| בשום מקום בתורה ובשאר כתבי הקודש אין ציווי להאמין בבורא עולם אלא- לדעת.
להאמין רק משום שמישהו אמר זו איוולת גמורה.
כשהאדם מבין שהוא לא ברא את עצמו אלא נברא ע'י מי שקדם לו (הוריו) והם נבראו ע'י מי שקדם להם (הוריהם), ילך האדם אחורה,כמה שנים שירצה, ויגיע לנברא הראשון. מי שברא את הנברא הראשון אינו יכול להיות מן הנבראים כי אחרת היה גם הוא נברא שחייב היה להבראות ע'י מי שקדם לו. לכן הבורא לכל הנבראים אינו נברא,הוא היה -תמיד. לקב'ה אין גוף ולא דמות הגוף וזה שאין לנו שום נגיעה בקשר 'אליו' אינה שוללת את היותו מחוייב המציאות. |