פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
לשרית- ירית חץ וסימנת סביבו את המטרה
אסתי (יום רביעי, 26/06/2002 שעה 16:39) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא באת לבדוק האם, ואיזו משלוש הדתות המונותיאיסטיות עולה על שתי האחרות.

באת להראות את עליונות היהדות על שתי הדתות האחרות. ואיזה פלא- את גם הצלחת! בעיקר ע''י הכללות פראיות לגבי שלוש הדתות, ובחירה סלקטיבית של מה שמתאים לתיאוריה המוכנה מראש שלך, תוך התעלמות מכל דבר אחר.

אגב, אם לדעתי תשאלי, בסופו של דבר לא חשוב לאיזו דת (אם בכלל) משתייך האדם, אלא איך הוא חי את חייו, ומה הוא עושה בהם- ביחס לעצמו וביחס לאחרים.
_new_ הוספת תגובה



מי משלוש הדתות תוביל את המין האנושי
ע.בשארה (יום רביעי, 26/06/2002 שעה 23:01)
בתשובה לאסתי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשקראתי את כותרת המאמר של שרית הייתה לי תחושת דז'ה-וו קטנה.אז לקחתי את ה''ארץ'' של אתמול, וקראתי שוב את המאמר של משה פייגלין, לשעבר יו''ר תנועת ''זו ארצנו''.
כותרת המאמר היתה:מלחמת העולם האמיתית.
שורה מהמאמר של פייגלין:המוסלמים משמשים כפטיש... ,הנוצרים המודרניים הם הסדן...

המאמר מתאר את הנוצרים כך:מצויים כל הזמן בתסכול שיוצר הדיסוננס של דרישות מוסריות בלתי מאוזנות מול כניעה למציאות ייצרית ואכזרית.
המוסלמים:מוחמד חזק ואכזר.יצר מיני שאינו נגמר וממשיך גם בגן עדן.(70 בתולות).
היהודים:מציעים למין האנושי את המכלול השלם.
רובו של עם ישראל:אינו יודע מימינו ושמאלו.הוא מקבל את התרבות המערבית הנוצרית בלי להבין את משמעותה.

פייגלין חותם מאמרו בכך שהתיקון באנושות לו שואפים היהודים 4,000 שנות, קרוב היום יותר מתמיד.

בעקבות צירוף המקרים המדהים הזה של שני מאמרים כאלה,יום אחרי יום,אחד ע''י שרית ואחד ע''י פייגלין, גם אני מתחיל להאמין ברצון אללה הפועל דרך מאמיניו,ובבואו הקרוב מתמיד של יום התיקון.
_new_ הוספת תגובה



אהבל טכנולוגי שכמוני
ע.בשארה (יום רביעי, 26/06/2002 שעה 23:12)
בתשובה לע.בשארה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לצערי אינני יודע איך נותנים קישורית.
אבל בפורטל הארץ מבקשים לראות גיליון של אתמול(בצד שמאל יש את עיתוני השבוע).זה היה בחלק ב' של העיתון,החלק עם המאמרים של יואל מרקוס וכו'.
_new_ הוספת תגובה



מצאתי, וגם הבאתי לכאן...
אסתי (יום רביעי, 26/06/2002 שעה 23:47)
בתשובה לע.בשארה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצ''ב הקישורית למאמרו של פייגלין.
אכן- דמיון מדהים.
אין ספק- זו אתחלתא דגאולה.

קישורים:
מאמרו של משה פייגלין על שלוש הדתות: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?...
_new_ הוספת תגובה



יש גם דתות נוספות חוץ משלושת הדתות הנ''ל
אלי אשד (יום חמישי, 27/06/2002 שעה 5:21)
בתשובה לע.בשארה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שכפי שהדברים נראים עכשיו גוררות אתה אנושות לחורבן .
דעתי היא שבסופו של דבר יתכן מאוד שלאחר החורבן הדתות שישרדו ,פגאנים ובודהיסטים יאסרו את קיומן של דתות אלה לעתיד כדי שחורבן מעין זה לא יחזור על עצמו. דתות אלה להזכירכן אינן מאמינות ב''יום של תיקון '' וב''אחרית הימים '' אלא בגלגל החוזר על עצמו לבלי סוף.
_new_ הוספת תגובה



לא אובייקטיבית
נסים ישעיהו (יום חמישי, 27/06/2002 שעה 0:04)
בתשובה לאסתי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צודקת אסתי. מה פתאום להניח מראש שהדת שאני משתייך אליה היא הטובה יותר, הצודקת יותר? איפה האובייקטיביות?
ובכן הרשו לי להכריז גם כאן ושוב: יש דת אמת אחת בעולם וזו הדת היהודית.
אי אפשר לערוך השוואות בין מקור לחיקויים תוך כבוד דומה לשניהם.
מוסלמי שניסה להתווכח איתי לפני שנים נענה בשאלה: מי חייב לכבד את מי, אתה את אביך או להיפך? אז למה אתה מבקש שיהודי השייך לדת העתיקה יותר יכבד מוסלמי שדתו היא בן חורג ליהדות?
אלא מה, התנתקנו מיהדותנו וכל הדתות שוות בעינינו כי אנחנו אתאיסטים או כל כינוי אחר.
תבורכי שרית על העבודה שעשית, על צורת ההגשה ועל שבדברייך ניכרת ההעדפה של היהדות.
נ.ב. העדפה כזו שמעתי במו אוזניי מתיאולוגים נוצרים וביתר תוקף.
בברכה, נסים ישעיהו.
_new_ הוספת תגובה



טיעון מעגלי
אסתי (יום חמישי, 27/06/2002 שעה 10:31)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשאתה יוצא נגד הנסיון לבירור אובייקטיבי של נושא הדתות, ואומר שמובן מאליו שיהודי יעדיף את דתו הוא,
מה שאתה בעצם טוען, הוא: אני יהודי מפני שזו דת האמת, וזו דת האמת מפני שאני יהודי.
הבעיה (מבחינתך) היא שבטיעון כזה* תוכל לשכנע רק את אלה שממילא כבר חושבים כמוך.

ובעניין מקור לעומת חיקוי-
מה לגבי הינדואיזם, או בודהיזם? שתי דתות אלה אינן קשורות בשום צורה ליהדות, כך שלא תוכל לטעון שהן חיקויים. אולי אלה דתות אמת?
ואם מותר לשאול- מה ענה לך אותו מוסלמי, כשטענת לעומתו על עניין כיבוד האב, וכו'?
ו- למה התיאולוגים הנוצרים שמעדיפים את היהדות לא התייהדו?

*טיעון מעגלי נוסף אצלך הוא: כל מה שכתוב בתורה הוא אמת לאמיתה. איך יודעים? עובדה שזה כתוב בתורה...
_new_ הוספת תגובה



גם אני תהיתי מה לגבי
שקד (יום חמישי, 27/06/2002 שעה 12:45)
בתשובה לאסתי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דתות כגון הבודהיזם, שנוצרו במרחב שונה, וללא השפעה הדדית?

ויש לי תהיה נוספת: האם הראשון הוא בהכרח הטוב ביותר? אולי דווקא המאוחר יותר, שספג ממספר מקורות הוא המורכב יותר והאמיתי יותר? ואולי בדת, כמו באמונה - שמטבעה אינה ניתנת להוכחה - לא יכול להתקיים המונח ''טוב'' (או ''רע'')?
_new_ הוספת תגובה



שכל אחד יישאר בדתו
נסים ישעיהו (יום חמישי, 27/06/2002 שעה 16:20)
בתשובה לאסתי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק הפריע לי שמי ששולל כל דת (לפחות ביומיום שלו) שולל את דתיותו (המרומזת בדבריו) של הזולת.
הנוצרי - שיישאר נוצרי. עפ''י התורה זה בסדר ובלבד שיקבל על עצמו שבע מצוות בני נח, וזה מה שענו לנו אותם תיאולוגים שדיברו, אגב, עברית מצוינת והתווכחו עם חכמולוגים יהודים במסגרת אותו סמינר.
מוסלמי הדבק בדתו ולא הופך אותה למניע לרצח - זה בסדר גמור וזה מה שתנועת אור ישראל מציעה.
לגבי הדתות הפגניות, זה עניין אחר שלא כאן המקום לדון בו וככלל אין זה ענייננו בשלב זה.
נ.ב. כדאי לשים לב כי תפיסות העולם שביקשו להחליף את האמונה באלוקים והתבססו על שלילת האלוקות קרסו ולא נותר מהן זכר. רק הציונות שרדה לבינתיים.
לעומת זאת עובדי אלילים שבנו מערכת אתאיסטית - המערכת שורדת ומתפקדת היטב, והיא גם תמשיך לשרוד.
גם זה נתון שיש להתייחס אליו אם רוצים להיות כנים עם עצמנו.

נסים ישעיהו, תנועת 'אור ישראל'.
_new_ הוספת תגובה



לגבי הדתות שאתה קורא להן פגאניות
אסתי (יום חמישי, 27/06/2002 שעה 16:57)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה זה לא ''ענייננו'' כאן? למה לשון הרבים?
/אותי/ מעניין מאוד מה עמדת היהדות לגבי הבודהיזם.
_new_ הוספת תגובה



למה זה לא ענייננו
נסים ישעיהו (יום חמישי, 27/06/2002 שעה 23:58)
בתשובה לאסתי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי הן אינן טוענות שהן נועדו להחליף את היהדות...
כיהודי - שום דת אחרת אינה מענייני. אבל אני חייב להתייחס לחיקויים מפני שהם טוענים לבעלות על הנכסים הרוחניים (וגם הטריטוריאליים) שלי.
הבודהיזם ודומיו אינו מסכנים אותנו ומעולם לא סיכנו, כי הם ''משחקים'' על מגרש אחר.
הבעיה שלנו היום היא בעובדה שאנו נתונים בתוך צבת לוחצת שזרוע אחת שלה היא התרבות המערבית/נוצרית והזרוע השניה היא חוסר התרבות האיסלאמית...
לכן, התייחסות לשתי דתות אלה בהקשר של ההתמודדות (או חוסר התמודדות) שלנו עם קשיי המציאות של ימינו, חיונית במידה מסוימת.
במישור האקדמי, מי שמעוניין ללמוד עליהם - שיהיה לו לבריאות. באופן אישי - אני מעדיף להעמיק יותר בדת שלי. עדיין יש לי הרבה מאד ללמוד וחבל לי על הזמן.
נ.ב. תודה על ההערות והשאלות. זה מאפשר לי להעמיק יותר ולהגיע למודעות גבוהה יותר אשר בלי זה ספק אם הייתי מגיע אליה.
בברכה, נסים.
_new_ הוספת תגובה



לעניין שבע מצוות בני נוח
יובל רבינוביץ (יום שישי, 28/06/2002 שעה 1:39)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי אינני זוכר במדוייק. קראתי פעם את 'ספר החינוך'. אני מבין שזהו ספר הלכתי מקובל. אני הזדעזעתי ממידת השוביניזם כלפי כל מה שאינו גבר יהודי. חבל שלא רכשתי את הספר. ללא כל ספק אעשה זאת בעתיד.

בכל אופן, בשבע מיצוות בני נוח עסקינן, והן מפורטות גם שם.

לכאורה, אין רע בכך שהדת היהודית תקבע גם הלכה לכל אדם באשר הוא. למשל - איסור על רצח צריך לחול גם על מי שאינו מקבל את היהדות. יש פשעים מוחלטים, וכפי שבית המשפט העליון בישראל קבע שיש דברים ש''דגל שחור מתנוסס מעליהם'', יכולה גם ההלכה היהודית לקבוע זאת.

כך שהעיקרון מקובל גם עלי. כעת - לביצוע.

מתוך שבע המיצוות מצאתי רק שתיים שיש בהן איזו שהיא הצדקה מוסרית אנושית: האיסור על רצח והאיסור על אכילת חלק מבעל חיים מבלי להרוג אותו קודם.

הדת היהודית גם מצאה לנכון לעסוק בגילוי עריות של לא יהודים, וקבעה עם מי מותר ועם מי אסור לקיים יחסי מין. אינני זוכר בדיוק את הרשום שם, אך אני זוכר ששמתי לב לחוסר סימטריה, בין בני דודים מצד האב לבין בני דודים מצד האם. עם סוג אחד מותר לקיים יחסי מין ועם האחר - אסור. גם זהו שוביניזם תרבותי.

הלאה: יש איסור ללמוד תורה. ממש כך. לאדם שאינו יהודי אסור ללמוד תורה. נדמה לי שאפילו נקבע על כך גזר דין מוות.

כך שהייתי נזהר לפני שהייתי מזכיר שאני מצפה מלא יהודים לקיים את שבע מיצוות בני נוח.
_new_ הוספת תגובה



שבע מצוות בלבד וזהו פרטן:
נסים ישעיהו (יום שישי, 28/06/2002 שעה 2:03)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רמב''ם, הלכות מלכים ומלחמותיהם, ט, א.
(בסוגריים - תוספת שלי) :
על ששה דברים נצטווה אדם הראשון:

על עבודה זרה; ועל ברכת השם (שלא לקלל את ה' הקדוש); ועל שפיכות דמים; ועל גילוי עריות; ועל הגזל; ועל הדינים (לקיים מערכת משפטית פעילה). אע''פ שכולן הן קבלה בידינו ממשה רבינו והדעת נוטה להן - מכלל דברי תורה יראה שעל אלו נצטוה. הוסיף לנח (איסור) אבר מן החי שנאמר 'אך בשר בנפשו דמו לא תאכלו'. נמצאו שבע מצות.
תודה על ההתעניינות.
בברכה,
נסים
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי