אצבע אחת ל''אספסוף'', הדבר רק יגביר את דרישותיהם והם ידרשו הכל. על המלך בחסד האלוהים היה לדבריה לגלות קשיחות ולא לוותר על מאום מסמכויותיו.

אכן, ניתן גם לאזכר את עקשנות הסיקריקים שעסקו במלחמת אחים קנאית תוך אטימות נוראה לכל אפשרות של תפנית ודבקות בעקרונות קשוחים ועיוורים למתרחש עד כלות. זאת תוך נחישות נוראה של לוחמה טוטלית ב''ממלכת רומי הרשעה''. גישתם העיקשת חסמה כל צל של הליכה לקראת הבנה עם הרומים. התעקשותם גררה הסתבכות עם המעצמה החזקה בעולם, החלישה את הכוח היהודי, והביאה לחורבן הבית. והרי ניתן היה למשל, אילו גברה גישה גמישה יותר, לשלוח משלחת לקיסר ולשטוח את עניין הפרובוקציות הדתיות של הנציב - שכן המדיניות הרומית הגלובלית היתה סובלנות דתית ומדינית והמנעות מעימותים. תחת זאת ניכנעו למעשה לפרובוקציות הנציב הרומי, שפעל כנראה על דעת עצמו, תוך יוזמה מקומית מוזרה המנוגדת בעיקרה למדיניות הרומית. הנה כי כן, העיקשות של לא לזוז צעד בכוון של בחינת תקפות העקרונות הנוקשים ובכוון גמיש או וותרני ביחס לעקרונות אלה הביאה גם לעיוורון כלפי הנסיבות, ולחורבן נורא.''
_new_ הוספת תגובה



הציטוט הוא אודות רחבעם - שרמי לא שם אליו לב בקריאת המאמר
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 18:04)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הציטוט הוא לא אודות רחבעם !!
דוד סיון (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 18:26)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טענת שהציטוט נמצא במאמר והוא לא. לכן שאלתי מהיכן.

אינך חייב לענות, אבל אם כבר ענית אז תענה למה ששואלים אותך.
_new_ הוספת תגובה



פיסקה 7 בסעיף: הקריסה והאיוולת
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 18:35)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



בקטע הקריסה והאיוולת לא קיים הציטוט עליו שאלתי
דוד סיון (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 19:49)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מבין שאינך מוכן או יכול לענות לעניין.

בא נניח שכבר כאילו ענית ונסגור עניין.....
_new_ הוספת תגובה



על איזה ציטוט אתה מדבר? נסח שוב את השאלה, דבריך לא ברורים
מיכאל מ. שרון (יום שני, 03/05/2004 שעה 0:13)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



דוד, במספר הודעות נידבקת אלי תוך שאלות וטרוניות לא ברורות
מיכאל מ. שרון (יום שני, 03/05/2004 שעה 0:53)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על מה אתה מקשקש? איזה ציטוטים אתה מחפש? מה אתה רוצה ומה ההיטפלות הליצנית הזאת?

תחת הסעיף ''הקריסה והאיוולת'' במאמרי, הבאתי 2 דוגמאות אודות איוולת של אי וויתור קטן שעלה במחיר גבוה (בשני הפיסקאות האחרונות באותו סעיף): אחת היא זאת של רחבעם בן שלמה, והאחרת, להבדיל באלפי הבדלות, הינה זו של הצבא הגרמני במערכת סטלינגרד.

אז איזה ציטוט ואיזה קישקוש, ומה הטרוניות, ומה אתה רוצה פרט לעצם ההיטפלות?
_new_ הוספת תגובה



חזור וקרא את השאלה המקורית - לפני שאתה מתלונן
דוד סיון (יום שני, 03/05/2004 שעה 6:04)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו שקורה לך לפעמים אתה מביע זעם, מתלונן, משמיץ לפני שאתה מנסה לבדוק מה שואלים. אם היית בודק יתכן שהיית מבזבז פחות אנרגיה ''רעה''. הנה הדברים כמו שהופיעו כאן לפני מספר שעות כשרות למתלונן שבעצמו כתב אותם:
-----------------------------------
אתה כתבת ''והלוא הבאתי את דוגמת איוולת רחבעם - ראה ציטוט מהמאמר'' (תגובה 45799). בעקבות זאת שאלתי-ביקשתי בהודעה ''הציטוט שהבאת הוא לא מן המאמר שכאן''(תגובה 45805):

אתה מוכן להביא קישור שיתאים לציטוט להלן שהבאת בהודעה הקודמת?

''דוגמה מוכרת אחרת של עיקשות ''אף פרור'' הינה זו של לואי ה-‏16 בתקופת פרוץ המהפכה הצרפתית. אישתו מארי אנטואנט חיזקה את ליבו לא ללכת אפילו צעד קטן בכוון דרישות המעמדות המנושלים לזכויות, בטענה שאם ייתן אצבע אחת ל''אספסוף'', הדבר רק יגביר את דרישותיהם והם ידרשו הכל. על המלך בחסד האלוהים היה לדבריה לגלות קשיחות ולא לוותר על מאום מסמכויותיו.

אכן, ניתן גם לאזכר את עקשנות הסיקריקים שעסקו במלחמת אחים קנאית תוך אטימות נוראה לכל אפשרות של תפנית ודבקות בעקרונות קשוחים ועיוורים למתרחש עד כלות. זאת תוך נחישות נוראה של לוחמה טוטלית ב''ממלכת רומי הרשעה''. גישתם העיקשת חסמה כל צל של הליכה לקראת הבנה עם הרומים. התעקשותם גררה הסתבכות עם המעצמה החזקה בעולם, החלישה את הכוח היהודי, והביאה לחורבן הבית. והרי ניתן היה למשל, אילו גברה גישה גמישה יותר, לשלוח משלחת לקיסר ולשטוח את עניין הפרובוקציות הדתיות של הנציב - שכן המדיניות הרומית הגלובלית היתה סובלנות דתית ומדינית והמנעות מעימותים. תחת זאת ניכנעו למעשה לפרובוקציות הנציב הרומי, שפעל כנראה על דעת עצמו, תוך יוזמה מקומית מוזרה המנוגדת בעיקרה למדיניות הרומית. הנה כי כן, העיקשות של לא לזוז צעד בכוון של בחינת תקפות העקרונות הנוקשים ובכוון גמיש או וותרני ביחס לעקרונות אלה הביאה גם לעיוורון כלפי הנסיבות, ולחורבן נורא.''
-----------------------------------------

הבאתי את הדברים כדי שיהיה ברור למי שזה מעניין אותו לאן, לעיתים, מתגלגלים דיונים בהם אתה מעורב. מאחר ואתה מתלונן וכועס אני מוותר לך על הצורך לענות לשאלה-בקשה שלי ובא לציון גואל.

אני גם מבטיח לנסות לעמוד להבא בפני הפיתוי לשאול אותך שאלות....
_new_ הוספת תגובה



תסלח לי דוד אבל מה אתה נטפל
רמי נוידרפר (יום שני, 03/05/2004 שעה 8:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אליו באיזושהי נקודה שולית שאיש לא אכפת לו ממנה בענין הציטוט?
_new_ הוספת תגובה



תסלח לי רמי - אתה חצוף
דוד סיון (יום שני, 03/05/2004 שעה 10:34)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאלתי שאלה שנראתה לי חשובה. בעל הדבר יכול היה להגיד לי שאיננו רוצה, או יכול, לענות ובזה היה נגמר העניין. הוא ענה לא לעניין אז שאלתי שוב. שוב לא קיבלתי תשובה ולכן הודעתי שאני מוותר.

אז באו כל מיני כינויים וביטויים (קשקשן, נטפל ועוד) שהראו שהשאלה שלי לא ברורה. אז חשבתי שיהיה זה רק הוגן להציגה שוב. כעת גם אתה מתלונן ומשתמש בכינויים לא לעניין - זאת ממש חוצפה (... אבל זה לא ממש מפתיע היו לך כבר יציאות כאלו בפתילים אחרים).

אני שוב מודיע לכל המתלוננים: ראו את שאלתי, ''וחסרת חשיבות'' (שחוסר חשיבותה כל כך מציקה לכם), כאילו לא נשאלה ותירגעו..... רק תזכרו שגם הערות-שאלות שלכם עשויות לקבל התייחסות דומה לזו שלכם כאן.
_new_ הוספת תגובה



דוד ההיטפלות העלוקתית שלך ראויה לכל גינוי
אין עוד מלבדו (יום שני, 03/05/2004 שעה 12:21)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הלא כתוב בתורה ''המלבין פני חברו ברבים כאילו שופך דמים...''
_new_ הוספת תגובה



רמי גם זוכר את תשובתו היהירה של רחבעם
רמי נוידרפר (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 18:44)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הציטוט הוא אודות רחבעם - שרמי לא שם אליו לב בקריאת המאמר
מיכאל מ. שרון (יום שני, 03/05/2004 שעה 1:24)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתגובתי לרמי הבאתי (מתחת לקו) גם שתי דוגמאות היסטוריות נוספות לאיוולת: זאת של לואי ה-‏16 וזאת של הסיקריקים.

ראה גם רשימתי: מצעד האיוולת של עמנו
_new_ הוספת תגובה



נו באמת
ררר (יום שני, 10/05/2004 שעה 20:01)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העובדה כי בכל מקום בו שלטה רומי התרחשו מרידות בהקף גדול מאד,למרות הסיכוי הקלוש לנצח,מעידה כי הבעיה היתה רומי ומשטר העריצות הדתי תרבותי שלה ולא היהודים.
במרידות בגליה,ברטוניה,צפון אפריקה ומקומות אחרים נטבחו מליונים רבים.המרד היה מתבקש.רומא עשתה את שעשתה מתוך כוונה להטמיע את היהודים בקרבה (בדומה לשאיפה האירופית של ימינו
) ולא היה מדובר באיזו אי הבנה או משהו ממין זה.
מדיניות הורדוס קודמיו ויורשיו נמשכה זמן רב.המרד התבשל כמה עשרות שנים עד שפרץ.אפשר היה לתכנן אותו אולי יותר טוב ולהתכונן יותר טוב,אבל במוקדם או במאוחר רומא היתה מנצחת.
ואעפ''כ אני לא חושב שהמרד היה טעות כרעיון.
_new_ הוספת תגובה



נו באמת
עזי באום (יום שלישי, 11/05/2004 שעה 10:05)
בתשובה לררר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החיים לדעתך הם טעות כרעיון.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי