|
מי ימלל גבורות בן גוריון | |||||
מתנחל שקוף / אליצור סגל (יום רביעי, 31/12/2003 שעה 0:21) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
הבעיה שמערכת החינות תקועה עם מורות | |||
|
|||
הבעיה שמערכת החינוך תקועה עם מורות אשר רובן רמת האינטלגנציה שלהן נמוכה. רוב המורות רואות בהוראה פרנסה נוחה. משרד החינוך צריך לנצל את השביתות התכופות, ובמיוחד את השביתה הנוכיחית, כדי ''לדחוף'' את ההוראה באמצעות האינטרנט. הדבר יביא למספר השגים: א- החלשת כוחם של הסתדרויות המורים. ב- הורדה בעלויות תשלומי משכורות, ע''י פיטור מורות מיותרות ושאינן יעילות. ג- הרחבת השימוש באינטרנט, כאמצעי לימודי מצויין. ד- הפניית משאבים כספיים לפיתוחי לומדות ממלכתיות חופשיות, לשימוש כל גולשי האינטרנט. הגיע הזמן שמורות ששובתות לא יקבלו את מלוא המשכורת שלהן. אין כל הצדקה להפקרות הזו !!!! | |||
_new_ |
שתי הערות | |||
|
|||
1. גם פרידמן לא חושב שהמערכת הציבורית תיעלם לגמרי: ''המימון הציבורי למקרים בעייתיים יוסיף ויתקיים, אבל זה עניין שונה בתכלית מן המצב הנוכחי שבו הממשלה מממנת מערכת בתי-ספר ל-90 אחוז מן התלמידים מן הילדים בגילים המתאימים, רק מפני ש-5 עד 10 אחוזים מן הילדים הללו עלולים להימנות עם המקרים הבעייתיים'' (החופש לבחור, 1988, עמוד 166). 2. ביבי לא ממש ''ניצל'' כפי שאתה טוען. הוא בעצם אומר: הממשלה אצלנו צריכה לייצר ביטחון, שידור ציבורי, חינוך ורווחה. הנימוק שלו הוא (דומה לנימוקים ''הבן גוריוניים'' שהצגת): ''מכיוון שאני צריך להקים מדינה בתנאים של מצור מתמשך, ובכך אנו שונים ממדינות אחרות, אני יודע שאי-אפשר להשאיר הכל לכוחות השוק. אצלנו צריך לקלוט עליה ולבצע משימות אחרות ....'' (משה פרל, תחנה מס' 6, ''2003 יומן מסע,'' עסקים, פרוייקט מיוחד, מעריב, 26.12.2003, עמוד 14). | |||
_new_ |
כמה שטויות אפשר לכתוב בהודעה אחת? | |||
|
|||
האם עד הקמת מערכת החינוך הממלכתית למדו הילדים בבית או מה? החלטת הממשלה היתה לבטל את החלוקה לזרמים בחינוך ולקבוע חינוך ממלכתי אחיד. הוא ביטל את זרם העובדים בחינוך ואת החינוך הכללי (האחד של מפאי והשני של הציונים הכלליים) והקים את המערכת הממלכתית, הממלכתית דתית והחינוך העצמאי של אגודת ישראל ופאג''י. מה לזאת ולז'בוטינסקי היורד? רק לאליצור הפתרונים. | |||
_new_ |
דברי הבל המשלבים בורות ושנאה | |||
|
|||
אין במדינת ישראל , ולא היה (פרט לקיבוצים אולי) חינוך ''סוציאליסטי''. זרם העובדים בחינוך בוטל עלידי בן גוריון למגינת ליבם של חברי מפלגתו. כמי למד בבית ספר ממלכתי בשנות וה60 וכמי שילדיו למדו בשנות ה90 וה 2000 בבתי ספר ממלכתיים בתל אביב. לא נתקלתי מימי בשום סממן של חינוך ''סוציאליסטי'' : את 1 במאי לא חגגנו, לתנועות נוער סוציאליסטיות לא עודדו אותנו להצטרף. מימי , אבל מימי לא למדתי לא את משנת בן גוריון ולא את ''תורתו''. כתבי בן גוריון לא היה מעולם בתוכנית הלימודים. משפחתי דגלה אז ב''ציונים הכליים '' שהפכו לליברלים , ומעולם לא היתה תלונה בפי מי מהם על ''סוציאליזם '' בחינוך הממלכתי. המורים והמורות שלי ושל ילדי היו תמיד א פוליטיים לחלוטין. מזמור התהילה לבן גוריון המעובד מתוך שיר התהילה ליהודה המכבי מן האורטוריה של הנדל , הוא פרי דמיונך הפרוע והחולני. בבתי הספר של ילדי, אם היתה פעילות פוליטית , לפני בחירות למשל (מה שלא היה כלל בזמני) , הרי היו אלה הצגת דעות לתלמידים של נציגי התנועות הפוליטיות השונות. היו לי וגם לילדי , מורים שומרי מצוות. יש בארץ מספר זעום של בתי ספר ''ברוח תנועת העבודה'' . בתל אביב היה אחד כזה - בית ספר גורדון (אולי הוא עדיין קיים) ובעבר הרחוק גם תיכון ''חדש''. לעומת זאת הותיר בן גוריון את הזרם הממלכתי דתי , שהוא גם פוליטי במפגיע , וגם לא נותן דריסת רגל למורים שאינם שומרי מצוות (תארו לעצמכם את הזעקה לו מורים דתיים היו מנועים מללמד בבתי ספר ממלכתיים דתיים.) יותר גרוע הוא המצב בחינוך ה''עצמאי''. שם בכלל מממנת מדינת ישראל בתי ספר שמכשירים את תלמידיהם ללימוד תורה בלבד תוך התעלמות מדרישת החוק ומשרד החינוך ללמד לימודי ליבה של עברית אנגלית חשבון ומדעים. עד כאן הכזב והשנאה ועכשיו להצעתך מר סג''ל: הרעיון שלך סג''ל נשמע לכאורה מפתה. כל הורה יקבל קופון וישלח את ילדיו לבית ספר שהוא מעונין בו. זהו רעיון חולני והרסני שיביא לפרגמנטציה וסגרגציה של החינוך במדינת ישראל, שלמזלנו קיימת כיום רק במגזר הדתי. מה יקרה אם הצעתך תתגשם חלילה? ראשית יוקמו בתי ספר לעשירים ומבוססים שיסובסדו בכספי ההורים העשירים. בבתי ספר אלה לא ילמדו תלמידים משכונות מצוקה , וממגזרים סוציו אקונומיים נמוכים (וממילא גם מעדות המזרח.) אנשים שהקנאות הפוליטית בוערת בליבם , יקימו להם בתי ספר ''טהורים'' מבחינה פוליטית. במגזר הערבי יהיו בתי ספר שיתנגדו לקיום מדינת ישראל , וילמדו את משנת עראפאת במקום את חוקי המדינה. יותר גרוע מזה , יהיו בתי ספר מוסלמיים דתיים תומכי חמאס. יהיו בתי ספר של כהניסטים שוחרי טרנספר , ובתי ספר של שמאלנים יפי נפש כמוני. כל אחד ילמד רק עם אלה שהשקפות הוריו זהות להשקפות הורי האחרים. מה שאתה מציע סגל לא יוביך להפרדת הפוליטיקה מבתי הספר , שכן זו איננה קיימת, לפחות לא ב 99 אחוז מהמגזק החילוני, אלא לתוצאה הפוכה והרסנית. אני לא הייתי שולח את ילדי בשום פנים ואופן לבית ספר המנוהל על ידי עמותה רעיונית שושיש לו פן פוליטי. ממילא הפוליטיקה בישראל היא כיום בעיקר מסווה לשחיתות ורדיפת שלמונים והטבות. כנראה שאת המשגים ההיסטוריים של בן גוריון באישור החינוך הדתי והחרדי ושל שמיר באישור זרם אל המעיין כבר יהיה קשה לתקן, אולם משאת נפשי היא חינוך המנותק לחלוטין מפוליטיקה , חינוך שוויוני , על אזורי תוך שילוב תלמידים מאזורים מבוססים ותלמידים מאזורי מצוקה. | |||
_new_ |
ועוד הערה: | |||
|
|||
האמירה על לקיחת ילדים מהוריהם ושטיפת מוח אורווליאנית שלהם היא משוללת כל בסיס היסטורי וחסרת כל תימוכים במציאות. בארץ ישראל לא היה זרם ''לאומי ימני'' של חינוך מעולם. הזרם הילחידי שבן גוריון ביטל היה ''זרם העובדים'' והחינוך הממלכתי התיישר על פי הדגם של החינוך ה''אזרחי'' שאמנם עמדו מאחוריו הציונים הכליים אבל היה נטול תכנים''קפיטליסטיים'' | |||
_new_ |
שכחת רמי את קלגסי בן גוריון תולשים | |||
|
|||
עוללים מברכי אבותיהם שרצו כל כך להוסיף וללמד אותם את תורת ז'בוטניסקי והראי''ה קוקו? איך לא נשבר לבבך למראות קורעי הלב של תשב''ר המתחננים לקרא את שירי אצ''ג ובמקום זאת ממלמלים כחצצים בפיהם את שירת רחל? (ורק בחושך בחושך בסתר בבית, בחלונות מואפלים הקריאו להם את שמשון ואת הנאומים שקרא ז'בו ביידיש בפני יהודי לודז'.) שכחת את המוני האנוסים שהחביאו בבוידעם את ''אנאקריאון על קוטב העצבון''?, את אלו שהסתירו את מכתבי אחימאיר בתוך כרכים של כתבי בערל וא.ד. גורדון? עד כדי כך נעלמו הזכרונות הללו רמי? את בתי הספר המפוארים של חירות הצה''ר שהושמדו בבולדוזרים ופצצות של טונה מהאויר? ויפה שעה אחת קודם. | |||
_new_ |
שכחת רמי את קלגסי בן גוריון תולשים | |||
|
|||
לק''י קלגסי בן גוריון באמת עסקו בהשמדה שיטתית של החינוך הדתי. הדבר מתועד היטב. החל מגזיזת פאות דרך חטיפת ילדים ועד השמדת ספרים. ליד קיבוץ עין שמר היה מחנה עולים - רב תימני בשם מורי סלימן ג'ראפי הי''ד בא ללמד שם חברי הקיבוץ שומרי המחנה ירו בו למות. עדים שרצו להעיד על הרצח בשטרה הוכו מכות רצח למשל עדה בת שש עשרה הוכתה על ידי השוטרים בתחת המשטרה ושברו את ליסתה. לפני כמה שנים נסעתי שם ולידי ישב תימני זקן - כאשר עברנו ליד המקום שבו היה מחנה העליה (אולי מחנה ההשמדה) הוא אמר לי לא נשכח ולא נסלח. ישראל מאיר לאו לימים הרב הראשי לישראל היה אז בחור ישיבה הוא בא ללמד באחד ממחנות העליה השומרים גרשו אותו. הוא ביקש מהם צו גרוש בכתב - הללו נתנו לו צו גרוש שבו מצויינת הסיבה - ישראל מאיר לאו מלמד תורה את הילדים. המסמך שמור אצלו עד היום. אלו רק חלק מסיפורי הזוועה. בכל אופן אני מסכים עם דוד סיון שבכל זאת יהיה צורך באיזה מערכת ממלכתית אבל לא ברמה של היום. אליצור | |||
_new_ |
שקרים מזוהמים | |||
|
|||
הרב לאו היה בן 12 או 13 בתקופה המדוברת, הוא יליד שנת 1937. את מי הוא בא ללמד ועל מה בכלל אתה מקשקש? | |||
_new_ |
שקרים מזוהמים | |||
|
|||
לק''י הפתק המקורי שמור אצלו והוא פרסם אותו מספר פעמים בתקשורת - בין השאר הופיע צילומו יחד עם ראיון איתו ''בנקודה''. מורי יוסף קאפח עלה לארץ בשנת ת''ש. בלי ספריו. בעליה הגדולה מתימן משפחתו הביאה את ספריתו של הישיש שבה כתבי יד שאין ערוך למחירם. הם נגנבו על ידי קלגסי בן גוריון ונמכרו למוזאונים ברחבי העולם. כאשר הוא הוציא את המהדורות המוגהות של הספרים חיפש צילומים והמוזאונים שלחו לו צילומים של כתבי היד הגנובים שלו עצמו. אליצור | |||
_new_ |
הסיפור על מורי יוסף קאפח | |||
|
|||
אכן מצער וחמור, אולם בין זאת לבין הקמת מערכת החינוך הממלכתית אין ולא כלום. ואני בהחלט הייתי מעדיף לשמוע את גרסתו של לאו לנאפופיו עם טלילה סטן על פני סיפורי הגבורה שלו במחנות העולים. | |||
_new_ |
שקרים מזוהמים | |||
|
|||
את זה עשו בגלל שהוא סרב ללמוד לטינית ולשקוד על כתבי אוגוסטינוס הקדוש,במצות דינור שר החינוך מחדש הסוציאליסטי. | |||
_new_ |
שקרים מזוהמים | |||
|
|||
כבר אז הוא היה גדול בתורה ומצוות. בבר מצוה שהוא ניסה לארגן לעצמו באחד ממחנות ההשמדה לדתיים.זרקו עליו קתלי חזיר מטובלים בגבינה. וכשהיה חוצה בפסח את המחנה היו מרססים אותו בקמח מן האויר.קמח שהופל ממטוסי האויר, שטיסיהם נאלצו לבצע את המשימה המחרידה ולא תשלל מהם תעודת החברות בהסתדרות. את זעקות הילדים החטופים, שהיו מהדהדות כל לילה במחנה הוא שומע עד היום. | |||
_new_ |
אנא חסוך ממני את ההתיחסות | |||
|
|||
הנפסדת שלך לנושא השואה. די בכך שאליצור כינה ברוב טובו את מחנה העולים בעין שמר כמחנה השמדה, זה הספיק לי ליום אחד. | |||
_new_ |
אנא חסוך ממני את ההתיחסות | |||
|
|||
לידיעתך השמדה רוחנית היא חמורה שבעתים מאשר השמדה פיזית. | |||
_new_ |
שאלת את המושמדים? | |||
|
|||
_new_ |
מדוע שקרים מזוהמים? | |||
|
|||
העליות הגדולות של ראשית המדינה נמשכו עד אמצע שנות ה-50. ב- 1954-5 היה ניצול השואה מאיר לאו (הרב לעתיד) בן 17-18. העליה ההמונית המשיכה עד סוף שנות החמישים בעיקר ממרוקו וצפון אפריקה (מדינות שבהתחלה העלו מהן רק אנשים שהיו כשירים לסייע לבניין הארץ. נדמה לי שאפשר לקרוא לזה בלשון עדינה ''מיון'' ואולי את אלה לימד לאו? אז למה תדבר כך? | |||
_new_ |
האנשים שהיו כשרים לבניין הארץ | |||
|
|||
נסעו לצרפת... אליצור כתב שבאותו זמן שהיו עולים מתימן בעין שמר בא לשם לאו, ציינתי שזה לא יכול להיות מאחר והוא היה אז ילד בגיל בא מצווה לכל היותר. | |||
_new_ |
אתה צודק כמובן | |||
|
|||
בזמן שהתימנים שהו בעין שמר עדיין היה לאו פליט שואה צעיר שהיה צריך סיוע בעצמו. ודאי לא אחד שכבר יכול ללמד. ובעניין עליית בני תימן: זו נסתיימה תוך פרק זמן קצר ביותר, נדמה לי שב53 כבר עזבו את המעברות מעל 90% מהעולים. זו גם היתה העלייה הראשונה להיקלט. כי בבואם היו בארץ ישראל כ- 40 אלף תימנים, וכמעט לכולם קרובי משפחה בקרב העולים, כך שאת קליטתם ''הרוחנית'' עשו קרוביהם. כמובן שהם גם סייעו להם בצעדיהם הכלכליים הראשונים כמידת יכולתם. מה שאליצור מדבר על העברתם על דתם הוא מעט מוגזם. אני ראיתי אם תימניה אחת בשנת 58, (הייתי אז בכתה ג' ד') כשהיא מקוננת על כך שבנה (בכתה ח') חזר הביתה ופיאותיו גזורות. כמובן שבן גוריון אשם בכך(: . אפילו שבית הספר היה ממלכתי דתי, ורוב המורים תושבי כפר הרוא''ה של הרב נריה, אבי ישיבות בני עקיבא, ומורה רוחני לרוב ראשוני המתיישבים הדתיים ביהודה ושומרון. | |||
_new_ |
אתה צודק כמובן | |||
|
|||
לק''י לא טענתי כלל שהרב לאו בא לעין שמר - לא זכור לי שבראיון איתו נכתב לאיזה מחנה הוא בא. לעומת זאת מורי סלימן ג'רפי נרצח בעין שמר הם טענו שנפלט כדור - השומר היה מצוייד ברובה צכ'י שיש לטוענו לאחר כל יריה ומורי סלימן נורה בחמישה כדורים - כלומר מחסנית שלימה! אינני סבור כלל שהיה או שיש הבדל בין החינוך הממלכתי דתי לחינוך הממלכתי - שניהם נועדו לצורך אינדיטורינציה פוליטיות האחד כדי לפאר את בן גוריון והשני כדי לפאר את המפד''ל. כך שבכיתה של האישה שיועזר מזכיר היתה נכונה וצודקת והאחראיים לכך בחינוך הממלכתי דתי כמו בחינוך הכללי צריכים לתת את הדין- לא היה צריך להקים בכלל חינוך ממלכתי - היה צריך להפקיד את החינוך בידי ההורים בלבד ואז אותה אישה לא היתה צריכה לבכות. לעצם הענין דוד סיון צודק - כונתי לא היתה לדון בהסטוריה של העבר אלא להבהיר שהמדינה צריכה למשוך את ידיה מהכתבה להורים. צריך לתת תלוש לכלכ הורה והוא יחליט כיצד להשקיע - האם בטיפוח פאות או בגזיזת פאות. ואין פוצה פה ומצפצף ותשקוט הארץ. אליצור | |||
_new_ |
קצת הפתעת אותי, אליצור. | |||
|
|||
בשביל מה להתעסק בשאלה מה היה ומה לא? אין לנו מספיק עניינים דחופים להיום? גם אני נושא עמי זכרונות מאותה תקופה, אז מה? למי זה מועיל ואת מי זה מעניין? הנושא שהעלית חשוב מאד אם כי לעניות דעתי זה רק אחד הסימפטומים לחולי האנוש של המדינה. באמצעות ספר החוקים שולטת המדינה באזרחיה שליטה שספק אם ניתן למצוא דוגמתה באיזושהי מדינה בעולם. לאחרונה, בשיחה אקראית עם חברים מישהו תיאר את הרגשתו במלים: המדינה מחזיקה אותי עם יד אחת שלה בכיס שלי והיד השניה בגרון שלי. והכל על פי החוק כמובן. חוק החינוך, כמו החוקים האחרים, יסודו בהנחה של המעמד השליט כי הוא יודע יותר טוב מאיתנו מה טוב לנו. בכך נותרה לנו האחריות הפלילית בלבד כי את האחריות הערכית נטל לעצמו המעמד השליט. הגיע הזמן שנתעורר מהתרדמת ונבין באיזו מערכת אנו חיים. בברכה, נסים. | |||
_new_ |
קצת הפתעת אותי, אליצור. | |||
|
|||
לק''י זה נכון ניסים, הבעיה אינה מה היה לפני חמישים שנה - לא התכונתי לעסוק בזה כלל. השאלה מה קורה היום. חינוך הילדים זה אחד הדברים האקוטיים שנוע לכל משפחה - המדינה ממרת את חייהם של ההורים בתחום הכל כך רגיש הזה. אינני מדבר על משהו מהעבר אלא על נסיוני האישי ונסיונם של עוד רבים רבים ואני חושב שאצתה ביניהם היום. את הבעיה הזו מציע מליטון פרידמן לפתור. ומשהו ממש קרוב נמצא בהלכות תלמוד תורה של אדמו''ר הזקן. אליצור | |||
_new_ |
האנשים שהיו כשרים לבניין הארץ | |||
|
|||
לא שמתי לב לכותרת שלך ואני מצטער על כך. אין קשר בין מה שכתבת לבין המיון שכתבתי עליו. בפועל מיון זה בוצע בעיקר על יהודי צפון אפריקה (מרוקו טוניס, לוב)החל מסוף - 51. על מיון זה קרא כאן. | |||
_new_ |
אבוי איך שכחתי את חיילי האס אס של בן גוריון | |||
|
|||
סבי ז''ל מצד אימי שהיה ירא שמיים ןחבר אגודת ישראל , הוכה למוות על ידי הקאפואים וקלגסי בן גוריון במחנות ההשמדה ליד הרצליה. כדי להסוות את מותו , הושב לתחייה. חיילי האס אס הסוציאליסטי הכריחו את סבי להאזין לנאומי ברל כצנלסון ולכול שפנים ממולאים בגבינה. את כל זה שכחתי כבר כי מוחי נשטף בשיטות אורווליאניות , לאחר שנכלאתי כילד נצר למשפחה ימנית במחנה החינוך מחדש על שם לווראנטי בריה הידוע בשם ההסוואה בית ספר ''בר כוכבא'' . רק מאמרו הנפלא של סגל שחרר את הבלוק המוחי שלי ונזכרתי שוב בכל הזוועות | |||
_new_ |
כשהשכל זולג לו אט אט ...... | |||
|
|||
נפרצות חרצובות הדמיון..... | |||
_new_ |
אבוי איך שכחתי את חיילי האס אס של בן גוריון | |||
|
|||
ילדי תימן נגנבו ונשלחו לאימוץ . מדובר בכ-500 ילדים . הפוליטרוקים של מפאי עקבו לאיזה זרם חינוכי נשלחו הילדים ואם הזרם לא מצא חן בעיניהם ההורה פוטר מעבודתו ונושל מזכויות השיכון שלו . מושבים של הפועל המזרחי או הימין קופחו בצורה אכזרית . ישוב אשר לא בחר מספיק אנשי מפאי נעצרו כל המענקים והתמיכות .ילדים להורים דתיים נשלחו לקיבוצים חילוניים שם האכילו אותם נבלות וטרפות וחמץ בפסח. אותם ילדים הוכרחו לחלל שבת ומועדים . המכבש המפאיניקי הרס את הסמכות של ההורים וגרם לכך שהבנים הושלכו לפשע והבנות לזנות . | |||
_new_ |
הידעתם? קרבן הקלגסים יוסף קאפח | |||
|
|||
מורו ורבו של אליצור סג''ל קיבל בשנת תשכ''ט את פרס ישראל לספרות תורנית מידי ראשי הקלגסים - ראש ממשלת ישראל הסטאלין אשכול והארכי רוצח הנבל הנשיא שזר... משל למה הדבר דומה? שהרבי מגור היה מקבל את פרס גרמניה לספרות מידי היטלר וגבלס? | |||
_new_ |
הידעתם? קרבן הקלגסים יוסף קאפח | |||
|
|||
לק''י כמדומני שאין פרס בתחום מדעי הרוח במדינת ישראל שמורי לא קיבל. התגובה שלך מאוד מאוד אופינית למחנה השמאל - אתה חושב שהמדינה שלך ולכן גם פרסיה שלך ואתה יחיד שיכול לקבוע למי לתת ולמה ולכן מי שמקבל צריך להחזיק טובה לך ולחבירך. לא מיני ולא מקצתיה - המדינה של כולנו הפרסים שיכים לנו ואין לשום סיבה שנכיר טובה לשום אדם ושום גוף על מה שזכינו בצדק - ומי שפשע צריך לתת את הדין על פשעיו ולא על ידי מתן פרסים שממילא מגיעים בדין למי שזכה בהם. אגב, אח של סבא שלי פנחס סגל הוכה למות בידי קלגסי בן גוריון - כמו במקרה של מורי סלימן ג'רפי לא נערכה שום חקירה כל מי שרצה להעיד הוכה מכות רצח. למרבית הצער לא נממצא רמי נוי שידאג להחזיר אותו לתחיה. וזו כמובן לא דוגמא יחידה. אליצור | |||
_new_ |
אליצור, אתה פוגע במטרת המאמר שלך | |||
|
|||
המטרה שלך היתה, כך הצהרת, לדון בהצעת מילטון פרידמן ביחס למערכת החינוך. אבל אתה בעצם מנהל דו-שיח של חרשים בנושאים אחרים שחפצת לא לדון בהם (כך לפחות כתבת במאמר). הערה: הדוגמה על הפרס שקיבל קפח לא אומרת כלום למי שייכים ''הפרסים,'' אלא היא דוגמה ש''קלגסי בן-גוריון'' נתנו לו פרס (אז אולי הם לא ממש קלגסים). אם אתה רוצה לדון ב''פשעים'' בבקשה, אבל בצורה שתשמור על כבודך. בצורה שאתה מביא את הדברים, בשלב זה, אי אפשר לדון בכך בצורה מכובדת ....... | |||
_new_ |
כן, אתה צודק | |||
|
|||
לק''י כן, אתה צודק יכול להיות שהייתי צריך למקד את הדברים יותר בהצעתו של פרופ' פרידמן ולהשאיר את הדיון על בן גוריון למקום אחר ולזמן אחר. אליצור | |||
_new_ |
כן, אתה צודק | |||
|
|||
השטיח של השמאל ה'נאור' הוא גדול ורחב ידיים וניתן לאחסן מתחתיו כל פשע וכל עוול שנעשו בישראל מאז הקמתה ע'י שליטי הארץ הזכים והטהורים. בכל פעם שתזכיר להם את חטאותיהם מיד יטענו שאתה חורג מנושא הדיון או שאתה מנסה להוציא את השד מהבקבוק. עד היום עולה באפי ריחו המחניק של הליזול ששטפו בו את ראשיהם של שכני המרוקאים. חלקם איבד את שערו,חלקם לקו במחלות עור שונות ומשונות ואחרים סובלים עד היום ממחלות עיניים,אבל - הס מלהזכיר,אסור להעיר את השד. | |||
_new_ |
כן, אתה צודק | |||
|
|||
לק''י נו, אז גם אודי צודק. והפתרון הוא לפרק את מערכת החינוך ולהפסיק למרר את חייהם של ההורים. אליצור | |||
_new_ |
כן, אתה צודק | |||
|
|||
ניסית פעם להוציא צעצוע מידיו של ילד? | |||
_new_ |
כן, אתה צודק | |||
|
|||
לק''י יש לי כמה כאלו - הבנתי את העקרון אבל זה לא מצדיק שהמדינה תציק לאזרחים. אליצור | |||
_new_ |
גם שקרן וגם מבולבל | |||
|
|||
עולים חולי גזזת קבלו הקרנות רנטגן שנחשבו לטיפול המתקדם ביותר של אותה תקופה נגד המחלה. חלקם לקו במחלות קשות וקבלו פיצוי מלא מהמדינה אשר ניסתה לעזור ולאחר שנים רבות הסתבר הנזק. בליזול בטח התכוונת לדי.די.טי שבו השתמשו לניקוי והשמדת כינים אצל עולים מאירופה שהגיעו מקפריסין למחנה המעבר בעתלית. כנראה כל כשר בעיניך על מנת ללכלך את מדינת ישראל שאותה את הכל כך שונא ומתעב. | |||
_new_ |
גם שקרן וגם מבולבל | |||
|
|||
מה העניין מושה,אינך מסוגל לכתוב תגובה ללא התלהמות וקללות? ותקון טעות קטנה-אני אוהב אהבת נפש את ארץ ישראל אך לא סובל את אלה שהורסים אותה ואת עם ישראל. שיהיה לך ערב טוב. | |||
_new_ |
השנאה שלך למדינת ישראל בולטת בכל מילה ובכל שורה | |||
|
|||
שאתה כותב. | |||
_new_ |
קצת סדר בבלגן. | |||
|
|||
לא תמצא בכל דברי ולו שמץ של שינאה למדינת ישראל (גם אם תחזור על כך מאה פעמים) אלא רק לעוכריה. | |||
_new_ |
אין שנאה... | |||
|
|||
נזכיר לך את זה בהזדמנות, אלא אם תלמד לקח ותחשוב פעמיים לפני שאתה שופך את מררתך בפורום. | |||
_new_ |
מה עניין הליזול למרואקים דווקא? | |||
|
|||
העולים של שנותיה הראשונות של המדינה ספגו ליזול ללא הבדל מוצא, מין וגיל. גם עולי אשכנז של אז הריחו את ריחו מלמטה, ולא מקוננים על זה עד היום כמוך. | |||
_new_ |
איזה ליזול? מה אתה מקשקש? | |||
|
|||
ליזול הוא חומר לניקוי שרותים, איש לא השתמש בו מעולם על בני אדם. באותם שנים היה נהוג לחטא אנשים שעלו לארץ ממחנות העקורים ב די די טי כדי לחסל כינים. מישהו מעלה על דעתו שהתיזו את החומר הזה דווקא על יוצאי עדות המזרח? ומה הקשקוש הזה על הגזזת??? אז האמינו שהטיפול הטוב ביותר במחלה הוא הקרנות ? מאיפה המחשבה החולנית הזו שהקרינו בכוונה יוצאי עדות המזרח? אני מכיר שלושה אנשים , ילידי הארץ ממוצא אשכנזי , שהוקרנו בילדותם נגד גזזת מאיפה יש בלבכם כל כך הרבה שנאה למדינה הזו? | |||
_new_ |
שלושת הקופים. | |||
|
|||
אתה מכיר את שלושת הקופים - לא רואים,לא שומעים ולא מדברים? כך חלק מסויים מעם ישראל,מעדיפים לא לראות,לא לשמוע ולא לדבר על מעלליהם הנפשעים של שליטי הארץ בזמן הקמתה ולאחריה. בעניין השינאה למדינה אתה קצת מתבלבל, מי ששונא אותה הם אלה שחושבים שארץ ישראל היא עוד חתיכת נכס דלא ניידי שניתן לסחור בו,מי שחושב שהכותל המערבי הוא סתם קיר ישן,מי שחושב שהר הבית רק מפריע לנו בשלוותנו ויש להפטר ממנו,מי שחושב שמערת המכפלה,קבר רחל אימנו וקבר יוסף הם 'ענתיקות' ללא שום ערך...אלה הם שונאי ישראל ומאלה יש להפרע לפני שימכרו אותנו עבור נזיד עדשים. | |||
_new_ |
מי שמדבר על מעללים נפשעים | |||
|
|||
הוא עוכר ישראל ואדם מלא שנאה עצמית. | |||
_new_ |
שניכם מוזרים | |||
|
|||
ואני מתערב על כל מה שנמצא בתוך כובעי! | |||
_new_ |
מושה יקירי, | |||
|
|||
מה עם טיעונים לעצם העניין במקום זריקת מילים ריקות מתוכן? | |||
_new_ |
כשתתחיל לדבר לעניין נחשוב על זה | |||
|
|||
בינתיים תצטרך להסתפק במה שיש. | |||
_new_ |
מה העניין רמי? | |||
|
|||
מרוב שנאה אתה כבר לא מסוגל לכתוב שם פשוט ללא שגיאה? סגל - ולא סג''ל. | |||
_new_ |
פרלמן אתה בור ועם הארץ | |||
|
|||
סג''ל - אלו הם ראשי תבות של ''סגן לויים'' ולא התכונתי לפגוע באליצור בהכנסת הגרשיים. ומעכשיו - שיהיה סגל... | |||
_new_ |
מה את קופצת נועה? | |||
|
|||
שם משפחתו של אליצור הוא סגל - ולא סג''ל, נקודה. לא התייחסתי כלל לתוכן ראשי התיבות, ועצם היותם נושאי משמעות חיובית ומכובדת, איננה משנה את העובדה הפשוטה שמר אליצור לא נוהג לכתוב את שמו עם גרשיים. מה לעשות? כל אחד וגחמותיו הוא. הבלשן אבא בנדויד, למשל, עמד בתוקף על הכתיב ''בנדויד'' ולא ''בן-דויד''. אז מה? אז בפעם הבאה שמישהו יעיר שכותבים את שמו כך ולא אחרת - את תתנפלי עליו ותצעקי שהוא בור וטיפש ולא יודע מי היה דוד המלך?... שתי כוס מים, ורצוי גם קפה עם כפית סוכר אחת לפחות. זה טוב לחך, טוב לנפש ומרגיע את המחשבה. | |||
_new_ |
מה את קופצת נועה? | |||
|
|||
לפרלמן,נועה ורמי הם היינו הך,לא היבחנת? | |||
_new_ |
נועה ואני אינם הינו הך | |||
|
|||
נועה היא בת משפחתי שראתה את המאמר של גיל רונן ורצתה לענות עליו , ממחשבי. את התגובה בענין סג''ל וסגל אני כתבתי, אלא שהמחשב זכר את שמה של נועה מקודם. בתור מי שענייני ימין ושמאל פחות מעניינים אותה , אני מתנצל. ואם נחזור לענין אליצור סגל. .. הוספתי את הגרשיים בטעות בגלל שהיה נדמה לי שזה שמו, שום כוונה לפגוע. יש לי מספיק ויכוחים עם האדם ודיעותיו , ואין לי שום בעיה עם שם משפחתו המכובד... | |||
_new_ |
נועה, נועי. סוף | |||
|
|||
_new_ |
מחנות ריכוז | |||
|
|||
הפוליטרוקים של מפא''י העבירו ילדים יהודים על דתם ועל דעתם . הם כלאו אותם בקיבוצים האכילו אותם נבלות וטריפות . חמץ בפסח , גזזו את פאותיהם ומנעו מהם את האפשרות להתפלל ולהפגש עם משפחותיהם . מי שעמד על דעתו סולק ממקום עבודתו ונשללו ממנו זכויות שכון ומגורים . בתרנגול כפרות מתוארות הרגשות של ילד אחד מרבים . מעשי הנבלה הסדרתיים ראויים לכל גינוי ולענישה . פרשת חטיפת ילדי תימן תוכמנה עי כמה ועדות חקירה בראשות שופטים אשר שתפו פעולה עם המתכמנים . יש הרבה מה להגיד אבל כפי שנאמר קודם זו מנה גדושה לרשימה אחת . | |||
_new_ |
האיש פשוט צודק | |||
|
|||
מלבד הסתייגות אחת: יש לחייב את כל בתי הספר בתכנית ליבה, או לחלופין לחייב את כל תלמידי ישראל לעמוד בבחינות בקיאות במספר מקצועות בסיסיים. | |||
_new_ |
בן גוריון ומילטון פרידמן | |||
|
|||
לפני שנעבור, כרצונך לעתיד, אני חייב להעיר על הטיעון ההיסטורי של מר סגל: בן גוריון הוביל באותה תקופה מהלך שלם של ממלכתיות. החלק החשוב היה דווקא פירוק הפלמ''ח, ובשוליים האצ''ל והלח''י, עוד בזמן מלחמת השיחרור (אלטלנה) וגם לגישה זו היה מחיר כבד מאד. לדוגמא אפשר להראות שמשנת 49 עד בערך 53 צה''ל ניכשל כימעט בכל פעולה - בהחלט בגלל ירידת הרמה הצבאית (שמעתי פעם כך מד''ר מאיר פעיל). כלומר הגישה הממלכתית שלו היתה מקיפה מאד, ורק הוא עשה פשרות, ככל פוליטיקאי, במקום שבו לא היה לו מספיק כח - למשל השארת הזרם העצמאי של האגודה. מפה ועד בניית מן תורה מקיאווליסטית בנוסח שתואר על ידי מר סגל - המרחק גדול. באשר להצעת מילטון פרידמן לתת קופונים לחינוך: אני מציע להתחיל במקום אחר:במקום לתת מענקי ילדים על ידי הביטוח הלאומי, מענקים שהפכו משפחות רבות בישראל, בעיקר אצל הבדואים שכני אך גם אצל רבים במחנה הדתי והחרדי לתעשיית ילדים מבלי לקחת אחריות אמיתית על חינוכם ויכולתם לתפקד בעולם העתיד התחרותי - במקום זאת לתת קופונים לחינוך: לפעוטונים, גני ילדים ואולי בתי ספר - וכך תדאג המדינה להפניית מימון לבניית עתידה ועתיד הילדים, ולא עבור ההורים. אם הדאגה לשיוויון החינוך מול עיניכם, אפשר לתת קופונים שונים בערכם על פי מצב סוציאלי וכך לעשות תיקונים למען התחלה שווה לכל. אני מסכים עם מר סגל שאכן יש בעיה והיא מקיפה הרבה יותר מרק בחינוך: יותר מדי אנשים בעמנו רגילים לצפות מהמדינה לפתרון בעיותיהם, במקום לקחת אחריות. את זה אכן נתניהו מנסה לשנות. אבל בניגוד לנתניהו - אני בעד השארת ''רשת ביטחון'' חברתית - כך שבאמת נוכל להפנות משאבים לאותם חלשים, נכים ומפגרים ושאר נידכאים הקיימים בכל חברה. כך באמת ניתקרב למודל הומניסטי ויהודי של חברה מתוקנת. | |||
_new_ |
בן גוריון ומילטון פרידמן | |||
|
|||
לק''י בנוגע לבן גוריון אני באמת אכתבו מאמר נוסף. באשר להצעה על קיצבאות ילדים היא מקובלת עלי. אני בעד ביטול מוחלט של הקצבאות הללו - הההצעה להמיר אותן לקופונים עבור חינוך לא עלתה בדעתי אבל היא מוצלחת. עיש מקום לרשת ביטחון חברתית כל שהיא אבל בודאי לא בממדים שיש היום - יש לבטל את מרבית תשלומי ההעברה. אליצור | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |