http://www.faz.co.il/thread?rep=68993 | |
עוד קישור | |
יובל רבינוביץ (שבת, 29/10/2005 שעה 8:17) בתשובה למהנדס אזרחי | |
לא ביקשתי קישורים שגם בהם נכתב שאברהם אבינו הוא יהודי, אלא כאלה המסבירים מדוע, לדעת מאן-דהו, זה כך. הקישור שהבאת לעיל למאמרו של מיכאל לייטמן (http://www.kabbalahmedia.info/~texteditor/texts/Meku...) נותן הסבר – אמנם הזוי – לשאלה. האחרים פשוט קובעים שזה כך, וחסל. אבל על פי התורה, השם „יהודה” נזכר לראשונה כשנולד בן בשם זה ליעקב ולאה. אם אברהם אבינו וצאצאיו היו יהודים, היה הדבר כולל באופן אוטומטי את שכנינו הפלשתינאים. שבט יהודה היה הגדול בשבטי ישראל והוא גם זה ששרד. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=69021 | |
עוד קישור לשירותכם | |
נסים ישעיהו (שבת, 29/10/2005 שעה 20:37) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
בס''ד. הנה הקישור: http://www.faz.co.il/story_2022 והנה הציטוט: (מדרש רבה): למה נקרא שמו יהודי, והלא ימיני [משבט בנימין] הוא? לפי שייחד שמו של הקדוש ברוך הוא כנגד כל באי עולם; שכתוב: וּמָרְדֳּכַי לֹא יִכְרַע וְלֹא יִשְׁתַּחֲוֶה: וכי קנתרן היה ועובר על גזירת המלך? אלא כשצוה אחשורוש להשתחוות להמן, חקק [המן] עבודת כוכבים על לבו ונתכוון כדי שישתחוו לעבודת כוכבים, וכשהיה רואה המן שאין מרדכי משתחוה לו נתמלא חימה; ומרדכי אומר לו יש אדון המתגאה על כל גאים, היאך אני מניחו ואשתחוה לעבודת כוכבים? ולפי שייחד שמו של הקב''ה, נקרא יהודי. מרדכי זוכר תמיד כי המונח יהודי הוא בן חמש אותיות ושלוש הראשונות הן משמו של הקב''ה – י-ה-ו. השתים האחרונות הן האות האחרונה בשם הקדוש – ה – שנחלקה לשתים ונהיה ד-י. הוא אינו מוכן להפרד ולו לרגע קט ולמראית עין בלבד מן הדבקות בבורא יתברך. בחיצוניות זה עלול להיראות כעקשנות תמוהה, אבל בפנימיות – רק אדם כזה יכול וראוי להנהיג את עם ה'. רק מי שדבק בה' יתברך בכל מחיר כמו משה, מרדכי ומשיח – יכול לגאול אותנו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=69130 | |
לנסים ישעיהו | |
מהנדס אזרחי (יום שני, 31/10/2005 שעה 10:08) בתשובה לנסים ישעיהו | |
שליש (תחתונים) תפארת ומלכות הרי 14 חזק וברוך | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=69132 | |
אם נדבוק בעמדתך | |
מהנדס אזרחי (יום שני, 31/10/2005 שעה 10:25) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
הרי כל 11 השבטים (חוץ מיהודה) אינם יהודים? ואם ניקרא שמו יהודה אז מדוע לא ניקרא יהודי מלכתחילה? בקיצור ולעניין ובלי להיכנס לגילוי סודותיו ובודאי לא בפורום זה הרי תשובה: לפני אברהם אבינו כולם האמינו בריבוי כוחות ואלים רבים. אברהם אבינו הבין מתוך זָכותו שיש אדון אחד בעולם. אברהם אבינו הוא הראשון ליחד את הבורא יתברך בעולמו בתחתונים ולכן הוא נקרא ''היהודי הראשון'' כל בניו היו מיחדים שם יתברך והם כולם ''יהודים'' ולכן אולי לא נעים לך לשמוע זאת מחששך (שאינך מיחד את הבורא יתברך בעולמו) שאינך יהודי? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=69150 | |
אם נדבוק בעמדתך | |
יובל רבינוביץ (יום שני, 31/10/2005 שעה 21:33) בתשובה למהנדס אזרחי | |
אני לא יודע במה האמינו „כולם” לפני אברהם אבינו, וגם אתה לא יודע. אני חושש שגם המחזיקים בעמדתך יראו אותי כיהודי על פי מוצאי, ואוסיף שאני יהודי בשל הזיקה התרבותית וההיסטורית שלי. כל זאת למרות שעשיתי צעד אחד מעבר לאברהם אבינו. הוא הוריד את מספר האלים לאחד, ואני הורדתי את מספר האלים שבהם אני מאמין בעוד אחד (המספר אפס לא היה מוכר לקדמונים בימיו של אברהם אבינו). בכל אופן – אתה צודק. רוב בני ישראל לא היו יהודים, אם כי יהודה היה השבט הגדול ביותר. בממלכת יהודה היו בני שבט יהודה, בני שבט בנימין וחלק מבני שבט לוי. בסופו של דבר נקראו כולם יהודים משום שחיו בממלכת יהודה (שם הממלכה היה יהודה היות שזה היה השבט הגדול ביותר בה). אברהם אבינו לא נקרא יהודי בשום מקום בתורה, אלא עברי. אם נלך על פי ההסבר שלך, הרי שגם בני ישמעאל ראויים להיקרא יהודים. מה דעתך? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=69153 | |
אם נדבוק בעמדתך | |
Israeli101 (יום שני, 31/10/2005 שעה 22:25) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
כמה ''עִברִים'' מוסלמים, נוצרים, בודהאיסטים וכו. אתה מכיר, לעומת יהודים ''עִברִים''? תן לי לנחש! מאות ואלפי יהודים עברים מכיר אתה - אפס(0) בני דת אחרת. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=69156 | |
אם נדבוק בעמדתך | |
יובל רבינוביץ (יום שני, 31/10/2005 שעה 23:16) בתשובה לIsraeli101 | |
לא יודע. מהו עברי? עבר בן-שלח היה אחד מניניו של שם. נין-נינו של עבר היה אברהם אבינו, אבל באמת אינני יודע אם מקור השם הוא עבר בן-שלח או מקור אחר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=69171 | |
אם נדבוק בעמדתך | |
Israeli101 (יום שלישי, 01/11/2005 שעה 7:46) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
''לא יודע. מהו עברי?'' הבה לא נתחכמה! פן ירד ערכך! ערך גבוהה בעיני עד עתה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=69189 | |
אם נדבוק בעמדתך | |
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 01/11/2005 שעה 21:15) בתשובה לIsraeli101 | |
לא מדובר בהתחכמות סתם. שאלתי מה ההגדרה של עברי כדי לדעת. אתה, כמובן, לא חייב לענות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=69227 | |
פירוש פשט על אברהם העברי | |
מהנדס אזרחי (יום רביעי, 02/11/2005 שעה 6:59) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
על שום שעבר מצד אחד (אביו היה עובד עבודה זרה) לצד שמעבר למה שכל תושבי העולם היו מאמינים. יש כמובן פרוש נוסף עמוק יותר למה שכתבתי ששם יש פירוש לשורש המילה ע.ב.ר ומשמעותו | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=69262 | |
פירוש פשט על אברהם העברי | |
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 02/11/2005 שעה 20:53) בתשובה למהנדס אזרחי | |
ומה משמעות שמו של עבר בן-שלח? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=69290 | |
שאלה טובה | |
מהנדס אזרחי (יום חמישי, 03/11/2005 שעה 6:36) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
למה אתה מחפש משמעות? למה אתה חושב שיש משמעות לשם הזה? צפונות השם ליראיו ולא אחרת. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=69323 | |
שאלה טובה | |
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 03/11/2005 שעה 21:12) בתשובה למהנדס אזרחי | |
מדוע לחפש משמעות בשמו של אברהם ולא בשמו של עבר? איך אתה מחליט איזה חלק בתורה לא שווה התייחסות? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=69331 | |
שם לב | |
מהנדס אזרחי (יום חמישי, 03/11/2005 שעה 22:45) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
עניתי לך כבר... תשובה: ''סוד השם ליראיו'' ואז התשובה תבוא מפנימיותך! ולא אחרת. נב. קודם תירכוש יראה ואז נדבר | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=69324 | |
ומה משמעות שמו של שלח? | |
נסים ישעיהו (יום חמישי, 03/11/2005 שעה 21:20) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
בס''ד. לכל שם יש משמעות אבל לא תמיד זו נוגעת לנו. אברם נקרא עברי כי בא מעבר הנהר, כמו שהיום אומרים פלוני האמריקאי או הרוסי וכו'. בפנימיות הוא מכונה עברי כי כל העולם היה מעבר אחד, עובד אלילים, והוא ניצב לבדו ניצב בעבר השני, מאמין בא-ל אחד. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=69330 | |
חזק וברוך | |
מהנדס אזרחי (יום חמישי, 03/11/2005 שעה 22:40) בתשובה לנסים ישעיהו | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=69163 | |
הספרה אפס היתה ידועה בודאי | |
מהנדס אזרחי (יום שלישי, 01/11/2005 שעה 6:04) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
1. התורה שלנו (היהודים שביננו) מדברת על האין סוף!!! לשם אנחנו מפנים תפילתינו!!! כל הזמן... כמו שהסיפרה אפס עגולה ללא התחלה וללא סוף...(השכלת) 2. אם אינך ידוע במה האמינו הגויים כל שאתה צריך לעשות זה לקרוא ספרים על תרבויות ארצות קדם פיסליהם ואלילהם... 3. מה עושה אותך יהודי? במה התנהגותך שונה מהתנהגות הגויים? ובכלל למה אתה רוצה שיקראו לך יהודי? מה זה יהודי לדידך? ואם עשו לך ברית-מילה זה אומר שאתה יהודי (והרי לא שאלו אותך)? במה אתה ניבדדדדללל במה? הערה: אנני טוען שאינך יהודי (חלילה) וכל השאלות הללו מכוונות לכל באי האתר הזה בצורה שווה. אבל השאלות האלו צריכות להישאל על ידי כל אחד מאיתנו על עצמינו. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |