|
כמויות עצומות של אהבת-חינם | |||
|
|||
צריך לגייס, על-מנת שלא לפגוע בכמה אנשים, ביניהם יקרים... מה פירוש ''אשת כהן המודה שנאנסה'' היא זונה. איך אישה שנאנסה יכולה להיחשב לזונה? האם בעל מכולת שנשדד ייחשב לשודד? אני מקווה מאוד שמדובר בטעות או בפרשנות לא נכונה של ה''שולחן ערוך''. נסים ישעיהו - הרי לך אתגר. | |||
_new_ |
אריה, מכיוון שהשו''ע כתוב עברית וכולנו קוראים עברית | |||
|
|||
אזי נראה לי שפשט הטקסט מדבר בעד עצמו ללא מסך של פרשנות נלווית. כמובן שתיתכנה שכבות מאוחרות יותר המנסות לערפל את המסר הקשה שנובע מהקביעה הזו אך כמדומני שיש משקל רב לכתוב בשולחן ערוך, על כל חלקיו. הנה הסימן הרלוונטי: ''אשת כהן שאמרה לבעלה: נאנסתי...אסורה לכל כהן שבעולם אחרי שימות בעלה, שהרי הודית שהיתה זונה, שאסרה עצמה ונעשית כחתיכה דאיסורא.'' כמדומני שהפסק הזה הוא מקרה פרטי של פסוק אחר עליו דיברתי אשר קובע באופן כללי שכל אישה (יהודיה או לא) היא זונה אם נבעלה אל ידי מי שאסור לו לשאת אותה מסיבות אחרות: ''אי זו היא זונה, כל שאינה בת ישראל, או בת ישראל שנבעלה לאדם שהיא אסורה לינשא לו''. פרוט נוסף לכלל הזה אפשר למצוא בסעיף נוסף הקובע את הדבר הבא: ''כל הנבעלת לאדם שעושה אותה זונה, בין באונס בין ברצון בין בשוגג, בין בדרכה בין שלא בדרכה, משהערה בה נפסלה משום זונה'' השולחן ערוך מוסיף ומפרט שגיל המינימום לנבעלת כדי שתחשב לכזו הוא שלש ויום אחד בתנאי שהבועל בן תשע ויום אחד. הטטסטים האלה מזכירים לי כלל תלמודי אחר הקובע שאם מאלצים אותך למכור רכוש באיומי אקדח, נניח, ונתנו לך תשלום מינימלי עבור הרכוש, הרי שהבעלות על החפץ עברה מידך. הטעם הוא שהתלמוד מניח שקיבלת את החפץ כי במשתמע מובן שהעדפת למכרו ולא לתת את חייך. זו, אגב דוגמה רצינית, לשיטתי, לנקודה שהפרשנים לא שמו לב אליה, וזו העובדה שהפסיקה הזו מאשרת שאין למעשה רצון חופשי. | |||
_new_ |
אם כך, מדובר בזוועה | |||
|
|||
איך אומרים החב''דניקים? 'הייפך' המוסר. אמור מעתה והלאה: כל מי שהזריקו לו הרואין בניגוד לרצונו, הרי הוא סוחר סמים מרושע. לך תבין... | |||
_new_ |
אריה, אתה מחפש אתגרים עבורי? תודה על האמון | |||
|
|||
אבל דומני שהגיע הזמן להבין כי שפתנו אינה שפת ההלכה וכל ניסיון לקרוא את ההלכה או את המקורות בכלל בהתאם לכללי הלשון המקובלים היום - יוצר בלבול מיותר. זונה זו הגדרה לכל מי שנבעלה לאדם שאינה יכולה להתחתן איתו באותו זמן (או בכלל) בלי קשר לנסיבות (באונס או ברצון). אם הם יכולים להתחתן והעדיפו לשכב ללא נישואין - אינה זונה. איפה כאן הבעיה? בפוליטקלי קורקט המקובל בימינו; כי בהלכה זו אמירה עניינית ולא ערכית. כהן אסור להתחתן עם זונה, אבל הוא גם לא יכול להתחתן עם גרושה. יש עוד שאלות? אפשר לשאול ונשתדל להשיב כמיטב יכולתנו, רק צריכים להסכים קודם על הנחות היסוד. שבוע טוב ומבורך ושנה טובה ומתוקה לכולנו. נסים. | |||
_new_ |
נתיישבה דעתי, אני מקווה... תודה. | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |