|
''הכנסיה טיפחה את טיכסיות התזת הדם ... ויחסה זאת גם ליהודים'' | |||
|
|||
נהפוך הוא. לדם ביהדות אין שום משמעות או שימוש טיקסיים. ודווקא (אי) עקידת יצחק באה להמחיש שהיהדות כבר בראשית דרכה נלחמה בתופעה הפגנית הזו ועצרה אותה. ביהדות לדם יש משמעות הפוכה, הוא מקודש ואינו ראוי לכל שימוש מלבד למה שהוא נועד בטבע. אפילו חיה שחוטה חייבים להגיר את דמה ולא לאוכלה עם הדם. בנצרות הדם מקודש גם כן, אבל משום כך הוא דווקא מותר בשימוש במסגרת כללים מחייבים, כמו שאלוהיהם/בן אלוהיהם ישו היהודי מגולם בסיתותי אבן, בבדי וילונות ובציורי קיר. אם היו תופעות כאלה בתוך היהדות אין ספק שזה היה בא לידי ביטוי בתיעוד ובכתבים ואירועים אלה היו נפוצים יותר. מאחר שאין, והיהדות היא לא דת שמתעסקת בדמים או בהקרבת אדם, אין כל קשר לטענותיך ולמקרי עלילות הדם. | |||
_new_ |
''הכנסיה טיפחה את טיכסיות התזת הדם ... ויחסה זאת גם ליהודים'' | |||
|
|||
1. הטקסטים מדגימים שימוש טקסי בדם. 2. את בת יפתח להזכירך שחטו 3. להבנתי טואף מצביע בספרו על מקורות שעוסקים בחשיבות הדם לסיטואציות מסויימות לטקסים מסויימים ביהדות. | |||
_new_ |
אתה חוזר בדיוק מדהים על דברי אנטישמים מהסוג המעודן | |||
|
|||
1. אין טקסטים ביהודת שמדגימים שימוש טקסי בדם אדם. 2. כן, בניגוד לאיסור מהתורה ועל כך יפתח נענש. 3. אפילו טואף לא אומר דבר כזה. | |||
_new_ |
אתה חוזר בדיוק מדהים על דברי אנטישמים מהסוג המעודן | |||
|
|||
אתה מוזמן לעיין בביקורת חריפה על ספרו של טואף למרות שהיא מאשרת קיום מקורות המעידים על עיסוק של יהודים בימי הביניים במאגיה. פרשנות מדרשית הן לגבי בת יפתח והן לגבי העקידה זה נחמד לחובבי הפלפול והבאבע מאיישעס. תכל'ס התנ''ך מציג בארור חיובי שני גיבורים יהודים שהיו נכונים להעלות קורבן אדם. | |||
_new_ |
אתה חוזר בדיוק מדהים על דברי אנטישמים מהסוג המעודן | |||
|
|||
אוקיי, קראתי. הטענה של טואף, שהיו יהודים, שעסקו בדברים כאלה, אבל אין אפילו לו טענה, שהדבר מעוגן ביהדות. טענה כזאת הייתה לתומס דה טורקוומדה, למשל. ''התנ''ך מציג בארור חיובי שני גיבורים יהודים שהיו נכונים להעלות קורבן אדם.'' מי שמדבר על באבע מאיישעס... למה שהפלפול המפוקפק שלך יהיה נכון יותר? למזלנו, ההלכה היהודית נבנתה על אותם ''פלפולים'' של האנשים, שבין השאר שללו לחלוטין את קורבן אדם, לא על הפלפול שלך. | |||
_new_ |
אתה חוזר בדיוק מדהים על דברי אנטישמים מהסוג המעודן | |||
|
|||
עובדה היא שהיו ביהדות עוסקים במאגיה ובסגולות הדם. מאז ומתמיד היו ביהדות (כמו בכל עם אחר) גם מטורללים קיצונים. לאור זאת, לא ניתן לשלול בודאות שמתישהו התבצעו טקסים מסטיים שמערבים דם נוצרים. ברור שאין עובדות המצביעות על כך שטקסים כאלה התבצעו בפועל. גם בנושא התנך, טענותי הן עובדתיות: אברהם ויפתח הן דמויות חיוביות. שניהם היו נכונים להעלות את ילדיהם לעולה. | |||
_new_ |
יובב, יש לך בעיה לשונית | |||
|
|||
אתה לא מבין מה זה ''יהדות''. הטענה של טואף שהיו (אולי, זאת לא ''עובדה'' אלא רק כהיפוטזה מפוקפקת, ללא הוכחות ממשיות) יהודים שעסקו במאגיה שחורה מהסוג הזה. לעומת זאת, ביהדות, כלומר באמונה, ההלכה והמחשבה היהודית - אין שום דבר מהסוג הזה. הפרשנות של חכמי היהדות לעקדת יצחק שונה בתכלית משלך והייתה להם ביקורת רבה על יפתח - אז להם אתה קורא ''חוכמולוגים'' ושולל אותה, אבל הם-הם אלה שלימדו את ההלכה היהודית. כלומר, הם שללו את קורבן אדם ומאגיה שחורה וכך לימדו. אתה - שולל אותם וטוען, שיש דבר כזה ביהדות? ספר לנו איפה למדת את תורת ההגיון כדי שנזהר מהמקום הזה. | |||
_new_ |
יובב, יש לך בעיה לשונית | |||
|
|||
אני לא שולל קיום של דברים ביהדות. היהדות מורכבת מערב רב של פסיקות זרמים ונהגים. המאמינים בקמעות באבא סאלי, הנרקומנים הברעסלבים והמשיחיסטים המלובביצ'רים כולם חלק מה'יהדות'. עובדתית היו יהודים שעסקו במאגיה כחלק מהדת, ולכן ניתן לומר בלי בעיה שהיה פלג ב'יהדות' שעסק במאגיה. במהלך הדורות היו עשרות אלפי 'חכמי היהדות' ולכל אחד פירוש משלו, והם במקרים רבים מאוד סותרים זה את זה. ברור לי שמה שנחשב היום 'מיטב המחשבה היהודית' הוא התפלפלויות, דרש ואגדות שתולים על מילים כרצון החכם התורן, אבל הדברים כפשוטם הם ברורים לכל ילד. | |||
_new_ |
יובב, אתה לא משיב לטענותי | |||
|
|||
בת יפתח היא בדיוק המקרה שמראה שהתורה אוסרת על הקרבת קורבן אדם. הרי תחזור אולי ותציין שגם בבית ראשון מרדו קבוצות מאמינים בעבודת בית המקדש והעלו עולה לבעל, אבל אלה היו מורדים ביהדות ואף נענשו ע''י הנהגה. לדעתך, זה לא מה שטואף אומר, אני דווקא קראתי שהוא חשב פעם נוספת על חלק מהדברים שכתב והוא הולך לתקנם ולהבהירם. אבל בכל מקרה, הנזק האידיוטי הזה שלו כבר נעשה והוא משמש להמשך בעירת הדלק של האנטישמים בעולם. | |||
_new_ |
יובב, אתה לא משיב לטענותי | |||
|
|||
איפה בתורה (בכתובים המקוריים לא בפרשנות) אתה רואה שהתורה אוסרת על הקרבת קורבן אדם בהקשר של בת יפתח? ''אז, לפני 500 שנים, משוכנע טואף, יהודים לא רצחו את סימונינו, כמו שגם לא רצחו שום ילד אחר. ודאי שלא רצחו אותו כדי להשתמש בדמו לפולחן חג הפסח, שכן אם היה בכלל שימוש בדם, הרי שזה היה דם שנלקח מאנשים חיים וללא התנגדות מצדם.'' | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |