פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
חיסול ההפגזות מעזה
אבי גולדרייך (שבת, 23/02/2008 שעה 20:00)


חיסול ההפגזות מעזה

אבי גולדרייך



גירסה של המאמר פורסמה באתר NFC.

הדיבורים הרמים, הנשמעים מפוליטיקאים ישראלים, ומכלי התקשורת, על ''פלישה קרקעית לעזה '' מיותרים.
הקריאות הנשמעות, לבסס שליטה קרקעית בעזה כדי לסכל את ההפגזות על ישראל, וכן כדי להפסיק את הברחות הנשק במנהרות – מוטב של יישמעו ולא יבוצעו. את בעיות הקסאמים והברחות הנשק במנהרות לא פתר צבא ההגנה לישראל גם כשציר פילדלפי היה מאה אחוז בידיים ישראליות, וצה''ל שלט במרחב רצועת עזה.

מוטב לנסות לפתור את בעיית הקאסאמים בדרכים הרבה היותר פשוטות.
למשל, סוללה אחת של מרגמות 120 מ''מ המוצבת בשדרות אשר מגיבה בירי פגז לשעה לכוון המשוער ממנו נורים הקסאמים – ג'באליה, עזה, חאן-יונס או רפיח. זו הייתה הטקטיקה בשנות השבעים, נגד הירי מבקעת הירדן. כתוצאה מאות אלפי תושבים ירדניים נטשו את הבקעה ואת עמק הר'ור בגלל טפטוף של פגזי המרגמות, אחת לכל שעה. גם ערי התעלה, איסמאעליה ופורט סעיד, ננטשו לחלוטין בגלל הפגזות ספוראדיות של פגז לשעה או פחות.
הפסקת האש עם מצריים בתום מלחמת ההתשה, וכן הפסקת האש עם ירדן, נחתמו בגלל שיטה זו. פגז לשעה, השריקה מקפיאת הדם, הצפייה לנפילה ורעם הפיצוץ הם מורטי עצבים. העזתיים לא יעמדו בלחץ הפסיכולוגי הזה ומהר מאוד יתחילו הפגנות נגד הרשות הפלסטינית שמאפשרת את ירי הרקטות לשטחה של מדינת ישראל.

נכון, יהיו קורבנות אזרחיים בקרב ערביי עזה, אולם, הכנה נאותה, אזהרות, והתראות כי תושבי שדרות מגנים על בתיהם, נגד ירי בלתי פוסק של הקסאמים, ומשתמשים בנשק מידתי של מרגמות המוצבות בשטח העיר המעונה שדרות, תתקבלנה בדעת הקהל העולמית.

מרגמה, איננה ''פוטוגנית'' כמו טור שריון הנע לכוון עזה. תצלום של טנק ישראלי ומולו ילד עזתי, מוריד לישראל נקודות רבות בדעת הקהל העולמית. מרגמה המוצבת בחצר של ביית שנהרס בעיירה שדרות ומופעלת על ידי אנשי ''הגא משדרות'' כולל סבתות מבוגרות, והורים המגנים על ביתם וילדיהם כנגד הטילים הנורים מעזה היא כלי תעמולתי ממדרגה ראשונה. למרות שאשפי התעמולה הפלסטינים יפיצו בתקשורת תמונות של הרוגים ופצועים, ואיברים מרוסקים של ילדים פלסטינים, תמיד ניתן יהיה להעמיד מנגד אישה מבוגרת עם מטפחת ראש המפעילה מרגמה בלית ברירה- כדי להגן על נכדיה.

אין צורך בשפיכת מיליוני שקלים לכל דקת לוחמה בעזה ואין צורך להיכנס למלכודות הנפץ העזתיות. אין כל חובה להיגרר לפח הייקוש של התקשורת העולמית המצפה לראות טורי צבא ישראלים נגד ''לוחמי חופש פלסטיניים'' או ילדים עם אבנים. בדיוק כמו שמליון מתושבי פורט סעיד ואיסמעליה ברחו מערי התעלה ולחצם שינע את ממשלת מצריים להתחנן להפסקת אש, גם כאן, לחץ של מאות אלפים מתושבי עזה שיברחו מהאש הדלילה ומורטת העצבים של המרגמה בשדרות, ויצבאו או יפרצו שנית את הגבול לרפיח יגרום למצרים להפעיל את כוחם והשפעתם על ממשלת החמאס - הפסקת אש מובטחת תוך מספר שבועות.

מרגמה אחת בשדרות, המופעלת על ידי הג''א מקומי, או משמר אזרחי, תעשה את העבודה פי אלף יותר טוב מכל אוגדה מאוגדות צה''ל קשישים משדרות המפעילים מרגמות, עדיפים על חיילים המזויינים מכף רגל ועד ראש.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אנטישמיות ישראלית
לוי (שבת, 23/02/2008 שעה 20:49) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההכנה שיש לבצע היא הצהרה בקול חד וברור שכל המונע מישראל לבצע זאת הוא אנטישמי שונא ישראל כולל
הבגץ
הסמולניים הישראליים
האנטישמים מעולם ומלואו .
חלאות האדם הישראליים מבני ברית ושאינם בני ברית .
בוש והמשרתת שלו
וכו'
_new_ הוספת תגובה



אנטישמיות ישראלית אין דבר כזה
soria (שבת, 23/02/2008 שעה 21:17)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר לוי הנכבד לדעתי אין להכליל השמאלנים !! אנו חיים בחברה מעורבת שמאל ימין ולכל אחד דעה . ודאי גם יהה אחד מחברי פורום כפי שאתה מכנה שמאלנים שיכותב פה דברי שבח לאמויל ראש ערית שדרות על שאמר ? או לא אמר ? כן או לדבר עם החמס ושותפיו. יהיו שיגדירו אותו אמיץ ויהיו כאלה שיגידו פחדן אך רגע האמת במעשיות חמס בעזה וההשלכות לישראל יגיע . ולא יעזור לא לימין ולשמאל לפת''ח ולחמס ולטיבי וטיזי או איתם ויצחק מעפולה ודוד מבארי וממשלת ישראל ופלשתין כי הכדור יתגלגל עד שיתפוצץ !
_new_ הוספת תגובה



אנטישמיות ישראלית אין דבר כזה
ע.צופיה (שבת, 23/02/2008 שעה 21:21)
בתשובה לsoria
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סוריא, אל תתרגשי, לוי הוא חובב מובהק של אנטישמיים. הוא כל הזמן מגלה עוד ועוד. בסוף יסתבר שחוץ ממנו כולם אנטישמיים.
_new_ הוספת תגובה



אנטישמיות ישראלית אין דבר כזה
soria (שבת, 23/02/2008 שעה 21:30)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הי תודה על העידוד . אך אמן לי זה כואב לי כי משנאת חינם חרב בית המקדש ואפשר בשקט להוסיף חרבה פעם ישראל !
_new_ הוספת תגובה



אנטישמיות ישראלית אין דבר כזה
לוי (שבת, 23/02/2008 שעה 21:51)
בתשובה לsoria
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דברי אינם שנאת חינם . דברי מנומקים ובדוקים .
גם השנאה של שלום עכשיו אינה חינם הם מתוגמלים ביד רחבה .
_new_ הוספת תגובה



אנטישמיות ישראלית אין דבר כזה
לוי (שבת, 23/02/2008 שעה 21:47)
בתשובה לsoria
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מדבר על סמולניים אותם שונאי ישראל מבני ברית ושאינם בני ברית אינם שמאלניים דהינו אין להם ענין בהגנה על החלכאים והנדכאים . הם מציגים עצמם בכוון זה ע''י הכנסת תוכן שקרי לתואר שבחרו בו כמו למשל שלום עכשיו כמו תנועת השלום של הרוצח סטלין וכדו' .
אם אני לא טועה אמויל התפטר בטענה שהממשלה לא פותרת את בעית שדרות . מיד המתפרה בפרקליטות נכנסה לפעולה והוא נחקר על שחיתות . הוא כנראה הבין את הרמז וחזר לליקוקין והחקירה דעכה.
_new_ הוספת תגובה



אנטישמיות ישראלית אין דבר כזה
soria (שבת, 23/02/2008 שעה 22:25)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

Ok ואמת ונכון כל שכתבת אודות סטלין וכדו'השמאלנים.
אמויל והמתפרה בפרקליטות נכנסה לפעולה והוא נחקר על שחיתות , במידה נכון הדבר אזי זו בושה וחרפה ! מפלגות השמאל לא הוכיחו כהוא זה בעיני את מצע מפלגתם היות ודאגו לאורך השנים מקום בשנית של מדינת ישראל אך ורק לנושא הפלשתנאי ובכך להרחבת השנאה בין שני ה עמים .ומעט הקדישו לרווחת האדם בכל המיגזרים ,.הערבים שבפלגת השמאל שווים בעיני כקליפת השום כי גם ם לא עשו מאומה למען רווחת אחיהם הרעבים ערביי ארץ ישראל אלה דאגו להיצטלם ולנסוע לירדן סוריה מצרים או דאבי או זה אחמד טיי לשבת בזמנו ביחד עם הליליפוט ערפאת .אך אנטישמים ??? בגדול ...לפחות לא אוכל לכנות את היהודים או לישראלם שבינהם.
_new_ הוספת תגובה



אנטישמיות ישראלית אין דבר כזה
לוי (שבת, 23/02/2008 שעה 22:43)
בתשובה לsoria
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חביבתי ,
שבי בנחת ותנתחי את המלכים של ערימות הנבלים השונות ונראה לי שתגיעי לאןתן מסקנות .
_new_ הוספת תגובה



אנטישמיות ישראלית אין דבר כזה
אריה עירן (יום ראשון, 24/02/2008 שעה 16:58)
בתשובה לsoria
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תעשי קצת חשבון .
יש 10 חברי כנסת ערבים . הם תמיד יצביעו נגד האינטרס של היהודים , ברמה הלאומית .
זה אומר שבהחלטות של הכנסת כשנדרשים 61 מצביעים המשמעות היא 61 מתוך 110 חברי כנסת יהודים שזה 55% מבין היהודים . זה סף תמיכה יותר גבוהה . אם נוסיף לחשבון גם את מרצ ואולי עוד יהודי או שניים ממפלגת העבודה זה כבר הופך לבעיה אמיתית .
_new_ הוספת תגובה



כן, סוריא היקרה, יום הדין קרוב. חכמה שאת לא בארץ
סתם אחד (יום שלישי, 26/02/2008 שעה 2:06)
בתשובה לsoria
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגם שאת מצטערת על כך. אבל כאן אוכלים אחד את השני בלי מלח - זה התחביב הלאומי. טוב שעזבת את מדינת הזבל הזאת. מדינת הזבל אינה ביטוי שלי, אלא של טוקבקיסטים, שתוכלי כל הזמן לראות את רצונם לברוח מכאן, רק לברוח מכל הגועל הנפש, הנוכלויות, גסות הרוח והשחצנות הריקה של המתעשרים החדשים, שטיפת המוח של התקשורת, כשעורך תוכניות מרביץ 60 אלף ומטיף למשפחה לחיות על 8, כיוון שלא שילמו תוספת יוקר כבר שנים, המדד הרישמי זה 3.5 אחוז, אך הבנקאי שלי אמר שאוכל ומוצרי בסיס התייקרו ב-‏35 אחוז ושחישוב המדד מעוות, הכל פוליטיקה. משקרים, מתחצפים, גסות רוח, והמנוולים הם אלה שחוגגים כאן.
_new_ הוספת תגובה



אכן עצוב ישראל איבדה את הביצים !!!!!
soria (שבת, 23/02/2008 שעה 21:26) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלום אבי(: אכן עצוב ובלי פוליטיקה ישראל איבדה את הביצים ! הדבר דומה לבעל שבגד באשת נעוריו וקשה לו לתקן את נישואיו כפי שהיו . גם כאן ישראל אשת נעורי בני עמה ישראל שבגדו בה !מתוך שיח עם לוחמים מבית כנראה שבסוף לא יהה מנוס מלהכנס ולכבוש שוב את עזה
כל טוב לך סוריא ( הי ואני לא ימנית ולא שאלנית רק מנסה ללכת בדרך היגיון חוק הגונגל )
_new_ הוספת תגובה



אנשי השלום והקדמה.
אבי גולדרייך (יום ראשון, 24/02/2008 שעה 9:00)
בתשובה לsoria
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראש וראשון , גאון המלחמה הפסיכולוגית היה יהודי בשם בוריס זינגרמן היה אחראי על מחלקת התעמולה של הקואומינטרן , האגף במפלגת הקומוניסטית שטיפל במפלגות הקומוניסטיות בארצות המערב.

בשנת 1928 , נידונה בקומינטרן הבעיה , שהמפלגות הקומוניסטיות נחשבות כגורם טרוריסטי ומוצאות במערב מחוץ לחוק.
בוריס ידידנו פיתח שיטה גאונית להחדיר למערב את אייטם ''השלום''
הגאונות לו התבטאה שממשלת ברה''מ של סטאלין תמכה פתאום במאות תנועות שלום שהוקמו בבירות המערב.
התנועות תמכו בכל כתב עת או עיתון שאימץ את הקו הפציפיסטי האנטי מלחמתי.והפרו סובייטי.
בצרפת למשל התנועה שנקראה ''שלום עכשו'' הפכה להיות מעוז של איטנלקטואים בהנהגת ז'אן פול סארטר.
חלק מ''שוחרי השלום'' ידעו שמדובר ביוזמה של אנשי סטאלין, חלק לא ידעו אולם עצם העובדה שהתנועה קנתה לה אחיזה בקרב האינטלקטואלים תרמה להילה שלה.

המטרה של הסובייטים היתה לסרס את הימין האירופאי באמצעות האינטלקטואלים ולאפשר לברית המועצות של סטאלין לקדם באין מפריע את תכניות ההתפשטות שלה.
ואכן, בעוד היטלר מתחמש וצובר כח, התנגדה ה''אינטליגנציה הצרפתית'' להתערבות במהלכי התוקפנות של היטלר בצ'כוסלובקיה, והתנגדה לקיום הברית בין צרפת ופולין להגיב נגד הפלישה הנאצית והקומוניסטית ב1939. ואפילו התנגדה לחוק גיוס חובה ערב המלחמה העולמית.
שופרות התעמולה של השמאל הצרפתי היו מלאים בהזיות שלום
ובבמעשיות ''שלום עכשו'' ובסופו של עניין הסתערו הגרמנים הנאצים אל צרפת וכבשוה בין השנים 1940-1944.

בוריס זינגרמן פסיכיאטר בהשכלתו, נידון למוות בשנת 1938 באחד הטיהורים של סטאלין, אולם שיטתו המשיכה וממשיכה עד היום.

כל מפלגות השמאל בארץ ,המופ''סים , מפ''ם, מק''י , ורק''ח עדיין מתנהלות לפי הקו שהותווה בשנות השלושים לא לדבר בכלל על קומוניזם אלא על ''שלום'' קידמה'' נאורות''.
ואכן השמאל לא יעזור חלילה לעניים, (את זה משאירים לחרדים) השמאל לא ידאג לרווחת החברה, לזקנים ולנזקקים.
השמאל ידאג ל''חינוך ההמונים'' לשלום, שקידמה בקיצור בכוח האנרציה מתקיימת כאן המערכת שבנה זינגרמן בשנות השלושים ברחבי העולם המערבי.
אחד העקרונות בשיטת זינגרמן היתה לייצר פרסים דוגמת פרס נובל, לאינטלקטואלים שהולכים ב''דרך הנכונה''
ואכן, בישראל ואף בעולם, בשיטת חבר מביא חבר נוצרה שכבה של אינטלקטואילים של במדעי הרוח , ''מובילי תרבות'' שמשמרים את מעמדם באמצעות ''חבר מביא חבר'' , פרסים לחברינו, קידומם במערכת האקדמית והמשפטית, ותפירת תיקים ל''אוייבינו.

אם הבנת את פואנטה תביני כי אין כאן עניין של עם ישראל שבוגד בארץ ישראל אלא בקבוצה, גוף זר ועויין שהשתלט על משאבי העם היהודי, על התקשורת, על המשפט, ודואג לסרס ולקדם את אנשיו והאג'נדה שלו בכל דרך.
רק שחרור מלא מלפיתתם של תולדות זינגרמן יאפשר למדינת ישראל לתפקד בדרך נאותה.
_new_ הוספת תגובה



מי השתלט על משאבי העם
דוד סיון (יום ראשון, 24/02/2008 שעה 9:31)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. השקפתך ידועה מזמן אלא שהיא חסרת בסיס במציאות. התקשורת האקדמיה ובתי המשפט מלאים באנשים שמעולם לא היו שמאל וגם אין סיכוי שיהיו.

גם הסיפור על משאבי העם הוא לא רציני. מי שהוביל את העם להקמת המדינה בזכות רוב, היתה לו יותר השפעה בעניין השימוש במשאבי העם היהודי. כאשר התחלפו הכוחות הפוליטיים השתנה גם השימוש במשאבי העם. זו תמיד היתה דרכו של עולם וגם בעולם היהודי. וזו דרכם של המפסידים (המיעוט) לטעון שלקחו להם.

היו ויש גופים שעוינים ובוגדים בארץ ישראל שכבר עשרות שנים מצליחים לנתב ממשאבי העם לצרכיהם ומשתלטים על משאבי העם היהודי בפועל.

2. הטענה ש''השמאל לא ידאג לרווחת החברה...'' היא פשוט מופרכת. מצד אחד אתה וחבריך מגדירים ומסווגים שמאל על פי מדיניות חוץ וביטחון ומצד שני טוענים שהם לא דואגים.

המכשלה הראשונה שלך היא בעניין השימוש במושג שלא על פי ההגדרה. יש גופים שהם שמאל על פי הגדרה אחת, יש גופים שהם שמאל על פי ההגדרה האחרת ויש גופים ששתי ההגדרות מתאימות להם. אתה ועוד מספר משתתפים כאן לא ממש מבדילים ועושים דייסה ממהות המושג. אם תבדוק בכנות את עניין הדאגה לרווחת הנזקקים למיניהם תמצא לא מעט פעילות של אנשי שמאל קלאסי שעושים במלאכה, כולל בחקיקה. נ

קודה אחרונה: אם באמת היה איכפת לך ולחבריך עניין ה''דאגה'' הייתם פועלים לדאוג... בקיצור עניין ה''דאגה'' הוא עבורך ועוד כמה משתתפים כאן 'קרדום לחפור בו'.
_new_ הוספת תגובה



מי השתלט על משאבי העם
אבי גולדרייך (יום ראשון, 24/02/2008 שעה 16:45)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מסכים אתך לחלוטין, שבאקדמיה , במערכת המשפט,ובתקשורת אין ממש אנשי שמאל. אבני מתכוון לשמאל קלאסי סוציאליסטי.
ביילין אינו שמאל חברתי, אבנרי אינו, גלאון אמנם מצייצת פה ושם לכוון הסוציאלי אך אינה שמאל, ובטח שראשי מערכת המשפט, בייניש , מזוז, ואנשי פרקליטות המדינה והאקדמיה אינם שמאל חברתי.
למעשה העניים אינם מעניינים אותם במיוחד.
העניים גם לא בדיוק מצביעים - מרץ, ואינם אוכלים סושי עם שלי יחימוביץ.
מדובר באותו שמאל שאליו התכוון זינגרמן כשהחל במערכת ה''שלום שלו'' .
''שלום עכשו'' הצרפתי בשנת 1938 הורכב בדיוק מאותו מילייה ממנו מורכב שלום עכשו הישראלי.
טרוצקי כינה את המשכילים שהרכיבו את תנועות השלום בשנות ה-‏30 '' אידיוטים שימושיים''.
השמאל בארץ מורכב ''מקבוצת לחץ'' או ''קבוצת אינטרסים משותפת עם קוי איפיון משותפים.קבוצה שמשתמשת בכוחה כדי לשמר מעמד חברתי, כלכלי, תרבותי.
יחיד שפורש מהקבוצה זוכה למתקפה מאורגנת, ומי שרוצה להנות מפירות החברותא חייב לשלם לפחות במס שפתיים, או בציות לקודים.
אין כל ציפיה מהשמאל שידאג לרווחת ההמונים.
לכל היותר שואף השמאל לשלוט במשאבי החינוך והתרבות כדי לנצלם למטרת מלחמה פסיכולוגית , או לשטוף את ראשי הנוער בכדי שירתמו לצידו.

בימים הקרובים, (כפי שידוע לך ) אשלח לפורום עבודה מנומקת המבססת את דעותי , הסוברות כי השמאל השתלט ''בחכמה רבה'' על משאבי המדינה.
_new_ הוספת תגובה



מי השתלט על משאבי העם
דוד סיון (יום ראשון, 24/02/2008 שעה 19:03)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתכוון לכל מיני דברים אבל משתמש במושג לא מוגדר ברור וחד משמעי. אתה משתמש במושג שהוא לפחות דו משמעי כי זה משרת את האינטרס שאתה מייצג.

הסיפור של קבוצות לחץ וכל שאר האמצעים אותם אתה מזכיר הופעלו ומופעלים על ידי כל הגופים הפוליטיים בישראל. זה כמובן כולל אירגוני ימין שמפעילים לחץ על מי שהם חושבים יתמוטט מהלחץ (האלופים יאיר נוה ואליעזר שטרן כדוגמה). אותם האירגונים שואפים גם להשתלט על ''... משאבי החינוך והתרבות כדי...'' לקדם מטרות ''... הלוחמה הפסיכולוגית, או לשטוף את ראשי הנוער בכדי שירתמו לצידו''.

זו הרי דרכם של אירגונים פוליטיים בכל הדורות בכל העמים.

למרות ההכחשות שלך אני חושב שהעניים כן מעניינים את אנשי שמאל הסוציאליסטי אלא שבלי כוח אלקטוראלי קשה לקדם חקיקה סוציאלית. גם אתה מזכיר את העובדה שכנראה העניים לא מצביעים לטובת המפלגות הללו.

בקשר להבטחה שלך אתה יכול לסמוך שלא אניח לך עד שתמלא אותה עד הפסיק האחרון.
_new_ הוספת תגובה



מי השתלט על משאבי העם
ספינר (יום ראשון, 16/03/2008 שעה 13:54)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לך אנרגיה תגובתית עצומה - אולי תסביר מה קורה עם הירשזון ואיפה החביאו אותו?
_new_ הוספת תגובה



אינני יודע איפה אבל טוב שזה קרה
דוד סיון (יום ראשון, 16/03/2008 שעה 13:57)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מאמר מעולה שיכול לסייע לך בעבודה
צדק (יום שני, 25/02/2008 שעה 8:31)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשם החופש, הצדק, השוויון והדמוקרטיה
את פעילותה של רשת ארגוני השמאל בישראל, המשולבת בהטיה פוליטית של האקדמיה ובגיוסם של סלבריטאים ל´מחנה השלום´, ניתן להבין טוב יותר תוך התוודעות לפעלו של וילי מינצנברג –משרתו של השלטון הסטליניסטי והאמן הראשון של ספין קונטרול.

_new_ הוספת תגובה



מי השתלט על משאבי העם
לוי (יום ראשון, 24/02/2008 שעה 17:37)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חביבי , אין שמאל בישראל . לא נותר ממנו שריד ופליט .
את מקומו תפס סמול .
מפמ שמתה , מפאי שמתה , מרץ שרץ שמתה , הפנסיונרים ?
מפאי השקיעה בעבר את משאבי העם היהודי בתחומים שבן גוריון חשב שהם לטובת העם . למרבה הצער אלו שקיבלו נתחים גדולים, בניגוד לדור המיסדים שלא דבק בהם מאומה מן החרם, הדור השני והשלישי עשו לביתם ועוד איך .
_new_ הוספת תגובה



אתה שבוי בדעות קדומות ללא בסיס
דוד סיון (יום ראשון, 24/02/2008 שעה 19:05)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מי השתלט על משאבי העם
ע.צופיה (יום ראשון, 24/02/2008 שעה 20:03)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב שכחת לציין שהם אנטישמיים.
לוי? אתה מתדרדר!!
חשוב תמיד לציין ליד המילה שמאל או סמול את התיבה ''אנטישמי'' בכל מיני הטיות.
חס וחלילה איזו שהיא לחמניה או חצי חציל או יענקלה או שימעלה יצאו כתוצאה מזה לתרבות רעה.
בחייאת לוי!!! זה חשוב.
_new_ הוספת תגובה



מי השתלט על משאבי העם
לוי (יום ראשון, 24/02/2008 שעה 20:13)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החברה המייסדים עוד לא הגיעו לרמה של אנטישמים לכן לא זכו במנענקים מגופים אנטישמיים ולא עשו לביתם .
שים לב איזו ירושות השאיר דור המיסדים לבניו ובנותיו ?
דירה בשיכון ההסתדרות ?
_new_ הוספת תגובה



מי השתלט על משאבי העם
אלגזי (יום שני, 25/02/2008 שעה 23:54)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איפה השמאל - אלה שמגדירים עצמם שמאל - דואג לכלכלה?

אתה רואה כיצד ממשלת קדימה-העבודה דואגת באמת לעשירונים הנמוכים?

לביבי כבר הייתם עושים את המוות במצב כזה. יש כאלה מבינכם שעדיין מאשימים את ביבי בגלל שאולמרט-בראון-ברק-פרץ מזניחים את המעמד הנחות.
ביבי אשם שאולמרט כושל!!!!
_new_ הוספת תגובה



מי השתלט על משאבי העם
לחמניה חמה (יום רביעי, 27/02/2008 שעה 20:46)
בתשובה לאלגזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ביבי אשם בשבילם כי הם חושבים שבכך הם יפגעו בו.

הם מ-פ-ח-ד-י-ם !!!!
_new_ הוספת תגובה



[•] מפה ושם
יוסלה  (יום ראשון, 24/02/2008 שעה 3:47) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



[•]
יוסלה  (יום ראשון, 24/02/2008 שעה 9:04)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[• קרא בבקשה את כללי המערכת.]
_new_ הוספת תגובה



[•]
אלגזי (יום שני, 25/02/2008 שעה 23:56)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



[•]
סתם אחד (יום רביעי, 27/02/2008 שעה 20:43)
בתשובה לאלגזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



[•]
סתם אחד (יום שישי, 29/02/2008 שעה 14:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מתי זה יקרה ?
יחזקאל ,הרצליה (יום ראשון, 24/02/2008 שעה 11:50) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מסכים. ותומך. השאלה למה זה לא קורה ?

מדוע ממשלות ישראל מהססות כבר 7 שנים ?

מי האשם? מי עוצר את הפגזת הנגד ?

ושימו לב להגיון המוזר של מערכת כיפת ברזל.

לחסום את הרקטות קסאם שנורות עליך.במקום להגיב

לחסום את הרקטה. ואילו נחשבים מומחי ביטחון ??
_new_ הוספת תגובה



אולי להוציא מהמוזיאון את התותח הקדוש.
אבי גולדרייך (יום ראשון, 24/02/2008 שעה 16:49)
בתשובה ליחזקאל ,הרצליה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהפגיז את אלטלנה.
_new_ הוספת תגובה



אולי משהו בצבא קרא את המאמר.
אבי גולדרייך (יום שני, 25/02/2008 שעה 17:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשעה האחרונה השיב צה''ל בפגז לעבר בית חנון
פגז אחד מספיק.
כל שעה עגולה.

_new_ הוספת תגובה



סוף סוףהתחילו להקשיב לך
דוד סיון (יום שני, 25/02/2008 שעה 17:19)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תמיד אמרתי לך שיש להצעות שלך סיכוי
טוב אם תפרסם אותן בפורום.
_new_ הוספת תגובה



למה צימאון דם, למה? בתאונות נהרגים 60 בחודש, בשדרות 1 לשנה בקושי
מיכאל שרון (יום שלישי, 26/02/2008 שעה 2:23)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ליבי עם העיר הזאת, אך לא מגזימים? התקשורת עוסקת בהרחבה בכל פצוע שנישרט בכתף, מגדירה אותו כפצוע קשה, בשביל אח''כ לספר שבניתוח ניצלה היד שלו מקטיעה, בקיצור - יישראבלוף.

למה? אולי להסיח את הדעת מכך שהערך הראלי של השקל ירד מ-‏10 שקל ל-‏7 שקל כוח קנייה בשנה וחצי האחרונה, בלי שניתנה תוספת יוקר. המזון ומוצרי בסיס הוא עיקר סל הצריכה של 80 אחוז מהאזרחים. כל בנקאי יספר לך על עיוות גדול בחישוב המדד, ויוסיף, הכל פוליטיקה. צ'מע, לי לא ימכרו שדרות ושוב שדרות, בלי סוף, בתקשורת, לפי תדרוך מלמעלה, של עורכי התוכניות שנותנים להם אתנן של 50 60 אלף שקל בחודש.

ישראבלוף. והימין משחק על זה, תופס טרמפ, מבין טוב מאד שהעני מסתמם באופיום של מוות לערבים ולשמאלנים, לזיין את עזה, ושוכח מהלחם, היידה שרה היידה, יאללה ביתר יאללה.
_new_ הוספת תגובה



מספר ההרוגים בשדרות הוא לא הגורם היחיד
יחזקאל, הרצליה (יום חמישי, 28/02/2008 שעה 20:35)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מספר ההרוגים בשדרות והסביבה הוא לא השיקול היחיד.

הרקטות מהוות איום א ס ט ר ט ג י על מדינת ישראל.

דרום הארץ מותקף באופן קבוע כבר 7 שנים.

האיומים,הפחד,הרס החיים,הרס איכות החיים.השחיקה.

כל אלה הם הסיבה למילחמה בעזה.תפקיד הצבא שעולה

לנו 40 מילארד ש'ח בשנה.

הוא להגן על הרכוש והאנשים מכל אויב חוץ.

אם הצבא מפחד מהרוגים.אם הצבא משותק מפחד .

זה סוף המדינה. נקודה.
_new_ הוספת תגובה



מר שרון אם כך הבלוף של הפציעות אזי הוא מתקיים בשני הצדדים !
סתם אחד (יום שישי, 29/02/2008 שעה 23:43)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר שרון אם כך הבלוף של הפציעות אזי הוא מתקיים בשני הצדדים !
_new_ הוספת תגובה



סדר עדיפויות
אלכסנדר מאן (יום שני, 25/02/2008 שעה 18:28) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יתכן כי בעל המאמר צודק בלוגיקת התגמול שמציע, אולם נכון לשעה זו ישראל אינה ממשש יכולה להרשות לעצמה את הדברים שאותם ארגוני טרור פארא-מיליטריים יכולים להרשות לעצמם (ע''ע לוחמה א-סימטרית), נקודה. ייתכן כי בעתיד הרחוק ייראו פני הדברים אחרת, אולם הדבר היחידי שניתן להבנתי לבצע בשלב זה הוא הסרת המצור הימי והאווירי מעל הרצועה (תוך השארת כל השערים לישראל סגורים ומסוגרים), ודחיקה במצרים לפתוח לחלוטין את מעבר הגבול עם רפיח המצרית, שפירושו: הסיוע בתשתיות כולו חייב להגיע משם (או דרך נמלי האוויר והים שעזה תקבל) – אך לא מישראל, נקודה.
התנתקות פירושה התנתקות מוחלטת, וכפי שאין חצי הריון אין גם חצי התנתקות, ולא ייתכן שישראל תשמר את הרצועה במצב סכיצואידי שבמסגרתו היא מפרנסת ומעניקה תשתית לאלה המעוניינים להשמידה.

לפני שיורים טילים ומפעילים אלימות מכל סוג שהוא, כדאי אולי להתחיל בכך http://www.gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id... , ואחר כך גם לדאוג שהאחריות למתרחש ברצועה תסולק לגמרי מידיה של ישראל.
_new_ הוספת תגובה



סדר עדיפויות
לוי (יום שני, 25/02/2008 שעה 19:17)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישראל אינה עורכת מצור על עזה . מדי יום מעברים מאות טונות של טובין לעזה .
הבעיה היא שהרוצחים הערביים משתמשים בכל המשאבים הנתנים להם לרכישת נשק תחמושת וחומרי נפץ
מוריקים את שקי הקמח הנתן להם בחינם. אחיהם הערבים הישראליים לוקחים את הקמח לעצמם וממלאים בשקים חנקת אשלגן המשמשת ליצור חומר נפץ .
הם מקבלים מאות מיליוני דולרים אבל לא מקימים ומתחזקים מרפאות אלא בונקרים לאחסון נשק , תחמושת ומחבלים .
האגודות האנטישמיות מרחבי העולם וכן אנטישמים ישראליים מפיצים את דברי השקר והכזב .
אם בונים כבר בית ספר מתחתיו מותקן בונקר לפעילות רצח .
מדי פעם מביאים איזו יולדת או חולה למחסום מצלמים אותם מכל הכוונים . נשות וואטש האנטישמיות מיללות ושלום עכשיו כותב דוחות לקראת התשלום העונתי .
מדוע הנבלות הפלשתניות לא מקימים מרפאות ובתי חולים בעריהם ובכפריהם עם מאות המיליונים המעברים להם ?
מצרים במקום לספק לעזה מזון , דלק , חשמל ותרופות הם מספקים להם נשק תחמושת וסמים .
אנטישמיות גלובלית .
_new_ הוספת תגובה



אני מתלבט
עמיש (יום שלישי, 26/02/2008 שעה 8:42) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו כל אחד אני חושב הרבה על שאלת רצועת עזה וטרור הטילים על ישראל. אין לי שום מסקנה ואין לי דעה מוצקת וברורה מה כדאי לעשות.
כל כוון פעולה פוטנציאלי נושא עמו תועלת ונזק ואילו הייתי צריך להחליט הייתי מתפטר.

מה שכן ברור לי זה שאספקט מסויים ברעיונות של גולדרייך הוא מסוכן ביותר. כוונתי להעמדת הפעילות לכאורה בידי אזרחים (''זקנות יורות פגזים מחצר הבית''). אני מעריך כי הכותב לא באמת רוצה שנשים תישאנה רימונים ופרבלום בין הקוקו לסרפאן אבל אני גם מאמין כי אורח החשיבה הזה נושא בחובו גרעין של שאיפה אמיתית לפירוק סמכותה של ממשלת ישראל על פעילות מדינית ובטחונית. זוהי מגמה רווחת בקרב אנשי הימין בעל החזונות האפוקליפטיים ולגולדרייך יש בהחלט נטיה בכוון זה.
_new_ הוספת תגובה



אני מתלבט
אריה עירן (יום שלישי, 26/02/2008 שעה 9:37)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמה מעניין שאתה מתלבט . קח לך גולגולת ולך לתיאטרון שקספיר .
מה שלי מפריע בדבריך זה ''גרעין של שאיפה אמיתית לפירוק סמכותה של ממשלת ישראל '' . מהלכים לפירוק הסולידריות החברתית בישראל , תחילתו בסזון אחרי סזון . זה לא נראה כך אז . אבל העיקרון שאפשר לבדל יהודים מהמחנה נוצר והופעל אז .
פסילתם של תומכי הימין נמשכה עשרות שנים בחיים הכלכליים והחברתיים . פסילת הדתיים , פסילת החרדים , פסילת ''המזרחיים'' נמשכת עד היום . העיתונות הרדיו והטלוויזיה נותנים במה לכל כלב מצורע לבטא דחיה ופסילה של מתנגדיהם הפוליטיים .
בתהליך ממושך של שינוי המבנה הדמוגרפי של האוכלוסיה היהודית יורד כוחם של אנשי כח האתמול . יחד עם החלשותם האירגונית , שלוותה שחיתות , והתרחקותם הרעיונית מליבתו של הרעיון הציוני , נפל קורבן גם מרקם הסולידריות החברתית . זה שאתה מאשים בו את גולדרייך .
אתה וחבריך בניתם את הדיימון הזה .
אתה יכול להיות סמוך ובטוח שאדם כמוני לא יוכל להופיע לשיחה באף קיבוץ .
_new_ הוספת תגובה



לא נידונה במאמר שאלת פירוק סמכותה של מדינת ישראל
סמכותה של מדינת ישראל.. (יום רביעי, 27/02/2008 שעה 9:46)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוצאה טקטיקה לטפול בבעייה המוצגת לנו על ידי אויבי העם היהודי.
אתה, שנמנה על מחנה שמיצגו יצחק בן אהרון, אמר בהיוודע בחירות 1977 ש''אינו מקבל את הכרעת העם'' לא יאה שתדון או תצייץ בנושא ''גרעין של שאיפה אמיתית לפירוק סמכותה של ממשלת ישראל ''. -אצלי אין חיה כזו.
במחנה שלך, הוכחתם כי אם בשלטון לא נמצא עושה דברכם, אתם שוברים את הכלים.
_new_ הוספת תגובה



שטויות
עמיש (יום רביעי, 27/02/2008 שעה 14:47)
בתשובה לסמכותה של מדינת ישראל..
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וזה בנוסף לשקר ולסילוף של דברי בן אהרן.
_new_ הוספת תגובה



שטויות
אריה עירן (יום רביעי, 27/02/2008 שעה 17:00)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי זיכרוני אכן כך אמר . אבל אם אתה זוכר ניסוח אחר בבקשה רשום אותו עם קישור , כמו שדוד סיון אוהב .
_new_ הוספת תגובה



שוב ? מדוע אינך מחפש לבד?
דוד סיון (יום רביעי, 27/02/2008 שעה 18:29)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



שוב ? מדוע אינך מחפש לבד?
אריה עירן (יום רביעי, 27/02/2008 שעה 18:43)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין צורך לחפש . הוא הוקלט והושמע ברדיו ובטלוויזיה בזמנו .
אתה מכחיש אז תוכיח שאתה צודק . אם לא תוכיח אז אתה טועה , כרגיל .
_new_ הוספת תגובה



החיפזון מן השטן
דוד סיון (יום רביעי, 27/02/2008 שעה 20:18)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כרגיל טוב בהמצאות שמבוססות על דמיון. במקום ללמוד מההערות והרמזים, שאולי טעית, ולבדוק אתה יוצא להתקפה מטופשת (כמו דון-קישוט): ''אתה מכחיש אז תוכיח...''

לי מספיק ששוב ושוב מתברר שאתה ''טועה'' הרבה. לעיתים קרובות זה קורה בגלל שאתה שולף אמירות מבלי לבדוק.
_new_ הוספת תגובה



עד כה הזכרון שלך
עמיש (יום רביעי, 27/02/2008 שעה 19:48)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הוכיח את עצמו וכך גם הפעם.
_new_ הוספת תגובה



עמיש הזכרון שלך תקין ?
אריה עירן (יום שישי, 29/02/2008 שעה 6:35)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה דעתך על דברי ''סתם אחד'' שנכתבו ביום חמישי ?
_new_ הוספת תגובה



ככה אמר בן אהרון
סתם אחד (יום חמישי, 28/02/2008 שעה 23:22)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אם זה רצון העם אז צריך להחליף את העם.''
_new_ הוספת תגובה



ככה אמר בן אהרון
אריה עירן (יום שישי, 29/02/2008 שעה 6:38)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה . לי אין בעיה של ניסוח מדויק , כי הניסוח המדויק אינו החשוב , אלא הכוונה של אי קבלת הכרעה דמוקרטית . עמיש וכמה צייצנים אחרים טענו שזה לא נאמר . שוב תודה .
_new_ הוספת תגובה



כרגיל קשקושים
עמיש (יום שישי, 29/02/2008 שעה 13:48)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חשוב גם הניסוח המדוייק וגם הכוונה.
בשניהם אתה טועה.
_new_ הוספת תגובה



כרגיל קשקושים
מושה (יום שישי, 29/02/2008 שעה 14:15)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשהוא מדייק אז הוא טועה
ואתה טועה כשאתה מדייק

או להיפך....
_new_ הוספת תגובה



כרגיל קשקושים
אריה עירן (יום שישי, 29/02/2008 שעה 17:14)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל תייצר מילים ריקות . אם אתה יודע את הניסוח המדויק כתוב או הבא קישור .
_new_ הוספת תגובה



כרגיל קשקושים
עמיש (יום שישי, 29/02/2008 שעה 18:27)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשתהיה ראוי לכך אולי נתחיל להתייחס אליך ברצינות
_new_ הוספת תגובה



כרגיל קשקושים
אריה עירן (יום שישי, 29/02/2008 שעה 18:41)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ברור . אין לך תגובה . אני צודק .
_new_ הוספת תגובה



שטויות
לחמניה חמה (יום רביעי, 27/02/2008 שעה 20:45)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן בן אהרון אמר את השטויות האלה.
אסור לעצום עין ולהפנות את הראש לטימטום שמאלני כזה.
_new_ הוספת תגובה



השמאל המתקרנף .
יושב בסנדלים (יום רביעי, 27/02/2008 שעה 20:56) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מילא העבר . אבל מה עושה מפלגת העבודה בימים אלה ?
שס מעמידה דרישות להן נכנע אולמרט .
ןמפלגת העבודה מחרישה . אם הם לא לוחמים למען עניי החברה ולא מוקיעים את התנהלות אולמרט במלחמה וברק אינו מקיים הבטחות ברורות שנתן אז מה נשאר להם ?
אפילו האדמירל האמיץ התקרנף . היכן עמדותיו והיכן הוא ?
שבשבת ולא יותר .
_new_ הוספת תגובה



השמאל המתקרנף .
לחמניה חמה (יום רביעי, 27/02/2008 שעה 20:59)
בתשובה ליושב בסנדלים
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משטר של אנרכיה שמאלנית. תן לי וקח לך. מחלקים את המדינה בינהם ומפרקים אותה. בשעה שהעזתים רוצחים ב'ספיר' ראש הממשלה נופש ביפן.

אבל אסור לגוע להם בממשלה כי היא ממשלת שמאל דפוקה.

איפה ביבי? הגיע הזמן שהשמאלנים יתעוררו ויתחילו להאשים אותו לשווא, לקלל אותו, לרדוף אחריו, רק כדי לתת לממשלת האולמרט ללא הברק להרוס את המדינה עוד קצת.

הם מ-פ-ח-ד-י-ם !!!
_new_ הוספת תגובה



השמאל המתקרנף .
יושב בסנדלים (יום רביעי, 27/02/2008 שעה 21:02)
בתשובה ללחמניה חמה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הם פשוט דוחקים את הקץ . כמו בבדיחה הידועה הם מקווים שהפריץ ימות או הכלב ילמד לדבר .
_new_ הוספת תגובה



השמאל המתקרנף .
לחמניה חמה (יום חמישי, 28/02/2008 שעה 7:45)
בתשובה ליושב בסנדלים
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הם דוחקים את הקץ ומעלים את המחיר.
_new_ הוספת תגובה



תגובה פבלובית.
אבי גולדרייך (יום חמישי, 28/02/2008 שעה 9:57)
בתשובה ללחמניה חמה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ידיד, שמאלני ''קשה'' שוחח איתי על המאמר.

עמדתו הבהירה לי (יותר על הידוע לי ) מהו אדם שמאלני.
הוא אמר לי שכנראה אני צודק, אבל יש לו דילמה מוסרית.
הוא לא יודע איך לחיות עם עצמו אם יהרגו ילדים מעזה.

האדם בהתחבטות קשה.

מצד אחד חונך להגן על ארץ ישראל, ללכת לצבא, לצנחנים,

לקבוץ, להתיישבות.-

מאידך, אולף לציית ציות עוור לצו ''השלום והקידמה'' מבית

היוצר של המרכז לחינוך אנשים שלא גדלים בברית המועצות.

בברית המועצות חינכו לציות עיוור לסטאלין, ולהגנת המולדת. (שבועת הפיוניר הרוסי ( ''לסטאלין, למולדת , לסוציאליזם )

בישראל אותם אנשים טבעו את הסיסמא (''ציונות, סוציאליזם, אחוות עמים'').

הם עשו ציונות, בהצלחה רבה.
עשו סוציאליזם ,(נו... כזה כאילו והתפקשש להם שלא באשמתם )
אבל אחוות עמים, הם נתקעו איתה, מפני שיש מלחמה עם
הערבים , וצריך להרוג בהם. אז הם נתקעים. זו בעיה אמיתית שלהם ואז הם ''יורים ובוכים''.
מבולבלים לגמרי , כמו כלב מאולף שמקבל פקודה לתקוף את בעליו האהוב.

ברוסיה הסובייטית לא היו דילמות בנושא, אף פעם.
כשתקפו את ברית המועצות , או כשברית המועצות תקפה אף פעם לא היו ''דילמות מוסריות'' תמיד תקפו ללא נקיפות של ''שיח לוחמים''. את חיבוטי הנפש השאירו לאחרים.

ישראל היא כנראה המדינה היחידה בעולם , שצבאה החזק מעדיף שילדיה ייפגעו בהפגזות והשיקול לא להחזיר למקור הירי הוא ''פגיעה בחפים מפשע''.

ליהדות יש תשובה וחותכת לעניין.
אין צורך שאפרט, אבל ככלל, המלחמה (מלחמת מצווה )דורשת מהלוחם תעצומות נפש, שיהיה טהור וצדיק, כי במלחמה נאלצים להשמיד את האוייב כליל.
יש פתרון למתלבטים '' הירא ורך הלבב'' הבייתה.
_new_ הוספת תגובה



[•] תגובה פבלובית יכולה להיות מורכבת יותר .
סתם אחד (יום חמישי, 28/02/2008 שעה 17:48)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כלב למד להבדיל בין עיגול ואליפסה . כשלחץ על עיגול קיבל מזון כשלחץ על אליפסה קיבל מכת חשמל . בהדרגה שינו את העיגול ואת האליפסה . עד שהיו מאד דומים . הכלב המשיך לפעול כמצופה עד אשר בשלב מסויים לא הצליח להבדיל ביניהם . הכלב נכנס אז להתנהגות מבולבלת וכמעט מטורפת , כשהוא הולך מלחצן אחד לשני ופוחד משניהם .
_new_ הוספת תגובה



[•] תגובה פבלובית יכולה להיות מורכבת יותר .
סתם אחד (יום חמישי, 28/02/2008 שעה 17:59)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לחצתי בטעות על תצוגה .

כלב למד להבדיל בין עיגול ואליפסה . כשלחץ על עיגול קיבל מזון כשלחץ על אליפסה קיבל מכת חשמל . בהדרגה שינו את העיגול ואת האליפסה . עד שהיו מאד דומים . הכלב המשיך לפעול כמצופה עד אשר בשלב מסויים לא הצליח להבדיל ביניהם . הכלב נכנס אז להתנהגות מבולבלת וכמעט מטורפת , כשהוא הולך מלחצן אחד לשני ופוחד משניהם .
כך גם אנשים מצפוניים בשמאל . אבל יש להם בחינוך אלמנט חשוב . כאשר הם צריכים להחליט החלטה בין 2 פתרונות רעים , הם חונכו לבחור בהחלטה הגרועה פחות .
אני רואה את תפקידי ותרומתי לדיון המדיני בישראל בזה שאני מראה שמכל החלופות הקיימות הבחירה בהגדלת העם היהודי היא הבחירה הנכונה .
זו בחירה נכונה גם כאשר היא מלווה בביצוע מעשים שאינם 100% מתאימים למוסר טהור . כאשר הבחירה היא בין מעשה שהוא 80% מוסרי ומעשה אחר הוא 60% מוסרי , אדם מוסרי יבחר במעשה של 80% מוסרי .
ברוב המיקרים מעשה מוסרי ב- 100% אינו אופציה אפשרית .
_new_ הוספת תגובה



תגובה פבלובית.
ע.צופיה (יום חמישי, 28/02/2008 שעה 20:51)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעניין שכאשר הליכוד (שהוא כמובן בעל חינוך לאומי גאה וחזה נפוח,ולא סתם סטלניסט מהקיבוץ)היה בשלטון משנת 2001 עד 2006 וראש הממשלה היה גאוות הליכוד ושר האוצר,חבר בקבינט והשר הבכיר הממשלה היה ילד הפלא בנימין נתניהו ושר הביטחון מי אם לא הגבר גבר שאול מופז, מה הם עשו בכלל לחסימת הקאסמים?
אתמול נפגע סטודנט מקאסם ומת. נאמר שהוא החלל ה-‏11 מקאסמים. אך הראשון בתקופת אולמרט. דהיינו בזמן ששרון היה ראש ממשלת הליכוד והילד פלא היה שר בכיר והגבר גבר היה שר בטחון מתו 10 אזרחים מקאסמים.
אז מה הם עשו בשביל מדינה חוץ מלברבר?
אני חושב שצריך לשלוח את ילד הפלא הברברן לקורס ממצה אצל פוטין וחבריו,אולי סוף סוף יהפך לגבר.
מה שהשמאלנים מהקיבוץ שכחו, הברברנים מהליכוד טרם התחילו ללמוד.
_new_ הוספת תגובה



[•] הויכוח מתנהל ברמה של חנות מכולת .
אריה עירן (יום שישי, 29/02/2008 שעה 6:51)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם עושים ספירת מלאי , אז כמה נהרגו מקסאם עזתי בתקופת שלטון שרון הנסוג ? לפניו היה ברק-ברח , כמה נהרגו בתקופתו ? 7 שנים אחורה לא היה נתניהו בשלטון , למה אתה מקשר אותו לקסאמים ?
מי היה שר הביטחון כאשר מופז היה הרמטכל ? איך התחלקה תקופת כהונתו ?
אני לא אקרא לך שקרן אם תמסור אינפורמציה מדויקת או בדיוק סביר .
_new_ הוספת תגובה



הויכוח מתנהל ברמה של חנות מכולת .
ע.צופיה (יום שישי, 29/02/2008 שעה 8:33)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה עירן, תפסיק להתמם ולברוח מהנושא.
אתה יודע בדיוק מי בחר בשרון לראש ממשלה,מי היו בקואליציה שלו מי היו בקבינט שלו, למי הייתה ההשפעה הגדולה ביותר ,אחריו, בממשלה ,מי היה שר הבטחון שלו ומי היה הרמטכ''ל שלו.
זה היה בדיוק לפני שנים בודדות.
אילו היו נוקטים יד חזקה ונחושה מהתחלה,היום המצב היה שונה.
למה אתה דורש מאולמרט את מה שלא דרשת משרון ושריו?
אם אתה בורח עשר-עשרים שנה אחורה ,זה סימן בדוק שאין לך מענה ולכן איני צריך להוסיף יותר.
שלא תספר לי שהקאסמים החלו עם ההתנתקות.
_new_ הוספת תגובה



הויכוח מתנהל ברמה של חנות מכולת .
אריה עירן (יום שישי, 29/02/2008 שעה 9:15)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין שום התחמקות . הקסאמים התחילו לפני 7 שנים לא 12 .לפני 7 שנים היה ברק בשלטון לא נתניהו . אחר כך היה שרון , הוא הגיבור שנסוג מעזה . אז אל תתלונן על נתניהו . שרון הותקף בהתמדה על ידי ''המורדים'' שהתגלו כצודקים ונתמך על ידי השמאל , מפלגת העבודה ומרצ בתוספת הח''כים הערבים .
מופז היה הרמטכל של ברק כראש ממשלה . שרון קיצר את רמטכלותו של יעלון ושרון מינה את דן חלוץ שהתגלה בחוסר כישרונו בלבנון . אבל פינה בנחרצות את היהודים מחבל עזה .
_new_ הוספת תגובה



הויכוח מתנהל ברמה של חנות מכולת .
ע.צופיה (יום שישי, 29/02/2008 שעה 9:47)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ברק היה בדיוק 6 חודשים רא''מ כשהתחילו הקאסמים.נתניהו היה מספר 2 בממשלת שרון. לאמירותיו ( שלא היו) היה הד ציבורי רחב,לנסיגה מעזה אין קשר לקאסמים (עוד בלוף של הימין המתוסכל),שרון הותקף על ידי המורדים שדאגו לתחת שלהם במרכז הליכוד (שדרות ממש לא עניינה אותם) והשמאל היה באופוזיציה.
אז על תעמיס על אחרים את החידלון ואזלת היד של הימין שעוברת כחוט השני מבגין דרך שמיר ונתניהו.
מה יעלון כרמטכ''ל עשה נגד הקאסמים? הוא ''קוצר'' בגלל התנגדותו לפינוי גוש קטיף.
שמע, אתה זוכר מצוין מה הייתה תורת מאלתוס,אך אינך מבין או זוכר מה מתרחש מתחת לאפך.
_new_ הוספת תגובה



תגובה פבלובית.
לוי (יום חמישי, 28/02/2008 שעה 21:10)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קוריוז קטן.
לציונות לסוציאליזם ולאחוות עמים .
פרפרזה על סיסמה ז
לזיונות לתילחסטיזם ולשנאת אחים .
מי שהיו יותר החלטיים ויתרו על חלק מהחריזה
לזיונים לתילחסטיזם ולשנאת אחים .
פעם עוד צחקו על זה .
היו אפילו לא צוחקים .
מחפסים אזרחות חוץ ומקום מפלט .
_new_ הוספת תגובה



תגידו לי, לא שמעתם שקסאם רצח סטודנט ב''ספיר''?
לחמניה חמה (יום חמישי, 28/02/2008 שעה 9:04) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הלאבן תידמו?

אז לעד תידומו!

כי אין עוברים על הסעיפים באין תגובה.

ותיפרע הארץ ותהיה שדרות למרמס
ואשקלון לאבני ארץ.
_new_ הוספת תגובה



אל תפריע ,עכשיו אני באמצע הסושי
יחזקאל ,הרצליה בשם אולמרט (יום חמישי, 28/02/2008 שעה 20:53)
בתשובה ללחמניה חמה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להלן תגובתו האמיתית של אולמרט לידיעות של היום :

1.איפה זה שדראת?שדות? שדרות ?

-גם נפלו טילים באשקלון.

2.ואיפה זה-- אשקלונה ? אשקמה ? אשקלון לון ?

תגיד אשקלון זה כמו חולון ??

3.מה איכפת לי מהם ? אלה מיזרחים או רוסים.

בעיה שלהם. הם אשמים. בעיה שלהם שהלכו לגור בדרום.

4.למה לפגוע בערבים?הם גם נולדו בצלם.יש להם

זכויות אדם.אני ואישתי מאוד אוהבים פלסטינים.

וסודאנים,ואפריקאים.

יהודים ? הם רצחו את ישו.עם זבל.לא מעניינים אותי

קצוץ. זו האמת לאמיתה.

ואת התוצאות של הגישה הזאת.אנחנו רואים יום יום.

כמו שאמר נסראללה :אולמרט טוב לטרור.
_new_ הוספת תגובה



תגידו לי, לא שמעתם שקסאם רצח סטודנט ב''ספיר''?
לוי (יום חמישי, 28/02/2008 שעה 21:16)
בתשובה ללחמניה חמה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דחילק את מי זה מענין ?
עבור אומלט השרים משפחותיהם ושאר המקורבים כבר בנו בונקרים אטומיים ומנהרות פינוי .
עוד יהודון פחות יהודון למי זה מזיז ?
הויטלטורים עושים רוח .
_new_ הוספת תגובה



דחוף להפעיל את ה''צבע וורוד''!
מושון הראוי (יום חמישי, 28/02/2008 שעה 20:20) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה כל הבהלה בסה''כ קאסם שמסם , קאסם שמסם , קאסם שמסם -בום.

מדינה של כוסיות
_new_ הוספת תגובה



דחוף להפעיל את ה''צבע וורוד''!
לוי (יום חמישי, 28/02/2008 שעה 20:32)
בתשובה למושון הראוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מספיק לקטר נמאסתם .
מה נדבקתם לשדרות ?מה אתם עושים שם .?
החליפו דירה ואל תפריעו לנו לצפות בטלויזיה .
נמאסתם .
_new_ הוספת תגובה



ירי הקסטמים וטילים אחרים יפסק כאשר מחירו יהיה מדיני .
אריה עירן (יום שישי, 29/02/2008 שעה 6:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם מחיר הירי הטרוריסטי יהיה סיפוח צפון הרצועה למדינת ישראל ללא תושבים ערבים יפסק ירי הטילים .
יתכן שהצעד הראשון לא יהיה משכנע לפלסטינים ויהיה צורך לחזור עליו .
כאשר יבינו ברצועה שירי הטילים = נאכבה להם ואבדן מדיני יפסק הירי .
זה לא מצריך את כיבוש כל הרצועה . זה לא מצריך פעולה קרקעית רחבה . זה לא יהיה כרוך בנפגעים רבים .
.
.
.
סיפוח צפון הרצועה למדינת ישראל ללא ערבים יעצור את ירי הטילים .
_new_ הוספת תגובה



ירי הקסטמים וטילים אחרים יפסק כאשר מחירו יהיה מדיני .
ע.צופיה (יום שישי, 29/02/2008 שעה 8:34)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בורבונים.זכור את הבורבונים.
_new_ הוספת תגובה



בורבונים- פתגם נדוש
יענקלה (יום שישי, 29/02/2008 שעה 9:28)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מבצעים מדיניות על פי פתגמים.
''קרבנות השלום''
''עם חזק עושה שלום''
''אנחנו כאן והם שם''
''ארץ אחת לשני עמים''

בינתיים מי שצריך לזכור את הבורבונים - זה השמאל''.

רבין לא שכח את הבורבונים כשחתם על אוסלו.
פרס הבורבון האולטימטיבי
ביביהו הפחדן פחד מהתקשורת -בורבוניהו.
ושרון הפך להיות לאתרוג בורבונים
_new_ הוספת תגובה



בורבונים- פתגם נדוש
ע.צופיה (יום שישי, 29/02/2008 שעה 9:49)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בורבונים, חביבי, בורבונים, תלמדו היסטוריה,אולי תצליחו בסוף לעלות כיתה.
_new_ הוספת תגובה



בורבונים- פתגם נדוש
מושה (יום שישי, 29/02/2008 שעה 14:13)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במבונים, במבונים
_new_ הוספת תגובה



בורבונים או בבונים זה לא חשוב .
אריה עירן (יום שישי, 29/02/2008 שעה 17:19)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשאתה מפריח סיסמה או לא כותב בצורה ברורה , מבחינתי זה כאילו לא כתבת . אם אתה רוצה בהתנצחות מילולית עקרה , בבקשה . אני לא משתתף .
_new_ הוספת תגובה



בורבונים או בבונים זה לא חשוב .
ע.צופיה (יום שישי, 29/02/2008 שעה 17:38)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מזכיר לך כל פעם משהו שאתה מעדיף לשכוח: כבר כבשנו את עזה, כבר שלטנו שם, כבר הקמנו ישובים וגרשנו מקומיים, כבר דכאנו את הטירור מספר פעמים.
אבל ,כמו הבורבונים, אתה לא למד כלום מטעויות העבר, אתה פשוט מציע לחזור עליהם שנית.
לכן, תפנים את גורלם של הבורבונים. זה יהיה גורלה של הצעתך אם ימצא מישהו מספיק מטומטם בכדי לבצע אותה.
ולגבי השתתפות: ברגע שהגבת על הודעתו של מישהו, זכות כל משתתף להגיב על הצעותך.
_new_ הוספת תגובה



בורבונים או בבונים זה לא חשוב .
אריה עירן (יום שישי, 29/02/2008 שעה 18:16)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא שולל תגובות . אדרבא שיגיבו . התייחסתי לתגובתך שהייתה ריקה והכילה סיסמא בלבד .
אני שמח שכעת אתה מגיב בהרחבה מסויימת .
אנחנו כבשנו את עזה מידי המצרים בשלמותה . קרקע ותושבים . לא סיפחנו חלקים ממנה לישראל .
אני מציע משהוא שונה מהמעשה הקודם .
אני מציע לספח קטע מצפון הרצועה לישראל כענישה מדינית . זה לא נעשה מעולם . מאז 1967 סופח רק המרחב סביב ירושלים ורמת הגולן . למרות שיש האומרים שרמת הגולן לא סופחה ממש ויש לה איזה מעמד מישפטי אחר .
אפילו השטחים שיש בהם ישובים יהודיים גדולים כמו אריאל ואחרים לא סופחו לישראל .
אני מציע סיפוח צפון הרצועה ללא תושבים . זה לא נעשה מעולם , כך שאין זו חזרה על מעשה מהעבר .
מוחי המוגבל לא מצליח להבין למה אתה לא רואה הבדל בין הצעתי למצב אחר .
_new_ הוספת תגובה



בורבונים או בבונים זה לא חשוב .
ע.צופיה (יום שישי, 29/02/2008 שעה 23:04)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תראה,אמנם אתה מאוד מחשיב את עצותך, אך היו אשכול וגולדה ודיין ורבין ופרס ובגין וויצמן וארנס ושמיר ומודעי ושרון ורבין ונתניהו ואף אחד מהם לא חשב על הצעתך כמשהו ששוה לבצע?
מה אתה הגאון היחיד? פתאום גילית את עזה? אלה שהיו לפניך היו דבילים?
עכשיו אולי תבין את הבורבונים.
_new_ הוספת תגובה



[•]נולד בקירנה (כיום בלוב) 194-276 לפנה''ס חי באלכסנדריה, מצרים.
ארטוסטנס (שבת, 01/03/2008 שעה 5:31)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ארטוסתנס ידע שהעיר אסואן שבמצרים שוכנת על חוג הסרטן, ולכן,
חומר זה הועתק בשלמות מהויקיפדיה .

היו אשכול וגולדה ודיין ורבין ופרס ובגין וויצמן וארנס ושמיר ומודעי ושרון ורבין ונתניהו כולם , חכמים , כולם נבונים , כולם יודעים את התורה , והם לא בורבונים .
_new_ הוספת תגובה



נולד בקירנה (כיום בלוב) 194-276 לפנה''ס חי באלכסנדריה, מצרים.
ע.צופיה (שבת, 01/03/2008 שעה 6:23)
בתשובה לארטוסטנס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה צודק הם לא היו בורבונים, ההצעות שאתה מעלה הן בורבוניות.
האם את הצעתך גם העתקת מהויקיפדיה?
אגב, העתקה מויקיפדיה אינה מוכיחה על חכמה או השכלה, היא מוכיחה רק על כושר העתקה.
_new_ הוספת תגובה



נולד בקירנה (כיום בלוב) 194-276 לפנה''ס חי באלכסנדריה, מצרים.
אריה עירן (שבת, 01/03/2008 שעה 6:28)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הועלת ולא שיפרת .

אתה מציע תגובה צבאית שמנוגדת לאמנת ז'נבה .

אני מציע הצעה מדינית במסגרת מלחמת הקוממיות , שלא הסתיימה .
_new_ הוספת תגובה



נולד בקירנה (כיום בלוב) 194-276 לפנה''ס חי באלכסנדריה, מצרים.
ע.צופיה (שבת, 01/03/2008 שעה 8:01)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''מנוגדת לאמנת זנבה'' זו פרשנות שלך. כדאי שתציין את המילים ''לפי דעתי''.
מה שאתה מציע כבר נוסה ונכשל.
במקום לשחת את זמנך במונחים בויקיפדיה, צא ולמד כיצד נאט''ו השיגה את עצמאות קוסובו וכיצד ישראל הרחיקה את החיזבאללה מגבול הצפון.
_new_ הוספת תגובה



נולד בקירנה (כיום בלוב) 194-276 לפנה''ס חי באלכסנדריה, מצרים.
אריה עירן (שבת, 01/03/2008 שעה 8:13)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מניח שאתה מתכוון ל- 33 ימי לחימה . אלפי טילים שנורו על ישראל . בריחה המונית מהצפון . שיבוש כלכלי ונזק כלכלי רחב . 133 הרוגים ועוד מאות פצועים .

כיבוש צפון הרצועה ללא התושבים וסיפוח השטח למדינת ישראל . אם תראה לי שזה נעשה כמו שאני אומר ולא משהו דומה אני מפסיק לשגר את המסר הזה .

אפרופו צפון . רמת הגולן סופחה לישראל . אין טרור שם .

וגם FALASTIN DELENDA EST .
_new_ הוספת תגובה



נולד בקירנה (כיום בלוב) 194-276 לפנה''ס חי באלכסנדריה, מצרים.
ע.צופיה (שבת, 01/03/2008 שעה 14:34)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנראה שמשהו עלה לך לראש ולא יורד משם.
''אם תראה לי שזה נעשה כמו שאני אומר....''
למה. מה אתה.? איזשהו פילדמרשל? אלוף באגף התכנון? גאון צבאי? שצבא ישראל יתחיל לערוך ניסויים של הדיוטים?
כתבתי לך כבר שאפילו הלחמניות והחצילים והפיזמות ויושבי הגדר , כולם דיירי קבע בפורום, אינם קונים את הגאונות הצבאית והמדינית שלך, אז צא ולמד משהו ותפסיק להיות בורבון.
_new_ הוספת תגובה



נולד בקירנה (כיום בלוב) 194-276 לפנה''ס חי באלכסנדריה, מצרים.
אריה עירן (שבת, 01/03/2008 שעה 18:23)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן ידידי . אני מבין שזה נורא מפריע לך . אבל מה לעשות ? יש לי דעה , אני כותב את דעתי . אולי יקבלו אותה , אולי לא . אולי בכלל לא שמעו עליה אלה שרצוי שישמעו .
אני לא גנרל , לא מרשל , לא אדמירל , אני טר''ש במיל. זה הכל .
אני לא נאבק על שררה , אני לא משתדל להיות סופר או אקדמאי . יש לי ראיה אישית מוגבלת . אני רואה רעיונות בעירומם , ללא כחל ושרק . גזעי עצים ללא עלווה . מכלולים ללא הפרטים . יער ולא עצים . זה לא חם , זה לא ריגשי . זה טהור , קר ואמיתי .
הראיתי לך את ארטוסתנס שראייתו לפני 2500 שנה הבחינה שאנו חיים על כדור .לאנושות נדרשו 1700 שנה כדי לגלות שהוא צדק .
הראתי לך את קולומבוס שהפלג מערבה באוקיאנוס האטלנטי והגיע למה שהוא חשב סין או יפן . ''כל אבירי המלך וכל פרשיו'' וכל ספניו וקברניטיו לא עשו זאת לפניו .
קל להוסיף כאן את גלילאו ואת דרווין .
אני קטן מהם בהרבה , אבל אני רואה אחרת ממך ומאבנרי , עוז , פרס , שרון , בגין , גולדה . . .

אני זה אני .
_new_ הוספת תגובה



נולד בקירנה (כיום בלוב) 194-276 לפנה''ס חי באלכסנדריה, מצרים.
ע.צופיה (שבת, 01/03/2008 שעה 19:05)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוב,כנראה שמשהו צינן את דעתך וממורה הדור חזרת להיות טר''ש במיל.
_new_ הוספת תגובה



[•]נולד בקירנה (כיום בלוב) 194-276 לפנה''ס חי באלכסנדריה, מצרים.
סתם אחד (שבת, 01/03/2008 שעה 19:19)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני יוצא מההנחה שיש לך יושרה .
אם תבחן את תגובותיך להצעתי תזהה שני דברים .
1- הצעתך לירות על עזה ארטילריה ללא רחם . זו זכתה מצידי להערה ענינית , כי מעשה זה הוא פשע מלחמה .
2- הצעתי זכתה מצידך לתגובות שכולן התיחסות אלי כמציע ולא ניתוח המראה שאני טועה בדברי .
גם זכיתי ממך להערה שאני בדיחת הפורום , גם לכך שאני לא ברמה של מנהיגים בישראל אותם מנית גם ''איך לא חשבו על זה קודם'' וכעת אתה מתעלק על היותי טר''ש . HI HI HI .
הסגנון הזה ממש לא מדבר אלי .
יש אצלי מאמר שמציג בצורה מסודרת את סיגנון הויכוח הלא עיניני לחסל רעיון . מאמי אני חסין לזה . היית גבוה יותר קודם .
_new_ הוספת תגובה



[•]נולד בקירנה (כיום בלוב) 194-276 לפנה''ס חי באלכסנדריה, מצרים.
ע.צופיה (שבת, 01/03/2008 שעה 20:32)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1.שאלתי אם אתה בר-סמכא בקביעת מהות פשעי מלחמה. אם לא, תציין שזו דעתך בלבד.
2.עשרות פעמים הסברתי לך למה, לדעתי, אתה שוגה.כל פעם שאתה מעלה את הצעתך, זכותי להגיב כי אתה שוגה ומטעה.
3. אתה ציינת כי אתה טר''ש במיל. לא אני המצאתי זאת. טענת שעד שלא יוכיחו לך שאתה טועה,אתה,כנראה,לדעתך, צודק. שאלתי האם אתה איזשהו מומחה צבאי ''עם תעודות'' וענית כי אתה סתם טר''ש במיל. אז איך אני מתעלק עליך?
איני מחפש גובה,בדיון עניני מתקדמים בדיון ולא חוזרים כמנטרה שדופה על אותם אמירות.
_new_ הוספת תגובה



[•] למה 'לירות על עזה ארטילריה ללא רחם '
לחמניה חמה (יום חמישי, 06/03/2008 שעה 12:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא פשע מלחמה?

אתה יכול להסביר את עמצך, לנמק ולתרץ?
_new_ הוספת תגובה



למה 'לירות על עזה ארטילריה ללא רחם '
אריה עירן (יום חמישי, 06/03/2008 שעה 17:43)
בתשובה ללחמניה חמה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סעיף 3
נתגלע בשטחו של אחד מבעלי האמנה סכסוך מזוין, שאינו בעל אופי בינלאומי, יהא כל צד בסכסוך מחויב להנהיג, בתורת מינימום, את ההוראות הבאות:
1. בני אדם, שאינם נוטלים חלק פעיל בפעולות האיבה, לרבות חיילים שהניחו את נשקם, וחיילים שהוצאו מן המערכה עקב חולי, פצעים, מעצר או כל סיבה אחרת, יהיו נוהגים בהם תמיד מנהג אנושי, ללא כל הפלייה לרעה מטעמי גזע, צבע, דת או אמונה, מין, יוחסין, מצב חמרי, או מכל טעם אחר כיוצא בזה. לתכלית זו יהיו ויישארו המעשים שלהלן אסורים בכל עת ובכל מקום בנוגע לאנשים הנ''ל:
(א) מעשה אלימות בנפשו ובגופו של אדם, ובפרט רצח על סוגיו השונים, הטלת מום, יחס אכזרי ועינויים
סעיף 4
מוגנים על ידי האמנה הזאת הם אלה המוציאים את עצמם - באיזה זמן שהוא ובאיזו דרך שהיא - בשעת סכסוך או כיבוש - בידי אחד מבעלי הסכסוך או בידי אחת המעצמות הכובשות, והם אינם אזרחיו של אותו בעל סכסוך או אזרחיה של אותה מעצמה כובשת. אזרחיה של מדינה, שאינה כפותה לאמנה, אינם מוגנים על ידיה . . .

ידידי הלחמניה
אני משתדל , לא תמיד בהצלחה , להצמד לאמת . כאן הבאתי קטע מאמנת ז'נבה ה-‏4 . יש כאן כמה בעיות חלקן משפטיות .
מצד אחד רצועת עזה אינה היום שטח כבוש לפי שום הגדרה . נוסף לכך הפלסטינים אינם מדינה ואינם חתומים על האמנה . לפי סעיף (4) ובמיוחד המשפט האחרון אמנת ז'נבה אינה חלה עליהם . לא מבחינת כיבוש ולא מבחינת חתימה על האמנה .
מצד שני ראה סעיף (3) תת-סעיף (1-א) האוסר פגיעה במי שאינם לוחמים .
האמנה ארוכה ויש בה סעיפים המסירים הגנה מכוחות לוחמים שאינם צבא . גם ממקומות ואנשים שהם מוגנים על ידי האמנה מפסיקים להיות מוגנים אם ההגנה של האמנה משמשת לצורך לחימה . בית חולים מוגן , אך ירי מתוך בית חולים מסיר ממנו את ההגנה . וכך הלאה .

השאלה המרכזית היא האם אמנת ז'נבה חלה על רצועת עזה . היות ורצועת עזה אינה שטח כבוש היום , וגם יש חילוקי דעות האם הייתה ''שטח כבוש'' כמשמעותו בדין הבינלאומי בעבר . גם אי חתימת הפלסטינים על אמנת ז'נבה שוללת מהם הגנה על פי האמנה .

בכל מקרה , לא הייתי רוצה לבצע פעולה שהיא לכאורה בניגוד לאמנה . יש אפשרות לשתק את הירי מרצועת עזה על עוטף עזה ללא חריגה מהאמנה .

כיבוש צפון הרצועה וסיפוחו לישראל אינו סותר את האמנה . זה עונש מדיני שאינו פוגע באזרחים והוא מהלומה קשה ביותר לאויבינו . שום תהלוכת ניצחון של חמאס לא יכולה למחוק או לגמד את זה . לכן . . .

סיפוח רצועה מהרצועה .
_new_ הוספת תגובה



אמנת ג'נבה
לחמניה חמה (יום שישי, 07/03/2008 שעה 13:00)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ברצוני להזכירך שאמנת ג'נבה חלה רק על מדינות, סכסוך בין מדינות. אין לה כל אמירה, כוונה ומסקנה לגבי מלחמה של מדינה בארגוני טרור תוך-מדינתיים או חוץ-מדינתיים, או ארגון טרור שקיבל חזקה כלשהיא על חבל ארץ. המדינות החברות שאו''ם ניסו ומנסות כבר כעשרים שנה לבנות אמנה למלחמה בטרור והן לא מצליחות בשל האינטרסים הנגדיים והכפולים של המדינות.

לכן כבר הזהרתי לפני כשבועיים שאין טעם וצורך להידבק לאמנת ג'נבה, אלא מספיק לפרשה מתוך כוונה טובה ובלבד שנוכל בלי כל מגבלה לשגר ולשכוח מול כל מטרת טרור פעילה ומאיימת שמגינה על עצמה בכל דרך.

לפי ההגיון שלי שהוא הגיון בלתי ניתן לפקפוק ולסתירה, עלינו ללכת על כיבוש כל הרצועה תוך ביצוע טיהור האזור מכל האורגניזמים הטרוריסטיים ותומכיהם. אינני יודע אם מדובר ב-‏30% מהתושבים או 90% מהתושבים. הכמות היא לא חשובה אלא העקרון.
_new_ הוספת תגובה



אמנת ג'נבה
אריה עירן (יום שישי, 07/03/2008 שעה 16:36)
בתשובה ללחמניה חמה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה ואני מסכימים שאמנת ז'נבה אינה חלה על הפלסטינים . זה משתי סיבות אותן ציינתי . האחת שהם אינם ''מדינה'' והשניה שהם לא חתומים על האמנה .
היות ויש לי כוונה שכל שטח ארץ ישראל יהיה מדינת ישראל ומצד שני אינני רוצה כאן ערבים שהם מיעוט ענק או חלילה רוב אני משלב את הצורך הנקודתי של הגנת עוטף עזה עם הכוונה שציינתי ומציע לספח רצועה מהרצועה למדינת ישראל . מהלך זה יתנהל בלחימה שתגרום לאוכלוסיה לעזוב את המקום .
שים לב לתגובתו של יוסלה שתבוא אחרי .
_new_ הוספת תגובה



נולד בקירנה (כיום בלוב) 194-276 לפנה''ס חי באלכסנדריה, מצרים.
יוסלה  (שבת, 01/03/2008 שעה 23:49)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קצת פרטים ביוגרפיים על 'סתם אחד':

''אני הייתי עם אבנרי בהרבה שנים קשות . נפגעתי בפרנסתי . פרשתי מעשיה פוליטית וחזרתי דרך מפם . שוב נפגעה פרנסתי . אני ריגשית איש שמאל אבל ...
מעט לפני רצח רבין נבנה אצלי ידע שלא היה קודם . ידע שלפחות חלק ממנו לא היה ידוע לרבים . בחלוף הזמן נוספו לזה רבדים נוספים . רובם בתחום הביולוגי . זה עם נושאים נוספים יצר אצלי מהפך . המהפך הוא ששכלית אני איש ימין . כלל לא בטוח שהימין מקבל את מה שאני רואה בעתיד ליהודים ולעולם .
כך יוצא שאני שמאל ברגש וימין בלוגיקה .''

זה מסביר הכל.
_new_ הוספת תגובה



נולד בקירנה (כיום בלוב) 194-276 לפנה''ס חי באלכסנדריה, מצרים.
ע.צופיה (יום ראשון, 02/03/2008 שעה 3:59)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''סתם אחד'' הוא כל מי שלא מציין שם או ניק.
בדרך כלל איני מתייחס למישהו שאפילו ניק אינו ''קונה'' לעצמו,בטח לא שם.
ה''סתם אחד''האחרון בפתיל הוא מיודענו א. עירן.
אם ידוע לך אחרת אשמח שתציין שם.
_new_ הוספת תגובה



אולי תשתוק?
אבי גולדרייך (יום ראשון, 02/03/2008 שעה 4:04)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שמסתתר מאחורי ניק אנונימי שלא יעיר לאחרים שבוחרים לענות כך.
_new_ הוספת תגובה



אולי תשתוק?
ע.צופיה (יום ראשון, 02/03/2008 שעה 8:19)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שמסתתר מאחורי ניק זה אתה ולא אני.
_new_ הוספת תגובה



דבר ידידי דבר גלוי .
אריה עירן (יום ראשון, 02/03/2008 שעה 8:34)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ע.צופיה זה השם שלך ? כך כתוב בתעודת הזהות שלך ?
הסתתרותך לא מובנת לי . הרי אתה לא כותב דיברי בלע ולא מרבה בסיגנון עלבונות ילדותי . למה אתה נחבא ?
_new_ הוספת תגובה



דבר ידידי דבר גלוי .
ע.צופיה (יום ראשון, 02/03/2008 שעה 13:47)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני מתחבא ,יש לא מעט אנשים פה שידעו איך לייצור עימי קשר אישי, או יודעים את זהותי, כולל הניק ''אבי גולדרייך''.
פשוט נוח לי לכתוב תחת השם ''ע.צופיה''. זה הכול.
_new_ הוספת תגובה



בגנון קראו לי אבי גולדרייך
אבי גולדרייך (יום ראשון, 02/03/2008 שעה 8:39)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בגן חובה , בבית הספר היסודי, בתיכון, בצבא, באוניברסיטה, במס הכנסה, בgoogle ואפילו אשתי קוראת לי כך.
אבל אצל ההזויה צופיה אני מסתתר מאחורי הכינוי אבי גולדרייך.
נו ..
_new_ הוספת תגובה



בגנון קראו לי אבי גולדרייך
ע.צופיה (יום ראשון, 02/03/2008 שעה 13:50)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל זמן שאינך מציין את כתובת המייל שלך,אתה יכול להופיע תחת כל כינוי שהוא.
יתכן שזה שמך ויתכן שלא ויתכן שאחרים משתמשים בשמך, לכן זה ניק.
אני איני מסתיר את זהותי, מטעמי נוחות אני משתמש בשם עט.
_new_ הוספת תגובה



בגנון קראו לי אבי גולדרייך
אבי גולדרייך (יום ראשון, 02/03/2008 שעה 14:52)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תשובתך , למרות כנותה, לא משכנעת כי משתתף רציני בפורום נדרש לשקיפות.
גם מייל אינו מלמד כלום ואינו מחייב מחייב לשקיפות שבעקבותיה מגיעה גם תרבות דיון וכבוד הזולת.
כל אדם , יכול לייצר ביום מאות תאי דואר באינטרנט
אנונימים לחלוטים גם אתה.
נוח להתדיין עם משתתף שמאלני כשיודעים מיהו, ומה שמו.
שים לב שחוץ מדוד סיווןולפעמים מיכאל שרון (שדיעותיו לא ברורות לי עדיין). שהינו אישים שדעותיהם שמאלניות , ורוב המשתתפים משמאל הם ניקים.
קל לכבד אדם שאינו חושש להזדהות אפילו אם דיעותיו מנוגדות לחלוטין ואף שוללות את דעותי.
קשה להתווכח בצורה רצינית עם יוסאלאך, או ע.צופיה או עמישים, מפני שהווכוח נגרר לעיתים לעימות ולעקיצות .
ולגבי כתובת הדוא''ל שלי .
המייל שלי לנוחותך ולנוחות משתתפי הפורום- agoldreich@gmx.de
המייל ידוע להנהלת הפורום ומשום מה אינו מפורסם למרות שאין לי כל התנגדות לפרסמו.
_new_ הוספת תגובה



אותי כל חיי כינו בניקים
דוד סיון (יום ראשון, 02/03/2008 שעה 15:08)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עד היום אנשים שהיו איתי בגן מכנים אותי ולא קוראים לי בשמי. אז מה?

שתי הערות:
1. מתחת לשורה בה כתוב שמך אתה יכול לכתוב גם את
כתובת הדוא''ל שלך.
2. ע. צופיה כבר נרשם בהתחלה תחת השם הספרותי אבל
מצרף דוא''ל ומכאן שאפשר למצוא את הזהות המדוייקת.
_new_ הוספת תגובה



אותי כל חיי כינו בניקים
אבי גולדרייך (יום ראשון, 02/03/2008 שעה 15:14)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ר למצוא את הזהות המדוייקת? איך? באיזה אמצעים?
תלמד אותי.

(אני מקווה שאין כוונתך לצו בית משפט שמאלץ את ספק האינטרנט לתת את שמו וכתובתו האמיתית של הניק.
_new_ הוספת תגובה



לא. פשוט כתוב לו מייל
דוד סיון (יום ראשון, 02/03/2008 שעה 15:17)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



בגנון קראו לי אבי גולדרייך
ע.צופיה (יום ראשון, 02/03/2008 שעה 17:40)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם קשה לך להתוכח,אז אל תתוכח.
זו זכות לא חובה.
אם השימוש שלי בשם עט מפריע לך,אז תתעלם ממנו וממני.
_new_ הוספת תגובה



אולי תשתוק?
לוי (יום ראשון, 02/03/2008 שעה 18:40)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הבנתי .
מר גודריך הרי חותם בשמו .
_new_ הוספת תגובה



אולי תשתוק?
ע.צופיה (יום ראשון, 02/03/2008 שעה 18:48)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איך אתה יודע?
_new_ הוספת תגובה



אולי תשתוק?
לוי (יום ראשון, 02/03/2008 שעה 18:54)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה איכפת לך ?
_new_ הוספת תגובה



נולד בקירנה (כיום בלוב) 194-276 לפנה''ס חי באלכסנדריה, מצרים.
יוסלה  (יום ראשון, 02/03/2008 שעה 4:33)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וזה אכן ההקשר.

הציטוט שלמעלה הוא מפוסט של א. עירן מלפני כארבעה חדשים.

עירן, שתמיד תוקף בעלי שמות ספרותיים כדוגמת יוסלה עבדכם,
החל לאחרונה להשתמש בשמות נוספים. מה שמצחיק זה שהוא
כנראה שוכח לשנות את שם השולח בתגובות שאמורות להכתב
בשמו לאחר שבדיוק סיים לכתוב תגובה בשם אחר, וכך קורה שאתה מדבר
עם עירן, ופתאום עונה לך 'סתם אחד' המדבר בגוף ראשון בתור עירן
בתגובה. הגיל כנראה עושה את שלו.

מוזר שגולדרייך מוצא לנכון להתערב. הוא משום מה לקח על עצמו לתת
חיפוי מהאגף לעירן. וכך קרה שכאשר עירן תקף את ענבל בר-און וגידף
את אביה (אם אבי אנננו אבי אז מי אני בכלל) ונדרש להתנצל וסירב, גולדרייך
מיד נחלץ לעזרתו והסביר לענבל שזו אשמתה שהיא הותקפה (הסבר מסובך
על דבר היותה או טפשה או מושחתת בכל מקרה). זה החומר שיש,
ועם זה צריך לבנות מדינה.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה בונה המדינה ה ה ה
אריה עירן (יום ראשון, 02/03/2008 שעה 6:50)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה בנית כאן ? איזה חלק יש לך בבנין המדינה ?
בימים אלה אתה עסוק בהריסתה .
_new_ הוספת תגובה



יוסלה אתה כאן הסדרן?.
אבי גולדרייך (יום ראשון, 02/03/2008 שעה 8:17)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה את ההקלדות שלך, ההזויות ומטופשות ככל שיהיו מכירים ומתייחסים בהתאם.
אבל שאני תקפתי את ענבל בר-און?
את השטות הזאת לך ותשפריץ במקום אחר.

ובכלל נניח שמשהו תקף את ענבל בראון - אסור? היא מריה הקדושה או משהו כזה? יש איזה חוק נגד?
_new_ הוספת תגובה



הכניסה חינם
יוסלה  (יום ראשון, 02/03/2008 שעה 9:23)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קודם מגדפים, ולאחר זמן מכחישים.
אריה עירן תקף את ענבל בר-און
בתירוץ שאביה הוא השר בר-און, ןכאשר התברר שאין זה נכון,
לא מצא עירן לנכון להתנצל בפניה. ידידו גולדרייך בא מיד לעזרתו
והסביר לענבל בר-און מדוע היא אשמה בכך שעירן תקף אותה.
וכך כתב:

''את חייבת להבין גם את מר אריה
אבי גולדרייך (שבת, 09/02/2008 שעה 18:54)
בתשובה לענבל בר-און

במקומותינו כל מי שכותב\כותבת\ במעט נימה חיובית על חבורת אולמארט נחשד בנפוטיזם במקרה הטוב\בטפשות במקרה הפחות טוב\ ובשחיתות עברינית במקרה הרע.''

למרות הנימה ה'אבהית' של הכותב,
נאמר בבירור שבגלל שכתבה בנימה חיובית על אולמרט
בר-און נחשדת באחד מהחטאים הבאים:
א. בנפוטיזם, ב. בטפשות, או ג. בשחיתות עבריינית.

מקרה ברור של האשמת הקורבן.

במקום לבוא ולהתנצל בפני בר-און, עירן ממשיך להתכחש למשמעות
האירוע.
וגולדרייך, במקום לומר 'אני מצטער, שגיתי', מכחיש שאמר את הדברים.

ובמקום לעשות את הדבר המתבקש,
גולדרייך תוקף מילולית את יוסלה. וכמו שגולדרייך טוען למעלה,
יוסלה הוא רק הסדרן. אז מה גולדרייך רוצה ממנו?

הסיפור הזה הרי היה נגמר דקה לאחר שהתברר שאביה של בר-און איננו
שר בממשלה. אך עירן התעקש להתכחש לאחריותו בעניין,
וגולדרייך משום מה בחר לתמוך בעמדתו התמוהה של עירן, והוסיף מכה
על חבורה בכך שהסביר לבר-און שהיא אשמה.

עכשיו הסיפור הזה הופך לאט לאט למיתוס. ואם זה ימשיך ככה, לא
ירחק היום וילמדו את השתלשלות המאורעות האלה בשיעורי האזרחות
לכיתות חטיבת הביניים.
_new_ הוספת תגובה



אם היית מוכרח להקליד את השטויות האלה
אבי גולדרייך (יום ראשון, 02/03/2008 שעה 9:46)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז welcome
_new_ הוספת תגובה



נולד בקירנה (כיום בלוב) 194-276 לפנה''ס חי באלכסנדריה, מצרים.
ע.צופיה (יום ראשון, 02/03/2008 שעה 8:22)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאז שהפיזיקאי הדגול ד''ר ברניר פרש מאתרנו הצנוע, נטל לעצמו הניק ''אבי גולדרייך'' את הנהגת הימין בפורום.
לי אין בעיה עם זה.
_new_ הוספת תגובה



נולד בקירנה (כיום בלוב) 194-276 לפנה''ס חי באלכסנדריה, מצרים.
לחמניה חמה (יום חמישי, 06/03/2008 שעה 12:48)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני משער שגולדרייך שולל את הלוגיקה של טיעוניך. ומעבר לכך גם את בנק הממצאים (או נכון יותר: ההמצאות) שאתה מנפק כדי לתרגל את הלוגיקה שלך.
_new_ הוספת תגובה



אתה טועה, צופי
לחמניה חמה (יום חמישי, 06/03/2008 שעה 12:25)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הלחמניות מעריכות ביותר את דרך חשיבתו של עירן ומתפללות שחזונו הלאומי המדיני יצליח.

ובעניין הבורבונים אני מציע לך להצטנע קמעא ואל תתאמץ להעיד על אחרים מפאת השתדלות לא להפנות את החיצים אליך, כאילו אתה ''גאון צבאי ומדיני'' או שמא וחלילה אתה מתיימר להציג את עצמך ככה. אתה אפילו לא כשר לקבוע מי מבין ומי לא ''גאון צבאי ומדיני'' או לא ''גאון צבאי ומדיני''.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (שבת, 01/03/2008 שעה 0:50)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם לסיכלות יש גבול.

'סיפוח בתור ענישה מדינית',

ועוד לפי שיטת עירן - שיש לספח רק שטחים ללא תושבים.
ואם התושבים 'יברחו' אז לא אנחנו גירשנו אותם. הם 'התגרשו' מעצמם.
הפלסטינים שינוקנקו מעזה יהיו אשמים בכך שגורשו.
_new_ הוספת תגובה



[•] אריסטו לא היה טיפש ובכל זאת כתביו המדעיים היו שגויים .
קולומבוס (שבת, 01/03/2008 שעה 5:36)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קטע זה הועתק בשלמותו מהויקיפדיה .
_new_ הוספת תגובה



[•]
סתם אחד (שבת, 01/03/2008 שעה 13:20)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הן לא במקום
_new_ הוספת תגובה



ירי הקסטמים וטילים אחרים יפסק כאשר מחירו יהיה מדיני .
אריה עירן (יום שישי, 29/02/2008 שעה 11:10)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה בשלך ואני בשלי . כבר הסברתי לך שיש הבדלים משמעותיים בין מהלכי העבר והצעותי .
ובמקום בורבונים שצריך לזכור כדאי שאתה תזכור את האנגלים בצפון אמריקה ואת הספרדים בדרום אמריקה ואת הפורטוגזים שם ושוב את האנגלים באוסטרליה .
ואם מדובר באישים היסטוריים אז למד על צ'ין-שה-חואנג' , או יוליוס-גאליוס , על סקיפיו-אפריקאנוס , על ויליאם-פלאנטאג'נט , על קורטס ומונטזומה או פיזארו ואטאהואלפה . אפילו סלאח-א-דין והצלבנים . כן , כן . אלא שהפוך מהראיה השטחית .
_new_ הוספת תגובה



הצורך בחשיבה מקורית ושוברת-מוסכמות לצורך פתרון בעיות.
אריה עירן (שבת, 01/03/2008 שעה 6:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אורכה של רצועת עזה הוא כ-‏41 קילומטר, רוחבה הוא בין 6 ל-‏12 ק''מ וסך שטחה הוא כ-‏360 קמ''ר.העיר הראשית ברצועה היא עזה, וכמו כן נמצאות בתחומה חאן יונס, רפיח, וכן מחנות פליטים גדולים.מתוך הויקיפדיה .

הפלסטינים יורים על מדינת ישראל מתוך רצועת עזה . ירי זה פוגע בישובים שסביב הרצועה . במיוחד נפגעת העיר שדרות שבה נהרגו ונפצעו רבים , אך יש הרוג גם במכללת ספיר . הירי הגיע כבר לאשקלון .
ירי זה גורם סבל לישובים שסביב רצועת עזה אבל הוא בעיה של מדינת ישראל ולא של התושבים שם . על מדינת ישראל לדאוג להפסקת ירי זה .
לירי שמבצעים הפלסטינים מטרה מדינית . יש לפגוע בפלסטינים פגיעה מדינית .

מדינת ישראל צריכה לספח קטע מתאים של צפון רצועת עזה ולהפכו לחלק ממדינת ישראל . קטע זה יהיה ללא תושבים פלסטינים ויהוה מדינת ישראל לכל דבר ועינין .יכולו עליו כל החוקים של המדינה .

הביצוע של השליטה יעשה בידי צהל . פעולה כזו היא מעוטת קרבנות , אינה מצריכה כיבוש שלם של רצועת עזה ואינה מחייבת את מדינת ישראל לפרנס את העזתים .
_new_ הוספת תגובה



[•] הצורך בחשיבה מקורית ושוברת-מוסכמות לצורך פתרון בעיות.
סתם אחד (שבת, 01/03/2008 שעה 13:22)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מקורי יותר לומר שלפי מידותיה עזה נכנסת כולה לתוך סיני ואפילו נשארים שוליים הגדולים ממנה עצמה. לך על זה.
_new_ הוספת תגובה



הקורבן אשם
יוסלה  (יום ראשון, 02/03/2008 שעה 8:14) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקו המשותף לטיעונים של מספר משתתפים באתר
הוא האשמה של הקורבן. זה משקף מעין מציאות הקיימת היום
בישראל - הלך רוח אם תרצו - שעיקרו: לא מובן כלל מדוע ממשיך
ירי הקסאמים לטפטף מעזה לאחר שישראל התנתקה מעזה?
והיות ומדינאי ישראל אינם טורחים לספק הסבר רוב הציבור חושבים
שהחמאס בעזה יורים קסאמים לעבר שדרות כחלק מתכנית החומש של
החמאס-סוריה-איראן להשמדת מדינת ישראל.
ובכן לא דובים ולא יער. כאשר מקשיבים למה שנאמר על ידי נציגי
הפלסטינים בעזה בתקופה מאז ההתנתקות, מתברר שירי הקסאמים
משרת את ההתנגדות הפלסטינית להמשך השליטה של ישראל ביהודה
ושומרון, ההתנגדות הפלסטינית להמשך גניבת הקרקעות, עיבוי
ההתנחלויות, הרציחות הממוקדות של מנהיגים פלסטיניים, וההתעללות
היומיומית בשטח. זה לא מסובך. גם עירן וגולדרייך ויחזקאל ויענקלה
יכולים לתפוס את זה.

גם לא קשה להבין מה המשמעות האמיתית של רוב ההצעות ה'מעשיות'
של האובר-חוכמים באתר. הנה דוגמא למה שכבר קורה בשטח מדי יום:
כותב גדעון לוי ב'הארץ' אתמול:

''גם בשעות הערב אתמול, אחרי שצה''ל כבר הרג כ-‏50 פלשתינאים, לפחות מחציתם לא חמושים, ובהם לא מעט נשים וילדים, עוד המשיכו לטעון בירושלים ש''לא תהיה, לפי שעה, פעולה קרקעית גדולה''. אי אפשר להאמין: צה''ל חודר ללב מחנה פליטים צפוף, הורג בסיטונות מבהילה, שפך דם מחריד, וישראל ממשיכה להפיץ את שקר ההבלגה. יומיים קודם הרגה ישראל יותר פלשתינאים מכל הרוגי הקסאם בשבע השנים האחרונות. בין ההרוגים היו ארבעה ילדים ותינוק. למחרת הרגה ישראל עוד חמישה נערים. ומי הקורבן? ישראל. ומי האכזר? הפלשתינאים.''
_new_ הוספת תגובה



[•] תעמולה שמאלנית פאשיסטית !
סתם אחד (יום ראשון, 02/03/2008 שעה 16:41)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השמאל הפשיסטי גיזעני.ממשיך להפיץ שקרים.
ואלה התשובות שלי לדיברי יוסלה.זה לא מסובך.
1.זה טרור לא התנגדות.
2.אלה רוצחים ,מחבלים ולא ''מנהיגים פלסטינים''.

3.אין עם המכונה ''פלסטיני''.זה אוסף של כנופיות,
מהגרי עבודה ועוד.שבאו מעשרות ארצות שונות.הם לא עם.אין להם מסורת.אין להם היסטוריה של יותר מ70 שנה.
4.ירי טילים על אזרחים בשדרות,אשקלון ועוד זה פשע
מילחמה שעושים ערביי עזה יום יום.אין תקדים בהיסטוריה לפשע מילחמה שנימשך כל כך הרבה זמן.
5.אם ישראל היתה הורגת בעזה.בגלל פיגוע ביש'ע היית כועס.אותו הדבר כאן.בגלל עוולות ישראליות לכאורה ביש'ע, אסור להתקיף מתוך עזה.
6.להרוג אלף ערבים כדי להציל יהודי אחד זה צודק ונכון ומוסרי.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה אשם .
אריה עירן (יום ראשון, 02/03/2008 שעה 17:32)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן , יש בעזה הרוגים רבים . ערבים . האוכלוסיה שמיוצגת על ידי החמאס ו''מתגוננת'' בירי טילים על ישובים אזרחיים . פעולה שהיא הפחדה ויצירת פאניקה ופוביות אצלנו . זו מהותו של ''טרור'' .אם אתה חושב שבקפצונים אפשר להפסיק את הטרור הזה , לך ותציע קפצונים .

אני כידוע מציע סיפוח צפון הרצועה לישראל . נתח מתאים בכל פעם שהירי נמשך .

היות ואתה חלש בחשבון לא אטרח להסביר לך או לגדעון לוי מ''הארץ'' דברים מסובכים , להם אני קורא ''אחד מכה אחד''

אתה יוסלה אשם בהרג אותם 50 פלסטינים . אתה אשם במותם . אמנם הם נהרגו בקרבות עם חיילי צהל , אבל אתה אשם במותם . לא הקורבנות אשמים אתה , אתה ואחרים כמוך .
_new_ הוספת תגובה



הקורבן אשם
ע.צופיה (יום ראשון, 02/03/2008 שעה 17:44)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני באופן עקרוני לא קורא את גדעון לוי,למרות שאני קורא גם את העיתון בו הוא כותב.
הציטוט שהבאת רק ממחיש לי כי נכון נהגתי.
_new_ הוספת תגובה



מצעד האשמים
יוסלה  (יום ראשון, 02/03/2008 שעה 19:02) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סתם אחד מאשים את הקורבנות.

אריה עירן מאשים הפעם את יוסלה.

וע. צופיה מאשים את גדעון לוי.

אך איש מהם איננו מוכן לקחת אחריות
למצב בעזה.

האחריות למה שנעשה בעזה היא של ישראל,
כי ישראל שולטת באוויר בים וביבשה.

רק בתאוות השליטה עצמה אין לישראל שליטה,
ולכן אין ישראל ואזרחיה מסוגלים לקבל החלטה
לוותר על השליטה ביהודה ושומרון ובאוכלוסיה
הפלסטינית.
_new_ הוספת תגובה



[•] מצעד האשמים
לוי (יום ראשון, 02/03/2008 שעה 19:14)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מצעד האשמים
ע.צופיה (יום ראשון, 02/03/2008 שעה 19:39)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חוץ מאשר בצביעות איני מאשים את גדעון לוי בכלום.
מי שנהנה לקרוא אגדות לילדים מפגרים שיקרא אותו.
אותי הוא ממש לא מעניין.
_new_ הוספת תגובה



[•] יוסלה אשם במצב סביב עזה
אריה עירן (יום ראשון, 02/03/2008 שעה 20:43)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התמיכה ''המוסרית'' שאתה נותן לתושבי חבל ארץ שישראל עזבה , הוא מרכיב חשוב בירי של האויבים שלנו . הציפיה שלך שאנחנו נפסיק להגיב לירי על המדינה שלנו הוא טיפשי ומרושע .
דרך השטן שאתה מצפה שנלך בה , השקר בשלום שאתה מנפק לנו ,הם הגורמים לערבים בעזה לירות טילים ולמות בהמוניהם .
זה עתה אמרו אהוביך הפלסטינים בטלוויזיה שהגדה ועזה חד-הם . אבל אני רואה 50 קילומטר בן רצועת עזה והגדה . זה פי שלוש מ- 16 קילומטר שאתה רוצה בין ''מדינת פלסטין'' והים התיכון .
_new_ הוספת תגובה



יוסלה אשם במצב סביב עזה
יוסלה  (יום שני, 03/03/2008 שעה 1:14)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה, בהיותו ישראלי, אכן אשם במצב בעזה.

כך גם עירן, ולוי, ושאר האובר-חוכמים, שבהבל פה ממשיכים
להרוג 'ערבים' בזמן שמשפחות שלמות נטבחות בשיכונים בעזה.

עזה והגדה חד הם עבור הפלסטינים תושביהם.
מדוע שלא יהיו? הרי עבור כל מתנחל וחצי מתנחל
כל פיסה של ארץ ישראל היא נחלת אבות?

יוסלה תומך במאבק הפלסטיני לשחרור מעול ישראל
ומלא פליאה מיכולת האיפוק העצמי של הפלסטינים.
אילו המצב היה הפוך, הנערים הישראלים שכיום מתגייסים לשרת
ביחידות החיסול של צה''ל היו כבר יושבים במארבים
לחיילי צבא הכיבוש, או מסתננים עם חגורות נפץ לפוצץ
עצמם במרכזי הישוב של האוייב.

עזה והגדה אכן מחוברות יחד בעבותות של עם אחד. והקסאמים
יפסיקו ליפול רק במסגרת הסכם כולל עם הפלסטינים. זה נשמע נדוש
אך זו האמת. כותב יובל אזולאי היום ב'הארץ':

ארבעה ישראלים נפצעו קל בשורה של התפרעויות שיזמו פלשתינאים בגדה המערבית, במחאה על פעילות צה''ל ברצועת עזה. אתמול (ראשון) נפגע חייל בידו מאבן שיידו לעברו פלשתינאים במחסום קלנדייה. חייל אחר ספג פגיעה בפניו מאבן באזור חברון, ומוקדם יותר נפצע קצין צה''ל, גם כן מאבן שהושלכה לעברו ליד תקוע, דרומית לבית לחם. בנוסף, נפגעה אזרחית ישראלית מאבנים שנזרקו לעבר מכוניתה סמוך למחסום חווארה.''

וכותב צבי הראל (גם היום ב'הארץ'):
''הקסאמים שמשגר חמאס לערים בישראל מיועדים גם לרמאללה ושכם, והשאלה שצריכה להדאיג מאוד את ישראל היא לא רק כיצד למגן את שדרות או את אשקלון, אלא כיצד למנוע את התפרצותה של האינתיפאדה הבאה בגדה. כי ברגע שתתחיל מלחמה בעזה, זאת לא תהיה מלחמה נגד חמאס, היא תיראה כמלחמה נגד החלק העלוב ביותר והעני ביותר של העם הפלשתיני, נגד נשים וילדים, מלחמה שלא תוכל להשאיר את הגדה אדישה. פתיחתה אז של חזית שנייה, מזרחית, נגד ישראל, אינה צריכה להפתיע.''
_new_ הוספת תגובה



יוסלה אשם במצב סביב עזה
יוסלה  (יום שני, 03/03/2008 שעה 1:43)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ועוד, בגלי צה''ל:

''במהומות נהרג נער פלסטיני בן 13, מחמוד אל מסאלמה, לאחר שלדברי הצבא ניסה לחתוך את גדר המערכת באזור הכפר עווא, לפי דיווחי הפלסטינים, נפגע מירי בליבו ומת בבית החולים. עוד שלושה פלסטינים נפצעו מירי צה''ל בזמן שהשליכו בקבוקי תבערה והפלסטינים מדווחים על עוד כמה עשרות פצועים.''

טפטוף ההרוגים בהקשר של ההתנגדות הפלסטינית לכיבוש גם בגדה שוב
הופך לעובדה. זה באמת עושה רושם שאין כיבוש.

אך ישראל פועלת לפי תכנית חומש: עוד אינתיפאדה פלסטינית תאפשר
העמקת והרחבת האחיזה ביהודה ושומרון.

אם זה יימשך
התוצאה הבלתי נמנעת תהיה מה שעירן וגולדרייך ולוי רוצים:
'מדינה יהודית' מהים עד הירדן עם 'מיעוט' של כחמישה מליון תושבים
פלסטיניים.

אך הרי זה הסיוט הגדול של עירן: מדינת ישראל אשר בה יש רוב (תוך מספר
שנים) לפלסטינים תושבי (אזרחי) ארץ ישראל.

אך יש תמיד את ה'פרו ורבו'. בטח, זה ממש יעזור. בעניין זה תמיד זמין
הביטוי 'אובר-חוכם'. אכן עירן ושות' הם חכמים בלילה שאינם מסוגלים
לחשוב מטר קדימה או שנה מראש, אך את ראשינו מנסים למלא באשפה
לאומנית ואהבת ארץ ישראל התלוייה בדבר. זה תמיד נגמר בגועל נפש.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה אשם במצב סביב עזה גם יש לו כדור בדולח .
אריה עירן (יום שני, 03/03/2008 שעה 6:55)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו כל נביא אתה מצויד בכדור בדולח . אתה מניח אותו על השולחן . מלטף אותו בתנועות מיומנות כמו ראשו של נער פלסטיני . לוחש מילות קסם וחיבה . הנה זה בא , קצת עשן שמתפזר וכבר אתה רואה את העתיד .
הנה אהוביך הפלסטינים חמושים בטילים . אלפי טילים לאורך הגדר . במחפורות ומערות . בין בתי המגורים מוצבים המשגרים , בחצרות בתי הספר . התחמושת מועברת באמבולנסים . הכל במתכונת הידועה .
כמה חבל שהתהדיה נגמרה . כמה מצער שהיהודים מסרבים לדרישות הצודקות של העם הפלסטיני . כמה עצוב שנחוץ לירות על נתניה , על כפר סבא , הרצליה , גבעתיים ורמתיים .
הרי ברור שחברון ודיר-אל-בלאח הם מדינה אחת , ישות אחת . רק היהודים הטיפשים לא מבינים ולא מסכימים לחיבור הזה . לא כל היהודים . הנה יוסלה ויוסי , ועוד יוסי , ואורי , ויריב וזהבה . . .
וזו אשמת היהודים שמונעים נסיעה חופשית מעזה לרמאלה . לכן ההתנגדות העממית תימשך ומוות ליהודים הכובשים . אמנם האידיוטים כבר נסוגו מכל יהודה ושומרון וההתנחלויות ננתשו , אבל עוד יפו כבושה וגם לוד וחיפה ושייך מוניס .
הוי כדור בדולח , כמה נעים לחזות את העתיד חושב לו יוסלה .
מה זה ? מה הם עושים ? קלגסי צהל תוקפים את הצבא הפלסטיני האמיץ . הקרבות מתנהלים בישובים פלסטינים . היי על תברחו , צועק יוסלה . כדור הבדולח מלא עשן .
_new_ הוספת תגובה



[•] אוסף של שטויות
יוסלה  (יום שני, 03/03/2008 שעה 8:05)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדם ואש יהודה נפלה
בדם ואש יהודה תקום.

הפעם זה אריה עירן מוכר לנו את הלוקש הישן
של חזון אחרית הימים הרוויזיוניסטי.
_new_ הוספת תגובה



אוסף של שטויות
אריה עירן (יום שני, 03/03/2008 שעה 8:53)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא רוויזיוניסט , לא כהניסט ולא טרמפיסט . אני עירני .
אכן יהודה נפלה בדם ואש .
אכן יהודה קמה בדם ואש .
אלה הן עובדות היסטוריות .
לא ידוע לי חזון אחרית הימים הרוויזיוניסטי , פשוט כי לא קראתי חומר כזה מעולם .
אתה לא מצליח להבין שהגעתי למסקנות בכוחות עצמי . המצב שבו נצברו אצלי עובדות אשר שינו את השקפותי לא נקלט אצלך . תהליך מופלא של שינוי אינו מוכר לך , כי לא חווית כמותו . אתה משתאה כמו הנאנדרטל מול הקרו-מיניון .
היום בשנות ה-‏80 של חייך אתה שמח שעדין מוחך מתפקד . אבל חשיבה חדשה או מקורית לא הייתה שם הרבה הרבה שנים .
כדי להבין אותי אתה נזקק להגדרות מעלות אבק . אתה עורך השוואות עם דוגמאות מהעבר , כי זה מה שאתה מכיר . כשנולדת למטוסים היו 2 כנפיים ורדיו שמעו עם גביש ומצברים . דפוס נעשה בעופרת והפלסטינים היו סתם ערבים . כשנולדת היה הטרור הערבי ''עוד פוגרום'' כמו באירופה .
כשנולדת וגדלת התקווה שיהיה בית לאומי יהודי בארץ ישראל הייתה רק חלום . וכשהיית גבר צעיר היה החלק שהאום הקצה להקמת בית יהודי אושר שלם עבורך . אז בימים הרחוקים ההם , כשהיית גבר צעיר לא הפריע לך צוואר הבקבוק ליד קרית גת ולא זה שליד מגדל-העמק . גם 650.000 הערבים שנועדו להיות מחצית אזרחי המדינה-היהודית לא הפריעו לשמחתך .
אתה תקוע שם בנפשך ברוחך ובהבנתך המסויידת והמאובנת .
כן יוסלה אתה ''גוש סיד חי'' .
בנעוריך חיו 17 מיליון יהודים . בנעוריך פאשיזם היה פוליטיקה איטלקית . בנעוריך חיו רק 200.000 יהודים בפלסטינה . בצעירותך קנו אדמות מערבים , ייבשו ביצות , וישובין יהודיים עלו על הקרקע בחופזה ובאופן לא חוקי . לקונגרסים הציוניים לא נבחרו ערבים ולא אוגנדים . ובמקום בגץ לחמו היהודים נגד הספר הלבן .
עייפת יוסלה , העולם השתנה , שכב ותנוח . הס , שקט ש ש ש . . .
_new_ הוספת תגובה



אוסף של שטויות
לחמניה חמה (יום חמישי, 06/03/2008 שעה 12:39)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה? יוסלה כזה זקן כבר?

אני חשבתי שהוא רק בן 64.
_new_ הוספת תגובה



[•] אוסף של שטויות
לחמניה חמה (יום חמישי, 06/03/2008 שעה 12:43)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בינתיים הציונות אימצה את הרוויזיוניזם.
בלי שהאדומים מוכנים להודות.
אז שהאדומים ימשיכו להתכחש
והרוויזיוניזם ימשיך לפרוח.
_new_ הוספת תגובה



[•] אמנת ג'נבה
לוי (שבת, 08/03/2008 שעה 19:29)
בתשובה ללחמניה חמה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמנת ג'נבה אומרת שמותר לפגוע באתרים אזרחיים ובאזרחים הנמצאים בהם אם הם משמשים עמדות ומחסה ללוחמים .
ברק הפוליטי התעלם מסעיף זה .
_new_ הוספת תגובה



[•] אמנת ג'נבה
אריה עירן (שבת, 08/03/2008 שעה 22:32)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמנת ז'נבה אינה קיימת עבור הפלסטינים .
האמנה תקפה רק למדינות ורק לכאלה שחתמו על האמנה . זה לא המקרה של הפלסטינים .
_new_ הוספת תגובה



[•] אמנת ג'נבה
לוי (שבת, 08/03/2008 שעה 22:44)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה לי שישראל חתומה על אמנת ג'נבה . הפלשתינים לא . בנוסף לכך שימוש במתקנים אזרחיים למטרות מלחמה לא מקנה חסינות למתקנים אלו ולנמצאים בתוכם .
_new_ הוספת תגובה



[•] אמנת ג'נבה
אריה עירן (יום ראשון, 09/03/2008 שעה 6:21)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה צודק .
לפי הניסוח של 4 אמנות ז'נבה יש שם מונח ''המוגנים'' והפלסטינים אינם כלולים במונח ''המוגנים'' . ישראל כן כלולה במונח ''המוגנים'' .
זה מצב משונה . הפלסטינים ועוזריהם בישראל טוענים שישראלים עוברים על אמנת ז'נבה כשהפלסטינים הם הנפגעים . אבל כאשר ישראלים נפגעים אז ''כאילו'' לא עברו הפלסטינים על האמנה .

וגם רציתי להגיד FALASTIN DELENDA EST .
_new_ הוספת תגובה



[•] אמנת ג'נבה
לוי (יום ראשון, 09/03/2008 שעה 18:56)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם יש לך גישה לאמנות ג'נבה אולי אתה יכול לבדוק האם פגיעה באזרחים המשמשים כמיגון חי לכוחות לוחמים יש משום הפרת אמנת ג'נבה .מאן דהוא ציטט לי משפט ממנו משתמע שבמקרה כזה האמנה אינה תופסת .
הערבים משמשים באזרחים , נשים , ילדים וזקנים למיגון במקום בשקי חול .
_new_ הוספת תגובה



אמנת ג'נבה
אריה עירן (יום ראשון, 09/03/2008 שעה 21:03)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה צודק . מעבר לזה שאמנת ז'נבה אינה חלה על הפלסטינים עדין יש שם עשארות רבות של סעיפים .
באמנה כתוב במפורש שפגיעה באזרחים המשמשים מגן חי לאותו צד אינה הפרה של האמנה . ירי מתוך בית חולים מסיר את הגנת האמנה מבית החולים . כך גם אמבולנסים המשמשים את הכוחות המזוינים ומתקנים אחרים . ירי על מקומות ומתקנים אלה ונפגעיהם אינם הפרה של אמנת ז'נבה .

Protected civilians must NOT be:
- ...
- Used to shield military operations or make an area immune from military operations.
-...
_new_ הוספת תגובה



אמנת ג'נבה הנוסח המלא באנגלית
אריה עירן (יום ראשון, 09/03/2008 שעה 21:06)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



פרט אחד אתם ''שוכחים''
דוד סיון (יום שני, 10/03/2008 שעה 6:23)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש עוד כמה אמנות וכללים שמרכיבים את המשפט הבינלאומי
שעד היום מנחה את מדינת ישראל.

לא ברור איזה תועלת יש בהתעסקות עם הטיעונים של אתמול...
_new_ הוספת תגובה



[•] אמנת ג'נבה
יוסלה  (יום ראשון, 09/03/2008 שעה 21:49)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה הכל שטויות.

אל תתאמצו כל-כך
למצוא תירוצים כדי להכשיר את הפגיעה
באזרחים.

לפי אותו ההגיון ישראל צריכה היתה לשלוח
יהודים מתאבדים לבתי הקפה והסופרמרקטים
של עזה.

לא העובדה שהצד השני פוגע באזרחים
ולא 'הוכחה' משפטית, לפי או בלי אמנת ג'נבה
יכשירו את הרצח לאור יום של אזרחים פלסטינים
בידי 'צבא ההגנה לישראל'.

ואם בחוקים ומשפטים אנו דנים,
הרי פקודות מטכ''ל אוסרות פגיעה באזרחים
בכל הנסיבות האפשריות. זה שפקודות הפתיחה באש
בשטחים ובכל הנוגע לפלסטינים חורגות מפקודות
מטכ''ל וניתנות בדרך כלל בעל-פה ובניגוד לכל נוהל
תקין, זה כבר סיפור אחר - סיפורן של יחידות החיסול
של צה''ל.

בתיאבון. זה התבשיל אותו בישלתם.

לוי ועירן דומים לצמד הטבחים שמניחים נתחי
בשר רקובים על האש, ומתווכחים שעות על המרכיבים
של הרוטב.

לסרחון העולה מהתבשיל זה כבר לא יעזור.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה תומך במאבק הפלסטיני !
סתם אחד (יום שני, 03/03/2008 שעה 14:51)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לידיעת השב'כ.

יוסלה הודה בפירוש.בלי בושה.
שהוא תומך במאבק לשיחרור פלסטין.החזית העממית לשיחרור פלסטין של יוסלה.

איך קוראים למי שטוען נגד החברים שלו, העם שלו ?
לידיעתך יוסלה.אם המצב היה הפוך--

הפלסטינים היו יודעים מה לעשות נגד משתף פעולה
עם האויב.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי