פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לישראל בר-ניר, 02/02/06 17:58)
גם אני נטיתי לכתוב ''מסרשמידטים'' אבל -
מיכאל שרון (יום שני, 06/02/2006 שעה 9:13)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה לא סביר שמסרשמידט יפיל ספיטפייר, שכן הוא נופל ממנו בביצועיו, וטייסי הר.איי. אף היו אחרי הכל בעלי רמה טובה. בידי צה''ל היו גם כמה ספיטפיירים (ראה הספיטפייר השחור של עיזר ויצמן, המוצב כמונומנט בשדה תעופה של חיל האויר בצפון).
_new_ הוספת תגובה



זה נכון שהספיטפייר על הנייר חזק ומהיר מהמסרשמידט
פרקש (יום שני, 06/02/2006 שעה 15:36)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אך יתרונו של המסרשמידט שהוא יכול היה לתמרן הרבה יותר איכותי וזריז, במהירויות טיסה נמוכות. וזוהי תכונה חשובה למתארים של קרבות אויר, לעיתים חשובה יותר מכוח מנוע, חימוש או מהירות.

היום איכויות וגמישות הפעלת החימוש הן כל כך רחבות שעניין המהירות והתמרון ירד מעט מחשיבותו. בחימוש של היום יכול טייס לשגר ולשכוח גם למטרה (או למספר מטרות במקביל) שתוקפת אותו מאחור.

וכמובן, כפי שאנחנו נוהגים לומר, החשוב ביותר הוא הטייס, שבסופו של דבר חייב לקבל החלטות נכונות ומהר, ולדעת על מה ללחוץ ומתי.
_new_ הוספת תגובה



על הנייר? ב''קרב על בריטנייה''
מיכאל שרון (יום שני, 06/02/2006 שעה 18:53)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר כ-‏600 ספיטפיירים ב-‏1940 הינחיתו מהלומה מוחצת ללוטוואפה שהקיף אלפי מיסרשמידטים (אמנם, תוך ניצול מירבי של ההמצאה הבריטית שלא היתה בידי הגרמנים - הרדאר). יחס ההפלות לטובת האנגלים בקרבות א''א היה תכופות 1 על 4 ואף יותר.
_new_ הוספת תגובה



מה אתה סח?
סתם אחד (יום רביעי, 08/02/2006 שעה 23:04)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



על הנייר? ב''קרב על בריטנייה''
פרקש (יום חמישי, 09/02/2006 שעה 7:40)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין ספק שחיל האויר הבריטי יצא בעור שיניו מהבליץ הגרמני הרבה בזכות המכ''ם, שפשוט נתן לפיקוד ולטייסים שלהם כמה דקות יקרות בהן הם זינקו והתייצבו באופן שאיפשר להם למקסם את יכולות מטוסי הקרב שלהם ביירוט המטוסים התוקפים. למרות כל זאת חה''א הבריטי סבל אבידות גבוהות. בטוח שיחס ההפלות היה 1''4 (אבל אם אתה אומר !?). הבליץ בסופו של דבר נכשל מסיבות נוספות כמו, הסטת יעדי התקיפות בבריטניה יותר ויותר ממטרות צבאיות למטרות אזרחיות, שחיקת בחיל האויר הגרמני גם בשמי בריטניה וגם בשמי אירופה בכלל (בעיקר ב''חזית מזרחית''), סיוע אמריקאי מסיבי במטוסים ובכוחות משלוח של צבא ארה''ב, ריחוקה היחסי של בריטניה ואורך נתיבי התקיפה מעל תעלת למאנש ובתוך בריטניה מצב שאיפשר לבריטים להתמודד עם התקיפות הגרמניות כמה שיותר בקו מזרחי (בד''כ מעל תעלת למאנש) וכמובן, עמידה איתנה של העם הבריטי.
_new_ הוספת תגובה



זה אולי נשמע לא סביר
ישראל בר-ניר (יום שני, 06/02/2006 שעה 19:05)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל זאת עובדה היסטורית.

יש להניח שהטייסים הבריטיים באותו עימות לקו בעודף ביטחון עצמי וזלזלו ביריב. מצד שני הטייסים הישראלים לא היו קוטלי קנים.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי