פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה למיכאל שרון, 06/11/05 1:31)
ומה בדיוק השיר המוזר הזה אם לא שיר קלאסי של כת השטן...
סתם אחד (יום ראשון, 06/11/2005 שעה 23:29)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובה 32555
_new_ הוספת תגובה



ומה בדיוק השיר המוזר הזה אם לא שיר קלאסי של כת השטן...
מיכאל שרון (יום שני, 07/11/2005 שעה 3:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השיר כלל לא מוזר. נכתבים שירים מוזרים לאין שעור יותר במקומותינו. איני יודע אם אתה, המגיב, אדם שולי אם לאו, אך בודאי שכלל לא הבנת מה שלפניך. לא הבנת עברית פשוטה, אך אתה מטיף לשנאה, תוצר מוח ירוד מן הסתם, שכתחליף להבנה ועומק, באה הכוחניות וההסתה של הנבער מדעת שהרוע והשטנה מציפים את מוחו. כתבת ''שיר מוזר''. אז מה, זה הופך אותו למוזר? זהו שיר כנגד היד המונפת על מפעל ההתיישבות ביש''ע, תוך השלכות כלליות המתייחסות ל''עקירת נטוע''.
_new_ הוספת תגובה



אולי באמת אינך זוכר
סתם אחד 1 (יום שני, 07/11/2005 שעה 6:33)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כנראה לא ממש זוכר את ההקשר שכתבת המלל השטני שבשיר המוזר. זו תהיה טענה לא נכונה (בלשון המעטה) לטעון ''זהו שיר כנגד היד המונפת על מפעל ההתיישבות ביש''ע, תוך השלכות כלליות המתייחסות ל''עקירת נטוע''''. השיר מלא השנאה הזה (מלפני כשנתיים) לא היה ביטוי כנגד ''היד''...

הנה מה כתבת לפני כשנה וחצי על עקירת נטוע:

''יש להבין כי ההתנתקות מעזה ובניית החומה הינם מערכת אחת, של התנתקות מהערבים הניצמדים וניטפלים אלינו בעוית רצחנית, דרך חכמה שאין כמותה למזעור הסכסוך במישור האיזורי והבין לאומי והתפנות לפיתוח במישורי קיומינו הכלכליים, הטכנולוגיים, המוסדיים והחברתיים שסבלו מקריסה רבתי. המלה ''התנתקות'' אינה כאן תרגיל לשוני בנוסח השמאל (''קרבנות השלום'', ''אופק מדיני'', ''חלון הזדמנויות'' ודומיהם). לא אצל אריק. זו היא מהות הדבר שהוא בגורל המשכיות מפעלנו ההיסטורי כאן. והמשך הישיבה בערינו העתיקות, כפי שהנשיא בוש, לראשונה בהיסטוריה של הציונות, נתן לה לאחרונה לגיטימצייה, בהצהרתו – שהערבים השוו את חשיבותה מבחינת אסונם, להצהרת בלפור. לאחר אלפיים שנות גלות ואיוולות הרות אסון לא מעטות בתולדות עמנו, הרי חלילה לנו שתתחיל תזוזת הקריסה בכיוונה של גלות נוספת''.

''וכי אין המתנגדים להתנתקות רואים שעיקשותם הקטלנית היא היא עקירת הנטוע רבתי? בבחינת, הכל או לא כלום, יבוא איפוא הלא-כלום (ואחריו השד, או -- המשיח, לאחר גדישת מלוא מנת היסורים, בבחינת ''חבלי משיח...'')''.

''אבל כאן מדובר בהיפוכה הגמור. לא מנוסת עכברים חפוזה (כפי שקורא לכך ביאליק), תוך נטישת בעלי בריתנו, אלא יציאה ברעם הסער, תוך חיסול שני מנהיגי הטרור הקשים ביותר, שייך יאסין ורנטיסי, ובמהלך איטי ומתוכנן וקצוב, תוך שליטת מנצחים במתרחש. והרי מנהיגות זאת תדע גם לחזור לשם, אם ידרש הדבר''.
הולכים עם עזה לעזאזל
דיון 2151

פעם אתה כאילו נגד עקירת נטוע ופעם אתה בעד.
איך אתה מסביר את הסתירה הבולטת כל כך?
_new_ הוספת תגובה



במאמרי הגנתי על ההתיישבות
מיכאל שרון (יום שני, 07/11/2005 שעה 7:27)
בתשובה לסתם אחד 1
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאן היה מאמר יחיד בו התייחסתי להכרת בוש באפריל 2004 בגושי ההתיישבות ולשיכוך הלחצים על ישראל לנסיגה טוטלית. מאוחר יותר הצגתי את הבעייתיות שבהתנתקות גם במציאות החדשה הזאת.
_new_ הוספת תגובה



השיר מנוקד. ושירים נוספים
מיכאל שרון (יום שני, 07/11/2005 שעה 7:47)
בתשובה לסתם אחד 1
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היד המונפת
טוהר הלוחמה על היקר
בפרץ
תגר - מחווה לרוח החפשית
_new_ הוספת תגובה



שקר וכזב
סתם אחד (יום שני, 07/11/2005 שעה 7:43)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השיר המטורף הזה, הרווי באלמנטים מפחידים, נכתב בעיצומו של דיון שבו ביקש מר ד. סיוון לתקן רושם מוטעה בעקבות מאמר קודם של מר א. מילשטיין. השיר נכתב מתוך עמדת נחיתות לאחר שלא הצלחת לשכנע את קוראי הפורום בעמדתך.
_new_ הוספת תגובה



מי בדיוק מטיף לשנאה
סתם אחד 1 (יום שני, 07/11/2005 שעה 7:52)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנראה שלא הבנת מה שכתבת לפני שנתיים.......!!!
היתכן שאז הבנת והיום לא......?
_new_ הוספת תגובה



אני תוהה מה פשר הצוררות הכבדה והרעה שלך כלפי
מיכאל שרון (יום שני, 07/11/2005 שעה 8:17)
בתשובה לסתם אחד 1
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנושבת מדבריך השקריים וחסרי השחר. דומה שהשנאה הקשה והצוררת למי שכשרונו עולה לאין ערוך על שלך, השנאה הצוררת והשמדנית למי שכתיבתו זורמת, חייה, משוחררת וחכמה (בעוד כתיבתך הבל כבד ושמנוני של אדם נטול כשרון יוצר לחלוטין) מביא אותך לשקרים קשים, נאוצים ושאר תועבות. לך לראות את הסרט ''אמדאוס''.
_new_ הוספת תגובה



שוב העט שלך נוטף שנאה
דוד סיון (יום שני, 07/11/2005 שעה 9:34)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה לעשות מיכאל והשיר המקורי (תגובה 32555) שלך נועד להשחיר ולהטיף שנאה כלפי מישהו שחלק על אורי מילשטיין. מישהו (סתם אחד 1, תגובה 69514) מנסה להאיר את זהירותך ואתה במקום להיות יותר זהיר דוקא עושה את ההיפך.

עצתי לך, בדוק את עצמך לפני שאתה מתפרץ. אז יש סיכוי שתראה באיזה פתיל הופיע השיר לראשונה ובאיזה עיתוי. אז גם יש סיכוי שתבחין מי הוא בעל הכשרון היצירתי הכותב דברי ''הבל כבד ושמנוי ... נאוצים [,שנאה] ושאר תועבות''.

הפוסל במומו פוסל.
_new_ הוספת תגובה



שיר לא מתייחס כלפי אדם בודד אלא לתופעה
מיכאל שרון (יום שני, 07/11/2005 שעה 9:53)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לעיתים מקורות השראתו של המשורר יכולים להיות התנסות ברגע מסוים עם אדם יחיד, קערת מרק עוף מסויימת כשבחוץ מטפטף גשם ושאר חוויות פרטיקולריות. אך לאלה אין כל חשיבות, אלה נשכחים שכן הוו לכל היותר trigger לכתיבה. החשיבות נודעת למשמעותו של השיר הנותר עמנו ושתכולת ההתייחסותו כוללת ולא פרטיקולרית.
_new_ הוספת תגובה



נכון מאד, אלא
דוד סיון (יום שני, 07/11/2005 שעה 11:15)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתמצית האדם הוא נוף מולדתו והמשורר פועל מתוך המציאות האישית שלו. לכן כדי להבין את משמעות השיר כדאי לנסות ולראות אותו בהקשר המקורי שלו. לצערנו, בהקשר המקורי המשמעות של השיר היא ממש כמו ששני האלמונים כתבו (לא כדאי לחזור על הביטויים והפרטים).

לכן עדיף היה אילו לא נכתב השיר ההוא בהקשר ההוא.
לכן עדיף היה שלא ננסה להדביק לשיר מהות שונה מזו המקורית.
_new_ הוספת תגובה



נכון מאד, אלא
פרקש (יום שני, 07/11/2005 שעה 11:28)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהאדם לאו דווקא 'תמצית נוף מולדתו' ואינו 'פועל דווקא מתוך המציאות האישית שלו'. יש על כך מחלוקת בקרב המשוררים וישנם קבוצות הדוגלות אחרת. זו המחלוקת בין הדרך אותה התווה שאול טשרניחובסקי ושאותה אתה מצטט לבין חלק מהמשוררים ''החדשים'' שצמחו בשנות ה-‏50 תחילת ה-‏60, ונתן זך מייצג אותה - והאומרת שהמשורר (האדם) אינו תמצית נוף מולדתו או דבר גשמי אחר, אלא תמצית מהותו, מחשבתו שאינה מתחשבת דווקא במציאות בת חלוף.

בלינק זה יש את השיר של טשרניחובסקי ובהמך למטה את השיר של נתן זך:

נתן זך / התבנית והנוף
הארץ המובטחת אינה הארץ שנתנה,

הנמוגה באוויר מאפיר כתמונה נמוגה.

עם השנים הארץ המצויה מתמעטת,

הארץ המובטחת וזהרה לוהטים כצהרים באבן.

מולדת אינה מצמיחה אלא כמיהה לדבר אחר, לא מולדתי.

העיר הספוגה כאב, הבית המהדהד

מחזירים רק מה שהושקע בהם, כמראה.

רק המקום שבו לא היה
משלים אדם עם נופו, בלעדיו

אין לו עודף, אין לו מקום.

הצילום המדויק שבחלום
הכרחי. מה שהיה, לעולם אינו מספיק.

_new_ הוספת תגובה



סיוון. דברי כוונו ל''סתם אחד'' שאני יודע היטב מיהו ומהו
מיכאל שרון (יום שני, 07/11/2005 שעה 11:22)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבן רדוד רודף סנסציות זולות שכתיבתו צהובה לחלוטין, אך הגימיק של הבאת הזבל לקורא בסגנון מכובד נעשה על ידי כתיבת החומר הצהוב (סטלגים, כתות של פושעים, מענים ורוצחי חתולים ואנשים, הטפה לפולחני סטייה ופגניות ושאר זבל מהקשים מסוגו) כתיבתו בסגנון כמו-מכובד. האיש צורר כלפי, על רקע שנאתו העזה כשאול לכל מה שיש בו חיים, קלילות מפיגה שרביות, זרימה, אויר נקי, וחוכמה אמיתית. כך, הוא נדחף למעשי תעוב כלפי - החל מהשוואתי לאוטו ויינינגר ולהיטלר וכלה בהדבקתי לכת השטן.

שנאה פתולוגית, שקרים פתולוגיים וצוררות כבדה ורעה, המאפיינת לעיתים את שנאתם של כשרונות דלים לכשרונות העולים עליהם. ''תרומתו'' לתרבות העברית - הפצת זבל, פיברוקים, שקרים והבלים, תוך נטייה לגרות יצרים.

אין כאן עניין פוליטי, אלא שנאה מרופשת של בעל מום קוגניטיבי לזה שכביכול בקיומו ויצירתו מציג אותו במערומיו העלובים, הנקלים והדוחים.
_new_ הוספת תגובה



קישקושציה
סתם אחד (יום רביעי, 09/11/2005 שעה 0:12)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואחרי זה עוד תטען שכתיבתך היא מהטובות במערב.
_new_ הוספת תגובה



קישקושציה
מיכאל שרון (יום רביעי, 09/11/2005 שעה 3:09)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תוסיף את זה ל- 3000 הרשימות החשובות שלך באתר זה
סתם אחד (יום חמישי, 10/11/2005 שעה 6:07)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



קישקושציה
Israeli101 (יום ראשון, 13/11/2005 שעה 4:29)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חילוקי דעות מהותיים עם מיכאל שרון, אינם מנועים
מלפסול את העובדה שמחקריו מעמיקים, כתיבתו והבעתו מעולה.

מבחינתך, להלך בתלם ''סייג לחוכמה, שתיקה''! חוכמה.
_new_ הוספת תגובה



השיר כולל מוטיבים קשים
סתם אחד (שבת, 12/11/2005 שעה 21:24)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כגון: נחשים, הכשות, גדימה, כבילה, עקירה וכד'....

אלו מוטיבים של כת השטן.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי