|
מפליא כי ''קדמוניות העולם'' היתה לשאלה | |||
|
|||
אין בידי המקורות שאתה מסתמך עליהם, כך שקשה לי להתווכח עמכה. מקובלת עלי דכתכה על גישתו של הרמב''ם, שלמעשה זה הפשט של הפירוש לתורה. מצטוטים שהבאתה בעבר מהרלב''ג, עולה כי הוא היה בעל דיעות (''מרדניות'') שאינן מקובלות בחוגים הדתיים. ייתכן שזו הסיבה שבגללה דחקו אותו לצד. לעצם נושא ''החקירה'' בעניין זה, נראה לי כי השימוש במושג ''חקירה'' הכוונה ל ''הרהורים''. לא היו להם אז כל כלים מדעיים ממשיים לחקירה כזו. | |||
_new_ |
מבדיקה נוספת, מסתבר כי הוא באמת חקר | |||
|
|||
בין המקורות הבודדים שמתייחסים אליו, מצאתי מאמר שלכה כאן מלפני מספר חודשים דיון 2870 כאן קישור לספר, עם הקדמה של המו''ל : בניגוד לרושם שמתקבל ממאמרכה, הספר הוא יותר פילוסופי מאשר נסיון לפירוש התורה. הוא מדגיש את שלילת הקבלה ובמיוחד את ספר הזוהר. אגב, לעניין ספר הזוהר: נסיתי למצוא תרגום שלו לעברית, ונאמר לי ע''י ''מקורבי תורת הקבלה'' כי חל איסור מוחלט לתרגם את הספר הזה לעברית... זה כמובן אומר ''דרשני''. | |||
_new_ |
ספר הזהר מיועד | |||
|
|||
לכל אלו שיש להם כמיהה ''דע את אלוקי אביך'' ולא לאחרים. לכל אות בספר יש משקל וכל מילה מתיחסת לעולם העליון (שמובן באופן אישי על פי רמת הקורא בתפיסת העולמות הרוחניים) ולכן אי אפשר לתרגם ואפילו אסור ואין להרחיב | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |