|
האסטרטגיה שלנו לא שונה | |||
|
|||
לפי המאמר שלך היעד האסטרטגי הפלשתיני הוא שורש הבעיה בפניה ניצבה/ניצבת מדינת ישראל. אני חושב ששורש הבעיה היא השילוב בין האסטרטגיה שלנו (כולה שלי) ושל הפלשתינאים (כולה שלי). על הרקע הזה כל משא ומתן מחליש את היכולת להשיג את היעד שלנו. כן, גם המשא והמתן שניהל שמיר החליש את הסיכוי להגשמת היעד. כך גם כל המשאים והמתנים שבאו בהמשך, כולל הנוכחי בניהול שרון. הבעיה של כל ראשי הממשלה מאז ומעולם שלא השלימו בלב שלם עם היעד האסטרטגי - כי מרבית העם לא ממש השלימה איתו. | |||
_new_ |
סיוון - קיסינגר טען בזמנו שיש לדגול בהסכמי ביניים | |||
|
|||
כי מדינת ישראל אינה יכולה להענות לדרישות המינימליות של הפלשתינאים שהינם: החזרת פליטי 48, מסירת ירושלים העתיקה והמזרחית לידיהם, ואי הכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית אלא כמדינת כל תושביה . (די לשמוע את חברי הכנסת הערבים ובראשם ד''ר אחמד טיבי- יד ימינו ויועצו האינטימי של ערפאת). למעשה - אין שום מכנה משותף פוליטי /מדיני היכול להשביע את שני הצדדים. מקובל על הציבור היהודי, היום כמו בשנת 1948-9, שלא ניתן לפליטי 48 לחזור לארץ. הגירוש אז בהנחיית בן גוריון נבע מהצורך ברצף טריטוריאלי ושמירה על רוב יהודי (לאלה שאינם בקיאים - הערבים עשו/ נקטו באותם פעולות . בשטחים שהם כבשו ביש''ע לא נשאר יהודי אחד ולא ישוב יהודי אחד , בעוד אנו למרות הגירוש - שמרנו על לא מעט כפרים ערבים). במאמר מוסגר: אנו משלמים את המחיר של מחדלי משה דיין (הייתי מאד שמח אילו ד''ר מילשטיין היה מרחיב בנושא) .אחת מהן - הסכמתו, של משה דיין, לקבל את ואדי ערה והמשולש הקטן במסגרת שיחות השלום /הפסקת האש עם ירדן עם תום מלחמת השחרור ב1949. הסכמה זו מסכנת כיום את הרוב היהודי במדינת ישראל. מחדל נוסף שלו, המצטבר למחדליו הרבים שעליהם אנו משלמים עד היום, הינו אי ניצול ההפגזה על ירושלים והקרבות שפרצו להפגיז את מסגדי הר הבית ובמקום זאת עם כיבוש הר הבית ביצע אקט של מסירת מפתחות מסגדי הר הבית לידיהם והעברת הריבונות לידהם. לעומתו, פעולתו החכמה של האלוף נרקיס באזור ''פרק קנדה'' היום / משטרת לטרון - אמאוס , שבה גירש ומחק את הכפרים הערבים וסיפח פיזית את השטח למדינת ישראל. בסכסוך הזה אין סיכוי לדו-קיום בשלום יחדיו תחת אותה ריבונות (מוסלמים אינם חיים בשלום עם אף גורם לא מוסלמי בכל 56 המדינות המוסלמיות ואף במדינות שהם אינם רוב בהם כמו למשל סינגפור, הודו, סין הם יוצרים מתח פוליטי המלווה במעשי טרור). הפרדת האוכלוסיות הינה כורח המציאות ותחזיותיו של פרופסור סופר מחיפה יתממשו במוקדם או במאוחר. | |||
_new_ |
במקום להאשים את דיין- תגיד פשוט שצריך למחוק.. | |||
|
|||
כמו שעשה עוזי נרקיס. | |||
_new_ |
ואתה בטח זוכר ששרון מחק את ימית שבנה דיין. | |||
|
|||
_new_ |
יש פה כאלה שחושבים שכולם כאן מטומטמים | |||
|
|||
ןשמקבלים שדיין עשה רק מחדלים ושרון היא נשיא הקדושה והתום. דיין הרס ושרון בנה. נו באמת. אחד בנה את ימית והשני הרסה. אומרים שדיין היה בעד הסכם ביניים ואחרים התנגדו. וגולדה גם. אבל אנחנו שמענו רק השבוע שפרס-בסבסטיה משלושים אנשים בהסכם עם הגוש- הפך לשלושים משפחות והם הגרעין השני של המתנחלים לאחר חברון. ושם גם היה הרב לוינגר. אבל מה זה משנה. בכלל. וגם אורי אבנרי שדגל אז בפדרציה פלסטינית -ישראלית-ירדנית- אומר היום שהוא היה בעד מדינה פלסטינית שזה לא בדיוק אותו דבר- להיפך. האמת שלובה אליאב היה בעד- אז מה. הם רוצים את כל הארץ- ולכן הם לא יהיו כאן- את זה צריך להגיד להם- שהתהליך יהיה להלי''ך.[הם לא יהיו כאן.] זו תהיה 'העליה הששית' - והפעם בכיוון הפוך. | |||
_new_ |
כשרנטיסי אומר עד שאחרון הציונים..וכו' צריך להגיד | |||
|
|||
שהתכנית שלנו דוקא הפוכה. | |||
_new_ |
ראובן, מה בדבריך סותר את דברי? | |||
|
|||
אני רק ציינתי את המציאות כמו שהיא נראית לי ולא הבעתי דעה על מה צריך לעשות. האם אתה יכול לפרט את הצעתך על ההפרדה? | |||
_new_ |
סיוון - כתבתי עשרות פעמים שאני חבר | |||
|
|||
/תומך בפורום שלום וביטחון ובעד התפיסה של אלוף המודיעין מיל' שגיא. נסיגה חד צדדית לגבולות ביטחון וכל החוצה אותו יירה. יש לפעול לניתוק מגע והסרת כל אחריות לכלכלתם של הפלשתינאים. כיום, למרות המלחמה הנוראית שהם פתחו בה, הימין שבשלטון כמו אלה שלפניו, ממשיכים לספק לעזה ולערביי יש''ע,קרי לחמאס, לגי'האד ולשאר אויבנו : חשמל, מים, דלק, מזון, פרנסה ולו חלקית ומדוע? כי שרון כמו קודמיו חש אחריות מוסרית לעם הכבוש על ידנו (כפי שטען השבוע בדיון ממשלתי - הוא התנגד לסגר מוחלט). | |||
_new_ |
דוד, כששנים אוחזים וכל אחד טוען כולה שלי | |||
|
|||
הכלל הוא יחלוקו. גם אתה לא מזהה כאן חלוקה אלא ניצחון מוחלט של אש''ף. יש לך מושג למה? ראשי הממשלה לא השלימו, עם איזה יעד אסטרטגי? יש כזה למדינה? אשמח להתוודע אליו. אם מישהו יואיל לחשוף אותו בפני, אהיה אסיר תודה. אבל זה נכון שהבעיה שלנו היא לא מה עושה אש''ף אלא מה אנחנו לא עושים. ואנחנו לא עושים כי אין לנו יעד לחתור אליו ועל כן המדיניות, בסקירה לאורך זמן, דומה למהלכה של קליפת אגוז במים לא שקטים. רק שקליפת אגוז לא תטבע מה שאי אפשר להגיד על המדינה. שבת שלום ומבורך, נסים. | |||
_new_ |
ישעיהו נכבדי - כנראה שאינך מבין את מהות ההתנגדות | |||
|
|||
של החמאס, הג'יהאד ושל ערפאת. הם רואים בחתימת הסכם רשמי, בינלאומי בסיום הסכסוך, הכרת האיסלם והעולם הערבי / האומה המוסלמית בקיומה של ישות ציונית /נציגי האימפריאליזם המערבי בתוך תוכה של האומה המוסלמית / המרחב הערבי. הכרה זו מנוגדת לאיסלם (למרות שבקוראן כתוב שארץ ישראל שייכת לעם היהודי). זו הסיבה שערפאת סרב לחתום על סיום הסכסוך. עבורם - כל חתימה הינו הפסד, ''נכבה'' שלישית לאחר האסונות של 1948 ושל 1967. אולי אף ''הנכבה ''הגורלית ביותר כי היא תשים לעל את כל המאבק המזוין שלהם מסוף המאה ה 19. דווקא לנו - קבלת הסכם חתום יהווה רווח פוליטי אדיר. הוא יוצאי מן המשוואה/ הסכסוך את העולם המוסלמי הלא ערבי וכן גם רבים ממדינות ערב. וכמובן את העולם הנוצרי. בשלב הבא של הסכסוך בינינו לפלשתינאים, הוא יבוא, אך המאבק ייראה שונה. | |||
_new_ |
מוזר, עד עכשיו חשבתי שאין לי בעיות הבנה; אבל | |||
|
|||
תמיד יכולות להיות הפתעות, כידוע. הבעיה שלנו, מר גרפיט, אינה מה חושבים/יחשבו, עושים/יעשו הערבים או כל שם שתכנה אותם; הבעיה שלנו היא במה שאנחנו לא חושבים ולא עושים וזו הטענה שלי. השיקולים של ערפאת מעניינים אותי הרבה פחות (ליתר דיוק בכלל לא) בהשוואה לאלה של שרון, ברק, נתניהו, פרס, רבין ואין טעם להמשיך. אותי מעניין איך זה שרוצח המוני יהודים קיבל חסינות רשמית וכמוהו עוד רבים מבכירי המרצחים. אם זה לא מלמד על וויתור רשמי של מדינת היהודים על חיי יהודים, שמישהו יגיד לי על מה זה כן מלמד. ערפאת היה רוצח ונשאר רוצח רק שעכשיו זה בהכשר רשמי של ממשלת ישראל (ואין בזה כדי לשלול את התואר הפלשתינאי הנעלה מרוצחים אחרים). אבל בהחלט יש בזה כדי ללמד על הלוך רוחם של המובילים להתאבדות לאומית; אז הגיע הזמן לפחות לזעוק, הצילו! ולא שמישהו מהפוליטיקאים מקשיב/יקשיב לזעקה; אבל אם האנשים יבינו שזה מה שקורה, שיש כאן הפקרה רשמית של דם יהודים בידי מי שאמור להגן עליהם, יש סיכוי שתבוא התעוררות מלמטה ואולי זה ישכנע מישהו למעלה. בינתיים, כפי שכותב מר ויסמן, העם יקבל מה שממשלתו תסכים לו (ואין זה ציטוט). כלומר, עדר כבשים אחרי רועים סהרורים. אז הגיע הזמן שהכבשים יתעוררו וישאירו את הרועים לבדם; אולי אז הרועים יתעשתו או שאפשר יהיה לבחור רועים שיצר ההתאבדות אצלם אינו דומיננטי כל כך. שבת שלום ומבורך. נסים. | |||
_new_ |
בדיוק כך! הציבור בישראל יקבל את דבר המנהיגות | |||
|
|||
לטוב ולרע. הציבור בישראל עייף, מותש, פוסט-ציוני. חושב על אירופה במזרח התיכון. העולם אינו סולח לעייפים. | |||
_new_ |
יניב, אתה כל כך צודק, אבל עוד לא אבדה תקוותנו. | |||
|
|||
העם עייף מהבטחות שווא ונתפס ליאוש; אצל דתיים מתבטא היאוש באמירה: 'אין לנו על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמים'. תנועת אור ישראל משתמשת באותו רעיון אבל מזווית הפוכה לגמרי; אנחנו אומרים: ''יש לנו על מי לסמוך, על אבינו שבשמים''. כל מה שנעשה פה בארץ חמדת, נעשה הפוך מהקו שהתורה מתווה וככה זה גם נראה; התורה אוסרת ויתורים וכניעה ומזהירה כי ימיטו חורבן. היא מבטיחה כי בעמידה איתנה שלנו, ה' יהיה איתנו וננצח, אבל אצלנו חושבים שיסתדרו בלעדיו ובדרך הפוכה מזו שהוא מתווה. הגיע הזמן להתעשת; להתעלם מן המערכות הקיימות שקרסו כולן ולהתארגן לבניית מערכת חלופית איתנה שתחליף אותן. במצב הנוכחי, זה אפשרי כי כל המיואשים (שאני פוגש עכ''פ), מתחברים מיד אל מי שאומר להם אמת ולא מפזר הבטחות שווא. שבת שלום ומבורך, נסים. | |||
_new_ |
אמת! חסרה אמת! | |||
|
|||
_new_ |
מכיון שהפסיקו ההשמצות.. | |||
|
|||
אני רוצה לשאול אם ישראל מתקדמת בכלל לאן שהוא כפי שמשתמע מדבריך. | |||
_new_ |
טרה, לא ברור את מי שאלת; אם הכוונה אלי תשובתי | |||
|
|||
היא שמזה עשר שנים ויותר המדינה מתקדמת, במאוץ מטורף, אל עבר תהום אין סופית. כלומר, התהליך התחיל הרבה קודם, רק שאני זיהיתי אותו כנ''ל. למערכת הקיימת אין שום יכולת לעצור את התהליך מפני ש: א, היא אינה מודה שזהו הכיוון ב, התהליך עצמו מפרנס את המערכת ומזין אותה ג, שינוי כיוון כרוך בשבירת וביטול מנגנונים קיימים והם מגנים על עצמם היטב. שבוע טוב ומבורך. נסים. | |||
_new_ |
דוקא אני רואה כיוון חיובי. | |||
|
|||
1.הליכוד עושה מה שעשה השמאל. 2.העיראקים הלכו להביא. 3.הפלשתינים חשפו את כוונותיהם בעזרת אהוד ברק.למרות הנסיונות למרוח לנו את זה מצד הימין. 4.שרון בטח לא חשוד כחסר דיעה. 5.עראפת בקרוב גם. 6.ישראל והרשות משת''פים בחיסול הטרורנטיסי. 7. הימין מיואש כי אי אפשר להאשים את השמאל כי הימין עושה אותו דבר. 8.בקיצור חוץ מזה שנהרגים כאן ובעיקר שם- כי מי זה הולך לגור בקרב רוצחים- כשהוא יודע שיש סיכוי..כזה 9.זה מספיק והתהום שאתה מדבר עליו הוא הפינוי הצפוי כנראה. 10. זה שאתה רואה תהום- מראה שהולך להיות טוב. | |||
_new_ |
אני לא מזהה ניצחון של אש''ף | |||
|
|||
יש להם יתרון קטן כרגע כי הם יותר ממוקדים מאיתנו ביעד (כולה שלי). זהו יעד שלנו, כקבוצה באוכלוסיה, כבר הרבה שנים וכבר הרבה זמן אנחנו לא שלמים עם זה (נפשנו חצויה). לא התייחסתי לחלוקה אבל יתכן ש''יחלוקו'' הוא פתרון אם רק באמת ויתרנו על היעד (''כולה שלי''). הויתור צריך לבוא גם מהצד השני. יש לנו עוד בעיה קרדינלית אנחנו מתדיינים על מי אשם עוד לפני שאנחנו מסכימים מהי האשמה. אצלנו בפורום זוהי תופעה בולטת מאד. | |||
_new_ |
'האשמה' היא בשיבת ציון שהיתה לישראל. הנחה דעתך ? | |||
|
|||
_new_ |
דעתי לא נחה? | |||
|
|||
כנראה, כמוך, אני מאמין שהאשמה או האשם הם לא לב העניין אלא מה עושים או צריך לעשות. אתה לפחות מציע משהו קונקרטי למבולבלים שלא יודעים להחליט. בשלב זה אני לא תומך בטרנספר שאתה מציע. | |||
_new_ |
אני לא תומך בטרנספר- אני רק מזכיר למי ששכח | |||
|
|||
שב- 1947 היו כאן 650 אלף יהודים ושמונה מאות אלף לא יהודים. | |||
_new_ |
דוד, צודק. זה לא ניצחון של אש''ף; זה כישלון שלנו | |||
|
|||
מדינה המהמרת על חיי מי מאזרחיה תמורת הבטחה דמיונית לשלום, ויתרה כבר קודם על עצם קיומה כישות מדינית עצמאית. מדינה שאינה מאמינה ביכולתה לשרוד מול עוצמתם של אויביה ועל כן מנסה לרצותם, מכריזה על עצמה כבת מוות באזני אותם אויבים. שבוע טוב ומבורך, נסים. | |||
_new_ |
העם ישלים עם המעשה ברגע שהמנהיגות תשלים | |||
|
|||
_new_ |
לא המו''מ הוא הגורם אלא ההתנגדות לכובשים-הציונים | |||
|
|||
שאבותיהם באו לארץ מ- 1882 עד היום.חבל רק שעל אותן אניות לא העלו יורדים- לא יהודיים. | |||
_new_ |
בעזה בכלל אין כיבוש של צ.ה.ל- פרט לישובים | |||
|
|||
בדרום ונצרים אין שם יהודים..ודוקא משם נורים הקאסמים. | |||
_new_ |
המאמר עוסק באיוולת המדינית של ממשלה | |||
|
|||
ולא בסיבה לשנאת היהודים על ידי הערבים, היות ורצח יהודים על ידי ערבים מתחולל מאות שנים ולא כפי, שרבים וטובים מבוקר עד ערב אומרים, כותבים וממלמלים, את המספר העגול ''מאה שנה''. | |||
_new_ |
מאה שנה ולא יותר..כל היתר זה מדמיונך הפרוע. | |||
|
|||
_new_ |
לדוד: אני מפנה אותך למאמר של שביט בהארץ מאתמול | |||
|
|||
_new_ |
דוד העיתונאים לא יותר חכמים ממך. זה הכל. | |||
|
|||
_new_ |
לטרה: על חוכמה | |||
|
|||
רובנו ככולנו לועסים את מה שאמרנו וברוב המקרים מדשדשים בחדווה ברעיונותינו ''המקוריים''. בוודאי שגם העיתונאים. תן לי שם ואפנה אותך למאמר דומה שכתב עשרים שנה קודם לכן עם אותם רעיונות עצמם. ארי שביט שונה. המאמר מציג גישה עם פרספקטיבה להתנהגות מנהיגים ישראליים ובעצם הצגת הדברים בדרכו, יש חידוש ואפילו גירוי למחשבה, במיוחד למשתתפי הפתיל הזה, הדומה להפליא למיליון וחמש מאות אלף דיונים אחרים. | |||
_new_ |
כל שבוע אני קורא 'הארץ' ובשבת קונה אשתי | |||
|
|||
מעריב. ובתי ידיעות..בדיוק על זה נכתב השיר של התרנגולים-תנחש איזה.? כבר ברק אמר להם שהם חייבים לכתוב. אחרת..לא ישלמו להם גם אורי מילשטיין כותב אחרת ומחפש מחדלים. [ראה פירוט מטרות הל''ה- בהודעה המתחילה במילה הל''ה.] כמו שלכל סופר יש ספר אחד- שאותו הוא משכתב- כך העיתונאים כותבים וחוזרים על עצמם עד שאנחנו משערים כיצד יגיבו. גם בקיבוץ בזמנו בדרך כלל חבר שהיה פותח את הפה-ידעו מה יש לו לאמר. זה שארי שביט מנצל את האירועים ומצליח לשכנע אותך-אותי לא- שהוא מחדש- זבש''ך. אגב גם בכנסת- כנ''ל. | |||
_new_ |
לארי שביט יש הבחנה יחודית | |||
|
|||
הוא כנראה, ראשון העיתונאים מבין אנשי השמאל, שכתבו כי המלחמה אינה על 'השטחים', כי אם, על המהות היהודית בחלק זה של המזרח התיכון. | |||
_new_ |
ליניב: היחוד שלו שאפילו אתה לא יכול להימין אותו | |||
|
|||
_new_ |
עכשיו הוא הימין? | |||
|
|||
ואולי מפני שהוא מציג מהצד השמאלי את מה שגם רואים בימין, זה לצנינים בעיניך? | |||
_new_ |
על סיווג | |||
|
|||
מה שלצנינים בעיני הוא התווית אנשים בתוויות. אם את ימני זה לא עושה אותך לרומי יותר ואם אתה שמאלי זה לא עושה אותך ליברלי יותר. שני המקרים מה שקובע הוא דברי טעם במקלדתך. לארי שביט, במיגוד להרבה אחרים, יש פשוט מה להגיד. | |||
_new_ |
עמוס עוז כתב על זה ספר שלם-שנקרא בעצם יש כאן | |||
|
|||
שתי מלחמות.אחת של מחייבי הטרור אצלם והשניה של מחייבי המו''מ. ארי שביט מנצל את בורותם של קוראיו במאמריו של עמוס עוז. | |||
_new_ |
לטרה: תודה על המידע | |||
|
|||
_new_ |
דוד, מאמר מצויין | |||
|
|||
הכי קשה זה להחליט לאיזה צד אני משייך את עצמי. לאופטימי (קץ הסיכסוך) או לפסימי (הסדרי ביניים בדרך ליעד רחוק מאד). זוהי הדילמה של רוב היהודים בארץ. הגדולה של המאמר היא שהוא מגדיר היטב את הדילמה (ראה קישור מצ''ב). קישורים: תלמידו של קיסנג'ר: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?... | |||
_new_ |
ארי שביט שכח משהו קטן | |||
|
|||
יש כאלה בארץ ששוללים כל אפשרות לכל הסדר שהוא עם הערבים, בין אם זמני, קבוע, ירוק או סגול. יש כאלה שגם אם הם מדברים על הסדרים שכאלה, הם עושים זאת מסיבות טאקטיות בלבד ואינם מאמינים ולו לרגע באף אות מההסדרים שהם מציעים. | |||
_new_ |
על ארי שביט נכתב השיר:עיתונאי קטן שלי.. | |||
|
|||
_new_ |
לאריה ולטרה: יש כאלה שרואים טעם בדברים | |||
|
|||
אני מוקסם מההתייחסות ''התוויתית'' שלכם לתוכן. יניב טרה ואריה, גם אם לא מחליפים משקפיים כדאי לנקות את העדשות מפעם לפעם. כאשר אתה אריה טוען שיש שאינם מאמינים כלל בהסדר (שאגב, אני נמנה עליהם) במה זה משנה את ההיגיון בזווית הראיה של שביט לגבי מקבלי ההחלטות בישראל? אך כנראה שהשאלה שלי פילוסופית מדי. ''שמאל, ימין, שמאל, ימין; ל... הצדע!'' | |||
_new_ |
נראה לי, דוד פלד, | |||
|
|||
שאתה נושא על גבך את אותה החטוטרת שאתה כה לועג עליה כשהיא נמצאת על גבי אחרים... פסקת שכולם (חוץ ממך ומארי שביט) רואים את העולם ב''שמאל ימין שמאל ימין'', והר-געש לא יזיזך מעמדתך. מה בהודעתי גרם לך לחשוב שאני חושב בתבניות שאותן הלבשת עליי? | |||
_new_ |
לאריה: החטוטרת שלי | |||
|
|||
איני יודע מה אתה קראת במאמר, אני כנראה לא הבנתי את הנקרא. היה נדמה לי שהמאמר אינו מפלח את החברה הישראלית על מגוון דיעותיה אלא מנסה להבין את התנהגות מקבלי ההחלטות (ראשי ממשלה) בישראל. לאחר שהסברת לי הבנתי שאריק שרון נמנה על אחת משתי קבוצות שאתה מנית (שכאמור אני נמנה על האחת מהן), והתמונה ששביט מציג אינה נכונה. אולי תוכל להבהיר (לי) יותר את ביקורתך על שביט ותצביע כיצד התוספת שלך מתקנת/פוסלת/מבהירה את התנהגות אריק שרון וקודמיו? | |||
_new_ |
דוד פלד | |||
|
|||
הטענה העיקרית שלי איננה כנגד ארי שביט, אלא כנגדך. אתה נראה לי מאוד מרוצה מכך שכלחברי הפורום נחלקים בצורה פשטנית וצרת-אופק בין ''ימין'' ל''שמאל''. נראה לי גם שאתה מאוד מרוצה מעצמך מכך שאתה האדם הגמיש והבלתי-דוגמטי היחיד על-פני כדור הארץ (חוץ מארי שביט, כמובן...) השאלה שלי אליך היא פשוטה: איך הגעת למסקנה שאני לכוד בתפיסה דואלית רק על סמך תגובתי לארי שביט? | |||
_new_ |
לאריה פרלמן | |||
|
|||
קישורים: | |||
_new_ |
משא ומתן אינו יכול ליצור שלום, אלא, מצב אי לוחמה | |||
|
|||
היות והעולם הערבי כיום עדיין, מנציח את בעיית פליטי הערבים על חשבון מדינת ישראל, ואין העולם הערבי מבחינה תרבותית, פוליטית וחברתית ערוך להפנמה של לקיחת אחריות על העיוות שנוצר...כל מו''מ בין ישראל לערבים משומרון, יהודה ועזה, אינו אלא, הסכם אי לוחמה. הוגי הסכמי אוסלו ניתחו לא נכון את המגמה הערבית כאשר, הוציאו מהמשחק את מדינות ערב כחלק מהתשובה לבעייה הערבית. | |||
_new_ |
כל מיני סיסמאות כמו הנצחת בעית הפליטים- | |||
|
|||
ו'נכבה' וכשלון הסכם אוסלו- שנעשה עם שקרן מועד- ורוצח- לא יסתירו את החינוך של כל העם הערבי-כולל הסורים ואחרים לשנאת ישראל. ישראל חכתה להסכמי שלום עד 77 ועד אז נאלצה להסתפק בהסכמי שביתת הנשק. שלש מלחמות עברו עד שהגענו לשלום מסוייג- עם שתיים מהשכנות. שגם היום אינן מנסות להתערב בבעיה הפלסתינאית. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |