פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה למושה, 18/06/04 11:30)
אף פעם ''עודף אספקה'' לא הכשיל
הערה חשובה (יום שישי, 18/06/2004 שעה 13:39)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהלך צבאי. פשוט הוא הקל על פריצת הכוחות הלאה והקל על המשך האספקה לימים מועטים שלאחר מכן.
_new_ הוספת תגובה



הוא העסיק את המפקדות
מושה (יום שישי, 18/06/2004 שעה 16:30)
בתשובה להערה חשובה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ותקע את הצירים והנמלים
_new_ הוספת תגובה



לטענותיך אין ביסוס היסטורי
רמי נוידרפר (יום שישי, 18/06/2004 שעה 20:05)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולכאתפנה אכתוב על כך בפירוט רב יותר.
הלוגיסטירה האמריקנית , ההמצאתיות, התחזוקה, והטכנולוגיה ניצחו את המלחמה, חד וחלק, מול אויב מנוסה יותר ומבוצר במערכי הגנה אדירים.
_new_ הוספת תגובה



היכן טענתי שהלוגיסטיקה האמריקאית לא היתה
עוד אחד (יום שישי, 18/06/2004 שעה 22:54)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מרכיב חשוב בנצחון? נהפוך הוא.

האספקה והלוגיסטיקה לא תקעו צירים, רק הכבידו על נמלים בבריטניה, אבל לא עד כדי הכשלת גילגול במבצע. זו טיבעה של מלחמה. חלק מהאספקה יצא מנמלים ישירות מאמריקה - מנמלי בוסטון, ניו יורק, ניו ג'רסי, ג'קסונוויל, נורפולק ואחרים. הלוגיסטיקה העודפת הקֵלה על מאמץ האספקה השוטפת של כוחות הברית בימים שלאחר הפלישה, ובזה היה ערכה. במבצעים קריטיים מסוג זה נהוג לקחת מקדם ביטחון גבוה, מעל התקן המקובל (יום לחימה x מספר הימים המתוכננים ללחימה), מה עוד שהיתה הערכה מוקדמת שהנחיתה תיתקל בהתנגדות קשה ובאבידות רבות. מכאן שההחלטה לחרוג מהתקן היתה נכונה, גם בדיעבד.

בכל מקרה לא היתה בעיה של תיעדוף בין לשלוח לוחמים או אספקה, כי מניין הלוחמים היה סגור וסופי, וכמות האוניות היתה מעל ומעבר. אלפי אוניות השתתפו במבצע ההחפה.
_new_ הוספת תגובה



התכוונתי לטענותיו של ון קרעפלך
רמי נוידרפר (שבת, 19/06/2004 שעה 10:08)
בתשובה לעוד אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כפי שהביאן מושה, ולא אליך.
_new_ הוספת תגובה



אני מבקש לתת כבוד לקרעפלעך
החבר של יוסי (שבת, 19/06/2004 שעה 11:17)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



רק בחורף - בקיץ זה חם מידי
רמי נוידרפר (שבת, 19/06/2004 שעה 11:39)
בתשובה להחבר של יוסי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



האם קראת את ספרו של ואן קרפלד?
מושה (יום שישי, 18/06/2004 שעה 23:33)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אני התפלאתי קצת כשראיתי את זה, אבל לא בדקתי במקורות אחרים.
_new_ הוספת תגובה



ואן קרעפלעך הוא שמאלני
ימין הגון (יום שישי, 18/06/2004 שעה 23:48)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עקום פה ואסור לסמוך על דבריו.
_new_ הוספת תגובה



רמי, פרט שלא זכה לפירסום
ישראל בר-ניר (שבת, 19/06/2004 שעה 0:47)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ושקשור ללוגיסטיקה היה בכך שהאמריקאים הצליחו להתגבר על הבעיה של אספקת הדלק (מרכיב מכריע כשמדובר בלוחמת שריון) ללא שימוש במיכליות. אחד הגורמים שתרם להצלחת ההטעיה של הגרמנים נבע מכך שהם היו משוכנעים שכל אזור נחיתה חייב לכלול נמל או שהוא חייב להיות בקירבה מספקת לנמל שניתן יהיה להשתלט עליו מהר. העדר מיכליות בצי הפלישה תרם לאמונה של הגרמנים שמדובר בפעולת הסחה בלבד ושהפלישה האמיתית תבוא במקום אחר.
שם הקוד שהאמריקאים נתנו לחלק הזה בתוכנית היה פלוטו Pipe Line Under The Ocean --- PLUTO.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי