|
מאמר מאת ניסים ישעיהו | |||
|
|||
רבים בגוים נימולים! אין זה הופך אותם ליהודים! (אינני חולק על היות אברהם אבינו יהודי! פשוט מבקש הכוונה וביאור, היכן במקרא כתוב פשוטו כמשמעו?) | |||
_new_ |
פשוטו? | |||
|
|||
תמצא לנו היכן כתוב בתורה, באיזה איבר בגוף יש לבצע את ברית המילה, אבל אל תשכח, שיהיה כתוב פשוטו כמשמעו............. אתה לא תמצא, כי הרבה דברים שיהודים יודעים ועושים, אינם כתובים פשוטם כמשמעם, אבל הם פשוטים וברורים עבור כל יהודי. | |||
_new_ |
פשוטו? | |||
|
|||
לשירותך תמיד. אני שמח שאתה מתעניין ביהדות. יתכן שפעם גם תצליח להיות יהודי. לענייננו: התהליך שאותו אתה מתאר הוא מילה, ולא ברית-מילה. ברית-מילה היא הטקס שבמהלכו מחדש היהודי את הברית בין בנו לבין אלוהים. את המילה יש לבצע בעורלה, כפי שנכתב בספר בראשית, י''ז יד': „וְעָרֵל זָכָר, אֲשֶׁר לֹא-יִמּוֹל אֶת-בְּשַׂר עָרְלָתוֹ--וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא, מֵעַמֶּיהָ:” | |||
_new_ |
כמשמעו? | |||
|
|||
מי אתה מר רבינוביץ- שמאלן או יהודי? | |||
_new_ |
פשוטו? | |||
|
|||
''את המילה יש לבצע בעורלה, כפי שנכתב בספר בראשית, י''ז יד': „וְעָרֵל זָכָר, אֲשֶׁר לֹא-יִמּוֹל אֶת-בְּשַׂר עָרְלָתוֹ--וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא, מֵעַמֶּיהָ:” כתבתי לצדק ''אחד אפס לטובתו'' לאחר קריאת תגובתו אלי. אבל לאחר קריאת הציטטה שהבאת, ניהייה תיקו 'אחד אחד'LOL ולכן תודתי נתונה. | |||
_new_ |
היית צריך להמתין לתגובתי | |||
|
|||
עורלה איננה מילה בפני עצמה, עורלה היא מילת תואר שאיננה עומדת בפני עצמה. ובציטוט אין מיקום מדויק של הערלה, לכן יש צורך בפירוש כדי לדעת את המיקום. ואל תשכח את התהליך של המילה, שאיננו כתוב בתורה בכלל, אלא רק בפירושים. | |||
_new_ |
כמה צפוי | |||
|
|||
ומי סיפר לך שהערלה המדוברת היא באיבר המין? הרי יש גם ערלת לב וערלת פה, ובציטוט אין מיקום מדויק. פשוטו אינו מספיק בכלל (גם אם נתעלם מתהליך המילה). | |||
_new_ |
כמה צפוי | |||
|
|||
לא זכור לי שבתנ''ך מצויין איפה נמצא הראש ואיפה נמצאת הכתף. „ורוח אלוהים מרחפת על פני המים”. 6 מלים שאף אחת מהן לא מוסברת לפני כן. בכל אופן נראה שהכוונה היא לא „היום אכלתי שני סטייקים לארוחת הצהרים”. אם אתה לא מקבל את מוסכמות השפה – מדוע אתה חושב שדיברתי על אבר המין? והיכן נמצא אבר המין? | |||
_new_ |
טוב שאתה מסכים עם עצמך, עם השפה יש לך בעיה קשה | |||
|
|||
ירמיהו פרק ו,י ''עַל-מִי אֲדַבְּרָה וְאָעִידָה, וְיִשְׁמָעוּ--הִנֵּה עֲרֵלָה אָזְנָם, וְלֹא יוּכְלוּ לְהַקְשִׁיב....'' דברים פרק י,ט''ז ''וּמַלְתֶּם, אֵת עָרְלַת לְבַבְכֶם; וְעָרְפְּכֶם--לֹא תַקְשׁוּ, עוֹד'' והנה עורלה שאינה בבן אדם : ויקרא פרק יט,כ''ג ''וְכִי-תָבֹאוּ אֶל-הָאָרֶץ, וּנְטַעְתֶּם כָּל-עֵץ מַאֲכָל--וַעֲרַלְתֶּם עָרְלָתוֹ, אֶת-פִּרְיוֹ'' מי מלמד את מי עיברית, התורה אותנו או אנחנו אותה? מי מסכים עם מי בדיוק, ולמי יש בעיה עם השפה? ויקום המלפפון על הגנן או שהמלפפון מכיר את מקומו בעולם. | |||
_new_ |
טוב שאתה מסכים עם עצמך, עם השפה יש לך בעיה קשה | |||
|
|||
''ויקום המלפפון על הגנן''. וולא אתה משהוא!LOL | |||
_new_ |
קשה לך כשמסכימים איתך או כשמסכימים עם התורה? | |||
|
|||
נו, לעורלה יש כמה מובנים, כמו להרבה דברים אחרים. אף אחד מהם אינו סוד. עורלה היא העור המכסה את ראשו של אבר המין הזכרי. ערל הוא אדם בעל עורלה, כלומר – שלא נימול. „לב ערל” ו„אוזן ערלה” הן מטאפורות מקובלות ומובנות, באותה מידה שניתן בעברית לומר על אדם שהוא „אטוּם” והכל מבינים למה הכוונה: „עורלת לב” היא אטימות. בנוסף – פירות העץ של שלוש השנים הראשונות נקראות עורלה, ואינני יודע את הסיבה לכך. בכל אופן – לא הבנתי היכן אי ההסכמה. האם אתה סבור שהעורלה נמצאת במקום אחר? | |||
_new_ |
קשה לך כשמסכימים איתך או כשמסכימים עם התורה? | |||
|
|||
ומה המסקנה? עורלה היא שם תואר, מילה שאינה עומדת בפני עצמה. עורלה יכולה להיות בכל איבר בגוף, ''בשר ערלתו'' איננו מציין מיקום מדויק, וזו עובדה !! התרגלת למוסכמה הזו כי היהדות עושה זאת כבר אלפי שנים, אבל אם תתנתק מההרגל ותחשוב באופן עצמאי, תבין את טעותך הגדולה. הרגלים הם לעיתים מקפיאי מחשבה. אי ההסכמה הוא על מקורו המדויק של הידע. אני טוען שהמקור המדויק לא נמצא בתורה, כמו עוד עשרות מנהגים וחוקים נוספים. | |||
_new_ |
קשה לך כשמסכימים איתך או כשמסכימים עם התורה? | |||
|
|||
עורלה היא שם עצם ולא שם תואר. נדמה לי שאפילו במקורות ההזויים שבהם אתה נוהג לקרוא לא תמצא מישהו המסכים עם מה שכתבת לעיל. עורלה היא מלה ברורה בדיוק כמו יד, רגל או אצבע. אשמח אם תציין מקורות שמהם ניתן להבין היכן נמצאת היד או האצבע. | |||
_new_ |
פשוטו? | |||
|
|||
''תמצא לנו היכן כתוב בתורה, באיזה איבר בגוף יש לבצע את ברית המילה, אבל אל תשכח, שיהיה כתוב פשוטו כמשמעו.............'' אחד אפס לטובתך!!LOL | |||
_new_ |
יש יהודי גשמי ויש יהודי רוחני | |||
|
|||
ברוחניות (פנימיות): יהודי הוא כל אחד שמיחד (משמש כצינור) בין עולם עליון ותחתון על פי תורת משה ע''ה - אנו משתמשים בכלי ההשפעה בלבד (כנגד מצוות עשה). ראה את רבי עקיבא שהתגייר והגיע למעמד הבורא (ממש) והוא היה מבני-ישראל? איננו יודעים זאת. אולם גם אנו איננו יודעים מי שייך לעשרת השבטים האבודים ולכן כל אחד שיש בתוכו שאיפה ליהדות מקבלים אותו. יהודי גשמי (חיצוניות) מכנה עצמו חילוני (ואכן אותיות חולה...) ואין אנו יודעים בוודאות אם ממוצא יעקב הוא או מתחזה הוא. הגויים לעומת זאת הם אותם אברים שיש להם רצונות קבלה לעצמם בלבד כמו ע' אומות העולם. בהם אסור להשתמש כדי ליחד קב''ה ושכינתי (כנגד מצוות לא תעשה) והם אינם יהודים אפילו יעשו ברית-מילה. והעינין הוא שאין להם זַכות אבות. כי זַכות אבות היא ניקראת נקודה שבלב (מעיין הארה קטנה שנימצאת בכל צאצא של האבות הקדושים ושהיתחילה להיתגלות אצל אברהם אבינו ולכן הוא ניקרא היהודי הראשון) ושמימנה יכול כל יהודי להתעלות מעל רצונות גופו ולאחד עליון ותחתון אותיות יהודי כנגד שם בן ארבע אותיות שזה ניקרא תבנית אדם ואורות. | |||
_new_ |
יש יהודי גשמי ויש יהודי רוחני | |||
|
|||
ברשותך, אשמר את שכתבת לשימוש עתידי. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |