פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לדוד סיון, 24/10/06 7:05)
ואתה לא הזכרת פרק נוסף (אגב, הרצל כלל אינו הנושא)
חנה אייזנמן (יום שלישי, 24/10/2006 שעה 7:35)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בה הציע ליהודים את אוגנדה. הוא גם נלחם על זה קשות. אוסישקין נלחם נגד, אשר על כן, כאשר מת הרצל והוא רק בן ארבעים, האשימו את אוסישקין במותו. התנגדותו של אוסישקין להחליף את ארץ ישראל באפריקה, גרמה, לדבריהם, עגמת נפש מרובה כל כך להרצל, עד כי נפח את נשמתו.....
על משקל ''מלים הורגות'', הדבקות בארץ ישראל הורגת. כבודו של הרצל במקומו מונח. והוא פעל בכל מאודו למען העם היהודי, אך בדרך קטלנית.
פעילותו לא היתה על דרך החיוב, אלא על דרך השלילה.

מאחר שהיה ''אבי הציונות'', ממילא, שוחרי אוגנדה נקראו ''ציוני אוגנדה''. וזו אספקלריה שקופה של הבלוף הגדול.
_new_ הוספת תגובה



נכון לא הזכרתי. אז מה?
דוד סיון (יום שלישי, 24/10/2006 שעה 8:47)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר מסתכלים לאחור מה שחשוב זה מבחן התוצאה. גם חשוב שננסה לבחון מה גרם לאנשים של אז לפעול בדרך שהם פעלו. לא יהיה נכון לעשות זאת רק ממרחקי הזמן ובדיעבד. עלינו לנסות ולהעמיד עצמנו במקומם ולבחון את העובדות והנתונים כפי שהם ידעו והכירו: לדעתי לפרשת אוגנדה יש שתי סיבות עיקריות:

1. הרגשת הצורך לפתור בדחיפות את מצוקת היהודים (אנטישמיות) באירופה. על רקע מאמציו ומה שלמד עד ביקור בארץ (1897) הוא כנראה חשב שיהיה יותר קל לפתור זאת באמצעות ההדברות עם הבריטים ששלטו באוגנדה.
2. הקשר של הרצל למורשת ולדת היהודית – היותו חילוני.

אז מה?
התנועה הציונית החליטה אחרת והרצל הציג את השקפתו איך נראית המדינה היהודית בארץ ישראל, באמצעות ספרו אַלְטְנֵיילַנְד (דיון 2971).

אני לא בטוח יודע מספיק על מה קרה בין נקודות הזמן שעליהן כתבנו כאן. עוד יותר חשוב, מהמעט הזה לא ממש ברור לנו מה התחולל במחשבותיו של הרצל לאורך השנים. זו הנקודה החשובה ביותר בניתוח עובדות ונתונים היסטוריים. חלק חשוב מהניתוח צריך שיעשה מנקודת המבט של הרצל עצמו. לא ראוי לשפוט את מעשיו רק על פי המידע שיש לנו היום וצריך לנסות לבחון את הדברים על פי המידע והנתונים שהיו בידיו של הרצל.

במבחן התוצאה התנועה הציונית שהוא איחד היתה מנוע עיקרי בהקמת מדינת היהודים בארץ ישראל. אז היו להם ספקות וכיווני מחשבה אחרים אבל בסופו של דבר הם לא הלכו לאוגנדה...
_new_ הוספת תגובה



נכון לא הזכרתי. אז מה?
Israeli101 (יום רביעי, 25/10/2006 שעה 0:28)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סיון - ''כאשר מסתכלים לאחור מה שחשוב זה מבחן התוצאה''

כלומר: הקמת מדינה יהודית בישראל - כתוצאה מהשואה!
''התוצאה'' חשובה - לא הדרך!!!

יכול אדם לבוא ולומר ''אז מה''!
_new_ הוספת תגובה



נכון לא הזכרתי. אז מה?
לוי (יום רביעי, 25/10/2006 שעה 6:48)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סיון אתה בטוח שהקמת מדינת ישראל היא השג חיובי לעם ישראל ?
בעצם מה החיוב שבהקמתה ?
_new_ הוספת תגובה



נכון לא הזכרתי. אז מה?
ע.צופיה (יום רביעי, 25/10/2006 שעה 8:05)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכל ענין ודבר מה שחשוב הוא מבחן התוצאה.
הדרך ,זה ענין של ביצוע.
ידועה הבדיחה על אותו אחד שעשו לו מצבה מזכוכית כדי שכולם יוכלו לבוא וראות איזה חמור הוא היה בחייו.
_new_ הוספת תגובה



בנג'ו (יום רביעי, 25/10/2006 שעה 8:58)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומהה הקשר בין -בכל ענין ודבר מה שחשוב הוא מבחן התוצאה-

לבין:-אותו אחד שעשו לו מצבה מזכוכית כדי שכולם יוכלו לבוא וראות איזה חמור הוא היה בחייו?

או שזה בדיחה של חמורים ?
_new_ הוספת תגובה



התוצאה והחמור.
ע.צופיה (יום רביעי, 25/10/2006 שעה 14:47)
בתשובה לבנג'ו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אותו משתתף שעניתי לו טען כי גם הדרך חשובה.זה נכון אך,כפי שגם אתה חושב,מה שחשוב יותר זו התוצאה.
מוסר ההשכל של הבדיחה הוא האדם שבמקרה זה הוא הדרך והתוצאה שבמקרה זה הוא המוות. וההתבוננות היא הלקח לאן אתה מגיע למרות הדרך.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי