פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה ליהודה-אודי דוכן, 17/05/06 10:25)
טוב, בוא נדבר גלויות
יובל רבינוביץ (יום שישי, 19/05/2006 שעה 1:29)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

>„אדם שנהרג בתאונת דרכים בגיל 25 למרות שמעת לידתו היה אמור לחיות עד גיל 76 הרי שעקב עבירות שעבר מגיל 13 ''ניקו'' לו בכל פעם כך וכך שנים עד שתמה מכסת חייו”.

כלומר – מוות בגיל צעיר הוא עונש על עבירה. ספירת העבירות מתחילה בגיל 13.
תוחלת החיים כיום היא הרבה יותר ארוכה מאשר לפני 100 שנים, לדוגמא. מכאן אני למד שכיום רבו הצדיקים במקומותינו.

מובן גם שמי שמת בגיל 14 הוא חוטא גדול מאד, ותוך שנה אחת הצליח לצבור כמות חטאים אדירה. לעומתו, הצדיק יאסר ערפאת נקרא לישיבה של מעלה במלאת לו 75.
_new_ הוספת תגובה



טוב, בוא נדבר גלויות
יהודה-אודי דוכן (יום שישי, 19/05/2006 שעה 8:12)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

„רשע וטוב לו-צדיק ורע לו“ - שמעת פעם את הפתגם הזה?

על פניו נראה שלרשע טוב בעולמנו ואילו הצדיק סובל ועל זה אמר דוד המלך - „איש בער לא ידע וכסיל לא יבין את זאת,בפרוח רשעים כמו עשב ויציצו כל פועלי אוון-להשמדם עדי עד“.
אומר דוד המלך שהקב'ה משלם שכר לכל אדם על מצוותיו ומענישו על עבירותיו. גם רשעים עושים צדקה פה ושם והיות והם אינם מאמינים בחיי העולם הבא משלם להם הקב'ה את כל שכרם בעולם הזה ואינם זוכים לחיי העולם הבא.
צדיק מעדיף להתייסר בעולם הזה כדי להתנקות מעבירותיו ולזכות בחיי העולם הבא.
ילדים בני 14 ואפילו ילדים לפני גיל 13 שעדיין אינם חייבים במצוות מתים משום חשבונות של גילגולים קודמים. אני מציע לך להכנס לאתר הידברות הנמצא בקישורים שלכם ולקרא קצת חומר בנושא הזה (חיים לאחר החיים וגילגולי נשמות) לפני שתפסול אפשרות כזאת על הסף.
לגבי יאסר ערפאת,אל תדאג לו, הוא מסתובב על גריל בתנור מס' 7 בגיהנום.
_new_ הוספת תגובה



ובקיצור
עמיש (יום שישי, 19/05/2006 שעה 8:46)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא מקיים מצוות משום שהן נכונות, משום שהן חשובות, משום שהן טובות, משום שהן ראויות, משום שהן צודקות או משום שהאלוהים שלך צווה עליהן
אתה עושה זאת רק בגלל שאתה פוחד מהגריל של העולם הבא.

עבודת אלילים במיטבה
_new_ הוספת תגובה



ובקיצור
יהודה-אודי דוכן (יום שישי, 19/05/2006 שעה 9:05)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בוקר טוב גם לך.

אתה צודק בהקשר לתחילת דרכי. עם הזמן,כאשר הבנתי שכל המצוות נועדו רק להטיב עם בני האדם התחלתי גם לאהוב אותן.

כאשר נכנס בפעם הראשונה החוק של חגירת חגורות הבטיחות ברכב מאוד לא היה לי נוח אולם חגרתי בכל זאת מפני החשש שאענש אם אתפס. היום לאחר מס' קורסים שעברתי ושוכנעתי שהחגורה נועדה להציל את חיי,אני חוגר אותה ברצון וגם אם יבוטל החוק אני אמשיך לחגור אותה.

הפחד אינו דבר שלילי, הוא נועד למנוע מאיתנו לקחת סיכונים מיותרים.
_new_ הוספת תגובה



עד כה לא קראתי שום דבר שכתבת
עמיש (יום שישי, 19/05/2006 שעה 9:26)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על ערכן של המצוות והסיבה שיש לקיימן.
מאז שקראתי אותך לראשונה, דבריך עוסקים בכל מני איומי הבל על העולם הבא ועל גלגולים ובוכהלטריה של הקב''ה אודות מחללי שבת ואוכלי טריפות.
זה שהתרגלת לאהוב את אדונך ובשל כך נרצעת למשקוף לא מורה על כך שלמצוות יש ערך.
_new_ הוספת תגובה



עד כה לא קראתי שום דבר שכתבת
יהודה-אודי דוכן (יום שישי, 19/05/2006 שעה 10:17)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאוד מפליא שרוב החילונים רואים בדברי הדתיים כדברי איום, אני מעדיף לראות בהם דברי אזהרה.
אם אציע לך לא לסוע בדרך מסוימת משום שיש שם סכנה של מפולות סלעים,אם אציע לך לא לקפוץ בלילה ממקפצה של 10 מטר לפני שתבדוק אם יש מים בבריכה,אני חושב שתודה לי על שהזהרתי אותך ולא תטען כלפי שאני מאיים עליך.
רוב החילונים שדברתי איתם עד היום הודו,מי בפה מלא ומי בחצי פה,שמעולם הם לא בדקו ברצינות את האפשרות שיש בורא לעולם והתורה היא תורת אמת.
יש סיבות רבות לכך שהאדם לא רוצה להכנס לעומק העניין, יש שמושפעים מהחברה או מהמשפחה,יש החוששים שמה יגלו שהתורה אמת ואז יאלצו לעשות שינוי דרסטי בחייהם ויש כאלה השבויים ביצריהם ותאוותיהם ואינם מוכנים לוותר עליהם.
בעניין גלגולי נשמות. האם בדקת או קראת אי-פעם מחקרים בתחום הזה? מדוע לשלול דבר,כל דבר,מבלי לרדת לעומקו?
דוגמא קטנה ששודרה פעם בטלויזיה - ילד דרוזי קטן בן 3 בערך,החל מספר שהוא היה חייל בצה'ל שנהרג בהתפוצצות שהיתה בצור שבלבנון ובה נהרגו עשרות מחיילי משמר הגבול.
בתחילה לא התייחסו לדבריו אולם כשהוא החל נוקב בשם אשתו ובשם בנו וכאשר מסר פרטיים מדוייקים כולל מספרו האישי בצבא ושמות של אנשים רבים הקשורים בחייו הקודמים החליטו לבדוק את העניין ונמצא שכל הפרטים מדוייקים למרות שהוא מעולם לא עזב את הכפר בו הוא גר.
המסקנה הברורה והחד משמעית של החוקרים (לא דתיים) היתה שאכן בגופו של הילד הקטן שוכנת נשמתו של אותו חייל.

אפשר להתעלם מההוכחות הרבות מספור בתחום הישארות הנפש לאחר מותו של האדם אולם אי אפשר להעלים את האמת.

לומר שהכל שטויות זו השטות הכי גדולה.
_new_ הוספת תגובה



מסתבר שטעית
עמיש (יום שישי, 19/05/2006 שעה 11:59)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והאיומים הללו לא עובדים על אנשים סבירים.
יש בדת היהודית הרבה מעבר להפחדות על גלגולים ומנגלים בגהינום. למעשה אין זה אפילו קצה קציה של היהדות, אפילו לא שערה בזנבה.
יתכן ויש סיבות טובות להכיר בכך שיש אלוהים ושראוי למלא אחר מצוותיו, עד כה לא הבאת אף אחת כזו. (לפחות לא בשנים האחרונות)
_new_ הוספת תגובה



מסתבר שטעית
יהודה-אודי דוכן (יום שישי, 19/05/2006 שעה 13:57)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנראה שלא הסברתי את עצמי מספיק טוב ולכן אתה שב וחוזר לדבר על הפחדות במקום על אזהרות.

מה בעצם באמת מפחיד אותך? הלא אם הכל שטויות הרי שאין לו לאדם ממה לחשוש.

כפי שכתבתי בעבר, האמת אינה תלויה במה שאני או אתה מאמינים, היא אבסולוטית ואינה ניתנת לשינוי.

חשבון פשוט מראה שאם אתה טועה הרי שבזבזת את חייך מבלי להגיע לתכליתם ואם אני טועה הרי שלא אדע זאת ממילא.

אני מניח שלא קבלת את עצתי ולא נכנסת לאתר 'הידברות' אחרת יתכן מאוד שלפחות על חלק משאלותיך היית מקבל תשובות. אני מכיר לא מעט אנשים שמעבר לזריקת סיסמאות של ”חומני“,”פרימיטיבי“,”אנשי חושך“ וכיוצא בזה,אין להם למעשה טיעונים עיניינים לטעון.

לעניין סיבות טובות למלא אחר מצוות הקב'ה,חשבתי שהדברים ברורים. אם יש בורא לעולם והוא נתן את ספר החוקים שלו לבני האדם הרי שזו כשלעצמה סיבה טובה ומספקת כדי שבני האדם יעשו כדבריו. האם אפשר להתנגד למי שאמר והיה העולם? מצד שני אם יש לאדם פקפוק באשר לאמיתות הדברים הרי כל שעליו לעשות זה לברר את העניין,ברצינות הראויה.

האם עשית זאת?
_new_ הוספת תגובה



ברור שאני לא פוחד, אף אדם סביר
עמיש (יום שישי, 19/05/2006 שעה 14:24)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא פוחד מדברים כאלה. כשאני מדבר על הפחדות אני מתכוון לסגנון שלך.
וברור שלא נכנסתי לאתר שהבאת, קצתי כבר מזמן בכל ההבלים הללו.

בעניין הבירור העצמי, דומני כי ביררתי והרי התוצאות.

1. לדעתי אין אלוהים, הוא לא ברא כלום ולא נתן שום חוקים.

2. גם אם יש אלוהים, הוא לא נתן את החוקים שאתה מביא כאן, בודאי שהוא לא נתן אותם באופן שבו אתה מאמין. יש הרבה גרסאות לעניין האלוהים שנתן חוקים, וכולן לא סבירות בעיני.

4. וגם אם יש אלוהים, וגם אם הוא עשה את כל מה שאתה טוען שהוא עשה, וקבע את כל מה שלדבריך הוא קבע, לא מגיע לו ממני שום דבר. מי שיוצר כזה עולם ומנהל אותו בכזו טפשות ואכזריות אינו ראוי לכלום.

5. ואם אתה צודק, ואם לבסוף אנשים פוגשים את אלוהים, אני מבטיח לך כי אחזור בפניו על סעיף 4 ככתבו וכלשונו בלוויית נפנוף ידיים נמרץ ביותר.
_new_ הוספת תגובה



אם ההיית יודע ''עץ הדעת טוב ורע''
מהנדס אזרחי (יום שישי, 19/05/2006 שעה 22:30)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבת: ''מי שיוצר כזה עולם ומנהל אותו בכזו טפשות ואכזריות אינו ראוי לכלום.''

מלמדים בתורה הקדושה שהקב''ה ברא נבראים בכדי להטיב עימם.

ואתה צודק, מנקודת המבט שלך, שיש אכזריות (למראית העין).

אז ממה נובע הניגוד?

ראה יש תשובה והיא מאוד מפתיעה

ואכמ''ל
_new_ הוספת תגובה



ברור שאני לא פוחד, אף אדם סביר
יהודה-אודי דוכן (שבת, 20/05/2006 שעה 22:20)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר עמיש הנכבד,

תגובתך נשמעת קצת היסטרית ולא רציונלית. ראשית לא ביררת כלום (בכל אופן לא במקורות הנכונים) כי אם היית מברר יתכן מאוד שהיית מגיב אחרת.
אענה לך על ה'בירור' והתוצאות שהגעת אליהן-
1. היות וכתבת „לדעתי...“,אין לי אלא לשאול-ומה אם אתה טועה בדעתך?
2. החוקים שאני מביא ומאמין בהם ניתנו למשה רבנו בהר סיני לעיני מליוני בני אדם וכתובים בתורה.אם חוקים אלה סבירים בעיניך או לא זה לא רלוונטי כלל. בעיניי לא סביר לעמוד באור אדום ברמזור כשאין אף רכב במרחק מאות מטרים מסביב,אז מה?
איפה 3?
4. הקב'ה ברא את העולם וקבע בו את החוקים. הוא יצר את האדם ונתן לו את הכלים להתמודד איתם קרי-חוכמה בינה ודעת. כמו כן ניתנה לאדם זכות הבחירה כדי שלא יפעל כמו רובוט מתוכנת. בספר ההוראות (התורה) כתב הקב'ה לאדם בדיוק מה עליו לעשות כדי לזכות בשכר המיועד לו ומה תהיינה התוצאות אם לא ילך על פי החוקים האלה. מכאן ואילך כל מה שקורה לאדם אלו הן תוצאות מעשיו ואין לו לבוא בטענות אלא לעצמו בלבד.יוצא מכאן שמי שטפש באמת זה מי שחושב שהוא השולט בעולם.
5. אם אני צודק,תדאג לקחת אתך הרבה טיטולים משום שאתה תעשה במכנסיים הרבה פעמים לאחר שתראה את השד הראשון.

לסיכום,שאלה - אם היו מגישים לך כוס שתיה ומודיעים לך שיש 50 אחוז סכוי שיש בה רעל, היית שותה?
_new_ הוספת תגובה



מה אם אני טועה?
עמיש (יום ראשון, 21/05/2006 שעה 11:18)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. אם אני טועה, ראה סעיף אחרון בהודעתי.
2. אני לא מאמין שהחוקים נתנו למשה רבנו לעיני מיליוני אנשים, ואם אכן הוא עלה להר סיני הוא לא פגש שם אף אחד, ואם הוא פגש מישהו זה לא היה אלוהים.

3. ואם אכן אתה צודק בסעיף 4 שלך, ראוי שאלוהים ישנה את השיטה כי היא לא עובדת, אם הוא לא ישנה את השיטה הוא לא ראוי שנעבוד אותו.
_new_ הוספת תגובה



מה אם אני טועה?
יהודה-אודי דוכן (יום ראשון, 21/05/2006 שעה 20:44)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כפי שכבר ציינתי-מציאותו של הקב'ה אינה ניזקקת לאישורו של אף אחד.
כל אדם רשאי לבחור בצורה חופשית במה שהוא רוצה להאמין ולהיות מוכן למקרה שהוא טועה.

אגב,עד עכשיו לא הבנתי במה אתה מאמין.
_new_ הוספת תגובה



בכוחי ועוצם ידי כמובן
עמיש (יום שני, 22/05/2006 שעה 7:51)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק האדם אחראי, אין אף אחד אחר.
וגם זאת בערבון מוגבל אם בכלל
_new_ הוספת תגובה



בכוחי ועוצם ידי כמובן
יהודה-אודי דוכן (יום שני, 22/05/2006 שעה 8:38)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מתאר לעצמי שאינך מקדיש מספיק מחשבה לפני שאתה משיב משום שלו עשית כן היית מבין שכוחו של האדם שואף לאפס. בבון מצוי יותר חזק,ארנבת קטנה יותר מהירה,ןפרעוש זעיר קופץ למרחק יותר גדול ממנו, ובמה מותר האדם מן הבהמה? בשכלו-ובמקרים רבים גם זה לא.
אם תתבונן מאין באת ולאן אתה הולך תבין שבאת מטיפה סרוחה ואתה הולך למקום רימה ותולעה. לא יצרת את עצמך ואינך שולט על יום מותך. חיידק זעיר ובלתי נראה יכול לחסל אותך תוך מס' שעות והיכן הוא כוחי ועוצם ידי?

שאלה אחרונה-איך נוצרת ולאיזה תכלית?
_new_ הוספת תגובה



מצדי אתה יכול כמובן להשוות
עמיש (יום שני, 22/05/2006 שעה 9:34)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את עצמך לפרעושים וארנבות אבל אני לא מוצא סיבה לעשות כך גם לגבי עצמי, אין להשוואה זו כל משמעות.

רק האדם בשכלו, בתושייתו וכח רצונו יכול לעצב את חייו וחיי סביבתו. אין אף אחד שיעזור לו, אין אף אחד שיורה לו, אין אף אחד שאכפת לו ויש ברים רבים שיפריעו לו.

מובן מאליו כי האדם כפרט אינו יכול לעשות כלום, מדובר על האנושות כלוה שהיא המעצבת את דרכה כרצונה, בכוחה ועוצם ידה בלבד.
אני סבור כי יש ביכולתם של בני האדם ליצור מציאות טובה ונכונה.

אני, כמו כל בני האדם ובעלי החיים, נוצרתי מזה שההורים שלי הזדיינו.

אין לכך שום תכלית אוניברסלית. ככה זה בטבע, ההורים מזדווגים והצאצאים נוצרים. בלי סיבה, בלי תכלית, בלי תועלת וללא כל מטרה קוסמולוגית.

כמובן שיש ליצורים סיבות פרטיות על מה ולמה הם מביאים צאצאים לעולם, כל אחד וסיבותיו.
_new_ הוספת תגובה



זה דווקא מוצא חן בעיני
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 23/05/2006 שעה 6:53)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''מצדי אתה יכול כמובן להשוות את עצמך לפרעושים וארנבות'' --- זה יותר הולם עבורך ממישמיש . . .
_new_ הוספת תגובה



תגדי ברניר
עמיש (יום שלישי, 23/05/2006 שעה 9:16)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה חושב שהוריך חשבו על התכלית בעת שטרחו על בריאתך?
_new_ הוספת תגובה



רדוד עד רדוד מאוד.
יהודה-אודי דוכן (יום שלישי, 23/05/2006 שעה 9:41)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תוספת לרדוד...
יהודה-אודי דוכן (יום שלישי, 23/05/2006 שעה 10:13)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגיד לי מר עמיש- מי הביא את הוריך? את הורי הוריך?

איפה זה התחיל?

אתה יכול לומר כמובן-זה לא מעניין אותי, אף אחד לא שאל אותי אם אני רוצה לבוא בכלל לעולם ושאר דברי התחמקות אולם בסיכומו של דבר אפילו אתה בודאי מבין שאלה דברי שטות לא רציניים.
מעניין שרוב החילונים שאינם מבינים מימינם לשמאלם תוקפים את הדתיים כאילו שהם הפרימיטביים. החילוני אינו יודע מאין הוא בא ולאן הוא הולך ובכל זאת מנפנף בסיסמאות נבובות כמו- כוחי ועוצם ידי, האדם הוא השליט הבלעדי על חייו ושאר דברי הבל.
דעתו של החילוני הולכת ומשתבשת ככל שהוא רוכש יותר השכלה, אז ה'אני ואפסי עוד' הולך ותופס אצלו מקום מרכזי והאטימות המשתלטת עליו אינה מאפשרת לו לפקוח את עיניו ולהביט נוכחה אל המציאות.
מר עמיש הנכבד, אנני יודע את גילך בכל אופן הגיע הזמן שתפעיל את החוכמה והבינה שחנן אותך בורא העולם כדי שתבין שיש דברים שמעבר לתפיסת חמשת החושים של האדם ותהפוך מ'חכמולוג' לחכם שאינו פוסל דבר, שאין לו בו שום מושג, לפני שהוא בודק אותו לעומק.

צא מהרדידות.
_new_ הוספת תגובה



שמע אודי
עמיש (יום שלישי, 23/05/2006 שעה 11:34)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפעמים אני מתפתה לשער שאולי יש איזו מחשבה מעמיקה מאחורי הדברים שאתה כותב כאן, אבל רק לפעמים.
לאחרונה קראתי את ההבלים המכוערים שכתבת על הרצל והשתכנעתי שאותה מחשבה רדודה שוכנת גם בבסיס שאר דבריך.

מכל מקום, אני מציע לאלוהים שלך עיסקה פשוטה, אם הוא יוכל לעמוד בה אני מייד מתחיל להאמין ולפעול בהתאם. אם לא אז לא. אני חייב לציין כי אין בהצעתי זו שום חדש וכבר העלתי אותה בעבר ועדיין לא קרה כלום.

אני מציע לאלוהים לחולל נס, נס פשוט לא מתוחכם, לא דרמטי, סתם מעשה שמעבר לחוקי הטבע. התנאי לנסיות הוא שיהיה פשוט, שכל אחד יוכל לראות אותו, שאין צרך בפרשנות בכדי להבין את נסיותו ושאין לו שום הסבר אלטרנטיבי.
אני נותן לאלוהים שתי אופציות:

1. לגרום לכך שמלאך עם כנפיים, דובר עברית, יעופף לו מעל מדינת ישראל, ינחת בירושלים בגן הוורדים מול הכנסת (או ליד החומוסיה של רחמו), יתן לכל אחד אפשרות לצלם אותו, למשש קצת את הכנפיים ולדבר אתו. לאחר מכן שינופף בכנפיו ויעוף בחזרה למקום שממנו הוא בא מחוץ לטווח שבני תמותה יכולים להגיע אליו או לראות אותו או לעקוב אחריו.

2. לגרום לכך שפרה אדומה תתעופף לה בשמי כפר סבא (או נתניה) ותגעה את התקווה. לאחר מכן הפרה תנחת ליד היכל התרבות של כפר סבא, (או לחילופין ליד הבית של אסי אבוטבול בנתניה), תדקלם את השיר ''מי יודע עיר לישטינא'' של ביאליק ואחר כך תתרומם באויר ותעוף למקום שממנו היא באה. מובן מאליו כי גם לנס קטנטן זה תדרש הוכחה של צילומים, הקלטות ועדויות.

נראה לי שיחסית לכל מה שאלוהים עשה עד היום אלו לא בקשות קשות מדי ולעומת זאת התשואה תהיה גבוהה ביותר.
כל אדם שיוכח בנס הזה מייד יאמין באלוהים והכל יהיה בסדר.
נראה לי גם שזה יהיה הרבה יותר משכנע מכל האיומים על גן עד וג'יהנם.

ב ב ר כ ה

עמיש
_new_ הוספת תגובה



שמע נא מר עמיש הנכבד.
יהודה-אודי דוכן (יום שלישי, 23/05/2006 שעה 21:22)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כותב ”לפעמים אני מתפתה לשער שאולי יש איזה מחשבה מעמיקה...“ - האם עצרת פעם כדי לרדת לעומק המחשבה? האם למדת\\קראת\\חקרת את הדברים שאני כותב עליהם?
רוב בני האדם אינם 'מוצאים' את הזמן כדי לברר באמת והסיבות הן רבות כפי שציינתי פה לא פעם. יש השבויים בדעותיהם ולא מעלים את האפשרות שיתכן והם טועים (אגו מנופח), יש החוששים מתגובות המשפחה\\חברים\\מקום העבודה.יש המשועבדים ליצריהם ותאוותיהם ויש שפשוט חוששים ממה שיגלו אם יחקרו לעומקו של העניין.
למי מהם אתה משתייך?

בעניין הרצל, גם אני כמוך וכרוב עם ישראל נפלתי לתרמית הגדולה של שיכתוב ההסטוריה ע'י חבורת אינטרסנטים שמסיבות ברורות לא רצו שנדע את האמת על אבות הציונות, אולם שלא כמו הרוב- כשהציעו לי לבחון את הדבר ברצינות לקחתי את האתגר,בדקתי והגעתי למסקנה שזעזעה אותי- הרצל וחבר מרעיו היו חבורת אנטישמים שונאי יהדות-עובדה!
שממשיכי דרכם הקימו את המדינה- עובדה.
ושהם מוליכים את עם ישראל לשואה חדשה- עובדה.

היו היה אדם בשם עימש שלא רצה להאמין בבורא עולם עד שיעשה לו ניסים גלויים. הוא לא היה פראייר,הוא רצה ניסים כאלה שאינם משתמעים לשתי פנים. החליט הקב'ה שכדי להחזיר אפילו יהודי אחד בתשובה כדאי הדבר.
יום אחד כשעבד ידידנו עימש בשדה הוא שמע קול רעש חזק ההולך ומתגבר ומן השמיים ירדה תזמורת פילהרמונית בהרכב של 564 נגנים, עד כאן אין זה נס מיוחד במינו אולם להפתעתו הוא ראה שכל הנגנים הם למעשה בעלי חיים. המתופף היתה ג'ירפה ירוקה,נגן הטרומבון היתה צפרדע כחולה והאקורדיוניסט היה צב ג'ינג'י עם זקן שצמח לו על ראש כיפת ביתו וכן הלאה... בו ברגע החליט מר עימש לחזור בתשובה.
חלפו שנים ונולד למר עימש ילד קטן וחמוד וכשרצה אבא עימש ללמד את עימש ג'וניור תורה סרב הילד בעקשנות בטענה שאינו מאמין בקב'ה והכל שטויות. לשווא ניסה האב לשכנע את בנו כי יש בורא לעולם וכי הוא עצמו ראה ניסים ונפלאות, עימש הקטן עמד בסרובו עד שייעשה גם לו נס גלוי,כמו למשל- שכל דבר שיגע בו יהפוך לממתק.
התפלל מר עימש לקב'ה ותפילותיו נענו. כל דבר שעימש הקטן נגע בו-הפך לממתק, לאחר שהגיע עימשונצ'יק שלנו ל-‏286 ק'ג השתכנע והתחיל לומד תורה במשנה מרץ,
לימים נולד למר עימש נכד במזל טוב וכשהתבגר מעט סרב ללכת ללמוד בבית המדרש. שוב חזר הספור על עצמו כשהסבא והאבא אינם מבינים מדוע הזאטוט אינו מאמין להם על הניסים שנעשו להם.
התפללו האב ובנו שהנכד יחזור בו מסורו אולם כלום לא עזר, לבסוף החליטו בפמלייה של מעלה לקחת את הפספוס ולהראות לו את האמת בעולם האמת.
רק מה- שכחו להחזיר אותו.
_new_ הוספת תגובה



שמע נא מר עמיש הנכבד.
מהנדס אזרחי (יום שלישי, 23/05/2006 שעה 22:19)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יפה
_new_ הוספת תגובה



ובקיצור
עמיש (יום רביעי, 24/05/2006 שעה 8:44)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האלוהים הרשע שיש לך בראש הורג ילדים קטנים בכדי ללמד אותם לקח.

מה צריך יותר מזה בכדי להבין שמשהו מאד יסודי דפוק אצלו?

אולי תמציא לכבודנו איזה אלוהים אחר?
_new_ הוספת תגובה



משהו דפוק לא אצל האלוהים
רמי נוי (יום רביעי, 24/05/2006 שעה 9:16)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלא אצל מי שממציא לעצמו אלוהים כזה
_new_ הוספת תגובה



ובקיצור מר עמיש
יהודה-אודי דוכן (יום רביעי, 24/05/2006 שעה 10:22)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האמת שלא ציפיתי לויכוח אנטליגנטי במיוחד עם שמאלנים כופרים שאינם מוכנים להתייחס לגופו של עניין אלא תוקפים בהתלהמות חסרת רסן את גופו של מי שמעז לחשוב ולומר דברים הנוגדים את דעותיהם.

עשיתם לי שרות נהדר. היה לי ויכוח עם חבר שמאלני ואני טענתי בפניו שאם דורכים לשמאלנים על היבלת הם מהר מאוד מסירים את המסווה של אנשים 'מתורבתים' המכבדים גם דעות שונות משלהם והופכים לחיות טרף ושהשמאלני המצוי אינו יכול לסבול כשמעמידים בפניו שאלות שאין הוא מסוגל להתמודד עימן ואז הוא פונה לגדופים ונאצות תוך שהוא מעוות את המציאות ותולה את האשמה בצד שכנגד.

כמה פאתטי וכמה שקוף, אבל מי שקורא,מאזין וצופה בכלי התקשורת מבין מיד מהיכן החולה הרעה הזאת נובעת.

ושוב תודה על השרות הנהדר, בזכותכם זכיתי לארוחה טובה.
_new_ הוספת תגובה



חיכיתי לרגע הזה
צדק (יום רביעי, 24/05/2006 שעה 11:04)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עקבתי אחרי הויכוחים שלך עם השמאלנים,
ורציתי לראות כמה זמן יקח לך להבין
שהויכוח איתם הוא חסר ערך.

היית די זריז וגם קלטת היטב את האופי שלהם.

כאשר אני הייתי מתווכח עם שמאלני בנושא יהדות,
הייתי מהמר ביני לבין עצמי, ''מתי יצוץ האנטישמי?''.
הם לא מחזיקים מעמד במשך יותר מ-‏5 משפטים,
עד ששנאתם האנטישמית פורצת החוצה.
אני נהנה לראות איך שהשמאלני מתפתל ומתאמץ
שלא להיראות אנטישמי, לראות את העשן היוצא לו מהאזניים.
ו...דוד הקיטור מתפוצץ והזבל נשפך מפיו כנהר גועש.
_new_ הוספת תגובה



חיכיתי לרגע הזה
יהודה-אודי דוכן (יום רביעי, 24/05/2006 שעה 12:16)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלום רב,

אני לא הייתי זקוק לדקה אחת כדי להבין שאין סכוי שחילוני כופר יודה 'בשידור חי' שהוא טועה. אני עצמי הייתי כזה למעלה מחמישים שנה. דבר אחד אומר לך - אם אני חזרתי בתשובה אזי אין יהודי אחד,ויהיה כופר ככל שיהיה, שאין סיכוי שביום מן הימים 'יפול לו האסימון' והוא יבין את מה שהוא לא מבין כעת.
המלחמה הכי גדולה של היהודי היא ממש לפני שהוא 'רואה את האור', כמו שנאמר - ” החשיכה הכי גדולה היא-לפני עלות השחר“.

שיהיה לך יום טוב ולכל עם ישראל.

כל שעל האדם,זה ששכלו ועיניו בראשו,לעשות זה להבין שאין כאן מלחמת כבוד והיחיד שיכול לנצח ולהרויח בגדול זה בראש וראשונה - הוא עצמו.
_new_ הוספת תגובה



ככל הנראה נפלה כאן טעות
עמיש (יום רביעי, 24/05/2006 שעה 12:21)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מצטער אם דברי הובנו כתקיפה אישית מכל סוג שהוא.

לא היתה בדברי אף מילה בכל הנוגע אליך, לא התייחסתי אליך ולא כתבתי עליך אלא על האלוהים המוזר שלך.
_new_ הוספת תגובה



ככל הנראה נפלה כאן טעות
מהנדס אזרחי (יום רביעי, 24/05/2006 שעה 22:34)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עמי

לכל השאלות שלך יש ספרים שעונים עליהם

מה יש לך להפסיד?
_new_ הוספת תגובה



עד כה לא קראתי שום דבר שכתבת
ע.צופיה (יום שישי, 19/05/2006 שעה 12:06)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ממתי יהודים מאמינים בגלגול נשמות?
זה מתאים יותר לדת מזרחית.
בשיטת האלמינציה יתכן שתגיע למסקנה שעבודת אלילים היא הדת הנכונה.
_new_ הוספת תגובה



עד כה לא קראתי שום דבר שכתבת
יהודה-אודי דוכן (יום שישי, 19/05/2006 שעה 14:21)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חוששני שאתה קצת מתבלבל בעניין ההגדרה 'עובדי אלילים'.
עובד אלילים הוא כל מי שמאמין בכל דבר שהוא מלבד הקב'ה.
היהדות בהחלט מאמינה בגלגולי נשמות וכל גדולי ישראל עסקו בסוגיה הזו מאז ומעולם. אין בין זה ובין עבודת אלילים ולא כלום משום שזה הכל מעשה ידיו של הקב'ה.
שאול המלך הלך לבעלת האוב והעלה את רוחו של שמואל הנביא. דבר זה אסור על פי התורה ולכן הוא גם נענש.
כתוב בספר בראשית - „ויצר השם את האדם עפר מן האדמה ויפח באפיו נשמת חיים“, 'עפר מן האדמה' זהו גופו הגשמי, החומרי של האדם ו'נשמת חיים' זוהי הנשמה שהיא למעשה האדם האמיתי שחושב,מרגיש,ומדבר . הגוף שהוא חומר דומם אינו שומע ואינו מרגיש דבר וכשהנשמה יוצאת ממנו יום אחד הוא מוטל בדיוק כמו שק תפוחי אדמה.
אני מציע לך,כפי שאני מציע לכל המשתתפים בפורום הזה,להכנס לאתר 'הידברות' ולמצוא שם את כל התשובות לשאלות שרציתם ולא העזתם לשאול.
_new_ הוספת תגובה



ליהודי ''הטוב''
מהנדס אזרחי (יום שישי, 19/05/2006 שעה 22:36)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי לך דוגמה:
אדם הראשון, נישמתו התגלגלה בשלושה מנהיגים גדולים.

ר''ת

א-אדם
מ-משה
ד-דויד

ויש הרבה דוגמאות
_new_ הוספת תגובה



רק לסבר את האוזן
מהנדס אזרחי (יום שישי, 19/05/2006 שעה 22:39)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אדם היה צריך לחיות אלף שנים אבל ראה שאין לדויד שנים מה עשה?

חי תשע מאות ושלושים שנה

ודויד קיבל שבעים שנה
_new_ הוספת תגובה



ליהודי ''הטוב''
ע.צופיה (שבת, 20/05/2006 שעה 0:40)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לזה בדיוק התכוונתי!
זו לא יהדות,אולי בודהיזם?
_new_ הוספת תגובה



עד כה לא קראתי שום דבר
מהנדס אזרחי (יום שישי, 19/05/2006 שעה 22:14)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואתה מצורע לאדונך: יצרך הרע
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי