פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
סמרטוט אדום / טור שבועי
גדעון ספירו (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 17:35)


סמרטוט אדום - טור שבועי


גדעון ספירו




מלחמת פושעי המלחמה

סילוקם של סדאם חוסיין וחבר מרעיו מהשלטון והעמדתם לדין כפושעי מלחמה הינם מטרה ראוייה לתמיכה. כך גם פרוק וחיסול מאגרי נשק להשמדה המונית. מדובר בפושעי מלחמה שהשליטו משטר טרור בארצם ואחראים למותם של מיליוני בני אדם במלחמות שלא היתה להן כל הצדקה, כמו המלחמה עם אירן בשנות ה- 80 של המאה העשרים וכיבוש כוויית ב- 1991.

באחת, זו חבורה פשיסטית מתועבת.

אם כך, ישאל השואל, מדוע אתה מתנגד למלחמה שבוש יזם נגד עיראק? מה אכפת לך שהאמריקנים יעשו בשביל העם העיראקי את העבודה? (בינתיים, כפי שאנו רואים, אין פרצי שמחה של העיראקים על העזרה הזו, שזורעת אך הרס והרג בקרב האזרחים).
התנגדותי לפלישה האמריקנית-בריטית לעיראק, נעוצה באותן סיבות שהניעו את התנגדותי לפעולות הבריגדה האדומה באיטליה, או למלחמת לבנון.

מלחמות מנע להחלפת שליטים או משטרים שאינם מוצאים חן בעיני התוקף, הן מתכון לתוהו ובוהו בינלאומי. מלחמת מנע היא בסופו של דבר פעולת טרור של מדינה, שמתגלגלת למעשי טבח ורצח לא פחות אכזריים מאלה של המשטר אותו ביקשו הפולשים להפיל. זה מה שקרה בפלישה האמריקנית לוייטנאם או הישראלית ללבנון, והסכנה שאותו דבר יקרה עתה בעיראק הולכת ומתממשת.

בוש, במלחמה המיותרת הזאת שיזם כנגד פושע מלחמה אחד, מצוי עתה במסלול בו הוא עצמו יהפך לפושע מלחמה. מלחמת פ' בפ'.
בוש שובר את ההסכמה הבינלאומית שמעוגנת בעקרונות האו''ם באשר לפתיחה במלחמה, והוא נותן לגיטימציה לכל זב ומצורע להפיל משטר שלא נושא חן בעיניהם, אם הם מספיק חזקים לעשות זאת.

אם ניישם את דוקטרינת בוש על בוש עצמו, אין כל מניעה להפיל אותו באמצעות שליחת טילים מונחי לייזר על הבית הלבן והפנטגון ופלישה צבאית לארה''ב, ובלבד שלמדינה הפולשת יהיה כוח צבאי עדיף. היום עדיין אין מדינה כזו, אבל סין נמצאת בדרכה להיות מעצמה מספר אחת. תנו לה זמן ואם רק תרצה, וגם תוכל, אזי ארה''ב, לפי דוקטרינת בוש של מלחמת מנע, מחוסלת.

יש לא מעט שליטים ומשטרים שראויים להחלפה או הפלה, אולם הדרך אינה בפלישה על פי גחמות של מדינות שיתרונן בעוצמה צבאית, פלישות שיוצרות פשעי מלחמה חדשים.

שרון למשל, אינו פחות אכזר מסדאם חוסיין.

כמו סדאם, אף שרון יזם ויוזם מלחמות מיותרות, כמו סדאם אף שרון מוציא אנשים להורג ללא משפט, כמו סדאם אף שרון רודה במיליוני בני אדם בשיטות של רצח, השפלה ועינויים, כמו סדאם אף שרון מנסה לספח טריטוריות שכנות באמצעי אלימות, כמו סדאם אף שרון מערב את בניו בשלטונו, כמו סדאם אף שרון עוסק בפיתוח, יצור ואחזקת נשק להשמדה המונית, בהבדל ''הפעוט'' שהנשק האטומי-ביולוגי-כימי של שרון כשיר להפעלה. יש בין השניים גם אי אלו הבדלים, אולם קווי הדמיון של שני הטרוריסטים דיים להצדיק, על פי דוקטרינת בוש (ששרון הקדים את בוש ביישומה), מלחמת מנע נגד ישראל של מדינה כלשהי שכוחה הצבאי עדיף על זה של ישראל. עם כל התנגדותי לפשעי שרון וכנופייתו, אינני תומך בכך שמדינה אחרת, רחוקה וחזקה ככל שתהיה, תתחיל לשלוח טילים לתל-אביב ולירושלים ותפלוש על דעת עצמה לישראל לשחרר את הישראלים והפלסטינים ממלתעות שרון.



חופש עיתונות בנוסח סובייטי בארה''ב

כל תחנות הטלוויזיה בעולם החופשי והפחות חופשי הקרינו את תמונות חיילי ארה''ב שנפלו בשבי העיראקי. אמרתי ''כל''? טעות, רשתות הטלוויזיה של ארה''ב נענו כאיש אחד לבקשת הנשיא בוש ומזכיר ההגנה רמספלד לא לשדר את ''התמונות הקשות''. חופש המידע לפי אסכולת בוש ומרעיו לא כולל את זכות האמריקנים לדעת כי המלחמה שתיכננו לא פועלת לפי התסריט שלהם. בצדק העיר העיתונאי בוב סיימון, כתב סי.בי.אס. בישראל, כי הממשל האמריקני כתב תסריט של מלחמה טכנולוגית מהירה ונקייה, לפיה מקבלים אזרחי עיראק את צבא ארה''ב כ''משחררים''. אגדה זו התנפצה אל סלע המציאות. מתברר כי גם מתנגדיו של שלטון סדאם בתוך עיראק לא אוהבים את ''הסיוע'' האמריקני בצורת צבא פלישה, טילים ופצצות שמפיל על עיראק אסון הומניטרי, והם נלחמים בפולש וגורמים לו אבידות.

הם אומרים לאמריקנים: תחזרו הביתה ותנו לנו להפיל את סדאם בעצמנו.

הזרם המרכזי של העיתונות האמריקנית משמש עד כה כזרוע מוארכת של ממשל בוש. רק העיתונות הישראלית מתחרה באמריקנית בליקוק ישבנם של ראשי השלטון, שם כמו כאן.

דגם ללקקן כזה הוא הפרשן מטעם אהוד יערי. כאשר אחד השרים בממשל סדאם הודיע במסיבת עיתונאים כי ניתפשו שבויים אמריקנים ''ובקרוב הם יוצגו'', הגיב על כך יערי כי זהו ''דמיון מזרחי''. כאשר בערב הוצגו השבויים, המשיך יערי בפרשנותו כאילו לא אמר דבר שטות מספר שעות קודם לכן, לא אמר 'סליחה, טעיתי'. עיניו ולשונו של אהוד יערי תקועים כה עמוק ''בפי הטבור האחורי'' (כדימויה השנון של לימור בתכנית הטלוויזיה ''רק בישראל'') של הממשל האמריקני, עד שניתן להמשילו לסומא בארובה, מעין בובת מחשב שמזיז כלים על שולחן וירטואלי בטלוויזיה על פי לחיצות מקלדת של פקידה כלשהי בפנטגון.



''אני לא מייצג עיתון נאצי''

כתב ''מעריב'' ברומא, ששמו, על פי פרסומי העיתון, ''מנחם גנץ'', ניסה לראיין את זאהה חדיד, ארכיטקטית נודעת ילידת עיראק החיה היום באנגליה, ונתקל בסרוב.

לדבריה, לא יהיה זה ראוי להתראיין לעיתון ישראלי כאשר ישראל נמנית עם התומכים בהפצצות העזות על בגדד. ''תאר לך מצב'' היא אומרת, ''בו יהודי היה מתראיין לעיתון נאצי במהלך השואה''. אני לא מייצג עיתון נאצי'' אמר הכתב הנעלב.

חדיד לא מכירה את ''מעריב'', והיא כמובן לא יודעת שבעלי דעות נאציות כותבים טורים קבועים ב''מעריב'', ואילו אנשי שמאל, המתנגדים לפלישה האמריקנית לעיראק ולמדיניות הדיכוי של ישראל בשטחים הכבושים, גורשו מהעיתון.

בהזדמנות, כשאפגוש אותה, היא תעודכן.



נקודת אור בחשיכה

תקציב ביבי החדש שאושר בממשלה, הוא בבחינת פירמידה של גזירות. התקציב הוא בשורת איוב לעניים ולמעמד הבינוני. ככל שהאדם עני יותר, יסבול יותר. ככל שהוא עשיר יותר, יהנה יותר. היכן נקודת השבירה שתוציא רבבות לרחובות, שיעלו ויכבשו את משרדי הממשלה, תחנות משטרה, משרדי המטכ''ל, ולא יתנו לבעלי השררה להמשיך ולעשוק? לא נדע.

בינתיים, מי שיחטט בחור השחור שהתקציב מועיד לאזרחי המדינה, ימצא למרבה ההפתעה גם עששיות אור זעירות, שהן בבחינת נחמת עניים.

למשל, חרב הקיצוצים תעבור גם על אחד הפרויקטים הציניים, ולטעמי גם האכזריים ביותר, של מדינת ישראל והתנועה הציונית, שניקרא סל''ה (סטודנטים לפני הורים) במסגרתו מובאים לישראל צעירים ללא משפחות בתקווה שהוריהם ואחיהם יגיעו אחריהם. מטרת התכנית היא, למעשה, לגייס כמה שיותר צעירים כבשר תותחים לצבא הכיבוש בטרם יחלו ללמוד. כיום משרתים בצבא הכיבוש אלפיים צעירים שהגיעו במסגרת תכנית זו ועוד 400 ממתינים לגיוס (הפרטים לקוחים מ''הארץ'' 24.3.2003).

ממשלת ישראל והסוכנות היהודית מפתים צעירים מחו''ל (שמדרך הטבע באים ממשפחות בעלות אמצעים כספיים מוגבלים ביותר) במלגות לימוד, אבל בטרם מימוש המלגה משכנעים אותם (בשיטות תעמולה פשיסטיות) לסכן את חייהם למען פשע ההתנחלויות (לפי אמנת רומא ההתנחלויות הן פשע מלחמה), הפרות זכויות האדם והקולוניאליזם הישראלי.

דרך אגב, גם גרמניה הנאצית עודדה גרמנים צעירים מרחבי העולם ''לחזור למולדת'' ולהתגייס למשימות הנאלחות של המשטר. יש ממי ללמוד.

עתה, בגלל קשיי תקציב, ייסגר ברז המימון לתכנית נפשעת זו, ובאופן פרדורקסלי, תורם האוצר, מבלי שכמובן התכוון לכך, להצלת חייהם של צעירים יהודים מחו''ל שלא יתגייסו לצבא הכיבוש.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


ממתי אתה סומך על האו''ם? שבמילא לא שווה כלום
סוריא סהארה (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 18:14) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוכחה לכך הצגת הקרקס בשבועות שקדמו למלחמה והצגות בעבר וחוסר האונים כדוגמאת רואנדה ובכלל דרך הטיפול ביבשת אפריקה,ועדיין לא ניגמלתה מתסמונת פושעי המלחמה, והנאצים .קוד החופש,וקוד המילחמה ע''פי העולם התרבותי לא עובד על שכיננו הערבים,ועוד כמה יצורים בעולם המוזר והחולה בו אתה ואני חיים, וממתי כל מלחמה באשר היא צודקת? ויש לה רישיון לכך ! כבמשפט המפורסם ''במלחמה ובאהבה אין לחפש את הצדק,''איך אתה מעז להשוות בין סאדם הכלב הבגדדי לשרון, צא מיזה ומהר,מה גם שנראה לי כי לפעמים אתה כותב מה שאתה כותב רק בכדי סתם להרגיז,ואתה בודאי לא מאמין במה שאתה כותב , ,תגובתי היא רק לחלק מאשר כתבתה כי הפסקתי לקרא את היתר כי אתה חוזר על עצמך ,
_new_ הוספת תגובה



ההשוואה שלך בין סדאם לשרון היא בלתי אינטליגנטית
ישראל חריש (יום שישי, 28/03/2003 שעה 23:53)
בתשובה לסוריא סהארה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ביותר. שהרי אתה עושה, לכאורה, בהסתר ובהונאה, מעין השוואה נטולת כל ערכים ועקרונות הומניים ומוסריים.

שהרי ההבדל הגדול בין עירק לבין ישראל הוא אופי המשטר, שלטון החוק ודעת הציבור החופשי להחליט. ושרון עבר את כל המסננים האלה משום שאין בו כלום מכל מה שניסית להעליל עליו. שרון פעל ופועל במערכת דמוקרטית ומבוקרת, וגם אם תפצח בשירה לא תוכל להזים זאת. ואם לדעתה של המערכת הוא חרג ממנה ב- 1982, שהרי הוא שילם על זה בהרחקה. האם ראית מהלכים כאלה בעירק?

בעירק סדאם מרחיק יריבים ביריית כדור לרקתם או בגלגולם לנהר החידקל.

גם לגבי מדיניות החיסולים של ישראל (ולמה אתה אומר שזו רק מדיניות של שרון? הוא בטח לא המציא את המדיניות הזו) נכונה ומוסרית, בבחינת חיסול המחבל שבא לרצוח בך. אינני מאחל לך שתעמוד אי פעם בצורך להפעיל כוח שקול כנגד איום הבא מולך, אבל כלל זה מקובל גם במשפט הפלילי וגם בחוק הבינ''ל, כולל באמנת האו''ם (למספריה). אינני מבין כיצד אתה יכול לחשוב שלישראל אסור לסכל תנועה של מחבל מתאבד בדרכו לפיגוע? איזו מן איוולת זו לטעון שאסור לישראל לחסלו או ללכוד אותו.

שאם גם במקרה של פורץ חמוש הנכנס לדירתך, מאיים עליך, מפעיל כוח, או יורה יריית אזהרה מולך רשאי אתה להפעיל כוח שקול כנגד האיום הזה, עד כדי הפעלת נשק ופגיעה בפורץ והריגתו. בבירור משפטי מסודר תהיה לך הגנת הצורך גם ללא צורך לאמת או להוכיח כוונת מוקדמת לרצח. עצם כניסתו האלימה של הפורץ מצביעה על פעולה אלימה והיותו חמוש באקדח מקנה לו את האמצעים לממש את האפשרות הזו. לאדם המתגונן בדיעבד, אין כל צורך להוכיח כוונה, כי בעצם הכניסה של הפורץ הוא שירטט את כוונתו.
במצב של מחבל מתאבד, אפילו אין צורך להתחבט הכוונה, שהרי היא ברורה מלכתחילה. ומכאן שכל חברה הגונה ומוסרית חייבת לסכל איום זה על אזרחיה, בכל דרך חוקית והגיונית. חיסול ממוקד, חיסול מקדים, איך שלא יקראו לזה, היא הדרך הנכונה והבטוחה לסכל אלימות של מחבלים.

אין זה כלל מפתיע שאתה מתעקש לא להתייחס למערכת ערכים שונה בתכלית (חוקי היסוד והמוסר היהודי) מהנהוג בעירק - זה בהחלט גם מעיד על דרך חשיבתך הקלוקלת. שהרי בעירק סדאם עשה פוטש פנימי במפלגת השלטון תוך כדי חיסולים פנימיים כדי להבטיח את הצלחתו וכשביסס כבר את שילטונו לא שקט על שמריו. כדי לרומם את מעמדו ולהבטיח אותו, הוא יזם אלימות חיצונית ופנימית שפגעה בשכניו ובאזרחיו.

שרון הוא ההפך מכך, שרון הגיב ומגיב על אלימות בעלי מאפיינים דומים לאלימותו של סדאם. וההבדל הוא גדול.
_new_ הוספת תגובה



לחריש (1)
גדעון ספירו (שבת, 29/03/2003 שעה 1:51)
בתשובה לישראל חריש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעניין טענתך האינטלגנטית באשר לבחירתו של שרון אני מפנה אותך לתשובתי היותר אינטלגנטית ליובל, שם התייחסתי לנושא.

אשר לטענתך כי אם פורץ חמוש פולש לביתי אזיי מותר לי להרוג אותו, היא הנותנת. מדינת ישראל פלשה ופרצה לבתיהם ואדמתם של הפלסטינים, גונבת, שודדת והורסת את רכושם, ולכן, על פי אמות המדה שלך, מותר להם להרוג את כל שרי הממשלה את כל המתנחלים ואנשי הצבא על מפקדיו וחייליו בשטחים הכבושים שפרצו חמושים לרכושם.
_new_ הוספת תגובה



ישראל מתגוננת כבר 50 שנה נגד הסירוב של העם
טרה 001 (שבת, 29/03/2003 שעה 10:08)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השכן על מנהיגיו לדבר ולוותר על העימות האלים.
אהוד ברק הציע לעראפת פנים אל פנים בחסות הנשיא קלינטון- את כל מה שהוא רוצה כנקודת התחלה. בדיוק כפי שעשה סאדאת. עראפת בלחץ הקיצוניים אצלו- מפחד מהצעד שיביא לקבלת ההצעות- ותחת הדיבור השקרי שברק לא התכוון בכלל- בעוד שהצעתו היתה פומבית- ונוכח כל העולם- התחיל במסע רציחות חדש.
אתה קורא לזה המשך הכיבוש. ואילו ברק הוכיח בנסיגה מלבנון- שהוא פועל בכלל אחרת מהמנהיגים והמפקדים שכיהנו לפניו.
מי שאשם איפה בהמשך הכיבוש הוא מי שדחה את הצעותיו של אהוד ברק. יתר על כן הוא איבד את ההזדמנות- בדיוק כמו השליט העיראקי שיביא על ארצו הרס כפי שהיה בגרמניה בשנים 44-45.
בכלל אל משנה אם האמריקאים לא ישיגו את סאדם- כי הם ישובו לשם שוב- כי להם יש אינטרסים גלובליים- ואת זה סאדם שכל מטרתו הוא הישרדות אישית- לא מבין.
והערה- למי שמחכה כאן לטיל לא קונבנציונלי- ביום שנופל פה טיל לא קונבנציאלי- בגדד לא תהיה קימת..ואת זה הוא כבר יודע. וגם האיראנים אגב.
_new_ הוספת תגובה



(ללא נושא)
אלברט מונימי (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 20:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צורת החשיבה של הכותב המתקרא ''גדעון ספירו'' אופיינית למגיבים המתלהמים של ynet. הוא תומך כמובן בהפלת המשטר העירקי העריץ, אבל מתנגד לכך שארה''ב תעשה זאת. אלא שאת המעגל הזה אי אפשר לרבע, כמו ש''גדעון ספירו'' ודומיו בימין הלא-שפוי היו רוצים שיחשבו. מה שארה''ב עושה עכשיו בעירק עולה לה מיליארדי דולרים ביום. אף אופוזיציה מבפנים או מבחוץ, אף ''כח דמוקרטי'', שום ''מתנגדי משטר'' לא מסוגלים לגייס את המשאבים האלה. אז מה בעצם אומר לנו ''גדעון ספירו''? שמצידו, העם העירקי יכול להמשיך לסבול תחת שלטונו של העריץ ומצידו שכנותיה של עירק יכולות להמשיך להיות מאוימות על ידי נשק השמדה המונית (שלא תהיה טעות: הנשק העירקי לא מתחיל להתקרב בטווח שלו לארה''ב). להמשיך כך עד מתי? לנצח, בעצם, כי לעולם לא יהיה להם הכח לעשות מה שארה''ב עושה כעת למורת רוחו של ''ספירו'' וחבורת שוטי הטוקבק של ynet.
_new_ הוספת תגובה



מה יש לך מY-NET? אה? !!!!!1
איתי (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 22:45)
בתשובה לאלברט מונימי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הלוואי והמגיבים בYNET היו חצי רהוטים מגדעון ספירו, אז הייתי הרבה יותר נהנה לקרוא אותם.
חוץ מזה - לפי איך שזה נראה עכשיו - אחרי שסוף סוף הושלם כיבושה של עיר הנמל אום קאסר (או אולי מחר סוף סוף יצליחו להשתלט עליה?) - האמריקאים לא מצליחים להביא להפלת שום משטר, ואפילו אם יצליחו - ספק אם יקום שם משטר טוב יותר. וכן ראה הצלחתם המסחררת באפגניסטן ובכלל.
_new_ הוספת תגובה



האמריקאים חטפו אותה בתאומים. מה הם היו צריכים
טרה 001 (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 22:51)
בתשובה לאיתי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לעשות לפי דעתך..כשבאפגניסטן ישנם מחנות אימונים ומרכז של ארגון- טרור שפוגע בהם בכל מקום אפשרי.
אנחנו עושים בערך אותו דבר- כי גם בנו פוגעים בכל מקום אפשרי, רק שלו- היינו מעיזים להפציץ-כל דבר שזז-כמוהם היינו מקבלים כאן קואליציה של הפצצות כמו ביוגוסלביה על כל דבר שזז אצלנו.
לדעתי- לא מבינים כאן מספיק את האנלוגיה שבין האמריקאים ובין ישראל שעושה העולם המוסלמי- כל הזמן והרבה מאוד. ולצערנו בהצלחה לא מועטה.
_new_ הוספת תגובה



שמע - אני מקווה שזה יעבוד
איתי (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 22:57)
בתשובה לטרה 001
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להפציץ כל דבר שזז. נראה - בנתיים באפגניסטן לא הלך להם מי יודע מה והמשטר שם נראה כאילו הולך להתמוטט כל רגע. רק עכשיו קראתי על כך שבקשת האפגנים לסיוע בשביל לייצב את השלטון לא כל כך נענתה מצד האמריקאים. בכל אופן אני מאחל לאמריקאים בהצלחה אבל חושש שיותר סביר שיכשלו.
_new_ הוספת תגובה



בל ניתפס לחזיונות -נבואה ניתנה לטיפשים,....
סוריא סהארה (יום רביעי, 26/03/2003 שעה 0:31)
בתשובה לאיתי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



פנסיונר המתוקצב מכספי המדינה מצליף בה ללא רחם
אפרים דולב (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 20:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מן ההגינות והיושר האישי שהאדון הנכבד היה מוותר על הכספים שהוא מקבל מהמדינה (המגיעים לו עפ''י חוק) שהוא כה בז לה ופונה לקבל סיוע הומניטרי ממוסדות האו''ם, ארגוני זכויות האדם, אש''פ וכיוצ''ב.

הצביעות וההתחסדות זועקים לשמיים.
_new_ הוספת תגובה



ולמה שהוא ישאיר את הכסף שלו למדינה? [*]
מי שזוכר (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 20:36)
בתשובה לאפרים דולב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[*] הוסר ביטוי מתלהם.
_new_ הוספת תגובה



בקשר למתיישבים בשטחים- למה סתם לקלל אותם.
טרה 001 (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 21:02)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא שאני בעדם, רק שהם חושבים שמול מליון ערביי ישראל מותר ליהודים להתיישב בכל מקום. אצלנו כאן בכל יום קמה 'התנחלות' של בדואים ליד הכביש. שלשה חדשים לא הייתי על הכביש וכבר יש שכונות חדשות.
ומעבר לכך כפי שכתבתי בהודעה אחרת מהיום- גם אם יורדו כל ה- 200 אלף- שום דבר לא ישתנה ביחסם של המגורשים מ- 48 בניהם ובני בניהם- כמעט בדיוק כפי שהיהודים חלמו על ציון הם חולמים על יפו וחיפה. ומי כמונו יכול להבין אותם. 2000 שנה- הם יחלמו ואכן עוזי ברעם- אמר זאת כך:
''אנחנו חלמנו 2000 שנה- עכשיו תורכם !.''
_new_ הוספת תגובה



המתנחלים בשטחים הם איום חמור על שלום המדינה
מי שזוכר (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 22:18)
בתשובה לטרה 001
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ועל שלומנו הפרטי והאישי.
ואם עוד לא הבנת את זה, לבסוף תבין, חבל רק שזה יעלה בדם רב.
_new_ הוספת תגובה



המתנחלים אינם מסכנים אלא את עצמם. תפיסת הבטחון
טרה 001 (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 22:46)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

של ישראל-מזה שלושים ושש שנה-הינה שיש להחזיק בגב ההר ובבקעת הירדן. אם כי השלום עם ירדן והעובדה שלצ.ה.ל יש את העצמה להדוף התקפה אפשרית ממזרח- מאפשרות לשקול אחרת ואולי די בשלושים שנה ומעלה להירגע קצת. את המניעים הדתיים בכלל אני לא מקבל- כי מקורם באפשרויות שנפתחו לאחר ששת הימים- ובאותה מידה אפשר היה להיאחז במלכות שלמה-..כפי שכמעט טעו לעשות לאחר המלחמות עם מצרים--בשארם א-שייך, שארם א-שייך.
אבל..כל עוד וכ'..המתנחלים יושבים בשטח שממילא וכו'. הבעיה היא שאנשים שנגד כיבוש מכל סוג שהוא- מנסים להכתיב מדיניות- אבל זה לא אומר שלישראל
אינה נשקפת סכנה נגיד מסוריה-רק דוגמא קטנה. ואכן ראינו לפני המלחמה הנוכחית בעיראק כיצד מתנהגות אומות 'שקולות' אבל אינטרסנטיות כמו צרפת ואחרות- שלהן באמת לא נשקפת סכנה- ושללא היסוס יחליטו נגדנו- גם אם לא נהיה בשטחים-נגיד בזכות השיבה.מה איכפת להם. ושלא יהיה לך ספק-כי אף אחד לא אוהב את החזק, וגם את היהודי..וזה כבר למדנו. והפלשתינאים כידוע- תמיד אבל תמיד היו ויהיו חלשים. מזה מאה שנה - הם מחפשים מה לגנוב, את מי להרוג, ואת מי אפשר לשנוא בגלל שהם מה שהם.
ורק בגלל זה שהם לא קיבלו אותנו ואת זכותנו למדינה הם במצבם הפוליטי והכלכלי. ומי ישנה את זה- רק הם בעצמם. כמו שאנחנו עשינו. אגב את סאדאת הצלחתי לראות- וגם להבין שצדקנו..אז. הוא רצה להחזיר את כבודו במלחמה- ולכן הוא פתח בה. ואף על פי כן נרצח.
_new_ הוספת תגובה



כל אחד מנסה להשפיע על המדיניות על פי השקפתו
מי שזוכר (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 23:01)
בתשובה לטרה 001
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה רע בכך?
מה הקשר בין גב ההר או הבקעה לבין התנחלות בלב חברון?
_new_ הוספת תגובה



קריסה ולקחה 4. אני לא בעד התנחלות בכלל..
טרה 001 (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 23:26)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובחברון בטח לא- ולו רק כי ישנם שם בסביבה כמעט 170אלף איש עויינים שחלקם גם רוצחים.
מאידך- אי אפשר- לבוא..[הנה] ולצעוק נגד הכיבוש ובעד הצדק ובעד ונגד..נגד מה שעושים ו/או שלא עושים. ואם יורשה לי-לחזור למה שאני יודע-ומקשר למעשה ההתנחלות- אז כבר במלחמת השחרור שהופסקה כי בן גוריון החליט שדי ישראל השתלטה על שטח שמעבר למפת החלוקה-צריך לעשות מדינה. גם כי את ירושלים ממילא הפסדנו ללגיון-זה שד''ר מוטי גולני וגם אורי אם איני טועה מחשיבים רק כמיליציה אבל הוא זה שכבש את העיר העתיקה-סילק את הפלמ''ח משם..והצבא המצרי היה כבר ברמת רחל-ולכן מצור היה גם מדרום.
לכן גבולות המדינה נקבעו לפי הסכמי שביתת הנשק. זה מה שהיה פחות או יותר. וירושולים מחולקת למי ששכח.
רוצים לחזור לזה..תפאדל..אני לא !.
ולעומת זה..[לקרוא במילעיל] ביוני 67 החליט לעניות דעתי השליט המצרי נאצר שלפני מותו הוא מנסה לתת רבנצ'-לעלבונו בכיס פלוג'ה-ונוצר מצב חדש- והמתיישבים פשוט נצלו את המצב בעזרת אידאולוגיה או השקפה דתית- אבל שלא יהיה ספק- הם מוכיחים כל יום מחדש- שהקסאם--יטווח על כפר סבא--במקרה שנצא משם.
למה ? ככה.
_new_ הוספת תגובה



טיעון זול ושחוק שלא ראוי לתגובה
אפרים דולב (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 21:03)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתה היית מוותר על מה ששלך בדין?
דוד סיון (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 20:39)
בתשובה לאפרים דולב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה היית מוותר על פנסיה שמגיעה לך בדין?

אני מניח שלא, מר דולב. אני גם מניח שאתה לא מוותר על זכויותיך כאשר אתה מבקר את המדינה.

אני מציע לך לחפש אמצעי שיכנוע אחרים.
_new_ הוספת תגובה



יש להשוות תפוח לתפוח
אפרים דולב (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 21:08)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מותר וצריך לבקר את המדינה. אם קראת את דבריי לא קראתי למנוע ממר ספירו את המגיע לו כחוק אלא הדבר צריך לבוא מיוזמתו. אדם שבז למדינתו, למורשתה, לצבאה, למוסדותיה השלטוניים, למנהיגיה שנבחרו כחוק, לדגל, להמנון, לאזרחים, ובעצם למה לא ? לא ראוי שמבחינה מוסרית ידרוש ויבקש לקבל פנסיה מאותה ישות.
_new_ הוספת תגובה



מותר להניח שדבריך חלים גם על אנשי ימין מסוימים?
אליצור סגל (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 21:12)
בתשובה לאפרים דולב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הוא מקבל את מה שהופרש משכרו כדין
מי שזוכר (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 22:19)
בתשובה לאפרים דולב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה בדיוק מטריד אותך?
_new_ הוספת תגובה



לא מדוייק
אפרים דולב (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 22:33)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שהופרש משכרו של מר ספירו במשך השנים הוכנס לקרן פנסיה או ביטוח מנהלים ממנו מופרשים לו כספי הפנסיה החודשית שלו. המדינה משתתפת בסכום של 1700 ש''ח כמדומני מתוך העלות הכוללת.
_new_ הוספת תגובה



שטות מוחלטת
מי שזוכר (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 22:59)
בתשובה לאפרים דולב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפרשת המעסיק הנה חלק משכרו של העובד
_new_ הוספת תגובה



שוב לא מדוייק. גש ובדוק שנית.
אפרים דולב (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 23:22)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית כל לא ידוע לי האם מר ספירו הפריש בכלל כספים לקרן פנסיה. כידוע לך, הנ''ל נזרק מכל מקום בו כף רגלו דרכה. במידה והוא לא הפריש שום כסף או הקרן ריקה אזי המדינה משלמת לו את הפנסיה מביטוח לאומי.
_new_ הוספת תגובה



אפרים דולב, איש כלבבי
גדעון ספירו (יום רביעי, 26/03/2003 שעה 1:09)
בתשובה לאפרים דולב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דולב כותב כי ''ספירו נזרק מכל מקום בו דרכה כף רגלו'' ולכן מניח בחורנו כי לא חסכתי כספים בשום קרן פנסיה ולכל היותר המדינה משלמת לי פנסיה מהביטוח הלאומי.

אני מאד אוהב חבר'ה לצים כמו דולב, כי הוא כנראה מהשב''כ. רק אנשי שב''כ יודעים עליי דברים שאני לא יודע על עצמי. עד שקראתי את דבריו של דולב סברתי שהיו בכל זאת כמה מקומות שלא זרקו אותי מהם, אבל תמיד לומדים דברים חדשים, ועל כך אני אסיר תודה.

עתה כמובן אני עומד בפני חידה. אם זרקו אותי מכל המקומות, אז איך זה באמת שצברתי זכויות פנסיה? סוגייה מעניינת, ובחקירה הקרובה שאוזמן אליה בשב''כ אבקש מהם הסבר מניח את הדעת לקושיה.

חוץ מזה דולב מגלה גם קצת בורות, וזה לא מתאים למי שאמור לדעת הכל. אם, למשל, כדברי דולב, הביטוח הלאומי משלם לי את הפנסיה (סתם, רק נניח) אז הוא היה צריך לדעת כי כאזרח שחי כאן לצערי שנים רבות, שילמתי מכוח חוק דמי ביטוח לאומי, ואלה מוחזרים עתה, שוב מכוח חוק, כגימלה או קיצבה, או פנסיה.
כלומר, מדובר בכספים שלי שחסכתי לאורך שנים, שאסור לי, גם אם רציתי, לוותר עליהם.
אולי בכל זאת מילאתי כאן מצווה וסתמתי לדולב חור בהשכלה.
_new_ הוספת תגובה



כל אחד והאנשים שלו...
מי שזוכר (יום רביעי, 26/03/2003 שעה 10:45)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אני עומד מאחורי דבריי
אפרים דולב (יום רביעי, 26/03/2003 שעה 12:40)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן נזרקת/פוטרת/התפוטרת מכל מקום בו עבדת (במוקדם או במאוחר). גולת הכותרת היא פסילתך משרות המדינה, דבר חסר תקדים בחריפותו.

ספר לנו, מדוע אף עיתון מודפס ומכובד (לא מקומון או לוח מודעות) לא מעסיק אותך ?

ספר לקוראים איך הורשעת בדין לפני מס' חודשים בהוצאת דיבה בתביעה שהוגשה ע''י קצובר מקררית ארבע ונדרשת (בין אם אתה או העיתון) לשלם פיצויים של 80 אלף ש''ח.

שתף אותנו גדעון...
_new_ הוספת תגובה



מה זה קשור לפנסיה?
מי שזוכר (יום רביעי, 26/03/2003 שעה 12:52)
בתשובה לאפרים דולב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לדולב הצמא למידע
גדעון ספירו (יום רביעי, 26/03/2003 שעה 22:17)
בתשובה לאפרים דולב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני יכול להשיב ריקם את פנייתך האדיבה, ועל כן אני נענה לבקשתך לשתף אותך בקורותי.
נתחיל במשפטי לשון הרע. בנושא זה המאזן שלי דווקא חיובי ביותר. הגשתי לא מעט תביעות בגין לשון הרע וזכיתי בכולן, וכצ'ופר גם שיפרתי את מצבי הכלכלי. לא אלאה אותך ואת הקוראים האחרים בכל המשפטים, אסתפק באזכור שניים. בבית המשפט העליון מצוי תקדים על שמי, לאחר שהגשתי תביעת דיבה נגד ''מעריב''. ההליך המשפטי עבר את כל הערכאות, שלום, מחוזי ועליון, וזכיתי בכולם. תביעה אחרת הגשתי נגד יוסף לפיד, היום שר המשפטים, וגם זו הסתיימה בצ'ק חביב שהוא הזרים לכיסי.
מהעבר השני, הגישו נגדי בכל שנות עבודתי העיתונאית שתי תביעות על לשון הרע. באחת זכיתי, (כלומר התביעה נגדי נידחתה), זה קרה לא מזמן, ואילו בתביעה אחרת, זו של המתנחל הגזען קצובר, הפסדתי. מדובר בהפסד שהוא יותר טכני מאשר מהותי. שופטת השלום ושלושת שופטי המחוזי שדנו בתביעה לא קבעו שמה כתבתי על קצובר, היינו שהוא גזען בנוסח הקו קלוקס קלן, לא היה נכון. בכתב ההגנה טענתי ''אמת דיברתי'' והגשתי שורה של מוצגים מדברי קצובר המוכיחים כי הוא גזען ניקלה ושפל, כמו למשל החלטת מועצת קרית ארבע בראשותו שהחליטה לקרוא רחוב על שמו של מנהיג ''כך'' הרב כהנא (שבית המשפט העליון אמר עליו כי דעותיו ודרכי התבטאותו מזכירים את ההתבטאויות הגזעניות בגרמניה הנאצית נגד יהודים) ודבריו של קצובר על הרוצח גולדשטיין שהוא ''יהודי יקר'' וכן הסכמתו להפיכת קבר גולדשטיין בקרית ארבע לרחבה מפוארת ומקדש עלייה לרגל ליודונאצים למיניהם. השופטים פסקו כי הייתי צריך לצרף עובדות אלו לרשימה משום ש''הקורא הסביר'' לא בהכרח יודע את הדברים אלה. זו היתה קביעה שרירותית שהוכיחה כי גם השופטים אינם מוגנים מהסחף הימני והתקרנפו בהתאם; שהרי כבר נפסק בעבר כי כאשר מדובר באישיות ציבורית כמו קצובר, שנימצאת תדיר בחדשות, אין צורך כי הכותב מאמר פובליציסטי יגבה כל הבעת דעה בציון עובדות שהן בידיעת הציבור.
דרך אגב, הוא לא קיבל 80,000 ₪ כפי שכתבת אלא רק חמישים אלף, ואותם שילם עיתון ''ידיעות אחרונות''.
מכל מקום, מקרה קצובר אינו יכול לשנות את עובדת היסוד, שבכל מה שקשור למשפטי לשון הרע היתה לי הצלחה מסחררת.

אשר לפרשת העמדתי לדין כעובד מדינה. אני סוחב על גבי שורה של הרשעות המכונות בפי ''הרשעות שיש עימן כבוד''. הפרשה הנ''ל ניכללת בקטגוריה זו. בימי מלחמת לבנון נימניתי עם מייסדי תנועת ''יש גבול'' , ופירסמתי מספר ניכר של מאמרים ומכתבים המבקרים בצורה חריפה את הפלישה ללבנון וקראתי לחיילים לסרב להשתתף במלחמה ובפשעיה. כמו כן תבעתי להעמיד לדין את שר הביטחון שרון והרמטכ''ל איתן בגין ביצוע פשעי מלחמה. בעקבות זאת הייתי עובד המדינה הראשון, ועד כה גם היחיד, שהועמד לדין על פי חוק שלא נעשה בו קודם לכן שימוש, לפיו אסור לעובד מדינה בכיר לבקר פומבית את מדיניות הממשלה. המשפט עסק בשורה של שאלות עקרוניות, ונימשך שלוש שנים. עמדתי ועמדת פרקליטי היו שעובד מדינה אינו חדל להיות אזרח וזכויותיו הדמוקרטיות, כמו חופש ביטוי, אינן מוקפאות. לכן צריך לפרש את החוק כך שהאיסור על ביקורת פומבית חל רק על שעות העבודה אבל לא לאחריהן. עובד מדינה אינו רכוש הממשלה 24 שעות. הגנתי במשפט על עמדותיי, ניצבתי מאחורי מעשיי ונזפתי בשופטים על שהם מעזים בכלל להטיל ספק בזכויותיי לבקר את הממשלה. אין להסכין עם כך שהמדינה דורשת מחבריי וממני לסכן את חיינו במלחמות שווא, ובה בעת תמנע ממני את זכות הזעקה והמחאה, לשאול ''למה''?
השופטים היו חבורת מלחכי פנכה של ממשלת החרפה והזדון והרשיעו אותי על התבטאויותיי נגד המלחמה. אני נושא עימי הרשעה זו בגאון ובגאווה.
פרקליטות המדינה ניסתה למנוע ממני גם את הגימלה, אבל נשיא בית המשפט העליון דאז מאיר שמגר, חסם אותם. כך שזכיתי לדעתי פעמיים: גם פוטרתי ממשלת הדמים בגין מחאותיי, וגם אני מקבל מזה 18 שנים גימלה . שימותו הקנאים.

אני בטוח,דולב, שתשמח לשמוע שממרבית מקומות העבודה בהם עבדתי לא סולקתי והעניינים התנהלו על מי מנוחות.

לעניין כתיבה בעיתונים: כתבתי ועבדתי בשורה של עיתונים, והכל זרם בשובה ובנחת. היו עיתון או שניים בהם הפסקתי לכתוב בשנים האחרונות, משום שהעורכים לא היו מוכנים להמשיך ולפרסם את דעותיי בחריפות שאיפיינה אותן. הם הציעו לי להמשיך לכתוב תוך ''ריכוך'' ו''מיתון'' עמדותיי.
לכך לא הייתי מוכן. ואני שמח שלא התכופפתי.
יחד עם זאת, אתה בוודאי תתנחם בכך, כי יש עדיין מספר ניכר של עיתונים מכובדים בעולם המפרסמים אותי (בגרמניה, אנגליה, ארה''ב ועוד) ואני מרואיין בשורה של תחנות טלביזיה. בימים אלה הוקרנה בערוץ הטלוויזיה של הבי.בי.סי תכנית על מרדכי ואנונו ונשק השמדה המוני בישראל, בהשתתפותי.
_new_ הוספת תגובה



גדעון, יש לך סיפור חיים לא רגיל ומאוד מיוחד
אנה (יום חמישי, 27/03/2003 שעה 15:33)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל הכבוד על ההתעקשות והמאבקים
_new_ הוספת תגובה



מעניין שכשהשופטים חושבים שאתה חוטא אז הם
ישראל חריש (שבת, 29/03/2003 שעה 0:03)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''מלחכי פינכה''. אם כך, אתה צריך להכין הרבה ''פינכה''.

וחוץ מזה אתה גאה בכל הרשעה שזכית בה. מעניין אם למדת משרון שגם הוא גאה מתוצאות ועדת כהאן.
_new_ הוספת תגובה



לחריש (2)
גדעון ספירו (שבת, 29/03/2003 שעה 2:17)
בתשובה לישראל חריש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין קואורדינציה טובה בין היד שלך לראש. האצבעות מכות על המקלדת כאשר הראש מבובל ואז יוצאות לך אמנם מלים, הן מצטרפות לתכנים לא קוהרנטים. זה נכון שאני גאה בהרשעותיי משום שהן כרוכות בפעילות שלי נגד הכיבוש והפרות זכויות האדם שישראל מבצעת בשטחים הכבושים. בנושא זה חבריי ואני עושים כאן אותה עבודה שהמדען סחרוב, חתן פרס נובל לשלום, עשה בשעתו בבריה''מ - מאבק נגד עוול ואי צדק.
קשה להבין כיצד אתה קופץ מגאוותי על הרשעותיי לעבר שרון שלטענתך היה גאה במסקנות ועדת כאהן. הלהיטות שלך להתנגד לי מביאה אותך לפגוע בגיבור חלומותיך פושע המלחמה שרון. ראשית, אין סימטריה בנושאים. אני הורשעתי בגין התנגדותי למלחמה ולהרג ושרון הורשע באחריות על לטבח שהתרחש במחנות הפליטים סאברה ושאתילה בלבנון. המעט שאפשר לאמר לזכותו של שרון, שהוא לא גאה במסקנות ועדת כהאן, וסבר (בניגוד לעמדתי) שהיא גרמה לו עוול. עתה אתה בא ומנסה לקחת משרון גם את המעט הזה. עם אנשי ימין כמוך, שרון לא צריך אויבים.
_new_ הוספת תגובה



מה בכלל מעניין אותנו מה השופטים חשבו.
טרה 001 (שבת, 29/03/2003 שעה 10:01)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישראל מנסה למנוע הרג של ישראלים. את זה היא מנסה לעשות כבר יותר מחמשים שנה.הרג הספורטאים במינכן-מוכיח שכל התיזה שלך על פשעי מלחמה ב'איזורים הכבושים' הם ענין של מינוח. לפי זה על הישראלים לחכות ברחוב וויצמן בכפר סבא- למחבלים מקלקיליה. או במלון 'פרק' בנתניה ובשוק הירקות לאלה שבאים מטול כרם- שבעיניך ובעיניהם כמובן הם לוחמי חרות.
בגלל זה הוקמה אלפי מנשה כדי לצפות וגם לספוג את כוונות הרשעים האלה. עכשיו מאשימים אצלנו- עוד כמה כמוך שישראל אינה מאפשרת לפלשתינאים להכריז על מדינה-ולייצב את האיזןר. בעוד שהם בעצמם מכריזים ולאחר אוסלו אפשר להאמין להם- שהם לא יקימו מדינה בשטח שהאו''ם הקצה להם- לעומתם כידוע ישראל קבלה על עצמה ב- 48 בהכרזת המדינה את הקו הירוק.
ב- 67 הם ניסו שוב. וב- 73 שוב. הם כנראה מקוים וזה בהנהגת הקיצונים שלהם- שישראל תחדל להתקיים.
ובינתיים שני הצדדים הורגים אחד בשני- ומי אשם בזה זה ממש לא משנה כי השאלה היא איך מפסיקים את זה.
בפעם האחרונה-ב-‏48 היתה מכה בהלם ו- 700 אלף פלשתינאים נאלצו להסתלק מכאן. ההיסטוריה כידוע חוזרת על עצמה- וראה מלחמת עיראק- 91 ועתה שוב.
לכן אם האמריקאים לא יצליחו הפעם הרי ב- 2014 שוב יארזו 4 מליון פלשתינאים את המזוודות. אם לא קודם.
והכל כי בכלל שלא משתנה פה כלום. הנה ביבי חוזר ובגדול.הרי את דבריך בנוסח זה-כתבת כבר לפני עשרים שנה ובאותו הנוסח. ודור לדור יביע אומר. שרון שנמצא חייב באיזה דיון חזר בגדול..ז''א בהיסטוריה חשובים המשפטים שלו- בערך כמו השלשולים שהוא הוף בחוותו בזמן החריש. וצדק אורי דין- מי שלא רצה אותו כשר בטחון קיבל אותו כראש הממשלה.
ואתה עם המאבק שלך בתחנות הרוח- ובצדק- ממשיך וטוען אותו דבר- ולא למדת שום דבר.
ופשעי מלחמה ?- לו היינו עושים עשירית מהאמריקאים בעיראק- אולי היה על מה לדבר. בינתיים מתברר שישראל עובדת עם פינצטות..וסיכות.
_new_ הוספת תגובה



אפרים, פנסיה זה דבר שספירו קנה
דוד סיון (יום רביעי, 26/03/2003 שעה 5:05)
בתשובה לאפרים דולב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במשך השנים שעבד בשרות המדינה ספירו, או כל עובד אחר, צבר זכויות פנסיוניות בכדי שיוכל לנצל לאחר שיפסיק לעבוד. אין לכך שום קשר ליחסו או להערכתך את יחסו לאותו מוסד שבו עבד ובאמצעות הסכם איתו גם צבר זכויות פנסיה.

נראה אותך לוותר על זכויות פנסיה שצברת בזמן עבודתך אצל מעביד שהיום אתה לא יכול לתמוך במעשיו. צא וחשוב כמה מגימלאי קרנות הפנסיה של ההסתדרות חושבים עליה כמו שגדעון חושב על המדינה. וויתור שלהם הזכויות שלהם (לפי המלצתך) היה ודאי מקל בהרבה את בעית הגירעונות האקטואריים.

בקיצור אין קשר בין פנסיה ובין עמדה/הערכה של המוסד בו עבדת.
_new_ הוספת תגובה



התפוחים שלך, אפרים, נפלו רחוק מן העץ
דוד סיון (יום רביעי, 26/03/2003 שעה 19:04)
בתשובה לאפרים דולב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספירו לא צריך לדרוש כלום מאף אחד.

ישנה הקרן שצבר שמשלמת לו את המגיע לו לפי לוח זמנים קבוע בחוק. אין גם סיבה שיוותר מרצונו על אמצעי הקיום הזה אלא אם נפטר, חס וחלילה, ואין לו יורשים.
_new_ הוספת תגובה



דוד, מה לך כי תסנגר עליו ?
אפרים דולב (יום רביעי, 26/03/2003 שעה 22:09)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספירו חי במדינת ישראל, נהנה ממשאביה משמנה וסלתה, ובמקביל מתעלל בה בחסות הדמוקרטיה. מן הראוי שיעשה אחת משתיים (כבחירה הוגנת ולא ככפייה) :
1. יעזוב את המדינה.
2. אם בכל זאת הוא מעדיף להישאר עמנו אזי עליו להתנזר מכל משאבי המדינה ולא לבקש או לדרוש ממנה דבר.
_new_ הוספת תגובה



מה אתה סח?
מי שזוכר (יום רביעי, 26/03/2003 שעה 23:03)
בתשובה לאפרים דולב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספירו הוא אזרח המדינה כמו כולנו והוא אוכל את החרא שהמדינה מאכילה אותו כמו את כולנו והוא מביע את דעתו על העניין כמו כולנו.
_new_ הוספת תגובה



כספי הפנסיה של ספירו שמגיעים לו בהחלט עינינו שלו
סוריא סהארה (יום רביעי, 26/03/2003 שעה 18:30)
בתשובה לאפרים דולב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובכלל מה זה שייך לדעותיו באשר הן, בחברה מתקדמת ודמוקראטית כביכול שלנו חשוב שיהיו גם אנשים כמותו, זכות כל אחד להגיב אך לא בצורה פרועה ובלי פסים אישיים ניתן לענות בקול קשה אך דחילק מה לפנסיה ולזה
_new_ הוספת תגובה



ספירו קראתי רק 10 שורות.
טרה 001 (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 20:56) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מכיון שאני יודע בערך את דיעותיך. אתה פשוט לא מחבר את המציאות המתחדשת- לא מוכן לשנות את דעתך על העולם הדפוק..ולא מודע שהמשפט בנוגע למלחמה נגד שליטים הוא רלבנטי גם למלחמה שבסוף- נערה נגד היטלר, שבגדול היתה מלחמה להחלפת המשטר. אגב זה לקח 6-9 שנים עד שהעולם הבין מי נגד מי.מ-‏33 עד 41.
לכן כל מקרה צריך להידון לגופו. מה שייך לבנון לעיראק. מלבנון היה איום ישיר כמו גם היום על הגליל.
וישראל נמצאת גם ושוב באותה חזית לצערנו של יהדות העולם שלפני מלחמת העולם תחת איומי היטלר להשמידה.
תבין לא להילחם בה-כמו הפלשתינאים- אלא להשמידה. וסאדם עשה בדיוק אותו דבר- בנסותו להקים כור גרעיני- שיאיים על מדינת ישראל. ואתה בא עם השטיקים הישנים נגד כל משטר ישראלי-שרק מנסה לשרוד במציאות המחורבנת שנכפתה עלינו-רק בגלל שבכלל באנו הנה. האבא והאמא שלי והסבא שלי-לפחות חשבו ככה. שהם הניצולים מהיטלר. אבי עלה עוד קודם ב- 31.
עכשיו לאחר שבעים שנה שוב חצי העולם דורש שנסתלק-מהשטחים וחצי מהערבים דורשים שבכלל נסתלק מכאן. אחר כך באים כל מיני מספרי סיפורים 'ישנים וחדשים' ומספרים שבכלל כל המלחמות היו יזומות..ושאנחנו קולוניאליסטים עלובים..וסופנו יהיה כמו כל הקולוניאליסטים שגורשו מהארצות שבהם ישבו ודיכאו את האוכלוסיה. [דיכאו אגב דומה לדכאו]
אז אחרי מה שקרה בשואה-[וסליחה שאני נזקק לזה- אבל זה רק נגד מי שאינו מודע להשוואות שהוא עושה-]
ומה שקרה ביום הכיפורים ההוא- שדוקא שרון היה בין אלה שבלעדיהם וכו' ואביגדור גם...אני לא מאמין לאף אחד- לא למצרים לא לסורים ולא לפלשתינאים. אפילו לא לאמריקאים..עם כל הכוונות הטובות. אגב אין לי דבקות מיוחדת בשטחים- אבל אני מבטיח לך- שגם נוריד את כל המאתיים אלף- שום דבר לא ישתנה כאן. אפילו את הכסף לא נחסוך כי יצטרכו ליישב אותם נניח ליד בית ניר- נורא יפה שם..כדאי לך לבקר. ואולי קצת בנגב..ומי שמשלה את עצמו שהשנאה של הפלשתינים תפחת חי באשליות. צר לי. אבל אתה יכול לנסות !.
_new_ הוספת תגובה



אי דיוקים לא כל כך חשובים (אלא אם מחפשים את האמת)
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 21:10) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בין שלל ההבדלים הלא-כל-כך-חשובים לדעת גדעון ספירו בין סדאם, בוש, ושרון אפשר, אולי, להצביע בזהירות על כך שהם נבחרו בבחירות דמוקרטיות (שרון, לפחות. אינני יודע כיצד לקרוא להליך המוזר שעמד בבסיס בחירתו של ג'ורג' בוש), וניתן יהיה להחליף את שניהם בהחלטת עמם. את ערפאת, אסאד, סדאם ועוד אי אלו מחבריו של ספירו, לא ניתן להחליף בצורה זו, אבל גם אין צורך. הם הרי תמיד צודקים.

באשר לזאהה חדיד. היא לא נולדה בעיראק, אלא בלבנון. מגיל צעיר היא כבר חיה באנגליה. היא אמנם לא מתראיינת לעיתון ישראלי כשישראל תומכת בהפצצות בבגדד, וגם לא התראיינה בעבר, כשזה לא היה רלוונטי. אין לה, לעומת זאת, שום בעיה להתראיין לעיתונים בריטיים. כזכור - הבריטים אינם 'תומכים' בהפצצות, אלא מפציצים בעצמם.

קישורים:
זאהה חדיד מתראיינת לגרדיאן הבריטי, 3.2.2003: http://www.guardian.co.uk/g2/story/0,3604,887593,00....
לא שייך למאמר, אבל בכל זאת: האתר של זאהה חדיד.: http://www.zaha-hadid.com/
_new_ הוספת תגובה



ליובל - על חברים ועל דיוק בעובדות
גדעון ספירו (יום רביעי, 26/03/2003 שעה 0:41)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית, אני מבקש מיובל רשות לבחור לי את חבריי וידידיי. אני למשל, מעולם לא כיניתי את ערפאת ''ידידי'',כפי שעשה ראש הממשלה לשעבר ושר האוצר היום נתניהו, ואולי גם בברק, רבין או פרס. ערפאת אינו גיבור חלומותיי, כפלסטיני לא הייתי מצביע עבור, אבל אני גם לא שותף לדמוניזציה שעושים לו, שהרי בסופו של דבר הוא אפילו לא הגיע לרקורד של שרון ברצח והרג בני אדם. אני מכיר בעובדה שערפאת הוא מנהיגו של העם הפלסטיני שאני מכבד את זכותו להשתחרר מאזיקי הכיבוש הישראלי.
מאבקיי נגד משטרי עריצות או משטרים תומכי עריצות, הוא עקבי, מתמשך ואינו סובל מתנודות של עונתיות חולפת. לא תמכתי בסדאם ולא שלחתי לו נשק כפי שעשו ארה''ב וישראל בזמן מלחמת אירן עיראק, לא שלחתי לאירן של חומייני נשק כפי שעשתה ישראל, לא שלחתי נשק למשטר הגנרלים הפשיסטי בארגנטינה (שרון היה אורח שלהם), וגם כיום אינני מייצא נשק לסין הקומוניסטית המדכאת בצורה אכזרית את העם הטיבטי. ישראל של לפיד שרון רבינוביץ מספסרת בסחר המוות.

יובל הצביע למפלגה שמנהיגה, לפיד, היה משרתו הנקלה של מי שגנב את כספי פועליו, קרא בטלוויזיה להניח שבע מכוניות תופת בשבע ערים פלסטיניות כדי לגרום לטבח המוני של אוכלוסיה אזרחית חפה מפשע. אני מעולם לא הצבעתי בעד פשיסט כזה או דומה לו.
אינני יודע מתיי עמד יובל בפעם האחרונה במשמרת מחאה נגד רודנים במזרח התיכון. לי יש בענין זה רקורד עקבי. (גם נגד סדאם, גם נגד אסאד, גם נגד חומייני וגם נגד השאח הפרסי, ידיד ישראל).

שנית, העובדה ששרון ניבחר בבחירות שיובל מכנה דמוקרטיות, אינה מהווה אישור להיות רוצח, גנב, מושחת וכיוצא באלה. גם היטלר עלה לשלטון כתוצאה מבחירות רב מפלגתיות כמו בישראל של שרון, האם זה מהווה רשיון לכיבוש, רצח וטרור של מדינה? הנשיא ג'ונסון ניבחר בבחירות דמוקרטיות, והיה אחראי לפשע מלחמה נורא בויטנאם שם נהרגו למעלה ממיליון ויטנאמים על ידי צבא הפלישה האמריקני. האם עובדת בחירתו נתנה לו רשות לרצוח מיליונים?

שלישית, חבל שיובל לא קורא את הלינקים שהוא מצרף. אילו קרא את הרשימה-ראיון על זאהה חדיד שהתפרסם בגרדיאן האנגלי, היה למד כי זאהה חדיד נולדה בעיראק, כפי שכתבתי, ולא בלבנון כפי שהוא גורס.

רביעית, הראיון עימה בגרדיאן התפרסם בראשית פברואר בטרם החלו ההפצצות על עיראק, ועל כן אין להקיש ממנו על סרובה להתראיין לעיתון ישראלי לאחר תחילת ההפצצות.

חמישית, זאהה חדיד, כך אני משער, לא היתה מתראיינת היום לעיתון בריטי התומך בהפצצות ובפלישה לעיראק. אני מניח כי גם היום היתה מתראיינת לגרדיאן הבריטי כי ככל שידוע לי הוא מתנגד למלחמה בעיראק.

שישית, ''מעריב'' הוא עיתון שתומך באופן נילהב בקטל וברצח שצבאות הפלישה עורכים באזרחי עיראק, והכתב גנץ, לא ניסה להעמיד פנים אחרות (יאמר לזכותו).
אילו הייתי מציג עצמי לפני חדיד כעיתונאי ישראלי המתנגד למלחמה בעיראק ולדיכוי הישראלי נגד הפלסטינים בשטחים הכבושים ומייצג עיתון ישראלי שזאת מדיניותו, אני מניח שהיא היתה מתראיינת אצלי ללא בעיות.
_new_ הוספת תגובה



אלפי סליחות.
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 26/03/2003 שעה 1:53)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את הנתון השגוי על מקום הולדתה של זאהה חדיד הוצאתי מהשבועון kultureflash.net. הקישור שלמטה הוא המקור לטעות שלי. משם גם לקחתי את הקישורים לראיון בגארדיאן ולאתר הבית שלה. בעמוד הנדון כתוב במפורש שהיא נולדה בביירות. לאחר חיפוש נוסף ברשת מתברר שהיא אכן נולדה בבגדאד.

במאמר המקורי כתבת: ''לדבריה, לא יהיה זה ראוי להתראיין לעיתון ישראלי כאשר ישראל נמנית עם התומכים בהפצצות העזות על בגדד.'' לא ראיתי במשפט הזה התעניינות מיוחדת בקו המערכת של 'מעריב'.

בנוסף לכך כתבת: ''אילו הייתי מציג עצמי לפני חדיד כעיתונאי ישראלי המתנגד למלחמה בעיראק ולדיכוי הישראלי נגד הפלסטינים בשטחים הכבושים ומייצג עיתון ישראלי שזאת מדיניותו, אני מניח שהיא היתה מתראיינת אצלי ללא בעיות.''
א. זה מנוגד למה שהיא אמרה.
ב. אילו היית מציג את עצמך כפוליטרוק שהוא משרתו הנרצע של האינטרס האנטי ישראלי באיזור, היא היתה מסכימה לזרוק לך עצם (לדעתך). למה אתה קורא לזה עיתונאות? הרי אתה יכול לכתוב כבר את הטקסט וזהו.

באשר לנאציזם של 'מעריב'. נדמה לי שלא בחלת בכתיבה בעיתון הזה עד שהעיתון עצמו הפסיק לפרסם את כתבותיך. האם כיום תתנגד לכתוב בו?

לשאלתך, מעולם לא עמדתי במשמרת מחאה נגד רודנים במזרח התיכון. עיתותי אינן בידי להפגין נגד כל אחד מהמנהיגים (ה''לגיטימיים'' לשיטתך), מה גם שלא זכור לי שההפגנות שלך שינו איזה עניין. בעצם, נדמה לי שהיה מנהיג אחד שנרצח בתום הפגנת תמיכה המונית במה שהניוספיק השמאלני מכנה 'שלום', כך שאולי זה משנה משהו. עדיין לא ראיתי שלום שהושג כתוצאה מהפגנה, אבל אתה מוזמן להמשיך ולנסות.

אחד ההבדלים שחמקו מעיניך (בתום לב, אני משוכנע), בין הבחירות הדמוקרטיות שהעלו את היטלר לבין אלה שהעלו את שרון הוא שהיטלר ביטל את הדמוקרטיה מייד עם עלייתו לשלטון ושרון לא. אבל אל תיתן לזה להפריע לך לחשוב שמשטרו של ערפאת הוא לגיטימי (משום שכל מי שהתנגד לו כבר נרצח) וזה של שרון - לא.

הייתי רוצה ממך הרחבה לעניין ''...שרון ניבחר בבחירות שיובל מכנה דמוקרטיות''. מה לא בסדר עכשיו? איך אתה מכנה את הבחירות האלה? אולי דמוקרטיה נבחנת על פי התוצאה: אם השמאל עולה, הרי שהבחירות הן דמוקרטיות.

קישורים:
זאהה חדיד ב-kultureflash.net: http://www.kultureflash.net/archive/31/design.html
_new_ הוספת תגובה



[*] ספירו: מה פשעו של עם ישראל שנענש ..?
דוד שרמן (יום רביעי, 26/03/2003 שעה 10:33) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* מהודעה זו הוסרו ביטויים לא ראויים]

גם אם נניח שעם ישראל הוא לא יותר טוב משאר העמים, אז האם מגיע לו עונשים שכמוך?

וזו אגב אחת הנקודות החביבות עלי שהרי השמאלנים החולים מצד אחד לועגים לדת, לדתיים ולמונחים מהמקורות כמו למשל ''העם הנבחר'' ומצד שני רוצים טוענים שאנחנו צריכים להתנהג יותר טוב משאר העמים כשמדובר במאבקנו מול פני אויבינו או להיות ''אור לגויים''...

וזה גם מזכיר לי, שלפחות פעם, הסתדרות המורים דאגה לחפש המורים ב- 1 במאי כ''פועלים'' וכן ב- 9 באב כדתיים (השנואים על השמאל הקיצוני)...

ועוד אנקדוטה בשבילך. בזמן מסע הבחירות של 1965, ידיעה ב-''על המשמר'' שסקרה את אספת העם הפתוחה תחת כפת השמים שלהם (כפי שהיה אז נהוג) הוכתרה כך:
''באסיפת בחירות שלנו ברחובות נכחו כ- 2000 פועלים ועוד 3000 אנשים''...

כמה שאתם צבועים. להקיא.

לא קראתי כל מלה במאמרך (כדי לא להקיא את בני מעי מהאכל של שלשום) אך הכותרת המשוה את סדאם חוסיין לשרון היה הגרוי העקרי לתגובתי ולסגנונה.
_new_ הוספת תגובה



[*] שיעור באוקסי מורון
ישראלי פזיז (יום רביעי, 26/03/2003 שעה 11:00) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* הוסרו ביטויים לא ראויים]
* 'מלחמת פושעי המלחמה' - בתור אחד שמתנגד למלחמות בכלל אתה יכול להסביר את הכותרת הזו. קרי, האם יש מלחמות, לדידך, שהמשתתפים בהם הם לא פושעי מלחמה?

* 'מלחמת מנע היא בסופו של דבר פעולת טרור' - ציטוט זה מדבריך ככל הנראה ממצה את השקפתך כלפי דמוקרטיות המנסות להתגונן בפני טרור ומצד שני מהווה עידוד לציבורים מסויימים לנקוט בטרור מאחר ובזכות אנשים כמוך יש בטרור לגיטימציה (ולא נרחיב כאן בדיזוננס הקוגנטיבי בה אתה ושאר השמאל שרויים).

* 'אני לא מייצג עיתון נאצי' - נראה שלא הבנת את המילים הפשוטות של גב' חדיד. היא התכוונה שאין זה נאה לעיתונאי ישראלי להתרפס ולראיין. כן, היא בהחלט מודעת לכך שיש יהודונים שעשויים לתמוך בניאו אנטישמים נוסח הנאצים. אולם היא על כבודה תשמור ולא תרחרח לכם בחזרה.

קישורים:
קצת על גרטרוד היהודיה השמאלנית: http://www.ihr.org/jhr/v16/v16n5p22_Weber.html
_new_ הוספת תגובה



עשית טוב שהבאת את ארנסט זונדל כהשוואה
ישראל חריש (שבת, 29/03/2003 שעה 0:17)
בתשובה לישראלי פזיז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנ''ל אנטישמי למהדרין ופעיל ביותר עד כדי טירוף נגד ישראל. גם הוא ממוצא גרמני.
_new_ הוספת תגובה



סמרטוט
יעקב אבי לוחם (יום רביעי, 26/03/2003 שעה 23:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני יודע בוודאות איזה סמרטוט אבל בהחלט סמרטוט.
בני עלה לארץ ישראל למרות שהיה לו נח מאוד בארה''ב,
אתה יודע, מכונית, אופנוע,לימודים סדירים באוניברסיטה מעולה וכל שאר ה''ממתקים''.
לפני שנה החליט לחזור לארץ ללא פיתוי, למרות שלא היה חיב בשרות מלא בחר לשרת באחת היחידות המובחרות של צ.ה.ל. לשרת שרות מלא ובהתנדבות מתוך הכרה ברורה שזו היא חובתו,מתוך אהבה לארץ ישראל,ונכונות לתת את חיו למען עמו בארצו.
בוש לך סמרטוט, חשוב על ילדינו הנהדרים אותם פגשתי לראות את אחוות הלוחמים, מסירותם איש לרעהו מעל ומעבר למשקפי הסמרטוט שלך.
בעוד שבועים אהיה בארץ ואני מדמין אותך לצטרף אלי לביקור יחידה.
_new_ הוספת תגובה



תירו תירו תירו תירו, עוד יורד מטיף מוסר
מי שזוכר (יום רביעי, 26/03/2003 שעה 23:46)
בתשובה ליעקב אבי לוחם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנא אנו באים...
_new_ הוספת תגובה



KKKלמי שזכרK
יעקב אבי לוחם (יום חמישי, 27/03/2003 שעה 1:07)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומנין לך שאני יורד ?
שמא העברית הצחה שלי, פרי לימודי מטעה אותך?
אולי תלך לישיבה ותראה שאף בני חוץ לארץ יודעים עברית שאינה פחותה משלך ואולי משופרת משלך.
מה בדיוק מציק לך?
שאנו אנשי אמונה ולא סתם דוברי עברית?
או שמא אינך מסוגל לחיות עם ''ציונים'' מסוג אחר ממך?
.
_new_ הוספת תגובה



אם אינך יורד אני מתנצל על הכינוי
מי שזוכר (יום חמישי, 27/03/2003 שעה 8:14)
בתשובה ליעקב אבי לוחם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ועם זאת אני מעדיף כי תושבי חוץ לא יטיפו מוסר ליושבי הארץ.
_new_ הוספת תגובה



התנצולות
יעקב אבי לוחם (יום חמישי, 27/03/2003 שעה 14:31)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה,
איני זקוק להתנצלות אבל זה יפנ מצדך.
אך האמת היא שעלית בני, שתי בנותי ובעליהן ותתשעת נכדי הי''ו הם הגורם המרכזי בהחלטת רעיתי ואני לעלות גם כן. ושעל כן נכון וראוי ורצוי לעודד צעירים לעלות לארץ ישראל וד' יתברך משיב לב אבות על בנים.
כעסתי על שבני יחידי, אהובי, מחמל נפשי,שקם ועשה מעשה שראוי להערכה וכן אחיותיו וב''ב שלא קל להם בארץ נתכנו בשר תותחים במקום להכיר בהם ובאלפים שכמותם שאינם בורחים מאימות האנטישמיות ו או מחסור כלכלי עושות את דרכן לארץ ישראל מידי חודש.
אני עוקב אחרי הנתונים בהיותי מעורב בכך מאחורי הקלעים.
_new_ הוספת תגובה



אין צורך להתרשם או להבהל מדבריהם של שוטים
מי שזוכר (יום חמישי, 27/03/2003 שעה 15:34)
בתשובה ליעקב אבי לוחם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו הדרך הנכונה לבנות עם ולבנות מדינה.
גם לך יהיה מן הסתם קשה אבל כשתהיה חלק מהקהילה הישראלית המוזרה שלנו, ותסתכל לאחור, לא תצטער.
_new_ הוספת תגובה



תודה
יעקב אבי לוחם (יום חמישי, 27/03/2003 שעה 22:02)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השנה הזאת(הבעל''ט)נהיה יחד.
התוכניות כבר מוכנות ובע''ה יצאו לפועל.
_new_ הוספת תגובה



תבוא יש פה ים באנטישמיות
ארץ הבץ בן למשפחת עריקים ידועה (יום חמישי, 27/03/2003 שעה 15:38)
בתשובה ליעקב אבי לוחם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תרגיש בבית.
_new_ הוספת תגובה



ליעקב אבי לוחם
גדעון ספירו (יום חמישי, 27/03/2003 שעה 16:49)
בתשובה ליעקב אבי לוחם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העובדה שבנך מוכן לבוא מארה''ב ולהתנדב לשרת במה שאתה מכנה ''יחידה מובחרת'' בצבא הכיבוש, לא זו בלבד שאינה זוכה אצלי להערכה, אלא מקבלת שריקות בוז מכאן ועד אמריקה.
נראה שבנך לא הפנים את המתנה החד פעמית שניקראת חיים, והוא מוכן להמר עליהם למען מטרות נלוזות שמתמצות בהגנה על פשעי המלחמה הישראלים בשטחים הכבושים. אדם שקיבל חינוך לערכים הומניים שהאימרה היהודית ''חביב אדם שנברא בצלם'' משמשת לה נתיב זוהר, לא היה מוכן לעשות את השטות המונומנטלית ולהתנדב לצבא כיבוש ששולט באכזריות על עם אחר.
הגאווה שאתה מצהיר עליה בגין התגייסותו של בנך לצבא הכיבוש מוכיח כי לא רק אצל הפלסטינים והישראלים יש הורים ובנים שמונחים על ידי קנאות דתית שרואה במוות צו אלוהי, מתברר שיש לנו גם יבוא מהזן המטמטם הזה.
על משקל הכותרת של טורי סמרטוט אדום, תרשה לי להזהיר אותך ואת בנך שיש גם מושג שנקרא דגל שחור, ואם הוא יקח חלק במעשים שדגל שחור מתנופף מעליהם, הוא מסתכן בהעמדה לדין בבית הדין הבינלאומי לפושעי מלחמה. העבר לו את הדברים בשמי.
אני מקוה שבנך עוד יתפכח ויבין כי יש דברים יותר טובים ופוריים שהוא יכול לעשות עם חייו מאשר לסכנם באמצעות הצטרפות למכונת הרצח וההרג הצבאית.
_new_ הוספת תגובה



המתגייס ליחידה מובחרת לא בטוח ששרותו יהיה בשטחים
סוריא סהארה (יום חמישי, 27/03/2003 שעה 18:59)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישנם עדין קווי הגנה אחרים לאורך שטחי מדינת ישראל
_new_ הוספת תגובה



חבל''ז
יעקב אבי לוחם (יום חמישי, 27/03/2003 שעה 22:10)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה צודק!
נתראה בפלשתין ארץ אחת לשני עמים.
הו אז נתראה כשתתלה על ידי המשטר''הנאור'' על מאמרים כשלך.
אשרינו שאין חלקנו אתך ואנחנו עדיין מאמינים שארץ ישראל לעם ישראל היא מתנת הא-ל.
וצודק מי שכתב שאי אפשר לתווכח עם שוטים,אלא שרוע לבך ושנאתך לעמך ומולדתך קוממו אותי,סליחה לא הערכתי עד כמה אתה חסר דעת.
_new_ הוספת תגובה



לספירו: אתה נסחף להגזמות בוטות שגם הדברים ----
רפי אשכנזי (יום שישי, 28/03/2003 שעה 21:03)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

--הקשים שיש להתמודד עימם , נבלעים בלהג הנשטף מעיטך הלוהט ובכך אתה הוא המפסיד העיקרי לטיעוניך.
קודם כל תכבד יהודי שעולה עם משפחתו העניפה לארץ, תן לו לנשום ורק אח''כ ''הכהו'' בעיטך.
אם דבריך עומדים להם ואינם בגדר הקפריזה, יש לך מספיק זמן.
_new_ הוספת תגובה



חוק השבות נועד-למטרה אחת -להקמת מדינה ליהודים.
טרה 001 (יום שישי, 28/03/2003 שעה 22:41)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

700 אלף פלשתינאים גורשו מכאן כי המדינה הזו הוקמה לפי החלטת האו''ם יחד עם ההחלטה על הקמת מדינה ערבית בחלק מא''י והם לא קבלו את ההחלטה ופתחו במלחמת כנופיות נגד הישוב וגייסו לעזרתם עוד כמה מדינות ערביות שצבאן של חלק מהן כבש חלקים מהמדינה היהודית. ערביי פלשתין שסייעו להם בכיבוש קבלו את ענשם בגירוש ממולדתם. המצב לא השתנה מאז 1948 וכיום הם תובעים מאתנו לשוב לגבולות שביתת הנשק- הקו הירוק- ולהחזיר את הפליטים ואת בניהם.
נ.ב.
ישראל דרשה מהפלשתינאים להחליף את השליט שלהם.
ארה''ב דרשה מהעם העיראקי להחליף את השליט שלהם.
חלון הזדמנויות או סתם צירוף מקרים.
_new_ הוספת תגובה



הפעם ממש הגזמת!
מיה (יום רביעי, 26/03/2003 שעה 23:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי יציל את העירקים מהמטורף המגלומן הזה?הצרפתים?הגרמנים? רק אחרי שיגמר הקמפיין הזה בעירק תווכח לדעת איך הוא הרס את המדינה הזאת,איזה סבל הוא גרם לאנשים שם במשך שלושים שנה!אם אנשים כמו סדאם צריך להתנהג כמו שבוש פועל!לך יש את החופש לכתוב פה נגד המדינה שלך ועל מה שהיא מעוללת לכל החלכאים והנדכאים אבל אם היית מדבר ככה בעירק היו מחסלים אותךואת משפחתך בו במקום! איך חשבת בדיוק שהעירקים יפילואת סדאם?
_new_ הוספת תגובה



קצת תמימה מיה...
שקד (יום חמישי, 27/03/2003 שעה 8:29)
בתשובה למיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש כמה מדינות פחות רחוקות מארה''ב בהם שולטים עריצים הגורמים סבל לעמם.
האם זאת הסיבה האמיתית בגללה יצא בוש למלחמה?
_new_ הוספת תגובה



(ללא נושא)
מיה (יום חמישי, 27/03/2003 שעה 8:50)
בתשובה לשקד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא אני לא תמימה בכלל ולידיעתך אם בוש או האמריקאים היו רוצים את הנפט של עירק למה הם חיכו שנים? יש דיקטטורים בעוד מקומות וכולי תקוה שגם אותם יסלקו בכח כי זו הדרך שבה הם עלו לשלטון וזו הדרך היחידה להוריד אותם!ההשואה שהוא עושה בין שרון לסדאם מגוכחת:עם ישראל בחר בשרון בצורה דמוקרטית ושרון לא הרג אף אחד מסביבו כי הוא איים עליו ואם עם ישראל בחר את שרון לסבוב נוסף אז א. זה מגיע לעמישראל וב.לא היתה אלטרנטיבה וכמה שזה נשמע נורא לפעמים אמת היא שזה מה שצריך!
_new_ הוספת תגובה



שקד תשובה בנוסח זה וממך ,סליחה אך הצחקת אותי
סוריא סהארה (יום חמישי, 27/03/2003 שעה 19:14)
בתשובה לשקד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הצחוק יפה לבריות ולבריאות...
שקד (יום חמישי, 27/03/2003 שעה 19:25)
בתשובה לסוריא סהארה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



חן חן שקד בימים טרופים אלו טוב שאנו עדין צוחקים..
סוריא סהארה (יום חמישי, 27/03/2003 שעה 21:19)
בתשובה לשקד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



למיה
גדעון ספירו (יום חמישי, 27/03/2003 שעה 14:14)
בתשובה למיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לשאלתך כיצד יפילו העיראקים את הרודן סדאם חוסיין, התשובה ברורה: כמו שהרומנים הפילו את הרודן צ'אושסקו, שהיה לא פחות אכזר מסדאם. רודנים, בסופו של דבר, מופלים בדרך כלל על ידי בני עמם, כאשר הנסיבות המתאימות נוצרות.
הפלישה האנגלו אמריקנית, עלולה להשיג בדיוק את ההיפך ממה שראשיה מכריזים: הפיכת סדאם חוסיין מרודן אכזר ללוחם אמיץ שהתייצב מול מעצמות אדירות, שבאו לכבוש את ארצו. ניצני הרומנטיקה החדשה, של יצירת צלאח א-דין חדש, כבר נישמעים.
בינתיים מצליחים הפולשים לגרום להרס ולהרג, ורק מחמירים את סבלם של חפים מפשע.
הדיבורים של בוש כי ההפצצות על בגדד וערים אחרות נעשות למען הדמוקרטיה הם דברי הבל ורעות רוח, שאפילו הוא לא מאמין בהם. מחוץ לעובדה שבכידונים ופצצות מבחוץ לא יכוננו דמוקרטיה בעיראק, אין לבוש כל עניין להכפיף את עיראק לשלטון הרוב, שהרי מדובר ברוב שיעי, והחשש מברית שיעית, עיראקית אירנית, חזק מכל ההכרזות על דמוקרטיה.
גם הדיבורים שח בוש ובלייר כאילו נישקפת מסדאם סכנה לשלום העולם, נישמעת חלולה, לאחר שעיראק הפכה לשבר כלי בעקבות למעלה מעשר שנות סנקציות.
בקיצור, עיראק משמשמת לשדה ניסויים של כלי נשק חדשים, לבדוק את יעילותם ותיפקודם. אם ארה''ב תצליח לכבוש את עיראק הרי ששליטתה במדינה שבה עתודות הנפט מן הגדולות בעולם, בוודאי שעולה בקנה אחד עם האינטרסים של חברות הנפט האמריקניות, שבוש וסגנו צ'ייני נימנים עם יוצאי חלציהן.
_new_ הוספת תגובה



ויבוא ספירו הגדול ויחלץ בדעותיו מסיבלו את העם
סוריא סהארה (יום חמישי, 27/03/2003 שעה 19:10)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היושב בעיראק,וישקוט על פי דרך מחשבתו האזור כולו, וכולם היו לצדיקים, שוחרי שלום,ויניחו את הפצצות והמתאבדים,ויתלו בחוצות בריסל הפושעים הלא נכונים,וירבצו קלי העונש בחוילתו המסופסדת ע''י עמי העולם עם מילוביץ וחבורתו,
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי