פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מי ימלל גבורות בן גוריון
מתנחל שקוף / אליצור סגל (יום רביעי, 31/12/2003 שעה 0:21)


מי ימלל גבורות בן גוריון


אליצור סגל




מערכת החינוך סוערת ורוגשת. שביתות והשבתות, השגים נמוכים וטענות הורים, חוסר מוטיבציה וחוסר שורשים, כישלונות חינוכיים וכישלונות לימודיים. כולם אינם מרוצים.
אבל, רק בודדים יורדים לשורש הסיבה שיצרה את המצב הזה.
לצורך כך נבהיר במאמר זה מה מטרתו של החינוך הממלכתי במדינת ישראל.

החינוך הממלכתי במדינת ישראל נוצר על ידי דוד בן-גוריון במטרה להפוך את כל ילדי ישראל למעריצים נלהבים של הציונות הסוציאליסטית, כפי שהוא הבין אותה, ושלו אישית.

עד אז, מאז ימי אברהם אבינו שעליו נאמר - ''כי ידעתיו למען אשר יצוה את בניו ואת ביתו אחריו ושמרו דרך ה' לעשות צדקה ומשפט'' היה החינוך מסור בידי ההורים. ההורים היו האחראים הבלעדיים להעביר את מסורת הדורות מאב לבן. אחריות זו הניבה בכל הדורות פרי הילולים כאשר גם בתקופות שבהן אצל הגויים היו למעלה מתשעים ותשעה אחוזים אנאלפאבתיים גמורים הרי בעם ישראל ילד יהודי שלא ידע קרוא וכתוב היה מציאות נדירה ביותר.

החינוך הממלכתי הוקם על מנת לקחת את הילדים מהוריהם בכוח הזרוע ולחנך אותם מחדש בניגוד לרצון הוריהם.
לפי מיטב החזון האורווליאני לשיר בכל יום, ברוח ימי חנוכה, מהגן ועד סיום התיכון -
מי ימלל גבורות בן-גוריון אותן מי ימנה!
הן בכל דור יקום בן-גוריון גואל העם.
שמע, בימים ההם בזמן הזה, בן-גוריון מושיע ופודה.
ובימינו כל עם ישראל יתאחד תחת דגל בן-גוריון וייפדה.

בן-גוריון ראה את האויב העיקרי שלו בתנועה הלאומית לשלוחותיה ולכן ריכז את כל מאמציו בעקירת כל זכר להם, או, גרוע מזה, בהשמצתם העקבית. ז'בוטינסקי אומנם שר - ''עוד שלם נשלם לך קין, את נשמות צעיריך ניטול'' אבל מי שנטל את נשמות הצעירים של התנועה הלאומית לגווניה היה בן-גוריון.

דוגמא מאלפת ראינו לא מזמן אצל אהוד אולמרט, שר בממשלת הליכוד, כשהוא מרקד, מכרכר ומקרקר בכל עוז סביב קבר בן-גוריון כשהוא שר בהתמסרות הנפש שבהשתפכות הנפש - הן בכל דור יקום התותח הקדוש גואל העם! כאשר צאצאי אלטלנה החוזים במחזה אינם יודעים האם לצחוק, לבכות, או להקיא את נשמתם מהמראה הסוריאליסטי.

בעצם, היחיד שניצל מהכתישה התודעתית הזו היה רק בנימין נתניהו. וזאת משום שהוריו ירדו לחו''ל בזמן שהיה בגיל צעיר יחסית. לכן, למרות שגם הוא לא ניצל מההרעלה, בכל זאת הוא קצת יותר נקי.

מה שהציל את המחנה הלאומי היה החינוך הדתי.

על מנת לחסל את יריביו העיקריים בן-גוריון היה מוכן לתת אוטונומיה מסוימת לחינוך הדתי.
שם, במקום שעין האח הגדול הייתה פתוחה רק למחצה, התפתחה הערצתם של אבא אחימאיר, של ''יאיר'', של ר' משה צבי סגל, של דוד רזיאל, ישראל אלדד ואורי צבי גרינברג. בסופו של דבר מגמות אלו, שהיו בהתחלה שוליות, הפכו לדומיננטיות בחינוך הדתי.

לפיכך, קוראים היום הסוציאליסטים למיניהם לחינוך הדתי לעשות חשבון נפש. כיון שהחינוך הדתי לא מילא את יעדו לעקור את החינוך הלאומי ולהשריש את הערצת הסוציאליזם בכלל ובן-גוריון בפרט. ובאמת, הם צודקים. האוטונומיה שניתנה לחינוך הדתי לא הייתה מכוונת לאפשר את תחיית המחנה הלאומי. בסך הכול התכוונו לאפשר לשיר ליד ''מי ימלל גבורות בן-גוריון'' גם ''מי ימלל גבורות המפד''ל אותן מי ימנה. הן בכל דור תקום המפד''ל גואלת הדת'' רק שהחינוך הדתי, בגלל המגמות העצמאיות העומדות בבסיסו, לא עקר מן היסוד כל מיני זרמים אחרים, שנהוג לכנותם ''עשבים שוטים'', וכך נוצרה מהפכה חינוכית בניגוד לרצון מקימיו.

דבר זה בא לידי ביטוי גלוי כאשר עלה הליכוד לשלטון. הוא הפקיד את החינוך בידי המפד''ל פשוט משום שלא הייתה לו ברירה, לא היו לו אנשים מתאימים. לאחר מספר קדנציות ניסה הליכוד לקחת לעצמו את תיק החינוך אבל התוצאות שאנו רואים אינן יותר טובות.

לפיכך עכשיו עולה השאלה איך מתקנים?

התגובה הראשונית היא שצריך לאזן מחדש את החינוך בהוראות מלמעלה. וזה מה שמנסים לעשות עכשיו.

אין לך טעות גדולה מזו.

ראשית, אנו לעולם לא נגיע לאחד מיני אלף מהאכזריות הבוטה של הסוציאליסטים לכל היותר ננסה לאזן. וכבר לימדנו ז'בוטינסקי במאבק על הארץ שכאשר אחד אומר ''כולה שלי'' ואחד אומר ''חציה שלי'' הרי אחד יקבל שלושת רבעי והשני רק רבע. כך שלעולם לא נוכל לאזן.

שנית, המערכת בנויה כך שכל ניסיון לאחר חמישים שנה להטות אותה מחדש למרכז יתקל בכוחות חזקים מאוד מתוך המערכת שיטו אותה מחדש למהלך הטבעי שלשמו היא נבנתה. ממש כמו הגוף שדוחה גוף זר שנכנס לתוכו כך גם מערכת החינוך הנוכחית לאחר חמישים שנה דוחה שתלים לאומיים הזרים לה.

שלישית, וזה העיקר, הדבר נוגד את חופש הבחירה, ונוגד את מורשת ישראל. האחריות על חינוך הילדים היא של ההורים לא של פוליטרוקים הממונים מטעם משרד החינוך.

הפתרון, רבותי, נמצא אצל הליברלים שנתנו לליכוד את הדגל של הל' המתנוססת מעליו. סיסמת הליברלים הייתה – תנו לחיות בארץ הזאת! וזאת צריכה להיות סיסמתנו – תנו ללמוד בארץ הזאת!

את הפתרון ניסח בצורה מפורטת פרופ' מילטון פרידמן בספרו קפיטליזם וחרות.

צריך לפרק לחלוטין את מערכת החינוך ולהעביר את כל האחריות להורים. המדינה תתן תלוש לכל ילד. תלוש זה משמעו שההורים רשאים להוציא על חשבון המדינה סכום קבוע ושוה לילדים אחרים על חינוכו של הילד. ההורים ישכרו על מורים בסכום של התלוש ויוכלו כמובן להוסיף מכיסם ומספר הורים יוכלו להקים בי''ס. כך שההורים הם שיבחרו במה להשקיע - בגדר, בגינה, בביטחון, או בתוכניות הוראה.

תיפתח תחרות חופשית בין בתי הספר על התלמידים. איכות הלימודים תעלה, השביתות וההשבתות יפסקו לחלוטין וגם יפסקו המריבות על הכסף כיון שכולם יקבלו בדיוק אותו כסף.

במצב הקיים המדינה לוקחת מההורים סכום של כשבעים אחוז ממשכורתם. כדי לגבות סכום זה היא מקימה מנגנון ענק וההורים מצידם מקימים מנגנון ענק נגדי כדי לדעת כמה הם צריכים לשלם ולשלם כמה שפחות.

לאחר שהכסף נגבה, יושבים כל מיני אנשים מומחים או לא, בועדות רבות כחול אשר על שפת הים לרוב כדי לחלק אותו. כולם כמובן עושים זאת בשכר מלא.
בעצם המטרה העיקרית והאמיתית של המנגנון הזה הוא לספק פרנסה לאלו שעובדים בו - קיומם של הילדים והצורך ללמד אותם רק מפריע למערכת לתפקד. היא מתפקדת הרבה יותר טוב בתקופת שביתה כאשר הגורם המטריד - הילדים - אינו במערכת והעובדים בה מקבלים את פרנסתם בלי צורך לעבוד.

בסופו של דבר אף פעם אף אחד לא מרוצה כך שיש כל הזמן שביתות והשבתות שגם כן עולות כסף. עד שהכסף מגיע לתלמיד כדי שילמד איזה משהו קטן הרי רובו ככולו מתאדה בדרך.

לכן, הפתרון הוא תלוש שווה לכל תלמיד, שיעביר את האחריות להורים, יסיים את המריבות, את ניסיונות ההטיה הפוליטיים ותשקוט הארץ לנצח נצחים.

תנו ללמוד בארץ הזאת.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


הבעיה שמערכת החינות תקועה עם מורות
חזי (יום רביעי, 31/12/2003 שעה 0:46) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה שמערכת החינוך תקועה עם מורות אשר רובן רמת האינטלגנציה שלהן נמוכה.
רוב המורות רואות בהוראה פרנסה נוחה.

משרד החינוך צריך לנצל את השביתות התכופות, ובמיוחד את השביתה הנוכיחית, כדי ''לדחוף'' את ההוראה באמצעות האינטרנט.

הדבר יביא למספר השגים:
א- החלשת כוחם של הסתדרויות המורים.
ב- הורדה בעלויות תשלומי משכורות, ע''י פיטור מורות מיותרות ושאינן יעילות.
ג- הרחבת השימוש באינטרנט, כאמצעי לימודי מצויין.
ד- הפניית משאבים כספיים לפיתוחי לומדות ממלכתיות חופשיות, לשימוש כל גולשי האינטרנט.

הגיע הזמן שמורות ששובתות לא יקבלו את מלוא המשכורת שלהן.

אין כל הצדקה להפקרות הזו !!!!
_new_ הוספת תגובה



שתי הערות
דוד סיון (יום רביעי, 31/12/2003 שעה 7:27) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. גם פרידמן לא חושב שהמערכת הציבורית תיעלם לגמרי: ''המימון הציבורי למקרים בעייתיים יוסיף ויתקיים, אבל זה עניין שונה בתכלית מן המצב הנוכחי שבו הממשלה מממנת מערכת בתי-ספר ל-‏90 אחוז מן התלמידים מן הילדים בגילים המתאימים, רק מפני ש-‏5 עד 10 אחוזים מן הילדים הללו עלולים להימנות עם המקרים הבעייתיים'' (החופש לבחור, 1988, עמוד 166).

2. ביבי לא ממש ''ניצל'' כפי שאתה טוען. הוא בעצם אומר: הממשלה אצלנו צריכה לייצר ביטחון, שידור ציבורי, חינוך ורווחה. הנימוק שלו הוא (דומה לנימוקים ''הבן גוריוניים'' שהצגת): ''מכיוון שאני צריך להקים מדינה בתנאים של מצור מתמשך, ובכך אנו שונים ממדינות אחרות, אני יודע שאי-אפשר להשאיר הכל לכוחות השוק. אצלנו צריך לקלוט עליה ולבצע משימות אחרות ....'' (משה פרל, תחנה מס' 6, ''2003 יומן מסע,'' עסקים, פרוייקט מיוחד, מעריב, 26.12.2003, עמוד 14).
_new_ הוספת תגובה



כמה שטויות אפשר לכתוב בהודעה אחת?
מושה (יום רביעי, 31/12/2003 שעה 8:56) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם עד הקמת מערכת החינוך הממלכתית למדו הילדים בבית או מה?
החלטת הממשלה היתה לבטל את החלוקה לזרמים בחינוך ולקבוע חינוך ממלכתי אחיד. הוא ביטל את זרם העובדים בחינוך ואת החינוך הכללי (האחד של מפאי והשני של הציונים הכלליים) והקים את המערכת הממלכתית, הממלכתית דתית והחינוך העצמאי של אגודת ישראל ופאג''י.
מה לזאת ולז'בוטינסקי היורד? רק לאליצור הפתרונים.
_new_ הוספת תגובה



דברי הבל המשלבים בורות ושנאה
רמי נוידרפר (יום רביעי, 31/12/2003 שעה 13:15) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין במדינת ישראל , ולא היה (פרט לקיבוצים אולי) חינוך ''סוציאליסטי''.
זרם העובדים בחינוך בוטל עלידי בן גוריון למגינת ליבם של חברי מפלגתו.
כמי למד בבית ספר ממלכתי בשנות וה60 וכמי שילדיו למדו בשנות ה90 וה 2000 בבתי ספר ממלכתיים בתל אביב. לא נתקלתי מימי בשום סממן של חינוך ''סוציאליסטי'' :
את 1 במאי לא חגגנו, לתנועות נוער סוציאליסטיות לא עודדו אותנו להצטרף. מימי , אבל מימי לא למדתי לא את משנת בן גוריון ולא את ''תורתו''. כתבי בן גוריון לא היה מעולם בתוכנית הלימודים.
משפחתי דגלה אז ב''ציונים הכליים '' שהפכו לליברלים , ומעולם לא היתה תלונה בפי מי מהם על ''סוציאליזם '' בחינוך הממלכתי.
המורים והמורות שלי ושל ילדי היו תמיד א פוליטיים לחלוטין. מזמור התהילה לבן גוריון המעובד מתוך שיר התהילה ליהודה המכבי מן האורטוריה של הנדל , הוא פרי דמיונך הפרוע והחולני.

בבתי הספר של ילדי, אם היתה פעילות פוליטית , לפני בחירות למשל (מה שלא היה כלל בזמני) , הרי היו אלה הצגת דעות לתלמידים של נציגי התנועות הפוליטיות השונות. היו לי וגם לילדי , מורים שומרי מצוות.

יש בארץ מספר זעום של בתי ספר ''ברוח תנועת העבודה'' . בתל אביב היה אחד כזה - בית ספר גורדון (אולי הוא עדיין קיים) ובעבר הרחוק גם תיכון ''חדש''.

לעומת זאת הותיר בן גוריון את הזרם הממלכתי דתי , שהוא גם פוליטי במפגיע , וגם לא נותן דריסת רגל למורים שאינם שומרי מצוות (תארו לעצמכם את הזעקה לו מורים דתיים היו מנועים מללמד בבתי ספר ממלכתיים דתיים.)
יותר גרוע הוא המצב בחינוך ה''עצמאי''. שם בכלל מממנת מדינת ישראל בתי ספר שמכשירים את תלמידיהם ללימוד תורה בלבד תוך התעלמות מדרישת החוק ומשרד החינוך ללמד לימודי ליבה של עברית אנגלית חשבון ומדעים.

עד כאן הכזב והשנאה ועכשיו להצעתך מר סג''ל:

הרעיון שלך סג''ל נשמע לכאורה מפתה. כל הורה יקבל קופון וישלח את ילדיו לבית ספר שהוא מעונין בו.

זהו רעיון חולני והרסני שיביא לפרגמנטציה וסגרגציה של החינוך במדינת ישראל, שלמזלנו קיימת כיום רק במגזר הדתי.

מה יקרה אם הצעתך תתגשם חלילה?
ראשית יוקמו בתי ספר לעשירים ומבוססים שיסובסדו בכספי ההורים העשירים.
בבתי ספר אלה לא ילמדו תלמידים משכונות מצוקה , וממגזרים סוציו אקונומיים נמוכים (וממילא גם מעדות המזרח.)
אנשים שהקנאות הפוליטית בוערת בליבם , יקימו להם בתי ספר ''טהורים'' מבחינה פוליטית.
במגזר הערבי יהיו בתי ספר שיתנגדו לקיום מדינת ישראל , וילמדו את משנת עראפאת במקום את חוקי המדינה. יותר גרוע מזה , יהיו בתי ספר מוסלמיים דתיים תומכי חמאס.
יהיו בתי ספר של כהניסטים שוחרי טרנספר , ובתי ספר של שמאלנים יפי נפש כמוני. כל אחד ילמד רק עם אלה שהשקפות הוריו זהות להשקפות הורי האחרים.

מה שאתה מציע סגל לא יוביך להפרדת הפוליטיקה מבתי הספר , שכן זו איננה קיימת, לפחות לא ב 99 אחוז מהמגזק החילוני, אלא לתוצאה הפוכה והרסנית.
אני לא הייתי שולח את ילדי בשום פנים ואופן לבית ספר המנוהל על ידי עמותה רעיונית שושיש לו פן פוליטי.
ממילא הפוליטיקה בישראל היא כיום בעיקר מסווה לשחיתות ורדיפת שלמונים והטבות.
כנראה שאת המשגים ההיסטוריים של בן גוריון באישור החינוך הדתי והחרדי ושל שמיר באישור זרם אל המעיין כבר יהיה קשה לתקן, אולם משאת נפשי היא חינוך המנותק לחלוטין מפוליטיקה , חינוך שוויוני , על אזורי תוך שילוב תלמידים מאזורים מבוססים ותלמידים מאזורי מצוקה.
_new_ הוספת תגובה



ועוד הערה:
רמי נוידרפר (יום רביעי, 31/12/2003 שעה 13:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האמירה על לקיחת ילדים מהוריהם ושטיפת מוח אורווליאנית שלהם היא משוללת כל בסיס היסטורי וחסרת כל תימוכים במציאות.
בארץ ישראל לא היה זרם ''לאומי ימני'' של חינוך מעולם.
הזרם הילחידי שבן גוריון ביטל היה ''זרם העובדים'' והחינוך הממלכתי התיישר על פי הדגם של החינוך ה''אזרחי'' שאמנם עמדו מאחוריו הציונים הכליים אבל היה נטול תכנים''קפיטליסטיים''
_new_ הוספת תגובה



שכחת רמי את קלגסי בן גוריון תולשים
מושה (יום רביעי, 31/12/2003 שעה 13:50)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עוללים מברכי אבותיהם שרצו כל כך להוסיף וללמד אותם את תורת ז'בוטניסקי והראי''ה קוקו?
איך לא נשבר לבבך למראות קורעי הלב של תשב''ר המתחננים לקרא את שירי אצ''ג ובמקום זאת ממלמלים כחצצים בפיהם את שירת רחל?
(ורק בחושך בחושך בסתר בבית, בחלונות מואפלים הקריאו להם את שמשון ואת הנאומים שקרא ז'בו ביידיש בפני יהודי לודז'.)

שכחת את המוני האנוסים שהחביאו בבוידעם את ''אנאקריאון על קוטב העצבון''?, את אלו שהסתירו את מכתבי אחימאיר בתוך כרכים של כתבי בערל וא.ד. גורדון?
עד כדי כך נעלמו הזכרונות הללו רמי?
את בתי הספר המפוארים של חירות הצה''ר שהושמדו בבולדוזרים ופצצות של טונה מהאויר?

ויפה שעה אחת קודם.
_new_ הוספת תגובה



שכחת רמי את קלגסי בן גוריון תולשים
אליצור סגל (יום רביעי, 31/12/2003 שעה 14:03)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
קלגסי בן גוריון באמת עסקו בהשמדה שיטתית של החינוך הדתי. הדבר מתועד היטב. החל מגזיזת פאות דרך חטיפת ילדים ועד השמדת ספרים.
ליד קיבוץ עין שמר היה מחנה עולים - רב תימני בשם מורי סלימן ג'ראפי הי''ד בא ללמד שם חברי הקיבוץ שומרי המחנה ירו בו למות. עדים שרצו להעיד על הרצח בשטרה הוכו מכות רצח למשל עדה בת שש עשרה הוכתה על ידי השוטרים בתחת המשטרה ושברו את ליסתה.
לפני כמה שנים נסעתי שם ולידי ישב תימני זקן - כאשר עברנו ליד המקום שבו היה מחנה העליה (אולי מחנה ההשמדה) הוא אמר לי לא נשכח ולא נסלח.
ישראל מאיר לאו לימים הרב הראשי לישראל היה אז בחור ישיבה הוא בא ללמד באחד ממחנות העליה השומרים גרשו אותו. הוא ביקש מהם צו גרוש בכתב - הללו נתנו לו צו גרוש שבו מצויינת הסיבה - ישראל מאיר לאו מלמד תורה את הילדים.
המסמך שמור אצלו עד היום.
אלו רק חלק מסיפורי הזוועה.
בכל אופן אני מסכים עם דוד סיון שבכל זאת יהיה צורך באיזה מערכת ממלכתית אבל לא ברמה של היום.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



שקרים מזוהמים
מושה (יום רביעי, 31/12/2003 שעה 14:07)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרב לאו היה בן 12 או 13 בתקופה המדוברת, הוא יליד שנת 1937.
את מי הוא בא ללמד ועל מה בכלל אתה מקשקש?
_new_ הוספת תגובה



שקרים מזוהמים
אליצור סגל (יום רביעי, 31/12/2003 שעה 14:23)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
הפתק המקורי שמור אצלו והוא פרסם אותו מספר פעמים בתקשורת - בין השאר הופיע צילומו יחד עם ראיון איתו ''בנקודה''.
מורי יוסף קאפח עלה לארץ בשנת ת''ש. בלי ספריו. בעליה הגדולה מתימן משפחתו הביאה את ספריתו של הישיש שבה כתבי יד שאין ערוך למחירם. הם נגנבו על ידי קלגסי בן גוריון ונמכרו למוזאונים ברחבי העולם. כאשר הוא הוציא את המהדורות המוגהות של הספרים חיפש צילומים והמוזאונים שלחו לו צילומים של כתבי היד הגנובים שלו עצמו.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



הסיפור על מורי יוסף קאפח
מושה (יום רביעי, 31/12/2003 שעה 14:30)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן מצער וחמור, אולם בין זאת לבין הקמת מערכת החינוך הממלכתית אין ולא כלום.
ואני בהחלט הייתי מעדיף לשמוע את גרסתו של לאו לנאפופיו עם טלילה סטן על פני סיפורי הגבורה שלו במחנות העולים.
_new_ הוספת תגובה



שקרים מזוהמים
ארציאלי הנכד (יום רביעי, 31/12/2003 שעה 14:34)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את זה עשו בגלל שהוא סרב ללמוד לטינית ולשקוד על כתבי אוגוסטינוס הקדוש,במצות דינור שר החינוך מחדש הסוציאליסטי.
_new_ הוספת תגובה



שקרים מזוהמים
ארציאלי הנכד (יום רביעי, 31/12/2003 שעה 14:29)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר אז הוא היה גדול בתורה ומצוות.
בבר מצוה שהוא ניסה לארגן לעצמו באחד ממחנות ההשמדה לדתיים.זרקו עליו קתלי חזיר מטובלים בגבינה.
וכשהיה חוצה בפסח את המחנה היו מרססים אותו בקמח מן האויר.קמח שהופל ממטוסי האויר, שטיסיהם נאלצו לבצע את המשימה המחרידה ולא תשלל מהם תעודת החברות בהסתדרות.

את זעקות הילדים החטופים, שהיו מהדהדות כל לילה במחנה הוא שומע עד היום.
_new_ הוספת תגובה



אנא חסוך ממני את ההתיחסות
מושה (יום רביעי, 31/12/2003 שעה 15:45)
בתשובה לארציאלי הנכד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנפסדת שלך לנושא השואה.
די בכך שאליצור כינה ברוב טובו את מחנה העולים בעין שמר כמחנה השמדה, זה הספיק לי ליום אחד.
_new_ הוספת תגובה



אנא חסוך ממני את ההתיחסות
ארציאלי הנכד (יום רביעי, 31/12/2003 שעה 16:09)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לידיעתך השמדה רוחנית היא חמורה שבעתים מאשר השמדה פיזית.
_new_ הוספת תגובה



שאלת את המושמדים?
מושה (יום רביעי, 31/12/2003 שעה 16:24)
בתשובה לארציאלי הנכד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מדוע שקרים מזוהמים?
יועזר (יום חמישי, 01/01/2004 שעה 16:12)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העליות הגדולות של ראשית המדינה נמשכו עד אמצע שנות ה-‏50. ב- 1954-5 היה ניצול השואה מאיר לאו (הרב לעתיד) בן 17-18. העליה ההמונית המשיכה עד סוף שנות החמישים בעיקר ממרוקו וצפון אפריקה (מדינות שבהתחלה העלו מהן רק אנשים שהיו כשירים לסייע לבניין הארץ. נדמה לי שאפשר לקרוא לזה בלשון עדינה ''מיון'' ואולי את אלה לימד לאו? אז למה תדבר כך?
_new_ הוספת תגובה



האנשים שהיו כשרים לבניין הארץ
מושה (יום חמישי, 01/01/2004 שעה 16:21)
בתשובה ליועזר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נסעו לצרפת...
אליצור כתב שבאותו זמן שהיו עולים מתימן בעין שמר בא לשם לאו, ציינתי שזה לא יכול להיות מאחר והוא היה אז ילד בגיל בא מצווה לכל היותר.
_new_ הוספת תגובה



אתה צודק כמובן
יועזר (יום חמישי, 01/01/2004 שעה 17:49)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בזמן שהתימנים שהו בעין שמר עדיין היה לאו פליט שואה צעיר שהיה צריך סיוע בעצמו. ודאי לא אחד שכבר יכול ללמד.

ובעניין עליית בני תימן: זו נסתיימה תוך פרק זמן קצר ביותר, נדמה לי שב53 כבר עזבו את המעברות מעל 90% מהעולים. זו גם היתה העלייה הראשונה להיקלט. כי בבואם היו בארץ ישראל כ- 40 אלף תימנים, וכמעט לכולם קרובי משפחה בקרב העולים, כך שאת קליטתם ''הרוחנית'' עשו קרוביהם. כמובן שהם גם סייעו להם בצעדיהם הכלכליים הראשונים כמידת יכולתם.

מה שאליצור מדבר על העברתם על דתם הוא מעט מוגזם. אני ראיתי אם תימניה אחת בשנת 58, (הייתי אז בכתה ג' ד') כשהיא מקוננת על כך שבנה (בכתה ח') חזר הביתה ופיאותיו גזורות. כמובן שבן גוריון אשם בכך(: . אפילו שבית הספר היה ממלכתי דתי, ורוב המורים תושבי כפר הרוא''ה של הרב נריה, אבי ישיבות בני עקיבא, ומורה רוחני לרוב ראשוני המתיישבים הדתיים ביהודה ושומרון.
_new_ הוספת תגובה



אתה צודק כמובן
אליצור סגל (יום חמישי, 01/01/2004 שעה 19:11)
בתשובה ליועזר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
לא טענתי כלל שהרב לאו בא לעין שמר - לא זכור לי שבראיון איתו נכתב לאיזה מחנה הוא בא. לעומת זאת מורי סלימן ג'רפי נרצח בעין שמר הם טענו שנפלט כדור - השומר היה מצוייד ברובה צכ'י שיש לטוענו לאחר כל יריה ומורי סלימן נורה בחמישה כדורים - כלומר מחסנית שלימה!
אינני סבור כלל שהיה או שיש הבדל בין החינוך הממלכתי דתי לחינוך הממלכתי - שניהם נועדו לצורך אינדיטורינציה פוליטיות האחד כדי לפאר את בן גוריון והשני כדי לפאר את המפד''ל. כך שבכיתה של האישה שיועזר מזכיר היתה נכונה וצודקת והאחראיים לכך בחינוך הממלכתי דתי כמו בחינוך הכללי צריכים לתת את הדין- לא היה צריך להקים בכלל חינוך ממלכתי - היה צריך להפקיד את החינוך בידי ההורים בלבד ואז אותה אישה לא היתה צריכה לבכות.
לעצם הענין דוד סיון צודק - כונתי לא היתה לדון בהסטוריה של העבר אלא להבהיר שהמדינה צריכה למשוך את ידיה מהכתבה להורים. צריך לתת תלוש לכלכ הורה והוא יחליט כיצד להשקיע - האם בטיפוח פאות או בגזיזת פאות.
ואין פוצה פה ומצפצף ותשקוט הארץ.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



קצת הפתעת אותי, אליצור.
נסים ישעיהו (יום חמישי, 01/01/2004 שעה 19:32)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשביל מה להתעסק בשאלה מה היה ומה לא? אין לנו מספיק עניינים דחופים להיום? גם אני נושא עמי זכרונות מאותה תקופה, אז מה? למי זה מועיל ואת מי זה מעניין?

הנושא שהעלית חשוב מאד אם כי לעניות דעתי זה רק אחד הסימפטומים לחולי האנוש של המדינה.

באמצעות ספר החוקים שולטת המדינה באזרחיה שליטה שספק אם ניתן למצוא דוגמתה באיזושהי מדינה בעולם.

לאחרונה, בשיחה אקראית עם חברים מישהו תיאר את הרגשתו במלים: המדינה מחזיקה אותי עם יד אחת שלה בכיס שלי והיד השניה בגרון שלי.

והכל על פי החוק כמובן. חוק החינוך, כמו החוקים האחרים, יסודו בהנחה של המעמד השליט כי הוא יודע יותר טוב מאיתנו מה טוב לנו.

בכך נותרה לנו האחריות הפלילית בלבד כי את האחריות הערכית נטל לעצמו המעמד השליט.

הגיע הזמן שנתעורר מהתרדמת ונבין באיזו מערכת אנו חיים.

בברכה,
נסים.
_new_ הוספת תגובה



קצת הפתעת אותי, אליצור.
אליצור סגל (יום חמישי, 01/01/2004 שעה 19:50)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
זה נכון ניסים, הבעיה אינה מה היה לפני חמישים שנה - לא התכונתי לעסוק בזה כלל.
השאלה מה קורה היום. חינוך הילדים זה אחד הדברים האקוטיים שנוע לכל משפחה - המדינה ממרת את חייהם של ההורים בתחום הכל כך רגיש הזה.
אינני מדבר על משהו מהעבר אלא על נסיוני האישי ונסיונם של עוד רבים רבים ואני חושב שאצתה ביניהם היום.
את הבעיה הזו מציע מליטון פרידמן לפתור. ומשהו ממש קרוב נמצא בהלכות תלמוד תורה של אדמו''ר הזקן.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



האנשים שהיו כשרים לבניין הארץ
יועזר (יום חמישי, 01/01/2004 שעה 18:00)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא שמתי לב לכותרת שלך ואני מצטער על כך.
אין קשר בין מה שכתבת לבין המיון שכתבתי עליו. בפועל מיון זה בוצע בעיקר על יהודי צפון אפריקה (מרוקו טוניס, לוב)החל מסוף - 51. על מיון זה קרא כאן.
_new_ הוספת תגובה



אבוי איך שכחתי את חיילי האס אס של בן גוריון
רמי נוידרפר (יום רביעי, 31/12/2003 שעה 20:57)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סבי ז''ל מצד אימי שהיה ירא שמיים ןחבר אגודת ישראל , הוכה למוות על ידי הקאפואים וקלגסי בן גוריון במחנות ההשמדה ליד הרצליה. כדי להסוות את מותו , הושב לתחייה.
חיילי האס אס הסוציאליסטי הכריחו את סבי להאזין לנאומי ברל כצנלסון ולכול שפנים ממולאים בגבינה.
את כל זה שכחתי כבר כי מוחי נשטף בשיטות אורווליאניות , לאחר שנכלאתי כילד נצר למשפחה ימנית במחנה החינוך מחדש על שם לווראנטי בריה הידוע בשם ההסוואה בית ספר ''בר כוכבא'' . רק מאמרו הנפלא של סגל שחרר את הבלוק המוחי שלי ונזכרתי שוב בכל הזוועות
_new_ הוספת תגובה



כשהשכל זולג לו אט אט ......
נורה אדומה (יום רביעי, 31/12/2003 שעה 22:02)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נפרצות חרצובות הדמיון.....
_new_ הוספת תגובה



אבוי איך שכחתי את חיילי האס אס של בן גוריון
לוי (שבת, 03/01/2004 שעה 21:17)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ילדי תימן נגנבו ונשלחו לאימוץ . מדובר בכ-‏500 ילדים . הפוליטרוקים של מפאי עקבו לאיזה זרם חינוכי נשלחו הילדים ואם הזרם לא מצא חן בעיניהם ההורה פוטר מעבודתו ונושל מזכויות השיכון שלו . מושבים של הפועל המזרחי או הימין קופחו בצורה אכזרית . ישוב אשר לא בחר מספיק אנשי מפאי נעצרו כל המענקים והתמיכות .ילדים להורים דתיים נשלחו לקיבוצים חילוניים שם האכילו אותם נבלות וטרפות וחמץ בפסח. אותם ילדים הוכרחו לחלל שבת ומועדים . המכבש המפאיניקי הרס את הסמכות של ההורים וגרם לכך שהבנים הושלכו לפשע והבנות לזנות .
_new_ הוספת תגובה



הידעתם? קרבן הקלגסים יוסף קאפח
רמי נוידרפר (יום רביעי, 31/12/2003 שעה 21:05) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מורו ורבו של אליצור סג''ל קיבל בשנת תשכ''ט את פרס ישראל לספרות תורנית מידי ראשי הקלגסים - ראש ממשלת ישראל הסטאלין אשכול והארכי רוצח הנבל הנשיא שזר...

משל למה הדבר דומה?
שהרבי מגור היה מקבל את פרס גרמניה לספרות מידי היטלר וגבלס?
_new_ הוספת תגובה



הידעתם? קרבן הקלגסים יוסף קאפח
אליצור סגל (יום חמישי, 01/01/2004 שעה 12:04)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
כמדומני שאין פרס בתחום מדעי הרוח במדינת ישראל שמורי לא קיבל.
התגובה שלך מאוד מאוד אופינית למחנה השמאל - אתה חושב שהמדינה שלך ולכן גם פרסיה שלך ואתה יחיד שיכול לקבוע למי לתת ולמה ולכן מי שמקבל צריך להחזיק טובה לך ולחבירך.
לא מיני ולא מקצתיה - המדינה של כולנו הפרסים שיכים לנו ואין לשום סיבה שנכיר טובה לשום אדם ושום גוף על מה שזכינו בצדק - ומי שפשע צריך לתת את הדין על פשעיו ולא על ידי מתן פרסים שממילא מגיעים בדין למי שזכה בהם.
אגב, אח של סבא שלי פנחס סגל הוכה למות בידי קלגסי בן גוריון - כמו במקרה של מורי סלימן ג'רפי לא נערכה שום חקירה כל מי שרצה להעיד הוכה מכות רצח.
למרבית הצער לא נממצא רמי נוי שידאג להחזיר אותו לתחיה.
וזו כמובן לא דוגמא יחידה.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



אליצור, אתה פוגע במטרת המאמר שלך
דוד סיון (יום חמישי, 01/01/2004 שעה 12:57)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המטרה שלך היתה, כך הצהרת, לדון בהצעת מילטון פרידמן ביחס למערכת החינוך. אבל אתה בעצם מנהל דו-שיח של חרשים בנושאים אחרים שחפצת לא לדון בהם (כך לפחות כתבת במאמר).

הערה: הדוגמה על הפרס שקיבל קפח לא אומרת כלום למי שייכים ''הפרסים,'' אלא היא דוגמה ש''קלגסי בן-גוריון'' נתנו לו פרס (אז אולי הם לא ממש קלגסים). אם אתה רוצה לדון ב''פשעים'' בבקשה, אבל בצורה שתשמור על כבודך. בצורה שאתה מביא את הדברים, בשלב זה, אי אפשר לדון בכך בצורה מכובדת .......
_new_ הוספת תגובה



כן, אתה צודק
אליצור סגל (יום חמישי, 01/01/2004 שעה 14:31)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
כן, אתה צודק יכול להיות שהייתי צריך למקד את הדברים יותר בהצעתו של פרופ' פרידמן ולהשאיר את הדיון על בן גוריון למקום אחר ולזמן אחר.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



כן, אתה צודק
יהודה-אודי דוכן (יום חמישי, 01/01/2004 שעה 19:26)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השטיח של השמאל ה'נאור' הוא גדול ורחב ידיים וניתן לאחסן מתחתיו כל פשע וכל עוול שנעשו בישראל מאז הקמתה ע'י שליטי הארץ הזכים והטהורים. בכל פעם שתזכיר להם את חטאותיהם מיד יטענו שאתה חורג מנושא הדיון או שאתה מנסה להוציא את השד מהבקבוק. עד היום עולה באפי ריחו המחניק של הליזול ששטפו בו את ראשיהם של שכני המרוקאים. חלקם איבד את שערו,חלקם לקו במחלות עור שונות ומשונות ואחרים סובלים עד היום ממחלות עיניים,אבל - הס מלהזכיר,אסור להעיר את השד.
_new_ הוספת תגובה



כן, אתה צודק
אליצור סגל (יום חמישי, 01/01/2004 שעה 19:52)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
נו, אז גם אודי צודק.
והפתרון הוא לפרק את מערכת החינוך ולהפסיק למרר את חייהם של ההורים.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



כן, אתה צודק
יהודה-אודי דוכן (יום חמישי, 01/01/2004 שעה 20:03)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ניסית פעם להוציא צעצוע מידיו של ילד?
_new_ הוספת תגובה



כן, אתה צודק
אליצור סגל (יום חמישי, 01/01/2004 שעה 22:29)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
יש לי כמה כאלו - הבנתי את העקרון אבל זה לא מצדיק שהמדינה תציק לאזרחים.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



גם שקרן וגם מבולבל
מושה (יום ראשון, 04/01/2004 שעה 10:39)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עולים חולי גזזת קבלו הקרנות רנטגן שנחשבו לטיפול המתקדם ביותר של אותה תקופה נגד המחלה.
חלקם לקו במחלות קשות וקבלו פיצוי מלא מהמדינה אשר ניסתה לעזור ולאחר שנים רבות הסתבר הנזק.
בליזול בטח התכוונת לדי.די.טי שבו השתמשו לניקוי והשמדת כינים אצל עולים מאירופה שהגיעו מקפריסין למחנה המעבר בעתלית.

כנראה כל כשר בעיניך על מנת ללכלך את מדינת ישראל שאותה את הכל כך שונא ומתעב.
_new_ הוספת תגובה



גם שקרן וגם מבולבל
יהודה-אודי דוכן (יום ראשון, 04/01/2004 שעה 20:32)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה העניין מושה,אינך מסוגל לכתוב תגובה ללא התלהמות וקללות? ותקון טעות קטנה-אני אוהב אהבת נפש את ארץ ישראל אך לא סובל את אלה שהורסים אותה ואת עם ישראל. שיהיה לך ערב טוב.
_new_ הוספת תגובה



השנאה שלך למדינת ישראל בולטת בכל מילה ובכל שורה
מושה (יום שני, 05/01/2004 שעה 9:35)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאתה כותב.
_new_ הוספת תגובה



קצת סדר בבלגן.
יהודה-אודי דוכן (יום שני, 05/01/2004 שעה 20:57)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא תמצא בכל דברי ולו שמץ של שינאה למדינת ישראל (גם אם תחזור על כך מאה פעמים) אלא רק לעוכריה.
_new_ הוספת תגובה



אין שנאה...
מושה (יום שני, 05/01/2004 שעה 21:02)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נזכיר לך את זה בהזדמנות, אלא אם תלמד לקח ותחשוב פעמיים לפני שאתה שופך את מררתך בפורום.
_new_ הוספת תגובה



מה עניין הליזול למרואקים דווקא?
בננה ספליט (יום ראשון, 04/01/2004 שעה 13:56)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העולים של שנותיה הראשונות של המדינה ספגו ליזול ללא הבדל מוצא, מין וגיל. גם עולי אשכנז של אז הריחו את ריחו מלמטה, ולא מקוננים על זה עד היום כמוך.
_new_ הוספת תגובה



איזה ליזול? מה אתה מקשקש?
רמי נוידרפר (יום ראשון, 04/01/2004 שעה 22:06)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ליזול הוא חומר לניקוי שרותים, איש לא השתמש בו מעולם על בני אדם.
באותם שנים היה נהוג לחטא אנשים שעלו לארץ ממחנות העקורים ב די די טי כדי לחסל כינים.

מישהו מעלה על דעתו שהתיזו את החומר הזה דווקא על יוצאי עדות המזרח?
ומה הקשקוש הזה על הגזזת??? אז האמינו שהטיפול הטוב ביותר במחלה הוא הקרנות ? מאיפה המחשבה החולנית הזו שהקרינו בכוונה יוצאי עדות המזרח?
אני מכיר שלושה אנשים , ילידי הארץ ממוצא אשכנזי , שהוקרנו בילדותם נגד גזזת

מאיפה יש בלבכם כל כך הרבה שנאה למדינה הזו?
_new_ הוספת תגובה



שלושת הקופים.
יהודה-אודי דוכן (יום שני, 05/01/2004 שעה 20:51)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מכיר את שלושת הקופים - לא רואים,לא שומעים ולא מדברים? כך חלק מסויים מעם ישראל,מעדיפים לא לראות,לא לשמוע ולא לדבר על מעלליהם הנפשעים של שליטי הארץ בזמן הקמתה ולאחריה. בעניין השינאה למדינה אתה קצת מתבלבל, מי ששונא אותה הם אלה שחושבים שארץ ישראל היא עוד חתיכת נכס דלא ניידי שניתן לסחור בו,מי שחושב שהכותל המערבי הוא סתם קיר ישן,מי שחושב שהר הבית רק מפריע לנו בשלוותנו ויש להפטר ממנו,מי שחושב שמערת המכפלה,קבר רחל אימנו וקבר יוסף הם 'ענתיקות' ללא שום ערך...אלה הם שונאי ישראל ומאלה יש להפרע לפני שימכרו אותנו עבור נזיד עדשים.
_new_ הוספת תגובה



מי שמדבר על מעללים נפשעים
מושה (יום שני, 05/01/2004 שעה 21:03)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא עוכר ישראל ואדם מלא שנאה עצמית.
_new_ הוספת תגובה



שניכם מוזרים
עמיש (יום שלישי, 06/01/2004 שעה 8:12)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואני מתערב על כל מה שנמצא בתוך כובעי!
_new_ הוספת תגובה



מושה יקירי,
יהודה-אודי דוכן (יום שלישי, 06/01/2004 שעה 20:35)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה עם טיעונים לעצם העניין במקום זריקת מילים ריקות מתוכן?
_new_ הוספת תגובה



כשתתחיל לדבר לעניין נחשוב על זה
מושה (יום רביעי, 07/01/2004 שעה 10:36)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בינתיים תצטרך להסתפק במה שיש.
_new_ הוספת תגובה



מה העניין רמי?
אריה פרלמן (יום חמישי, 01/01/2004 שעה 22:47)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מרוב שנאה אתה כבר לא מסוגל לכתוב שם פשוט ללא שגיאה?

סגל - ולא סג''ל.
_new_ הוספת תגובה



פרלמן אתה בור ועם הארץ
נועה (יום חמישי, 01/01/2004 שעה 23:11)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סג''ל - אלו הם ראשי תבות של ''סגן לויים'' ולא התכונתי לפגוע באליצור בהכנסת הגרשיים.

ומעכשיו - שיהיה סגל...
_new_ הוספת תגובה



מה את קופצת נועה?
אריה פרלמן (יום שישי, 02/01/2004 שעה 1:15)
בתשובה לנועה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שם משפחתו של אליצור הוא סגל - ולא סג''ל, נקודה.

לא התייחסתי כלל לתוכן ראשי התיבות, ועצם היותם נושאי משמעות חיובית ומכובדת, איננה משנה את העובדה הפשוטה שמר אליצור לא נוהג לכתוב את שמו עם גרשיים.

מה לעשות? כל אחד וגחמותיו הוא.

הבלשן אבא בנדויד, למשל, עמד בתוקף על הכתיב ''בנדויד'' ולא ''בן-דויד''.

אז מה?

אז בפעם הבאה שמישהו יעיר שכותבים את שמו כך ולא אחרת - את תתנפלי עליו ותצעקי שהוא בור וטיפש ולא יודע מי היה דוד המלך?...

שתי כוס מים, ורצוי גם קפה עם כפית סוכר אחת לפחות.

זה טוב לחך, טוב לנפש ומרגיע את המחשבה.
_new_ הוספת תגובה



מה את קופצת נועה?
עובר אורח (שבת, 03/01/2004 שעה 21:48)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפרלמן,נועה ורמי הם היינו הך,לא היבחנת?
_new_ הוספת תגובה



נועה ואני אינם הינו הך
רמי נוידרפר (יום ראשון, 04/01/2004 שעה 1:07)
בתשובה לעובר אורח
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נועה היא בת משפחתי שראתה את המאמר של גיל רונן ורצתה לענות עליו , ממחשבי.

את התגובה בענין סג''ל וסגל אני כתבתי, אלא שהמחשב זכר את שמה של נועה מקודם.
בתור מי שענייני ימין ושמאל פחות מעניינים אותה , אני מתנצל.

ואם נחזור לענין אליצור סגל. .. הוספתי את הגרשיים בטעות בגלל שהיה נדמה לי שזה שמו, שום כוונה לפגוע.
יש לי מספיק ויכוחים עם האדם ודיעותיו , ואין לי שום בעיה עם שם משפחתו המכובד...
_new_ הוספת תגובה



נועה, נועי. סוף
בננה ספליט (יום ראשון, 04/01/2004 שעה 8:46)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מחנות ריכוז
לוי (יום חמישי, 01/01/2004 שעה 22:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפוליטרוקים של מפא''י העבירו ילדים יהודים על דתם ועל דעתם . הם כלאו אותם בקיבוצים האכילו אותם נבלות וטריפות . חמץ בפסח , גזזו את פאותיהם ומנעו מהם את האפשרות להתפלל ולהפגש עם משפחותיהם . מי שעמד על דעתו סולק ממקום עבודתו ונשללו ממנו זכויות שכון ומגורים . בתרנגול כפרות מתוארות הרגשות של ילד אחד מרבים . מעשי הנבלה הסדרתיים ראויים לכל גינוי ולענישה . פרשת חטיפת ילדי תימן תוכמנה עי כמה ועדות חקירה בראשות שופטים אשר שתפו פעולה עם המתכמנים . יש הרבה מה להגיד אבל כפי שנאמר קודם זו מנה גדושה לרשימה אחת .
_new_ הוספת תגובה



האיש פשוט צודק
אריה פרלמן (יום חמישי, 01/01/2004 שעה 22:42) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מלבד הסתייגות אחת: יש לחייב את כל בתי הספר בתכנית ליבה, או לחלופין לחייב את כל תלמידי ישראל לעמוד בבחינות בקיאות במספר מקצועות בסיסיים.
_new_ הוספת תגובה



בן גוריון ומילטון פרידמן
גבי בחן (שבת, 03/01/2004 שעה 17:33) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפני שנעבור, כרצונך לעתיד, אני חייב להעיר על הטיעון ההיסטורי של מר סגל: בן גוריון הוביל באותה תקופה מהלך שלם של ממלכתיות. החלק החשוב היה דווקא פירוק הפלמ''ח, ובשוליים האצ''ל והלח''י, עוד בזמן מלחמת השיחרור (אלטלנה) וגם לגישה זו היה מחיר כבד מאד. לדוגמא אפשר להראות שמשנת 49 עד בערך 53 צה''ל ניכשל כימעט בכל פעולה - בהחלט בגלל ירידת הרמה הצבאית (שמעתי פעם כך מד''ר מאיר פעיל). כלומר הגישה הממלכתית שלו היתה מקיפה מאד, ורק הוא עשה פשרות, ככל פוליטיקאי, במקום שבו לא היה לו מספיק כח - למשל השארת הזרם העצמאי של האגודה. מפה ועד בניית מן תורה מקיאווליסטית בנוסח שתואר על ידי מר סגל - המרחק גדול.
באשר להצעת מילטון פרידמן לתת קופונים לחינוך: אני מציע להתחיל במקום אחר:במקום לתת מענקי ילדים על ידי הביטוח הלאומי, מענקים שהפכו משפחות רבות בישראל, בעיקר אצל הבדואים שכני אך גם אצל רבים במחנה הדתי והחרדי לתעשיית ילדים מבלי לקחת אחריות אמיתית על חינוכם ויכולתם לתפקד בעולם העתיד התחרותי - במקום זאת לתת קופונים לחינוך: לפעוטונים, גני ילדים ואולי בתי ספר - וכך תדאג המדינה להפניית מימון לבניית עתידה ועתיד הילדים, ולא עבור ההורים.
אם הדאגה לשיוויון החינוך מול עיניכם, אפשר לתת קופונים שונים בערכם על פי מצב סוציאלי וכך לעשות תיקונים למען התחלה שווה לכל.
אני מסכים עם מר סגל שאכן יש בעיה והיא מקיפה הרבה יותר מרק בחינוך: יותר מדי אנשים בעמנו רגילים לצפות מהמדינה לפתרון בעיותיהם, במקום לקחת אחריות. את זה אכן נתניהו מנסה לשנות. אבל בניגוד לנתניהו - אני בעד השארת ''רשת ביטחון'' חברתית - כך שבאמת נוכל להפנות משאבים לאותם חלשים, נכים ומפגרים ושאר נידכאים הקיימים בכל חברה. כך באמת ניתקרב למודל הומניסטי ויהודי של חברה מתוקנת.
_new_ הוספת תגובה



בן גוריון ומילטון פרידמן
אליצור סגל (שבת, 03/01/2004 שעה 18:33)
בתשובה לגבי בחן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
בנוגע לבן גוריון אני באמת אכתבו מאמר נוסף.
באשר להצעה על קיצבאות ילדים היא מקובלת עלי. אני בעד ביטול מוחלט של הקצבאות הללו - הההצעה להמיר אותן לקופונים עבור חינוך לא עלתה בדעתי אבל היא מוצלחת.
עיש מקום לרשת ביטחון חברתית כל שהיא אבל בודאי לא בממדים שיש היום - יש לבטל את מרבית תשלומי ההעברה.
אליצור
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי