|
אורי: יש ניגודים של אחדויות, ממש כמו | |||
|
|||
אחדויות של ניגודים, שלא לדבר על ניגודים משלימים. השמאל הקיצוני אינו אלא תופעה דוגמאטית ומוראליסטית עקרה לשיטתי, ואין כל ספק שהפילוסוף הגרמני בן זמננו יורגן האברמאס צדק בכינויו שמאל זה כ''שמאל פאשיסטי''. במקרה הישראלי מצויים חלקים שונים בשמאל הקיצוני הישראלי למעשה בימין הפלסטינאי, שפירושו התעסקות אובססיבית בתיאולוגיית טרור דואלית, אשר במסגרתה הטוב והרע נתפשים ככאלה מעצם טבעם ולא מעצם מעשיהם. השמאל והימין הקיצוני בישראל אינם אלא בבואה של הרצון לדחיית אמצעי הידיעה וההכרה האנושית לטובת האמונה הבלתי מעורערת בצדקת הדרך שסופה גיהינום. זו היא גם הסיבה למינוח הגנוסטי החריף הקיים בבסיס כוונים לכאורה מנוגדים אלה, אשר משלימים עצמם בדרך שלילת הקיים לטובת האוטופיה הבלתי מתפשרת. | |||
_new_ |
לאלכס: על המושג ''קיצוני'' לעומת המושג ''מבוסס'' | |||
|
|||
המושג ''קיצוני'' הוא ריטורי ומשמעותו: ''אני מתנגד לו מאוד'', או יחסי ומשמעותו: ''רחוק מעקומת המגמה''. אבל דווקא פתרון שאחרים מתנגדים לו ושרחוק מן המגמה יכול להיות הפתרון הפורה שיביא שלום למזרח התיכון ויפתור בעיות במקומות אחרים. לפיכך בדיוני עומק הדיכוטומיה לא צריכה להיות ''קיצוני ימני'' או ''קיצוני שמאלני'', אלא מבוסס או בלתי מבוסס. | |||
_new_ |
לאורי, בראבו! | |||
|
|||
סוף סוף עשית סדר במונחים. אגב, ''קיצוני'' לגבי השמאל נשמע כמעט אך ורק בפורום הזה. בתקשורת לא תשמעו על שמאל קיצוני, אלא רק על ימין קיצוני. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |