פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לצדק, 17/01/06 22:49)
כלומר דחפת את דעתך
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 18/01/2006 שעה 3:23)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מראש הפרדתי מהו החוק ומהי הפרשנות שלי, דבר שאתה לא מצליח לעשות.

הנשיא חייב להתייעץ עם כל חברי הכנסת, ואין זה משנה אם הם שייכים לסיעה חדשה או ישנה, סיעה שנבחרה או שהוצנחה, נבראה יש מאין או שהתפתחה.

מה שהנשיא אינו חייב לעשות הוא להטיל את הרכבת הממשלה על חבר-כנסת מסויים. זה לא חייב להיות חבר הכנסת שקיבל את מירב הקולות או חבר הכנסת המייצג את הסיעה הגדולה ביותר. רק זה שיצליח להקים ממשלת רוב על פי דעת הנשיא.

נתניהו לא יטרח כעת להקים שום ממשלה כשהבחירות נקבעו ל-‏28.3. הוא לא מנסה לעשות זאת ואינו חושב שזכותו החוקית כעת היא להקים ממשלה.
_new_ הוספת תגובה



שמי הוא צדק ולא חוק
צדק (יום רביעי, 18/01/2006 שעה 3:59)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וצדק חשוב בעיני הרבה יותר מהחוק, בכל מקרה.

וחוק הפועל בניגוד לדמוקרטיה, בניגוד לבחירה של הציבור,
הוא חוק פושע, ויש לעקוף אותו בכל דרך אפשרית כדי לקיים את הצדק.

לא יתכן לאפשר פגיעה בדמוקרטיה בגלל שכמה דבילים
בעבר, לא חשבו על איזושהי אפשרות.
_new_ הוספת תגובה



שמי הוא צדק ולא חוק
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 18/01/2006 שעה 4:06)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וגם לא סביר לפגוע בדמוקרטיה בגלל שכמה דבילים בהווה אינם מבינים את משמעות המונח.

ספציפית לענייננו, גם האדם שאתה חושב שהוא ראוי להיות ראש הממשלה הבא אינו מנסה לנקוט בצעד כלשהו להקמת ממשלה ל-‏69 הימים שנותרו עד הבחירות. זה גם לא ראוי, גם לא חוקי וגם לא ישרת שום תכלית.

השם „צדק” מתאים לך כמו שהשם „מחנה השלום” מתאים לשמאל הישראלי.
_new_ הוספת תגובה



שמי הוא צדק ולא חוק
צדק (יום רביעי, 18/01/2006 שעה 4:31)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני חושב שהאדם שאתה חושב שאני חושב שהוא ראוי להיות ראש ממשלה,
הוא האדם הראוי בעיני, למעשה אינני חושב על מועמד כזה כלל.

מבחינה מעשית ברור לי שאין אופציה להקים ממשלה חדשה,
אבל גם להצהרה כי המצב הקיים איננו ראוי,
יש משמעות מוסרית ודמוקרטית.
ולא כפי שנוהגים כל פורעי החוק השמאלנים שמצדיקים
כל פשע ורשע המתאים לדרכם ההזויה,
ומבחינתם, לעזאזל המוסר, לעזאזל הדמוקרטיה ולעזאזל העתיד.
_new_ הוספת תגובה



בעניין מחנה השלום
סתם אחד (יום שישי, 20/01/2006 שעה 8:06)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה בדיוק כמו שתגיד שהליכוד הוא ''בעד ארץ ישראל השלמה'' או בעד ''שלום עם בטחון'', או אולי ''שלום שישמור עלינו'' (רחמנא ליצלן).

כל המסע המטורף הזה החל בנובמבר 95, נמשך עם הבחרו של ''ביבי'' והרס תהליך השלום, ונמשך בספטמבר 2000 עקב עליית שרון להר הבית.

אה כמעט שכחתי, הליכוד הוא גם בעד שלטון החוק.
_new_ הוספת תגובה



בעניין מחנה השלום
יובל רבינוביץ (יום שישי, 20/01/2006 שעה 17:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איזה מסע מטורף?
מה קרה בנובמבר 95?
האם אינך יודע את שמו של ''ביבי'' ללא מרכאות?
מתי היה כאן „תהליך שלום”?
מה קרה עקב עליית ''אריק'' להר הבית?
_new_ הוספת תגובה



כתבו על זה בעיתונים. לא?
דוד סיון (יום שישי, 20/01/2006 שעה 20:14)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



כתבו על זה בעיתונים. לא?
צדק (שבת, 21/01/2006 שעה 17:57)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבו על זה בפראבדה, יומון העם, חמאסטן.....
_new_ הוספת תגובה



שמי הוא צדק ולא חוק
רום הראל (יום רביעי, 18/01/2006 שעה 9:08)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היתה אישה אחת שחיה בשפת הים והיא לימדה אותי שיש שלש מעלות [גם במובן מדרגות] שעומדות זו על גבי זו:

1. כבוד - זו הפחותה שבהן. שהרי כל ''בוס'' יכול לדרוש כבוד. אבל ידוע שכבוד שניתן אינו זהה ערכית לכבוד שנדרש [ממש כמו באהבה].

2. צדק - זו המעלה האמצעית. אפשר לנסות להגיע אליה דרך החוק. וזו מטרתו. אבל בנוסף הוא מבטל את ''העוקץ'' שבכבוד. כלומר מי שדורש כבוד ואינו צודק, כבודו מתבטל. אפשר לראות זאת בדוגמאות היסטוריות לרוב.

3. אמת - זו המעלה העליונה. מעלה שאפילו מבטלת את הצדק. שהרי אין זה צודק שנולדנו בעלי כישרונות שונים, אבל זו אמת. על כולנו מוטל לפתור את חידות קיומנו [כל אחד עם עצמו] כדי שנוכל להגיע לאמת.

ועל זה נאמר ''יגעת ומצאת - תאמין''.
_new_ הוספת תגובה



העמדתי צדק מול חוק
צדק (יום רביעי, 18/01/2006 שעה 14:16)
בתשובה לרום הראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל ברור שצדק ואמת נמצאים בכפיפה אחת ואינם מתקיימים אחד ללא השני.

כאשר אני בוחר בצדק, אינני מבטל את ההיגיון ואת ההתחשבות במציאות.
הבחירה בצדק היא קודם כל ידיעתו, לדעת מהו הדבר הנכון, לדעת מי הצודק ומדוע.
לאחר הידיעה הנכונה צריכה לבוא השאיפה לעשות צדק,
וכאן צריכים לבוא שיקולים נוספים כדי שהצדק
לא יביא חורבן כמו שקורה כאשר רוצים ש''הדין יקוב את ההר''.

אבל ללא ידיעת הצדק וההכרה בו, לעולם לא נצעד לכיוונו.
_new_ הוספת תגובה



מה שברור במקרה שלך שמלחמה שוה שלום
סתם אחד (יום רביעי, 18/01/2006 שעה 14:18)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וצדק שוה עולה
_new_ הוספת תגובה



העמדתי צדק מול חוק
רום הראל (יום רביעי, 18/01/2006 שעה 14:30)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הידיעה שצדק אינו נחשב ''לידיעה אנושית'' כי האדם רואה [רק] לעיניים, עובר כחוט השני במערכת הצדק התלמודית [ולכן ההעדפה של פשרה על פסק דין]. זאת דוגמה איך ''הצדק מחוויר'' כאשר האמת מופיעה [בדיוק כמו ש''הכבוד מחוויר'' כאשר מופיע הצדק].

אתה צודק שחובתנו לשאול את שאלת הצדק, ולהיות אגב כך מודעים למגבלותינו האנושיות.
_new_ הוספת תגובה



יפה
ע.צופיה (יום רביעי, 18/01/2006 שעה 14:18)
בתשובה לרום הראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שכתבת אך למה אישה שחיה בשפת הים?
יש לזה מובן כלשהו?
_new_ הוספת תגובה



יפה
רום הראל (יום רביעי, 18/01/2006 שעה 14:35)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו עובדה. אישה לא לגמרי שפויה שאספתי לביתי. ויש האומרים ש''כל המביא דברים בשם אומרם מביא גאולה לעולם''.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי