פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה למיכאל שרון, 14/03/07 19:39)
פקקי הבוקר
רון בן-יעקב (יום רביעי, 14/03/2007 שעה 19:56)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם הפקקים בבוקר מטרידים אותך (למרות שהייתי משוכנע שהמאמר עוסק למעשה בבעית התאונות, תרבות, או אנקולטורה של נהיגה וכיוב'), אני יכול לחשוב על פתרון זול ומיידי - מסלולים יכודיים ומהירים לתחבורה ציבורית. בדומה לנהוג בכרכי הענק בארצות העולם, בחמש בבוקר המשטרה חוסמת עם אמודי פלסטיק ניידים את הנתיב הימני ביותר משנים-שלושת הנתיבים היוצאים מהעיר, לשימושם הבלעדי של אוטובוסים. אני יודע שישנם כמה מסלולי כניסה יעודיים בשעות הבוקר אבל זה בא על חשבון נתיבי הכניסה. אין שום מניעה להוסיף עליהם.

בכלל, אפשר לחשוב עידוד מסיבי של התחבורה הציבורית בשעות העומס כדי ללחוץ על כמה שיותר נהגים לעבור להשתמש בה. אפשר לחשוב גם על סבסוד מוגבר של התחבורה הציבורית כדי להשיג מטרה כזו חיסכון בעצבים בבוקר יכול לחסוך נהיגה עצבנית בערב, או להשפיע על תרבות הנהיגה).

בנוסף, שינוי במדיניות המיסוי כדי להקטין את כמויות הרכבים הצמודים על הכביש, תופעה שעכש''מ מתחילים להתמודד איתה באירופה, כמובן נגד לובי חזק של יבואנים, חברות ליסינג, ביטוח וכו'.
_new_ הוספת תגובה



כתבתי על בעיית התאונות, והפקקים הם חלק בלתי נפרד מהשערוריה
מיכאל שרון (יום רביעי, 14/03/2007 שעה 20:12)
בתשובה לרון בן-יעקב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וחוסר האירגון הכללי. כפי שכתבתי, אין בישראל רכבת תחתית, אין חשמליות, והתחבורה הציבורית לא יעילה. אין כאן גם רשת רכבות סבירה. אין צי אוטובוסים כה גדול, למרות שהממשלה מסבסדת את דן ואגד במליארדים, כך שאף אם תפנה נתיבים (והרי אין הרבה נתיבים ממילא), השאלה היא אם האוטובוסים יוכלו לספק את הדרישה, ללא המתנות ארוכות, ועם אפשרות לנסיעה רציפה מהנקודה בה אתה יורד מהאוטובוס והלאה, באוטובוסים נוספים. בינתיים זה סרבול ענק, האוטובוסים גורמים לזליגת זמן ועצבים כבירה, עקב אי הסדירות ואי הרציפות של ירידה-אוטובוס-נוסף-זמין.
_new_ הוספת תגובה



אתה מערבב כמה נושאים
רון בן-יעקב (יום רביעי, 14/03/2007 שעה 23:33)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. תאונות הם דבר אחד. היעדר תשתית של תחבורה ציבורית הוא דבר אחר. כמובן שיש קשר אבל לא בדיוק תלות.

2. אמנם מתאים לקרא לבעיות בתחבורה ציבורית ''שערוריה,'' אבל לקרא כך לתופעת התאונות אומר להחטיא את הנושא.
_new_ הוספת תגובה



הקשר הישיר הוא גישה חסרת תושיה ואירגון כלפי המרחב
מיכאל שרון (יום חמישי, 15/03/2007 שעה 4:11)
בתשובה לרון בן-יעקב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אי יכולת לנצל את המרחב, תפיסת המרחב כמקום בו ממקמים אוביקטים או מערכים קוויים, מקום עליו נאכפות סכמות קבועות, מעין מקום פתוח בו קיימים מטרדים למיניהם, ולכן חייבים לסלק ולהעניש משתמשים בו, ומאידך לתת אקסולוסיביות לגורמים ''טובים'' במרחב כמו אוטובוסים.

גישה זו דומה מאד לתפיסת המרחב של עבריינים או לקויים קוגניטיבית, שעבורם מושטח החלל לדו מימד משמים, שבו מסתובבים אובייקטים אנושיים שחלק הם ''חברים'' ואחרים הם ''אוייבים ומניאקים''.

אי הבנה זו של המרחב התבטאה גם במלחמת לבנון הראשונה, כאשר שיירות טנקים כבדים של צה''ל ניתקעו בדרכים הרריים - וזאת מתוך תחושה שהמרחב אינו בעל משמעות, אלא רק הכלי הכבד והקטלני, אובייקט משמיד ''טוב'' כלפי ''הרעים'' שבמרחב הזה.
_new_ הוספת תגובה



ולדוברי העברית שבקרבנו?
רון בן-יעקב (יום חמישי, 15/03/2007 שעה 6:49)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אשלח לך את הטקסט בלאדינו..
מיכאל שרון (יום חמישי, 15/03/2007 שעה 8:35)
בתשובה לרון בן-יעקב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי