|
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
לא ידוע לי על גרסאות חדשות של התורה והתנך . בזמנו יצא כרך ישעיהו בעריכת גושן-גוטשטין אשר כלל נוסחאות שונות . הנוסחאות השונות היו למעשה תרגומים של תרגומים של תרגומים . לא התרשמתי מהאמינות שלהם . התרשמתי שגם גושן-גוטשטיין לא התרשם כל כך מהם . לדידי מחקרים פילולוגיים והסטוריים מבוססים במדה רבה מאוד על סברות כרס ודעות קדומות . אני לא הייתי קורא לפרסומים האלה ''מדע'' או ''מחקר'' . | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
דיברתי על קטעים מתוך ספרים בתנ''ך, אשר מביאים גרסאות שונות מהתנ''ך המסורתי. לפחות דבר אחד אפשר ללמוד מעובדה זו, שהתנ''ך המסורתי אינו ניתן ע''י אלוהים, אלא נכתב ע''י בני אדם. בהיותו כזה, יש מקום לערער על נכונות מילים/פסוקים/פרקים/ ולא חייבים לקבל כל דבר הכתוב שם כניתן ע''י אלוהים. | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
א-נו נראה אותך,חזי, מביא רק דוגמא אחת שיכולה ללמד אותנו שהתורה נכתבה ע'י בני אדם. יאללה,נראה אותך גבר. | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
כבר כתבתי למעלה, מציאת נוסחאות אחרות של חלק מספרי התנ''ך, מוכיחה כי היו כמה נוסחאות (לפחות לחלק מהספרים) והעורכים של ספרי התנ''ך בחרו בנסחים שנראו להם. יש פרקים אשר מהווים שילוב של שני מקורות, אשר נערכו בצורה שלומיאלית. במשך מאות בשנים, טרחו מיטב הפרשנים של התנ''ך, למצוא ''הסברים'' ותירוצים לשיבושי עריכה ולטעויות. חלקם מגוחכים, אבל לא היה הסבר טוב יותר... | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
אני יודע שזה לא יעזור ובכל זאת אנסה שנית (אני כנראה מזוכיסט), חזי,כפרה שלי,תן לי בבקשה הוכחה אחת ולא גיבוב של דיבורים חסרי כל הגיון. | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
כבר הייתי בסרט הזה... אתה לא רוצה להשתכנע. שום דבר לא יעזור... | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
נסה אותי חזי כפרה, רק פעם אחת, מי יודע אולי דבריך יהיו כל כך משכנעים שתחזיר בשאלה את כל הדוסים? | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
אולי פשוט לא הבנת מה שקראת . | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |