|
צר לי, אברהם, טעות בידך | |||
|
|||
במקרה הנדון, של מאבק משפטי בין משפחה מאמצת ומשפחה ביולוגית לאחר שהילד כבר נמסר לאימוץ, הפרטים הטכניים שעלו במאמר (דת ובריאות במשפחה המאמצת....) הם השולים שבשוליים - ''זוטי דברים''. לאחר שנמסר לאימוץ אלו פרטיים שלא מעניינים את הילד והתעסקות בהם לא תשרת את טובת הילד. תהליך אימוץ צריך להעשות עם מירב האינפורמציה האפשרית. ברגע שהוכרע העניין וניתן צו אימוץ החזרת הגלגל לאחור או נסיון לעשות זאת מזיק לילד..... מי שחושב אחרת טועה בגדול. | |||
_new_ |
לא התייחסתי למקרה הספציפי | |||
|
|||
בכל אופן, לאט לנו בקובענו נחרצות, כאילו אנו באמת יודעים, מהי טובת הילד, יש משמעות גם לעובדת גידולו במשפחתו הביולוגית. | |||
_new_ |
הבהרת את ההבדל - ובכל זאת | |||
|
|||
במקרה הספציפי אנחנו יודעים - לא רע - על הפגיעות בטובת הילד הספציפי (ראה את המאמרים שהבאתי קודם של מיכל בת אדם ואבירמה גולן.... ). | |||
_new_ |
הבהרת את ההבדל - ובכל זאת | |||
|
|||
לכן הקדמתי ואמרתי כי המקרה הספציפי אינו נדון. המאמר של טל רבינוביץ הוא במישור העקרוני, אף אם הניצוץ לכתיבתו היה המקרה הנ''ל. | |||
_new_ |
אברהם, אני חוזר לנקדה העיקרית שהעליתי | |||
|
|||
יש ידע לא מועט על מהות טובת הילד בהקשר של האימוץ. נכון, לא ערכתי מחקר בנושא טובת הילד עם מספיק תצפיות כדי לקבוע דעה אולטימטיבית. יחד עם זאת, אני מכיר מספיק מקרים כדי להגיד שהמישור ''העקרוני'' שהעלתה טל הוא שולי ביותר. יתכן שטעויות של שופט, ואני מכיר גם כאלו, יפגעו בטובת הילד אבל הם לא מהסוג שראינו כאן. | |||
_new_ |
אברהם, אני חוזר לנקדה העיקרית שהעליתי | |||
|
|||
דויד שלום. ברגע שמובאת ''טובת הילד'' לדיון בפני שופט הרי שהוא חייב לנהוג במשנה זהירות ובמקצועיות, לא בליקויי בנייה מדובר, אלא בתהליך אימוץ. הליך אימוץ הוא עיסוק בדיני נפשות. במקרה שהבאתי, הבעתי ביקורת על התנהלות בית המשפט והתנהלותה של הרווחה. לו היה ההליך מתבצע מלכתחילה בצורה מקצועית יותר (כפי שפרטתי)- אז לא הייתה קיימת הבעייה הנוכחית שללא ספק אינה מטיבה עם הילד. בית המשפט הוא שיצר אותה ובכך השאיר פתח דרכו נרמסת טובת הילד. מדוע אתה קובע כי זה מבחינה עקרונית ''שולי ביותר''? לדעתי זה מהותי מאוד. | |||
_new_ |
טל, הבעיות הטכניות שהעלית הן שוליות | |||
|
|||
נכון בדיעבד לא היה מתבצע אימוץ בגלל שאלת הדת, או בגלל שאלת הבריאות של המאמצים. אז מה? מה זה חשוב לילד בן שנה באיזה דת הוא יגדל או מה זה משנה לו אם יש או אין הבדלי דת בין המשפחה הביולוגית וזו המאמצת? כמה זה חיוני לילד עצמו ולטובתו? כלום. אחרי שהאימוץ כבר בוצע הפרטים הללו הם עוד יותר שוליים מבחינת טובת הילד. הילד צריך יציבות ונקודת שייכות כדי לבנות את זהותו. זה העיקר עבורו,..... | |||
_new_ |
זה בדיוק מה שאמרו הנאצים | |||
|
|||
כשיסדו את פרויקט הלבנסבורן. מאותם נימוקים כמו שלך,נחטפו למעלה מ 250 אלף ילדים פולניים מהוריהם והועברו למשפחות גרמניות. טיעונים דומים לשלך עמדו בבסיס חטיפת למעלה מ 100 אלף ילדים אבוריג'נים בידי האנגלונאצים שהתנחלו באוסטרליה. טיעונים דומים עמדו מאחורי חטיפת למעלה מ 100 ילדים תימניים והעברתם חלקם למשפחות בקיבוצים. ילד צריך לגדול אצל הוריו כי הוא מקבל מהם גם זהות ולא רק דברים חמריים.זת,היא חלק חשוב בזהות אצל כל המין האנושי למעט השמאל הישראלי. איך אמרו עליכם באירופה? קוסמופוליטיים,חמדנים,נהנתנים,חסרי שורשים זהות ושיוך. אני לא מבין למה זה סווג כאנטישמיות. | |||
_new_ |
כל מה שאתה יכול לייצר - שנאת חינם ורוע | |||
|
|||
בכל ההתבטאות שלי כאן בפתיל לא קבעתי עמדה באיזה משפחה צריך הילד לגדול. אבל בבורותך, כנראה לא איפשרה לך ללמוד הרבה למדת - רק לכתוב אז אתה מעתיק שטויות ומגייס את הכללות הכי מנוולות שאתה מצליח להעתיק. איך אמרו עליכם בכל מקום שהופעתם? הפוסל (בשנאתו) במומו (חסר התקנה) פוסל...... כל מה שכתבתי היה בקשר למהי טובת הילד. אתה בטפשותך הרבה מוציא שבלנות ומשליך עלי האשמות גסות כולל גיוס נבלות שמהם כנראה למדת הרבה מידי | |||
_new_ |
מה טוב בזה שגרמנים יגדלו רבע מיליון ילדם פולנים? | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |