פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לחנה אייזנמן, 15/11/06 19:44)
ועכשו, חידה -
חנה אייזנמן (יום רביעי, 15/11/2006 שעה 20:00)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהו הדבר הזול ביותר במזרח התיכון בעיני כל העולם, ובראש ובראשונה בעיני ממשלות ישראל?

נכון!

ועכשו בשדרות ובאשקלון. ואין אדם בארץ הזו שיכול לומר, שזה לא היה צפוי!
וחלוץ ממשיך לפלוט מלות שחץ. הממונה על חורבן גוש קטיף. הממונה על חורבנם של גבורי ישראל, שלא צפצפו, כאשר ששת אלפי טילים נורו עליהם, בברכת ממשלת ישראל. האויב מחוץ, לעולם לא היה מנצח אותם, ואילולא נכבלו ידיהם, גם לא היתה נורית משם פצצה אחת, אבל הם נכנעו לפני ''אחים'', כדי למנוע שפיכות דמים.
העם הזה אינו ראוי לאנשים האלה! לא נשכח ולא נסלח!
_new_ הוספת תגובה



את מזכירה לי את שעורי הגמרא
שמעון מנדס (יום רביעי, 15/11/2006 שעה 23:21)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפני כמה שנים שכני לבנין ארגן שעור גמרא שבועי. כמי ששנה בנעוריו דף גמרא, התגעגעתי לגירסא דינקותא - והצטרפתי. בשעור האחרון של אותה שנה, למדנו דיני קרבנות.
והגמרא מרחיבה את הנושא לפרטי פרטים: איזה קרבן עושים במקרה של עוון, ואיזה קרבן עושים במקרה של חטא. מתי מתיזים את הדם על דופן המזבח להכא, ומתי מתיזים את הדם להתא.

בסיום השעור שאלתי את האיש שהעביר את השעור (מהנדס אלקטרוניקה ברפא''ל): האם אנו ממשיכים ללמוד את הגמרא גם היום, בהיבט ההיסטורי של הדברים, או שמא אנו לומדים מתוך צפיה, שביום מן הימים נחזור ונקריב קרבנות ?

ללא היסוס השיב האיש, אנו לומדים דיני קרבנות כיון שאנו מאמינים שיום יבוא ואנו נשוב להקריב קרבנות כבימי קדם.
שהרי אנו מתפללים שלוש פעמים ביום: ''חדש ימינו כקדם''.

אתה לא חושב שזה ייראה כעבודת אלילים ? - שאלתי.

וגם את מחזירה אותנו לאותה עבודת אלילים של שלמות הארץ.
_new_ הוספת תגובה



בורות כמו שלך היא עבודת אלילים
צדק (יום חמישי, 16/11/2006 שעה 4:57)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבשר שאתה אוכל, מאיפה הוא מגיע?
מבית מרקחת או מבית מטבחיים?
כשחילוני כמוך שוחט חיות זה בסדר...
כשיהודי עושה זאת זה לא בסדר...
צבוע !!!!!!
_new_ הוספת תגובה



צדק צדק, אבל הצדק - יוק
שמעון מנדס (יום חמישי, 16/11/2006 שעה 18:35)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ניכר עליך שהעברית שלך רפוסה ועילגת. צריך גם לקרוא היטב כדי להבין. מה אתה מערבב מין בשאינו מינו ?

אתה היית מסוגל לעמוד היום לעמוד במקדש דתי, לשחוט עגל
ולהתיז את דמו על הקיר ?
_new_ הוספת תגובה



צדק צדק,
צדק (יום חמישי, 16/11/2006 שעה 19:35)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה אתה דוחף שאלות אישיות לנושא?

צביעותך היא הנושא !!

אף אחד לא מתיז דם על הקיר, בור ועם הארץ שכמוך.
מחלת השקרים וההכפשות של הכופרים.

הקרבת הקרבנות היא שחיטה לכל דבר.
חלק קטן מאד מהקרבן פלוס הדם מקריבים על המזבח.
כל השאר, הרוב, נאכל ע''י העם והכוהנים.
_new_ הוספת תגובה



מדוע אתה כועס ?
שמעון מנדס (יום שישי, 17/11/2006 שעה 13:08)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ה פתגם באידיש אומר: ''כעס וחימה מאכט א מענטש א-בהיימה''. ואילו בהקשר של ייחוס דבריך לאחרים, אמרו חז''ל:
''החושב על עצמו, אומר על אחרים''.

אם תפסיק לכעוס אולי החשיבה שלך תתיישר. הדגש הוא על אולי.
_new_ הוספת תגובה



את מזכירה לי את שעורי הגמרא
חנה אייזנמן (יום חמישי, 16/11/2006 שעה 6:55)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני מתפלאה שהדברים שהבאתי הזכירו לך את שחיטת הקרבנות.
במקרה זה, אין בדברי כלום על שלימות הארץ, אלא על שלימות החיים.
וצוחק מי שצוחק אחרון, וייתכן מאד שאתה לא תזכה. אולי גם אני לא, אני כבר לא צעירה, אבל אנחנו וה''מיסטיקה'' שלנו ננצח! כי זה רצונו של בורא הארץ.
מי שאינו מקריב קרבנות בהמה על מזבח, מקריב קרבנות אדם, כי בכל אדם יש מן החיה, ובין השאר, הקרבנות אמורים לטהר אותנו גם במובן זה.
ונחמד לדעת שאינ מזכירה לך את שיעורי הגמרא, זה כבוד גדול.
בעלי משתתף ערב ערב, זה עשרות שנים בלימוד הדף היומי, לכן הוא אינו שואל קלוץ-קאשעס, כמו ששואל חכם ליום אחד. בנוסף לכך, מאז שיצא לפנסיה, הוא יושב מידי בוקר בכולל לפנסיונרים ונהנה מכל רגע של לימוד.
ועוד, וגם זה עשרות שנים, גם בשנים שעבד, הוא משתתף בשיעורים מידי יום ששי במכון ''ארץ חמדה'', שהוא מכון ללימודי הדיינות לבחורים מופלגים בכשרונותיהם. בימי ששי מתפנה המכון למתן שיעורים לכל החפץ ללמוד.
ואת הסיסמא הגאונית ''עבודת אלילים'', אנו שומעים כבר מימי אברהם אבינו מפי אלה שאת אליליהם נפץ.
הפסיקו להפגין את זערוריותכם.
אפילו אני מתביישת לקרוא את הדברים, למרות שהם משחקים לידי.
_new_ הוספת תגובה



יש הבדל גדול בין לימוד דף גמרא
שמעון מנדס (יום חמישי, 16/11/2006 שעה 18:42)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לבין התזת דם-בהמה על קיר כלשהו. יש לי הרושם שהרבנים הראשיים אסרו עלינו לעלות להר הבית - והשאירו זאת עד לבואו של המשיח, כי הם פחדו להסתבך עם דיני קרבנות והתזת דמים.

בגלל הרבנים הראשיים אבדה לנו ירושלים. ירושלים היתה שלנו רק למשך חמש שעות ב-‏7 ביוני ב-‏1967. כאשר הביאו את המופתי להתייצב בפני מוטה גור עם המפתחות לשערי הר-הבית.
כעבור חמש שעות, כאשר התייצב אצל המופתי קצין של צה''ל והחזיר את המפתחות תוך כדי התנצלות - הערבים לא הבינו שזו היתה גחמה של הרבנים הראשיים, אלא הם הבינו שאנו פוחדים לקחת את הר הבית.

ומני אז אסור בתכלית האיסור ליהודים לעלות על הר הבית.
_new_ הוספת תגובה



וגם את גוש קטיף איבדנו בגלל הרבנים... גם..
חנה אייזנמן (יום חמישי, 16/11/2006 שעה 20:32)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין הזאת דם על הקיר בשום מקרה ובשום מקום!! יש הזאה רק ביום הכיפורים, על ידי כהן גדול, וזו לא על הקיר. ולך, למד את דיני הקרבנות של יום הכיפורים.
במשך כל ימות השנה, בעת הקרבת הקרבנות מורחים דם על קרנות המזבח.
מותר גם לקבל תגובה, להודות בתבוסה ולא לתקוף בלי טעם.
איזו אחריות בדיוק יש לי לרבנים אונטרמן וניסים, שהיו רבנים ראשיים בימי מלחמת ששת הימים? גם לא שמעתי מעולם את הסיפור הזה. אני יודעת שמשה דיין החזיר את המפתחות לוואקף, ובין השאר הצהיר שה''שטחים'' שנכבשו פתוחים למשא ומתן על שלום, הסיסמא האנטי-מוסרית הידועה והגורמת לבחילה.
אין לך מושג על הקרבנות ועל טעמיהם. אז לפני שלמדת, אל תנפנף במה שאתה אינך יודע. וצר לי על נקיטת השפה הזו, אבל לא הבנתי את ההתנפלות שלך.
האיסור על העליה להר הבית נבע מאי ידיעת מיקומו המדוייק של מקום קדש הקדשים, וזה רק מעיד עד כמה ההר קדוש ליהודים, האסורים בדריכה בקדש הקדשים, שכן כולנו טמאי מתים, ורק היטהרות באפר פרה אדומה (עוד עבודת אלילים) יכולה לטהר, ובימינו אלה, לא מצאנו פרה אדומה. בשעה שהמוסלמים מזהמים את כולו.
אך לאחר שהרב גורן קבע את מיקומו של קדש הקדשים, ויש מקומות, בכל מקרה, שברור שאפשר לדרוך בהם, אין סיבה לא לעלות. ועל זה אני בוכיה, על הפקרת הר הבית והבזיון שבגירוש יהודים המלמלים תפילה או מתעטפים בטלית. ויש לי סרט שהוסרט על ידי תנועת חי וקיים, וזה ממש מזעזע. איך שוטרי ישראל, כשאליהם מתלווים אנשי וואקף, וסתם ערבים, מכים יהודים, ששלפו טלית והתעטפו בה. וזה בארץ ישראל, תחת שלטון יהודי ב''הר הבית בידינו''.
לפני שנים הראיתי את הסרט הזה לשני נכדי. הקטנצ'יק שאל - השוטרים האלה גויים? אמרתי - לא, הם יהודים! אז הוא אמר - אז למה הם עושים את זה....
באמת למה? שאל את ביילין. היצור הזה נשען פעם על טיעון האיסור לעליה להר מצד ההלכה... אפשר היה להקיא.
מי שאשם זה לא רבנים, אלא ממשלת ישראל. אפילו הבג''צ קבע שוב ושוב שאין שום עילה למנוע עליית יהודים להר הבית. אך ממשלת המדינה הרעה הזו מתעללת ביהודים, אוסרת עליהם את הכניסה, או מתירה לקבוצות של שלושה לעלות, ובתנאי שלא יאמרו תפילה ולא יתעטפו בטלית, כדי שלא להפריע את הסדר הציבור - הערבים תמיד מקבלים את האו,קיי להתפרעויות שלהם, ומראש, במקרה שהיהודים יממשו את זכויותיהם.
האזינו ל''חדשות'' בתיקשורת הישראלית, כאשר אין התפרעויות, איזו אכזבה - התפילות בהר הבית עברו בשקט... ולמה שלא יעברו בשקט?
וכשהם מתפרעים שם ומשליכים בלוקים על היהודים, מניסים משם את היהודים, במקום לירות בערבים. וכשפעם אחת נאלצו לעלות וגם לירות.... יש לי עתון ידיעות אחרונות מאז - איזו קובעת תרעלה שפכו שונאי ישראל בטורים האמצעיים - אסכולת זיוה יריב, סילבי קשת וה''גברים'' בחבורה...
מתי, מתי זה יסתיים? עד מתי נצטרך לחטוף מכות מפנים ומאחור?
א-ל נקמות ה', א-ל נקמות הופיע, הינשא שופט הארץ, השב גמול על גאים.
_new_ הוספת תגובה



[*] את מזכירה לי את שעורי הגמרא
חנה אייזנמן (יום חמישי, 16/11/2006 שעה 8:47)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עכשו, שחזרתי מצעידתי היומית והתקלחתי, ובעלי יצא ללימודיו, ועל כן יכלתי גם לכבות את הרדיו, כמה מלים על שלימות הארץ. המאמר יבוא -

גם הסיסמא ''טוב שלום מארץ ישראל השלימה'', זו סיסמה שכולה שקר, מכל נקודת מבט שתסתכל בה. עובדתית, הגיונית, מוסרית, לאומית וכו'.

לומר - טוב שלום ממולדת - נשמע גם להדיוטות גמורים אבסורדי לחלוטין....
לומר - טוב שלום מארץ ישראל - זה בערך אותו הדבר.

אבל אין כמו סיסמת השקר - טוב שלום מארץ ישראל השלימה - לשירות יעיל של הלוחמה הפסיכולוגית של השמאל לקידום חורבן ישראל.

בכל מלחמות ישראל השיקול של ''ארץ ישראל השלימה'' לא עלה מעולם, כל המלחמות היו מלחמות מגן!!!
ארץ ישראל השלימה, להוציא החלק הקטן הנמצא בידינו, נמצאת בידי הערבים.
בכלל אין פה שאלה של לכבוש או לא - אלא - למסור או לא ולהתאבד.

מומחי הלוחמה הפסיכולוגית, שזו מיומנות של השמאל בכל העולם, מציגים את המעט שיש בידינו כארץ ישראל השלימה, שלמען שלימותה מוכנים ''מחרחרי המלחמה'' לשפוך את דם ''חיילינו''.

טוב, חבל לבזבז פה מלים, נעשה זאת בצורה מסודרת ומתועדת.

תגובה שכתבתי בוואלה - 05.02.04

צה''ל נכנע לסרבנים, ואז מדווח על ירידה במספרם

חזרה לכתבה תגובה קודמת תגובה הבאה הוסף תגובה
תגובה מאת: גלולות מרצ-גוש שלום
לא ינום ולא יישן תועמלן ישראל
_new_ הוספת תגובה



אין הדברים דומים כלל
א. פרקש (יום חמישי, 16/11/2006 שעה 23:32)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה פשוט מערבב בשר עם חלב.

קודם כל אינני בטוח שהקרבת קורבנות בבית המקדש נקראה עבודת אלילים כי היא לא נתקדשה לאלילים אלא לאלוהים אחד. וגם רשאי יהודי מאמין לחשוב שלכשיבנה בית המקדש יחזרו להקריב הקורבן, אף שהיא פסקה עוד בזמן בית שני. נדמה לי שכבר נפסק במשניות שפסקו הקרבת קורבנות בישראל.

אבל גם במידה ולא, אין מצווה זו לכאורה דומה לכיבוש הארץ. ארץ ישראל היא נכס בבעלות העם היהודי ולא מנהג שיכול להתקיים או לא. ארץ ישראל היא עובדה. בעוד שמבחינת היהודי החילוני לכל היותר הארץ היא מולדת ונוף תרבותו, הרי שעבור היהודי המאמין הארץ היא אף יותר מזה, היא ברית בין האלוהים לבין העם היהודי לעולם וארצו.

בעוד שהקרבת קורבנות (שפסקו) היא בין אדם לבין אלוהים הרי שהארץ ניתנה לעם לכל דורותיו ואין רשאי דור אחד לוותר עליה על חשבון דורות עבר ועתיד. המחוייבות לארץ ישראל היא בין אדם לאלוהים ובין אדם לאדם, ומכאן שהכרעה בעניין מסירת שטחים, ע''פ האמונה, אינה מסמכותו של מי מבין אלה שרוצים היום לוותר לערביי פלסטין.
_new_ הוספת תגובה



אין הדברים דומים כלל
שמעון מנדס (יום שישי, 17/11/2006 שעה 13:03)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתשובה לפרקש

אני לאמרתי שהקרבת קרבנות נקראה בימים ההם ''עבודת אלילים''. אני אמרתי שאם היום נחדש את הפולחן הזה, זה ייראה כעבודת אלילים.
_new_ הוספת תגובה



בסך הכל פרנסה לכוהנים
עמיש (יום שישי, 17/11/2006 שעה 13:21)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאכלו ככל שיעלה המזלג.
היום אנחנו מבזבזבים מיליארדים על רבנים ומועצות דתיות.
שיקנו לעצמם לבד את הסטייקים ושלא יטרידו אותנו בשטויות.
_new_ הוספת תגובה



אין הדברים דומים כלל
א. פרקש (יום שישי, 17/11/2006 שעה 18:18)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם כניסה מודעת למדיניות אוסלו וסיכוניה והמשך המשחק הפוליטי עם הפלסטינים לצד קורבנות השלום איננה ''העלאת קורבנות'' בפני עצמה?
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי