|
בוא נתחיל בקטן מנהיגות שקודם כל | |||
|
|||
נותנת דוגמא אישית הבעיות של ישראל כ''כ גדולות וכ''כ קשות לפתרון שבאמת במצב שנקלענו אליו אני חושב שאפילו צ'רצ'יל לא היה מצליח להוציא אותנו מהבוץ. אז אני מציע קודם כל לבחור המנהיגות שתתחיל בקטן ותחליט למשל לקצץ בכל הטבות היתר שצברו אנשי השלטון , נבחרי הכנסת והפקידות הבכירה וזה יהיה הגביש הראשוני שילכד את העם למשימות הגדולות יותר . כל עוד לא קמה לנו מנהיגות כזו אין גם סכוי שתוביל את העם לשום מהלך ! | |||
_new_ |
לאורי ולישראל, רשימת מטרות המפלגה שאנו | |||
|
|||
מתכוונים לרשום בקרוב בע''ה: מטרותיה של המפלגה הן אלה: (1) להנחיל את המודעות כי 'ארץ ישראל שייכת לעם ישראל על פי תורת ישראל' ולאיש אין רשות או סמכות לוותר אפילו על חלק ממנה. (2) להתאים את חוקי המדינה בנושאי ביטחון, חינוך, חברה, רווחה וכלכלה, לחוקת התורה. (3) לבטל את כל החוקים הדתיים וכל החוקים האנטי דתיים ובכך לאפשר חופש דת אמיתי. (4) לבטל את חסינות חברי הכנסת. עליהם לשמש מופת להתנהגות אנושית-מוסרית. (לאחר יישום סעיפים 1 ו 2). (5) התחייבות אישית חתומה של נציגי המפלגה לפעול אך ורק משיקולים ענייניים ולהימנע מכל שיקול אינטרסנטי/כיתתי. (6) כל מועמדי המפלגה ונושאי התפקידים מטעמה יפעלו על תקן של ממלאי מקום בלבד. איש לא יראה בתפקידו נחלה פרטית וכל אחד ידע כי יתכן שיתבקש לפנות את מקומו ותפקידו תוך זמן קצר. (7) להבטחת מילוי סעיפים (5) ו (6) יוקם, בהקדם האפשרי, בית דין (בלתי תלוי) אשר יהיה הפוסק היחיד בכל מחלוקת שלא תהיה ואנו מתחייבים לכבד את פסיקותיו ולקיימן. כרגע העניין מתעכב כי אין אנו מיליונרים ואיננו מוכנים לגעת בשחיתות (כספי הקצבות וכדומה). אנחנו גם מודעים לסכנה שבתרומות מגופים כלכליים... אבל בע''ה, נעשה ונצליח לטובת כולנו. והעיקר שנפעל בעצמנו כך שתהיה שנה טובה ומתוקה. נסים. קישורים: האתר של תנועת אור ישראל.: http://www.ohrisrael.org/ | |||
_new_ |
ניסים: אור לגויים וחושך ליהודים | |||
|
|||
סעיף (7) הוא הג'וקר שלך ושל מפלגתך, שפירושו יצירת בית דין בעל סמכות דיקטטורית, ''משטרת מחשבות ומעשים אולטרה-יהודית''. אין במצע מפלגתך ולא רעיון אחד דמוקרטי אלא מעין ציפייה איזוטרית שכולם יבינו ויתנהגו בהתאם, אחרי ש'ישתכנעו' בדרך האמת. אני לא מדבר כלל על הרעיון של ''ארץ ישראל שייכת לעם ישראל על פי תורת ישראל'', רעיון אשר מזכיר לי רעיון אחר שזכה לכינוי ''עם אחד, מנהיג אחד'' בתקופות אחרות. מבחינה זו מפלגתך באמת אינה ניתנת לשיוך ימני או שמאלני, היות וברגע שתגיע לשלטון יאלצו גם ימנים חילוניים כאריה פרלמן לצד שמאלנים חילוניים מסוגי או מסוגו של רפי גטניו לברוח בכל המהירות כמה שיותר רחוק: היחס לכופרים ולבלתי מאמינים יהיה מחריד לכל הדעות, ולו בגלל מתק השפתיים בו נוקטת מפלגתך בבואה לתיאור העניין. | |||
_new_ |
לאלכסנדר מאן | |||
|
|||
אין צורך להכין נעלי התעמלות,לא תצטרכו לרוץ רחוק,בני ישמעאל ידאגו לזה. | |||
_new_ |
הולך בתל, תפקידנו לעשות את עבודתנו | |||
|
|||
כדי שהנבואות שאתה מעלה כאן לא יתגשמו. בברכה לשנה טובה ומתוקה. נסים. | |||
_new_ |
''אור לגויים'' - היפוך מוחלט של ''גרמניה מעל לכל'' | |||
|
|||
בהשוואת תורת ישראל לתורה הנאצית עושה אלכס את מעשה אורי אבנרי בהשוואת מצעד צה''ל למצעדי הצבא הנאצי (השוואה שזיכתה אותו בתורו בהשוואה על בסיס דומה: דומה אורי אבנרי לאדולף היטלר כי לשניהם יש שפם). לפעמים דווקא תופעות שעל פני השטח נראות דומות, צופנות בעומקן ניגוד שאין כמוהו: אצל הנאצים נועדה ''תורת הגזע'' לתת לגיטימציה לכיבוש, הרג ודיכוי עמים אחרים בבחינת ''אני ואפסי עוד''. ביהדות ''אור לגויים'' ו''עם סגולה'' משמעותם הפוכה בדיוק: זוהי דרישה המופנית ליהודים עצמם - להיות טובים יותר וראויים יותר. היא לא נועדה לתת להם לגיטימציה לפגוע בעמים אחרים, לתבוע מעצמם להיות ראויים לשמם. הפגיעה בעמים אחרים מותרת רק אם הם מאיימים על הקיום היהודי. כדאי לך, אלכס, לקרוא את ספרו של ד''ר דניאל שליט ''שיחות פנים'', שבו הוא עוסק, בין השאר, בהשוואה המופרכת בין ''חוקי נירנברג'' לחוקי הנישואין ביהדות. | |||
_new_ |
שרית - בתשובה לשאלה ששאלתי לא מזמן את ישעיהו | |||
|
|||
האם ,לאור המצע שמוצג באתרו הוא שואף לעם אחד מנהיג אחד הוא ענה - הלוואי. | |||
_new_ |
רון, אז מה המסקנה? שאני מאמין במשיח ומחכה לו | |||
|
|||
שיתגלה כבר. אסון כבד לשיטתך? | |||
_new_ |
עם אחד - מנהיג אחד, בתנאי שיש - ראש אחד | |||
|
|||
רון, כמו כל נושא שמבקשים לבחון, כדאי לבחון גם את הנושא הזה מתוך פתיחות מוחלטת ובדיקה אמיתית (מה שקוראים ביהדות דיון ''לשם שמיים''). ברור שמבחינת כושרו של עם להתמודד בין העמים רצוי שימעטו בו הפילוגים ושתשרור בו אחדות. העובדה שבגרמניה הנאצית נסחטה האמיתה הזאת באופן קיצוני ושימשה למעשים נוראים נגד האנושות (ונגד גרמניה עצמה) אינה מוחקת את האמת: מנהיג הזוכה לאהדת רוב רובו של עמו ייטיב עם עמו יותר ממנהיג שאופוזיציה נושפת בעורפו ושמקדיש את עיקר מרצו לא לטובת מדינתו אלא לטובת מפלגתו. הכוונה היא כמובן למנהיג שזוכה בשלטון מתוקף אהדת העם ולא באמצעים רודניים. אם אני קולעת ל''ראש'' של ניסים ישעיהו, הוא ודאי מתכוון למנהיג במובן היהודי, שהוא באמת מי ש''מורם'' על ידי העם ולא ''מורם מעם'' סתם כך (כי מתחשק לו). שמעתי מפי רב אנקדוטה יפה בעניין זה: פעם באו החסידים לרב אחד וביקשו ממנו שיהיה ראש הקהילה. אמר הרב: לא, אינני רוצה, אני מעדיף ללמוד וללמד. אמרו לו החסידים: אנא ממך, היה נא ראש קהילתנו. אמר הרב: לא, אינני מעוניין בשררה ובממון, רוצה אני ללמוד וללמד. אמרו לו החסידים: עכשיו, אחרי שאמרת את זה, אתה באמת חייב להיות ראש הקהילה. זאל הרב: מדוע? השיבו החסידים: כי אם אתה לא תהיה ראש הקהילה, יהיה ראש הקהילה מי שרוצה בשררה ובממון. וזוהי כל התורה כולה: אנחנו באמת זקוקים למנהיג אחד שיזכיר לנו כי אנו עם אחד, אבל המנהיג הזה חייב להיות מישהו שלא ירצה להיות מנהיג אלא יקבל ''את דין העם'' אשר יקרא אותו למנהיגות. | |||
_new_ |
שרית, תודה. לא יכולתי לנסח זאת טוב יותר. | |||
|
|||
_new_ |
תודה, ניסים, אתה רשאי להשתמש בניסוח הזה | |||
|
|||
הכל צפוי - והרשות נתונה. | |||
_new_ |
מהם החוקים האנטי דתיים? | |||
|
|||
_new_ |
ארז, יש הרבה חוקים אנטי דתיים בספר החוקים | |||
|
|||
של מדינת ישראל. גם חוק השבת הוא חוק אנטי דתי בהפוך על הפוך. הוא גורם ליהודים לעשות ''דוקא'' ולחלל שבת. יהודי דתי אינו זקוק לחוק הזה. ליהודי דתי החוק הזה מפריע להיות דתי כמו שצריך אבל, כאמור, רוב החוקים הם כאלה. ושתהיה לנו שנה טובה ומתוקה. נסים. | |||
_new_ |
לחדד את השאלה. | |||
|
|||
האם יש חוקים המונעים מאדם דתי לקיים מצוות, ואם לא, מהם חוקים אנטי דתיים? | |||
_new_ |
חוקים אנטי דתיים הם חוקים המניחים מראש | |||
|
|||
את נחיתותה של הדת מול החוק האזרחי והחוק צריך להתערב כדי לכפות את ''החוק הדתי'' או לא להתערב כי אין אילוץ פוליטי. מזוית ראיה זו רוב החוקים הם אנטי דתיים. אם כופים עלי בחוק לשלוח את ילדיי למסגרת חינוכית מוכרת - זה חוק אנטי דתי (וגם אנטי דמוקרטי) כי התורה מצווה עלי לדאוג לחינוכם של ילדיי אז מי צריך חוק?! כפיית תכנים חינוכיים בהתאם לשגיונותיהם של פוליטיקאים מזדמנים - כנ''ל. אפשר להרחיב בכך עוד ועוד, אולם די בכך לבינתיים. חוק המונע מיהודי פרטי לקיים מצוות - אינני מכיר כזה ואם היה - הוא היה נכלל בקטגוריה אחרת, לשיטתי. שנה טובה ומתוקה. נסים. | |||
_new_ |
אני אישית גם בעד משטר נשיאותי שינתק בין | |||
|
|||
הרשות המחוקקת לבין הרשות המבצעת. זה יכניס סדר לעבודת שתי הישויות. | |||
_new_ |
לאבנר, משטר נשיאותי או אחר ובלבד שיותקנו | |||
|
|||
בלמים בפני הידרדרות לשחיתות. הבלם הראשון הוא בכך שכל נושא תפקיד ישא בו על תקן של 'ממלא מקום'. כך הוא לא ידבק לכסא, תודעתית לפחות. בהמשך, בע''ה, אפרט עוד מרעיונותינו בנושא זה. כרגע רק אומר כי אין שום קדושה במספר מאה ועשרים עבור חברי הכנסת וגם לא במספר שלושים(?) עבור שרים. נראה לי כי ששים ושלושה חברי כנסת יספיקו ופחות מעשרה שרים יוכלו לעשות את כל העבודה על פי שיטתנו. עם זאת ברור כי תהליך הבחירה ישונה בדומה למה שכתב ישראל חרג במאמרו הארוך והמאלף. שתהיה לכולנו שנה טובה ומתוקה. נסים. | |||
_new_ |
החולאים העקריים של הממשל בישראל המחייבים תיקון | |||
|
|||
הם: 1. העדר קשר בין הבוחרים לנבחרים. תיקון אפשרי: העברת מימון המפלגות לעם בשיטת השוברים או בחירות אזוריות בשיטת הפדרציות- קאנטונים. ראה תוכניתי . 2. העדר הפרדת רשויות אמיתית . מחוייב הקמת רשות ביקורת עם שינייים ורשות תכנון טווח ארוך (חשיבה). 3. העדר מנגנונים ונוהלים מוגדרים לאחריות כוללת ומוגדרת של נושאי המשרות בשלטון.פתרון: משטר נשיאותי עם מועצות , חלוקה לבית עליון ותחתון. 4. העדר ה''דוגמא האישית'''': צבירת הטבות וזכויות יתר של ראשי השלטון , נבחרי הכנסת והפקידות הבכירה הצמודה להם. 5. העדר מנגנונים ליכולת השפעה של העם גם בין בחירות- הפתרון: משאלי עם . | |||
_new_ |
חר''ג - לא פירטתי את כל משנתי, אלא | |||
|
|||
התייחסתי בכותרת לנושאים שהעלה ניסים ישעיהו. לגבי הערותיך: 1. האם לחזור לשנות ה-50? האין אמצעים טובים יותר היום? בחירות אזוריות - הולך יפה עם משטר נשיאותי. 2. הפרדת רשויות אמיתית חייבת להתחיל במבנה הקיים. הקמת רשות חמישית (חושבת) יש בה טעם, אבל צריכה להידון עמוקות ע''י מומחים והציבור. זה תהליך ארוך. 3. מקובל. להוציא את עניין שני הבתים. לשם מה? האם ''רשות החשיבה'' לא תוכל לבקר את עבודת הפרלמנט? 4. מקובל. 5. משאלי עם - יכולים להוות גם אסון קולוסאלי. הממשל ירבה במשאלים עד שיהפכם למשחק מחשב והעם נוהה ונוהר אחר משוגותיו והנאותיו היום יומיות. אין כל ביטחון שהתוצאות הנכונות יושגו במשאלים אלו. | |||
_new_ |
בכל שיטה יש את בעיותיה ומגרעותיה אך אין ספק שמתן | |||
|
|||
יתר יכולת השפעה לעם בצורת משאלי עם , עדיפה מכל בחינה על יכולת ההשפעה המוגבלת מאד ,שיש לעם כיום . איני מבין מדוע אם זה עובד במקומות רבים בעולם זה לא יכול להיות ישים במדינת היהודים ? בית עליון אכן נועד להגביל ולפקח על הבית התחתון מבחינת סמכויות חוקתיות שתהיינה בידו . רשות התכנון תשמש לפיקוח וייעוץ לכל גורמי הממשל והחקיקה בנושא . | |||
_new_ |
ישראל, דומני שהנחות היסוד שלנו שונות; | |||
|
|||
הנחת היסוד שלי היא שהציבור ינהל את חייו בעצמו ע''י ועדים שיבחר לעצמו וכולי וכולי, מבנה קהילתי. השלטון המרכזי יטפל אך ורק בנושאים שמעבר לכוחה של קהילה לטפל בו. אין הרבה כאלה, אבל הדוגמא הבולטת ביותר היא הבטחון. כל היתר - ישאר בידי העם וממילא לא יהיה צורך במשאלי עם. שנה טובה ומתוקה. נסים קישורים: המצע של תנועת אור ישראל - אינדקס.: http://www.ohrisrael.org/ODOT/praqim.htm | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |