פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לקישקשתא, 27/11/06 8:07)
אני מבין שזה כואב לכם
עמיש (יום שני, 27/11/2006 שעה 8:14)
בתשובה לקישקשתא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל עליכם להתרגל לעובדות החיים.
העם אתנו, העם תומך בעמדות השמאל.
העם שונא אתכם.
מצטער מאד אבל זה המצב.
_new_ הוספת תגובה



ואני כמעט האמנתי לך שאתם העם.
חנה אייזנמן (יום שני, 27/11/2006 שעה 10:01)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מסתבר שאלו שתי ישויות נפרדות.

ואל תשלה את עצמך לרגע. העם שונא אתכם. זה לא נאמר סתם לשם ההתנגחות. העם שונא אתכם בכל לבו ובכל נפשו.

גרנו שנה ורבע במעלה-אדומים ולקחנו כל הזמן טרמפיסטים. היה ממש נחמד לשמוע את דעותיהם. העם לא מטומטם כמו שאתם חושבים. זו בדיוק הטעות שלכם. נכון שהוא מותש, אך לא מטומטם.

פעם, כשחניתי ליד הבית במעלה אדומים, הגיבה מישהו, ממש ''עמך'' על המידבקה שהיתה לי - אין ערבים אין פיגועים - והיא אומרת לי - זה לא הבעיה, הערבים. השמאלנים זה הבעיה - אמרתי לה שהיא מתפרצת לדלת פתוחה... איני בטוחה שהיא הבינה את הביטוי הזה, והיא המשיכה בהרצאתה הנבונה על האסון השמאלני. הרגעתי אותה, שהיא צודקת, ושאני איני חושבת גם לרגע אחרת.

עם ישראל גם אינו מאמין שיגאל עמיר רצח את רבין. פשוט לא! כמו שאמרתי, העם היהודי אינו מטומטם! ויבוא היום, ואני מקווה שהוא לא רחוק, שהעם הזה יתקומם... אילולא הותש במערכה אכזרית של מנגנון התעמולה השמאלני נגד העם היהודי, ובמלחמת אין קץ, שאותה משמר השמאל בכל כוחו, הוא כבר היה מתקומם, על עוולות ופשעים בני למעלה ממאה שנה של השמאל נגד היהודים.

הבנתי שאולמרט הזמין את החבר'ה של רפי איתן לארוחת ערב בביתו. זה מזכיר את ה''גיבושון'' בבית יצחק ולאה רבין. חבורת העל, היורקת על העם, ומנהלת תעשיית שוחד בחירות, על חשבוננו, קבל עם ועולם.

לא היתה עוד סיעה רמאית כסיעתו של מסגיר פולארד. ההצבעה למפלגת הגימלאים היתה הצבעת מחאה. זו היתה בעצם הימנעות. מה עושים המושחתים? מעניקים את כל הכח הזה למנוכרי ישראל-אחיהם. זו
גניבת קולות, כרגיל אצל השמאל. זו הונאה. זה גועל נפש.

בשעתם הצביעו המוני בית ישראל לשרון, כרע במיעוטו. כי ה''ימין'' לא הציג שום מועמד אחר. ואז עשה הנבל את הקומבינות שלו, את נשמתו מכר לשטן (אבל את זה הוא עשה כבר הרבה לפני כן) ואת העם מכר לשמאל ולערבים.

בכל אופן, כדאי שתיקח בחשבון, שלאחר הפשע שביצעתם נגד העם היהודי בגוש קטיף ובצפון השומרון, הניח אתכם על בלימה. זה לא יימשך עוד זמן רב...
_new_ הוספת תגובה



מה לעשות ?
סתם אחד (יום שני, 27/11/2006 שעה 10:14)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תעשיית השוחד שלכם לא מצליחה לשחד וזה לא בגלל מחסור
בנסיונות, או מחסור בממון. לנבלות שלכם אין פשוט מה למכור ולכם רק נשאר לילל
_new_ הוספת תגובה



קשקושים של מפסידנים
עמיש (יום שני, 27/11/2006 שעה 11:25)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העם אתנו, העם תומך בדעות שלנו, העם תומך בנו, העם מצביע בעדנו, העם לא מתעניין בסיפורי המעשיות שלכם.
אלו הן העובדות.
_new_ הוספת תגובה



''העם והמוסר הם אני'' - תגובה לעמיש
Rebecca E (יום שני, 27/11/2006 שעה 14:00)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עכשיו הבנתי את משמעות שמך - עמיש. זה, בהכרח, ראשי התיבות של עם-יש/ראל והרי עם ישראל הוא לא אחר מאשר אתה. אני צודקת?...
והאמת היא שמקריאת התכתובות כאן תהיתי מהו ''עם'' ומהו אותו ''מוסר'' שאתה כל כך להוט לנכס לעצמך, ומאחר וגם הבנתי שקטונתי מלחלוק על מי שהוא ''כל/קול העם'' הצלחתי לספק לעצמי תשובה שתהלום את מידותיך (תרתי)-
מוסר הוא אותם כללי נכון/לא נכון ראוי/לא ראוי שכל חברה מגבשת ומאמצת לעצמה, אוסף של כללי התנהגות נורמטיבית, של דפוסי התנהגות שמתקבעים כפונקציה של שכיחותם ובקיצור - נורמות.
המלכוד (לכאורה) שבהגדרה זו, מיחד, הוא בעובדה שנורמות נוטות להשתנות ובעובדה שכוחן, לעיתים, רב מזה של החוק עצמו ומאידך - זהו בדיוק המלכוד (לכאורה) שבעטיו אתה יכול לנכס לעצמך, ולעצמך בלבד, את ה''מוסר''... שהרי מי שיש בכוחו להשריש ולקבע כאן נורמות היא אותה אליטה שחלקה אמונה גם על החוק... וכשהחוק (ו/או הנסיבות/ההתרחשויות) אינם משרתים אותה היא לא מחוייבת, חלילה, לאכוף את החוק (לכשעצמו ו/או על הנסיבות), אלא מוצאת דרכים לעקוף אותו ע''י קביעת נורמות חברתיות (ושיפוטיות, אם תרצה) ולתפארת ה''מוסר'' (וההיקשים, אני מניחה, ברורים).
רואה?... הנה לך ההסבר שמקנה לך את הלגיטימציה לייחס ולנכס לעצמך את היומרה והאמירה לכשעצמה לפיה:העם והמוסר הם אני!
_new_ הוספת תגובה



לא זכור לי כלל ועיקר
עמיש (יום שני, 27/11/2006 שעה 15:49)
בתשובה לRebecca E
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שדיברתי על מוסר או שניכסתי לעצמי איזה מוסר שהוא הנוגע לעם ישראל.
ככלל אני סבור שמוסר הוא עניין אישי, יתכן ונורמות חברתיות נובעות מצבר המוסרים הפרטיים. החוק מייצג מוסר ונורמות רק בצורה חלקית, לרוב השנוי בנורמות ובכללי מוסר הוא איטי יותר מאשר שנויים בחוק, שנויים בחוק יכולים לבוא כהרף עין בהחלטה של הנבחרים לעניין זה, שינויים בכללי מוסר ונורמות אינם עניין פתאומי אלא תהליך ארוך שעובר על החברה ועל הפרטים שבחברה.

ככלל חוק אינו מסגרת מוסרית או מסגרת של ''צדק'' אלא רשימת כללי משחק של קבוצה חברתית/קהילה/מדינה ואף חבר מדינות. חברי הקבוצה צריכים לשמור על החוק שמא תחדל הקבוצה שלהם מלהתקיים. אין אפשרות לקיים מסגרות גדולות של בני אדם רק על סמך כללי מוסר מופשטים, מסגרות גדולות חייבות שיהיו בהם חוקים.
אם הקבוצה רוצה לשנות חוק יש בידיה לעשות זאת, במקרים מסויימים שינוי החוק בא אחרי שינוי הנורמות ולעתים שנוי החוק מקדים את שנויי הנורמות.
אני סבור שיש לקיים את החוקים אם ברצוננו להשאר עם אחד ומדינה אחת ולא משום שהחוקים תמיד טובים ויפים. יש חוקים רבים שאינם לרוחי או לרוחם של אנשים אחרים אבל אם כל אחד יבחר לעצמו איזה חוק לקיים ואיזה לא לקיים לא תהיה לנו תקומה .
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי