פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
כריש שחור / טור שבועי
יורם המזרחי (יום שישי, 03/01/2003 שעה 20:16)




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מסתבר שקופי ענן כבר לא כריש
שמעון מנדס (יום שישי, 03/01/2003 שעה 22:42) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

- שחור הוא אמנם נשאר. בשבוע שעבר דיווחת בטור שלך על ההרג הסיטוני של אזרחים באפריקה. אתה העלית את התמיהה כיצד העולם הנאור שותק. אני הגבתי כי אם מדינאים אפריקנים, ובראשם מזכיר האו''ם, אינם מגיבים, משמע שהם מסכימים שההרג הרב הוא מעין מחזור טבעי.

הדברים שכתבת הפעם על היחס לו זוכה קופי ענן במולדתו, אכן מלמד שלפחות בני מולדתו ציפו ממנו למעט יותר. אינני יודע באם הוא היה מסוגל להביא יותר תועלת לאפריקנים בסיוע של העולם המערבי. אפשר שהוא יודע גם מהן מגבלותיו. אבל זה מזכיר לי מעשיה עם עזר וייצמן.

לפני הרבה שנים כאשר עיזר וייצמן היה שר בטחון, הוא סיפר בפורום מסויים, כי חיל האוויר שהוא עמד בראשו זכה לתקציבים שמנים, תודות למאמצי השכנוע שלו בדבר חיוניות כוחו של החיל - בהשוואה לתקציבים שקבלו חילות אחרים. ''אינני יודע אם גם חילות אחרים היו זוכים לקבלת תקציבים דומים. אבל דבר אחד אני בטוח, כל מפקד חיל, אם היה נאבק על תקציבו כמוני, אולי לא היה מקבל את אשר אני קבלתי, אבל בוודאי שהיה מקבל יותר ממה שקיבל''.
_new_ הוספת תגובה



יורם, ערב טוב. רשימתך מעניינת
אפרים כהן (שבת, 04/01/2003 שעה 0:05) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לגבי קופי ענאן הוא זוכה לתמיכה מאותן מדינות, למרות מה שהוא. הוא קנה קש העומד רק בגלל תפקידו הפורמלי, בתוך המבולקה שלקראת צלחמה. השחקן הראשי הוא בוש ועל פיו יקום דבר. יתכן שגרירה נוספת במועד פתיחת המלחמה, תביא לביטולה של המלחמה, גם בשל הוצאותיה הגבוהות כפי שציינת, אבל גם שאוטוטו אנחנו נכנסים עוד מעט למרוץ בחירות חדש. צפון קוריאה אינה פקטור ישיר, ממשל בוש כבר הודיע שיש בידיו למצות את כל התהליכים המדיניים בטרם יוחלט מה לעשות הלאה.

ולגבי הציונות, היא קיימת גם אם אנחנו לא מצהירים עליה בראש גלי. לכל גל התעוררות לאומית יש פיק ולאחריו דעיכה. וכיום אנחנו נמצאים בדעיכה, בפיזור נפש ובחיפוש אחר קרש הצלה ושאר דברים מוזרים. בסביבת גלובליזציה, פתיחות וקלות המרחקים כבל אינם פקטור קובע. סורגי הלאומיות נסדקים, אבל באופן מאוד משטה ומכשיל. עדיין קיימת אנטישמיות בנבכי החברה המערבית. החוק והסדר במדינות אלה מקשה על פעולתם של הארגונים האנטישמיים, אבל במצבים קיצוניים אפשר שתהיה הרחבה וגידול בפעילות האנטישמית שתפגע ביהודים בקהילות שונות. לישראל בגלות אין עתיד. קצב העלמות העם היהודי בגולה בזמנים מודרניים אלה הוא גבוה ביותר והוא הולך ומואץ. זוהי תופעה מקבילה המתרחשת לצד קיומה של אנטישמיות פעילה. כיום קרוב לחצי מהעם היהודי (כ-‏40 אחוז) יושבים בישראל, כ- 35 אחוז בצפון אמריקה והיתר פזורים במספר גושים גדולים (פריס, לונדון, דרא''פ, ארגנטיה, רוסיה ..... וכו'). בתוך 50-70 שנה צפויה העלמותם של היהודים והיטמעותם בסביבתם. יישארו רק הדתיים וקומץ יורדים ישראלים שינסה עדיין להישאר בקשר.
_new_ הוספת תגובה



הציונות קמה כדי לטפל/לפתור בעיית יהודים בגולה
יורם המזרחי (יום ראשון, 05/01/2003 שעה 3:21)
בתשובה לאפרים כהן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההנחה שלך שעתיד יהודי העולם,כיהודים,נמצא בסכנה כתוצאה מהתבוללות וכדו' קרובה למציאות,אך יש לזכור שבמאזן ההגירה / עליה מול ירידה,שינויים דמוגרפיים ואחרים בחברה הישראלית ( כפי שהיא נראית היום) אין סכוי לתפיסה הציונית.ישראל קמה מכח עליה המונית סוג הגירה עליו היא נשענת היום ותאלץ להשען בעתיד ולכן,לפי המשוואה, אין יהודים-אין ישראל כמדינה ציונית -יהודית.
_new_ הוספת תגובה



יורם היקר
נמרוד ברנע (שבת, 04/01/2003 שעה 21:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלום רב,
למרות שסוף השבוע אצלכם רק עכשיו מתחיל...
כמנהגי החדש אחלק את תגובותי לפי הפרקים אשר כתבת:
1. לאחרונה התוודעתי לכך שהדאבליו בג'ורג' דאבליו בוש ג'וניור היא קיצור של ווקר. ג'ורג' ווקר בוש ג'וניור נשמע כמו שם מעולה לקאובוי, וכך מתנהג מר בוש האיוול. מוביל את העולם למלחמה שרק תזיק לו ולבני בריתו. קראתי במוסף יום שישי של ''הארץ'' ראיון עם שר המשפטים בתקופת ג'ונסון ומנהיג תנועת המחאה נגד מלחמת וויאטנם ועכשיו האדם שמוביל את התנועה המחאה נגד המלחמה בעיראק - כולי תקווה כי הם יצליחו לשנות משהו, אבל בגלל שמה שדוחף את המלחמה מאחורי הקלעים זה האינטרס הכלכלי, של חברות הנפט האמריקאיות ושל כל התעשיינים שרוצים עוד כוח עבודה זול, עוד מקומות שבהם הם יוכלו למכור בהם תוצרותיהם וכדומה - אני בספק אם כמה צדיקים בסדום יצליחו למנוע את המלחמה הבאה. מה שכן - אם תנועות המחאה בבריטניה ובקנדה יהיו מספיק חזקות, אולי יהיה אפשר לצמצם את נזקי המלחמה. הרי כבר עכשיו גרמניה הודיע כבל עם ועדה (על זה היה הבעצם הקמפיין של שרדר לניצחון בבחירות) שהיא לא תיקח חלק במלחמה הנוראה הזו.
2. אחרי ששמתי לב מה קרה בפרק זמן מאוד קצר (אבעביות שחורות, נשק ביולוגי אצל העיראקים, הדלפות ממערכת הביטחון על חוסר המוכנות שלנו, ההוצאה של הערבים מן הכנסת וכ') הגעתי למסקנה שאליה הגיע גם מר אבנרי (שאני מסכים איתך שלאחרונה הוא קצת מבלבל בשכל, למרות שהוא אחד האנשים המוערכים עלי בזירה הישראלית) שמדובר בספין פוליטי בסדר גודל שמזכיר מערכות תעמולה סובייטיות, הרי מה שקורה ששרון מנסה להכניס לפאניקה את המדינה על מנת שלא יראו מה באמת קורה פה במדינה, אלא מרוב לחץ יצביעו למאפייה שבראשותו.
3. בנוגע להשתלטות התאגידים על העולם, לכך שהשואה האקולוגית שקורת כאן לא עוזרת לאדם אלא בעצם תהרוג את כולנו בסוף ועל תרבות הצריכה הנוראה - נדמה לי שדעותינו זהות. לצערי הרב רק השמאל ''הקיצוני'' (מרצ, הירוקים, ניידר וכ') והימין הקיצוני (מולדת, חירות, לה-פן וכ') מכירים בחשיבותה של איכות הסביבה. אולי יכולה להיווצר פה ברית בין הפאשיזם לדמוקרטיה.

נהניתי מכתיבך, אך צר לי שלא הבאת לנו יותר חדשות והלכי רוח מן הגולה הקנדית..
_new_ הוספת תגובה



(ללא נושא)
רעיה הרניק (יום חמישי, 09/01/2003 שעה 23:19) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לטור של יורם המזרחי-מהו או מיהו ציוני: זה לא כל-כך מסובך. ציוני הוא יהודי המאמין שזכותו וחובתו לקחת את גורלו בידיו, לשאת באחריות למעשיו, ולא להיות ''אורח'' אצל אחרים הקובעים את גורלו. כמובן, שהיה נח מאד, לו חיינו בחברהאידאלית והצלחנו להיות ''אור לגויים'' מה שבהחלטלא הצלחנו. אבל גם החייל האחרון על הרכס בזמן נסיגה ממלא תפקיד, אם כי לפעמים זה ניראה אבוד לגמרי.
נח מאד לחיות בן ''אחרים'' שאינך מרגיש אחריות למעשיהם. ''הגויים'' גם הם לא כולם טלית שכולה תכלת ,אבל זו לא האחריות שלך. אני נושאת בכאב ובזעם את האחריות על גורלי וגרל ארצי ועמי. נידמה לי שזו ''ציונות''. רעיה
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי