פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לסתם אחד, 04/05/07 7:53)
אלי אשד חמודי, רק עוד עקיצה אחת ודי, בחייאת דינאק
מיכאל שרון (שבת, 05/05/2007 שעה 22:07)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נוכלויות ומניפולציות קשב בתחום הצרכנות בישראל

רובינו מעסיקים את קשבנו ומחשבתנו כאילו בעניינים הגדולים של הפוליטיקה ושאר נושאים חשובים, אלא שבמדה רבה איכות חיינו הינה גם תוצר של דברים קונקרטיים מאד הנוכחים כל העת ביום-יום, במובן הפשוט, הקיומי והפרוזאי ביותר. למשל: נסה לתקן מכשיר אלקטרוני, מערכת סטראו, טלויזיה, או הזמן אינסטלטור להביא את פרי המעי-הגס לרדת במבוא האסלה ולגלוש מעדנות לחופי ארצנו תוך הפיכתו לחרצף המצוי; ולא להציף. ובכן, המחירים לרוב או תמיד אותם מחירים, מחירים משונים, גבוהים להפליא, ולכולם יש תחושה שגם נותני השרותים הללו, מכניסים סעיפים פיקטיביים.

כך למשל, בתיקון מערכת סטראו שהיפסיקה להשמיע צליל ברמקולים שלה, אינך לעולם בטוח, אם לא מדובר בדבר קטנצ'יק, למשל חיבור או שבב קטן שהשתבשו, שלוקח שנייה לתקן, ומחיר החלק 20 שקלים. או שמא, כפי שמדווח לך המתקן בטון דיבור מעורר דאגה, ''תשמע, כמה חלקים כאן צריך להחליף... זו בעייה רצינית... להזמין את החלקים במפעלי S, יקח שבועיים לפחות, כבר נודיע לך בטלפון..המערכת כבר לא חדשה''... (אף שמדובר במערכת S שנקנתה לפני שנה וחודשיים)...

אז זה כך בכל מקום. ומתי אתה רואה שחרף הדיבור האדיב והיחס המנומס והמהוקצע, עובדים עליך עבודה עברית? אני למשל גיליתי את ג', עיירה ערבית גדולה. אז כך, זה פשוט. אתה מביא את ה-S למתקן אלקטרוניקה שם. קודם כל, האיש לא מייבש אותך, לא אומר, ''תשאיר, בעוד שבועיים נתקשר''. אלא, במקרה הטוב, ''חכה'', או במקרה הגרוע יותר, ''בוא עוד שעה'' או ''הערב''. כשאתה חוזר, אז, ''החלפתי נגד'' או ''סדרתי כאן את החיבור'' - עולה 30 שקל (במקום 500). חוזר מבסוט, איך אומרים, ''לקוח מרוצה''.

או חברת X, לבטריות לרכב. ''הבטרייה הלכה''? ''יש לך אחריות?'' (כן!) אז רגע, אולי בחברת הגרירה אמר הטכנאי שהבטרייה הלכה, אבל אני לא בטוח שהבטרייה הלכה, צריך לבדוק, תשאיר את הרכב כאן. בוא עוד יומיים. ובכן, עד מהרה מגלים שבטרייה אף פעם לא ''הולכת'', פשוט סתם ''התרוקנה''. והם טוענים אותה מחדש. אז מה אם כעבור יומיים הבטרייה שהלכה לעולמה שוב מתרוקנת ואי אפשר להזיז את המכונית? אני במקרים אלה נוהג להתקשר למנכ''ל, אין דרך אחרת לחרוג מתגרת ידם הפורעת של האנשים בשטח.

אבל בסוף, מגיעים לעיירה ג', כשהדבר קורה בפעם השלישית, ומחפשים קצת אויר נקי. ושם? נו טוף, ''איסמעון, הבטרייה ששמו לך, קטנה עבור האוטו, ולכן הן מחזיקות מעמד מקסימום שנה. הנה, אני מביא לך בטריה גדולה יותר, שמתאימה לאוטו''. והמחיר? 290 שקל במקום 550 ב-X.

והעסק מתגלה כסוס עבודה, עובד ועובד. ובלי כל הטירטור, עוגמת הנפש והזלגת הזמן.

וכך כמעט בכל דבר כאן. ולמה? האם משום שכמעט הכל כאן מאוגד ומתואם במין קרטלים נוכליים-משהו, לעיתים, קרטלים חלקיים בהם נהוג שיתוף מידע או תאומו, ולעיתים, קרטליזם מלא, על כל היבטיו התפעוליים? וזאת, החל בעסקים קטנים, המשך בגדולים יותר וכלה ברשתות הענק - קרטלים שאין להמלט מהם?

דלק? לעיתים עולה שמוהלים את המוצר החיוני הזה במים או שאר תוספי-הבל, בערך ב-‏30 או יותר אחוז מנפח הדלק שממלאים. המנוע מטרטר מדי, וגם הדלק מתרוקן מהר.

ועיירה ג'? דלק נקי לשם שינוי ולמרבית הפלא וההשתאות, לפתע שוב התחושה של פעם, בישראל הישנה והנישכחת, כשהמכונית נוסעת ונוסעת, ולא צ'יק צ'אק צריך למלא שוב. וגם המנוע יציב ושקט..

אתה נותן בחניון למשל או בקיוסק 15 שקל עבור שרות או מוצר? ובמטבעות? אבל גם כאן, בתחום קשקוש המטבעות ארע דבר בישראל: ''אדוני, נתת 10 אגורות במקום 10 שקל, בצרוף ל-‏5 השקל האחרים'' (טריק קטן שהתפשט כאן לפני כשנתיים, של החלפת המטבעות בזריזות בכף היד על ידי מקבל הכסף). רק אחר כך אתה ניזכר, שקודם לכן האיש הסיח את קשבך, באמצעות אמירה שלא במקומה, והיתה עוד הסחת שימת לב כזאת, על ידי אדם אחר בעסק, קודם שבוצע התרגיל השובב. תרגיל משולב. וכך, כמה כסף הם גורפים ביום כתוצאה מ''הערך המוסף'' הזה?

אגב, לא כלפי כל אחד הם מפעילים זאת, וכאן ניכנסת הגישה שהחבר'ה הללו מכנים אותה ''לעבוד לפי העין''. מה שעושה את ההבדל הוא אם הלקוח נראה כאיש תקיף או ממוקד באותם רגעים, או אדם הנראה ''נאיבי ותמים כזה''; או שהם תופסים בזריזות מיומנת בכגון-הא שדעתו באותם רגעים פזורה עליו מחמת טרדות היום-יום. חלק גדול מאותן הונאות הן מניפולציות קשב.

תקצר היריעה מלמנות את ''הדברים הללו'' בחיינו.
_new_ הוספת תגובה



פיקציה
סתם אחד (שבת, 05/05/2007 שעה 22:53)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פיקציה ;
(נ') בדיה, בדותה, דמיון, דבר לא אמיתי, שקר, זיוף, הסוואה, פעולה שנעשתה למראית עין
_new_ הוספת תגובה



אתה מסית נגדי ללא הרף בשקרים כבדים
מיכאל שרון (יום ראשון, 06/05/2007 שעה 0:01)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אני מזכיר את המילה ''שואה'' בהקשר כתיבתי, מייד אתה קורא לי מכחיש שואה, אף שדיברתי על גזל פיצויי ניצולי השואה ויורשיהם בישראל. אתה טופל עלי בצוררות אשמות כבדות. אין שום ברירה כרגע, אלא לתבוע אותך בעבור הסתה נגדי והשמטת הקרקע מתחת לרגלי.

יש שמסייעים לך בכך. מתוך מאות אלפי פסקאות בכתיבתי, כוונת זרקור לעבר שבר פסקה, או שניים, שנכתבו ברגע של זעם, כאשר פגעו בי באבסורדים במטרה בין היתר לחלץ ממני דיבוב מרשיע, בדומה לפרשת כרם נבות. אתה מנסה להישים עצמך כמשרת עניינם של אנשים שגזלו ממני פירות מחקר ופיתוח בני 37 שנה, והופך את הזעם שלי, למקור דיבוב ושימת דברים בפי, במטרה לקבל פרס ממישהו ולחזק את מעמדך, על חשבון אחד ממעשי הנבלה הקשים ביותר שנעשו בישראל מעולם.

מדובר בפיצויים בסכום שאתה יכול להעריך חלק ממנו. מאמצי ההכפשה הרבים כלפי, מעידים כאן על גודל הטובין והערכים הכספיים שמנסים לבסס את ניכוסם ממני, באמצעות הכפשתי, ולחמוק מפיצויים. היו שאמרו לי בסוג של הערכה משונה והתרסה על נפילתי בפח ''הבאת לנו חומר שיפרנס מחקר ל-‏30 שנה''. אתה כנראה מריח שכרגע תפיק מכך תועלת. הרי אדם שפוי לא היה מנסה להשקיע מאמץ בלתי נלאה למצוא בי דבר דופי. אתה בכל דרך, מנסה להוציא לי שם של ''אדם לא אמין'' (ברור, אם מיכאל לא אמין, אמירתו שהמחקר הזה הוא שלו ואמירתו שמגיעים לו פיצויים כאלה וכאלה אף הם לא אמינים. וזו הזדמנות לדחוק אותו גם מכל במה).

אני מקווה ומתפלל לישוע (אני רומי קתולי) שהפרשה הזאת תזכר בסופו של דבר בהיסטוריה של המדע, כאחת הפרשות המפורסמות של גזילת קניין רוחני וגופי ידע שלמים מחוקר, תוך הכפשה והוצאתו מגדרו במניפולציות שונות על מנת לחלץ ממנו דיבוב שירשיע אותו, בדומה לפרשת כרם נבות. אתה אחד מגדולי המנוולים שפגשתי בחיי, אלי אשד, יש כאן גם אחרים.

בפתיל ביקורת טוב ומעניין, ניצמדת עלי בנאצה כבידה וירודה, דבר המונע מאחרים להתדיין איתי. גרמת לי, ולא רק אתה נזק כבד, במשך תקופה שאתה יודע מהי.
_new_ הוספת תגובה



תיקון טעות: איני נוצרי
מיכאל שרון (יום שלישי, 08/05/2007 שעה 17:39)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשלב זה אני קרוב לנצרות כשם שאני קרוב מאד ליהדות
ולמונותאיזם בכלל, אך איני נוצרי באופן פורמלי. כתבתי זאת בטעות. כוונתי היתה לכתוב שאני קרוב בהבנות שונות, מזה שנים רבות מאד, ולא שעברתי טבילה.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל, עיצה מידיד בפורום
א. פרקש (יום רביעי, 09/05/2007 שעה 15:25)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נא התאפק מלרדת שלניבכי נישמתך ונפשך, כי אתה לא עושה עם עצמך חסד.

אני משער של-''אף אחד'' וגם לא ל-''אין דבר'' לא איכפת אם אתה התנצרת בפועל או רק קיימת פגישת היכרות אינטימית עם ישו. ההבנות השונות שלך בעניין לא מחמיאות לך, בלשון המעטה.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי