|
עד מתי תשתמש בתאריך שכתוב באותיות ? | |||
|
|||
אתה כותב: ''המדובר הוא, לשם דוגמא, במחזור של יום כיפור ''זכור לאברהם'' השלם, שהודפס בתשנ''ג'' מהיא שנת תשנ''ג ? אם אתה חייב לכתוב תאריך של ''בריאת העולם'' אולי תכתוב לידו גם את התאריך שכל אחד מבין ? גם מספור דפי ספרים מסוימים עדיין נעשה באותיות... | |||
_new_ |
עד מתי תשתמש בתאריך שכתוב באותיות ? | |||
|
|||
מצטער, אני משתמש בציון הזמן בעיקר לפי המסורת היהודית, ולפעמים בתוספת לפי יום הולדת ישו. תשנ''ג = 1993, אבל זה ממש לא מהותי לענייננו כי סידורים ומחזורים יוצאים כל הזמן ומה שיצא אז, יוצא שוב גם היום. מדובר ברבי מכר. | |||
_new_ |
עד מתי תשתמש בתאריך שכתוב באותיות ? | |||
|
|||
כל יהודי מבין את התאריך. אלא מה רק ''תינוקות שנישבו'' ושלא רוצים ללמוד על שורשם (המתיוונים) הם לא יודעים ועוד דורשים מיהודי לפרש להם בשפת נכר. | |||
_new_ |
עד מתי תשתמש בתאריך שכתוב באותיות ? | |||
|
|||
מובן שאמרתי זאת בציניות. השימוש בתארין או בכלל בספרות הכתובות באותיות הוא דבר מטופש. זה מסורבל למי שצריך לתכתוב, ועוד יותר מסורבל למי שצריך לקרוא ולחשב ''בשפת בני-אדם'' את הערך המספרי של האותיות. כל הכבוד למסורת, אבל יהדות מאובנת היא קללה ולא ברכה לעם הזה... | |||
_new_ |
עד מתי תקדש את הבורות? | |||
|
|||
אתה יכול להסתפק בתפריט דל ולא להתעניין בשיטות ספירה שונות, בשפות שונות או בדעות שונות משלך, אבל הנסיון שלך לכפות את המוגבלות שלך על אחרים שלא נטלו על עצמם מגבלות כאלה הוא פתטי. לגופו של עניין, סביר שעל הספר המסויים הזה נכתבה רק שנת הוצאתו על פי התאריך העברי. שנת ה'תשנ''ג התחילה בספטמבר 1992 והסתיימה בספטמבר 1993. אז מה אתה רוצה שיכתוב ד''ר בן-עזרא? שהספר יצא מתי שהוא בין 1992-1993? אתה יכול לראות בסרטים הוליוודיים רבים בכותרות הסיום ששנת הוצאתם היא MMV (שהיא השנה הנוכחית) או MCMXCV (לפני 10 שנים) ואין פוצה פה ומצפצף. אז לנוחותך: מרבית שנת ה'תשנ''ג היתה ב-MCMXCIII. אני מקווה שעכשיו זה ברור לך יותר. | |||
_new_ |
יובל, חבל שאתה תורם להורדת הרמה כאן | |||
|
|||
לפעמים אני תמהה עד כמה אתה מוגבל. נושא השימוש בתאריך בריאת העולם באותיות, בחברה הכוללת גם חילונים הוא הוא הבורות. כפי שעניתי לכותב המאמר, אמרתי את שאמרתי בציניות, ומובן כי אני יודע ''לחשב'' את האותיות העבריות. אם תטרח לחפש בארכיון הפורום, תמצא כי כבר התיחסתי לנושא זה ואף ציינתי כי השימוש בתאריך לועזי מתחיל להיות נפוץ גם על מצבות. באשר לשימוש קוד שנה בסרטים, זה לגמרי אינו רלוונטי לעניין. גם ביצור תעשיתי נוהגים לסמן שנים וסדרות ייצור בסימנים שונים ומשונים, אשר מטרתם להוות סימן זיהוי פנימי, רק לעוסקים בתחום, ואינם מיועדים לידיעת הקהל הרחב. אין זה המקרה כאשר מדובר בתאריך האמור להיות מובן לכל אחד. | |||
_new_ |
יובל, חבל שאתה תורם להורדת הרמה כאן | |||
|
|||
לפי היהדות העולם דווקא לא ניברא לפני 5756 שנים. הנה קישור שנוגע בקצה קוצו של הנושא: | |||
_new_ |
5756? או 5765 | |||
|
|||
מישהו פיקשש? או טעות מכוונת? חוץ מזה שהדיון כאן ירד מהפסים. חשבתי להשתתף. אולי בפעם הבאה. לגופו של עניין הנוסח של התארים והתשבות לסולטן עבד איל חמיד היה רק לא לעורר את חמת המדינה המארחת אני לא מתאר לעצמי שמישהו בארץ ישראל של היום יכתוב על שער ספר משהו כמו ''תחת שלטון ראש ממשלתנו האהוב הרחמן והרחום יר''ה אריאל שרון שתתכון מלכותו לעד הוא ובניו בקרב ישראל ויאריך ימיו בטוב ושנותיו בנעימים בימיו ובימינו תוושע יהודה וישראל ישכון לבטח''. כי הרי ראינו שההיפך הוא הנכון. יצויין שבספרים שנדפסו בתקופת הצארים (או הצרות) ברוסיה נהגו להוסיף הקיר''ה אלכסנדר או ניקולאי וכו'. הקיר''ה =הקיסר ירום הודו.איזה ירום?ואיזה הודו?ואיזה בטיח. רובם היו רוצחים שפלים. לעומתם,פראנץ יוזף הקיסר של האימפריה האוסטרו הונגרית,על כל שגעונותיו,היה אהוד ע''י היהודים וגם רואים ביטוי לזה בדפוסי הספרים בתקופתו. | |||
_new_ |
באמת חבל | |||
|
|||
אני אכן מוגבל. אחת המוגבלויות היא שאני נמנע מלגדף את בני שיחי כפי שאתה עושה כעת. אבל אסביר שוב. אתה מתבקש לקרוא לאט: כאשר שנת ההדפסה על ספר היא על פי הלוח העברי, לא ניתן לדעת בדיוק באיזו שנה הוא הודפס על פי הלוח הכללי. | |||
_new_ |
יובל, מדובר בעניין עקרוני ולא דווקא | |||
|
|||
למקרה של הספר הנזכר. גם אם התאריך המודפס על הספר הוא עברי, ראוי לציין בציטוט גם את התאריך הלועזי,( ואני הייתי מציין את השנה אשר בה כ- 10 חודשים חופפים), או לציין שתי שנים עוקבות. אני מתיחס לאנשים שדבקים ''בתאריך בריאת העולם'' מובע באותיות, כאותם אנשים אשר גם כיום מעדיפים לנסוע בעגלה רתומה לסוס... | |||
_new_ |
כלומר - עדיף לשגות מאשר לדייק | |||
|
|||
אבל תאריך בריאת העולם לא הוזכר בהודעה ההיא, כפי שאתה לא הזכרת שאתה מונה את השנים על פי תאריך לידתו (השגוי) של ישוע הנוצרי. | |||
_new_ |
יובל, זו תהיה תגובתי האחרונה בנושא זה. | |||
|
|||
אתה הופך דיון בנושא רציני לווכוח אישי. אין לי עניין בכך. לא תאריך הולדתו של ישו מעניין אותי, אלא תאריך מקובל בכל הארצות הנאורות. אתה מזכיר לי את סעודיה הנאורה, אשר עד לאחרונה היה נהוג בה שעון אשר היה יחיד ומיוחד בכל העולם. אני יכול להבין התנהגות של יהודים דתיים אשר עקרונית מתנגדים לספירה שונה מספירה של ''בריאת העולם'', אבל מדוע לציין שנת חמשת אלפים ו... באותיות ולא בספרות עשרוניות פשוטות ומובנות לכל ? | |||
_new_ |
עד מתי תקדש את הבורות? | |||
|
|||
יובל, התאריך שחזי משתמש בו נהוג כמדומני ע''י עם מסויים הקרוי ''עברים''. ככל הנראה, מדובר באוסף כלשהו של שבטים החיים בירכתי הים התיכון ( אבל כיום שרד מהם בעיקר שבט אחד בלבד). ההתעקשות שלו לגבי שבטים אלה אכן מוזרה, כניראה יש לו משיכה כלשהי, בלתי ברורה, לתרבותם. גם לדעתי היה עדיף למצער אם היה משתמש בכיתוב השנים הרומאי, או במניין השנים ע''פ ספירת בני מאיה. | |||
_new_ |
אוסף כלשהו של שבטים החיים בירכתי הים התיכון | |||
|
|||
תחזור שניייית!!! ''אוסף כלשהו של שבטים החיים בירכתי הים התיכון''. האם היתה כוונת המשורר לאבותינו ולנו השוכנים כאן ב''ירכתי הים התיכון''? כנראה שגם ב''אקדמיה'' נאורה מתכחשים לעבר המפואר שלנו. ועם קצת יותר לימוד היסטוריה תראה שגם את העתיד יהיה אפשר לפאר כמו את העבר. החוקים לא השתנו רק התפיסות התעוותו. צא ולמד. או אולי התכוון המשורר לאספסוף הפלסטינאי שבא ממבואות סרביה וערב הסעודית? | |||
_new_ |
דברי נאמרו בציניות כמובן | |||
|
|||
בתגובה על ההערה המזלזלת והתמוהה למסורת שמלווה אותנו מאות ואלפי שנים. אבל התייחסותי ליובל היא טעות כיוון שההודעה היתה צריכה להיות מכוונת לחזי. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |