פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה ליובל רבינוביץ, 26/10/05 0:16)

http://www.faz.co.il/thread?rep=68932
היהודי הראשון?
מהנדס אזרחי (יום חמישי, 27/10/2005 שעה 21:44)
בתשובה ליובל רבינוביץ

פתח בעמוד 85 וראה מה כתוב

אנני יכול להעתיק קטע ולכן הקלק על הלינק ותבוא הישועה


http://www.faz.co.il/thread?rep=68938
היהודי הראשון?
יובל רבינוביץ (יום שישי, 28/10/2005 שעה 0:40)
בתשובה למהנדס אזרחי

הנה הקטע הרלוונטי:

מאברהם אבינו קיבלנו את הקשר בין האדם לבורא. לכן הוא נקרא ה''יהודי'' הראשון: מי שהגיע ליחוד מתוך עצמו, מתוך התגלות, התגלות מתוך הסתר.

אני מבין שהוא חושב שיש קשר בין המלה יהודי למלה יחוד, אחרת לכל הקטע הזה אין משמעות. אבל אין סיבה לחשוב כך. יהודי הוא בן שבט יהודה. וכיצד קיבל יהודה את שמו?

בראשית כ''ט לה': וַתַּהַר עוֹד וַתֵּלֶד בֵּן, וַתֹּאמֶר הַפַּעַם אוֹדֶה אֶת-יְהוָה--עַל-כֵּן קָרְאָה שְׁמוֹ, יְהוּדָה.

לא יחוד ולא נעליים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=68946
מאמר מאת ניסים ישעיהו
מהנדס אזרחי (יום שישי, 28/10/2005 שעה 3:52)
בתשובה ליובל רבינוביץ

והפעם אני מביא לך קישור נוסף לשם ההשכלה ב''ה
והינך מוצא שהיהודי הראשון הוא אברהם אבינו!

מתוך אקטואליה בפרשת השבוע.

וּבַיּוֹם הַשְּׁמִינִי יִמּוֹל בְּשַׂר עָרְלָתוֹ

המצווה הראשונה שנעשית בגופו של יהודי, הנה מצוות ברית מילה. זו גם המצווה הראשונה שנצטווה היהודי הראשון, אברהם אבינו. הטבעת אות הברית בגופו של היהודי עוד בטרם עמדו על דעתו, מטביעה בו את כוח מסירות הנפש.


http://www.faz.co.il/thread?rep=68948
מאמר מאת ניסים ישעיהו
יובל רבינוביץ (יום שישי, 28/10/2005 שעה 6:46)
בתשובה למהנדס אזרחי

המאמר הזה פורסם גם בפא''צ, כמובן: http://www.faz.co.il/story?id=2759&NewOnly=2

http://www.faz.co.il/thread?rep=68984
עוד קישור
מהנדס אזרחי (יום שישי, 28/10/2005 שעה 22:04)
בתשובה ליובל רבינוביץ

ליובל באהבה

הסיבה לכך היא, שהארץ ניתנה לעם ישראל יחד עם בחירתו לעם. היהודי הראשון, אברהם אבינו, נבחר להיות יהודי, והציווי הראשון ששמע היה :
''לך לך מארצך, ממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך, ואעשך לגוי גדול'' (בראשית י''ב).
אברהם נבחר להיות יהודי בארץ ישראל. הברית שנכרתה בין אברהם לבין אלוקים היא ברית מילה. לפני ששמע אברהם את הציווי לעשות ברית מילה, הוא שמע את ההבטחה:
''והקימותי את בריתי ביני וביניך... לברית עולם... ונתתי לך ולזרעך אחריך את ארץ מגוריך'' (בראשית י''ז, ז'-ח').
ברית המילה מסמלת את הקשר בין ה' לישראל. קשר זה מביא מיד להבטחת הארץ.


http://www.faz.co.il/thread?rep=68985
עוד קישור
מהנדס אזרחי (יום שישי, 28/10/2005 שעה 22:12)
בתשובה למהנדס אזרחי

עוד אחד
זהו אתר מאוד מכובד קרא בעיון והשכל ידידי

אברהם אבינו, היהודי הראשון, הקדיש את חייו להתקרבות לה'. עקב מסירותו לה', ה' גילה לו סודות עמוקים רבים בבריאה, שדרכם הוא חווה את מבוקשו, להתקרב לה'. הספר הראשון בקבלה, ספר יצירה, מיוחס לאברהם אבינו. טקסט יסודי זה בקבלה מסביר את 32 נתיבי החכמה שפועלים בתהליך הבריאה.


http://www.faz.co.il/thread?rep=68993
עוד קישור
יובל רבינוביץ (שבת, 29/10/2005 שעה 8:17)
בתשובה למהנדס אזרחי

לא ביקשתי קישורים שגם בהם נכתב שאברהם אבינו הוא יהודי, אלא כאלה המסבירים מדוע, לדעת מאן-דהו, זה כך.

הקישור שהבאת לעיל למאמרו של מיכאל לייטמן (http://www.kabbalahmedia.info/~texteditor/texts/Meku...) נותן הסבר – אמנם הזוי – לשאלה. האחרים פשוט קובעים שזה כך, וחסל.

אבל על פי התורה, השם „יהודה” נזכר לראשונה כשנולד בן בשם זה ליעקב ולאה. אם אברהם אבינו וצאצאיו היו יהודים, היה הדבר כולל באופן אוטומטי את שכנינו הפלשתינאים.

שבט יהודה היה הגדול בשבטי ישראל והוא גם זה ששרד.

http://www.faz.co.il/thread?rep=69021
עוד קישור לשירותכם
נסים ישעיהו (שבת, 29/10/2005 שעה 20:37)
בתשובה ליובל רבינוביץ

בס''ד.

הנה הקישור: http://www.faz.co.il/story_2022

והנה הציטוט:
(מדרש רבה): למה נקרא שמו יהודי, והלא ימיני [משבט בנימין] הוא? לפי שייחד שמו של הקדוש ברוך הוא כנגד כל באי עולם; שכתוב: וּמָרְדֳּכַי לֹא יִכְרַע וְלֹא יִשְׁתַּחֲוֶה: וכי קנתרן היה ועובר על גזירת המלך? אלא כשצוה אחשורוש להשתחוות להמן, חקק [המן] עבודת כוכבים על לבו ונתכוון כדי שישתחוו לעבודת כוכבים, וכשהיה רואה המן שאין מרדכי משתחוה לו נתמלא חימה; ומרדכי אומר לו יש אדון המתגאה על כל גאים, היאך אני מניחו ואשתחוה לעבודת כוכבים? ולפי שייחד שמו של הקב''ה, נקרא יהודי.

מרדכי זוכר תמיד כי המונח יהודי הוא בן חמש אותיות ושלוש הראשונות הן משמו של הקב''ה – י-ה-ו. השתים האחרונות הן האות האחרונה בשם הקדוש – ה – שנחלקה לשתים ונהיה ד-י. הוא אינו מוכן להפרד ולו לרגע קט ולמראית עין בלבד מן הדבקות בבורא יתברך. בחיצוניות זה עלול להיראות כעקשנות תמוהה, אבל בפנימיות – רק אדם כזה יכול וראוי להנהיג את עם ה'. רק מי שדבק בה' יתברך בכל מחיר כמו משה, מרדכי ומשיח – יכול לגאול אותנו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=69130
לנסים ישעיהו
מהנדס אזרחי (יום שני, 31/10/2005 שעה 10:08)
בתשובה לנסים ישעיהו

שליש (תחתונים) תפארת ומלכות הרי 14

חזק וברוך

http://www.faz.co.il/thread?rep=69132
אם נדבוק בעמדתך
מהנדס אזרחי (יום שני, 31/10/2005 שעה 10:25)
בתשובה ליובל רבינוביץ

הרי כל 11 השבטים (חוץ מיהודה) אינם יהודים?

ואם ניקרא שמו יהודה אז מדוע לא ניקרא יהודי מלכתחילה?

בקיצור ולעניין ובלי להיכנס לגילוי סודותיו ובודאי לא בפורום זה הרי תשובה:

לפני אברהם אבינו כולם האמינו בריבוי כוחות ואלים רבים.

אברהם אבינו הבין מתוך זָכותו שיש אדון אחד בעולם. אברהם אבינו הוא הראשון ליחד את הבורא יתברך בעולמו בתחתונים ולכן הוא נקרא ''היהודי הראשון'' כל בניו היו מיחדים שם יתברך והם כולם ''יהודים''

ולכן אולי לא נעים לך לשמוע זאת מחששך (שאינך מיחד את הבורא יתברך בעולמו) שאינך יהודי?

http://www.faz.co.il/thread?rep=69150
אם נדבוק בעמדתך
יובל רבינוביץ (יום שני, 31/10/2005 שעה 21:33)
בתשובה למהנדס אזרחי

אני לא יודע במה האמינו „כולם” לפני אברהם אבינו, וגם אתה לא יודע.

אני חושש שגם המחזיקים בעמדתך יראו אותי כיהודי על פי מוצאי, ואוסיף שאני יהודי בשל הזיקה התרבותית וההיסטורית שלי. כל זאת למרות שעשיתי צעד אחד מעבר לאברהם אבינו. הוא הוריד את מספר האלים לאחד, ואני הורדתי את מספר האלים שבהם אני מאמין בעוד אחד (המספר אפס לא היה מוכר לקדמונים בימיו של אברהם אבינו).

בכל אופן – אתה צודק. רוב בני ישראל לא היו יהודים, אם כי יהודה היה השבט הגדול ביותר. בממלכת יהודה היו בני שבט יהודה, בני שבט בנימין וחלק מבני שבט לוי. בסופו של דבר נקראו כולם יהודים משום שחיו בממלכת יהודה (שם הממלכה היה יהודה היות שזה היה השבט הגדול ביותר בה).

אברהם אבינו לא נקרא יהודי בשום מקום בתורה, אלא עברי. אם נלך על פי ההסבר שלך, הרי שגם בני ישמעאל ראויים להיקרא יהודים. מה דעתך?

http://www.faz.co.il/thread?rep=69153
אם נדבוק בעמדתך
Israeli101 (יום שני, 31/10/2005 שעה 22:25)
בתשובה ליובל רבינוביץ

כמה ''עִברִים'' מוסלמים, נוצרים, בודהאיסטים וכו. אתה מכיר, לעומת יהודים ''עִברִים''?

תן לי לנחש! מאות ואלפי יהודים עברים מכיר אתה - אפס(0) בני דת אחרת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=69156
אם נדבוק בעמדתך
יובל רבינוביץ (יום שני, 31/10/2005 שעה 23:16)
בתשובה לIsraeli101

לא יודע. מהו עברי?

עבר בן-שלח היה אחד מניניו של שם. נין-נינו של עבר היה אברהם אבינו, אבל באמת אינני יודע אם מקור השם הוא עבר בן-שלח או מקור אחר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=69171
אם נדבוק בעמדתך
Israeli101 (יום שלישי, 01/11/2005 שעה 7:46)
בתשובה ליובל רבינוביץ

''לא יודע. מהו עברי?''

הבה לא נתחכמה! פן ירד ערכך!
ערך גבוהה בעיני עד עתה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=69189
אם נדבוק בעמדתך
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 01/11/2005 שעה 21:15)
בתשובה לIsraeli101

לא מדובר בהתחכמות סתם. שאלתי מה ההגדרה של עברי כדי לדעת.

אתה, כמובן, לא חייב לענות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=69227
פירוש פשט על אברהם העברי
מהנדס אזרחי (יום רביעי, 02/11/2005 שעה 6:59)
בתשובה ליובל רבינוביץ

על שום שעבר מצד אחד (אביו היה עובד עבודה זרה) לצד שמעבר למה שכל תושבי העולם היו מאמינים.

יש כמובן פרוש נוסף עמוק יותר למה שכתבתי ששם יש פירוש לשורש המילה ע.ב.ר ומשמעותו

http://www.faz.co.il/thread?rep=69262
פירוש פשט על אברהם העברי
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 02/11/2005 שעה 20:53)
בתשובה למהנדס אזרחי

ומה משמעות שמו של עבר בן-שלח?

http://www.faz.co.il/thread?rep=69290
שאלה טובה
מהנדס אזרחי (יום חמישי, 03/11/2005 שעה 6:36)
בתשובה ליובל רבינוביץ

למה אתה מחפש משמעות?

למה אתה חושב שיש משמעות לשם הזה?

צפונות השם ליראיו ולא אחרת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=69323
שאלה טובה
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 03/11/2005 שעה 21:12)
בתשובה למהנדס אזרחי

מדוע לחפש משמעות בשמו של אברהם ולא בשמו של עבר? איך אתה מחליט איזה חלק בתורה לא שווה התייחסות?

http://www.faz.co.il/thread?rep=69331
שם לב
מהנדס אזרחי (יום חמישי, 03/11/2005 שעה 22:45)
בתשובה ליובל רבינוביץ

עניתי לך כבר...

תשובה: ''סוד השם ליראיו'' ואז התשובה תבוא מפנימיותך! ולא אחרת.

נב. קודם תירכוש יראה ואז נדבר

http://www.faz.co.il/thread?rep=69324
ומה משמעות שמו של שלח?
נסים ישעיהו (יום חמישי, 03/11/2005 שעה 21:20)
בתשובה ליובל רבינוביץ

בס''ד.

לכל שם יש משמעות אבל לא תמיד זו נוגעת לנו.

אברם נקרא עברי כי בא מעבר הנהר, כמו שהיום אומרים פלוני האמריקאי או הרוסי וכו'.

בפנימיות הוא מכונה עברי כי כל העולם היה מעבר אחד, עובד אלילים, והוא ניצב לבדו ניצב בעבר השני, מאמין בא-ל אחד.

http://www.faz.co.il/thread?rep=69330
חזק וברוך
מהנדס אזרחי (יום חמישי, 03/11/2005 שעה 22:40)
בתשובה לנסים ישעיהו


http://www.faz.co.il/thread?rep=69163
הספרה אפס היתה ידועה בודאי
מהנדס אזרחי (יום שלישי, 01/11/2005 שעה 6:04)
בתשובה ליובל רבינוביץ

1. התורה שלנו (היהודים שביננו) מדברת על האין סוף!!!

לשם אנחנו מפנים תפילתינו!!! כל הזמן...

כמו שהסיפרה אפס עגולה ללא התחלה וללא סוף...(השכלת)

2. אם אינך ידוע במה האמינו הגויים כל שאתה צריך לעשות זה לקרוא ספרים על תרבויות ארצות קדם פיסליהם ואלילהם...

3. מה עושה אותך יהודי?
במה התנהגותך שונה מהתנהגות הגויים?
ובכלל למה אתה רוצה שיקראו לך יהודי?
מה זה יהודי לדידך? ואם עשו לך ברית-מילה זה אומר שאתה יהודי (והרי לא שאלו אותך)?
במה אתה ניבדדדדללל במה?

הערה: אנני טוען שאינך יהודי (חלילה) וכל השאלות הללו מכוונות לכל באי האתר הזה בצורה שווה. אבל השאלות האלו צריכות להישאל על ידי כל אחד מאיתנו על עצמינו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=68958
מאמר מאת ניסים ישעיהו
Israeli101 (יום שישי, 28/10/2005 שעה 7:53)
בתשובה למהנדס אזרחי

רבים בגוים נימולים! אין זה הופך אותם ליהודים!
(אינני חולק על היות אברהם אבינו יהודי! פשוט
מבקש הכוונה וביאור, היכן במקרא כתוב פשוטו כמשמעו?)

http://www.faz.co.il/thread?rep=68965
פשוטו?
צדק (יום שישי, 28/10/2005 שעה 9:48)
בתשובה לIsraeli101

תמצא לנו היכן כתוב בתורה, באיזה איבר בגוף יש לבצע את ברית המילה,
אבל אל תשכח, שיהיה כתוב פשוטו כמשמעו.............

אתה לא תמצא, כי הרבה דברים שיהודים יודעים ועושים,
אינם כתובים פשוטם כמשמעם,
אבל הם פשוטים וברורים עבור כל יהודי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=68981
פשוטו?
יובל רבינוביץ (יום שישי, 28/10/2005 שעה 17:54)
בתשובה לצדק

לשירותך תמיד.

אני שמח שאתה מתעניין ביהדות. יתכן שפעם גם תצליח להיות יהודי.

לענייננו: התהליך שאותו אתה מתאר הוא מילה, ולא ברית-מילה. ברית-מילה היא הטקס שבמהלכו מחדש היהודי את הברית בין בנו לבין אלוהים.

את המילה יש לבצע בעורלה, כפי שנכתב בספר בראשית, י''ז יד': „וְעָרֵל זָכָר, אֲשֶׁר לֹא-יִמּוֹל אֶת-בְּשַׂר עָרְלָתוֹ--וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא, מֵעַמֶּיהָ:”

http://www.faz.co.il/thread?rep=68982
כמשמעו?
דוד סיון (יום שישי, 28/10/2005 שעה 21:15)
בתשובה ליובל רבינוביץ

מי אתה מר רבינוביץ- שמאלן או יהודי?

http://www.faz.co.il/thread?rep=68989
פשוטו?
Israeli101 (שבת, 29/10/2005 שעה 0:15)
בתשובה ליובל רבינוביץ

''את המילה יש לבצע בעורלה, כפי שנכתב בספר בראשית, י''ז יד': „וְעָרֵל זָכָר, אֲשֶׁר לֹא-יִמּוֹל אֶת-בְּשַׂר עָרְלָתוֹ--וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא, מֵעַמֶּיהָ:”

כתבתי לצדק ''אחד אפס לטובתו'' לאחר קריאת תגובתו אלי.
אבל לאחר קריאת הציטטה שהבאת, ניהייה תיקו 'אחד אחד'LOL
ולכן תודתי נתונה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=69013
היית צריך להמתין לתגובתי
צדק (שבת, 29/10/2005 שעה 17:50)
בתשובה לIsraeli101

עורלה איננה מילה בפני עצמה, עורלה היא מילת תואר שאיננה עומדת בפני עצמה.
ובציטוט אין מיקום מדויק של הערלה,
לכן יש צורך בפירוש כדי לדעת את המיקום.

ואל תשכח את התהליך של המילה, שאיננו כתוב בתורה בכלל,
אלא רק בפירושים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=69011
כמה צפוי
צדק (שבת, 29/10/2005 שעה 17:46)
בתשובה ליובל רבינוביץ

ומי סיפר לך שהערלה המדוברת היא באיבר המין?

הרי יש גם ערלת לב וערלת פה, ובציטוט אין מיקום מדויק.
פשוטו אינו מספיק בכלל (גם אם נתעלם מתהליך המילה).

http://www.faz.co.il/thread?rep=69017
כמה צפוי
יובל רבינוביץ (שבת, 29/10/2005 שעה 19:38)
בתשובה לצדק

לא זכור לי שבתנ''ך מצויין איפה נמצא הראש ואיפה נמצאת הכתף. „ורוח אלוהים מרחפת על פני המים”. 6 מלים שאף אחת מהן לא מוסברת לפני כן. בכל אופן נראה שהכוונה היא לא „היום אכלתי שני סטייקים לארוחת הצהרים”.

אם אתה לא מקבל את מוסכמות השפה – מדוע אתה חושב שדיברתי על אבר המין? והיכן נמצא אבר המין?

http://www.faz.co.il/thread?rep=69020
טוב שאתה מסכים עם עצמך, עם השפה יש לך בעיה קשה
צדק (שבת, 29/10/2005 שעה 20:03)
בתשובה ליובל רבינוביץ

ירמיהו פרק ו,י
''עַל-מִי אֲדַבְּרָה וְאָעִידָה, וְיִשְׁמָעוּ--הִנֵּה עֲרֵלָה אָזְנָם, וְלֹא יוּכְלוּ לְהַקְשִׁיב....''

דברים פרק י,ט''ז
''וּמַלְתֶּם, אֵת עָרְלַת לְבַבְכֶם; וְעָרְפְּכֶם--לֹא תַקְשׁוּ, עוֹד''

והנה עורלה שאינה בבן אדם :
ויקרא פרק יט,כ''ג
''וְכִי-תָבֹאוּ אֶל-הָאָרֶץ, וּנְטַעְתֶּם כָּל-עֵץ מַאֲכָל--וַעֲרַלְתֶּם עָרְלָתוֹ, אֶת-פִּרְיוֹ''

מי מלמד את מי עיברית, התורה אותנו או אנחנו אותה?
מי מסכים עם מי בדיוק, ולמי יש בעיה עם השפה?

ויקום המלפפון על הגנן או שהמלפפון מכיר את מקומו בעולם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=69045
טוב שאתה מסכים עם עצמך, עם השפה יש לך בעיה קשה
Israeli101 (יום ראשון, 30/10/2005 שעה 0:13)
בתשובה לצדק

''ויקום המלפפון על הגנן''.

וולא אתה משהוא!LOL

http://www.faz.co.il/thread?rep=69046
קשה לך כשמסכימים איתך או כשמסכימים עם התורה?
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 30/10/2005 שעה 2:22)
בתשובה לצדק

נו, לעורלה יש כמה מובנים, כמו להרבה דברים אחרים. אף אחד מהם אינו סוד.

עורלה היא העור המכסה את ראשו של אבר המין הזכרי. ערל הוא אדם בעל עורלה, כלומר – שלא נימול. „לב ערל” ו„אוזן ערלה” הן מטאפורות מקובלות ומובנות, באותה מידה שניתן בעברית לומר על אדם שהוא „אטוּם” והכל מבינים למה הכוונה: „עורלת לב” היא אטימות.

בנוסף – פירות העץ של שלוש השנים הראשונות נקראות עורלה, ואינני יודע את הסיבה לכך.

בכל אופן – לא הבנתי היכן אי ההסכמה. האם אתה סבור שהעורלה נמצאת במקום אחר?

http://www.faz.co.il/thread?rep=69048
קשה לך כשמסכימים איתך או כשמסכימים עם התורה?
צדק (יום ראשון, 30/10/2005 שעה 3:34)
בתשובה ליובל רבינוביץ

ומה המסקנה?

עורלה היא שם תואר, מילה שאינה עומדת בפני עצמה.
עורלה יכולה להיות בכל איבר בגוף,
''בשר ערלתו'' איננו מציין מיקום מדויק, וזו עובדה !!

התרגלת למוסכמה הזו כי היהדות עושה זאת כבר אלפי שנים,
אבל אם תתנתק מההרגל ותחשוב באופן עצמאי,
תבין את טעותך הגדולה.
הרגלים הם לעיתים מקפיאי מחשבה.

אי ההסכמה הוא על מקורו המדויק של הידע.
אני טוען שהמקור המדויק לא נמצא בתורה, כמו עוד עשרות מנהגים וחוקים נוספים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=69049
קשה לך כשמסכימים איתך או כשמסכימים עם התורה?
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 30/10/2005 שעה 3:40)
בתשובה לצדק

עורלה היא שם עצם ולא שם תואר.

נדמה לי שאפילו במקורות ההזויים שבהם אתה נוהג לקרוא לא תמצא מישהו המסכים עם מה שכתבת לעיל.

עורלה היא מלה ברורה בדיוק כמו יד, רגל או אצבע. אשמח אם תציין מקורות שמהם ניתן להבין היכן נמצאת היד או האצבע.

http://www.faz.co.il/thread?rep=68988
פשוטו?
Israeli101 (שבת, 29/10/2005 שעה 0:10)
בתשובה לצדק

''תמצא לנו היכן כתוב בתורה, באיזה איבר בגוף יש לבצע את ברית המילה,
אבל אל תשכח, שיהיה כתוב פשוטו כמשמעו.............''

אחד אפס לטובתך!!LOL

http://www.faz.co.il/thread?rep=69165
יש יהודי גשמי ויש יהודי רוחני
מהנדס אזרחי (יום שלישי, 01/11/2005 שעה 6:32)
בתשובה לIsraeli101

ברוחניות (פנימיות): יהודי הוא כל אחד שמיחד (משמש כצינור) בין עולם עליון ותחתון על פי תורת משה ע''ה - אנו משתמשים בכלי ההשפעה בלבד (כנגד מצוות עשה).
ראה את רבי עקיבא שהתגייר והגיע למעמד הבורא (ממש) והוא היה מבני-ישראל? איננו יודעים זאת. אולם גם אנו איננו יודעים מי שייך לעשרת השבטים האבודים ולכן כל אחד שיש בתוכו שאיפה ליהדות מקבלים אותו.

יהודי גשמי (חיצוניות) מכנה עצמו חילוני (ואכן אותיות חולה...) ואין אנו יודעים בוודאות אם ממוצא יעקב הוא או מתחזה הוא.

הגויים לעומת זאת הם אותם אברים שיש להם רצונות קבלה לעצמם בלבד כמו ע' אומות העולם. בהם אסור להשתמש כדי ליחד קב''ה ושכינתי (כנגד מצוות לא תעשה) והם אינם יהודים אפילו יעשו ברית-מילה. והעינין הוא שאין להם זַכות אבות. כי זַכות אבות היא ניקראת נקודה שבלב (מעיין הארה קטנה שנימצאת בכל צאצא של האבות הקדושים ושהיתחילה להיתגלות אצל אברהם אבינו ולכן הוא ניקרא היהודי הראשון) ושמימנה יכול כל יהודי להתעלות מעל רצונות גופו ולאחד עליון ותחתון אותיות יהודי כנגד שם בן ארבע אותיות שזה ניקרא תבנית אדם ואורות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=69173
יש יהודי גשמי ויש יהודי רוחני
Israeli101 (יום שלישי, 01/11/2005 שעה 7:56)
בתשובה למהנדס אזרחי

ברשותך, אשמר את שכתבת לשימוש עתידי.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.