פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לע.צופיה, 05/12/06 21:02)
אליצור ידידי
אליצור סגל (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 11:24)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
מדובר בחות דעת מקצועית נטו על תיפקודו של הרבצ''ר - כשם שאני למשל חרש, ואין זה עלבון - כי זו האמת כך הרבצ''ר סייע לרצח כי זה מה שהוא עשה.
זה פשוט צילום אוביקטיבי של המצב.
הראי לא נעים להם ולכן הם מנסים לשבור אותו אבל זה לא ישנה את המצב האוביקיטיבי שבו הרבצ''ר סייע לרצח.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



אתה בטוח שמדובר בצילום אוביקטיבי?
דוד סיון (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 11:45)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי רק אתה חתום על חוות הדעת.
_new_ הוספת תגובה



אליצור ידידי
ע.צופיה (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 15:16)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עם כל הכבוד. מי הסמיך אותך לתת חוות דעת מקצועית בענין תפקוד הרבצ''ר?
מי שקובע במדינת ישראל אם היה רצח או לא זה קודם כל המשטרה,אחר כך הפרקליטות ולבסוף השופט.
אבל אתה? עם כל הסימפטיה-עדיין לא!
שוב, אין בעלבון כל קשר לאמת,אלא לפגיעה בכבודו של האדם ובדימויו העצמי.
האם בחוות דעתך פגעת (בהיבט סובייקטיבי)בכבודו של הרבצ''ר?
אשמח אם תגיב.
_new_ הוספת תגובה



אליצור ידידי
לוי (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 17:13)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מבין את הטענה .
אם מי שהוא גנב וצועקים לו ''גנב'' כמובן שיש בזה עלבון . אבל אם מתברר שזה נכון ההיגיון והצדק הוא שהצועק גנב לא עבר כל עבירה .
על כן במקרה של אליצור יש לשאול מומחים לנושא ההלכתי ולברר האם אמת נכון הדבר . עם כל הכבוד השופטת אינה מומחית בתחום ויש לאפשר ברור הנקודה .
_new_ הוספת תגובה



אליצור ידידי
ע.צופיה (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 18:37)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה טועה כמו האחרים ומערבב הוצאת דיבה ועלבון. עלבון אינו חייב להיות אמת (''אחותך זונה!,אך אין לי אחות!, לך תוכיח'').עלבון הוא פגיעה בכבוד ובדימוי העצמי ובמקרה זה גם הציבורי. וחוץ מזה ,מדובר על עובדי ציבור בלבד. אין חוק נגד העלבה של אנשיפ פרטיים.
מאחר וכל עבירה על החוק המגיעה לבית המשפט מוכרעת על ידי שופט,כנראה שגם במקרה זה שופט או שופטת יכריעו בענין.
_new_ הוספת תגובה



אליצור ידידי
לוי (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 18:49)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''עלבון לא חייב להיות אמת'' אתה בטוח שאין הבדל אם הדברים הם אמת או שקר ?
זה רק במשפט הישראלי המושחת .
_new_ הוספת תגובה



אליצור ידידי
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 17:42)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאחר ואליצור הוא רב מוסך בעצמו, אין ספק שיש לו סמכות הלכתית ומוסרית לשפוט את ביצועיו של רב אחר.

''חוות דעת מקצועית בענין תפקוד הרבצ''ר'' היא לכן בהחלט במקום. לא הייתי סומך לא על המשטרה, לא על הפרקליטות ולא על שום בית משפט חילוני כשמדובר בפסיקה, או ב''חוות דעת מקצועית'', בענייני הלכה. בלי להכנס לצד הפוליטי של הפרשה, מידת הסמכות של כל אחד מהגופים האלה וכולם ביחד לדון בענייני הלכה איננה מגרדת את זו של מי שהוא כמו אליצור.

אני בטוח שגם אני כאדם חילוני לא אהיה מאושר מהרבה פסיקות או חוות דעת של אליצור, אבל אם מדובר בשאלה של ''סמכות'', אז התשובה היא חד משמעית.
_new_ הוספת תגובה



אליצור ידידי
ע.צופיה (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 18:43)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבת ''רב מוסך''-אני מקוה שזו אינה טעות פרוידאנית.
איני מזלזל באליצור ,בהשכלתו ובכישוריו. אך היזמה שהוא נטל לעצמו לנתח את מעשיו של הרבצ''ר נראה קצת מפוקפקת בעיני.גם מההיבט ההלכתי בלבד,אני בטוח שיש דעות שונות,על אחד כמה וכמה מההיבט ההלכתי והמקצועי כרבצ''ר.
_new_ הוספת תגובה



אליצור ידידי
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 19:06)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא בטוח שיש דעות שונות בעניין האמור. לא ראיתי רב שטען שדבריו של אליצור סגל אינם נכונים.

אבל נניח לצורך העניין שאתה צודק ושיש רבנים שדעתם שונה מדעתו של אליצור. האם זו סיבה לאסור עליו לומר את דעתו המקצועית?
_new_ הוספת תגובה



יובל ידידי
ע.צופיה (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 20:55)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לפחות רב אחד- הרב וייס ישראל.
הרב אליצור סגל רק מפרש את ההלכה לפי דרכו. מה לזה ולמקצועיות?
_new_ הוספת תגובה



יובל ידידי
לוי (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 7:25)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא בטוח שדעתו המקצועית של הרב וויס שונה מקביעתו של אליצור . הרבצר החדש תוך ימים ספורים תמך בדעתו של אליצור בנושא הכשרות .הנושאים האחרים אותם העלה אליצור דורשים יותר התעמקות וזמן .
אני משער שדעתו של הרב וויס זהה לדעתו של אליצור . הוא לא מיחה ולא פעל לתיקון המצב אולי מתוך רשלנות , מתוך חשש להתנגש עם המערכת , מתוך חשש שיאונה לו אם יפרסם את המציאות ואת דעתו וכו' .
נקודות אלו היו יכולות להתברר אילו היה נתון לחקירה נגדית . החקירה הנגדית היא חיונית להבהרת התמונה .
בזמנו המערכת המשפטית המושחתת מנעה מועדת החקירה הפרלמנטרית לחקור את החיילים והשוטרים אשר התעללו באזרחים בעמונה . מן הסתם אילו העידו אותם שוטרים הם היו מספרים שאלו היו ההנחיות והפקודות ,לפצח ראשים ולשבור עצמות .
מערכת משפטית מושחתת .
_new_ הוספת תגובה



יובל ידידי
ע.צופיה (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 8:10)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאחר ואתה לא בטוח ורק משער,הרי כל מה שכתבת הוא בגדר ספקולציה בלבד.
זה גם מוכיח מה שכל הזמן טענתי. יש פה פירוש הלכתי של הרב סגל שיתכן שיש תומכים בו ויש להניח(כפי שמקובל ביהדות) שיש גם חולקים עליו.צורת הכתיבה והפרסום של הרב סגל חרגו מעבר לויכוח הלכתי אלא גבלו בהלבנת פנים ברבים ועל זה באה האשמה (ואני מאחל לרב סגל שיצא זכאי).
לגבי עמונה? היו צריכים מזמן להכניס לכלא את פרחחי-הכיפות והגבעות.
_new_ הוספת תגובה



יובל ידידי
לוי (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 8:30)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחד המנגנונים להנעת המדע הוא העלאת השערות ומציאת דרכים לאישוש או לסתירת ההשערות .
יש ערך מדעי להשערה אם מובנה בתוכה דרך לבדיקת ההשערה . במידה ולא מובנה בתוכה אפשרות לבחון את תקפותה ערך ההשערה הוא זניח והיא נשארת ברמה של ספקולציה בעלמה .
דבריו של הרב סגל ניתנים לבחינה כולל נימוקיו . אדרבא תבדוק מערכת המשפט את הנושא . חסימת אפשרות הברור בנימוקים פורמאליים מטילה כתם על המערכת ומצביעה על השתמטות מגילוי האמת והצדק .
באשר למה שקרה בעמונה . שוטרים וחיילים אשר ישתחררו מתלות פרנסת בגופים מושחתים אלו יתחילו לזמר ואז יתברר יותר טוב מי צריך למצוא עצמו בבית הסוהר .
_new_ הוספת תגובה



יובל ידידי
ע.צופיה (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 9:15)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל מה שאתה אומר נכון אך לא שייך לענין.הרב סגל היה צריך להגיש תלונות כנגד הרבצ''ר לגורמים המתאימים ולהכריח אותם לבדוק אותם לענין ולעומק,זו הדרך הנכונה לגילוי האמת. מה שהרב סגל עשה זה להלבין פני מישהו כדי שיצא ל''דו-קרב''עימו בפומבי.מישהו חשב שזה לא נאות ופתח בחקירה.
_new_ הוספת תגובה



יובל ידידי
לוי (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 9:45)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קשקוש בלבוש .
חביבלה תלונות מסוג זה מתויקות בתיק העגול המונח מתחת לשולחן . אני שלחתי בימי חלדי מכתבים מנומסים לכל מיני פונקציונרים .במקרה ה''טוכ'' ענה לי מי שהוא אחר כעבור חודש חודשיים והפנה אותי למי שהוא אחר . הפונקציונר השני הפנה אותי לשלישי וכן הלאה אחרי שנה הופניתי לפונקציונר הראשון .
לעומת זאת כאשר פניתי בנושא צבאי ישירות ליו''ר ועדת החוץ והבטחון של הכנסת הגיע אלי איזה רב סרן לגבות עדות .אחרי זה הוגשה תלונה נגדי ע''י אלוף הפיקוד על זה שלא העברתי את התלונה דרך צינורות הביוב המקובלים . התלונה העברה לפרקליט הצבאי הראשי כדי שיעמידני לדין על זה שבתלונתי עברתי על 20 סעיפים . הסוף היה שלא העמידו אותי לדין כי אז היה מתברר שצדקתי .
הדרך היעילה לגילוי האמת היא חשיפה לאור השמש המחטאה . הנמושות השונים ,ראה דוח מבקר המדינה על צהל , מקפידים להפעיל חיסיון על הבזיון .
_new_ הוספת תגובה



עם כל הכבוד אתה מדבר שטויות
עמיש (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 12:14)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לאליצור שום תלונה עניינית ושום טענה עניינית מלבד ההבלים שהוא מוצא בכתבים העבשים עליהם הוא מסתמך
_new_ הוספת תגובה



יובל ידידי
נסים ישעיהו (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 19:25)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

נדמה לי שדווקא הרב הזה, לאחר שסיים את תפקידו בצה''ל, הכה 'על חטא' בפומבי והביע חרטה על כמה מהחלטותיו.

האם לא ניתן לראות בכך אישור עקיף לדברי אליצור?
_new_ הוספת תגובה



יובל ידידי
ע.צופיה (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 21:13)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה, לדעתי, טועה כמו אחרים בפורום. אליצור לא נאשם בהוצאת דיבה,לכן אין פה ענין של אמת או הטעייה. יש פה ענין של עלבון,דהיינו הלבנת פני מישהו ברבים.זה אינו חייב להיות בהכרח אמת.מה שעומד על הפרק זה ,האם מה שהרב סגל פירסם הוא בגדר עלבון,דהיינו פגיעה בכבודו של אותו אדם ובדימויו העצמי. על כך יצטרך השופט להחליט.
גם אני קראתי שהרב הזה ''הכה על חטא'' דבר שמעיד על אישיות חלשה ורדיפה אחר כבוד ואולי גם ממון.אך זה ,לדעתי, אינו משנה כלל את ענין האשמה.
_new_ הוספת תגובה



יובל ידידי
לוי (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 21:34)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה הוא הטועה ולא האחרים .
_new_ הוספת תגובה



יובל ידידי
נסים ישעיהו (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 22:49)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

טוב, אבל למה לערבב מין בשאינו מינו?

הרב הזה הכה על חטא כי היה שותף למהלך שגוי. מאיזו בחינה הוא היה שגוי? מכיוון שמדובר ברב, חייבים להניח שהיה שגוי מן הפן ההלכתי.

ואידך זיל גמור.
_new_ הוספת תגובה



אין כאן שום עלבון
צדק (יום שישי, 08/12/2006 שעה 5:35)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אשה העוסקת בזנות וטוענת שנעלבה מכך שכינו אותה זונה,
היא שקרנית, ואין אדם נורמלי שיאמין לה.
אם היתה נעלבת לא היתה עוסקת בזנות.

מי שעושה דבר המעליב אותו לכאורה, לא יכול לטעון שהזכרת מעשיו ובחינתם הם עלבון.

אי אפשר לצלול בחיריה ולהיעלב כשטוענים שאתה מסריח.
_new_ הוספת תגובה



אליצור ידידי
אברהם שלום (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 2:43)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יתכן כי מקורו של החק הזה בתרגום שגוי מאנגלית- המלה OFFENSIVE תורגמה כאלו היתה INSULTING . מלים אלו יש להם משמעות שוה בהקשרים רבים אך בקשר לעובדי צבור משמעותן שונה. INSULTING מתאר מעשה הגורם לעלבון, לפגיעה ברגשות, בעוד OFFENSIVE מתאר מעשה פוגע, המונע את עובד הצבור למלא את תפקידו. למשל - אם יקלל אזרח מפקח מס הכנסה על שהוא דורש ממנו מס, או פקיד עיריה המודיע לו כי אסור לו להרחיב ביתו ללא רשיון מועדת התכנון העירוני ועוד ועוד. לא יתכן שהחק יגביל את הרשות להתבטא על בעלי תפקידים המופיעים בתקשרת בהופעות של תעמולה ופרסום למדיניות מסוימת - לא יתכן שהחק ימנע בקרת על המדיניות הזאת. ואם החק נראה כאלו הוא עושה דבר לא יתכן כזה אז תפקיד השופטים למנע נצול החק לצרכים שלא נועד להם. כל זה כמובן במדינה שהשופטים דואגים לחק ומפעילים את ההגיון בנתוח כל מקרה בלא משוא פנים.
_new_ הוספת תגובה



דעה מקצועית...
עמיש (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 7:52)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נגיד שאני מומחה לאיפור ולבשמים.
ונגיד שאני מסתובב במשרדים של העיריה ומודיע בקולי קולות מי מהם מכוער ומי מהם יותר מסריח וגם מפרסם את זה בלוחות המודעות בעיר וגם בעתון.
זה נראה לך סביר?
_new_ הוספת תגובה



דעה מקצועית...
לוי (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 8:33)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא נראה לי הוגן .
_new_ הוספת תגובה



דעה מקצועית...
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 22:59)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם כאן בפא''צ אתה נוהג לקרוא לאנשים בכינויי גנאי, כולל „מסריח”.

ההתנהגות שלך נראית לך סבירה?
האם המקצוענות שלך בנושא נובעת מכך שאתה חי עם עצמך או שיש לך הכשרה פורמלית?
_new_ הוספת תגובה



להגנתי אומר
עמיש (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 23:04)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי אמת דיברתי
_new_ הוספת תגובה



להגנתי אומר
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 23:08)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כלומר – הרחת את האנשים שעליהם אמרת שהם מסריחים?
_new_ הוספת תגובה



להגנתי אומר
עמיש (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 23:47)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהתלבטתי רבות אם
1. בכלל להתייחס לשאלה הדבילית שלך
2. להתייחס ברצינות (למשל לנסות הסביר לך מהי מטפורה וכו')
3. להתייחס בלגלוג

נראה לי כי הייתי צריך לא להתייחס כלל.
_new_ הוספת תגובה



להגנתי אומר
יובל רבינוביץ (יום שישי, 08/12/2006 שעה 4:41)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה שהטעות שלך היתה כבר בתגובה 88915 (וגם במטאפורות שאתה נוטל חרות להשתמש בהן אבל מטיף לאחרים לכבד ברי-פלוגתא).
_new_ הוספת תגובה



להגנתי אומר
זיו רייך (יום רביעי, 13/12/2006 שעה 14:12)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושב שזה היה בגדר הלצה
_new_ הוספת תגובה



אתה צודק - טעות בהקלדה
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 19:25)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צריך להיות ''רב מוסמך''
_new_ הוספת תגובה



אתה צודק - טעות בהקלדה
ע.צופיה (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 20:56)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המקלדת שלך נגועה בפרויידניות.
_new_ הוספת תגובה



סמכות מוסרית?
עמיש (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 19:17)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאיפה שלפת את השטות הזו?
לגבי סמכות מקצועית, ניחא, אינני יודע איזה מין מקצוע זה אבל נניח.
אבל מנין הסקת בדבר הסמכות המוסרית?
_new_ הוספת תגובה



סמכות מוסרית?
לוי (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 19:51)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה הסמכות המוסרית של אהרון ברק ? מנין הוא שואב את הסמכות המוסרית שלו ? הרב אליצור למד מוסר יש לו ידע בתחום לכן הוא סמכות מוסרית .מה הסמכות המוסרית של קלינטון ? של יוצמח ? של קלוצמח ? של מזוז ? וכו'
_new_ הוספת תגובה



סמכות מוסרית בהחלט
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 20:04)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית מאחר ובעולמם של הדתיים קיים המושג ''תורתו אומנותו'' אני מרשה לעצמי להתייחס לרבנות כאל מקצוע לכל דבר.

זה אולי ''לא מוסרי'' לכתוב דברי ביקורת וחוות דעת בתחומים ונושאים בהם אין לך מושג, אבל כאשר למבקר ישנם הנתונים והכישורים הנדרשים --- מה לא מוסרי בכך?
_new_ הוספת תגובה



אנא בטובך מר בר ניר
עמיש (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 23:33)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל תבלבל במוח.

המונח סמכות מוסרית בא לבטא מצב אשר בו מישהו מציג את עמדתו הערכית בעניין כלשהו ורצוי אף שלאותו אדם יהיה מעמד כלשהו בתחומי עיסוקו או בתחום עליו הוא מביע את עמדתו הערכית.

ערכיות בעיסוק מקצועי יכולה לבוא לכלל ביטוי בכל מני מצבים, חלקם מכוסה בדינים שונים או בכללים אתיים וכיוצא באלו. חלקם מן הסתם אינו נופל בתחומים ערכיים.
יתכן ואליצור למד בבית מדרש לרבנים ועבר בהצלחה את הבחינות, יתכן וזה מקנה לו ידע מספיק לפרשנות הלכתית או לקביעת עבירות על מצוות. בין זאת לבין ''סמכות מוסרית'' מפריד מרחק גדול.
_new_ הוספת תגובה



אנא בטובך מר בר ניר
לוי (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 7:29)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדוע מפריד מרחק גדול ?
_new_ הוספת תגובה



אנא בטובך מר בר ניר
נסים ישעיהו (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 19:43)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

ברשותכם, נעשה סדר גם פה:

סמכות מוסרית יש לאדם הדורש מזולתו לא יותר משהוא דורש מעצמו. לפיכך, מי שאינו מקפיד כלל על כשרות, אין לו סמכות מוסרית לבקר ''דתי'' שאינו מקפיד על כשרות 'מהדרין'.

מכאן שלאליצור אכן יש סמכות מוסרית במקרה הנדון, כי הוא אוחז בדרך שונה לחלוטין מזו שאותה הוא מבקר.

ובנוגע לסמכות ההלכתית, מי ששולל את דבריו שיביא ראיות מן ההלכה. הרהורי הלב ודעות/נטיות פוליטיות, אינן בסיס מספיק חזק ואף לא בסיס בכלל, כדי לשלול או לחייב את דבריו.

לא אהבתי את סגנון הדברים של אליצור אודות הרבצ''ר בדימוס ואף לא את עצם העלאתם, אבל זה רק מפני ש''מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע''.

במלים אחרות, לענ''ד, פרסום הדברים אינו יכול להועיל ולו במשהו בדרך לתיקון מה שצריכים ומבקשים לתקן.

איני טוען שאליצור אינו צודק בדבריו כי לענ''ד הוא אכן צודק, אלא שכנ''ל, חבל להשחית מלים יקרות כאשר אין בהן כדי לתקן ולו במשהו.

ולסיכום, אני מקווה שהיועצים המשפטיים של אליצור יזמינו אל דוכן העדים את כבוד הרבצ''ר בדימוס וישאלו אותו אם אכן הוא נעלב מן הדברים. ואם כן, מתי בדיוק זה קרה.
_new_ הוספת תגובה



אנא בטובך מר בר ניר
לוי (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 20:50)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדילמה האם יש לנהוג
''הוכח תוכיח את עמיתך''
ובאיזו מתכונת לעשות זאת קיימת במקרים ציבוריים רבים . נראה לי שהציונות הדתית הגזימה מאוד טאטוא עוולות ופגמים רבים אל מתחת לשטיח .
להערכתי גישה זו גרמה לנזקים רבים מאוד . הגיע הזמן לשנות כיוון .
_new_ הוספת תגובה



אנא בטובך מר בר ניר
נסים ישעיהו (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 22:44)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

לשנות כיוון – כן. אבל למה מן הפח אל הפחת.

לא עדיף לשוב לכיוון המקורי?

חושך לא מגרשים במקלות, רק בהדלקת אור. צריכים להצביע על הרוע כדי שנדע ממה להתרחק, אבל לא להעניק לו מציאות שאין לו מצד עצמו.

לענ''ד, זה מה שעושים כאשר מתווכחים בסגנון המקובל במחוזותינו.
_new_ הוספת תגובה



אנא בטובך מר בר ניר
לוי (יום שישי, 08/12/2006 שעה 7:38)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עינתי במה שכתב הרב סגל . הוא נימק את דבריו והצביע על הרוע , כפי שאתה מציע . מבחינה זו הרב סגל אינו מתלהם גם כאשר כל מיני פירחחים באתר משחררים את לשונם .
_new_ הוספת תגובה



אנא בטובך מר בר ניר
נסים ישעיהו (יום שישי, 08/12/2006 שעה 9:04)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

איני חושב שהוא מתלהם ולא טענתי שהוא כן. טענתי ואני עדיין טוען שיש לדבוק בקביעה של חז''ל על יסוד הפסוק (משלי ט)

[ח] אַל-תּוֹכַח לֵץ, פֶּן-יִשְׂנָאֶךָּ;
הוֹכַח לְחָכָם, וְיֶאֱהָבֶךָּ.

''כשם שמצווה לומר דבר הנשמע, כך מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע''.

הארכתי בזה בהזדמנויות קודמות. ביסוד הגישה הזאת מונחת הוודאות שאין תועלת, ואף סביר שיש נזק בתוכחה כזאת. עדיף לפעול בשקט לבניית אלטרנטיבה שפויה.

כשמתווכחים, משחררים כעסים (מוצדקים בדרך כלל) ונרגעים לשעה. אף אחד לא חושב שעל ידי הפגנת כעסו הוא יבטל את גורם הכעס.

במקום להשקיע בניסיונות סרק להטות לדרך הנכונה את האינטרסנטים מוכי הסנוורים, עדיף לנצל את האנרגיה האדירה של הכעס לבנייה וביצור החלק השפוי.
_new_ הוספת תגובה



אנא בטובך מר בר ניר
לוי (יום שישי, 08/12/2006 שעה 9:29)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במאמרו הרב אליצור בנה וביצר את החלק השפוי .
על סמך מה אתה קובע שהמאמר הוא נסיון סרק ? על סמך מה אתה יודע שאין תועלת ? ההיסטוריה היהודית רצופה נבואות זעם . המוכיחים בשער לדורותים אמרו דברים רבים שלא נשמעו . מן הסתם אמרו זאת כדי להציב דברים על מכונם- , שיהיה ברור מה צריך להיות .
_new_ הוספת תגובה



אנא בטובך מר בר ניר
נסים ישעיהו (יום שישי, 08/12/2006 שעה 14:36)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

אתה יודע מר לוי, לא רק עם ''שמאלנים'' איני מתווכח; גם עם ''ימניים'' לא. כל אחד מתבצר בעמדתו ואיש אינו מקשיב באמת.

מה הבעיה לבדוק אם היתה תועלת או שמא נזק? אתן רמז: הרב אליצור עומד למשפט במערכת המספח וטוב לא יכול לצאת מזה, אפילו אם יצא זכאי, מה שכולנו מאחלים לו מכל הלב.

חוץ מזה, יצא לי לראות את ''בשבע'' דהיום ושם דנים ברבנים שנעצרו ונחקרים על כי העזו להביע דעת תורה כביכול, בענייני ניהול המדינה.

לענ''ד הם טועים, הרבנים, כי אין עוד סיכוי שהמדינה הזאת תתנהל על פי התורה, כך שכל מאמציהם לשווא והם רק עלולים להפגע כתוצאה מן העובדה שהם דורשים התנהלות כזאת ממערכת לכאורה דמוקרטית.

הרבה כבר אמרתי על זה בעבר, כולל לפני עקירת גוש קטיף, כאשר טענתי באזני הצפויים להיעקר כי בדרך המאבק שלהם, שיסודו בקידוש המדינה ומוסדותיה, הם מסייעים לעוקריהם.

גם אני לומד מן המוכיחים בשער לדורותיהם ומדבריהם אף ציטטתי בתגובה הקודמת. מהם אנו למדים שדרך זו אינה עוזרת והדרך היחידה היא להרבות אור כנ''ל.
_new_ הוספת תגובה



אנא בטובך מר בר ניר
לוי (שבת, 09/12/2006 שעה 18:11)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה זה להרבות אור ?
מערכת המשפט הישראלית היא מושחתת . שחיתות זו יש להוקיע לעין השמש .
ההעמדה למשפט של הרב סגל ורבנים אחרים מוכיחה בעליל שהמערכת מושחתת . הצעד הבא הוא תיקון . אם לא מציגים את העוול ואת הפשע לא ברור מה יש לתקן .
הפגמים המוקעים משמעם עקירת היהדות מעם ישראל ועקירת עם ישראל מארץ ישראל . בנסיבות כאלה אין הרבה טעם בקיומה של מדינת ישראל ההופכת למדינה בה המנגנון השליט הוא אנטי יהודי ואנטישמי .
_new_ הוספת תגובה



אנא בטובך מר בר ניר
נסים ישעיהו (שבת, 09/12/2006 שעה 18:31)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

ראה למשל כאן: תגובה 3500
_new_ הוספת תגובה



אנא בטובך מר בר ניר
נסים ישעיהו (שבת, 09/12/2006 שעה 19:14)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

ראה נא מה שכתבנו לפרשת ואתחנן סה: דיון 3058

העתקה משם:
כִּי-תוֹלִיד בָּנִים וּבְנֵי בָנִים, מדובר בשלושה דורות. גם אם נדמה למישהו שפעם היה טוב והחורבן התחיל עם פלוני או אלמוני, זו טעות. הפסוק הזה מלמד שאין חורבן שלא קדם לו תהליך של שלושה דורות לפחות. ומהו התהליך שמתחולל באותם שלושה דורות או יותר?

וְנוֹשַׁנְתֶּם בָּאָרֶץ, התיישנות תודעתית. הדור הראשון אינו מעלה בדעתו התנתקות וזו אינה נזכרת כלל בשיח הציבורי. הדור השני אומר ''לא יעלה על הדעת'' שנתנתק, וזה אומר שההתנתקות כבר נמצאת בתודעה; אמנם נעולה במגירה של ''לא יעלה על הדעת'' אבל נמצאת.

הדור השלישי כבר מתנתק למעשה, ה' ישמור. ואיך נקראת ההתיישנות התודעתית בפסוק?

וְהִשְׁחַתֶּם; זו מהות ההשחתה. לא סימפטום שלה, אלא המהות.
עד כאן ההעתקה.

כלומר, להצביע על הרוע כדבריך – בהחלט צריכים. להלחם עמו פנים אל פנים, זה רק מזיק.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי