פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מתנחל שקוף - טור אישי
אליצור סגל (יום חמישי, 12/06/2003 שעה 14:28)


מתנחל שקוף - טור אישי


אליצור סגל


הפורום לשמירת ערכי הליכוד





רציתי לישון קצת ולא לעשות שום דבר שלא נוגע ישירות לפרנסה שלי. אבל שרון ומופז לא נותנים לבן אדם לישון בשקט. לכן החלטתי לחזור לפא''צ. היות שראיתי בעיתונים שהדיווחים שם הם תערובת של עובדות, פרשנות ובעיקר הרבה פנטזיה, הגעתי לדעה שגם אני יכול לספק פרשנות ברמה יותר גבוהה לטובת קוראי הפורום.

נתחיל מהגוף שבכותרת.

בעקבות ועידת הליכוד ביום ראשון עלתה 'מנהיגות יהודית' והעומד בראשה, משה פייגלין, לכותרות. זה דבר שאני כמובן שמח עליו. אולם דבר זה עושה עוול לגוף האמיתי שעומד מאחורי הארועים והוא ''חוג המיסדים''.

חוג המייסדים


אלו הם ותיקי הליכוד - יוצאי האצ''ל והלח''י, שרידי התנועה הרויזיוניסטית, ותיקי תנועת החרות וותיקי המפלגה הליברלית והציונים הכללים. כל אלו שהיו לפני היות הליכוד. אלו הם מסדר אבירי שומרי החותם של הליכוד.
אלו גם האנשים שראינו ביום ראשון, שהיה יום יסודה של תנועת החרות, צועדים אל בימת הכבוד לקבל את עיטורי הכבוד לקול תרועת שיר הלכת - שתי גדות לירדן, זו שלנו זו גם כן!

מנהיגות יהודית


לפני חמש שנים, לאחר מפלתו הקשה של הליכוד מול ברק, פנו אנשים מחוג המייסדים אל אנשי תנועת המחאה החוץ פרלמנטרית ''זו ארצנו'', שהנהיגו שמואל סאקט ומשה פייגלין, כדי לשכנעם להצטרף לליכוד. לאחר שיחות ארוכות בכל הרמות הם שכנעו אותנו וכך נוצר גוף חדש - מנהיגות יהודית.

צירי הליכוד מיש''ע


גוף שלישי הוא צירי הליכוד מיש''ע. זהו גוף הכולל בתוכו את נציגי הליכוד מיש''ע שנבחרו למרכז הליכוד.

הפורום לשמירת ערכי הליכוד


כך נוצר ''הפורום לשמירת ערכי הליכוד'' הכולל את ''חוג המייסדים'', ''מנהיגות יהודית'', ''צירי הליכוד מיש''ע'' ועוד חוגים כמו ''צעירי הליכוד'', ''דרכך דרכנו'' וכן חוגים אחרים לא מאורגנים. הופעת הבכורה של הפורום היתה כאשר מרכז הליכוד קיבל, בניגוד לרצונו של שרון, את ההחלטה ''שלא תיכון מדינה פלשתינאית ממערב לירדן''. בהצבעה אז היו שני שלבים: האחד - ראש הממשלה הגיש הצעת החלטה שלא לדון בנושא. הוא הובס בהפרש של שש מאות מול ארבע מאות. לאחר מכן עזב את האולם. ההצבעה השניה היתה על ההצעה ''שלא תיכון מדינה פלשתנאית ממערב לירדן'' בעד ההצעה הזו הצביעו אלף ומאה חברי מרכז והתנגדו לה שלושה.

בעקבות ההצבעה החליט עמרי שרון להתחיל במפקד המוני תוך שימוש בנורמות פסולות, במטרה להמליך על הליכודניקים המקוריים אדם הבז להם, מצפצף עליהם ורואה בהם אספסוף.

הבחירות למרכז הן בחירות אזוריות. מפתח הנציגים למרכז לכל אזור נעשה לפי מספר חברי הליכוד משוקלל עם מספר בוחרי הליכוד באותו אזור.
לכמה חוגים ניתן יחס מועדף - כך, למשל, לחוג המייסדים יש מעמד מועדף. הם נחשבים למחוז ומספר המועמדים המוקצה להם הוא גדול בהרבה ביחס למספר החברים שבו.
ביש''ע יש מספר מחוזות. למחוזות יש''ע והגולן מוקצים מספר צירים גדול מעט ממספר הצירים המגיע להם לפי המפתח.

ובכן, ההתפקדות ההמונית נועדה להפוך את הליכודניקים למיעוט בתנועתם על ידי פקידת כל מיני פעילי שמאל לליכוד והבחירות למרכז נועדו לקבע מצב זה. בבחירות למרכז הופיעה 'מנהיגות יהודית' בפעם הראשונה ככוח ארצי. ביש''ע קיבלנו מאה נציגים מתוך שלוש מאות שהוקצו ליש''ע וביתר אזורי הארץ קיבלנו עוד שלושים. מספר הנציגים שעמדו לבחירה היה 2,700. עוד שלוש מאות הם מי שהיו ח''כ או שר או ראש רשות מקומית מטעם הליכוד. הם נשארים חברי מרכז אוטומטית, אלא אם פרשו.

בבחירות התברר שלמרות המאמצים הלא ישרים לשנות זאת, הליכוד נשאר מפלגה לאומית. החוגים השמאליים נחלו מפלה מוחצת. אפילו עומרי שרון, מוביל התרגיל, בקושי הצליח להיבחר, וגם זה בזכות דילים עם יריביו ובשל העובדה שהתמודד מחוץ למחוז מגוריו.

לאחר הבחירות כולל בתוכו ''הפורום לשמירת ערכי הליכוד'' כאלף חברי מרכז. מספר החתימות הנחוץ כדי לכנס את מרכז הליכוד הוא שש מאות. לכן ניתן לאלץ את יו''ר התנועה, שהוא כרגע אריאל שרון, לכנס את המרכז גם בניגוד לרצונו. שרון מיצה את כל התרגילים הנוהליים העומדים לרשותו אבל המרכז התכנס להנחית לשרון שוב מכה מוחצת. שרון יכול היה למנוע הצבעה עכשיו על דחית מפת הדרכים אולם מלאי התרגילים שברשותו מוגבל.

תוך שלושים יום יתכנס המרכז ואז תהיה הצבעה. על שולחן המרכז מונחת הצעה שהמרכז יאשרר מחדש את החלטתו הקודמת ש''לא תוקם מדינה פלשתינאית ממערב לירדן'' וכל מי שיתבטא או יפעל בניגוד להחלטה זו יגורש מן הליכוד.

הקואליציה נהנית מרוב כזה שגירושו של המפא''יניק האחרון שרון סניור יחד עם שרון ג'וניור מהליכוד חזרה למחוזות צעירותו במפלגת העבודה לא יזעזעו את יציבות הקואליציה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


ואז, מה?
נסים ישעיהו (יום חמישי, 12/06/2003 שעה 19:23) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואז יתגלה המשיח או לפחות החמור שלו.

כדאי להפסיק להיאחז באשליה כאילו המערכת הקיימת עדיין מסוגלת להתעשת ולהשיב מלחמה. היא לא, ולא משנה מי עומד או יעמוד בראשה.

הבעיה אינה בשרון האבא או הבן. הבעיה מובנית בבסיס המערכת וכל מי שמשתלב בה נופל.

קשה להתחרר מתפיסת עולם מגובשת אפילו אם המציאות טופחת על פניה יום יום ולפעמים כמה פעמים ביום. אבל אין ברירה; לא פייגלין ולא אף אחד אחר יוכל לחולל את השינוי הדרוש בהיותו חלק מן המערכת.

בברכה,
נסים.
_new_ הוספת תגובה



לאליצור: אתה מזכיר לי את הסרט של צ'פלין וג'קי כוגן
רפי אשכנזי (יום חמישי, 12/06/2003 שעה 21:24) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

--מראשית שנות העשרים, ''אורות בכרך''{כמדומני }. בסרט סצנה על הזגג. ג'קי כוגן שהיה אז ילדון כבן 6 מסתובב ושובר חלונות זכוכית ע''י ידוי אבנים, כלאחריו צועד חברו הזגג כמובן, צ'רלי צ'פלין.
אתה משול לילד השובר את החלונות, אך בניגוד לסרט שבו ידענו מי הוא הזגג, אתה ואנחנו לא יודעים מי הזגג שיבוא לתקן את הזגוגיות ששברת.
כבר פעמיים אבירי יש''ע הפילו ממשלות ימין ואכלו אותה בגדול, כשגדול הכשלונות שהביאו על עצמם, היתה ממשלת רבין {בוראת ה ''אוסלו''}.
ראה הוזהרת!
_new_ הוספת תגובה



מדוע שרון משתולל? לרפי אשכנזי.
אליצור סגל (יום חמישי, 12/06/2003 שעה 22:04)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
באשר להערתו של ניסים - אינני יודע נחכה ונראה. (ומשהו שקשור לענין - אתמול ראיתי בירושלים סטיקר שעליו תמונה של הרבי ותחתיו הכיתוב יחי אלהינו מורינו ורבינו - הורדתי את הסטיקר הה ושמרתי אותו אצלי)
ובאשר לרפי אשכנזי המפלה המוחצת שנחל שרון במרכז השפיעה על כל התנהגותו. כדי ליצב את מעמדו מחדש הוא פתח במסע חיסולים אדיר הוא מעדיף להבעיר את המזרח התיכון מאשר לחטוף מפלה נוספת במרכז.
זה הרוח שלנו - הוא יאלץ להרפות מפינוי המאחזים להוריד את מכת הדרכים בדם ואש שאולה להפסיק לחלוטין את תהליך עקבה וגם זה לא בטוח שיעזור לו.
מפני שאיננו מעונים להפיל אותו - אנחנו רוצים להחיף אותו.
בגלל שינוי שיטת הבחירות ניתן להחליף את שרון בלי לזעזע את הקואליציה והוא יודע זאת ומתנהג בהתאם.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



אליצור, כבר יותר מעשר שנים עונים לי ב-נחכה ונראה.
נסים ישעיהו (יום שישי, 13/06/2003 שעה 12:41)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל המדינאים אינם מחכים וגם המחבלים לא.

אתה מזכיר לי אירוע שכבר הזכרתי אותו, דומני, גם כאן:

לפני כשמונה שנים השתתפתי בישיבה של מטה מאמץ האזורי; תכננו שם את צעדי המחאה נגד ממשלתו של רבין, מי יעמוד איפה ואילו שלטים יניפו.

היה סבב דיבורים ועוד סבב ואני שותק. הגיעו לשלב ההחלטות ואז שאלתי אם ירשו לי להגיד משהו; הרשו לי.

שאלתי: נניח שהצלחנו ורבין כבר לא ראש ממשלה, מה אז? שתיקה. האיש שישב לשמאלי לחש: אז, נתחיל להפגין נגד נתניהו. היה זה פרופ' חנקוגלו.

נחכה ונראה? בינתיים הרבה מתים וכבר לא רואים; אבל מי שנותרו בחיים ממשיכים לטפח את אותן אשליות שטיפחו אלה שהיום, בחסדי ממשלות ישראל לדורותיהן, כבר אינם יכולים לטפח כלום.

ועל האנקדוטה שהזכרת בעניין הסטיקר אומר כך: לכל אחד הא-להים שלו ולא חסרים משוגעים בעולם. בתי המשוגעים מלאים אנשים ונשים הטוענים שהם המשיח; אז מה, זה אומר משהו על זהותו של המשיח?

הרי על פי ההשקפה המקובלת היום, המשיח אינו חייב להיות אדם מזוהה דווקא; על פי אותה השקפה, בהחלט יתכן תהליך של גאולה בלי גואל; כלומר, המדינה עצמה זה התהליך של הגאולה...

סקירה מרפרפת, בלי העמקה מיוחדת, בדברי ימי עם ישראל תגלה כי בכל עת שצץ משיח שקר, זה הביא אסונות ואבדן חיי אדם בין היהודים. זה אומר משהו על מעמדה של המדינה כמשיח? לי, כן.

אלמלא ההשקפה שהמדינה הנה חלק מתהליך הגאולה, ניתן היה לנהל מאבק יעיל הרבה יותר נגד האוסלואידים ואולי אף לא היה צורך בשום מאבק, כי על ראש התורן היה מתנוסס הדגל של 'פיקוח נפש דוחה הכל', כולל אינטרסים פוליטיים, כלכליים, אלקטוראליים ומה שעוד תרצה להוסיף.

סליחה על ההתפרצות אבל כשכואב, צועקים.

שבת שלום ומבורך,
נסים.
_new_ הוספת תגובה



לניסים
אליצור סגל (יום שישי, 13/06/2003 שעה 14:30)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
באשר למאבק יעיל אתה צודק. בגלל כל מיני הנחות אמוניות מחשבתיות נמנעים מלעשות מה שנחוץ.
אבל, באשר למחשבה שפיקוח נפש דוחה הכול - נו אתה בודאי יודע שתחת כותרת זו עשה הרב עובדיה יוסף מה שעשה כך שאין כאן שום דבר שמבטיח משהו.
פעם כאשר הלכתי לקנות קלף אמרתי למוכר שאין לי שום טענה נגד יוסי שריד אבל אני לעלום לא אסלח לרב עובדיה יוסף - האיש הנהן אחרי בשתיקה.
מה שספרת מהישיבה במטה מאמץ הוא נכון ולכן קמה מנהיגות יהודית כדי להפסיק את הגלגל החוזר הזה. קודם לא היתה אלטרנטיבה פוליטית עכשיו יש. אלא שיקח קצת זמן עד שתהיה מלאה. אבל יהיה צורך בהרפה פחות זמן ומאמצים מאשר עד עכשיו.
אני מכיר היטב את חב''ד מבפנים ואני קורב מפשחה של הרב גינצבורג דרך חותנו ר' משה סגל. ודוקא משום כך אני מכיר את הבעיתיות של חב''ד היטב היטב כולל יחסי הכוחות השונים בפנים. בלי לפסול חלילה ברור לי שאין פה אלטרנטיבה לא רוחנית ולא פוליטית ולא אידאית.
בכל אופן שיהיה רק טוב ליהודים.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



בכל אופן ניסים
אליצור סגל (יום שישי, 13/06/2003 שעה 14:55)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
בכל אופן ניסים אני מסכים איתך שיחוס קדושה לכל מיני מנגנונים טכניים הוא בעוכרינו.
צריך מדינת מינימום שתכנס לחיים של האזרח כמה שפחות ותראה את תפקידה העקרי ובעצם הכמעט יחידי בהגנה על אזרחיה מתוקפנות מבחוץ ומאלימות מפנים. כל הרחבה של תפקידה של המדינה היא בעוכרי המדינה ובעוכרי האזרחים.
כדי לשפר את איכות החיים במדינה צריך להפסיק ליחס קדושה לפקידות ולתקציב המדינה ולכל מיני אלמנטים אחרים.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



אכן אכן, אליצור.
נסים ישעיהו (יום שישי, 13/06/2003 שעה 15:32)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והגיע הזמן לומר את הדברים בגלוי.

לא ברור לי על סמך מה התרשמת כי תנועת חב''ד אמורה לפתור את הבעיות של המדינה, להשקפתי. אינני חושב כך ומעולם לא רמזתי על כך.

הזכרת רב שפסק מה שפסק; זו הבעיה עם רבנים המחוברים לשלטונות. הוא אינו היחיד בעניין זה; זכורה עדיין האמירה המצמררת: הגולן זו ארץ טמאה כליווי לפסק שקיבל בגין בעניין סיני, ואין להאריך בדבר המצער.

את עיקר ההתנגדות אני חש מצד חרדים דווקא וזה טבעי, אבל ברור לשנינו ואני מקווה שלא רק לשנינו, כי רק מהפכה עממית יכולה להצליח וזה אומר אי התבססות על איזושהי תנועה פוליטית קיימת.

הרעיונות של 'אור ישראל' דומים מאד לאלה של 'מנהיגות' אבל הבדל מהותי ביניהן הוא ביחס לבסיס הכח לחולל את המהפכה.

תנועת אור ישראל גורסת כי לא ניתן לשמור על נקיון כפים בתוך המערכת הקיימת עם כל הדילים והכספים המחליפים ידיים בסתר או בגלוי, ומי שנכנס לשם מסתאב במוקדם או במאוחר. אגב, זה מה שאומר הרמב''ם בפירושו לאבות א' (כל הנעשה ראש למטה, נעשה רשע למעלה).

אז כדי לא להיות רשע, חייבים בזהירות מיוחדת שלא לפול למלכודות האורבות במסדרונות הפוליטיקה.

אלא שמהפכה בשטח, יסודה במהפכה חשיבתית; ברגע שנפסיק לייחס קדושה לכל מיני מסגרות טכניות כדבריך, או אז תפתח הדרך בפני שיקולים ענייניים ואז אפשר יהיה לעשות מה שצריך.

ויהי רצון מלפני אבינו שבשמים שיהא זה בקרוב ממש.

שבת שלום ומבורך,
נסים.
_new_ הוספת תגובה



ובאמת אי אפשר שלא לזעוק
אליצור סגל (יום שישי, 13/06/2003 שעה 17:29)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
לפעמים המצב מגיע לכך שכבר אפילו לזעוק אי אפשר.
אבל המדינה מפקירה את חיי אזרחיה בצורה מחפירה ביותר ובמקום זה עוסקת בכל מיני דברים שעושקים את האזרח ומפריעים לו לחיות את חייו. עד כדי כך שהמדינה עצמה הפכה לגורם המזיק לאזרחים במקום שתסייע להם. ובמקום שתעשה את הדבר היחיד שבו הם באמת זקוקים לעזרתה ובו אין לה תחליף.
ואולי במקום להגיד המדינה נגיד הפולטיקאים? המדינאים? המנגנון?
אליצור
_new_ הוספת תגובה



בדיוק בזה מדובר; הרי המדינה זה לא אני,
נסים ישעיהו (שבת, 14/06/2003 שעה 22:14)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המדינה זה מנגנוני השלטון למיניהם.

לענ''ד, ברגע שאתה ואני נפסיק לזהות את עצמנו עם המדינה (שזה המנגנון, הפוליטיקאים או כל שם שתקרא להם), רק אז יש סיכוי שנצליח להוביל מהלך של שינוי.

כל עוד המדינה זה אני ואתה והוא והיא, ורק הממשלה/המנגנון/מערכת המשפט וכו' וכו' רק הם לא בסדר, אנחנו נעולים (תודעתית) בתוך אותה מערכת ואין לנו שום סיכוי לפרוץ אותה ולעשות משהו חוץ מאשר לצעוק.

אבל לצעקות איש אינו מקשיב; כי מי שצריך לשמוע נמצא גבוה מדי ביחס לנתיניו והוא שומע רק את עצמו ואת מלחכי פינכתו. לפעמים מחריד את מנוחתו פיצוץ כזה או אחר, בעיקר אם מספר הנפגעים גבוה מדי לפיצוץ אחד, אבל את האנשים כבר לא שומעים.

שבוע טוב ומבורך,
נסים.
_new_ הוספת תגובה



כמה שאשכנזי צודק '' מהרסייך ומחרבייך ...''
ראובן גרפיט (יום שישי, 13/06/2003 שעה 12:05)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מהרסיך ומחריביך - לראובן
אליצור סגל (יום שישי, 13/06/2003 שעה 14:41)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
האם אתה מכיר את המילים -

חילים אלמונים הננו בלי מדים - מסביבנו אימה וצלמות
כולנו גויסנו לכל החיים - משורה משחרר רק המות!

בימים אדומים של פרעות ודמים - בלילות השחורים של יאוש.
בערים בכפרים את דגלינו נרים - ועליו הגנה וכיבוש!

(כן כן כיבוש כיבוש כיבוש, שמעת מר שרון?)

ואם אנחנו ניפול ברחובות בבתים
יקברונו בלילה בלאט
במקומינו יבואו אלפי אחרים
ללחום ולכבוש עדי עד!

(כן כן לכבוש!)

האם אתה יכול להשלים את החסר משיר זה?
האם ידוע לך מי כתב אותו?
האם אתה מכיר אותו בכלל?
האם ידוע לך מה המשעות שלו עבור הליכוד

אנחנו איננו סטאלינסטים שהתפכחו. איננו סוציאליסטים לשעבר שמכחישים את היותם ימין. תמיד היינו ימין ומעולם לא תמכנו ברצוחים המוניים. ועכשיו איננ ו מתרפקים על הימים הטובים של ''טיהורי'' שנות השלושים

הגיע הזמן להעביר את שרון סדרת חינוך וללמד אותו את מה שמעולם לא למד.

בועידת הליכוד האחרונה היה ברור שהוא אינו יודע את המנון תנועת החרות - שתי גדות לירדן זו שלנו זו גם כן! בפעם הבאה הוא יבחן על השיר שלעיל במלואו.

אם הוא אינו מסוגל להתאים את עצמו לתנועה הזו יש להקיא אותו מתוכה.

מהרסיך ומחריביך ממך יצאו.

אליצור
_new_ הוספת תגובה



כמה קטנה האמונה וחלש הרצון
ח. אלמוני (שבת, 14/06/2003 שעה 4:51)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו גם כן -

קישורים:
המלשינים על יאיר מקרבנו באו: http://www.haayal.co.il/reply.php3?id=882&rep=56701&...
בלהט הבגידה: http://www.haayal.co.il/thread.php3?rep=60227
כן , להעפיל: http://www.haayal.co.il/reply.php3?id=964&rep=66569&...
_new_ הוספת תגובה



המטאפורה יפה בעיני. זו של הזגג.
טרה 1101 (יום שישי, 13/06/2003 שעה 18:13)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



בהתלהבותך לגרש את ''שרון סניור'' מהליכוד, שכחת
זאב בן-יוסף (יום ראשון, 15/06/2003 שעה 2:24) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פרט קטן אחד:

הבחירות לכנסת הוכיחו ששרון איננו זקוק לליכוד
בעוד שהליכוד זקוק נואשות לשרון.

רוב הציבור בארץ הצביע לשרון המתון
המדבר על פשרות כואבות ומסכים למפת הדרכים
ולחלוקת יש''ע בינינו לבין הפלשתינים.

זכור כי אותם 60 אחוז בליכוד
שהצביעו נגד שרון במרכז,
מהווים מיעוט קטן בקרב המצביעים לשרון
בבחירות לכנסת.
_new_ הוספת תגובה



בהתלהבותך לגרש את ''שרון סניור'' מהליכוד, שכחת
אליצור סגל (שבת, 21/06/2003 שעה 22:53)
בתשובה לזאב בן-יוסף
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
שרון הובס לא ברוב של שישים מול ארבעים אלא ברוב של שבעים מול שלושים.
נוסף לכך בהצעה הזו תמך גם נתניהו וזה לא עזר לו.
כאשר התקימה הצבעה על הצהרותיו שרון הפסיד ברוב של אלף מאה מול ארבע!
אין לדעות שלו שום תמיכה הכי קלושה בליכוד - ואני אגב חבר ליכוד
אליצור
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי