פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
לענ''ד
ציפורן (יום שלישי, 17/05/2005 שעה 10:46) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני, הקטן מכולם, רואה בהיתלות באילן הגבוה של ''מצוות השם'' את הדרך הקלה והנוחה להשתמט מאחריות אישית ולומר על כל דבר ועניין - כך ציווני.
הנסיון האישי שלי מלמד אותי שאנשי הדת הם ההוכחה הניצחת לאי קיומו של האל.
לו היה קיים - לא היה מרשה את קיומם של אלו, כי הוא אמור להיות חביב וטוב ולהעניש את הרשעים.
לענ''ד - אנשי הדת בישראל הם רשעים גמורים וחלקם אף חייב מיתה לפי התורה (למשל כל אותם מלביני פני אחרים ברבים ועושי התורה קרדום לחפור בו)ואני לא מכיר מעשי נבלה ורשעות שנעשו בששון רב יותר מאשר אלו שנעשו בשם הדת, מסיבות פוליטיות לחלוטין, אז - כן עתה.

עם ישראל שרד את כל תלאותיו בתוך בועת השנאה משום שסירב (בזכות, כמובן) להיטמע ולהתגלגל עם כל העמים תוך בדלנות עקבית ועיקשת. עיון במקורות השונים מראה שאפילו סממני ההתבדלות שונו לאורך העיתים לפי הצרכים.
מדוע אם כך נמנע הדבר מבני דורנו? במה אנחנו שונים?
כל חוקי הדת וכן אלו שנחקקים חדשות לבקרים בקרקס הקרוי ''כנסת ישראל'' בעניינים שבין אדם לבוראו הופכים עד מהרה לתקנות שאין הציבור יכול לעמוד בהן (או אינו רוצה) ואז הם בטלים מעיקרם. האם לכפות עלינו הר כגיגית יביא אותנו - ה''כופרים'' לשיטתך, לאהבת ה''אמת'' שאתה מנכס לעצמך שלא כדין?
לפיכך - הדת שכל עניינה הוא עיקור החשיבה העצמאית, לא יכולה להיות שיא השאיפות בדורנו שהוא דור של פיתוח המחשבה.
כל סיפורי הביצה הקשה לא יעמדו לנו לעוד הרבה זמן, משום שהלחץ כבר אינו מבחוץ כמו שהוא מבפנים ו- לא, לאו דוקא בגלל העליה השונה מאד שהגיעה לכאן בעשורים האחרונים.
כל אותם שעמדו מולי לפני כחמש עשרה שנים בצומת ירמיהו/בר אילן בירושליים, השליכו עלי טיטולים מלאי צואה וקראו לי ''נאצי'' - לימדו אותי את הפרק המשמעותי ביותר בחיי ביחסי חברה/דת במדינת ישראל. אציין רק שבאותה עת לבשתי מדי משטרת ישראל והגנתי על זכותו החוקית של הציבור לנוע בדרכים הראשיות בירושליים בחופשיות. הם ורבניהם לימדו אותי מי אני, ומה עלי לעשות כדי להיות אדם טוב יותר. לא ניתן אפילו להסתתר מאחורי הטיעון שמדובר ב''מישמישים רקובים'', משום שהיו שם אלפים.
חבית המכילה אלפי מישמישים רקובים, דינה להיות מושלכת מעל הסיפון הימה או להינתן מאכל לבהמות.
_new_ הוספת תגובה



לענ''ד
פרקש (יום שלישי, 17/05/2005 שעה 14:16)
בתשובה לציפורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין קשר בין נסיונך האישי לבין שאלת קיומו או אי קיומו של האלוהים. וגם אם רבים וטובים וגם ''טובים'' חוטאים אין זה מעיד לא לכאן ולא לכאן.

גם הגדרתה של הדת ''שכל עניינה של הדת הוא עיקור החשיבה העצמאית'' לא רציני, כי לא בכלל בזה מדובר. כשמישהו מאמין באלוהים, הרי הוא מאמין בו רק משום שמעולם לא ראה ולא שמע אותו. ולכן אדם דתי יכול להגיע לאמונה באלוהים רק בדרך של חשיבה והכרה, אפילו שמעולם הוא לא יכול היה להעמידה למבחן המציאות.

היהודים צריכים לדעת לחיות גם בחברה פלורליסטית. היֵה דתי בביתך ואזרח בצאתך. זו הדרך של היהודים הדתיים הציונים שיודעים להשתלב בחברה ע''י הוראות ההלכה. אם הנפש רוצה, אז היא מוצאת לעצמה דרך לוותר ולחיות ביחד. חלקים של נטורי קרטא לא מעוניינים לחיות ביחד, איתנו החילונים. הם מעדיפים להסתגר ולהזדקק למינימום מגע עם הרשויות. לכן עלינו להניח להם להסתגר בתחומם, אבל לא להניח לנטל הזה ליפול על צווארינו, שיגרתינו וכיסינו.
_new_ הוספת תגובה



לענ''ד
ציפורן (יום שלישי, 17/05/2005 שעה 16:24)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אהבתי את הטפת המוסר הסמויה.
כשאתה אומר ''היהודים צריכים'' - אתה מתכוון לדתיים? כי אני לא בדיוק מבלה את זמני בנסויים מיסיונריים.

הרשה לי לצטט את פרויד לעניין הגדרת הדת -
''''הדת היא אשליה,'' כתב פרויד, וכוחה אינו אלא ''במילוי משאלותיו העתיקות ביותר, החזקות ביותר והלוחצות ביותר של מין־האדם.'' משאלות אלה מקורן בתחושת חוסר הישע האינפנטילי, ובהיזקקותו של הילד לאב אוהב ומגונן. החרדה מפני כוחו של הגורל מזינה רגש זה בתהליך ההתבגרות, ובהדרגה מחלחלת ההכרה שחוסר הישע מתמיד כל ימי החיים. משום כך האדם עושה את אביו לאל ונאחז באמונת השווא בקיומו של אב כל יכול השוכן בשמים. פרויד אמנם הכיר בערכה ההיסטורי של הדת להתפתחות התרבות, אך קבע שבעידן המודרני אינה אלא סרח עודף פרימיטיבי, והשווה אותה לנוירוזה של גיל־הילדות. במאמרו ''עתידה של אשליה'', הביע תקווה שהאנושות תלך ותכיר במציאות כפי שהיא נתפסת על ידי המדע והתרבות המודרנית, ותתגבר בהדרגה על נוירוזת הדת ''ממש כשם שילדים רבים כל כך מתגברים על נוירוזה דומה שלהם.''

-במה אנו שונים מאחרים? בכך שהנוירוזה שלנו ותיקה יותר ועמידה יותר?

ולעניין נטורי קרתא - כל הכבוד להם. הם חיים בשלהם ולא נכנסים לא לכיסנו, לא לצלחתנו ולא למיטתנו, בניגוד גמור לכל שאר הזרמים הידועים הרואים לעצמם חובה להציק לשאר העם בכל דרך אפשרית תוך שימוש מזלזל וגס באפשרויות ה''ציוניות'' שהועמדו לרשותם - והכל בשם האל, כמובן....
_new_ הוספת תגובה



ציפורן, אל תהיה תמים
ישרא-טק (יום שלישי, 17/05/2005 שעה 19:36)
בתשובה לציפורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נטורי קרטא נכנסים גם נכנסים לכיסינו ועוד איך. כמו כל אזרח אחר. הם משלמים מיסים, כמובן רק מי שעובד מבינהם ומשלמים על השירותים המוניציפלים - גם כמו כל אזרח אחר. הם חיים ומכירים בישראל דה פקטו (רק אלה שחיים בישראל) אבל לא דה יורה ולא הלכתית. ועל אף שחלק קטן מהם משתף פעולה עם האוייב, בכל זאת לא נוגעים בהם לטובה.

מאחר שמרביתם לא עובדים ממש רמת תשלומי המיסים שלהם ומוסר התשלומים הוא בעייתי.
_new_ הוספת תגובה



אני לא כל כך תמים,
ציפורן (יום שלישי, 17/05/2005 שעה 23:04)
בתשובה לישרא-טק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל הם מיעוט נסבל ובוא נסכים שלא שם הבעיה.

אני איש הנגב, והבידואים חודרים הרבה יותר עמוק לכיסי מאשר נטורי קרתא. גם בתקבולים מהמדינה וגם במה שהם נוטלים בחוזק יד ובאין מפריע.
_new_ הוספת תגובה



צריכים לטפל גם בבדואים
ישרא-טק (יום רביעי, 18/05/2005 שעה 1:25)
בתשובה לציפורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להניעם לעבוד ולא לשדוד או להבריח. זה חשוב לנו כמו להם.
_new_ הוספת תגובה



אהבתי את המוד הקונספירטיבי שלך
פרקש (יום חמישי, 19/05/2005 שעה 12:52)
בתשובה לציפורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאתה רואה בדברי דברים שמעולם לא כתבתי. ''היהודים צריכים'' - זה כל מי שמכיר בעצמו כיהודי. הרי זה מה שאני אומר תמיד. אז מה אתה מפרש אותי על בסיס דברים שלא אמרתי?

ואם אתה נזקק לפרויד, אז שתהנה ממנו, אבל אל תנסה לפרשו סתם כך. דרך אגב, במקור הוא לא מדבר על ''דת'' אלא על ''אמונה'', ואמונה יכולה להיות כל דבר שמביא אדם להכרה של כוח ואמת נשגבת שאין בילתה. הייתי אומר שלאמין בהפועל ת''א ולהשתולל בכל משחק שלה זה מעין אמונה. להאמין בשלום עם הפלסטינים זו מאין אמונה שאפילו נסתפחו להם מנהגים, סמלים, זבחים ואלילים.

אין האדם הלא דתי נקיא גם הוא מאמונה או מ''דת''.

ונטורי קרתא כן נכנסים לכיסינו כי הם משתמשים בשירותים הניתנים לאזרחי הארץ גם כשהם לא משלמים מלוא תמורתם. וזה נקרא: טפיליות.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי