פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לא. פרקש, 28/10/06 9:41)
והידיים ידי עשיו...
יובל רבינוביץ (שבת, 28/10/2006 שעה 16:15)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במקום אחר כתבה הכותבת שהיא בת 64, ילידת ירושלים, שמעולם לא חגגה את יום־העצמאות. אני מבין מכך שהיא גדלה בבית ירושלמי אנטי־ציוני; לשון אחר – נטורי־קרתא.

התנגדות נטורי־קרתא לציונות היא אידיאולוגית ואינה משקפת תסכול. הקמת מדינת ישראל והציונות עצמה הם בעיניהם דחיקת הקץ. את הציונות הם מאשימים בהתעוררות הנאציזם, לא פחות. את התחברות אגודת ישראל למדינת ישראל הרשמית הם רואים כהתרפסות. אין מדובר במשהו מהזמן האחרון; העדה קמה בשנת 1935, אימצה את השם „נטורי־קרתא” בשנת 1938 ופרסמה את מסמכיה הרשמיים בשנת 1955.

סקירה קצרצרה נמצאת בספרו של אדם ברוך „בתום לב” (הוצאת כתר 2001) עמ' 141-143.
_new_ הוספת תגובה



והידיים ידי עשיו...
חנה אייזנמן (שבת, 28/10/2006 שעה 18:48)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכותבת נולדה בחיפה, גדלה בכפר חסידים, היתה בתנועת בני-עקיבא, יחידה בסניף שלא רקדה במעורב עם בנים, כי גדלה בבית ייקי-דתי אורתוכסי. לא היה לה מעולם קשר לנטורי-קרתא. יש יהודים נורמליים גם מחוץ לנטורי קרתא, וזה לא השמאל!

ומי שבנה את הארץ הם היהודים השרשיים ולא השמאל שהגיע אל המוכן והחל בפעולות שמד!

כל בני משפחתה של הכותבת (גברים) שירתו ומשרתים בצה''ל, והכותבת מקווה שהשיגעון הזה יחלוף להם.
_new_ הוספת תגובה



והידיים ידי עשיו...
יובל רבינוביץ (שבת, 28/10/2006 שעה 19:34)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז טעיתי בעניין ירושלים ומבקש את סליחתך. אם כך ספרי לנו – האם אפילו כילדה לא חגגת את יום העצמאות?
_new_ הוספת תגובה



נכון, זה התחיל בכך, שאבי לא חגג יום זה
חנה אייזנמן (שבת, 28/10/2006 שעה 19:46)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא היה חלוץ, השתייך לתנועת ''נוער אגודתי''. הפסיק בשעתו את לימודי המשפטים בשטרסבורג, כי אמרו לו שבארץ ישראל דרושים עובדי כפיים ולא אקדמאים, והוא היה ייקה פ. הוא היה בקבוצת הכשרה בכפר סבא, שם הכיר את אמי, שעלה גם היא מפרנקפורט, אבל היתה בת למשפחת ''אוסט יודן'', הגיעה לגרמניה מפולין בהיותה בת שנתיים.
שתי קבוצות ההכשרה, בכפר סבא ובגדרה, עלו יחדיו על הקרקע והקימו את קבוץ חפץ חיים. אבל אז אבי כבר לא היה שם. העיפו אותו. הוא לא התאים. בזמן אסיפות החברים, מוסד מקודש בקבוצים, שכב הוא באהל, קרא ספרים ואכל תפוזים.
לאחר שנים, כאשר נשלחתי לחברת הנוער בקבוץ חפץ חיים, בגלל מצב כלכלי קשה בבית, ובחדר האוכל חגגו את מסיבת יום העצמאות, נשארתי בחדר. אמרתי שבספירת העומר לא חוגגים (לחג הזה לא היתה שום משמעות בעיני) הסכמתי עם אבי. אחי ואחיותי חגגו תמיד, כך גם, מאוחר יותר, בעלי ובנותי. אני לא!
אבי היה אדם מיוחד במינו. ראשית, סופר אינטליגנטי. והומניסט במלוא מובנה של מלה זו. לאחר הטבח בבתי הזיקוק בחיפה, היה אבי עד להתנפלות של כמה יהודים על ערבי ברחוב בחיפה. הוא קפץ לתוך המערבולת והגן על הערבי בגופו, עד שהגיעה המשטרה (הבריטית).

מה שאני אוהבת אצלכם זה - טוב, טעיתי ב-א', ב', ג', ד', אבל......
_new_ הוספת תגובה



תודה
יובל רבינוביץ (שבת, 28/10/2006 שעה 20:19)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי זה „אצלכם”?
_new_ הוספת תגובה



והידיים ידי עשיו...
א. פרקש (שבת, 28/10/2006 שעה 21:21)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין הבדל בהכרח בין התנגדות אידיאולוגית והתנגדות מתוך תסכול. נטורי קרטא מתוסכלים מהעובדה שמדינת היהודים הוקמה שלא לפי השקפתם - כלומר, היהודים היו צריכים לחכות למשיח כדי שיובילם לארץ ויקים להם מדינה ואח''כ יבנה להם בתים ובתי כנסיות, יוריד המים במקומות הנכונים שגם יגיעו למקווה, ואפילו יגדל להם תבואה, יאפה להם את הלחם ויאכילם את המזון. עד כדי כך הם חינכו עצמם לפרזיטיות, שכיום הם סומכים על הגויים שיעשו את כל המלאכות האלה והם יקדישו עצמם יום ולילה רק לתורה.

אבל מה לעשות שיש יהודים טובים שהחליטו להגן על עצמם ולממש את הוראות התורה בלימוד תורה, בעבודה והכנסת אורחים. ומה לעשות שהיהודים האלה גם הצליחו במעשי ידיהם מעבר למשוער ובכך הם חושפים את ערוות נטורי קרטא לאויר העולם - שאמונתם ברעיון השיבה לארץ ישראל הוא רעיון סרק. מה לעשות? העובדות של המציאות טופחות על פניהם. והם מתוסכלים עד עומק ליבם.

האידיאולוגיה של נטורי קרטא מתכרסמת והם מסרבים להכיר בכך. לכן נטורי קרטא הקצינו את עמדותיהם והם משתפים פעולה עם הטרור הפלסטיני ועם ההמן של טהראן. אני חרד לאפשרות שגם חנה אייזנמן רואה בהם אנשי ברית, בכך שהם רוצים להשמיד את שנואי נפשה של חנה - הלא הם ''הציונים''. השאלה היא אם ביום מבחן יבחינו הפלסטינים או האיראנים בין חנה לחיה, בין אייזנמן לברוורמן?
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי