|
האמנם מגזים? | |||
|
|||
בס''ד. במעטפת הגלויה, אכן אין שום דמיון בין גזירת המן לפסיקת בג''ץ; במימד העקרוני של סירוב להכיר בייחודיות עם ישראל והקשר שלו לתורת ישראל – אין שום הבדל, וזה מה שטענתי במאמר. יש בכוונתי להראות במאמר נפרד את הקשר המהותי בין השנים, על יסוד דברי חז''ל מלפני כאלף ושמונה מאות שנה. בלאו הכי תיכננתי מאמר בעניין, אבל בינתיים נסתפק במה שיש. אפרופו סל הקליטה, עוד נדבך מכביד ומיותר בקיר הקורס של מדינת היהודים. ניתן לחשוד שזו מטרתם של המתגיירים בגיורים האלה, אבל זה לא ממש מעניין אותי כי זה שייך למעטפת הטכנית, לא לצד המהותי. | |||
_new_ |
דווקא המן הכיר גם הכיר | |||
|
|||
בייחודיות עמישראל. אבל כשישעיהו רוצה אז גם מטאטא יורה | |||
_new_ |
צודק; המן הכיר ורצה לבטל | |||
|
|||
_new_ |
אכן אתה מגזים | |||
|
|||
הטעות שלך מנוסחת היטב במשפט הראשון בהודעתך: ''במעטפת הגלויה, אכן אין שום דמיון בין גזירת המן לפסיקת בג''ץ; במימד העקרוני של סירוב להכיר בייחודיות עם ישראל והקשר שלו לתורת ישראל – אין שום הבדל, וזה מה שטענתי במאמר''. יש החולקים עליך איך מגדירים את היחודיות של עם ישראל ומי מוסמך לעסוק בהגדרה הזאת ויש גם רבנים בחבורה הזאת (שלפי המאמר שלך אינך מכיר בעובדה הזאת). זה שאחרים מגדירים אחרת את הייחודיות של עם ישראל (הבג''ץ עסק רק בהיבט אחד של ההגדרה הזאת) לא מחסל את הקשר לתורת ישראל. ההסדר שאושר על ידי בג''ץ דומה במהותו להסדר על פי שבע מצוות בני נוח. אלא שההסדר הראשון ''מקרב'' יותר, והשני שומר מרחק..... ההבדל בין גזרת המן ופסיקת בג''ץ הוא גלוי, טכני ועקרוני. גם המהות שלי, אפילו שאני חילוני, בנויה על קשר מהותי לתורת ישראל ותרבות ישראל. (גם לפי פרשנויות אחרות משלך). | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |