פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מלחמת אזרחים - מדינת ארץ ישראל נגד מדינת ישראל
גבי בחן (שבת, 15/05/2004 שעה 10:34)


מלחמת אזרחים
מדינת ארץ ישראל נגד מדינת ישראל

גבי בחן




יש תהליכים רבים שתוצאתם ברורה מאד ללומד ההיסטוריה - ''ההתנגשות היתה בלתי נמנעת'', גם אם לאילו החיים באותה תקופה לא נראים הדברים כך. לכולנו ברור שמלחמת השיחרור, לפחות בין היהודים לבין הערבים בארץ ישראל עם תום המנדט הבריטי, היתה בלתי נמנעת, כי זו תוצאת התנגשות תרבותית, כלכלית, לאומית ודתית. כולנו נדים לראש ממשלת אנגליה, צ'מברליין, על שלא הבין שמגמת ההתפשטות של השילטון הנאצי בהכרח תימשך ושום פייסנות לא תועיל. לא כל מלחמה היא כזאת - מלחמת ששת הימים לא היתה תוצאה של תהליך היסטורי, אלא של שרשרת ארועים שכולם היו יכולים להימנע, וההיסטוריה היתה ניראית אחרת.

תהליכים וקבוצות שנימצאות בניגוד אידאולוגי או ניגוד אינטרסים יכולות למצוא לעיתים פיתרון לבעיה, תלוי לא מעט בתרבות של כל אחת, ולעיתים הפיתרון לא נראה, או מחירו איננו מספיק גדול, ואז פורץ עימות אלים, מלחמה.

כאן בישראל, התגבשה קבוצה, שלצורך העיניין נקרא לה קבוצת נאמני ארץ ישראל, שכבר שנים רבות פועלת בנחישות, בהתמדה, וללא ספק בהצלחה רבה, להשגת מטרותיה, שמצויות, בסופו של דבר, בהתנגשות חזיתית עם מדינת ישראל וערכיה כפי שהוקמה. לדעתם, כל חלק מארץ ישראל הובטח בהבטחה אלוהית ולכן גם אין שום שילטון שרשאי לוותר על חלק ממנו. יתכנו פשרות זמניות, אך לא ויתור על המטרות ארוכות הטווח, שבמקרה זה הן מטרות נצחיות, מטרות הנובעות מאלוהים ולא מבני אדם. על בסיס תורת הרב קוק האב, שבנו צבי יהודה נתן לה מינוף אדיר, והצליח להקים לו קבוצת מאמינים נחושים הן בהפצת תורתו והן במימושה הלכה למעשה, הצליחה קבוצת ''גוש אמונים'' להקים את מערך ההתנחלויות, ולחדור עמוק לכל מוסדות השילטון - הם יושבים היטב בממשלה, במשרדי ממשלה, הם מהווים חלק ניכר מדרגי הביניים בצבא ובמערכת הביטחון כולה, הם יודעים היטב איך לרתום את מלוא האמצעים, ועוד יותר, להשתמש בתיקשורת, ובמערכת הפוליטית כולה, לצורך קידום מפעלם.

ומאחר שהם צברו הרבה מאד כח וביטחון, אין להם סיבה לעשות פשרות. שילטון החוק והדמוקרטיה אינן מסגרת מחייבת את מי שבטוח שהוא מבין את התכנית האלוהית ומקדם בדרכו את הגשמתה. לכן אנו נמצאים על סיפה של מלחמת אזרחים. פינוי חבל ימית לפני 20 שנה איננו דוגמא רלוונטית. הפינוי הקרב ובא של התנחלויות ילבש אופי אחר לגמרי, שאולי רק מלחמתו של צחי הנגבי הצעיר, המתבצר על המיגדל בימית, נותנת רמז לבאות. ברגע האמת הם ישמעו לרבניהם, ולא לממשלת ישראל.

זה לא חייב להראות כמו מילחמת האזרחים בספרד, יתכן, הלוואי, שלא נילחם אלו באלו בנשק חם. יתכן שזה יהיה סוג של מרי אזרחי בו ישבו קבוצות גדולות של מתנחלים, בבתי מעצר ומיכלאות כדי למנוע את חזרתם לישובים שיתפנו. יתכן שקבוצות גדולות של מפקדים בצבא יסרבו, יתפטרו. אבל, יש סבירות גבוהה שתהיה כאן מלחמה, לא פחות אכזרית מהעימות ביננו לבין הפלשתינים, שבה יפלו הרוגים רבים בין שני הצדדים. הכדור הראשון נורה כבר מזמן, הישר לראשו של ראש הממשלה יצחק רבין ז''ל.

והלואי ואתבדה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  גם אני הולך להביע את תמיכתי בחמאס ובג'יהאד  (שמאלני צר שכל) (2 תגובות בפתיל)
  מלחמת אזרחים  (משה)
  מסקנה נכונה מנקודת מבט שונה  (יוסי בלום הלוי) (4 תגובות בפתיל)
  לא מלחמת אזרחים אלא גיס חמישי  (רק-מביא-ת'קישור)
  מה מונע ממך להבין  (בננה ספליט)
  חברים זה הערב!  (מישה) (2 תגובות בפתיל)
  הקרע קיים והוא רק מעמיק  (אמיר)
  מהר מדי נחפזים אל התותחים הקדושים  (pit) (19 תגובות בפתיל)
  אחי ורעי, התייצבו למפקד הלאומי  (שמאלני צר שכל)
  האם אנחנו דמוקרטיה?  (גלעד היפתחי)
  Help  (גבי בחן) (8 תגובות בפתיל)
  הימין תמיד מתבכיין ומצתדק  (שמאלני צר שכל) (5 תגובות בפתיל)
  אסון אסון אסון !  (שמאלני צר שכל)
  או שיש שלטון חוק  (גיל) (2 תגובות בפתיל)
  מיהי מדינת ארץ ישראל?  (קורינה)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי