פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הבעיה הדתית והפתרון היהודי
דני חלמיש (יום שני, 07/05/2007 שעה 20:54)


הבעיה הדתית והפתרון היהודי

דני חלמיש



כותב המאמר חבר במרכז הליכוד מטעם תנועת ''מנהיגות יהודית'', גר במאחז בגוש עציון, מדבר בגילוי דעת ומתהלך בגילוי ראש.

הבעיה עם הגישה, או השיטה הדתית היא פשוטה: אין לה קשר למציאות. במשך אלפי שנות גלות, ובמידת מה עוד לפני כן, הלכה והשתלטה על הדתיות מילת המפתח ''כאילו''. הכל בכאילו. ''כל העושה כך וכך, מעלה עליו הכתוב כאילו עשה משהו אחר''. בית כנסת הוא כמו בית המקדש. התפילות הן כמו קורבנות. למכור את החמץ בפסח זה כמו לבער אותו. הכותל זה כמו הר הבית. סדר פסח זה כמו קורבן פסח. וכך הלאה והלאה עד אין קץ: הכל בכאילו, ושום דבר לא באמת. בגישה שכזאת אי אפשר לפתור שום בעיה אמיתית, ולכן מעדיפה הדתיות להתמקד בנושאים חשובים במיוחד, כמו מספר הפעמים שצריך לשטוף את עלי החסה. כל מי שמנסה לפתור בעיה ממשית - ולא משנה אם הוא דתי, מסורתי או חילוני - תמיד מתעלם לחלוטין מהדתיות לצורך פתרון הבעיה, ובצדק: אין לדתיות מה להציע. משום כך לא התיימרה אף מפלגה דתית מעולם להנהיג את המדינה: אין להן שמץ של מושג איך לעשות את זה. הדתיות לא נתנה להן שום דבר מתאים.

אז מה הפתרון? היום כולם כבר מבינים, שהשמאל לא פותר שום בעיה – להפך: השמאל מחריף בעיות קיימות ויוצר בעיות חדשות. אז מה כן?

ארץ ישראל היא הפתרון. הנאמנות לארץ ישראל תוביל אותנו בחזרה לזהותנו היהודית האמיתית.

ארץ ישראל היא הדבר שמחבר את היהדות למציאות. נוער הגבעות, שכל כך חשוב לשמאל להשמיץ אותו בכל דרך, הוא ההתחלה של סוג חדש - ישן של יהודי: יהודי שמאמין באלוהים באמת ולא בכאילו. בכל ההיבטים של החיים, לא רק בחופה, בקידוש ובבר מצווה. יהודי שחי כאן ועכשיו, בעולם המציאות, ולא בגטו מוחשי או מחשבתי. יהודי שמחליט מה טוב ומה רע לפי התנ''ך, לא לפי מה שכולם עושים. מין יהודי כזה שכבר אלפיים שנה לא היה לנו, אבל עכשיו – כאן בארץ ישראל – העצמות הישנות מתחילות לקרום עור וגידים, והיהודי הישן של פעם מתחיל לחזור לחיים.

לא כל כך הבנו שמאיר כהנא היה אצבע אחת של היהודי הזה. יד אחת של היהודי הישן עולה בתנועת ''מנהיגות יהודית''. רגל אחת שלו נמצאת בישוב היהודי בחברון. עין יהודית חדשה שהיא גם ישנה עלתה לחומש בחנוכה, ושוב בפסח, ושוב ביום העצמאות. מי שבא לגבעות ומצליח להסיר מעליו את שלל הדעות הקדומות שדואגת התקשורת לצייד בהן את כולנו, רואה שם משהו שקשה למצוא במקומות אחרים: אנשים שמחוברים ליהדות ולמציאות גם יחד. כל מי שמכיר את מעשיהם של מנהיגי העבר כמו יהודה המכבי, אליהו, דוד המלך, שמואל ומשה, יודע שהתנהגותם הייתה שונה לחלוטין ממה שמלמדת היום הדתיות. אבל מי שמכיר את הנעשה בחברון, בגבעות, בחומש ובמנהיגות יהודית – יודע שבכל המקומות האלה (ולא רק בהם!) אפשר לראות צדדים או חלקים של היהודים של פעם. תחיית המתים הזאת, כמו תחיית השפה העברית בשעתה, אינה נעשית ביום אחד. זהו תהליך שהחל אך טרם הסתיים; לא את כל ההשלכות שלו אפשר לראות כרגע.

אבל, וזה העיקר: הפתרון למשבר הנוכחי יבוא משם. וזה לא משנה אם מעדיפים לראות את המשבר מהכיוון של הבעיות במערכת המשפט, הביטחון, החינוך, הכלכלה, התקשורת, בעיית האוכלוסיות העוינות, או כל זווית אחרת – המשבר הוא אחד, ומכיוון זה יבוא פתרונו. וככל שנקדים לחבר את היהדות שלנו למציאות, כך יפחת המחיר שנשלם עבור פתרון המשבר הזה. הדבר תלוי בדבר אחד פשוט וברור: נאמנות לארץ ישראל. אין כאן שום בלבול, שום התחמקות, שום ערפל, שום ''אבל'' ושום כלום. יש נאמנות בצד אחד, ובגידה בצד השני. הבגידה קלה יותר בטווח הקצר, ומובילה למוות. הנאמנות קשה יותר בטווח הקצר, ומובילה לחיים. וכל אחד מאתנו צריך לעשות את מה שהוא יכול כדי לקדם את האפשרות שהוא מעדיף.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


הקטע הראשון, בו מדובר
ישראל בר-ניר (יום שני, 07/05/2007 שעה 21:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על ''יהדות כאילו'' מדבר אלי ואני מקבל אותו בשתי ידיים. אני גם מסכים עם הקביעה ש''השמאל לא פותר שום בעיה – להפך: השמאל מחריף בעיות קיימות ויוצר בעיות חדשות.'' אם כי לא ברור לי בדיוק מה הקשר בין שני הקטעים.

קשה לי לאמר שהצלחתי לרדת לסוף דעתו של הכותב, ושהבנתי מה בדיוק הוא רוצה לאמר.
_new_ הוספת תגובה



הקטע הראשון, בו מדובר
ע.צופיה (יום שלישי, 08/05/2007 שעה 4:54)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איפוא גילו את המחבר? בעמק היורה? יש מ קום כזה בגדה?
_new_ הוספת תגובה



אני לא מבין למה לאמץ את התכונות שהנאצים ייחסו ליהודים
מיכאל שרון (יום שלישי, 08/05/2007 שעה 6:10) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהם: כוחניות, אכזריות, פיקחות לטווח קצר ולא חוכמה (נוכלויות השתלטות וספסור בנדל''ן ערבי), גזלנות אבל לא בהסתר אלא במצח נחושה. מה פשר הפולחן המשונה של התגודדות על גבעות תוך חבלה בעבודת כפיים הגונה של חקלאים של עם שכן?

לא עדיף לבנות דברים בכשרון המעשה וביושר? למה לרמות, להתגודד ולפרוע? לא עדיף לנצח במלחמות ומערכות בכוח האומץ וכשרון ניהול המלחמה, יעילות ויכולת אירגון? מה פשר הכאוס הנורא הזה, ההתגודדות על גבעות ופריעה קנאית וחשוכה בעמלם ברוך החריצות של אחרים?
_new_ הוספת תגובה



גם לא ברור לי המזוכיזם שבאימוץ מראה לא אסטטי
מיכאל שרון (יום שלישי, 08/05/2007 שעה 6:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גידול זקני פרא, יבבות משונות ותנועות מוזרות ומפחידות בריקודי תפילה פולחניים בחצרות נדל''ן ערבי שדוד. יש ידיעות רבות על סחר בסמים ושווק סמים לילדי ישראל מצד נוער הגבעות, תוך חבירה עם החלאה של סוחרי סמים ערבים המעבירים את החומר מירדן וסוריה. כל התופעה ניראית לי מוזרה, כאילו לקוחה מסרט נאצה אנטישמי. לא להאמין.
_new_ הוספת תגובה



אתה הוא שמייחס בדבריך את מה שהנאצים ייחסו ליהודים
א. פרקש (יום רביעי, 09/05/2007 שעה 23:09)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פשוט תיקרא ב''דר שטירמר'' שכתבת: - ''גידול זקני פרא, יבבות משונות ותנועות מוזרות ומפחידות בריקודי תפילה פולחניים בחצרות נדל''ן ערבי שדוד. יש ידיעות רבות על סחר בסמים ושווק סמים לילדי ישראל מצד נוער הגבעות''....

אתה גם מייחס ''כוחניות, אכזריות, פיקחות לטווח קצר ולא חוכמה (נוכלויות השתלטות וספסור בנדל''ן ערבי), גזלנות אבל לא בהסתר אלא במצח נחושה'' ליהודים בשטחים, ואולי ליהודים בכלל, בעוד שהערבים (הגרמנים הנאצים) אצלך הם חקלאים עובדי כפיים הגונים של עם שכן [... ורודף שלום? או רודף דם יהודים?].
_new_ הוספת תגובה



ולמה הצווארים המעובים, והמראה הגוץ, השמן
מיכאל שרון (יום שלישי, 08/05/2007 שעה 6:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והמסורבל, הדשן במן התבהמות הנשענת על רהב ריק ומעין גישה עתירת מלל של מתגודדים הניראים כמטכסי עצה וקושרים קשר במן פקחות הבוטחת בקומבינות וקשרים, אצל אנשים מעל לגיל ה-‏40 בקרבכם? אי אפשר להקפיד קצת על פעילות ספורטיבית ומשמעת אכילה? למה הנשים כה דמויות פרה מעלות גרה וקטנות עיניים , צדקתניות עם ביטחון עצמי צר מצח, ולעיתים היסטריות?
_new_ הוספת תגובה



דבריך הם העתק והדבק מ''דר שטירמר''.
צדק (יום שלישי, 08/05/2007 שעה 8:43)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מה, הם בחרו את הקריקטורות של שטירמר כמודל אסטטי?
מיכאל שרון (יום שלישי, 08/05/2007 שעה 10:16)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה? מה, הם השתגעו? עושים דווקא? מציירים אותנו ככה, אז נהייה ככה? אני לא מבין. בכל מקרה, תארתי את מה שרואים, ויש אנשים בעלי הסתכלות ששמו לב לכך. צריך רק לצלם. רגע, יש גם צילומים, אבל גם כולם רואים את זה. תופעה לחלוטין חסרת פשר. הרי האנטישמים והגזענים הללו לא התכונו לתת ליהודים מודל לחיקוי, אלא לנאץ אותם. אז למה להשתמש בדברי הארס וציורי הארס כמודל לחיקוי? איזו מן בדיחה טרגית זה?
_new_ הוספת תגובה



[•] גם יוליוס שטרייכר תיאר את מה שהוא ראה.
צדק (יום שלישי, 08/05/2007 שעה 10:27)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[• הוסר ביטוי לא ראוי.]
_new_ הוספת תגובה



ממש לא! יהודי גרמנייה לא ניראו ככה
מיכאל שרון (יום שלישי, 08/05/2007 שעה 13:20)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וגם לא יהודים חרדים בפולין. החסידים והליטאים החרדים בפולין היו מסודרים בלבושם, הלכו עם שטריימל נאה מפרווה (כמו בימי הביניים), לא גידלו זקני פרע אלא זקן מטופח, ולא היו להם את מאפייני הרשעות הויזואליים שציירו הנבלות בשטירמר. והם גם לא פרעו באף אחד, לא גדעו עצים, לא הישחיתו ולא גידפו ''שארמוטה'' נערות פולניות גויות. וילדיהם לא היו פרועים ולא היכו, אלא בני תרבות.
_new_ הוספת תגובה



ואתה מר שרון נראה כמו הנס שמידט?
אבי גולדרייך (יום שלישי, 08/05/2007 שעה 12:09)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי התמונה שלך נראה שאתה מתאר את עצמך.
מה קרה לזקן?
אתה מהיהודים המסוכנים שמסווים את עצמם כבני תרבות?
מה עם קצת פעילות ספורטיבית? למה אתה נראה כמו עגל?

אתה מהיהודים האלה?
_new_ הוספת תגובה



אדם לא צריך לעשות מעצמו קריקטורה
מיכאל שרון (יום שלישי, 08/05/2007 שעה 12:58)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק בשביל לעשות אופצעלוחעס לשונאיו. אף אחד לא צריך להשתמש בציורים של השיטרמר בתור מודל לחקוי, בסגנון: הם מראים אותי ככה? אז אדרבא, אגדל זקן פרא, אכרכר במחולות עוועים, אשחית יבולים, אעקור, אפרע, בשביל להראות לגויים: אני בדיוק כזה, ואני מצפצף על כולכם, אנטישמים שכמותכם...
_new_ הוספת תגובה



ניהול המדינה ניתן למלך ולא לרבנים.
צדק (יום שלישי, 08/05/2007 שעה 9:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדינה יהודית מנוהלת כמו כל מדינה.
היחוד שלה הוא ניהול תוך שמירה על ההלכה היהודית.
מנהלי המדינה לא צריכים לנקות חסה..זה לא תפקידם.

רשימת ה''כאילו'' שלך היא בורות לשמה או הכפשה מכוונת.
לכל כאילו יש סיבה הלכתית, ויש גם מציאות.

הבעיה בתחום הדתי קיימת בעיקר אצל החרדים.
החרדים מתמקדים בדקדוקי הלכות פרטיות,
לא לומדים תורה ומתחמקים מלימודים הדורשים מעשים לאומיים,
כמו הלכות התיישבות הקשורות לארץ ישראל.

---

ארץ ישראל היא חלק חשוב מזהותינו היהודית אך היא לבדה איננה מספיקה.
נאמנות מוחלטת לארץ, ללא היהדות והילכותיה, מייצרת פאשיסטים המסוכנים גם לנו.
ואינני מדבר סתם. כבר נתקלתי בימניים אנטי דתיים,
ימניים הנשמעים יותר קיצוניים ממני,
ותוכן דברי רובם מזכיר פאשיסט אירופי.
ללא הבסיס המוסרי של היהדות צומחים גידולי פרא.
_new_ הוספת תגובה



ניהול המדינה ניתן למלך ולא לרבנים.
אבי גולדרייך (יום שלישי, 08/05/2007 שעה 12:11)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין צורך לציין כי כל!! הקאפויים והיודענראטים למיניהם באו כולם מערוגות השמאל החילוני לסוגיו.
לא היו חרדים או דתיים בין היודנענראט או הקאפויים.
_new_ הוספת תגובה



פחחחחחחחחחח
עמיש (יום שלישי, 08/05/2007 שעה 12:38)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואם היו הרי שחרדיותם ודתיותם מתבטלת כעפרא דארעה
_new_ הוספת תגובה



ניהול המדינה ניתן למלך ולא לרבנים.
אחלא ברץ (יום חמישי, 17/05/2007 שעה 15:07)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''דור אחרי דור של לומדי תורה העשירו לאין ערוך את הרוח היהודית''. לא העשירו ולא בטיח! דקדוקי עניות על דקדוקי עניות- ללא טעם, ללא תועלת, ואפילו ללא הרחבת אופקים! ככל שלומדים יותר האופקים מצטמצמים, הלמדנים הגדולים-צר עולמם כעולם הנמלה. לא מדע, לא פילוסופיה כללית, לא תרבות אוניברסלית. רק סוגיות בגמרא שאינן מרחיבות את הדעת.
בנוסף לזה הם פושעים ביחס לילדיהם- לפרנסתם, לחינוכם, ולרווחתם הגופנית והחברתית, וגם מנציחים את הרגשת הזרות ביחס לעולם החילוני הסובב אותם.
בקיצור עבדות מרצון, שאינה לרצונו של אלוהים ואדם!
_new_ הוספת תגובה



תנו להם להזדיין!
עמיש (יום שלישי, 08/05/2007 שעה 11:17) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל עודפי המרץ הללו, כל האש הלוהטת, כל הלהט הלאומי, אינם אלא תשוקה שנתחמצה לה בכל הוויתם האומללה של הצעירים המסכנים הללו.
כבר נבדק ונמצא כי בחברות שמרניות שבהם יש שיעור גבוה של רווקים בשנות העשרה והעשרים שלהם יש סיכון גדול לאלימות וטרור.
תנו להם לאהוב, גם לנערים וגם לנערות ועד מהרה הם ישבו להם בשקט באיזו פינה, ישמעו מוזיקה, יעשנו איזה ג'וינט ויעשו טוב אחד לשני במקום להציק לכולנו.
_new_ הוספת תגובה



אולי קודם כל תדאג לעצמך.?
אבי גולדרייך (יום שלישי, 08/05/2007 שעה 12:05)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ניתן לך לאהוב, ואז במהרה תשב בפינה שקטה, תשמע מוזיקה, תעשן ג'וינט טוב ותחדל להציק לכולנו?
_new_ הוספת תגובה



המשיגינערס האלה מסבכים אותו עם מליארד שלוש מאות מליון מוסלמים
מיכאל שרון (יום שלישי, 08/05/2007 שעה 12:47)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאילו לא מספיק אירן. אנחנו יושבים על אדמת העם הזה, אז עכשו גם מתעמרים בבניו בשטח הקטן שנותר להם, ומשניאים עצמנו על העולם ואשתו, שכן הדברים הללו מוצגים קבל עולם, ברשתות הזרות? רוצים לשבת שם, אז תעשו איתם מדינה אחת ל-‏2 עמים בכל א''י פלשתין, כמו בשוויצריה, קנטונים, או משהו כזה.
_new_ הוספת תגובה



המשיגינערס האלה מסבכים אותנו עם מליארד שלוש מאות מליון מוסלמים
מיכאל שרון (יום שלישי, 08/05/2007 שעה 12:52)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



המשיגינערס האלה מסבכים אותנו עם מליארד שלוש מאות מליון מוסלמים
אבי גולדרייך (יום שלישי, 08/05/2007 שעה 14:36)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מבחינת המליארד שלוש מאות אין כל הבדל בינם לבינך שיושב בתל אביב.
_new_ הוספת תגובה



מה, יש לך אותו אינטרס כמו לפונדמנטליזם הערבי
מיכאל שרון (יום שלישי, 08/05/2007 שעה 16:17)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לשסות את כל המוסלמים בעולם נגד ישראל?

אתה אומר -הם במילא נגדנו, ועושה הכל לשסות את כולם בנו. וזאת בשרות אינטרסי נדל''ן קצרי טווח. מה איכפת? במילא תברחו לחו''ל לכספים הנימצאים בבנקים שוויצרים, בלונדון ובניו יורק כשיגיע יום עברה. אך מה יעשה מליוני בניהעם הפשוט?
_new_ הוספת תגובה



למה אתה כאן?
אבי גולדרייך (יום שלישי, 08/05/2007 שעה 16:26)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לשסות מיליארד ושלוש מאות מיליון מוסלמים בנו?
יש לך איזה שהם זכויות כאן?
אתה טוען שאינך יהודי אלא קתולי, מפולין, מה אתה מחפש כאן מלבד אינטרסים כלכליים ונדל''ן? תחזור לקראקוב .
לך כפולני רומי קאתולי אין כאן בכלל זכות להיות- אתה גזלן.
מי ששודד את הערבים אלה אתה ודומיך.

לנו היהודים ישנה לפחות טענת בעלות שמכירים בה כל אלה שמאמינים בתנ''ך, יהודים נוצרים ואף מוסלמים (מי בהסכמה מלאה ומי בחרוק שיניים ).
אפילו נסראללה אומר שהיהודים שומריהמצוות זכאים להיות כאן בתוקף היותם יהודים, אבל המתקראים ציונים אינם יהודים בעניו כלל וכלל אלא פולנים, רומנים, כוזרים, ורוסים.
_new_ הוספת תגובה



אתה מסית נגדי בשם רווח עתק של נדל''ן
מיכאל שרון (יום שלישי, 08/05/2007 שעה 16:37)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מדען, דור חמישי בארץ. תרמתי רבות. מעולם לא בניתי דבר על הפקעת רכוש מסיבית של הזולת וגריפת כספים לחשבון הבנק שלי, בחסות גורמים, שמשסים אותם על ידי תעמולת שקרים. אצלך ''העבודה עם הפה'' (כמו שמכנים זאת בעגה עממית) משמנת רווחי עתק, הפקעות קרקע, ואולי רווחי מתווכים בסחר נשק. אבל רגע, איזה בסיס יש לך להסית נגד מי שאומר את האמת לעם, רק משום שהוא חושף את האמת?

לא דיברת על נסיעות עסקים לחו''ל, לא סיפרת שהיית מודד בכפרים ערבים ואתה קרוב לעסקי נדל''ן?

שאלונת: הונך, פטריוט שכמותך, נמצא בבנקים בארץ או מושקע בחו''ל ובבנקים בחו''ל, למשל בפרנקפורט?
_new_ הוספת תגובה



יהודי אמיתי לא יסמוך על בנק ציוני
ג ד שופטים (יום שלישי, 08/05/2007 שעה 16:44)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רחמנא לצלן
_new_ הוספת תגובה



טענת הבעלות לא עשתה דבר. אגב, איפוא הכסף?
מיכאל שרון (יום שלישי, 08/05/2007 שעה 17:23)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''לנו היהודים ישנה לפחות טענת בעלות שמכירים בה כל אלה שמאמינים בתנ''ך, יהודים נוצרים ''.

טענת הבעלות לא עשתה דבר לכשעצמה, פסוקי קודש לא הביאו לעליית יהודים במשך 1800 שנה לכאן. רק הציונות המדינית, הישיגה, בהתבסס על אינטרסים מעצמתיים ויותר מאוחר, סנטימנטים אנושיים, הכרה בינ''ל בזכות העם היהודי למדינה משלו (לא בגלל בעלות, אלא בגלל הסבל בעיקר). פסוקי בעלות הנימצאים בעתיקות מצרים למשל, לא מביאים את הקופטים, צאצאי המצרים הקדמונים, לטענות בעלות על מצרים ולגירוש המוסלמים משם.

הציונות היא תנועה, שהיצליחה לעורר עליית יהודים, לאחר שהארץ ניתנה על ידי בריטנייה, גם באמצעות פסוקי קודש. ובעזרת פסוקי קודש היצליחה גם לגייס תורמים עשירים.

אבל רגע, רגע, איפוא הכסף של התורמים, למשל פונדמנטליסטים נוצרים, ותרומות אחרות? האם אני מקבל מזה משהו? האם אזרחי ישראל אחרים מקבלים מזה משהו? אפילו המתנחלים, האם פרט להנחות נדל''ן שלא קשורים בתרומות, האם הם מקבלים מזה משהו? אפילו תמורה למיסינו לא מקבלים כאן, בניגוד למדינות גבוהות מיסים אחרות, כל שכן לא מקבלים תמורה לתרומות. שתועמלני עוולה מקבלים מזה לכיסיהם, או עסקנים, זה אני מבין. אבל אזרחים פשוטים כמוני?

איפוא הכסף? תורמים נוצרים, פסוקי קודש פותחים את הכיס והלב, ואז לא תמיד מבקשים דוחות מדוייקים לאן הולך הכסף, מסתפקים באיזה פמפלט על נייר כרומו עם צילומים יפים של התנחלויות ומתנחלים.

איפוא הכסף?
_new_ הוספת תגובה



חבל שאינך מכיר את העם היהודי
א. פרקש (יום רביעי, 09/05/2007 שעה 23:18)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתי הצטרפת לעם היהודי ובאיזה תהליך?

אתה שבוי בשקר של הציונים כאילו לא חיו יהודים בישראל 1800 שנה. מעניין, למה קבעת דווקא 1800 שנה? זה מספר עגול ודמגוגי שאינו מתייחס לשום אירוע ואין לו שום משמעות. אז רצוי שאם אתה טוען טענה אז לפחות שתדייק.

למעשה עם ישראל היה נוכח בארץ ישראל לכל אורכה של ההיסטוריה מאז חורבן בית שני. היו תקופות פאר שהישוב היה גדול מאוד - תקופת הנשיאים, תנאים, התלמוד והמשנה. גם בזמן מסעות הצלב היהודים גרים כאן. וגם לאחר מכן ישנם יהודים ששומרים מורשת ומשמים להיווצרות קהילות חדשות מהמאה ה-‏15-16 ומתרחבות וקמות שכונות בירושלים העתיקה, עזה, חברון, צפת, טבריה, עכו ועוד. מאז מספר היהודים בעליה מתמדת. כשהיהודים הציונים החלו לפעול הם פוגשים בישראל ישוב יהודי די מבוסס וגדול. למשל, בירושלים באמצע המאה ה-‏19 היהודים הופכים לקהילה הגדולה ביותר. בשלב ראשון היהודים הותיקים נרתעים והעולים החדשים (תופעה מוכרת?) אבל מהר זה חולף להם והם נרתמים לסייע לעליות הראשונות עד שהם מתמזגים האחד בשני ומקימים משפחות ציוניות לתפארת.

אני מציע לך שכשאתה מדבר על יהודים, תחליף דיסקט.
_new_ הוספת תגובה



אתה מדען?
א. פרקש (יום רביעי, 09/05/2007 שעה 23:35)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה קרה?

בכל מקרה אתה לא נשמע כמדען.
_new_ הוספת תגובה



בשלב זה אני קרוב לנצרות כשם שאני קרוב מאד ליהדות
מיכאל שרון (יום שלישי, 08/05/2007 שעה 17:37)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולמונותאיזם בכלל, אך איני נוצרי באופן פורמלי. כתבתי זאת בטעות. כוונתי היתה לכתוב שאני קרוב בהבנות שונות, מזה שנים רבות מאד, ולא שעברתי טבילה.
_new_ הוספת תגובה



זה בודאי מה שמסביר
צדק (יום רביעי, 09/05/2007 שעה 8:20)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את סגידתם של שמאלנים כמוך לרוצחי המונים ולטובחי תינוקות.
_new_ הוספת תגובה



תיקון טעות: איני נוצרי
מיכאל שרון (יום שלישי, 08/05/2007 שעה 17:51) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשלב זה אני קרוב לנצרות כשם שאני קרוב ליהדות ולמונותאיזם בכלל, ובעל התעניינות בתאולוגיה, כולל בודהיזם ודתות אחרות, אך איני נוצרי באופן פורמלי. כתבתי זאת בטעות. כוונתי היתה לכתוב שאני קרוב בהבנות ובתחושות שונות, מזה שנים רבות מאד, ולא שעברתי טבילה.

מיכאל שרון
_new_ הוספת תגובה



תיקון טעות: איני נוצרי
צדק (יום רביעי, 09/05/2007 שעה 8:24)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שמצביע שהתפלספותך הרבה היא ריקנית וחלולה.
יש לך מעטפת של כושר ביטוי ותוכן ריקני להחריד.

רק חסר השכלה מעיז להשוות בין היהדות המקיפה והאיכותית לגבבה של שאר הדתות.
_new_ הוספת תגובה



גבבה
יובב (יום רביעי, 09/05/2007 שעה 8:55)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא תאור מדוייק לערמות הפלסף שהצטברו ביהדות.
_new_ הוספת תגובה



גבבה
jk (יום רביעי, 09/05/2007 שעה 9:32)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה יכול לציין שם של ספר אחד ויחיד מתוך מאות אלפי הספרים מארון הספרים היהודי שקראת?

או שאתה מאלה שיודעים הכל מלידה בלי לקרוא ובלי ללמוד.
_new_ הוספת תגובה



גבבה
עמית כריש אדום (יום רביעי, 09/05/2007 שעה 9:37)
בתשובה לjk
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ממחזרים שם אלפי שנים פרשנויות על ספר אחד

מתי כבר יכתבו שם משהו מקורי
_new_ הוספת תגובה



גבבה
יובב (יום רביעי, 09/05/2007 שעה 21:15)
בתשובה לjk
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קראתי חלקים מהמשנה, התלמוד, המדרש, שולחן ערוך והזוהר.
לא ראיתי טעם רב בקריאה מלאה...
_new_ הוספת תגובה



תיקון טעות: איני נוצרי
jk (יום רביעי, 09/05/2007 שעה 9:35)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תחליט מה אתה ותודיע לנו, אבל רצוי לא לשנות זהות אישית ואידיאולוגיה כל שבועיים, אלא אם זה מסיבות רפואיות.
_new_ הוספת תגובה



אני אחד האנשים העקביים בישראל, עוד מגיל 17 אני באותו קו
מיכאל שרון (יום רביעי, 09/05/2007 שעה 13:55)
בתשובה לjk
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גישותי עמוקות, בעלות רבדים חדשים ואינטגרציות חדשות ההולכות וצומחות באופן עיקבי. ראה בנושא ספרו של קונרד לורנץ שיצא בעברית: החיים הם לימוד - סכום חייו בגיל 80 . אני שומר על עמדה עצמאית שאינה מלקקת לממסד ולא מתרשתת בקליקות. הניסיון להדביק המנטרה של חוסר עקביות, זה מסוג אותם היפוכים ליצניים שמדביקים לדמותי, אותם כובעים שיד כבדה ורעה מנסה לדחוף לראשי. ולמה? יש הסבר פשוט: ניכוס קניין רוחני, במשך 37 שנה. עבדך הנאמן הוא אחד האנשים המקוריים בישראל, במכון בו עבדתי נהגו להשתבח, כי אני הטוב בעולם בתחומי. בישראל, בה גניבת קניין רוחני מוגדרת על ידי המשטרה כמכת מדינה, יש כמה פרקטיקות של ניכוס קניין רוחני ניתנות לאיפיון.

אני מקדם גישות חדשניות ואינטגרציות חדשות גם בתחום הפוליטי, וכאן מנצלים את העובדה בהדבקת הסטיגמה, שרבים אינם מסוגלים לחרוג מעל לסכמות קבועות, ומפרשים דברים חדשים על פי הסכמות הישנות שלהם, תוך דבקות בגישה דיכוטומית של שחור מול לבן.

כתבתי בשולי מאמרי ''קיומיות ורהב''

איני בדיוק מה שנחשב שמאל ציוני, מגדיר עצמי כסוג של שמאל רדיקאלי וליברטריאן. אני ליברטריאן מאז 1974 וכתבתי בשנים 74- 80 וגם לאחר מכן חומר רב בנושא. יש מעט אנשי שמאל או רדיקלים אמיתיים ואנטי ממסדיים (כמוני למשל...) בישראל, וחלקם אינם כלל רואים במה שמכונה ''השמאל הציוני'' שמאל: מי שהתלהם במלחמת לבנון, בהצדיקו טבח אזרחים והרס תשתיות המדינה, מי שהתלהם בטבח עזה לפני כן, אינו שמאל אמיתי, אף אם אלה ניזכרו באיחור להפגין נגד מלחמת לבנון.

מאמרי: שיגיון לבנון כמשל

אשר לקליקות משונות שיש המכנים אותם ''שמאל'', ומדובר במשהו שאין לו דימיון ולו קלוש לשמאל, הדבר ניסתר ממני, ודומני, שהוא נועד לסחוט כספים, קרנות ותקציבים מהממסד הישראלי, ממשרד החינוך והרשויות המוניציפליות, ולהשיג לחברי הקליקות ג'ובים באקדמייה וכד'. שכן מול הדימוי של ''הימין הקיצוני'' אלה מציגים עצמם כיוצרים חזות נאורה של ישראל בחו''ל, דבר המשרת את ההסברה הישראלית. אגב, בין השנים 2000 ו-‏2004 הייתי קרוב לאגף הליברלי בליכוד. זאת במסגרת גישתי הליברטריאנית.
_new_ הוספת תגובה



אני התלהבתי ממלחמת לבנון השניה
א. פרקש (יום רביעי, 09/05/2007 שעה 23:37)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא היתה מלחמת רשות ומלחמת מצווה.

אני רק מצטער שההנהגה לא ידעה לנהל את המלחמה ולא עמדה בעול ההיסטורי שהוטל עליה ופגעה בישראל מבחינה אסטרטגית.
_new_ הוספת תגובה



אינני מבין את העקמומיות שלך
א. פרקש (יום רביעי, 09/05/2007 שעה 23:45) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה כדי להצדיק את זכותנו על ארץ ישראל אתה צריך לפגוע ביהדות כולה?

פרשנותך את האמונה ומצוות היהדות מצביעים על חוסר הבנה בסיסית של מהות היהדות. אני מופתע כל פעם כשאיר ימין מנסה להסיר לנו כמה טוב להיות יהודי אבל רק בשביל זה או זה ולא בגלל שלהיות יהודי זו מהות שלמה. אתה מוציא לבנה אחת בשרלטנות, וכל המבנה קורס.

כשאתה תאכל עלה חסה מקטיף אדמה ותשטוף אותה פעם אחת אז אתה תהיה אחראי לכאבי הבטן שיתקפו אותך. אם לא הבחנת בחרקים ובלעת אותם. לכל חוק ודין יש סיבה, אם פרקטית ואם אמונית. והמצוות באות לקיים את האמונה שהיא העיקר ביהדות.ארץ ישראל ללא היהדות לא תוביל אותך ל''זהותנו היהודית האמיתית'', אלא תביא לקריסתנו כאן.

כשאתה מקבל ערימת סיכות אינך יכול לשלוף את הסיכות שלא נראות לך, כי אז כל הערימה תקרוס.
_new_ הוספת תגובה



[•] מ. שרון , מתי תצא כבר מהחיים שלנו?
ישראל (יום חמישי, 10/05/2007 שעה 18:21)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[• הוסרו ביטויים לא ראויים.]

מתדיינים יקרים. האם עוד לא הבנתם שהחותם בשם מ.מ. שרון אינו אלא דמגוג ריקני, חסר השכלה, שקרן בנוגע ל''תואריו''- שאין לו, אנטיישראלי מר, מובהק, ועקבי, והוא מביא את זה בעשרות מרשימותיו הרבות שהוא מפזר יום יום.
לדעתי- השנאה היוקדת שלו ליהודים ולישראל מעבירה אותו על דעתו.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי