|
ולמה הצווארים המעובים, והמראה הגוץ, השמן | |||
|
|||
והמסורבל, הדשן במן התבהמות הנשענת על רהב ריק ומעין גישה עתירת מלל של מתגודדים הניראים כמטכסי עצה וקושרים קשר במן פקחות הבוטחת בקומבינות וקשרים, אצל אנשים מעל לגיל ה-40 בקרבכם? אי אפשר להקפיד קצת על פעילות ספורטיבית ומשמעת אכילה? למה הנשים כה דמויות פרה מעלות גרה וקטנות עיניים , צדקתניות עם ביטחון עצמי צר מצח, ולעיתים היסטריות? | |||
_new_ |
דבריך הם העתק והדבק מ''דר שטירמר''. | |||
|
|||
_new_ |
מה, הם בחרו את הקריקטורות של שטירמר כמודל אסטטי? | |||
|
|||
למה? מה, הם השתגעו? עושים דווקא? מציירים אותנו ככה, אז נהייה ככה? אני לא מבין. בכל מקרה, תארתי את מה שרואים, ויש אנשים בעלי הסתכלות ששמו לב לכך. צריך רק לצלם. רגע, יש גם צילומים, אבל גם כולם רואים את זה. תופעה לחלוטין חסרת פשר. הרי האנטישמים והגזענים הללו לא התכונו לתת ליהודים מודל לחיקוי, אלא לנאץ אותם. אז למה להשתמש בדברי הארס וציורי הארס כמודל לחיקוי? איזו מן בדיחה טרגית זה? | |||
_new_ |
[•] גם יוליוס שטרייכר תיאר את מה שהוא ראה. | |||
|
|||
[• הוסר ביטוי לא ראוי.] | |||
_new_ |
ממש לא! יהודי גרמנייה לא ניראו ככה | |||
|
|||
וגם לא יהודים חרדים בפולין. החסידים והליטאים החרדים בפולין היו מסודרים בלבושם, הלכו עם שטריימל נאה מפרווה (כמו בימי הביניים), לא גידלו זקני פרע אלא זקן מטופח, ולא היו להם את מאפייני הרשעות הויזואליים שציירו הנבלות בשטירמר. והם גם לא פרעו באף אחד, לא גדעו עצים, לא הישחיתו ולא גידפו ''שארמוטה'' נערות פולניות גויות. וילדיהם לא היו פרועים ולא היכו, אלא בני תרבות. | |||
_new_ |
ואתה מר שרון נראה כמו הנס שמידט? | |||
|
|||
לפי התמונה שלך נראה שאתה מתאר את עצמך. מה קרה לזקן? אתה מהיהודים המסוכנים שמסווים את עצמם כבני תרבות? מה עם קצת פעילות ספורטיבית? למה אתה נראה כמו עגל? אתה מהיהודים האלה? | |||
_new_ |
אדם לא צריך לעשות מעצמו קריקטורה | |||
|
|||
רק בשביל לעשות אופצעלוחעס לשונאיו. אף אחד לא צריך להשתמש בציורים של השיטרמר בתור מודל לחקוי, בסגנון: הם מראים אותי ככה? אז אדרבא, אגדל זקן פרא, אכרכר במחולות עוועים, אשחית יבולים, אעקור, אפרע, בשביל להראות לגויים: אני בדיוק כזה, ואני מצפצף על כולכם, אנטישמים שכמותכם... | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |