פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הרוצחים שמאחורי המתאבד
אלכס פז (יום רביעי, 05/07/2006 שעה 19:57)


הרוצחים שמאחורי המתאבד

אלכס פז



המאמר פורסם באתר NFC.

לפני עשרות שנים כתב אורי אבנרי, אז עורך העולם הזה, את הפתיחה הבאה: כיצד מזהים ישראלי? אחרי שהישראלי רוכס את מכנסיו הוא מביט בזונת הרחוב ושואל אותה: ''בחורה טובה כמוך מבית טוב, איך את הגעת לזה?'' כך עומד הציבור כולו ומשתאה על הצנחן מגבעת שמואל שריגל בעד סוריה, בחור טוב שכמוהו, קיבוצניק , צנחן, איך הוא הגיע לזה?, בהמשך מסביר בלי להסכים, אבנרי, את הסיבות שלדעתו הביאו את אדיב למעשה שעשה.

ציבור שלם עומד המום כיום ושואל את אותה שאלה לגבי האב שרצח את בנו והתאבד: אב מסור ואוהב, איך הוא רצח את בנו? ואף אחד אינו מעז לבוא ולקרוא את הכתובת שעל הקיר.. אף אחד אינו מעז לשים את האצבע על האשם האמיתי.. על הגורמים שהביא אב שכזה ליטול את חיי בנו ואת חייו שלו ולהמיט אסון וקלון לא רק על האם אלא גם על משפחתו ויקיריו האחרים.

אכן, יש דרכים אחרות להתמודד עם המצב התחוקתי המזעזע שקיים בארץ, מצב שבו אב שנפרד מהאם, חייב להיפרד גם מילדיו ולהפוך לאסיר על תנאי, רדוף ומוכה על ידי כל רשויות המדינה ומשולל כל זכות להגשמת אבהותו.

אכן, יש דרכים אחרות לאב שיודע כי עקב הפרידה מאשתו הוא יאלץ לאבד את בנו, לאבד את כבודו ולהיות מושלך לרחוב חסר כל ולחזות כיצד גלי הסתה וניכור מנתקים ממנו את בנו יחידו אשר אהב..

אך דרכים אלו מוצללות ומוחשכות ע''י שני חוקים אפלים, שני חורים שחורים בספר החוקים הישראלי אשר הינם הגורם מספר אחד להתאבדות אבות, התאבדות שפעמים רבות לוקחת עימה קורבנות נוספים, עיתים זו האשה וכעת זה גם הילדים.

החוק הראשון, הרוצח מספר אחד במעלה, הנתמך בעוז ובמרץ ע''י ארגוני נשים הניזונים משנאת גברים באשר הם גברים, מכונה ''חזקת הגיל הרך'' והוא קובע בפשטות שבמקרה של פרידה יש לנתק ילד עד גיל 6 מאביו. הלשון המשפטית מתפלפלת ואומרת שטובת הילד היא הקובעת מי יהיה ההורה אצלו שבחזקתו יהיה הילד, ב''חזקתו'', משל היה הילד חפץ, אבל עד גיל 6 – תמיד יהיה אצל האם. חוק מטופש זה, אגב בוטל בכל ארצות המערב וישראל היא היחידה שבה נשלל מהשופט הזכות לקבוע מהי טובת הילד.

בצמוד לחוק זה קיים החוק השני, המסייע לרצח, והוא חוק המזונות הקובע שעל יהודי יחול הדין האישי, ולפיו לעולם יהיה רק האב חייב במזונות ילדיו לפני מזונותיו שלו והאשה לעולם פטורה ממזונות ילדיה אפילו היא עשירה כקורח והאב אביון ומרושש.

מחד אין פסיכולוג בר-דעת שלא יאמר שטובת הילד הינה שיגדל תחת האחריות המשותפת של שני הוריו גם כאשר נפרדו זה מזה.

ומגיסא אין עו''ד בר דעת שלא ימליץ לאם להתנגד בתוקף למשמורת משותפת שכזו כיון שאז יתכן שבית המשפט יקבע, רחמא ליצלן, שהוצאות גידול הילד יתחלקו בין ההורים בהתאם ליחס הכנסותיהם, להבדיל מהמצב שאם הילד בחזקת האם – היא פטורה לחלוטין מלזון אותו והחובה היא רק על האב.

אין פק''ס – פקידת סעד או להלן פקידת סכסוך שלא תמליץ בפני האם לשמור על סכסוך מתמשך עם האב על מנת להבטיח שהחזקה תישאר אצלה ועם החזקה יוותרו גם המזונות החד צדדיים.

התוצאה המרה: אבות אוהבים מתעוררים למציאות איומה שבה הם הפכו לאויבי העם, הם נרדפים ע''י ההוצאה לפועל גם כאשר הם משלמים כדת וכדין. מספיקה רק הצהרת האם, להלן ה''זוכה'' על מנת שמשכורתם תעוקל, צוי מאסר יוצאו כנגדם, יציאתם לחו''ל תעוכב ומקום עבודתם יאבד ולהם אפילו לא ניתן פתחון פה לאמר ''שילמנו! פרענו''... פתחון פה זה ינתן רק לאחר שיוטלו כל הסנקציות האמורות!!

אבות אוהבים מגלים שכעת יוכלו לפגוש את ילדיהם רק פעם בשבוע לשעתיים ברי המזל יזכו ללינה כל שבת שניה, רוב האבות לילדים עד גיל 4 לא יהיו רשאים להלין את ילדיהם בבתיהם בכלל וכולם יהיו חשופים לתלונות כזב (50% מהתלונות שהוגשו נגד אבות הינם תלונות כזב – על פי דוח המשטרה) ולהשפלות שאין סוף להם.

הניסיונות לשנות את החוק ולקבוע שאין עדיפות למגדר זה או אחר אלא רק טובת הילד תעמוד לנגד בית המשפט כשלו. הצעת חוק שהוגשה בכנסת הקודמת ע''י ח''כ חמי דורון טורפדה ע''י שר המשפטים טומי לפיד והוקמה ועדת שניט אשר מסקנותיה המתגבשות רק יחמירו את ניתוק האבות מילדיהם.

לא די בכך והנה בימים אלו נתבשרנו על ועדת שיפמן שהקים שר המשפטים רמון להגברת אכיפת חוק המזונות החד צדדי וכבר התבטא מר שיפמן העומד בראשה שהאבות מנסים להשתמט מתשלום המזונות ע''י בקשת משמורת על ילדיהם והמסקנה המתבקשת היא שיש למנוע מאבות כל זכות משמורת או תביעת משמורת על ילדיהם, אך יש כמובן לחייבם ורק אותם בכל הוצאות גידול ילדיהם.

הדרך הנוראית שבה פרם האב האומלל את ניתוקו הצפוי מילדו ואת מסכת ההתעללויות שעמדה לפניו בשנים הקרובות – אינה הדרך אך עיוור ושקרן יהיה מי שיחשוב שהוא האחרון... כזבן ורמאי יהיה מי שיחשוב שב''הגברת הענישה'' ובהמשך הרחקת אבות מילדיהם האהובים, תיפטר הבעיה. לא כך יהיה ויש לאמר בפה מלא את האמת האכזרית ועדיף כך מאשר לגנות אחר כך את מעשה הזוועה.

כאשר הצנחן קטוע הרגל כתב את שיר שלום בעיצומה של האופוריה של ניצחון מלחמת ששת הימים – קמה עליו מקהלה מאיימת להשתיקו ואילו לא היה אורי אבנרי, כן זה מתחילת המאמר, מגיש שאילתה בכנסת, היה השיר נגנז ואובד. אבל את האמת של רוטבליט אי אפשר היה להשתיק אז וכך לא ניתן יהיה להשתיק יותר את מצוקת הילדים שנשללת מהם הזכות להיות מגודלים גם על ידי האב.

הגיע הזמן לתת לשמש לעלות ולבטל את חוק חזקת הגיל הרך לקבוע שאחריות הורית ומשמורת משותפת הינם ברירת המחדל כאשר ההורים נפרדים.

הגיע הזמן לתת לשחר להפציע ולקבוע ששני ההורים חייבים לשאת במזונות ילדיהם בהתאם ליחס ההכנסות שלהם.



הכותב הינו אב ל-‏4, סמנכ''ל בהייטק והאזרח היחידי שתבע פקידות סעד על התייחסותם המגדרית כנגדו וזכה בפיצוי של 17,800 ש''ח. אלכס פז הוא חבר עמותת הורות=שווה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


ואני לתומי חשבתי...
יהודה-אודי דוכן (יום רביעי, 05/07/2006 שעה 21:48) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...שהנשים הן המקופחות במדינה.
_new_ הוספת תגובה



מי שאחראי למצב הזה הם הגברים הטפשים
חזי (יום חמישי, 06/07/2006 שעה 2:08)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הם מסוממים במין,
ואין מה לעשות...

איך אומר הפתגם:

כאשר הזין עומד, השכל בתחת...
_new_ הוספת תגובה



האם אתה מצדיק
מהנדס אזרחי (יום רביעי, 05/07/2006 שעה 23:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את האב שרצח את בנו?

לזה אתה קורא אהבת אב לבנו?

עצם המעשה מוכיח שהאב לא היה אב אוהב אלא אב נקמן בסיגנון ''תמות נפשו עם פלישתיים'' כדי לנקום באם.

לכן המאמר שלך איננו בר תוקף ואותו ''אב'' רצח את בנו ומלכתחילה לא היה ראוי לקבל חזקה על בנו.
_new_ הוספת תגובה



הורים לילד שנים אין ויכוח
soria (יום חמישי, 06/07/2006 שעה 15:52)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אך גם אני חשבתי! אב שרצח את בנו אזי מתחילה משהו דפוק בו אך אין כמובן להכליל. כמו שאין לאמר כל הנשים....או הגברים... דבר אחד ברצוני לציין : הגבר הישראלי משחר ילדותו, חונך כגבר יוצא לקרב ומקריב עצמו -מכאן בא התיסכול,'' אני יוצא להגן על המולדת, אני חזק, אני מגיע לי הכל'' . משחר ילדות אנו לומדים הגבר אמור להגן על אישתו וילדיו, הוא החזק. הווה אומר כלכלית ופיזית,דרך זו מהווה תיסכול גדול וזהות עם הקידמה והדור החדש ,צריך לשנות את החוקים ועל פי החוקים לישם למצב, אין להחזיק ילד כמטוטלת (
תקווה שכתבתי זאת נכון) בין הורים ואין ילד כחזקה או קלף מיכוח ילד הוא אדם קטן עם רגשות והמון זכויות קודם כל ובראש היא טובת הילד ולא מלחמת המינים על זאת יש לחנך מיתחילה שנפרדים זכות שווה יש לשני ההורים במידה והשניים מתאימים ,כשם שמפרידים דת ומדינה יש להפריד ביקור ילד ומזונות אף פעם לא הסכמתי בדרך ענישה זו כי בסוף הילד נפגע אך לדעתי לאחר שקבע בית המשפט בנושא המזונות יש לשלם ולחשוב מתחילה את טובת הילד ,היתר מצפון האב והאם
_new_ הוספת תגובה



הורים לילד שנים אין ויכוח
soria (יום חמישי, 06/07/2006 שעה 15:55)
בתשובה לsoria
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדבר לא שייך לשמאל או לפמניסטיות או הא פמניסטים המאמר מאד קיצוני ואישי למטבע תמיד שני צדדים סוריא
_new_ הוספת תגובה



הדילמה
דוד סיון (יום חמישי, 06/07/2006 שעה 16:16)
בתשובה לsoria
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכללים-חוקים שנותנים לאישה עדיפות בהחזקת ילדים וגם בקריטריון לקביעת תשלומי מזונות, הם שורש הבעיה וצריך שיתוקנו.

מקרה שקרה:
כאשר התגרשו זוג הורים עם ילדים מתחת לגיל 6, האישה זכה גם במזונות (כ-‏5,000 ש''ח לחודש). החלק הראשון בגלל החוק שנותן עדיפות לאם והחלק השני נובע מההחלטה הראשונה. רצה הגורל, כמו שקורה לפעמים, והבעל כעת משתכר רק 2,500 ש''ח לחודש, והאם שכרה עלה ליותר מ-‏10,000 ש''ח בחודש. אבל לבית המשפט לוקח יותר מ-‏3 שנים להתייחס לשינוי והבעל לשעבר נאלץ לייצר חוב כדי לעמוד בתשלומים או ללכת למעצר ובנתיים לגור אצל מישהו נדיב (למשל הוריו...).

גם הרביצו בו וגם גירשו אותו מהעיר.

זה לא מצדיק רצח אבל בהחלט קשה לשמור על התנהגות רציונלית. החוק צריך יצור מצב בו ההורה הראוי-המתאים יותר יחזיק את הילד אבל לא תוך דחיקת ההורה השני מסביבת הילדים (זה צריך להיות תנאי בסיס). החוק גם צריך לכול את שני ההורים כמפרנסים את הילד, אבל התנהלות מנגנון המזונות לא יכולה להיות קשוחה כל כך. הדרך לעשות זאת זה לקבוע תנאים אוטומטיים שמשנים את הסכום ואת המשלם כאשר המציאות משתנה.
_new_ הוספת תגובה



הדילמה
soria (יום חמישי, 06/07/2006 שעה 16:55)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלום דוד אין לי כל ויכוח בנושא צריך לשנות את החוק ! כפי שכתבתי בתשובה קודמת ולנסח אותו בהתאם למצב לקידמה. אין להעניש גבר או אשה בעבור אי תשלום מזנות באי מתן ביקור לילד. יש נבחרי ציבור וכנסת, שמה צריך לפנות ,יש מפלגה אחת שאינני מבינה מה היא עושה בכנסת רץ מרצ המצע שלה זכויות הציבור האזרח.אך מהמפלגה ומעשיה לטובת או הרעת הציבור בינה לעם מרחק גדול הכל פוליטיקה . , כל סיפור שונה .לצערי, שוב הגבר הישראלי עדין לוקה בתסמנת המאוצ`ו כתבתי זאת מדוע בתשובה קודמת ? זו דעתי שלי בוודאי שיהיו שיחלקו וטוב ויכוח בכדי מטרה , חבל כי המשפט ''תחנות הצדק עובדות לאט '' אכן קיים ומתקיים ובעבור זאת ניפגעים ילדים סוריא
_new_ הוספת תגובה



הדרך הכי טובה להילחם באפליה היא דרך היהדות
צדק (יום חמישי, 06/07/2006 שעה 8:17) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין דבר שמפחיד יותר את הפמיניסטיות השמאלניות ואת בית המשפט השמאלני יותר מאשר יהדות.
אם כל אירגוני הגברים הנפגעים היו פועלים בכיוון של התקרבות ליהדות,
מצהירים על הצבעה למפלגות דתיות בלבד.
מבטיח לכם שהיו מדברים איתכם אחרת.

השמאלנים יעשו הכל על מנת למנוע מיהודי להתקרב ליהדות.
_new_ הוספת תגובה



מאמר נתעב.
רמי נוי (יום חמישי, 06/07/2006 שעה 12:47) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לו היה הכותב מסתפק בהבעת מחאה נגד חוקים בעייתיים, היה מקום להתיחס לדבריו, אבל ברגע שהוא מכנה רוצח נבזי ושפל בשם ''אב אוהב'' - הוא יורד לשפל מוסרי שאין למטה הימנו.

לו היתה אמו של הילד הנרצח מתעשתת ומצליחה להשיג צו שירחיק את ''האב האוהב'' מילדו, היה הילד היום בחיים.
_new_ הוספת תגובה



מאמר נתעב.
יהודה-אודי דוכן (יום חמישי, 06/07/2006 שעה 13:09)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שום צו הרחקה לא עוזר כשאדם מחליט לרצוח מישהו.

בתי הקברות מלאים בכאלה.
_new_ הוספת תגובה



.יהודה רמי צודק !
soria (יום חמישי, 06/07/2006 שעה 16:00)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צו הרחקה לפחות מקטין את אפשרות הביצוע עם כי תמיד אפשר להרוג, ראה פעולות טרור.תמיד אפשר לנסות בכדי להציל ולו גם בצו הרחקה סוריא
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי