פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לאליצור סגל, 31/01/07 22:25)
הקיבוצים הם הגזלנים. הם גזלו את כספי העניים.
צדק (יום חמישי, 01/02/2007 שעה 7:23)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ממי נלקחו המיליארדים לסגירת חובות הקיבוצים? לא מהעניים?

ואיך זה שלקיבוצים לא היו חובות עד שהליכוד עלה לשלטון?
לא היו להם חובות כי הועברו אליהם כספי מדינה במיליארדים,
על חשבון העניים.

של מי האדמות השוות מיליארדים, עליהם יושבים הקיבוצים?
של כולנו !! גם של העניים הנגזלים.

הפכת את היוצרות.
הפכת את הקיבוץ הגזלן, לנגזל,
ואת העני הנגזל, לגוזל.
_new_ הוספת תגובה



צדק מסויים.
אליצור סגל (יום חמישי, 01/02/2007 שעה 8:41)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
צדק - גם אם יש צדק מסויים בדבריך זה עדיין צדק חד צדדי.
תסתכל על זה כך - הקיבוצים קיבלו מהמדינה קרקעות בעלות ערך שלילי - הם השביחו אותן ופתחו אותן עבור כולנו. כיום הקרדעות שוות מליארדים. הצדק מחייב שיקבלו דמי השבחה של שווי מסויים מהקרקע עבור השקעתם.
זה נכון לגבי יזם פרטי זה נכון לגבי הקיבוצים.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



צדק מסויים.
צדק (יום חמישי, 01/02/2007 שעה 9:53)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקיבוצים קיבלו מהמדינה אדמות ושכחת שקיבלו גם כסף בלי חשבון.

גם תושבי דימונה וקרית שמונה קיבלו אדמות בעלות ערך שלילי,
או יותר מדויק נזרקו ממשאיות אל אדמה בעלת ערך שלילי.
אך כסף הם לא קיבלו.

את הכסף המגיע להם העבירו לקיבוצים,
ואותם הפכו לישובי עבדים עבור הקיבוצים.
רובע סואטו הדרום אפריקאי.

לא מגיע להם שום דמי השבחה.
ערך האדמות עלה כתוצאה מהעליה ומההתרחבות של האוכלוסיה בלבד.
אין לקיבוצים שום יד בעליית ערכן של האדמות.
להיפך, הם צריכים לפצות אותנו על השוד הגדול שביצעו.

יזם פרטי, מסתכן.
הקיבוצים השתמשו בכספינו ללא שום סיכון.
מפסידים, המערך משלם מכיסינו, מהלחם שלנו.
_new_ הוספת תגובה



אליצור, יש הרבה היגיון (צדק) בדבריך
דוד סיון (יום שישי, 02/02/2007 שעה 4:56)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במיוחד כאשר מדובר בנושא הקרקעות דבריך בהחלט חשובים. גם אם ערך הקרקעות לא היה שלילי הרי שהן נמסרו לחקלאים כדי שיעסקו בחקלאות. אלא שמהחקלאות קשה למצוא פרנסה ולכן מן הראוי שיאשרו להם להשתמש בקרקע כדי ליצור פרנסה מסוג אחר (תיירות למשל). רק אחרי זה אפשר לדון אם גם מגיע להם דמי השבחה.
_new_ הוספת תגובה



אליצור, יש הרבה היגיון (צדק) בדבריך
ישראל בן יוסף (שבת, 10/02/2007 שעה 19:08)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היו ימים.
בבוקר לח בשנת תרע''ח יצאו לדרך על סוסים חמשת הרוכבים ,,,,,
אחרי שעות של רכיבה בלב הביצות והשממה אמר הדוקטור במורא. איני שומע ציפורים, רק יריות של חורשי רע וזה, סימן נורא. אם ציפורים אינן נראות, רק יתושים כאן ויריות, המוות פה מולך... כדאי לצאת מפה מהר, הנה אני הולך.
קפץ הדוקטור על סוסו כי חס על בריאותו. והרעים, שלושתם, ברחו לעיר איתו.
אמר אז יואל משה סלמון כשעיניו בורקות. אני נישאר הלילה פה, על הגבעה הזאת. והוא,,, נשאר על הגבעה………….
חלפו שנים, שנים קשות, המוות פה מוגר, את הביצות והשממה החליפה החיטה.
העמק הארור בציוץ של ציפורים נמלא, וצחוקם של ילדים, שם, ברמה נישמע.
רק יואל משה סלמון זאת לא זכה לראות, כי הקדחת קטלה אותו באמצע החזון.
אחרי הרבה שנים של דם יזע ודמעה, כשהשממה פה הופרחה ואחרי שידם של הפורעים גָדוֹעָה נִגדֶעָה. עלה אז ריח של נדל''ן בכל המדינה...
והרוכבים שאז ברחו, עשו סיבוב פרסה ובקשת מזרחית צבועה, הם חזרו בדהרה,
רוצים הם לחלוק עם משפחת יואל משה סלמון את כל הנחלה. חוץ מהקדחת, כמובן, אשר אותו קטלה. לטענתם על פי החוק, את הקרקע הוא קיבל רק לגידול כרוב גזר וארטישוק. וכי אין לו עליה שום חזקה, בסך הכול הוא רק ''בר רשות'' ואפשר גם לגרשו בהתרעה של חדש מהנחלה, וזאת למרות כל אשר הוא עשה למען הפרחת השממה. ויואל משה סולומון מביט מבינות לעננים, כואב ודואב ולמראה עיניו הוא אינו מאמין. האם הוא מתחרט היום על כל אשר עשה, כאשר במו דמו הפריח השממה? כי אילו באותו בוקר לח בשנת תרע''ח בורח היה עם כל החבורה, אפשר, שגם הוא סוחר גדול היה, גר עם צאצאיו בווילה בקיסריה, וחי חיים של רווחה, ובין מבקשי קירבתו, היו כל נבחרי האומה.
על פי שירו של ירון לונדון ואריק אינשטיין.
_new_ הוספת תגובה



הקיבוצים הם הגזלנים. הם גזלו את כספי העניים.
אבי גולדרייך (יום חמישי, 01/02/2007 שעה 8:49)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובנוסף הפכו את ילדיהם לבורים ועמי ארצות.

לפעמים , כשאני שומע חילוני ''נאור'' מתחיל להרצות על החרדים ''הבורים'' יש לי חשק לסחוב אותו באזניים כיתה ג בחינוך החרדי, ולשלוף משם ילדון בן 9,
להעמיד מולו תוצר אקרעי של החינוך ה''נאור'', להעמיד מול שניהם טקסט כלשהו ולראות למי יש יותר הבנת נקרא.
לצורך הענין אני בהחלט מוכן שהילד החילוני יהיה בכיתה י''ב.

נכון , הילד החרדי לא רואה טלויזיה, ולא יודע מי בוא הכוכב שנולד אתמול ,ואפילו לא יודע גאוגרפיה . אבל בהבנת הנקרא הוא שם את הילד בוגר החינוך ה''ישראלי הנאור'' בכיס הקטן בכל תנאי.
בדוק.

יכולת הלימוד של תלמידי החינוך החרדי היא עצומה, בוגר ישיבה גבוהה מסוגל לגרוס לאבק את כל החומר שנלמד בטכניון
בכל פקולטה שהיא תוך מספר חדשים.
אני נתקל מידי יום בחרדים שמעולם לא למדו הנדסה, או כלכלה אולם עוסקים בכך לאחר שטחנו את הנושא במהירות הבזק וביסודיות.
יש אדם שמועסק אצלי, חרדי, שהחליט ללמוד רפואה.
את הבגרויות עבר בהצטיינות אחרי שני (2 ) חדשי לימוד.
את לימודי הרפואה מסיים במהירות עצומה ובהצטיינות יתרה בשני שליש של הזמן, ותוך כדי כך מגדל ומפרנס, ומחנך משפחה האדם הוא גאון במלוא מובן המילה, כלכלה וכל נושא.
אין נושא שאינו משתלט עליו, החל מלימוד שפה תוך שבועות ועד ביקורת על תכניות קונסטרוקציה או תכנות מחשבים.
והוא רק דוגמא.

רוב אנשי העסקים החרדים , מדהימים את העוסקים עימם ביכולות מדהימות, בכושר לימוד אימתני, בחריצות שאין שני לה ובעיקר ביושר ובהגינות עסקית.
זה ליגה אחרת.
_new_ הוספת תגובה



לחינוך היהודי יסודות נכונים מוכחים.
צדק (יום חמישי, 01/02/2007 שעה 10:18)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתייחס רק לנושא הקניית השכלה.

המתכון שלי להקניית השכלה מתבסס על הנסיון היהודי.

בית הספר חייב להתמקד בהקניית כלים טובים לרכישת ידע ועיבודו.
הכלים החיוניים הם ידיעה מעולה של השפה. קריאה, וכתיבה, ברמה גבוהה.
השגת ידע טוב של השפה בעזרת שינון, קריאה בקול, לימוד בעל פה.
לימוד חשבון בסיסי. 4 הפעולות ברמה גבוהה כולל יכולת פתרון בראש.

בשלב הבא:
הבנת הנקרא ברמה גבוהה. ניתוח טקסטים ומושגים לעומק. בונה את ההיגיון.
חשבון ברמה גבוהה יותר. שברים, חזקות, וכו'. לימוד אנגלית.

השכלה כללית בתחומים רבים עם התמקדות בנושאים
הנחוצים לעיבוד מידע או נחוצים בחיי היום יום.

הידע בימינו הוא עצום. היום יש צורך לדעת לנפות מידע יותר מאשר למצוא מידע.
והכלים נותנים את היכולת לברור את המידע.
כלים טובים מאפשרים לימוד יעיל ומהיר של כל נושא שיחפוץ הלומד.

ניתן להבחין היטב איך קריאה לא נכונה מובילה להבנה ירודה או מסולפת של הנקרא.
_new_ הוספת תגובה



לחינוך היהודי יסודות נכונים מוכחים.
ד''ר לי–און הדר (יום חמישי, 01/02/2007 שעה 23:35)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכל נשמע טוב ויפה. אבל לא ברור לי מה ''יהודי'' כאן. כל בי''ס עם רמה -- אפילו קאתולי או יפאני --צריך להקנות אתה הכלים האינטלקטואליים שציינת. מה שחסר ברשימתך זה הקניית יכולת להבין ולהנות מאמנות, מוסיקה, תאטרון ושאר התרומות של התרבות המערבית.
_new_ הוספת תגובה



הקיבוצים הם הגזלנים. הם גזלו את כספי העניים.
אליצור סגל (יום חמישי, 01/02/2007 שעה 16:30)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
השנאה היא יועץ רע.
גם צפריר רונן הוא קיבוצניק וגם אהוביה טבנקין וגם משה פלד.
בכתיבתך אתה פוגע גם בהם.
מדינת ישראל השקיעה גם בעירות הפיתוח וגם בשיקום שכונות. גם בקיבוצים וגם בהנחלויות וגם בהצלת הבנקים.
השאלה היא שאלה של מינון איפה יותר איפה פחות מי החזיר את ההשקעה בו.
גם יזמים פרטיים לוקחים סיכון על חשבון המדינה - למשל כך עשו בכביש חוצה ישראל כאשר המדינה היתחיבה כלפי החברה המתחזקת על סכום מסויים.
לדעתי כאשר הקיבוצים קבלו קרקע ששויה שלילי וכתוצאה מהשקעתם הערך עלה מגיע להם דמי השבחה - זה צודק זה נכון וזה ראוי.
אליצור
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי