פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
עוד משהו על עמותת ''אור ירוק''
דוד סיון (יום חמישי, 16/12/2004 שעה 8:39) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ע''פ המאמר:
אבי נאור משקיע 40 מיליון דולר מכספו הפרטי במלחמה נגד תאונות הדרכים (http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId...), התקציב העיקרי של העמותה מגיע ממקור פרטי - אבי נאור.

האיש, שאיבד את בנו בתאונת דרכים, הקים חברה גדולה ופרש. בקיצור האיש בעל נסיון רב בניהול וקידום פרוייקטים. יתכן מאד שההחלטה להשקיע מכספו בפרוייקט עליו מדבר המאמר שלך, היתה מאד שקולה.

האם לא יתכן, צבי, שאתה מבקר בחוסר זהירות דוקא פרויקט חשוב ובעל סיכוי להועיל?
_new_ הוספת תגובה



אכן עמותת ''אור ירוק'' עושה עבודה מעולה
אפריימק'ה (יום חמישי, 16/12/2004 שעה 8:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אך לא מספקת. כדי להגיע לכל רבדי החברה ובעיקר לדרדקים שביננו, חייבים עוד כמה ''אור ירוקים'', או לחילופין, פרוייקט לאומי כדוגמת פרוייקט ההגנה על פרחי הבר של שנות ה-‏60.

אכיפה
-----
לצג הקמפיין החיובי יש לאכף את חוקי התנועה ביתר אינטנסיביות וכל הכספים שייגבו מהקנסות יוקדשו, בנוסף לתקציב המדינה השנתי, לחינוך (כולל ''חינוך מחדש'', על אף שהוא ביטוי בעייתי בקונטקסט אחר).

תשתיות
------
הקצעת יותר כספים לפרוייקטי שיפור, שיפוץ ובניית כבישים איכותיים, תוך הקפדה ובקרה של גורם טכני חיצוני לאיכות הביצוע. גם כבישים משובשים גורמים לתאונות, על אף שאכן תמיד אפשר להאשים את הנהג כי לא הבחין בשיבושים. אך לעיתים ישנם שיבושים חמורים שלא מסומנים כהלכה ומעטים את הנהג וגורמים לתאונה. והנהג ע''פ טיבעו נוהג, וככל שייסע לאט תמיד ישנה אופציה לתאונה. כדי להקטין את האופציות לתאונות חייבים גם לשפר את הכבישים.

אלטרנטיבה חלקית
================
כמובן לא דיברתי על פיתוח מסילות הברזל שיכולים לקצר בטווח ובזמן את הדרך בה עושה הישראלי מהצפון למרכז או לדרום ולפנות כמות גדולה של שטח תנועה מהכבישים. ככל שנצליח להאריך את המסילה הארצית כך ננמיך את הלחץ בכבישים, נקל על ניוד האנשים, נשמור על אויר צלול יותר, נפחית את מספר התאונות .... ועוד אולי כמה דברים טובים.

בפרוייקט המסילה אני כולל גם את הרכבות העירוניות ורכבות הפרברים למיניהם.
_new_ הוספת תגובה



במקום לבזבז כסף על מודעות
סתם אחת (שבת, 18/12/2004 שעה 14:25)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ועל פרסומות מוטב היה אם היה מתגייס ללחוץ על פוליטיקאים להקדיש כסף לשיפור התשתיות ולהסדרת פעולתה של משטרת תנועה יעילה.
אין כל טעם בפטפוטים ובמחאות.
_new_ הוספת תגובה



המודעות הן חלק חשוב
דוד סיון (שבת, 18/12/2004 שעה 15:51)
בתשובה לסתם אחת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המאמר (TheMarker) שהזכרתי אומר: ''הקמפיין נועד להפעיל לחץ על ראשי המדינה, כדי שיכינו תוכנית לאומית אמיתית למלחמה בתאונות הדרכים. בקרב הציבור רווחת הדעה לפיה תאונות דרכים הן דבר בלתי נמנע, גורל. תפישה רווחת נוספת היא שתאונות הדרכים הן באשמת הגורם האנושי. גם זה לא נכון. הממשלה היא האחראית הראשונה למצב. שינוי חקיקה ואכיפת החוק הקיים הם שיביאו לשינוי. הבכירים טוענים ללא הרף כי 'צריך מיליארדים כדי לנהל מלחמה אמיתית בתאונות הדרכים'. זה פשוט לא נכון. צריך סכום קטן בהרבה, אבל צריך גם מחויבות אמיתית''.

לפני שמביעים עמדה נחרצת:

1. כדאי לקרוא גם את מה שיש לעמותת ''אור ירוק'' http://www.oryarok.co.il/)להגיד.

2. כדאי לבדוק מה עושה קרן ''רן נאור'' (http://www.rnf.org.il/site/index.asp?object_id=15&am...) לתמיכה במחקר בנושא.
_new_ הוספת תגובה



לדוד סיוון
צבי גיל (יום ראשון, 19/12/2004 שעה 20:57)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד.אינני מזלזל כהוא זה בעמותה החשובה הזאת,ואני מציין זאת במאמר.אני תוהה אם הכסף הרב המושקע בפירסומת כדאי מבחינת התוצאה.לדעתי לא.במקום לפנות במודעות הגדולות שעולות הרבה כסף לחתום על העצומה ראוי היה לפנות למתנדבים
מיומנים שיסייעו לאכיפת החוקים.שכן,הגורם הראשי לדעתי,בניגוד לתפיסה שבאה לביטוי בפרסום העמותה,הוא הגורם האנושי. נגד הגורם הזה ישנה רק תרופה אחת והיא אכיפת החוק במלוא החומרה וענישה.גם החינוך הוא חשוב,אך זה לטווח ארוך מאוד.
_new_ הוספת תגובה



יש גורם אחר האחראי בכלל על תאונות
דבֵק בצדק (יום שני, 20/12/2004 שעה 7:37)
בתשובה לצבי גיל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חוץ מהגורם האנושי? אין!
_new_ הוספת תגובה



יש גורם אחר האחראי בכלל על תאונות
צבי גיל (יום שלישי, 21/12/2004 שעה 21:50)
בתשובה לדבֵק בצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדבק בצדק.בלקסיקון של תאונות דרכים ישנה אמירה:''אל תהיה צודק,הייה נבון''.באנגלית זה נשמע טוב יותר.
you may be right'dead right''
_new_ הוספת תגובה



מה הקשר?
דבֵק בצדק (יום שלישי, 21/12/2004 שעה 22:56)
בתשובה לצבי גיל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי