|
ניסים - מהי הבעייה לשיטתך במוסר | |||
|
|||
הנוצרי? רעיון הקרבת הלחי השנייה? או שמא זה רעיון ביטול המצוות למען האמונה הפנימית? או אולי דבר אחר? אשמח לקבל בנקודה זו תשובה מפורטת בעניין, אך אנא תן דעתך לכך כי המוסר הנוצרי מורכב מעט יותר ממה שאתה או מר פרלמן מייחסים לו, וזאת בהתאם לסוג כוון האמונה ופירושיה בקבוצות הנוצריות השונות. | |||
_new_ |
אלכס, אין לי בעיה עם המוסר הנוצרי יותר משיש | |||
|
|||
לי עם מוסר אנושי בכלל. כיהודי, אני משתדל לחיות על פי המוסר היהודי. זו תשובה מתחמקת משהו כי הנושא נדון כאן בפורום די בהרחבה. לעניין זה ראה מאמרה של שרית ילוב מלפני כחדשיים ותגובותיי באותו פתיל. אם עדיין יוותרו שאלות - אשמח להתייחס. בברכת שנה טובה ומתוקה. נסים. | |||
_new_ |
לאלכסנדר על המוסר הנוצרי | |||
|
|||
לא הצגתי את הגשת הלחי השניה כבלעדית למוסר הנוצרי. אך בכל זאת מדובר בגישה מושרשת בברית החדשה, וכמדומני שזאת הגישה שצפה ועולה באופן אינסטיקטיבי כאשר דנים במה שקרוי ''מוסר נוצרי''. ישנן כתות וגישות שונות בנצרות, ולא ביטלתי את קיומן. | |||
_new_ |
מוסר יהודי-נוצרי | |||
|
|||
המוסר הנוצרי מורכב הרבה יותר ממה שאנשים שונים חושבים, ובקרב כווני הנצרות השונים בעולם ישנם הדגשות לטעמים שונים. חלקם אף מבקשים בפירוש לראות את הברית הישנה והחדשה כיחידה אחת. חלקם מטעים את ההבדלים בין השניים, אך לשיטתי כדאי תמיד לראות ולהביט במשותף לשתי דתות אלו מאשר למפריד בינהן. הקשק בין היהדות והנצרות עמוק הרבה יותר מאשר בין היהדות והאיסלם, ומכאן הבעייתיות הנובעת ממנו לפעמים. המוסר היהודי-נוצרי אינו יכול להיות ממש מושווה לכללי המוסר המוסלמי, שכלל לא עבר כל 'תקופת השכלה' וחילון. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |