פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הבחירות ומה צפוי. האם יש דבר כזה – רוח נבואה?
מיכאל שרון ז''ל (יום שני, 27/03/2006 שעה 22:33)


הבחירות ומה צפוי. האם יש דבר כזה - רוח נבואה?

מיכאל מ. שרון


האם יש דבר כזה, ''רוח נבואה''?

צפיתי שציפי ליבני תהיה ראש ממשלה במוקדם או במאוחר (דבר שיקרה, כנראה, לאחר שמבקר המדינה, החוקר כרגע פרשיות שחיתות לכאורה של אולמרט, יגיש את מסקנותיו לאחר הבחירות), ורמזתי זאת במאמר ''נבואי'' בשם ''קץ האתרוג'', שנכתב כששרון היה עדיין במלוא כוחו (כמעט), בטרם השבץ המוחי השני שהכריעו. כנראה יש באמת דבר כזה, רוח נבואה, שיכולה לפקוד אנשים לתקופות ממושכות – כגון נביאי התנ''ך היהודים, או אף נביא נוכרי (כגון בלעם שתום העין), או אחרים לרגע קט – אולי בדומה לעבדכם הנאמן, מי יודע?

קישורים:
ועוד ''נבואה'' מאותה תקופה שחזתה את הקואליציה ''העבודה'' ו''קדימה'', את הצבר הכוח הפוליטי האדיר שלא היה כמותו מאז בן גוריון, ואת הפרוייקטים הלאומיים הגדולים שיתבצעו אז, תוך הגברת המיסוי למימדים גדולים, תחת אותו הצבר-כוח, מיסוי שיביא עוד יותר לשחיקת המעמד הבינוני. כיום, אכן, צפויה קואליציה של ''קדימה'' ו''העבודה'' אחרי הבחירות. הליכוד מתכווץ מאד, גוש הימין יתפורר לאחר שלא יצליח ליצור גוש חוסם (כיום אנו רואים את ניצני התהליך אצל אביגדור ליברמן, המתקרב לביילין, ותוכניתו למסירת שטחים בתחומי הקו הירוק, תוך פתרון שאינו עוד מדבר על סיפוחים מחוץ לתחומי הקו הירוק, אלא ''חילופי טריטוריות''). וכן צפויים פרוייקטים לאומיים אדירים כאלה, כפי שצפיתי, כגון פרוייקט ההתכנסות, כשעלות פינוי 90 אלף מתנחלים תהיה בסביבות 125 מיליארד שקל, על פי התקדים של גוש קטיף, בהתאם לכתבה מאירת עיניים של סבר פלוצקר (מחיר ההתכנסות).

המאמר, מונונמנטליות לאומית, נכתב עוד מוקדם יותר, סמוך להיווצרות ''קדימה'' ובתקופת שרון, אך לא הצלחתי לפרסמו באף עיתון. וכך, כשהעליתיו לאתרי לאחר שנדחה המאמר בעיתונים, וזאת כבר לאחר הקומה של שרון, עיבדתי מחדש את התחלת המאמר, בבחינת ''אילו נשאר שרון''.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אינני בטוח לגבי רוח נבואה
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 28/03/2006 שעה 3:05) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל אין לי ספק לגבי רוח עיוועים. בג''ץ פסק היום ששרון ממשיך לכהן כראש ממשלת ישראל (http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/065/951.html), ואין כל סיבה למנות ראש ממשלה קבוע אחר (אולמרט הוא רק על תקן של ממלא מקום).

זה בשל ''אי בהירות בחוק'' (כמה טוב שיש לאקונות ולחיי אלו שבדרך . . .) שאיננה מאפשרת לקבוע ''נבצרות קבע'' ע''פ העובדות (ככה כתוב ב''מעריב'' . . .).

100 ימים ממועד הארוע המוחי של שרון יסתיימו 17 יום אחרי יום הבחירות, ובמועד הזה ייגמר סיפור הלאקונות. כאן החוק מחייב חד משמעית את נשיא המדינה למנות ראש ממשלה קבוע חדש. אין שום סיכוי שעד למועד זה תורכב ממשלה חדשה ללא כל קשר מי יזכה בבחירות ובאיזה פער. מעניין לראות אלו התפלפלויות מישפטיות יועלו כדי לפתור את ה''דייסה'' שתיווצר (האם על הנשיא בבואו לבחור מועמד לראש ממשלה חדש, להסתמך על הכנסת היוצאת או על תוצאות הבחירות החדשות - שספק אם כבר תהיינה רשמיות וסופיות כי כלל לא בטוח שמניין הקולות יגיע לסיומו).

מזוז בשעתו נקט בקו פעולה שמזכיר את הבדיחה על היהודי שהפריץ ציווה עליו ללמד את כלבו לדבר, והוא ביקש ארכה של עשר שנים כי הוא האמין שתוך עשר שנים או שהפריץ ימות או שהכלב ימות. מזוז הסתפק ב 100 ימים ועכשיו הוא מגלה שהפריץ עדיין חי לכל דבר גם אם הוא איננו יורד מהמיטה, וגם הכלב מסרב למות.
_new_ הוספת תגובה



אז אתה רוצה שנקרא לך נביא?
א. פרקש (יום שלישי, 28/03/2006 שעה 19:24) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לך נבואות טובות יותר לישראל?
_new_ הוספת תגובה



להיקרא נביא זאת לא מחמאה
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 28/03/2006 שעה 22:40)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי מיום שחרב בית המיקדש ניתנה נבואה ל . . . .
_new_ הוספת תגובה



הצבר הכוח האדיר ביותר בתולדות המדינה
מיכאל שרון (יום רביעי, 29/03/2006 שעה 12:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לרשות קואליצייה קדימה+עבודה+גימלאים+ש''ס עומדים 68 מנדטים. תמיכה מחוץ לממשלה של גוש השמאל הקיצוני מר''ץ ורשימות ערביות תבטיח 82 מנדטים לשילטון. ויהיה זה רוב יציב, בלי אשליות, חבר'ה, אולי הקואליציה היציבה ביותר מאז בן גוריון בשנות ה-‏50.

וזאת למה?

1) הגימלאים (בראשות גימלאי המוסד רפי איתן, או ''רפי המסריח'' ככינויו במוסד, איש מבריק, רב תושייה והמצאות, אך גם צנוע, מסור וללא אינטריגות) מעוניינים בנושא ספציפי, בעל חשיבות קיומית אמיתית, ולכן חייבים להיות בממשלה.

2) הציבור של ש''ס מנוכר למדי לממסד הציוני ולאליטות שלו, אך הוא בעל אינטרסים סקטוריאלים, ולכן הם לא יעלו על בריקדות בעניינים של א''י, פרט אולי למחאה. הנושא גובש עוד טרם הבחירות

3) מטבע הדברים שגוש השמאל והרשימות הערביות יתמכו בממשלה המעלה על סדר יומה את דגל הפינוי, ואף את הגישה המתקנת עיוותים כלפי ערביי ישראל.

שימו לב שהרשימות הערביות - הלא ציוניות - קיבלו 10 מנדטים והגבירו מאד כוחם. אכן הפנייה לציבור הערבי לא להצביע למפלגות ציוניות ולא ''להיות חמור אלא גמל סבלני וחכם'' - המסמל את הערביות האצילה - נשאה דיוידנדים משמעותיים.

עד כאן יש לנו 82 מנדטים לשילטון.

ברור גם שיהדות התורה, אף הם לא ממש ציונים ובעלי אינטרס סקטוריאלי מובהק של הזרמת כספים ומשאבים לתמיכה בציבור החרדי, בישיבותיו וכד' - יהיו מעוניינים לעלות על העגלה.

88 מנדטים.

מה זה אומר לנו? ראשית, הקצאת כספים אדירה לעניינים סקטוריאלים ולפרוייקט ההתכנסות שלפי חישוב של סבר פלוצקר מידיעות יעלה 125 מליארד שקל (על פי התקדים של גוש קטיף). יהיו פרוייקטים אדירים נוספים - פתוח הנגב - 17 מליארד בהקצאה ראשונית. ופרוייקט שיקום העוני - אף הוא מליארדים רבים.

שנית, תהיה זאת אולי הממשלה היציבה ביותר בתולדות ישראל מהטעמים שמניתי. יציבות שעניינה - הזרמת כספים אדירה לנושאיה.

לכן, יהיה זה הצבר הכוח האדיר ביותר בתולדות המדינה מאז בן גוריון בשנות ה-‏50.

ומי ישלם את הכספים הללו ואת המחיר פרט למתנחלים?

המעמד הבינוני בישראל, שישא בעקר הנטל (ולא אוליגרכיית הממון, תומכתו העיקרית של אולמרט). יהיה מיסוי אדיר שלא היה דוגמתו, על הכל. בעלי דירות ועסקים זעירים, עוסקים מורשים קטנים, היכונו לפורענות. שכירים, תוכלו להפסיק לחלום על תוספת יוקר, אף על פי שמחירי מוצרי המזון העיקריים והבסיסיים התייקרו בשנה וחצי האחרונה ב-‏35 אחוזים.

ובלי יומרות, צפיתי את התהליכים האלה באופן נקודתי למדי, לפני מספר חודשים:

דיון 3492
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי