פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
''שנסראללה לא ישכח את פרץ''
גדעון ספירו (שבת, 15/07/2006 שעה 23:00)


''שנסראללה לא ישכח את פרץ''

גדעון ספירו



כאשר החלה מלחמת לבנון ביוני 1982 עם פלישת ישראל ללבנון, נמניתי עם המעטים שהתנגדו למלחמה מיומה הראשון. לא הייתי זקוק לחיזבאללה, פאר יצירת הפלישה הישראלית דאז שאת פירותיה אנו ממשיכים לטעום גם כיום, או לחללי ונפגעי הפלישה כדי להבין את האיוולת של המלחמה ההיא.
לא כן הציבור הישראלי בכללו. הוא על מנהיגיו ומרבית עיתונאיו נהרו אחרי המלחמה, הצדיקו אותה, התחככו בקרב יוזמיה, והתפארו במה שנראה להם בימים הראשונים כ''הישגים צבאיים מופלאים''.

רק עם הזמן, כאשר השקיעה בבוץ הלבנוני הלכה והעמיקה, מספר החללים הלך וגדל ולוחמי החיזבאללה היכו שוב ושוב בפולש הישראלי, החלה תנועת ההתנגדות למלחמה לצבור תאוצה גם אצל אלה שבתחילה הלכו אחריה כסומים בארובה.
בעשרים ולמעלה שנות הכיבוש הישראלי בלבנון היו אנשי החיזבאללה בבחינת לוחמי שיחרור. הם סייעו, גם אם זו לא הייתה כוונתם, לפקוח את עיני העיוורים בישראל. רק מיעוט מאנשי תנועת ההתנגדות למלחמה בלבנון עשו זאת מסיבות מוסריות ועקרוניות, כמו אנשי תנועת ''יש גבול'' שלא היו מוכנים לקחת חלק בפשעי המלחמה. מרבית אלה שהצטרפו עם השנים למתנגדי המלחמה, עשו זאת מסיבות הקרויות פרגמטיות. הם פשוט חדלו להבין את הרציונל של המלחמה כפי שהוסבר על ידי יוזמיה. אין לכחד, בלי החיזבאללה והישגיו, לא הייתה קמה תנועת ארבע אימהות.

למיטב הבנתי אין איש שמאל הראוי לשמו, שראה בתנועת החיזבאללה בן ברית אידיאולוגי. החזון של הארגון להשליט משטר הלכה מוסלמי בדומה לקיים באיראן,
עומד בניגוד קוטבי לחזון של מדינה סוציאליסטית חילונית ודמוקרטית.
על כן, משעה שישראל נסוגה מלבנון לגבול הבינלאומי המוכר, הסתיימו גם נקודות המפגש בין החיזבאללה לבין מתנגדי מלחמת לבנון בישראל.

מזה יומיים מתנהלת שוב מלחמה בין ישראל ללבנון. ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר הביטחון עמיר פרץ התקנאו בקודמיהם, וגם הם רוצים להיכנס להיסטוריית המלחמות של ישראל. שתהיה מלחמה גם על שמם. איך אמר פרץ? ''נסראללה הולך לחטוף כך שלעולם לא ישכח את השם עמיר פרץ''. (ידיעות אחרונות 14.7.2006) הכבוד הגברי של עמיר פרץ.

בשלב זה חוזרת התמונה של ראשית מלחמת לבנון הקודמת. תמיכה כמעט מקיר לקיר.
עשיתי ספירת מלאי קטנה של מאמרי תמיכה במלחמה בעיתונות יום שישי ה-‏14 ביולי 2006 והנה התוצאות:
ידיעות אחרונות: אלכס פישמן, שמעון שיפר, סמדר פרי, איתן הבר, אורי פורת, אורי אליצור, אורי אורבך, יעקב (ג'קי) לוי (שגייס את פרשת השבוע למען המלחמה), פרופ' פרופ' אייל זיסר (ראש החוג להיסטוריה של המזרח התיכון באונ' תל-אביב), פרופ' איתמר רבינוביץ (נשיא אוניברסיטת תל-אביב).
מעריב: אמנון דנקנר (נסחף להתלהמות, ליקוק וחנופה בנוסח ''עורך דין ממולח ומנהיג פועלים נמרץ עושים בית ספר לגנרלים איך לנהל מבצע בנחישות ובאופן אינטלגנטי'') דן מרגלית (שהישווה את נאומו של נסראללה לזה של היטלר), אורי דן, בן כספית (המלחמה כמכשיר ''ללכידות חברתית''), עמיר רפפורט (''ישראל עומדת להשתולל באופן מחושב''), אריק בכר, בן דרור ימיני, נדב העצני, ח''כ אריה אלדד, ח''כ עמי אילון (''צו השעה ממשלת חרום לאומית''), פרופ' משה מעוז.
הארץ: זאב שיף, עמוס הראל, יואל מרקוס, גדעון סאמט, אלוף בן.

לאלה יש להוסיף כמובן את כתבי הטלוויזיה, כמו רוני דניאל, אהוד יערי, עודד גרנות אמיר בר שלום, אלון בן דוד ואחרים.
בקיצור, העיתונות נמצאת עתה בעיצומה של אורגיית תמיכה במלחמה, אפשר לומר כי כולם הפכו לרוני דניאל, הכתב הצבאי של ערוץ 2, הדגם המובהק של העיתונאי הנאמן והצייתן לשלטונות הצבא.
מתקיימת הזנה הדדית בין העיתונות והקברניטים וההבדלים בין ליברלים ואנשי ימין היטשטש.

זו שעתם הגדולה של ברוני המלחמה הישראלים.
בניגוד למלחמת לבנון גירסת 1982, יש לישראל הפעם עילה יותר מוצלחת. מנהיג החיזבאללה השייח' חסן נסראללה העניק לישראל אמתלה מצוינת לפתיחה במלחמה: חדירה לשטח ישראל, חטיפת שני חיילים והריגתם של אחרים תוך כדי פעולת הסחה של ירי פגזים על יישובי הצפון. הטיעון הישראלי, לפיו אין זה קביל כי בלבנון השכנה מתקיימים שני צבאות, האחד של הממשלה, השני של ארגון דתי פונדמנטליסטי השולט על שטח הגובל עם ישראל ושממשלת לבנון ויתרה על אחריותה לגביו, נשמע הגיוני ומתקבל ככזה בקהילה הבינלאומית.
הודעת ממשלת לבנון כי אינה אחראית לפעולות החיזבאללה, שלא ידעה על מעשה החטיפה, היא התנערות מחובותיה של ממשלה לשלוט בשטחה הריבוני. המצב בו ארגון מחזיק מדינה בביצים וקובע עבורה מתיי ליזום פעולה מזוינת, אינו מתקבל על הדעת.

ובכל זאת, הייתי נימנע מפתיחה במלחמה.
ואלה נימוקיי.
ביודעי שיש לחיזבאללה טילים שיכולים להגיע עד חיפה,לפגוע במפעלים הפטרו כימיים ולגרום לאסון אקולוגי שיגרום למותם של מאות ונזקים בריאותיים לאלפים ויחייב פינוי של מאות אלפים מהאזור, היו מביאים אותי להחלטה לא להמר על כך ש''יהיה בסדר''.
היומרה הישראלית ל''סדר חדש בלבנון'' ל''שינוי כללי המשחק'' ביטויים חביבים בימים אלה על ראש ממשלה ושריו, נוסתה בעבר ונכשלה. הענשה קולקטיבית של מדינת לבנון שפוגעת גם באזרחים החולקים על חיזבאללה, עלולה להביא לתוצאות הפוכות מהכוונה הישראלית. הסבל שנגרם ללבנונים עלול לגרום לסחף של תמיכה בחיזבאללה במקום לבידודו.
ההפצצות על התשתית הלבנונית, שמחזירה את לבנון ''20 שנים אחורה'', כדברי הרמטכ''ל, עלולה להרוס את השתיל הרך של ממשלה לא פונדמנטליסטית שקמה לאחר נסיגת סוריה מלבנון, ולגרום שגם לבנון תיפול לתוך הרשת של קנאות דתית.
היומרה הישראלית לפרוק את החיזבאללה מנישקו אינה ברת השגה על ידי הפצצות מהאוויר. ובאשר לפעולה קרקעית, כבר חווינו במשך עשרים שנות כיבוש לבנון, שהיא השיגה בדיוק את ההיפך, חימוש יותר מודרני ויותר הרסני.
בהחלט ייתכן כי התוצאה של ההפצצות הקשות עתה בלבנון, יובילו את החיזבאללה להצטייד בטילי קרקע אוויר חדישים שיחסלו את השליטה האווירית הישראלית בלבנון.
ואני מבקש מראש סליחה על שאני משתמש גם בנימוק שנשמע ירחמיאלי באוזני ברוני המלחמה הישראלים ותומכיהם, לפיו זה פשוט לא מוסרי להפציץ אוכלוסיה אזרחית לא לוחמת בכלל, וכזו שלא תומכת בחיזבאללה בפרט. פגיעה באוכלוסיה אזרחית לא לוחמת, היא טרור. מבחינה זו החיזבאללה וישראל הם שני ארגוני טרור.
באופן פרודקסלי, התנהגותה הפראית של ישראל (''בעל הבית השתגע'' כפי שכתב אחד העיתונאים התומכים) מחזקת את הדרישה האיראנית לאיזון גרעיני עם ישראל. איראן תפנה כלפיי ישראל את אותן טענות שמופנות כלפיה, שאי אפשר לחזות את התנהגותה של ישראל, כי מסוכן להשאיר חימוש גרעיני בידי מדינה שראשיה משתגעים ואיש אינו יכול לצפות את צעדיהם, ולכן זקוקה איראן להגנה מפני מדינה מוטרפת כישראל. המסקנה ההגיונית, היא, שמוטב שלאף אחת משתי המדינות לא יהיה נשק גרעיני.

ממשלה ישראלית שהייתה נוהגת בתבונה כלל לא הייתה מגיעה לסיטואציה הנוכחית. היא לא הייתה מפציצה את עזה בפראות והורגת עשרות נשים וילדים כפעולת נקם פרימיטיבית, אלא מנהלת מו''מ עם ממשלת החמאס לחילופי אסירים ושבויים.
ממשלה תבונית לא הייתה מספקת לחיזבאללה את עילת החטיפה, משום שהייתה משחררת זה מכבר את האסיר סמיר קונטאר, שישראל התחכמה ולא שיחררה בהסכם חילופי השבויים הקודם עם החיזבאללה (''הסכם טננבאום'').
נסראללה מאיים מזה שנתיים כי אם קונטאר לא ישוחרר הוא יחטוף חיילים. איים וקיים.
הדיכוי הברוטאלי שישראל מפעילה בכסילותה כי רבה על הפלסטינים, מאפשר לחיזבאללה להופיע כפטרונם המשחרר אסירים.
להערכתי אין מדובר בסולידריות אמיתית, שהרי אנו יודעים שבעיראק טובחים שיעים בסונים ולהיפך בעוצמה ואכזריות שאפילו הכיבוש הישראלי מחוויר לעתים מולם.
ואם כסילות, אז עד הסוף, וכך, בסירובה של ישראל לשחרר אסירים פלסטינים בהסכם נפרד עם ממשלת הרשות, תורמת ישראל ליצירת חזית בין חיזבאללה לפלסטין.

הסכנה במלחמה החדשה, שתחרוג מכוונת מחולליה ותסחוף את האזור למלחמה כוללת. לפני שזה יקרה, צריך לקוות כי הקהילה הבינלאומית תתגייס לריסונה של ישראל, להפסקת ההפצצות וההפגזות, בעזה בלבנון ובישראל, לפתרון באמצעות מו''מ לפני שהכל יצא משליטה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


המדהים הוא קוצר הראות של אריאל שרון
חזי (שבת, 15/07/2006 שעה 23:37) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדינות בת-היענה של ממשלות שרון, להתעצמותו ההולכת וגוברת של חיזבאללה בלבנון,
העלמת העיין מצבירה מסיבית של נשק מכל הסוגים, ע''י ארגון טרור זה, הינה דבר אשר גובל בטפשות.

הבעיה של שרון, היתה הדבקת תוית של ''הרפתקן''.
דבר זה הוא אשר מנע ממנו לפעול לסיכול איום זה, לפני שהפך לממדים מפלצתיים.

איומים ושחצנות מופגנת של נסראללה, בכל הזדמנות היו כמו אקדוחן אשר מאיים לירות בכל רגע.

חוץ ממדינת ישראל, אף מדינה לא היתה משלימה עם מצב כזה,
לאורך כחמש שנים (מאז הבריחה של ברק מלבנון).
_new_ הוספת תגובה



יא חביבי מאמר לא מתאים לזמן אנו נמצאים במאה העשרים ואחת
soria (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 0:20) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מזל יותר גדול שכותב המאמר לא חבר כנסת ,לא קצין צבא בכיר.לא חיל בצה''ל,ולא עיתונאי בחבר העיתונאים השפויים. כי מגייס לגייס בין כתב עט זה או אחר ,משבצת היגיון מתקיימת והשכל הנבון עובד. כי מי אמר שמלחמה זה דבר צודק .במלחמה לא זורקים סוכריות וכרגע פאלסף ,פילוסופיה ,פוליטיקה, לא עובד,מה שכן עובד כרגע עד ידומו התותחים ''הבא להרגך לחוטפך השקם והרגהו '' או יותר מתאים חסלהו.'' סוריא
_new_ הוספת תגובה



לחיזבאללה טילים ארוכי טווח
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 7:33) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאז בריחת צה''ל מלבנון ללא הסדר ראוי אל תופתעו ממידע זה:

ארסנל הטילים. משמרות המהפכה הקימו עשרים עמדות נייחות לשיגור טילים בבקאע וברצועת הגבול עם ישראל, וסיפקו לחיזבאללה משאיות הנושאות משגרי טילים. בשנים 1992-2005 קיבל חיזבאללה 11,500 טילים ורקטות, בנוסף ל- 400 תותחים לטווח קצר ובינוני ומטולי רקטות מסוגים שונים. בשנת 2005 קיבל הארגון רקטות בקוטר 333 מ''מ, טילי נ''מ SAM-7 וטילי C-802 נגד אוניות, מהסוג שפגע באח''י חנית. לדברי הבכיר האירני, לחיזבאללה 4 סוגי טילי קרקע קרקע: ''פג'ר'' לטווח של 100 ק''מ, ''אירן'' לטווח של 130 ק''מ, ''שאהין'' לטווח 150 ק''מ ורקטות 333 מ''מ לטווח של 150 ק''מ.

_new_ הוספת תגובה



זכותם של עוכרי ישראל להתקיים
א. פרקש (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 10:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובלבד שלא יהפכו את שנאתם למעשים. ונאסראללה הפך את שינאתו למעשים ועל כך ראוי הוא למיתה ועכשיו.

שמאלנים חסרי מוֹסרוֹת כספירו נוטים להטיל כל קלקול בצד הערבי על ישראל. תמיד זה שישראל אמרה ככה, עשתה ככה, רמזה ככה, חיסלה ככה ולכן הערבים נאלצו לעשות ככה וככה. תיאוריית הככה וככה משחקת בסיפורי הב''דים שלהם שעות נוספות. בדרך כלל הללו נימנים על אלה שלא מכירים באמת את הערבים, לא דוברים ערבית, לא הסתובבו חופשי בערים ובכפרים ערביים אבל את ה'הוא וההא' הם פוגשים פעם בבית מלון ירושלמי נידח ופעם בבית הקפה בבית לחם ולעיתים בכינוס משפיך דולרים בסן פרנציסקו או במנילה, וזה הופך את עצמם לידוענים לענייני ערבים ובעיקר פלסטינים. ספירו הוא אין-טלקטואל מהסוג הזה.

כך מאשים ספירו את ישראל בתקומת החזבאללה. כאילו רוצה לומר שאילו לא היתה ישראל כי אז לא היתה קם חזבאללה או לחילופין, אם ישראל לא היתה מגינה על ביטחונה לא היתה קם ארגון שחורט על דיגלו את השמדת ישראל. ועוד שאר טענות דמגוגיות מבית המדרש של ההיסטוריונים המקדשים את הרוע. אז קודם כל זה לא נורא ולא חטא שמדינה מגינה על עצמה מפני איום שעומד כנגדה. הרי זוהי זכותו הראשונית של כל אדם ושל כל מדינה. ואין להאשים את המתגונן בכל תהליך שנוצר ומתפתח מכל מעשה הגנה שהוא, אלא יש להאשים את התוקפן. שבמקרה לבנון של תחילת שנות ה-‏80 אלה היו כל ארגוני הטרור בלבנון ובעיקר הפתח ומדינת החסות שלהם סוריה. כמו שמלחמת לבנון 1982 היתה ''מן המוצדקות במלחמותינו'' כך המלחמה של היום.

אבל ההיסטוריה החזבאללאית שונה במעט ממה שמנסה לצייר לנו תועמלן האנטי ציונות ספירו. הסיפור מתחיל בכלל ממקום וממקור אחר. ב-‏1979 קרה משהו בעולם המוסלמי. כת שיעית קיצונים עשתה מהפיכה שלטונית באיראן ותפסה את השלטון. וכדרך מוסלמים 'טובים' הם יצרו מנופים החוצה לאוכלוסיות שיעיות ברחבי העולם, בין היתר כדי לבסס את שלטונם בבית, לחזק את מעמדם באוכלוסיות המוסלמיות השיעיות בלבנון ובדרום אמריקה. ואיך מוסלמים 'טובים' עושים זאת? ע''י פיתוח תנועה חברתית עממית ומיליטנטית שיש לה מנגנוני תמיכה חברתיים לצד ארגון כוחני, הנקרא במקומותינו ארגון טרור ובסיפורי ב''דים ''ארגון התגוננות אזרחית'', ''צבא העם'' או משהו בכיוון הזה. כלומר, החזבאללה החל לבנות את תשתיתו בלבנון כבר ב-‏1980-1981, באמצעות נציגם פדלאללה. כמו שאיראן פעלה באותה עת בבלקנים ובדום אמריקה. משום מה מרבית הכותבים פשוט מתעלמים מהעובדה הפשוטה הזו. פלישת ישראל לדרום לבנון רק הסיטה מאמץ לכיוון ההתנגדות לכיבוש הישראלי. תחילה פעל החזבאללה בחסות ''אמל'' ויותר מאוחר נטל את ההובלה בהפעלת הטרור. לכן הטענה של ספירו היא כמו לומר שגם מחתרת האסלאמית בדרום אמריקה נולדה וביצעה שתי פעולות הטרור בארגנטינה (שגרירות ישראל במרץ 1992 ובנין הקהילה היהודית ''אמיה'' ביולי 1994), בגלל חיסול כזה או אחר של ישראל בלבנון. ולא היא. כי תאי טרור אסלאמיים ברחבי העולם קיימים כבר יותר מ-‏30 שנה ללא קשר לישראל בכלל. אני משער שאילולא של''ג החזבאללה היה ממשיך להתפתח ולהפוך שלמה שהוא היום, כי קיומו מוכתב מהוראות ה''שיעה'' ומהתנגדות טוטלית לקיום ישראל.

האשמות גורפות מסוג זה שישראל 'אשמה' בלידת החמאס ובהקמת אש''פ הם קישקושי סרק, כי לפחות לגבי ספירו דומיו וחזונם דווקא יש עתיד לאש''פ ולחמאס. אז למה, תיאורטית ועקרונית, לספירו מותר ולישראל אסור?

ולעניין זכותה וחובתה של ישראל להכריז על המלחמה בחזבאללה אין כל עוררין בין אנשי חוק ומוסר. החזבאללה הפר הבנות והסכמים כתובים ותקף בתוך שטח ישראל ללא כל סיבה שהיא, זולת להרוג ולהתנקל לה. התירוץ של לסייע ל''לוחמי חירות החמאס'' בכלל לא משכנע, כי זו לא סיבה סבירה להפרת הסכם.

חששו של ספירו מתגובות לבנוניות שאינן חזבאללה מופרכות ביותר. ככל שיראל תפגע ותשחוק בכוחות הצבאי, התשתיתי והארגוני של החזבאללה כך היא תיתן מקדמה גדולה יותר וכוח חזק יותר לגורמים הדמוקרטיים בלבנון. ולמזלינו יש רבים התומכים בדמוקרטיה בלבנון מהצד הנוצרי, הדרוזי ועד למוסלמים הסונים והשיעים. על רבים מהם נמאסו ה'מנטרות' של החזבאללה, אבל הגולם שנוצר מהחזבאללה היווה איום לכל הגופים הדמוקרטיים בלבנון. דווקא ההתקפה הישראלית עתידה לתת מקפצה נוחה לכל אותם דמוקרטים ושוחרי שלום לאחר שתשחוק את החזבאללה ותפורר אותו. מה עוד שישראל לא תוקפת אזרחים. ישראל תוקפת אתרי חזבאללה ואתרים ציבוריים

ספירו מנסה לרמוז לנו ממשנתו המסוכנת והבלתי ריאלית לגבי האיום האיראני. כאילו הוא מתעלם ממקומה של איראן מהמשבר הנוכחי בכרם שלום ובלבנון. הוא עוד משטה בעצמו כשהוא מציע להגיע להבנה עם האיראנים לגבי פירוק נשק. חלומות באספמיה. ישראל צריכה במקרה שלנו להיות החזקה ביותר במזרח התיכון ולא להתיר לאף מדינה אחרת להצטייד בנשק גרעיני. למזלנו, בינתיים רוב מדינות באזור לא עושות מאמצים להצטייד בגרעין מתוך הבנה של הסיכון שבדבר. לפחות במשבר הלבנוני אנחנו רואים התלכדות של סעודיה, מצרים וירדן כנגד ציר סוריה-איראן בשל האיום שהם מהווים על השקט במזרח התיכון ועל יציבות המשטרים הערביים.

כלומר, בפועל, סעודיה, מצרים וירדן שבעות רצות ממהלכה הלבנוני של ישראל (שנוהגת בהגיון ובקור רוח ואינה כלל כמאמר הספירואידי ''בעל הבית השתגע'') ובלבד שהמשטר הלבנוני והעם הלבנוני שוחר השלום לא ייפגע. מבחינתם התקדים של חזבאללה כארגון טרור לגיטימי וחופשי מכל עול שלטון הוא סכנה קיומית למשטרים הערביים המתונים. מכאן שגם אין כל סכנה למלחמה כוללת כנסיונו של ספירו להפחיד את עצמו. מי שמפחד היום הם נאסראללה, אסד ואחמדינג'יהאד.
_new_ הוספת תגובה



אני מתפלא על פרקש שטורח להתווכח עם ספירו
רמי נוי (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 11:11)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספירו פועל, כמו שמאלנים עוורים אחרים, על טייס אוטומטי. לא היה ולא יהיה אצלו מקרה אחד בו תהיה פעולה ישראלית מוצדקת כלשהיא. אפילו הסכמי אוסלו , פינוי התנחלויות, ונכונות לפשרות מתפרשות אצלו תמיד כצעדים מרושעים של ימין קיצוני.

אין אויב אחד לישראל, ויהי זה האיסלם הפנדמנטליסטי הקיצוני ביותר, שספירו לא יצדיק אותו.

גם כאשר תהיה המאכלת על צווארו, יצדיק ספירו את השוחט.

מצד שני, טועה פרקש בטענתו כי אין סכנה למלחמה כוללת. סכנה כזו קיימת בהחלט, ועל כולנו להערך לקראתה.

התרחיש שלי - יש חשש שלא יהיה מנוס מכניסת צה''ל בכוח קרקעי ללבנון. את המצב הזה ינצלו סוריה ואירן לתקיפת ישראל. הלוואי ואתבדה.
_new_ הוספת תגובה



אני אני מתרגל את עצמי בלענות לאנשים כדמותו...
א. פרקש (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 11:27)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי אני נתקל בדומים לו במקומות מסויימים. לשיבחו ייאמר שספירו משמש לי מוסר כדורים להנחתה איכותי ביותר.

חוץ מזה אינני טועה כשאני אומר שהסיכוי למלחמה אזורית נמוך ביותר. איראן וסוריה דווקא חוששות מה''השתוללות'' הישראלית, כמאמר ספירו. סוריה ואיראן אינן מוכנות למלחמה במובן הקלאסי שלה, והם מנהלים את מלחמתם דרך אירגוני טרור. ואת זה אמר אחמדינאג'אד מספר פעמים. סוריה אינה ערוכה למלחמה בשל טיב האמל''ח, הפריסה, והאופוזיציה מבית. במידה ואסד ינקוט בצעד מלחמתי, שלטונו בסכנה. איראן יכולה לכל היותר לשלוח כמה ''שיהאבים'' לישראל לפי התקדים העיראקי, אבל אז הפגיעה הזעירה לא תהיה שווה את הפגיעה באיראן עצמה. ארה''ב לא תיתן לאיראן לשגר טילים לישראל ותגיב מיד בכוחותיה שערוכים בעיראק ובאוקיאנוס ההודי, ולחילופין ישראל תצטרף או תגיב בעצמה עם האמצעים שברשותה.

גם אסור לשכוח שעניין הגרעין האיראני עומד להכרעה. מאחר שאירועי החמאס והחזבאללה הם תוצאה של פעולה איראנית כדי להסיט את הויכוח מהעניין הגעיני האיראני, הרי שאיראן לא תרצה לתקוע מסמר לעצמה ולהחריף אתהתנהגותה.

אינני מאמין שאיראן תסכן את משטרה לאחר שהיא רואה את ישראל מגיבה בחריפות רבה על הפרת חוק בינ''ל וסיכון זעיר יחסית לאזרחי ישראל.

לכן הסיכוי להתערבותן הישירה היא קטנה ביותר. ובכל מקרה, מפקדת העורף וצה''ל נערכים לכל תגובה סורית ואיראנית אפשרית. זה מהלך כמעט אוטומטי שהצבא והמודיעין נתכנסים אליו בימים כאלה.

כניסת כוח רגלי לדרום לבנון לא תהיה במאסה גדולה. מדי פעם יחדרו להערכתי כוחות מיוחדים לביצוע תצפיות חודרות, איסוף מודיעין או הטמנת אמצעי נפץ מסוגים שונים ושאר מבצעים מיוחדים (כמו נניח חטיפה). אין צורך לדיביזיות משורינות במתאר הקיים. בכל מקרה, כניסה של צבא רב וגדול גם הוא לא יהווה סיבה לכניסת סוריה ואיראן למלחמה נגדנו.

סוריה ואיראן לא רק צריכות סיבות ''טובות'' לפתוח במלחמה, אלא גם מעטפת מדינית, יכולת צבאית וטכנולוגית וסיכוי להצלחה. כל אלה לא קיימים כמו שאמרתי במצב הנתון.
_new_ הוספת תגובה



אני אני מתרגל את עצמי בלענות לאנשים כדמותו...
יהודה-אודי דוכן (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 11:58)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עדיין זכורים לי דברי האיוולת של כל ה''מומחים'' לענייני הערבים והמזרח התיכון שטענו בכסילותם ב-‏91' שסאדם לא יעיז לשלוח על ישראל אפילו טיל אחד.

הם צדקו - הוא שלח ''רק'' 39.
_new_ הוספת תגובה



זכרונך בוגד בך
רמי נוי (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 12:39)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנחת היסוד היתה שהוא ישגר טילים כימיים והמדינה נערכה בהתאם. כבר שכחת? מסכות? מקלטים? לא הלכת עם מסכה צמודה עוד לפני הפגיעה הראשונה?

אישית הייתי בצבא, בזמן הטיל הראשון בחמ''ל מוגן (עלק) מפני תקיפה כימית, עם מסכה פתוחה ומוכנה ללבישה

התקפות סאדאם הפתיעו לטובה את הממלשה בניזקן הזעיר ...ציפו למאות טילים ןלנשק כימי ויש שסברו גם ביולוגי, אם כי ההנחה היתה שכזה לא היה..
_new_ הוספת תגובה



אתה צודק
א. פרקש (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 12:45)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חלקית. אז עיראק נכנסה למלחמה ואח''כ שיגרה את הסקאדים לישראל.

כיום איראן צריכה לשגר ''שיהאבים'' ואז היה נכנסת למלחמה.

השאלה העיקרית כאן היא שאלת קיום או רצון לפתוח במלחמה.

בשלב זה גם אני מעריך שרצונה של איראן במלחמה, שכל כולה הרי תהיה שיגור כמה טילים, אינו קיים. אם היא תשגר טילים משיטחה, היא נכנסת למלחמה ישירה איתנו ועם ארה''ב. ובכך היא מכשילה מראש את כל פרוייקט הגעיני שלה (שאולי היא עוד מקווה למשוך ולהפתיע איתו) ומסכנת את משטרה הקיצוני.

לדעתי, אחמדינג'אד מבין את זה וללא יסכן את איראן ואת שילטונו.

בכל מקרה הכל מתנהל לפי משחק הסיכוי/סיכון ויש מקום לחשוב וליהערך להפתעות, כמו שאמרתי. וצה''ל, למיטב ידיעתי הצנועה, כבר נערך גם למתאר הזה עם כל האמצעים 'המיוחדים' והיותר מיוחדים.
_new_ הוספת תגובה



אתה צודק
חזי (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 13:56)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איראן יודעת טוב כי גם ישראל וגם ארה''ב מחפשות עילה לתקיפת המתקנים הגרעיניים שלה.

היא תעשה כל מאמץ שלא לספק עילה כזו...
_new_ הוספת תגובה



הודעה סורית רישמית בזה הרגע
א. פרקש (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 12:38)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מחזקת את דעתי.

סוריה איימה שאם ישראל תתקוף אותה היא תגיב בחריפות.

אחת מהשתיים או השתיים יחדיו:
- סוריה מפחדת.
- סוריה יודעת שישראל לא תתקוף אותה (הרי היא הכריזה על כך) ורוצה לצאת ''ג'באר'' כאילו הצהרתה זו היא שמנעה תקיפה ישראלית.

בהתחשב במצבה הצבאי הרעוע של סוריה (מטוסים כמעט לא טסים כמעט, אין חלקי חילוף, משמעת לקויה, קיצוץ בתרגילים חטיבתיים ודיביזיוניים וכו') נראה לי ששתי האופציות מתקיימות יחדיו בשלום.
_new_ הוספת תגובה



לצערי אני חושב שאתה טועה בענין לבנון
רמי נוי (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 12:42)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין אפשרות להפסיק או להמעיט את ירי הקסאמים במבצע אווירי בלבד.

או שהחמאס יכנע ללחץ ויסיג את כוחותיו, או שיהיה צורך בכניסה קרקעית
_new_ הוספת תגובה



לא אמרתי מבצע אוירי בלבד. אלא מבצע
א. פרקש (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 12:54)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שישלב גם כוחות קרקעיים מינימליים שיהוו גורם מפריע, מכוון, מציין מטרות, חוטף מנהיגים וכו' - מבצעים שיתנו מקדם כוח גדול למטוסים. בינתיים למיטב ידיעתי יש כבר משהו בעניין. אבל עד כאן, ואין מקום להרחיב.

בסופו של דבר לא הכוח הצבאי שלנו הוא שיסיים את המפנה. צה''ל רק מניע תהליך והפוליטיקה הלבנונית בסוף תשלים אותו. עכשיו מדווחים בחדשות שמנהיג הדרוזים ג'ונבלאט תוקף את החזבאללה ואומר שהלבנונים לא צריכים לתת לארגון להפוך את לבנון לעזה. זוהי בדיוק ההתבטאות שמצביעה על שינויים בכיוון הנכון בלבנון. גל השינוי ויצירת החזית הפוליטית נגד חזבאללה צפוי להתעצם ככל שארגון החזבאללה ייפגע. אין צורך אפילו בפגיעה טוטלית. אבל מה שחיל האויר עושה ויכול לעשות, אם ימשיך בדרך הזהו, היא לפגוע במרבית יכולותיו של החזבאללה. פגיעה במבני הארגון ובראשיו (ואינני יודע בדיוק עכשיו מה מצבו של נאסראללה ובכירים נוספים שאולי מתחבאים או לכודים במקלט), אמצעי שיגור קטיושות וטילים. ישראל יכולה להמשיך לפגוע בחזבאללה גם כשכל המלחמה הזאת תיגמר, אבל אז זה יהיה במבצעים מיוחדים. בכל מקרה, לדעתי, גם אם המלחמה תיגמר היום, מעמדו של חזבאללה השתנה לבלי שוב.
_new_ הוספת תגובה



עוד ידיעה טובה
א. פרקש (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 13:00)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הודעה: חה''א השמיד במהלך הבוקר 10 משגרי קטיושה, חלקם משגרים ניידים. צריך לזכור שמשגר הוא חיוני להפעלת קטיושה והם מצויים יחסית במשורה.... ולא 13,000..... (רקטות/טילים)...
_new_ הוספת תגובה



לא לחינם הלך הגנרל פרקש אצל
רמי נוי (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 16:17)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפילדמרשל נוי.... שני פרשנים צבאיים דה לה שמאטה.

באמתחתו של כל יהודי נמצא שרביט הגנרל....

אני בהחלט מקווה שאתה צודק. אני סקפטי, מכיוון שהאויבים כאן הם אירן וסוריה, המוכנים להילחם עד אחרון הלבנונים

באופן אבסורדי, סילוק סוריה צלבנון מחזק את אויבינו ולא מחליש אותם
_new_ הוספת תגובה



לא לחינם הלך הגנרל פרקש אצל
א. פרקש (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 19:41)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אומנם האוייבים האמיתיים הם איראן וסוריה, אבל מאחר וישראל לא מאיימת על אף אחת מהן הם יתנו לחזבאללה ולחמאס להילחם נגדנו עד טיפת דמם האחרונה...

סילוק סוריה מלבנון מחליש את סוריה משום שהוא פונטציאל להחלשת מעורבותה בה ובענייני החזבאללה ודרכם נגד ישראל. עד היום היו לסוריה 2 חזיתות נגד ישראל - גולן ולבנון. עכשיו אני מקווה שהחזית הלבנונית תיסגר סופית בהעדר כוח צבאי לחזבאללה, או בפגיעה בו ומתוך זה החלשת מעמדו של החזבאללה, הרחקתו מגבול הדרום, נטרול יכולותיו הצבאיות וכו'. נקווה שישראל תוכל להשיג את המקסימום בכל עניין.
_new_ הוספת תגובה



בכל ההמולה הזו, שכחנו את הפלסטינים שבלבנון
חזי (יום רביעי, 19/07/2006 שעה 5:03)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עד כמה הזכרון שלנו קצר.

שכחנו את ''הפתח לאנד'', שכחנו את מלחמת האזרחים בלבנון.

אחרי המכה שמונחתת עכשו על חיזבאללה, יהיה שינוי מהותי ביחסי הכוחות בלבנון.
קשה להניח כי המנטליות של הקבוצות האתניות שם תשתנה.
אך ברור כי הנוצרים וגם הדרוזים יחזקו את מעמדם.
_new_ הוספת תגובה



בכל ההמולה הזו, שכחנו את הפלסטינים שבלבנון
א. פרקש (יום חמישי, 20/07/2006 שעה 12:25)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זכרוננו כלל לא קצר ולא שכחנו את ה''פתחלנד''. בתקווה שדרום לבנון תהיה ה''חזבאללהלאנד'', כמו שהפתח לאקיים שם כבר 25 שנים כך החזבאללה ייחדל להתקיים כארגון צבאי בדרום לבנון....

בשנים האחרונות לבנון משתנה ונפתחה לעולם. מה שהיה לפני 2000 לא יהיה לאחריה. לבנון תלויה בכלכלתה ותרבותה במערב וככה היא תמשיך, בקואליציה רחבה של נוצרים, דרוזים, סונים וקצת שיעים. ארה''ב ואירופה צריכים לתת להם תקווה ובתנאי שידחקו את החזבאללה ויפרקו אותו מנישקו. זה האינטרס הלבנוני שמובן גם ללבנונים. אך בגלל האיום הפנימי של חזבאללה והתומך מבחוץ של סוריה, לבנון לא יכלה להתנער מהם בעצמה. כמו שארה''ב ואירופה זרקו את סורה מלבנון (פורמלית, כי הרבה אנשי צבא ומודיעין מסתובבים בלבנון),כך הן תריכות לסגור את מעגל המאמץ הצבאי הישראלי ולפרק את החזבללה כארגון צבאי פנימי ועצמאי.
_new_ הוספת תגובה



בחיי שהתחרפנת
רמי נוי (יום חמישי, 20/07/2006 שעה 17:32)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השתילו בתוכך פרקש חדש? מה האופטימיזם הזה שקפץ עליך?

נראה לי שכאן אתה הכי שמאלני בין הימנים ואני הכי ימני בין השמאלנים....

ב1982 היו חלק ניכר מאזרחי בירות נוצרים. אלה תמכו בשלום עם ישראל.

כיום, הנוצרים בלבנון, וברשאם הנשיא והגנרל אאון, תומכים תמיכה מלאה בחיזבאללה. לבנון סרבה ומסרבת לפרק את הארגון הזה.

צבא החיזבאללה חזק בהרבה מצבא לבנון, יש לו טילים משןוכללים, יחדות עילית, מערכת ביצורים שקשה לחודרה. באיזה קונטקסט אתה רואה את לבנון נאבקת בחיזבאללה?

הלבנוני הממוצע מוכן לסול סבל עצום, ובלבד שיראה את ישראל מתייסרת.

בינתיים היחיד שיכול להלחם בהם, בהצלחה חלקית ביותר הוא צה''ל.

אני חושש שעד שלא תהיה כניסה קרקעית מסיבית, למרות האבדות הכבדות הצפויות, ועד שסוריה וגם אירן לא ישלמו מחיר כבד, המלחמה הזו לא תסתיים.
_new_ הוספת תגובה



בחיי שהתחרפנת
א. פרקש (יום שישי, 21/07/2006 שעה 7:15)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל תזרוק את הנוצרים לים לאחר השימוש בהם. הם מפחדים מהשיעים ומפחדים מעצמם לאחר הנסיון המר שהיה להם ב-‏1982 (באשר ג'ומאייל ונפילתם). לכן הם כרגע על הגדר. הם מחכים לראות בעיקר להיכן פונים הסונים (ממשיכי דרכו של ראפיק חארירי) והדרוזים (ג'ונבלאט). ובעיקר הם מחכים לראות מה קורה עם צמרת החזבאללה בסיום הקרבות. אם החזבאללה נחלש ומנהיגיו מחוסלים יהיה קל לכל העדות לנוע יחד לכיוון ביסוס הדמוקרטיה הלבנונית תוך כפיה על חזבאללה להתפרק מנישקו.

''צבא'' החזבאללה קטן ואידיאולוגי אבל הוא אינו חזק יותר מצבא לבנון או משטרת לבנון. זה נכון שכמחצית מקציני הצבא הלבנוני הם שיעים (בגלל הפרצלציה העדתית-דתית בלבנון) אבל אין זה אומר שכל השיעים תומכים בחזבאללה. בעיקר לא כאשר החזבאללה ייפגע בהיקף גדול.

כניסה מאסיבית לכל היותר תנקה שטחים בדרום לבנון באופן זמני. ומה יקרה לאחר הנסיגה? החזבאללה שיברחו צפונה ישובו בעקבותיו של צה''ל וירדו שוב דרומה וכך יתקבע שוב נצחון חזבאללאי על צה''ל.

לכן אין לנו ברירה אלא להניע את ממשלת לבנון לקחת אחריות ולתת להם להסתבך עם הסיפור כשארה''ב ואירופה מסייעות לממשלת לבנון. ובכך במקרה של כשלון הוא לא יקרין ישירות על ישראל. השגת המטרות שהגדיר אולמרט הן קשות ביותר, ולכן צפויה לנו מלחמה ארוכה, בה אולי האינטנסיביות של התקיפות יצטמצמו אבל ישראלתהיה חופשיה לתקוף כל הזמן מטרות שיצוצו מעת לעת.

רובד גדול של הלחימה דווקא יעבור לפסים של כוחות מיוחדים ומיוחדים-מיוחדים שיצטרכו להשלים כמה מטלות שחה''א לא הצליח להשיג בינתיים.

סוריה ואיראן הן הסיפור הגדול ולדעתי יש סיכוי קטן שישראל תגיב ותפגע בסוריה מנגד בשלב מסויים. מותנה בפעילות הסורית. בינתיים חה''א מתמקד בלבנון. המשטר של בשאר אסד מפחד מכל תקיפה בסוריה בשל פגיעה במעמדו של בשאר וסיכויים שהוא יופל ויוחלף. במידה ותהיה תקיפה רחבה על סוריה (דבר שלא נראה כעת כריאלי, אבל הוא יכול לצוף פתאום בהמשך בשל נסיבות חדשות שיצוצו) סיכוי טוב שכל משטר הבעת' יפול. וסוריה אינה חזקה כמו פעם. חיל האויר כמעט מושבת, מטרות צבא די נייחות כיום, ומפעלי תע''ש ואזורי אחסנה די מוכרים לנו - כך שפגיעה חריפה ביכולות הצבא הסורי יושגו בקלות רבה יחסית.

איראן זה סיפור רחב יותר והיא להערכתי לא תטופל בהקשר הלבנוני. אמריקה וישראל שומרות לעצמן את הסיבה הגרעינית ובבוא היום גם זה יגיע. כל מה שעלול לפגום בתוכנית הזאת ינוטרל (כמו הצורך החיוני כשאמרת שחייבים לתקוף גם את איראן) וכל מה שיסייע לטיפול עתידי יקודם כעת.
_new_ הוספת תגובה



הסתירה בדבריך
דוד סיון (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 14:12)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבת: ''פלישת ישראל לדרום לבנון רק הסיטה מאמץ לכיוון ההתנגדות לכיבוש הישראלי. תחילה פעל החזבאללה בחסות ''אמל'' ויותר מאוחר נטל את ההובלה בהפעלת הטרור''.
פרוש הדבר שפלישת ישראל השפיעה על מעמדו הציבורי של החיזבאללה. לא?
_new_ הוספת תגובה



מה בדיוק, דוד, לא מסתדר לך?
א. פרקש (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 19:58)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין סתירה בקביעה שהחזבאללה הסיט מאמץ בעקבות הפלישה ב-‏1982 לכיוון הצבאי ולהפעלת הטרור נגד ישראל (מתחילתו הוא עסק בטרור אבל באופן מינורי יותר. החזבאללה החל להתבלט יותר לקראת 1985) וכמובן שברור הוא שפעילותו זו השפיעה על מעמדו בפועל בתוך לבנון.
מה לא ברור בקביעה הזאת?

אני יצאתי נגד קביעתו של ספירו (שהיא דרך אגב הגדרה מקובלת אצל רבים) שהחזבאללה הוקם מראשיתו כתגובה לפלישת ישראל ללבנון ב-‏1982. כאילו הוא אומר שאם לא היה מבצע של''ג אז לא היה קם החזבאללה. וזה בפירוש לא נכון.
_new_ הוספת תגובה



מנין המידע שבידך?
רמי נוי (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 20:17)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בויקיפדיה, באנציקלופדיה בריטניקה ובאנציקלופדיה אנקרטה מצוין שהחיזבאללה הוקם בתגובה לפלישת צה''ל ללבנון.
_new_ הוספת תגובה



מנין המידע שבידך?
א. פרקש (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 20:44)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנראה שהמידע שלי אינו מוויקיפדיה ואנקרטה.... כי שם הם טועים..... המידע שחי הוא מהמקום בו פעל עבדתי .....
_new_ הוספת תגובה



אז, היכן ומתי נוסד חיזבאללה?
רמי נוי (יום שני, 17/07/2006 שעה 9:55)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מה בדיוק, דוד, לא מסתדר לך?
דוד סיון (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 20:20)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספירו: ''לא הייתי זקוק לחיזבאללה, פאר יצירת הפלישה הישראלית...''

פרקש: ''כך מאשים ספירו את ישראל בתקומת החזבאללה..... פלישת ישראל לדרום לבנון רק הסיטה מאמץ לכיוון ההתנגדות לכיבוש הישראלי. תחילה פעל החזבאללה בחסות ''אמל'' ויותר מאוחר נטל את ההובלה בהפעלת הטרור'' (תגובה 80655).

ספירו לא קבע שהחיזבאללה הוקם כתגובה... 'פאר יצירת הפלישה' אין משמעו 'הוקם כתגובה לפלישה'.

משמעות דבריו כמו גם דבריך שהחיזבאללה התחזק מאד ב''זכות'' הפלישה הישראלית. זו הנקודה החשובה בדבריו שבולטת גם בדבריך.

בהחלט יתכן שהחיזבאללה היה נשאר נעלם בנבכי ההיסטוריה אילו לא פלשה ישראל
_new_ הוספת תגובה



מה בדיוק, דוד, לא מסתדר לך?
א. פרקש (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 21:03)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא צריך להיות קראן גדול כדי להבין את ספירו שאומר בעברית פשוטה: ''לא הייתי זקוק לחיזבאללה, פאר יצירת הפלישה הישראלית...''. כלומר הפלישה יצרה את החזבאללה שלא היה קיים לפני כן. ליצור הוא במשמעות לברוא משהוא חדש ולא לעצב דבר קיים. זה הפשט של דבריו. מאחר שגם בויקיפידיה כתובה הפרשנות המוטעית הזאת, לדעתי אני צודק בפרשנות פרשנותו....

יתכן שהחזבאללה היה נשאר בנבכי ההסטוריה ויתכן שלו. אני נוטה יותר להאמין שהחזבאללה היה הופך למה שהוא שאנחנו מכירים, כי יש לנו עדויות להתנהגות של קבוצות דומות במרחב המוסלמי ובתוכם גם קבוצות שיעיות שפעלו הבוסניה-סרייבו (ושם כוחות הפלישה האירופאיים/אמריקאים פעלו לעזור להם כשהם כותשים אזרחים סרבים נוצרים במשך 82 ימים רצופים ולחלופין בצ'צ'ניה. אבל אני משער גם שאםלא היה פתח שפועל נגד ישראל בלבנון אז לא היתה הפלישה ב-‏1982 .....
_new_ הוספת תגובה



תודה על תשובתך
דוד סיון (יום שני, 17/07/2006 שעה 7:57)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



וחוץ מזה ....
א. פרקש (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 22:46)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכניסה ללבנון ב-‏1982 היתה מוצדקת ביותר. לצערנו ההשתהות בלבנון היתה ארוכה מדי. אבל היציאה היתה קטסטרופה, שבין היתר הביאה למצב בו אנחנו נמצאים היום.

אם באפריל-יוני 2000 היינו יוצאים מלבנון כשאנחנו משלמים לחזבאללה ב''שכר הולם'' כמו היום, כי אז לא היינו צריכים להיכנס (בינתיים בעיקר אוירית, וככה זה יישאר לדעתי עד סוף המבצע) היום עם ''שכר הולם'' גבוה כל כך. משמע, לא מספיק לדעת להיכנס, צריכים גם לדעת לצאת.
_new_ הוספת תגובה



את מי שצריך לשלוח להאג זה נאסאראללה
soria (יום שני, 17/07/2006 שעה 9:48)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



Hague is not my cup of coffee
א. פרקש (יום שני, 17/07/2006 שעה 10:34)
בתשובה לsoria
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובה 80757
_new_ הוספת תגובה



את נסראללה צריך לשלוח לגן העדן של המוסלמים
רמי נוי (יום שני, 17/07/2006 שעה 15:17)
בתשובה לsoria
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לצערי נגמרו הבתולות וגם הבתולים
soria (יום שני, 17/07/2006 שעה 15:47)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יהיה לו משעמם שם !הא הא הא ימח שמו ביחד עם שאר עוכרי ישראל וגייסי הגייס החמישי, דרך אגב פה בקנדה מה זו תמיכה בישראל לכולם נמאס מהטרוריסטים. סוריא
_new_ הוספת תגובה



היי סוריא...
א. פרקש (יום שני, 17/07/2006 שעה 19:34)
בתשובה לsoria
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תספרי לנו קצת יותר על התמיכה הזאת. הרי זה דבר נדיר. תני אולי קצת לינקים מעניינים.

ד''א, איך הקנדים מסקרים את אירוע הריגת האזרחים הקנדים בדרום לבנוןhttp://www.macleans.ca/topstories/news/shownews.jsp?... ?
_new_ הוספת תגובה



היי סוריא...
soria (יום שני, 17/07/2006 שעה 20:58)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מחר או היום אכתוב והעביר לינקים בכל אופן היום מתקיים ערב תמיכה בישראל לדוברי עיברית + עוד אירגונים דוברי אנגלית כולם זקנים צעירים ילדים יהיו שם האמן לי אני שגרירה לישראל אצל הגויים בכיתות שלי לא יכולים עלי.סוריא
_new_ הוספת תגובה



היי סוריא...
soria (יום שני, 17/07/2006 שעה 21:01)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דרך אגב רוב הציבור הקנדי שואל מה הם עשו שם בבית ששלחו ממנו או לידו טילים לישראל? סוריא
_new_ הוספת תגובה



שלחתי לך לינק בדוא''ל כי איני יכולה לפתוח אנא
soria (יום שני, 17/07/2006 שעה 21:22)
בתשובה לsoria
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנא העבר זאת לפורום סוריא
_new_ הוספת תגובה



הינה ההודעה ששלחת...
א. פרקש (יום שני, 17/07/2006 שעה 23:09)
בתשובה לsoria
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הכינוס הערב, למי שעוד רוצה להגיע...
א. פרקש (יום שני, 17/07/2006 שעה 23:12)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לקנדה. יורם מזרחי יהיה שם.
_new_ הוספת תגובה



הכינוס הערב, למי שעוד רוצה להגיע...
soria (יום שלישי, 18/07/2006 שעה 17:44)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המון אנשים היו בערב התמיכה בישראל - יותר מאוחר שידרה הטלויזיה כתבה בנושא לאחר שצילמה את האירוע, יורם הרצה על המצב. היתה שירה בציבור ובסוף כולם כאחד תרמו למען הארץ. עמיתי הקנדים הלא יהודים תומכים בנושא ואומרים כל הכבוד לארץ שנלחמת על אדמתה והטרור כולם בעד ישראל- סוריא
_new_ הוספת תגובה



הכינוס הערב, למי שעוד רוצה להגיע...
יעקב ברלינ ר (יום שלישי, 18/07/2006 שעה 18:09)
בתשובה לsoria
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכל אלה שמתבשמים מישראל מוצע לצנן את התלהבותם ולקרוא את המאמר המצורף: http://www.palestinechronicle.com/story-071706210229...
_new_ הוספת תגובה



אף אחד לא טען שאין אנטישמים
צדק (יום שלישי, 18/07/2006 שעה 18:19)
בתשובה ליעקב ברלינ ר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם בארה''ב יש אנטישמים רבים ומהסוג הגרוע ביותר.
חלק גדול מהם הם יהודים לכאורה.
הנאציזם הוא חוקי בארצות הברית.

יהודי לא בונה על הגויים יותר מדי.
יהודי מתמרן במציאות הקשה ומנצל או מאבד הזדמנויות,
בהתאם למנהיגות באותו הזמן.
_new_ הוספת תגובה



הכינוס הערב, למי שעוד רוצה להגיע...
soria (יום שלישי, 18/07/2006 שעה 21:21)
בתשובה ליעקב ברלינ ר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נו זה לא חדש כי גיס חמישי וכל דכפין מהצד השמאלי ימצאו צידוק לכל מעשה לחיסול מדינת ישראל והעם היהודי וכרגיל הפלשתנאים בינהם
,אך הפרופגנדה פה בקנדה למען הערבים מאד ירודה לאחר שבחודש שעבר נעצרו 17 טרוריסטים שעמדו לבצע מיגועים בטורנטו כגון:
1,. להיסתער על הפרלמנט שאזרחים ניכנסים לשם חופשי ללא בדיקה-היום לאחר תפיסתם כבר שונו הכללים לכניסה לפרלמנט.
2.לתפוס את ראש הממשלה ולהוריד לו את הראש ביחד עם עוד שרים.
3.להיתער על cbc טלויזיה ולקחת בני ערובה ולשדר דיברי תעמולה בזכות האיסלם, אלקאידה ושער צרות אחרות,על קנדה ומיד להוציא את כוחות שלום הקנדים מאפגניסטן.
4.להיסתער ולפוצץ את בינן הריגול הקנדי.
5.לפוצץ מרכזי סחר גדולים בטורנטו/.
הכל מתואם לזמן אחד.
לשמחת דבר לא קרה כי סוכן סמוי קנדי ועוד לוחמי טרור ממשלתיים בקנדה וארהב ובעולם שעובדים יחד תפסו אותם לפני...

כך שאולי יש מיעוט פרו ערבי שלוחש היום כי מפחדים ומה גם שרוב העם הקנדי היום בפארקים בקוטגים מבלים ובקושי log in to tne net .... ומעט צופים בטלוויזיה נכון לא הוגן אך...

מה גם שהקנדים שונאים ארגוני טרור וחיזבאללה הוא אחד פסול שאין לתרום עבורו בין אירגוני טרור אחרים פסולים אחרים.
כך שהפעם מדובר בשערה בכוס מים . וכולם מבינים שלישראל אין ברירה כי במידה ויכנעו לסחיטות עבור חטיפות הפרצוץ של ישראל יהה כמו של האמרקאים בעירק .סוריא
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי