פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
''מוות לערבים!''
אורי אבנרי (יום ראשון, 30/03/2008 שעה 10:00)


''מוות לערבים!''

אורי אבנרי



מחר יחול יום-השנה ה-‏32 של ''יום האדמה'' - אחד האירועים המשמעותיים בתולדות-המדינה.

אני זוכר את היום היטב. הייתי בנמל-התעופה בן-גוריון, בדרך לפגישה סודית עם סעיד חמאמי, שליחו של יאסר-ערפאת בלונדון, כאשר מישהו אמר לי ש''נהרגו הרבה מפגינים ערבים''.

זה לא היה בלתי-צפוי. כמה ימים לפני כן הגשנו - קבוצה של חברי ''המועצה הישראלית למען שלום ישראלי-פלסטיני'' - תזכיר דחוף לראש-הממשלה, יצחק רבין. הזהרנו שכוונת הממשלה להפקיע שטחי-אדמה גדולים מבני הכפרים הערביים במדינה עלולה להביא לפיצוץ. ביוזמת לובה אליאב, מומחה ותיק לענייני התיישבות, הצענו תוכנית אלטרנטיבית. לשווא.

כשחזרתי מחו''ל הציע המשורר יבי שנעשה מחווה סמלית של צער וחרטה על הרצח. נסענו - יבי, הצייר דן קדר ואני - והנחנו זרים על קברי ההרוגים. המעשה עורר נגדנו גל של שינאה. הרגשתי שנפל דבר בישראל, שהיחסים בין האזרחים היהודים והערבים השתנו ללא-הכר.

ואכן, יום-האדמה השפיע על היחסים בין הרוב והמיעוט במדינה אף יותר מהטבח בכפר-קאסם (1956) והרג האזרחים הערביים באירועי אוקטובר (2000).

ההסבר לכך נעוץ עוד בימי קום המדינה.

אחרי מלחמת 1948 נותר במדינה ציבור ערבי קטן, חלש ומפוחד. לא זה בלבד שכ-‏750 אלף ערבים נעקרו מהשטח שהפך למדינת-ישראל, אלא שהנותרים נשארו בלי הנהגה. הצמרת הפוליטית, האינטלקטואלית והכלכלית נעלמה. רובה נטשה עוד בראשית המלחמה. את החלל מילאה איכשהו המפלגה הקומוניסטית, שמנהיגיה הורשו לחזור - בעיקר כדי לרצות את סטלין, שתמך אז בישראל.

אחרי ויכוח פנימי, החליטו מנהיגי המדינה החדשה להעניק לערבים את האזרחות וזכות-הבחירה ב''מדינה היהודית''. זה לא היה מובן מאליו. אבל ממשלת ישראל רצתה להוכיח לעולם שזוהי מדינה דמוקרטית. לדעתי היה השיקול המכריע מפלגתי דווקא: דויד בן-גוריון האמין שהוא יוכל להכריח את הערבים להצביע בעד מפלגתו.

ואכן - הרוב הגדול של האזרחים הערבים הצביעו בעד מפלגת-העבודה (אז מפא''י) ושתי מפלגות-בת ערביות שהוקמו לצורך זה. לא שהייתה להם ברירה: הם חיו במשטר של פחד, תחת פיקוח הדוק של השב''כ (שנקרא אז שין-בית). כל חמולה ערבית ידעה בדיוק בעד מי עליה להצביע - בעד מפא''י או בעד אחת משתי הרשימות הגרורות. מכיוון שלכל מפלגה יש שני פתקים (אחד בעברית ואחד בערבית) היו בכל קלפי שש אפשרויות - וקל היה לשב''כ לוודאי שכל חמולה תמלא את ההוראה שקיבלה. לא פעם היה לבן-גוריון רוב בכנסת רק הודות לאנוסים אלה.

ליתר ''ביטחון'' (תרתי משמע) היה מוטל על הערבים במדינה ''ממשל צבאי''. כל חייהם היו תלויים בו. הם היו זקוקים לרישיון כדי לצאת מכפרם לעיר או לכפר השכן. בלי אישור הממשל לא יכלו לקנות טרקטור, לשלוח את הבת לסמינר למורות, להשיג מישרה לבן, לקבל רישיון ייבוא. בחסות הממשל הצבאי ושורה שלמה של חוקים, הופקעו שטחי-אדמה עצומים, שעליהם הוקמו היישובים היהודיים החדשים.

סיפור שנחרת בזיכרוני: ידידי, המשורר המנוח ראשד חוסיין מכפר מוסמוס (ליד אום אל-פחם) נקרא למושל הצבאי בנתניה. יום-העצמאות של ישראל מתקרב, אמר לו המושל, ואני רוצה שתכתוב שיר יפה לכבוד המאורע. ראשד, צעיר לאומי גא, סירב. כשהגיע הביתה מצא את כל בני משפחתו יושבים על הארץ וממררים בבכי. תחילה חשב שמישהו מת. אבל אמו התריסה נגדו: ''הרסת אותנו! אנחנו גמורים!'' אז ראשד כתב שיר.

הממשלה חנקה באבה כל יוזמה פוליטית עצמאית של הציבור הערבי. הניסיון הראשון להקים גוף ערבי לאומי, קבוצת ''אל-ארד'' (האדמה), דוכא בכוח. הקבוצה הוצאה אל מחוץ לחוק, מנהיגיה נאסרו ונשלחו לגלות, עיתונם נאסר - הכל בחסות וברשות בית-המשפט העליון. רק המפלגה הקומוניסטית נותרה על כנה, אם כי גם חבריה נרדפו לא פעם.

הממשל הצבאי בוטל רק ב-‏1966, אחרי הדחת בן-גוריון, זמן קצר אחרי שנבחרתי לכנסת. אחרי שהשתתפתי בכל-כך הרבה הפגנות נגדו, היה לי התענוג להצביע בעד ביטולו. אבל המצב המעשי לא השתנה - במקום ממשל צבאי גלוי בא ממשל צבאי חבוי. רוב ההפליות והקיפוחים נותרו במקומם.

''יום האדמה'' שינה את המצב. בארץ גדל דור ערבי שני, דור שלא חווה את הגירוש והתחזק כלכלית, וכבר לא פחד ולא נכנע. הפקודה לחיילים ולשוטרים לפתוח באש על אזרחי המדינה גרמה לזעזוע. כך נפתח פרק חדש.

שיעור האזרחים הערביים במדינה לא השתנה: מאז הימים הראשונים ועד היום הוא נע סביב עשרים האחוזים. הריבוי הטבעי הגדול של הציבור המוסלמי אוזן על-ידי העלייה היהודית הגדולה. אבל הגודל המספרי השתנה מאוד: מ-‏200 אלף בראשית המדינה גדל הציבור הערבי כמעט למיליון וחצי - פי שניים מגודל היישוב העברי שהקים את המדינה.

יום-האדמה שינה באופן דרמתי גם את יחס העולם הערבי אל הערבים בישראל. עד אז נחשבו שם לבוגדים, משת''פים של ''הישות הציונית''. חרוטה בזיכרוני תמונה מ-‏1965, מכנס שנערך מטעם ראש-עיריית פירנצה האגדתי, ג'ורג'ו לה-פירה, שהשתדל להפגיש שוחרי-שלום ישראלים וערבים. זה נחשב אז עדיין למעשה נועז. באחת ההפסקות עמדתי בכיכר שטופת-שמש ושוחחתי עם דיפלומט מצרי בכיר, כאשר הצטרפו אלינו שני ערבים צעירים מישראל, ששמעו על הכנס. אחרי שהתחבקנו הצגתי אותם בפני המצרי, אך זה הפנה להם את גבו ופלט: ''אני מוכן לדבר אתך, אבל לא עם הבוגדים האלה.''

אירועי הדמים של יום-האדמה החזירו את ''ערביי ישראל'' לחיק האומה הערבית והעם הפלסטיני, והם נקראים בפיהם מאז ''ערביי 1948''.

באוקטובר 2000 שוב ירו השוטרים באזרחים ערביים והרגו בהם. אבל זה כבר לא הציבור של 1976. כי בינתיים קם דור שלישי, שרבים מבניו, למרות כל המכשולים, ובנותיו למדו באוניברסיטות, הפכו אנשי-עסקים, פוליטיקאים, פרופסורים, עורכי-דין ורופאים. אי-אפשר עוד להתעלם מהציבור הזה - אם כי המדינה משתדלת מאוד-מאוד לעשות זאת.

מדי פעם נשמעות תלונות על קיפוח והפלייה, אך הכול נזהרים שלא לגעת בשאלה היסודית: מהו מעמדם של מיעוט ערבי גדול במדינה שמגדירה את עצמה ''יהודית ודמוקרטית''?

אחד מראשי הציבור הערבי, חבר-הכנסת המנוח עבד-אל-עזיז זועבי, הגדיר את הדילמה כך: ''המדינה שלי נמצאת במלחמה עם העם שלי''. האזרח הערבי שייך גם למדינת-ישראל וגם לעם הפלסטיני.

ההשתייכות לעם הפלסטיני מובנת מאליה. אזרחי ישראל הערביים, הנוטים באחרונה לקרוא לעצמם ''פלסטינים בישראל'', הם רק אחד הפלגים של העם הפלסטיני מוכה-הגורל, המורכב מהרבה פלגים: תושבי השטחים הכבושים (המפולגים עכשיו בין הגדה המערבית ורצועת-עזה), הערבים במזרח-ירושלים (שהם ''תושבים'' אך לא ''אזרחים''), והפליטים, המפוזרים בארצות רבות. לכל אחד מהפלגים יש הרגשה לאומית חזקה של שייכות-ביחד, אך לכל אחד מהם יש גורל משלו, המשפיע כמובן על תודעתו.

עד כמה חזק המרכיב הפלסטיני בתודעת האזרחים הערביים בישראל? ואיך מודדים? פלסטינים בשטחים הכבושים מתלוננים לא פעם על כך שהתמיכה היא בעיקר במלים, לא במעשים. התמיכה הממשית של הערבים אזרחי-ישראל במאבק-השחרור הפלסטיני היא בעיקר סמלית. פה ושם נאסרים אזרחים ואזרחיות ונאשמים בסיוע לפיגועים, אך אלה מקרים חורגים.

כאשר אביגדור ליברמן הציע לצרף את כל איזור המשולש למדינה הפלסטינית שתקום, בתמורה לסיפוח גושי-ההתנחלות לישראל, לא נשמע אף קול ערבי בישראל שתמך ברעיון. זוהי עובדה האומרת דרשני.

הציבור הערבי מושרש במדינה הרבה יותר מכפי שנדמה במבט שטחי. הערבים ממלאים תפקיד חשוב בכלכלת המדינה, עובדים במדינה, משלמים מסים למדינה. הם נהנים מהביטוח הלאומי - בזכות ולא בחסד, מכיוון שהם משלמים עבורו. רמת-החיים שלהם הרבה יותר גבוהה מזו של אחיהם הפלסטיניים בשטחים הכבושים. הם משתתפים בדמוקרטיה הישראלית ואינם מעלים על דעתם לחיות במדינה כמו מצריים או ירדן. יש להם תלונות חמורות ומוצדקות - אך הם חיים בישראל וימשיכו לחיות בה.

בשנים האחרונות פירסמו אינטלקטואלים בני הדור הערבי השלישי בישראל הצעות שונות להסדרת היחסים בין הרוב והמיעוט.

למעשה קיימות רק שתי אפשרויות עקרוניות להסדר: פיתרון לאומי ופיתרון אזרחי.

הדרך הראשונה אומרת: ישראל היא מדינה יהודית, אבל חי בה עם שני. אם יש לישראלים-היהודים זכויות לאומיות מוגדרות, צריכות להיות זכויות לאומיות מוגדרות גם לישראלים-הערבים. למשל, אוטונומיה חינוכית, תרבותית ודתית (כפי שדרש זאב ז'בוטינסקי הצעיר בשביל היהודים ברוסיה הצארית.) זיקה גלויה לעולם הערבי ולעם הפלסטיני, כדוגמת הזיקה שיש לאזרחים היהודים לפזורה היהודית. כל זה צריך להיקבע בחוקה שתהיה למדינה.

הדרך השנייה אומרת: ישראל שייכת לכל אזרחיה, ולהם בלבד. כל אזרח הוא ישראלי, כשם שכל אזרח ארצות-הברית הוא האמריקאי. מבחינת המדינה, אין הבדל בין אזרח לאזרח, יהיה יהודי, מוסלמי או נוצרי, ערבי או רוסי, כשם שמבחינת המדינה האמריקאית אין הבדל בין אזרח לבן, חום או שחור, ממוצא אירופי, היספאני או אסיאתי, אוונגלי, קתולי, יהודי או מוסלמי. בעגה הישראלית זה נקרא ''מדינת כל אזרחיה''.

אני מעדיף, כמובן, את הדרך השנייה, אך מוכן לקבל גם את הדרך הראשונה. כל אחת מהן עדיפה על המצב הקיים, כאשר המדינה בורחת מהבעיה ומעמידה פנים כאילו מדובר רק על תיקון אי-אלה הפליות (מבלי לעשות דבר לתיקונן).

כאשר אין אומץ לטפל בפצע כואב, הוא מזדהם. במגרשי-הכדורגל צועק האספסוף ''מ-וות לע-ר-בים!'' ובכנסת קורא נציג ימני לגירוש הח''כים הערבים מהבית, ומהמדינה בכלל.

ביום-האדמה ה-‏32, ולקראת יום-העצמאות ה-‏60, כדאי להתחיל לחשוב על זה ברצינות.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אנכרוניסטי
אבנר (יום ראשון, 30/03/2008 שעה 10:51) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר אורי אבנרי עדין נתון באתר אחר הוא אינו מבין כי הערבים היום הם שונים
הם למדו היטב את השיעור והם מיישמים היטב את לימודיהם.
הבעיה האמיתית של הערבים בכלל ובישראל בפרט הוא המאבק שבין המורשת המפוארת שלהם מול הווה עלוב.
ברגע שישכילו להבין את יכולתם לשפר את מצבם בהווה לא ע''י התרפקות על העבר אלא בעזרת העבר יוכלו למצות את הפוטנציאל האדיר הטמון בהם.
_new_ הוספת תגובה



אנכרוניסטי
מיקי (יום שני, 31/03/2008 שעה 3:14)
בתשובה לאבנר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השמאל של היום זה הימין הקיצוני של מחר.

לא רחוק היום בו ימניים כמותכם יוקעו כשמאלניים,
לאט לאט גם בהטיפשים מתחילים להבין,
תראו איזו התעוררות באירופה,
ניחותא רבותי, סבלנות,
השמאל שלנו יקבל את ההכשר מהנאצים
של אירופה ובין לילה הכל יהיה שונה.

הגענו למסה קריטית שבה תהליכים נמצאים בנקודת האל חזור
וזה יגמר בבכי.
_new_ הוספת תגובה



אנכרוניסטי
מיקי (יום שני, 31/03/2008 שעה 7:13)
בתשובה למיקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עוד דומא מצויינת:

הפמנסטיות - בראשית דרכן חדורות אמונה,
רצו ובצדק לתקן עוולות שנעשו לנשים,
עם השנים כמו כל מהפיכה שמאלנית טובה,
אבדה להן הדרך, המאבק הצודק הפך להיות
גרסא נשית לטאליבן, כתוצאה מכך כל השיגי העבר
למעמד האשה ירדו לטמיון,
מי יעסיק אשה [ערבי] שיכולה להתלונן עליו ולצאת ללא עונש
אפילו אם שיקרה [פיגוע].

אני סומך על כסילותם חדורת הפאתוס וצדקת הדרך
של השמאלנים הכסילים שגם הפעם לא יכזיבו כמו אחיהם הערבים
שלא מפספסים כל הזדמנות לפספס הזדמנות.

המהומות נגד ההולנדים יניעו את גלגלי המהפיכה שכנגד,
אני אוהב את ריח הנפל''ם על הבוקר.
_new_ הוספת תגובה



מוות לכל הערבים
אוהד ביתר (יום ראשון, 30/03/2008 שעה 12:42) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והמוסלמים ולכל תומכיהם, שהסיסמא שלהם היא ''אטבח אל יהוד'' ו''אללה הוא אכבר''.
_new_ הוספת תגובה



''מוות ליהודים''
מאזין קבוע (יום ראשון, 30/03/2008 שעה 13:13) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בינתיים הערבים צועקים כבר כמאה שנה ''מוות ליהודים''. אני משער שהם מתכוונים גם ליהודים השמאלנים המשת''פים שכרגע עדיין מזקיפים קומתם להגן על הרוע הערבי. אבל בהנחה שהציונות תתפרק וישראל תיחרב, אז יהא חורבנם של שמאלנינו המשת''פים ביחד עם כל היהודים.

רק בהפגנת יום האדמה האחרון ביפו נשאו מפגינים שלטים הקוראים להחרבת ישראל ''מוות ליהודים''.

הינה חלק מהסיסמאות מיליטנטיות שהשמיעו ערברבים בהפגנה:
''ברוח ובדם נפדה אותך יפו'',
''האדמה הערבית לערבים. ציוני תארוז וסע'',
''נמות כדי שפלסטין תחיה'',
''מיפו ועד ביירות אנו עם ערבי אחד''.
_new_ הוספת תגובה



''מוות ליהודים''
מיקי (יום ראשון, 30/03/2008 שעה 23:58)
בתשובה למאזין קבוע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אי אפשר להתעלם משיטת התעמולה של אבנרי,
כאשר כורכים את זאת יחד עם מקום הולדתו,
ניתן להבין את השיטה הרבה יותר טוב,
שהרי מבית מדרשם של אותם אלו שחזרו על המסר,
חזור ושנו, עד כי באמת לא חשוב אם אמת או שקר,
שקר שנאמר פעמים רבות כמוהו כאמת,
כך לאורך השנים אבנרי נוקט,
הבעייה שלו היא שהוא כבר מאמין לעצמו לכוד בסבך כזבים,
עד כי אין לו צל של מושג מהו הכזב ומהי המציאות.

חבר לאוייב והפך להיות מושחת כמותו,
אמות המידה שלו, הצדקנות גלגול העיניים,
מזכירים תמיד את חברו שהתפגר בשעה טובה,
תגרן של דם - תגרן של מלחמות, שכול ומוות,
יש דם יש שמחה, יש קוקטלים בתי מלון פרסום כבוד ותרומות,
יש מומחים שכמותו המתפרנסים מפגרים ונבלות,
והם נקראים צבועים.
_new_ הוספת תגובה



מאמר מעניין - תגובות עלובות
יוסלה  (יום שני, 31/03/2008 שעה 5:04) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמנהגי קראתי תחילה את התגובות למאמר
(אבנר, 'מיקי', 'מאזין קבוע'),
והופתעתי שוב לראות עד כמה התגובות עלובות.

אבנרי בכנות מציג את תמונת המצב כפי הבנתו
וכפי ידיעתו. וזה מרשים.

המגיבים הם מגיבים 'בררה' שאפילו לא טורחים לקרוא
את המאמר. תמשיכו כך, וגם ימין לא ישאר בישראל,
כי ללא מחשבה גם האהבה המטורללת של אנשי ארץ ישראל
השלמה לכל רגב אדמה פלסטיני מאבדת את משמעותה.
_new_ הוספת תגובה



מאמר מעניין - תגובות עלובות
אריה עירן (יום שני, 31/03/2008 שעה 10:01)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התגובות מותאמות לאדם כמוך . אתה עסוק בהשמצות וזה מה שאתה .
אבנרי כבר 60 שנה מסנגר על העמדה הפלסטינית . מעולם לא ראיתי שהוא סינגר על העמדה הישראלית . זה לא סביר סטטיסטית שהעמדה הישראלית שגויה תמיד . אבנרי מרבה להתהדר בחבריו הערבים . ''כמה מחברי הטובים הם ערבים'' . אם יש לרבנרי חמלה , היא אינה מופנית לעם היהודי . אם ש לערבים לפחות עשמה תורמת למצבם הוא לא כותב את זה . הוא בפשטות אדם חרוץ , המסיע בתעמולה לערבים .
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
אין אדמה פלסטינית . יש אדמה יהודית שפלסטינים מתגוררים עליה .
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן לא קרא את המאמר
יוסלה  (יום שני, 31/03/2008 שעה 10:33)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מ. ש. ל.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן לא קרא את המאמר
אריה עירן (יום שני, 31/03/2008 שעה 13:09)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן קראתי . אתה בשלך .
מאמריו של אבנרי הם ליטוף בלתי פוסק של אותו גמל . בכל פעם במקום אחר .
_new_ הוספת תגובה



מאמר מעניין - תגובות עלובות
מיקי (יום שני, 31/03/2008 שעה 16:12)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לך מה לדאוג י.
אתה הוא היורש [היחידי] של אבנרי
אף אחד לא יקח לך את התפקיד
אתה יכול להוריד לחץ ויחסי ציבור
קיבלת את הג'וב,
מה שנותר לך הוא רק להמתין
זה יגיע.
_new_ הוספת תגובה



מאמר מעניין - תגובות עלובות
מיקי (יום שני, 31/03/2008 שעה 16:13)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לך מה לדאוג י.
אתה הוא היורש [היחידי] של אבנרי
אף אחד לא יקח לך את התפקיד
אתה יכול להוריד לחץ ויחסי ציבור
קיבלת את הג'וב,
מה שנותר לך הוא רק להמתין
זה יגיע.
_new_ הוספת תגובה



מאמר מעניין - תגובות עלובות
ספינר (יום שני, 31/03/2008 שעה 23:11)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבנרי תמיד היה שולי ביותר בעיני הערבים הפלסתינים ומקור לא אכזב לבדיחות ופדיחות.ראו בו קוריוז פאתטי,מין פדופיל פוליטי.כמוהו גם נתן מהמסעדה.אנשים תמוהים,בשולים, וחושבים שהם הכל.אם תקראו את אבנרי שכותב מאמר תיאולוגי מדיני מהסוג של שפינוזה - תראו שרוב המלים בכל עמוד הם: אני,אני,אני ועוד פעם אני...רק אחר כך יבוא סיפור הבריאה וגם זה בסוגרים.
_new_ הוספת תגובה



[•] מאמר מעניין - תגובות עלובות
יוסלה  (יום שלישי, 01/04/2008 שעה 1:22)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קודם כל, צריך להיות,
''אבנרי תמיד היה שולי ביותר בעיני הערבים הפלסתינים ומקור לא אכזב לבדיחות ופדיחות . ראו בו קוריוז פאתטי , מין פדופיל פוליטי . כמוהו גם נתן מהמסעדה . אנשים תמוהים , בשולים , וחושבים שהם הכל . אם תקראו את אבנרי שכותב מאמר תיאולוגי מדיני מהסוג של שפינוזה - תראו שרוב המלים בכל עמוד הם : אני , אני , אני ועוד פעם אני ... רק אחר כך יבוא סיפור הבריאה וגם זה בסוגרים .
[עם ריווח תואם עירן]

ולעצם העניין:
... [•] ... יוסלה לא מתפלא ש''רבים מהציבור נותנים ביטוי לרגשותיהם
בקריאה מוות לערבים''.

יוסלה מופתע בכל פעם מחדש למראה ה'אינטיליגנציה' של הימין הקיצוני
באתר - 'חבורת הזמר עירן', 'צדק' המשתרך אחריו ללא מטרה, 'נפל
מתנחלים' שחזר לאתר, וה'חוקרים' המלומדים שעסוקים במציאת 'הוכחות'
לכך שאין עם מי לדבר - יוסלה מופתע בכל פעם מחדש למראה החבורה
ש'מוצאת' את עצמיותה בכל פעם מחדש בהתלכדות מסביב לזעקה
הטבטונית-יהודית ''מוות לערבים''.
_new_ הוספת תגובה



[•] מאמר עלוב - תגובות מעניינות
מאזין קבוע (יום שלישי, 01/04/2008 שעה 9:05)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''ברוח ובדם נפדה אותך יפו'',
''האדמה הערבית לערבים. ציוני תארוז וסע'',
''נמות כדי שפלסטין תחיה'',
''מיפו ועד ביירות אנו עם ערבי אחד''.

שו צארוח?
_new_ הוספת תגובה



[•] מאמר מעניין - תגובות עלובות
סתם אחד (יום ראשון, 04/01/2009 שעה 2:41)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מוות לערבים ויפה שעה אחת קודם
_new_ הוספת תגובה



מ. ש. ל.
סתם אחד (יום ראשון, 04/01/2009 שעה 7:24)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הסרט לא מטיף לגזענות זה פשוט אוסף של צילומים מהטלוויזיה
מהנדס אזרחי (יום שני, 31/03/2008 שעה 7:19) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה הכל
אין שם משהו שהוא לא נכון
ציטוטים מהקוראן, וציטוטים המתקשורת העולמית של כל מיני אנשים, מנהיגים, עימאמים, תוכניות טלוויזיה ערביות, כותרות מהעיתונות.

האיסלאם מסוכן לא סובלני ומטיף לרצח.
אי אפשר לחיות איתו בשלום.

_new_ הוספת תגובה



החלום ופשרו
יוסלה  (יום שני, 31/03/2008 שעה 19:39) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבנרי כתב מאמר שכותרתו
'מוות לערבים',

-מאמר שכולו נסיון לגולל את
ההסטוריה של היחסים בין יהודים
לערבים בתחומי מדינת ישראל,
והצעת מתווים לחיים משותפים
משופרים.

אך התגובות למאמר כמעט ללא יוצא מן הכלל
הן חזרה על הצעקות של כנופיות הרחוב
מוות לערבים!

זה לא רק מדגים את הסיאוב של הדיון הפוליטי
בישראל בכלל, אלא את השחיתות המוסרית של
מי שעושים כל שביכולתם למנוע הסכם קבע בין
ישראל לפלסטינים.

המגיבים למאמר על דו-קיום ושלום בצעקות
'מוות לערבים' צריכים לעשות חשבון נפש, כי
הפגמים שהם מחפשים אצל אבנרי לא קיימים.

את הקונפורמיסט הקטן הנותן ידו לכל תועבה פוליטית
כדי לאפשר את המשך הכיבוש הישראלי - את מכחיש
הכיבוש המצוי - ימצאו אם יביטו במראה.
_new_ הוספת תגובה



אווי המות של יוסלה.
יענקלה (יום שני, 31/03/2008 שעה 19:53)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה, מתפלא למה רבים מהצבור נותנים ביטוי לרדשותיהם בקריאה מוות לערבים.
יוסלה היה מעדיף , כמובן, שהיהודי הממוצע יפשוט את צוארו לעבר הרוצחים הערביים , ויתחנן, בעינים כלות'' אנא שחוט אותי''....
אך לא היא , הציבור בריא, ומשום מה לתדהמתו של יוסלה,
לא אוהב את האוייב.

יוסלה המום , ומחלק ציונים שליליים לכל מי ששונא את האוייב.ובינתיים , סקר שנערך מגלה כי 75% מהציבור מעדיף טרנספר לאוכלוסיית הפורעים הערביים.
_new_ הוספת תגובה



[•] אוי וויי, זה שוב עירן 
יוסלה  (יום שני, 31/03/2008 שעה 21:24)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה לא מתפלא ש''רבים מהציבור נותנים ביטוי לרגשותיהם
בקריאה מוות לערבים''.

יוסלה מופתע בכל פעם מחדש למראה ה'אינטיליגנציה' של הימין הקיצוני
באתר - 'חבורת הזמר עירן', 'צדק' המשתרך אחריו ללא מטרה, 'נפל
מתנחלים' שחזר לאתר, וה'חוקרים' המלומדים שעסוקים במציאת 'הוכחות'
לכך שאין עם מי לדבר - יוסלה מופתע בכל פעם מחדש למראה החבורה
ש'מוצאת' את עצמיותה בכל פעם מחדש בהתלכדות מסביב לזעקה
הטבטונית-יהודית ''מוות לערבים''.
_new_ הוספת תגובה



אוי וויי, זה שוב עירן 
צדק (יום שלישי, 01/04/2008 שעה 0:47)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אף אדם שפוי לא מחפש הוכחות לכך שאין עם מי לדבר. אין צורך להתאמץ.
המציאות ברורה ונהירה, מולינו חבורת רוצחים שפלים, חסרי צלם אנוש שאין להם זכות קיום.
לולא הייתי יהודי מסקנתי היתה ברורה.
רק עקב היותי יהודי אני מעדיף לגרש מכאן את החלאות הללו רחוק מכאן,
שישחטו הם אחד את השני, ולא נצטרך ללכלך את ידינו ואדמתינו בדמם הטמא.
_new_ הוספת תגובה



[•] אוי וויי, זה שוב עירן 
ספינר (יום שלישי, 01/04/2008 שעה 6:55)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעבר,כותב התלמוד - היו כאלה שמשכו את עורלתם.אבל עורלה היא עורלה.
השאלה היא מדוע אבנרי עושה בנו פריעה?
_new_ הוספת תגובה



יוסלה שולי, פאטטי, ולא משכנע.
יענקלה (יום שלישי, 01/04/2008 שעה 7:07)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תארו לכם שיוסלה היה מהלך בעיר - וערבי היה מסתער לעברו עם סכין סתם ככה, ערבי ,בחור טוב שבאותו יום החליט להרוג יהודים .
מה היה עושה יוסלה? האם היה מושיט את צוארו ואומר-'' אנא אחי, שחוט, סחטיין,'' ונשחט?.

אולי יוסלה היה עושה את זה ואולי לא, אינני מכירו.
אבל החוצפה המנוולת של יוסלה היא לדרוש מאיתנו לעשות כך.

חוצפתו של חוסלה (וספירו הכותב באותו סגנון טרחני) היא גם לכנות אותנו כשודדים, גזלנים פושעים שדמנו מותר.

הטרמינולוגיה של יוסל האינה שונה מהטרמינולוגיה של הגרועים בפושעים הפשיסטיים, זכויותינו על הארץ הזו הינם אפס, הוא רוצה ל''איין'' אותנו.
יוסלה לא מבין שאדם בריא בנפשו נלחם על זכויותיו ולפעמים במלחמות הורגים ואף נהרגים.

יוסלה רוצה שניהרג בלבד.
יוסלה אינו אלא סוכן של האוייב.
יוסלה ראוי לכל בוז השמור לחיידקים מסוכנים או לגידולים סרטניים הגדלים בניגוד לכל הגיון מדעיאו אנושי .
יוסלה הינו מנגנון ההשמדה העצמית החבוי בכל גוף בריא.
ויענקלה אינו אריה עירן יענקלה הינו יעקב או יענקלה מלידה, איש תם ויושב אוהלים .
_new_ הוספת תגובה



שיהיה 'שולי'
יוסלה  (יום שלישי, 01/04/2008 שעה 8:58)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ליוסלה ממש לא איכפת להיות שולי.

אך זה מראה עד כמה חדרה נוכחותו לתודעה של
יענקלה וספינר ושאר המשתתפים בחבורת הזמר של עירן.

יוסלה מסתבר מאד מטריד את הטרקטוריסטים האלה
שעסוקים בעיקר בכיבוש אתר ארץ הצבי מידי מי שעניין להם
בדיון במצב בישראל ובמזרח התיכון.

הטריטוריא-ליסטים הללו מתחזים למי שעניין להם בדיון,
אך למעשה פועלים באופן עקבי לשיתוק כל דיון שאיננו
מורכב מגידופים גזעניים או לחילופין מתאוריות כאילו מדעיות
המשרתות את האג'נדה הטרנספריסטית (הנסיון הכושל של עירן
בעניין הילודה למשל).

לא פלא שהטריטוריאליסטים הללו נחשפים שוב ושוב כבעלי דיעות
קדומות ולא כאנשי מחקר ואפילו לא כמתדיינים מעניינים.
אצלם אין עניין בחקירה או בדיון - את הכרכרה רתמו ממילא
לפני הסוסים, ובעצמם אינם מצפים שתנוע באיזשהו כיוון.

זו בסך הכל מלחמת המאסף של המתנחלים, בין אם הם חיים
בהרצליה או בחיפה או בתקוע או שילדיהם הם אלה המתגוררים
על אדמה פלסטינית גנובה בשטחים בחסות הצבא.
זו מלחמתם של מתי מעט שעברו על החוק - במקרים רבים בעידודה
של הממשלה - אך דווקא הממשלה היא המפקירה אותם ראשונה,
כי היא יודעת שההתנחלויות נועדו מלכתחילה למנוע החזרת שטחים,
ושבמסגרת הסכם הקבע רוב המתנחלים ייאלצו לעזוב את בתיהם
ביהודה ושומרון:

[היום ב'הארץ'] ''יו''ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) הודיע אתמול כי ייפגש עם ראש הממשלה אהוד אולמרט ב-‏7 באפריל. במסיבת עיתונאים משותפת לאבו מאזן ולשרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס ברבת עמון, אמר עבאס כי הוא מאמין שניתן להגיע להסכם כולל עם ישראל עוד בשנת 2008.''

גם הנתונים המתפרסמים על ידי הממשלה מצביעים על כמאה אלף יהודים
החיים כיום ביהודה ושומרון מעבר לגדר ההפרדה, ואשר יפונו במסגרת
הסכם. לקלל את יוסלה לא יעזור להקטין את מימדי הפינוי,
עדיף אולי להשקיע את האנרגיה בחיפוש דיור חלופי.
_new_ הוספת תגובה



שיהיה 'שולי'
מאזין קבוע (יום שלישי, 01/04/2008 שעה 9:09)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה מטריח עצמו ומעייף עצמו בתקווה שהוא יפיץ חלק מהזיותיו לראשי הימנמנים החכמים שכאן, אבל לשווא. הלא יוצלח הזה לא מצליח גם לכנע את עצמו עד שהוא מביא ידיעה שולים על מכחיש השואה שמתכוון להיפגש סוף סוף עם אולמרט כחזון מוצק של שלום. אז מה הפלא שככה נראית אוסלו המטורפת שלהם לאחר 15 שנים?
_new_ הוספת תגובה



מה שחשוב הוא ש75% מהציבור משוכנעים
יענקלה (יום שלישי, 01/04/2008 שעה 9:29)
בתשובה למאזין קבוע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהטרנספר של הערבים הינו דבר חשוב וחיוני.
מורשת האוסלו, הוכיה לרוב רובו של הציבור כי הוזים כדוגמת יוסלה או אבנרי יביאו לנו רק מוות חורבן ושכול.

מורשת הרב כהנא, מורשת גאנדי הוא האלוף רחבעם זאבי היא היא החודרת לראשיהם של היהודים בישראל, למרות המיעוט שבמיעוט שנשא את התורה הזו.

האוייב דוגמת ונושאי כליו , יוכחו בוקר אחד, כמו כל הפושעים האנטישמיים מבית ומחוץ שעם ישראל הוא נצחי.
והאויבים הערבים, הפלסטינים ... בנויים מחומר מתכלה.
_new_ הוספת תגובה



טרנספר זו הנוסחה הנכונה לשלום קבוע בהמשך
מאזין קבוע (יום שלישי, 01/04/2008 שעה 12:26)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק העברת הפלסטינים כולם, כפי שהם מכנים עצמם, לעבר הירדן תשלים את תהליך הפיכת ערב הרב של הערברבים לעם מגובש עם חזון. היום זה פשע נגד האנושות לא לתמוך בטרנספר הזה.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה הצדיק
זוהר בדשא (יום שלישי, 01/04/2008 שעה 15:02)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי מיטב הבנתי אתה לא בדיוק בצד של אבנרי, יותר נכון לשייך אותך לבן גוריון אותו אחד שרצה לטפל באבנרי ע''י השב''כ , וגם האיש שהנהיג שלטון צבאי על אזרחי ישראל הערבים.

הרי אתה נושק לכל מילה ותו וקצה מילה שהפאשיסט בן גוריון קבע אמר ועשה, אתה קצת רוקד ריקוד מושחת , כמובן שיחסית לימין המטורף אתה מרגיש אולטרא שמאלני , אל נטעה בך , אתה ימנמן ציוני לא פחות מאלה שאתה יוצא נגדם פה באתר במאות תגובות טרחניות.
_new_ הוספת תגובה



שיהיה 'שולי'
ספינר (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 6:45)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה חדר לתודעה שלי כי השם שלו כל כך יהודי - אבל הוא בעצם פדופיל פוליטי וצריך להזהיר את הילדים הקטנים המתרוצצים בגנים מפני הסוכריות הנאורות שהוא מנסה לחלק
_new_ הוספת תגובה



[•] מאמר גרוע - תגובות טובות- - -חוץ מיוסלה .
אריה עירן (יום שלישי, 01/04/2008 שעה 8:17) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

... אבל זה שאתה סבור שכל תגובה היא שלי מראה איזו אובססיה אני גורם לך . ממש אבצסיה .
מה שמצחיק אותי שאתה המסתתר מאחורי ''יוסלה'' בלתי מזוהה סבור שגם אני נוהג כך . זה כמובן מראה את עמדתך העלובה . גם טענתך שלא קראתי את המאמר שהוא ממש משעמם .
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
לגופו של עיניין . אתה יודע מצויין שאני נגד ''מוות לערבים'' . אם אני אגיד את זה במשחק כדורגל של ביתר ירושליים , יכו אותו מכות רצח .
אני בעד טראנספר . כן . אני בעד טראנספר . תוך תשלום לעוזבים . טראנפר בתשלום לערבים העוזבים .
להערכתי פינוי רצועת עזה תוך תשלום לעוזבים יעלה להערכתי סכום כסף השווה לחצי תקציב משרד הביטחון בשנה אחת . אפילו אם זה יעלה כפול עדין זה כדאי לנו .
מוקד פינוי שני שרצוי לנו הוא הישוב הערבי סביב ירושליים . לא רק שטמבלים נתנו אזרחות לתושבים הערבים שם , עוד נוספו עשרות אלפים של ערבים לשטח הזה . את פינוי השטח הזה מערבים יעלה למדינת ישראל כנראה 10 מיליארד שקלים . הוצאה מצויינת עם תוצאה מצויינת .

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

לכן לא ''מוות לערבים'' - טראנספר בתשלום .
את אורי אבנרי ניתן להם במתנה - חינם .
_new_ הוספת תגובה



תגובתך מקובלת עלי אך את אבנרי.
יענקלה (יום שלישי, 01/04/2008 שעה 8:33)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכסף.
אבנרי הוא נכס שלא יסולא בפז לאוייב הערבי.
אם שלטונות מדינת ישראל ומקורביה. מוכרים לאוייב הערבי נשק , דלק, אנרגיה, חמרי גלם לייצור נפץ, לא ייתכן שגם על אבנרי מישהו לא יוריד קופון.
_new_ הוספת תגובה



טרנספר בלילה טרנספר ביום
יוסלה  (יום שלישי, 01/04/2008 שעה 10:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יענקלה מסביר למי שעוד לא הבין,

''מורשת הרב כהנא, מורשת גאנדי הוא האלוף רחבעם זאבי היא היא החודרת לראשיהם של היהודים בישראל, למרות המיעוט שבמיעוט שנשא את התורה הזו.''

ועירן מחרה אחריו,

''אני בעד טראנספר . כן . אני בעד טראנספר . תוך תשלום לעוזבים . טראנפר בתשלום לערבים העוזבים .''

עירן רק שוכח להזכיר את צווחות השמחה שלו ביום שנהרגו בעזה עשרים
ילדים בהפצצת חיל האוויר.

עירן גם לא מזכיר את הטפתו לטרנספר גדול, לא קטן. וכל הדיבורים הצבועים
על פינוי-פיצוי של פלסטינים - חסרי משמעות, כי הרי אין מניין פלסטינים
שיסכימו להיות מגורשים מרצון.

הפיקציה של הגירוש בתשלום היא תירוץ עלוב עבור המטיפים לטרנספר
של הפלסטינים תושבי השטחים. אצל עירן הגירוש הפך לאשמת המגורשים.

עירן בעד טרנספר כפוי של הפלסטינים והאתר מלא בדבריו שלו עצמו כעדות
לכך. הדברת היא מחלה, וקצת מצחיק כאשר הדברן הכפייתי אינו זוכר
כבר את מה שכתב בתהלהבות רבה לפני מספר חדשים.
לדוגמא: הרעיון הנואל של נקנוק עזה פרוסות פרוסות, והנסיון להציג
את הפליטים של הניקנוק הזה לא כמגורשים בכפייה אלא כמי ש'ברחו'
ועקב כך אמנת ג'נבה כביכול אינה חלה עליהם ולישראל אין אחריות לגירושם.
זה היה נושא טוב למערכון של הגשש אם זה לא היה כל כך מחליא.

עירן ויענקלה, יענקלה ועירן,
יד ביד, יד ביד,
חולמים עם רחבעם זאבי וכהנא על ארץ ישראל 'נקייה'
מפלסטינים.

אפילו עשרה אחוז של ישראלים לא מוכנים כיום לגירוש המוני של
פלסטינים מהשטחים עם כל הנלווה לכך. זה לא רק לא מעשי, אלא זה
לא מוסרי. וזה שיש צורך להזכיר זאת מדי פעם באתר ארץ הצבי רק מראה
מהי הרמה האנושית של רבים מהמשתתפים.

למרבה הצער מרובים הגזענים באתר, ואלה שבסתר תומכים בהם.
תעודת עניות לישראל ולישראלים ב2008.
_new_ הוספת תגובה



טרנספר בלילה טרנספר ביום
מאזין קבוע (יום שלישי, 01/04/2008 שעה 12:27)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רחבעם זאבי היה נביא האמת.
והאמת לא מתה למרות גלי ההתקפות של שקריך.
_new_ הוספת תגובה



טרנספר בלילה טרנספר ביום
אריה עירן (יום שלישי, 01/04/2008 שעה 17:09)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם ישראלים לא רוצים את תוכניתי , זה מקמצנות . יש רבים שרואים אפילו בקצבאות ילדים ביזבוז וגם בסל הבריאות וכל מערכת הבריאות .
עידוד הילודה של 50.000 ילדים יהודים בשנה מחירו הכלכלי מיליארד שקלים . משרד האוצר מחזיק כסף מתוך רפלקס ולא היגיון .
אלה חברה שיודעים למנוע הוצאות , אבל לא יודעים להשקיע למען רווחים או תועלת .
אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי .
_new_ הוספת תגובה



טרנספר בלילה טרנספר ביום
יוסלה  (יום שלישי, 01/04/2008 שעה 19:05)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

'אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי .'

זה אומר הכל.
זו ערוותם הרוחנית של יהודים שהשואה ממשיכה
להשמידם גם כיום.

מעצם הגדרתה היהדות היא השתייכות רוחנית
לאוסף ציוויים שמרביתם בעלי משמעות מוסרית
ונוגעים ליחס בין אדם למקום ובין אדם לאדם.

כאשר עירן כותב, 'אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי,'
הוא מדגים את היותו קורבן מאוחר לאותו שמד בו חפצו הגרמנים,
אלא שהפעם השמד הזה הוא רוחני ולא פיזי.

ההצהרה הזאת אף מעידה על המודעות, שיש לעירן ולאחרים,
לכך שתכניותיהם המדיניות אינן מוסריות בעליל,
שטרנספר הוא פשע נגד האדם,
שניקנוק עזה הוא איוולת מבית המדרש של משטר נאצי,
שהמשך הכיבוש והריטוריקה שמנסה להכחישו
פוגעים בתשתית של מדינת ישראל ובמוסריות של
אזרחיה.
_new_ הוספת תגובה



אתה צודק עמיש
סתם אחד (יום שלישי, 01/04/2008 שעה 20:10)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השואה ממשיכה להשמיד יהודים גם היום.למזלינו המוסלמים לא מתוחכמים כמו הגרמנים והיהודים של היום יש להם מדינה וצבא, כי אם לא אז השואה היום היתה גדולה בהרבה ממסעות הטרור האסלאמי ברחובות ישראל.

טרנספר אינו פשע נגד האדם אם הוא בא לתקן קילקול היסטורי שחלקו בא בגלל עוולות צד אחד, הצד הערבי. נעשו טרנספרים די רבים במאה ה-‏20 והם היו הצלחה די כבירה בהשכנת שלום בין שכנים (תורכיה - יוון לדוגמה).לערבים יש 22 מדינות ערביות ועוד יותר מ-‏45 מדינות מוסלמיות, אז למה שליהודים לא תהיה מדינה אחת. אחת. הרצון שלך להחניק את המדינה היהודית מקורה בשנאה עזה וקמאית לכל מה שהוא יהודי. קשה לך לראות יהודים צודקים,מוצלחים, מנצחים.זה עושה לך מפח נפש וסיכול חשיבה ואתה מגיב רפלקסיבית,מסתתר אחרי 'יוסלה' כשכפ''צ משומש ומשומם.

ניקנוק עזה היא מעשה ראוי והירואי.אם ערביי עזה היו אנשי שלום,אנשי עבודה של יום יום,נושאים את שם אלוהיהם לטובה ולברכה כי אז ניקנוקם היה רעיון מבית המדרש הנאצי שלך.אבל הם לא ''יהודים'' בנפשם ואנחנו לא נאצים במהותנו.כאן המצב הוא בדיוק הפוך.אמנחנו היהודים של כל הדורות שנוהגים במנהג ראוי בכל מי שהוא בן אדם ונוהגים כבני אדם כשתוקפים אותם.אנחנו המתגוננים מזה כמאה שנה ולא הערבים שלך.הם רואים אותנו כנטע זר כמו שהנאצים אחיהם ראו אותנו לפני 70 שנה.הם יורים ומתפוצצים עלינו ולא אנחנו עליהם.וכל זה לא התחיל בכיבוש 67' וגם לא בכיבוש 48' אלה לפני כן.הם לא רוצים מדינה יהודית במזרח תיכון ערבי.הנאצים לא רצו יהודים באירופה הארית.חג' אמין אל חוסייני היה אורח כבוד אצל היטלר וסייע לו עם לוחמיו בסרביה ובוסניה להרוג המקומיים ולהסגיר יהודים להשמדה.

אתה פליק פלאק של היסטוריון מתלמד שאולי יודע משהו על רומי שלפני אלפיים שנה אבל גם זה בפריזמה שקרניה נשברות כשמדובר ביהודים.אתה דמגוג חמוש בסיסמאות ריקניות שמראות רק על המסיכה שאתה לובש על פניך.
_new_ הוספת תגובה



ניקנוק עזה - שטות מפלצתית
יוסלה  (יום שלישי, 01/04/2008 שעה 20:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עירן ממשיך להגן על כבודו האבוד?

השואה ממשיכה להשמיד יהודים גם היום:
דור שני ושלישי הסובלים מפוסט-טראומה ומחלות נפש שונות,

ויהודים כגון אריה עירן שהמצפן המוסרי שלהם השתבש:
''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי .''

טרנספר בהקשר של הדיון הנוכחי הוא פשע נגד האנושות,
ביחוד כאשר הוא נועד ל'פנות מקום' ליהודים שעדיין לא נולדו,
וכאשר מאחורינו ארבעים שנה של גניבת אדמות והתעללות
ממוסדת בתושבי יהודה ושומרון הפלסטינים,
וביחוד כאשר ה'שיח הטרנספריסטי' באתר משובץ בגידופים
גזעניים בוטים כדרך שיגרה.

'ניקנוק עזה' הוא ביטוי קליט מאד ובכך יש בו יתרון בתור דוגמא
לכל מה שעקום בממלכת הטרנספריסטים ה'עדינים'.
בבסיס רעיון הניקנוק נמצא הרעל הגזעני המוכר של האשמת
הקורבן - היפכו את הפלסטינים לפליטים מאיזור מלחמה
ואז הם אשמים בכך שגורשו מבתיהם.
גירוש המוני ללא לקיחת אחריות על הגירוש? בעצם עוד
רעיון נואל המעקר כל מה שרוח יהודית עדיין שורה עליו.

יוסלה אינו מתיימר להיות הסטוריון, וה'עובדות' היחידות שאי פעם
הביא לאתר היו אלה שהופיעו בציטוטים מקטעי העיתונות ששיבץ
בתגובותיו. לעומת זאת אנשי העובדות הרוחשים באתר, מקדישים
מרבית זמנם לאיסוף עובדות בכוונה ל'הוכיח' שאין כיבוש, שאין
עם פלסטיני, שטרנספר זה טוב, ושהקורבנות של הארוגנטיות הישראלית
בשנים האחרונות אשמים.
_new_ הוספת תגובה



ניקנוק יוסלה- אבדן של כח תעמולה מצויין
מיקי (יום שלישי, 01/04/2008 שעה 22:56)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה הוא נכס.
אבנרי הוא נכס.
גדעון לוי הוא נכס.
ספירו הוא נכס.

בזכותם יש היום מודעות מצויינת לגבי הסכנות
שהערבים והמוסלמים מביאים.

לדעתי יש לעודד אותם להמשיך כי רק בזכות הפער האדיר
של סיפורי הסבתא שלהם אפילו טפשים גמורים מקבלים בינה.

אנחנו יודעים את האמת עליהם והשותפים שלהם,
רוב בני האדם לא למדים דבר ולא חצי דבר מהסבר
רובם קולטים עניין רק כשזה כואב להם - מי אנחנו
שנמנע את ההשכלה החשובה הזאת מ''העם''
הציבור מטומטם
ולכן הציבור משלם
מה שבא בקלות
באותה הקלות יעלם
האזרח הקטן
נאלץ לשלם בגדול
ואז כמובן
הוא ישנא את השמאל

כבר היום עם כל ההכפשות וההשמצות
גוש הימין מוביל בצורה מכרעת
אני סומך על השמאל והערבים שהם לא יחצימו שום הזדמנות
להסריח את העסק.

יוסלה אני מחזק את ידיך הנרפות
המשך אתה נכס אתה גדול
אף אחד אחר לא לקלקל כמוך וכמו חבריך
_new_ הוספת תגובה



עוד נקניק חסר תוכן
יוסלה  (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 4:12)
בתשובה למיקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מספיק למלא את השורות במילים,
ולא מספיק לסדר את השורות
בפסקאות. צריך שיהיה מה לומר.

פינוי ההתנחלויות בלתי נמנע, ככל שהסכם
הקבע עם הפלסטינים קרב,
ו''גוש הימין'' אינו מוביל אף אחד לשום מקום.

אם הדבר היחיד שיש לך לומר זה ש''הציבור מטומטם'',
אז הינך ממשיך מסורת 'מפוארת' של בעלי דיעות
קדומות שגם לתומכיהם בזים.

אם אין לך תגובה עניינית, עדיף שתמנע.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה - אם אין לך תגובה עניינית, עדיף שתמנע.
אריה עירן (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 6:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מבלבל לנו את המח עם הביקורת המטופשת שלך . לעינין ולא לענין . אתה יורה הכפשות ללא סוף . אתה טוען למוסר ואינך עומד בדיון עליו .
אתה כותב בהתמדה נגד ''התנחלויות'' ומתנחלים .
מספיק יהיה אם תנמק מדוע לא יהיו מגורי יהודים - ישראלים בכל מקום בארץ ישראל .
_new_ הוספת תגובה



''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי.''
יוסלה  (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 8:24)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תמיד קל יותר להשמיץ את המבקר מאשר
להתעמת עם נושא הביקורת.

עירן בעצמו מודה שתכניות הטרנספר וניקנוק עזה
אינן מוסריות בעליל. אחרת לא היה כותב,

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי.''

אך במקום לעשות חשבון נפש, ולנסות להבין כיצד קרה שיהודי
כשר הפך למטיף של טרנספר ו'ניקנוק', ממשיך עירן להפיץ את
שפת הצביעות המוסרית, כפל הלשון, שהם הכלי של
טרנספריסטים מתנצלים מאז ומעולם.

יוסלה אינו צריך לנמק מדוע לא יהיו מגורי יהודים בכל מקום
בארץ ישראל. השאלה מטופשת בדיוק כמו השאלה מדוע יוסלה
'מתנגד' לריבוי הילודה אצל יהודים. ובדיוק כפי שיוסלה תומך בלב
שלם בריבוי הילודה בקרב היהודים, כך הוא גם תומך במגורי יהודים
בכל מקום בארץ ישראל. אך עירן מתכוון לריבוי הילודה כתירוץ עלוב
לעשיית טרנספר פלסטיני, ועירן מתכוון למגורי יהודים בכל מקום בארץ
ישראל כאמצעי לנישול התושבים הפלסטינים. חיים כאן מליוני תושבים
שזכויותיהם על אדמתם ברוב המקרים עולות על הזכות של בן המהגרים
אריה פריהאוף על מקום מגוריו הנוכחי. אך כאשר מזכירים עובדה זו,
בן המהגרים פריהאוף, שחושב עצמו לאיש ראציונלי - מחזיק מעצמו
תיאורטיקן בנושא הילודה - אחד ש'אינו מרגיש שום דבר' - פתאום
הדרוויניסט המושבע מביא את ההבטחה של אלוהים לעם ישראל
את ארץ ישראל כמקור הבלתי-ניתן-לעירעור של כל תפיסתו.

התוצאה היא: תיאטרון האבסורד, שבו השחקן הראשי הוא עירן.
האיש שהוציא את המרצע מן השק: ''אחרי השואה שלנו כל מה
שנעשה - מוסרי.''

וכל המוסיף גורע.
_new_ הוספת תגובה



''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי.''
אריה עירן (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 17:49)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כמובן הופך את היוצרות .לא הטראנספר מצריך ילודה אלא הטראנספר מועיל לילודת יהודים . ההבטחה האלוהית חשובה לאחרים , לא לי . הזכות למגורים בכל ארץ ישראל היא הסיבה המרכזית להתנגדות הערבים ליהודים כאן . זה בא לביטוי מימי ההתישבות החדשה שלנו בארצנו . אלו התקבלנו באהבה , לא היה כל מעשה שלילי בהתישבותנו ברחבי ישראל .
כל הניסיון להגיע להסכמות מדיניות עם אבו מאזן בנויות על פינוי יהודים מיהודה ושומרון . אין בכלל הפרדה בין ישובים על קרקע ציבורית , או קנויה או ''מופקעת'' לפי האבחנה של בצלם או שלום עכשיו .
כלומר הדברים פשוטים . רק שההבנה חודרת אליך לאט .
העם היהודי זקוק לגידול מספרי . זו פשוט מסקנה ישירה מהאסון של השואה וההתבוללות הקיימת היום . לזה אתה מסכים .
הדבר השני הוא הזכות האנושית הכללית , לגור בכל מקום בעולם . זו זכות שהיהודים מימשו באיטיות לפני 1948 . לדעתך זו זכות טבעית .
מה שלמעשה מפריע לך זה נישול ערבים מאדמתם . סבבה . סוף סוף אתה מצליח להגיע לנקודת המחלוקת האמיתית .

כאן יש את חילוקי הדעות . המצב ברור . הערבים מתנגדים היום כמו בעבר למגורי היהודים בארץ ישראל . הערבים מתנגדים היום כמו בעבר לבית לאומי יהודי בארץ ישראל .
התנגדות זו מנותבת בכמה מסלולים . האחד הוא כח הנשק , דבר שהביא עליהם נאכבה . וכעת פעילות צבאית מכאיבה של צהל . השני הוא מדיני , הניסיון שלהם להקים מדינה פלסטינית . השלישי דמוגרפי . החדירה וההסתננות של יחידים לתוך מדינת ישראל , כולל נישואין . בזה כלולה גם הדרישה לזכות השיבה . הרביעי הוא הסוס הטרויאני . ההצעה של ארגוני ערבים אזרחי ישראל לחוקה שבה יש סעיפים שמשמעם חיסול מדינת ישראל .

עכשיו השאלה היא האם לאור זה צריך להפסיק מגורי יהודים ביהודה ושומרון או לא ?

תשובתי היא - יהודים צריכים להמשיך לגור ביהודה ושומרון .
_new_ הוספת תגובה



התמונה לא מאוזנת
דוד סיון (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 19:04)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה האמיתית היא שיש שני כוחות לאומיים שרוצים את אותה הארץ - את כולה. זה הבסיס לרעיון שהניע את גוש אמונים כל השנים ואת התנועה הציונית מראשית. זה כמובן הבסיס שהניע את פעולות הצד השני. כל השאר נובע מכך ההתנגדות למדינה פלשתינאית אצלנו וההתנגדות למדינה יהודית אצלם.

כבר מימי העלייה הראשונה היה ברור לנוגעים בדבר שלא מדובר על זכות מגורים אלא על ריבונות ועל כוח. הרי גם אתה לא באמת מאמין בכך. הרי היהודים שרצו לפתור בעיות מגורים לא ממש הגיעו לכאן. לכן הניסוח שלך כאילו הבעיה היא רק רצון למגורים בא''י של יהודים הוא מאד מאד מטעה.

עניין הריבונות והכוח, ''כולה שלי'', הוא גם ההסבר לרעיון הטרנספר בו אתה תומך שקיים גם בצד השני. זה גם ההסבר לתהליכי הנישול. זה הבסיס האמיתי לסכסוך בין היהודים לפלשתינאים וזה גם הבסיס לפתרון הסיכסוך.
_new_ הוספת תגובה



התמונה לא מאוזנת
אריה עירן (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 20:59)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושב שאתה יודע , מה הוליד את הרעיון הציוני . האנטישמיות והרדיפות הקשות של היהודים , במיוחד באירופה . ובאופן מיוחד ברוסיה הצארית ובפולין . היהודים היו אז בערך 10 מיליון . בארץ ישראל היו פחות מאותם 600.000 ערבים שאותרו במפקד האנגלי של 1922 . בתקופת הרצל חיו פה כנראה 200.000 עד 400.000 מספרם המדויק אינו משנה את התמונה .
היום יש כפי שאתה יודע 5.4 מיליון יהודים פה ו-‏13 מיליון בכלל . פלסטינים ערבים יש היום אולי 7-8 מיליון מהם כנראה 4.5 מיליון בארץ ישראל .
המספרים האלה מביאים סיפור שונה לחלוטין ממה שמציגים שלום עכשיו , גוש שלום , בצלם ואחרים .
_new_ הוספת תגובה



מסך עשן
יוסלה  (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 23:01)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנושא אינו הילודה במגזר היהודי.
הנושא, כפי שהעלה אותו עירן הוא,

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי.''

ולעניין הכברת העובדות הדמוגרפיות בידי
מכחישי הכיבוש המטיפים לטרנספר ומנסים
להצדיק בכל דרך את ההתנהלות הפושעת של יהודים
בארץ ישראל בעת החדשה,

- בתקופת הרמב''ן לא היה מניין יהודים בירושלים,
כפי שהוא מעיד באחת מאיגרותיו. הנסיון לנסות
ו'להוכיח' שהיה רצף התיישבות יהודי בארץ ישראל
לא רציני. ביחוד כאשר זה נעשה כתירוץ לגירוש
התושבים החיים בארץ ישראל היום.

ניתן לצמצם את הדיון לזכותו של עירן, בן-מהגרים, להטיף
לגירושם של מליוני תושבי ארץ ישראל הפלסטינים לדורותיהם
בתירוץ המביש של שואת העם היהודי:

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי.''
_new_ הוספת תגובה



מסך עשן
מאזין קבוע (שבת, 05/04/2008 שעה 0:48)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העניין זכויות לאומיות ואין לזה קשר לספירת תושבים. פיזור המספרים מדגיש שדבריך הם לא ענייניים. יחד עם זאת תקופת הרמב''ן היא לא שנה מסויימת אלה אלא כ-‏76 שנים מסוך המאה ה-‏12 עד החצי השני של המאה ה-‏13. וכשהיה מניין יהודים בירושלים היו אולי שני מנייני מוסלמים בה, וכשגדל חלקם של המוסלמים לאחר כיבוש של צלאח א-דין 1187 (מעט לפני שהרמב''ן נולד) ואילך רק הלך ועלה מספר היהודים בירושלים ובערי ארץ ישראל.

הכובש הערבי במאה השביעית לא כיוון בעיקר לכיבושה של ארץ ישראל . ארץ ישראל בעיני הערבים הייתה ונחשבה כארץ מעבר במסע הכיבוש האסלאמי הגדול. עם כיבושה של ארץ ישראל בידי המוסלמים, איבדה היא את ייחודה ולא הייתה עוד, אלא כפרובינציה אחת מהרבות שהכילו את הגוף העצום של הח'ליפויות האסלאמיות. וכפלישות זרות לא הרסו אותה אז בצורות ומחלות הבריחו שוב ושוב את ערבייה. היהודים לעומת זאת חידשו את עלייתם לירושלים ובכלל לארץ לאחר קריסת הצלבנים.
_new_ הוספת תגובה



מסך עשן
יוסלה  (שבת, 05/04/2008 שעה 4:28)
בתשובה למאזין קבוע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאיזה צד אתה ממלא את הנקניק,
מההתחלה או מהסוף?

אם אין לך מה לומר,
המנע.

אחת הטעויות הנפוצות של מי שאיננו אוהב
לכתוב, וכותב רק לשם ניגוח (מילוי הנקניק),
היא הנחתו שמי שיקרא את ה'מילוי' טיפש.

הכותב מניח שהקורא העתידי קורא בשל אותן סיבות
ומטרות, פוליטיות ואחרות, שהקשר בינן לבין הרצון הכן
לתאר מציאות מקרי לחלוטין.

מי שכותב במטרה להגיע לחקר האמת, מצליח ליצור אצל הקורא
עניין אמיתי, גם אם הניתוח שלו שגוי.

אך כאן, בתגובה של 'מאזין קבוע' יש רק העיסה המוכרת של שאריות
בשר מאיכות ירודה מעורבבות עם חתיכות סחוס ושאר ירקות:
יוסלה כבר קצת סנילי, אבל המשפט,
''פיזור המספרים מדגיש שדבריך הם לא ענייניים'',
נשמע מוכר מאד - הישר מתגובה של דוד סיון לעירן. רק ששם
זה לעניין רצף התגובות הלא-ענייניות של אריה עירן לדיון,
וכאן זה חלק מפעולת הטחינה והמילוי של הנקניק.
זה ממש מתחיל להיות מפגע תברואתי.
_new_ הוספת תגובה



מסך עשן
מאזין קבוע (יום ראשון, 06/04/2008 שעה 13:18)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לצערי אנחנו רואים שהיוסלה מנקנק את עצמו לדעת
ורק יכולתנו להבחין, למדוד ולבקר אותו חרך
מסך העשן שהוא מפיץ סביבו מותירה לנו שרידים
וניצולים של אמת ששוחים וצפים במי הטחב והאפסיים
שהוא מייצר סביבו.

הליבידו של יוסלה מייצר אצלו אהבה מוחשית וחושית
ל''מספרים'' ול''נקניקים'' עד שהמיץ שיוצא ממנו
הוא מסריח, שמנוני, ישנוני ומשעמם.... אבל
הריח..... אאאיייכככססס.....

מ.ש.ל
_new_ הוספת תגובה



ברור לי שאתה לא ענייני
דוד סיון (יום חמישי, 03/04/2008 שעה 6:24)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העניין זכויות לאומיות ואין לזה קשר לספירת תושבים. פיזור המספרים
מדגיש שדבריך הם לא ענייניים. בהקשר הזה הכותרת של ההודעה שכתב
כאן יוסלה, ''מסך עשן'' (תגובה 114830) יותר מתאימה.
_new_ הוספת תגובה



אני יותר עיניני מעיניני ...
אריה עירן (יום חמישי, 03/04/2008 שעה 17:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקיום הוא המפתח העליון לכל שאלה שעינינה יצורים חיים .
לכן ענין הישוב היהודי הוא שאלה קיומית- מספרית.
הקיום הפלסטיני אינו בסכנה והקיום היהודי כן .

זכויות לאומיות הוא המצאה מודרנית בת כמה מאות שנים בלבד .
זכות זו נמנעה מהיהודים . כעת היהודים לקחו אותה .
הפלסטינים מנסים לקחת זכות כזו לעצמם . זה יקרה או לא .
_new_ הוספת תגובה



חוכמולוגיה ומסך עשן
דוד סיון (יום חמישי, 03/04/2008 שעה 19:01)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. הטענה שלך היתה על ''זכות למגורים'' בארץ ישראל ולא על ענייני קיום.
בהתאם טענתי שהעניין הוא לא קשור לזכות מגורים אלא למאבק על ריבונות
וכוח (תגובה 114822). לזה הגבת על ידי הצגת סטטיסטיקות לא קשורות.
חזרתי וטענתי שהבעיה היא זכויות לאומיות ושפיזור המספרים הוא
לא ענייני (תגובה 114832).

מה אתה עושה? חוזר על טענתי שהעניין הוא זכויות לאומיות.
נכון מאד זה העניין ומכאן שלא כמקודם כעת אתה ענייני.

-----

הקיום אינו בהכרח השגת ריבונות וכוח ולא בהכרח כמותי-מספרי.
גם הטענה שהקיום הפלשתינאי אינו בסכנה, במיוחד שאתה מיעד
להם טרנספר, היא חסרת בסיס.

בכל מקרה העיסוק בשאלת המגורים היה מסך עשן כפי שטענתי.
_new_ הוספת תגובה



שוב השטות הזאת של 'הקיום היהודי בסכנה'
יוסלה  (יום חמישי, 03/04/2008 שעה 19:03)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עירן לוקח את השואה כתירוץ להטפה לטרנספר,
ולניקנוק עזה, וכל מעשה נתעב אחר,

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי.''

ןמוסיף להערים על זה את הטענה המופרכת ש-

''הקיום הפלסטיני אינו בסכנה והקיום היהודי כן''.

באופן הזה אפשר לשזור טענות מופרכות בשרשרת, עד ליצירת
מצג שווא של 'תיאוריה' עניינית. אך זה עדיין בנוי על כלום.

כל הטענות האלה, גם הדרוויניסטיות והמלתוסיות, נשענות בסופו של
דבר על ה'זכות על ארץ ישראל'. אך ה'זכות על ארץ ישראל' היא מושג
השאוב מהמיתוסים של ההסטוריה והדת היהודים - לא מאיזשהו
טיעון מדעי או אפילו פרגמטי.
מגדיל לעשות עירן ה'מדען' שמבסס את הטפתו לטרנספר על המיתוס
של ה'זכות על ארץ ישראל'.

ושוכח עירן לחלוטין שלא רק שאין סכנה לקיום העם היהודי בזמן הזה
אלא שהיציאה למלחמות האחרונות של ישראל בתירוץ של איום קיומי
היתה מופרכת לא פחות. מלחמת לבנון הראשונה לא היתה מלחמת
הישרדות. מלחמת לבנון השניה לא היתה מלחמת הישרדות. האם היתה
בשנים מאז 1967 מלחמת הישרדות מובהקת של ישראל?

האנטי-דמורקטים בישראל דואגים לשמור את הציבור במתח הישרדותי
שנים רבות ללא כל צורך. המטרה היחידה שההפחדה המתמדת משרתת
היא כתירוץ ליציאה למלחמות לא נחוצות, וכתירוץ להמשך הכיבוש
ביהודה ושומרון. הצגתם של הפלסטינים כאיום קיומי על ישראל איננה
משרתת שום מטרה החיונית לקיום ישראל, וזאת מהסיבה הפשוטה
שאין ברווחתם של הפלסטינים משום איום על קיומה של ישראל.

האיום הקיומי, על גירסאותיו השונות - הממלכתית-ממשלתית או
ה'עירנית מדי' - הוא בסך הכל תירוץ עלוב להשעיית המצפון הלאומי
והפרטי - תירוץ להסרת העכבות האחרונות המוסריות:

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי.''
_new_ הוספת תגובה



שוב השטות הזאת של 'הקיום היהודי בסכנה'
אריה עירן (יום חמישי, 03/04/2008 שעה 20:56)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רווחת הפלסטינים אפשרית בתוך ארץ ישראל ומחוצה לו .בתוך ארץ ישראל רווחת הפלסטינים היא איום קיומי עלינו היהודים כאן .
מחוץ לארץ ישראל , אדרבא . אני מציע להם סיוע כספי שהוא הפיצוי הנאות .
בכל יקרה גידול המספר של היהודים הוא צורך , מטרה וכלי הערכה גם יחד .
_new_ הוספת תגובה



שוב השטות הזאת של 'הקיום היהודי בסכנה'
יוסלה  (יום שישי, 04/04/2008 שעה 0:33)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתחמק מלהסביר את המשפט,

''אחרי השואה שלנו
כל מה שנעשה - מוסרי.''

כיצד זה מתיישב עם טענתך
שהינך אדם מוסרי?

לא נראה לי שניתן לתת הסבר מניח את הדעת
למשפט הזה.
_new_ הוספת תגובה



שוב השטות הזאת של 'הקיום היהודי בסכנה'
אריה עירן (יום שישי, 04/04/2008 שעה 6:42)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אני מוסרי או לא זה נושא לדיון .
גם אתה מוסרי או לא זה נושא לדיון .
עצם המושג מוסר הוא נושא לדיון .

מאחר ולקחתי חלק פעיל וגם סביל
בדיונים מאד ארוכים על מוסר
אני מעיז לומר שיש לי דיעה בנושא ,
וגם הבנה מוגבלת על דעת אחרים .

ממצא הוא , שלחברות שונות יש כללי מוסר שונים .
אין כללי המוסר הסינים , והאינדיאנים זהים .
אין כללי המוסר המוסלמים והיהודים זהים .
אין כללי המוסר הנוצרים וההינדים זהים .

אני אפילו מעיז ואומר שהמוסר בכללו בכל החברות והתרבויות לוקה .
מאחר ובעבר עזבת התחלה של דיון בנושא מוסר , אני ספקן לגבי נכונותך ויכולתך לקיים דיון כזה . אוסיף לזה גם את העובדה כי במסר האחרון אתה מציב ציפייה ממני לקיים מוסר . אתה רואה עצמך משוחרר מציווי מוסרי . אבל אני לא רואה אותך משוחרר ממוסריות בגלל הכלל המוסרי הראשון .

למרות כל דברי אלה ומתוך נדיבות אומר לך מה משותף לדעתי למוסר בחברות השונות .
המוסר מגדיר מה רצוי לאדם לעשות וכיצד ראוי לאדם לנהוג .
_new_ הוספת תגובה



שוב תגובה לא לעניין
יוסלה  (יום שישי, 04/04/2008 שעה 6:59)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתחמק מלהסביר את המשפט,

''אחרי השואה שלנו
כל מה שנעשה - מוסרי.''

כיצד זה מתיישב עם טענתך
שהינך אדם מוסרי?
_new_ הוספת תגובה



שוב תגובה לא לעניין
אריה עירן (יום שישי, 04/04/2008 שעה 7:25)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא מתחמק . אני אומר במפורש , אחריך !
אחרי שתסביר מהוא מוסר בעינך , ואחרי שתסביר מדוע מוסרי ליהודים לפנות חלקים מארץ ישראל .

התחל אתה !
_new_ הוספת תגובה



עוד התחמקות
יוסלה  (יום שישי, 04/04/2008 שעה 8:38)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה עירן כתב:

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי.''

עליו מוטל להסביר את דבריו.
כל השאר, התחמקויות
מבישות.
_new_ הוספת תגובה



אתה ודו סיוון יחדיו .
אריה עירן (יום שישי, 04/04/2008 שעה 8:52)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כפי שכתבתי אינני מתחמק . אני בפרוש ובמכוון לא עונה לשאלתך לפני שתסביר לי מה הוא המוסר שלך .
_new_ הוספת תגובה



לא לעניין
יוסלה  (יום שישי, 04/04/2008 שעה 9:43)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה עירן כתב:

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי.''

עליו מוטל להסביר את דבריו.
כל השאר, התחמקויות
מבישות.
_new_ הוספת תגובה



לא לעניין
אריה עירן (יום שישי, 04/04/2008 שעה 10:17)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נודניק , אני מכיר אותך מספיק זמן כדי לא לענות לך , מה ששאלת . אחרי שתענה אתה מה מוסרי לדעתך . תקבל את תשובתי ללא התחמקות . אם אתה רוצה את תשובתי בנושא מוסרי עליך להגדיר או להסביר מה מוסרי בעינך .

זה תנאי .
_new_ הוספת תגובה



עוד התחמקות
יוסלה  (יום שישי, 04/04/2008 שעה 10:52)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איש אינו זקוק באמת להסבר נלווה למה שכתבת:

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי.''

המשפט מדבר בעד עצמו. מי שכך חושב - אריה עירן - איננו
אדם מוסרי בעליל.

המשפט שכתבת הוא ההוכחה.
היתה לך הזדמנות לסגת מהמשפט,
אך בחרת שלא לקחת אחריות אפילו למשפט
שפירסמת מרצונך באתר.
ההתפתלויות שלך בעניין זה רק מחזקות את
המשמעות המצמררת של המשפט המקורי.

עושה רושם שאריה עירן שוכח שהוא כותב באתר פומבי,
- כותב משהו ומיד מתנהג כאילו לא הוא
זה שכתב. אך הכל נמצא בארכיון, וההכחשות האלה,
וההתפתלויות, מגוכחות.

מ. ש. ל.
_new_ הוספת תגובה



המ.ש.ל של יוסלה אינו תואם הנ.מ.ש.ל של עירן
מאזין קבוע (שבת, 05/04/2008 שעה 0:53)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מציע שיוסלה יצטייד קצת ביושרה והגיון.
מי בעד?
_new_ הוספת תגובה



אין התחמקות . יש סירוב .
אריה עירן (שבת, 05/04/2008 שעה 6:34)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא שוכח שאתה באתר פומבי .
אתה נחבא מאחורי שם בדוי וסמוי .
אתה יושב בבור האפל ויורה חיצים אל האבירים הלבנים .
אתה חסר מוסר ובזוי . סניגור לחלאת האדם .
אתה חסר מוסר וחסר הבנה מהוא מוסר .
אתה מפחיד מאד ברובה קפצונים .
למדת ראשי תיבות חדשים ומשתמש בהם גם שלא לצורך .
הכל נמצא בארכיון ?
ודאי - הארכיון מלא בהגנתך על הפלסטינים .
ודאי - הארכיון ריק מעמדותיך המוסריות .
שתיקתך בנושא המוסר - רועמת .
אתה נבל .
_new_ הוספת תגובה



עוד התחמקות
מאזין קבוע (יום ראשון, 06/04/2008 שעה 13:45)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה, יוסלה אינו איש?
_new_ הוספת תגובה



אתה בהחלט מתחמק!
דוד סיון (יום שישי, 04/04/2008 שעה 8:39)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מצהיר הצהרות שהנושא שלהן הוא 'מוסר'. למשל:
''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי''.

אתה בפירוש מתחמק מלהסביר מהו ה'מוסר' הזה.
_new_ הוספת תגובה



אתה בהחלט מתחמק!
אריה עירן (שבת, 05/04/2008 שעה 6:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא מתחמק . אני מסרב .
אני מסרב להענות לדרישתו הנמרצת של יוסלה .
לכשיסביר הוא מה מוסרי בעיניו יקבל תשובה .
כבר היינו בנקודה זו . כבר בעבר לא הציב כללי מוסר שמקובלים עליו .
כבר כתבתי בעבר מה מוסרי בעיני .
_new_ הוספת תגובה



אז אתה מסרב
דוד סיון (שבת, 05/04/2008 שעה 6:56)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התוצאה של סירוב או התחמקות במקרה שלך היא זהה.
הסירוב שלך לעשות מה שאתה דורש מאחרים בוהק...

נכון כתבת על מוסר כמו בתגובה 105407 אבל זה לא ממש
הסבר מה מוסרי בעיני עירן ולא לטענה שלך שעלתה כאן:
''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי''. אם בכלל
הרי שיש שם אינדיקציה שאתה מעדיף ''במוסר גמיש''.
_new_ הוספת תגובה



אז אתה מסרב
יוסלה  (שבת, 05/04/2008 שעה 9:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קראתי שוב את מה שעירן כתב על מוסר בתגובה 105407.

אך העניין הרבה יותר פשוט בשל המשפט שעירן כתב בעצמו לאחרונה:

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי''.

מהמשפט הזה לבד אפשר להסיק מספר דברים לגופו של עניין
(ולא כפי שעירן חושב - לגופו שלו):

א. השואה היתה מעשה נפשע, חטא נגד האנושות.
ב. עירן מאמין שבשל מה שקרה בשואה כל מעשה נפשע ככל שיהיה
של יהודים מוצדק מלכתחילה. עירן בפירוש משתמש בשואה כקנה המידה
שלו לעבריינות של ישראל וישראלים כלפי הפלסטינים בשטחים - מעין כתב
הרשאה או רישוי למעשי נבלה נגד האדם.

ג. זו בפירוש איננה התפיסה של המוסר כמערכת ערכים יחסיים המשתנה
בנסיבות חברתיות, דתיות ולאומיות.

ד. זו בפירוש התפיסה המבוססת על ערכי המוסר האוניברסליים (האלוהיים, כפי
שעירן מגדיר זאת) שרוב האומות בעולם כיום שותפות לה, כפי שהדבר בא
לידי ביטוי באמנות השונות.

ה. אך זה שימוש שעירן עושה בתפיסת המוסר האוניברסלית כדי להכחיש
כליל את ערכיה על רקע השואה - השואה כתירוץ לוויתור מלא על ערכי
המוסר האוניברסליים, שהמשפט עצמו, ''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי'',
מעיד על קבלתם, גם אם קבלה זו מתרחשת רק לצורך הכחשתם.

ו. לעירן לכן לא עומד התירוץ של האמונה ביחסיות של ערכי המוסר.
בכתיבתו שבכאן הוא מודה בפה מלא שערכי המוסר האוניברסליים הם
קנה המידה שלו, ולו גם לצורך הכחשתם.

ז. זו גם הודאה בחצי פה במעמדם הנפשע של מעשי היהודים בשנים
האחרונות בשטחים. זו גם הודאה בנטישה של כל מוסר שעירן מחיל
על בני משפחתו וידידיו. זו הודאה מלאה במשטר ערכי של איפה ואיפה.
וזה כמובן שופך אור על הקריטריונים שעירן מפעיל להגדרת 'אוהב' ו'אוייב'
ומסביר את התפקיד שיש אצלו לדמוניזציה של אוייבי ישראל - הצורך שיש
לו לשכנע את עצמו ואותנו שאין עם מי לדבר, ושכל מי שהוא בגדר ה'אחר'
דינו השפלות, עושק, עינויים, גירוש ומוות. למונח 'משא ומתן' או 'הידברות'
כלל אין קיום אצל עירן.

לכן כתבתי 'מ. ש. ל.' בסוף תגובה קודמת שלי. כפי שהסעיפים מ'אלף' עד 'זין'
מראים בבירור, ניתוח המשפט האחד שעירן כתב לאחרונה מאפשר להסיק
שלל מסקנות שהכללית שבהן היא המסקנה שעירן מודע לכך שמעשיו
ותכניותיו - גם לפי קנה המידה המוסרי שלו עצמו - אינם מוסריים.
_new_ הוספת תגובה



אז אתה מסרב
מאזין קבוע (יום ראשון, 06/04/2008 שעה 13:46)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה? אתה או יוסלה טרחתם להגדיר את המוסר שלכם בטרם השתמשתם בו?
_new_ הוספת תגובה



מה עניין שמיטה לכלי מיטה?
דוד סיון (יום ראשון, 06/04/2008 שעה 14:03)
בתשובה למאזין קבוע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



עירן מתחמק כהרגלו מתשובה לעניין
יוסלה  (שבת, 05/04/2008 שעה 7:23)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר בעבר נלחץ עירן לפינה בעניין המוסרי
כתב,

'הערבים רוצחים',

והניח שבכך תרם משהו לדיון.

לאחרונה היתה לו פליטת פה מסגירה בעניין המוסר
כאשר כתב,

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי''.

כאשר נשאל למה התכוון התחיל לערום עלינו שוב נתונים
דמוגרפיים ועוד כל מיני 'עובדות' שכלל אינן קשורות
לנושא.

לשאלה החוזרת למה התכוון, עירן מגיב בסדרת גידופים
המופנים כלפי יוסלה:

''אתה לא שוכח שאתה באתר פומבי .
אתה נחבא מאחורי שם בדוי וסמוי .
אתה יושב בבור האפל ויורה חיצים אל האבירים הלבנים .
אתה חסר מוסר ובזוי . סניגור לחלאת האדם .
אתה חסר מוסר וחסר הבנה מהוא מוסר .
אתה מפחיד מאד ברובה קפצונים .
למדת ראשי תיבות חדשים ומשתמש בהם גם שלא לצורך .
הכל נמצא בארכיון ?
ודאי - הארכיון מלא בהגנתך על הפלסטינים .
ודאי - הארכיון ריק מעמדותיך המוסריות .
שתיקתך בנושא המוסר - רועמת .
אתה נבל .''

יוסלה בכוונה מצטט את כל הקטע היות ואין בו אפילו קצה של
התייחסות לנושא. ורק התייחסויות לגופו של יוסלה.

עירן קצת התבלבל. נדמה לו שאם יוסלה מתאר אותו כבעל דיעות
קדומות - כגזען - אז בתגובה מותר לעירן לכתוב על יוסלה שהוא
''נבל'', ''חסר מוסר ובזוי'' וכיו'.

ההבדל הוא שעירן לפי עדותו שלו עצמו
אכן גזען, אבל עדיין רחוק הוא מלהוכיח שיוסלה אינו מוסרי,
וחוץ מלשון הרע אין לו מה לומר. זה מצב קצת אבסורדי שיש משתתף
כדוגמת עירן שכותב שוב ושוב דברים המעידים עליו שהוא גזען - אך מטיל
על מי שמכנים את התופעה בשמה להוכיח שהם בעלי מוסר. בנסיבות אלה
עירן טוען שההזדהות של יוסלה עם נושאים 'פלסטינים' מעידה על אי-מוסריותו
של יוסלה. בדיוק להיפך, - זה מעיד שליוסלה עניין בהגנה על זכויות האדם
באשר הוא אדם, -הגנה לה זקוקים הפלסטינים מפני המוסדות הישראליים
(ממשלה, צבא, משטרה, משרד השיכון, מינהל אזרחי) ומפני גזענים בעלי דיעות
קדומות המטיפים לטרנספר המוני כדוגמת אריה עירן.

התוקף טוען להגנה בפני מי שנזעק להגן על הקורבן. הבריון המטיף לטרנספר
של מליוני תושבים פלסטינים טוען שמתקיפים אותו. לא פלא שלפי ה'הגיון'
ה'עירני מדי' גם אם יגורשו הפלסטינים זו תהא אשמתם.

עירן סולד מהעקרונות של מגילת העצמאות של ישראל, הוא סולד מהעקרונות
שעליהם מבוססות האמנות הבינלאומיות השונות לשמירה על זכויות אדם,
והוא מטיף בכל הזדמנות לטרנספר (לא טרנספר קטן, טרנספר גדול) ולניקנוק
עזה). מה שמצחיק זה ש'אביר המוסר' עירן טוען שעל יוסלה להסביר מה
מוסרי בעיניו.

לא נותר ליוסלה אלא להציג לעירן שוב את השאלה הפשוטה,
למה התכוון כשכתב:

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי'' ?
_new_ הוספת תגובה



שוב השטות הזאת של 'הקיום היהודי בסכנה'
ספינר (שבת, 05/04/2008 שעה 22:27)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בגרמניה הנאצית מוסרי - זה להרוג יהודים וצוענים ומפגרים.
בפלסטין מוסרי - זה לחנך ילדים לחגור חגורות נפץ וללכת להרוג יהודים-קופים.
בישראל מוסרי - זה לומר שהיהודי -אבד עליו הכלח
_new_ הוספת תגובה



יוסלה ומוסר לא הולכים יחד.
יענקלה (יום שישי, 04/04/2008 שעה 8:21)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה פתאום יוסלה מדבר על מוסר?
ממתי גירוש יהודים מארצם ארץ ישראל מוסרי.
גם התורה ההיטלראית קראה להתנהגותה התנהגות מוסרית .
הנאצים טבחו יהודים בשם מה שהם קראו ''מוסר טבטוני''.

הערבים טובחים יהודים וגונבים ליהודים את אדמתם בשם מוסר מוסלמי.

נושאי הצלב טבחו יהודים בשם המוסר הנוצרי.

ויוסלה מעודד גירוש יהודים בשם מוסר של יוסאלאך.

יואיל נא היוסלה הזה להבהיר ולפרט בשם איזה ספר, או אג'נדה הוא נושא את שם המוסר לשוא ומעיז ברוב חוצפתו לדרוש מאחרים להתאים את עצמם למוסריותו.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה ומוסר הולכים יחד.
יוסלה  (שבת, 05/04/2008 שעה 7:33)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יד ביד, יד ביד, יד ביד.

כמו יענקלה ועירן.
_new_ הוספת תגובה



ליוסלה מוסר פגום .
אריה עירן (שבת, 05/04/2008 שעה 9:27)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באדיבותו של דוד סיון ששלף את התייחסותי בעבר
1- המוסר נובע מאינדוקטרינציה מאת נושאי המסורת בעת חינוכו של הילד.
2- מכיוון שמערך אמונות זה משתנה מתרבות אחת לשנייה, יש הרואים ברעיון המוסר עצמו כמושג יחסי .
3- לעתים ישנה סתירה מהותית בין המערך המוסרי של קבוצה אחת לשנייה .
4- מצפון הוא מרכיב של נפש האדם המנחה אותו בתחום המוסר : מוביל לתחושות רגשות או חרטה , המדריכים את האדם או מייסרים אותו .

לפיכך
1- הנאצים רצחו 6 מיליון יהודים . רצוי וגם ראוי לפעול להגדלת העם היהודי במטרה לשקם חוסר זה .
2- יש סתירה מהותית בין המוסר היהודי והמוסלמי . היות ואויבי הצרכים הלאומיים של היהודים הם מוסלמים , אין זה פסול מוסרית לנהוג בהם לפי אמות המוסר שלהם .
3- מתוך התחשבות וחמלה אני מציע פיצוי לפלסטינים שיעזבו את ארץ ישראל מרצונם .

כנגד זה פגמיו של יוסלה בולטים מאד
1- יוסלה נותן זכות קדימה לפלסטינים בארץ ישראל למרות שהיא מולדת העם היהודי ושטח שכבשו אבותיהם של הפלסטינים . זה מנהג ברור של כללים שונים לכל אוכלוסיה .
2- יוסלה אינו מכיל את הכלל של ענישת העושה רע , על הפלסטינים שהם הסרבן והתוקפן כנגד היהודים מאז תחילת הציונות .
3- יוסלה אינו רואה בשיקום מספרי של העם היהודי ערך גדול יותר מהסבל הקיים אצל פלסטינים העוקרים 50 קילומטר תמורת פיצוי כספי נאות ונאה .

למרות יכולתו הלירית של יוסלה , מוסר אין לו .
_new_ הוספת תגובה



לפני שעירן מתחיל לפלות את הכינים של יוסלה כדאי שיבדוק את עצמו
יוסלה  (שבת, 05/04/2008 שעה 9:49)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי''.

מהמשפט הזה לבד אפשר להסיק מספר דברים לגופו של עניין
(ולא כפי שעירן חושב - לגופו שלו):

א. השואה היתה מעשה נפשע, חטא נגד האנושות.
ב. עירן מאמין שבשל מה שקרה בשואה כל מעשה נפשע ככל שיהיה
של יהודים מוצדק מלכתחילה. עירן בפירוש משתמש בשואה כקנה המידה
שלו לעבריינות של ישראל וישראלים כלפי הפלסטינים בשטחים - מעין כתב
הרשאה או רישוי למעשי נבלה נגד האדם.

ג. זו בפירוש איננה התפיסה של המוסר כמערכת ערכים יחסיים המשתנה
בנסיבות חברתיות, דתיות ולאומיות.

ד. זו בפירוש התפיסה המבוססת על ערכי המוסר האוניברסליים (האלוהיים, כפי
שעירן מגדיר זאת) שרוב האומות בעולם כיום שותפות לה, כפי שהדבר בא
לידי ביטוי באמנות השונות.

ה. אך זה שימוש שעירן עושה בתפיסת המוסר האוניברסלית כדי להכחיש
כליל את ערכיה על רקע השואה - השואה כתירוץ לוויתור מלא על ערכי
המוסר האוניברסליים, שהמשפט עצמו, ''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי'',
מעיד על קבלתם, גם אם קבלה זו מתרחשת רק לצורך הכחשתם.

ו. לעירן לכן לא עומד התירוץ של האמונה ביחסיות של ערכי המוסר.
בכתיבתו שבכאן הוא מודה בפה מלא שערכי המוסר האוניברסליים הם
קנה המידה שלו, ולו גם לצורך הכחשתם.

ז. זו גם הודאה בחצי פה במעמדם הנפשע של מעשי היהודים בשנים
האחרונות בשטחים. זו גם הודאה בנטישה של כל מוסר שעירן מחיל
על בני משפחתו וידידיו. זו הודאה מלאה במשטר ערכי של איפה ואיפה.
וזה כמובן שופך אור על הקריטריונים שעירן מפעיל להגדרת 'אוהב' ו'אוייב'
ומסביר את התפקיד שיש אצלו לדמוניזציה של אוייבי ישראל - הצורך שיש
לו לשכנע את עצמו ואותנו שאין עם מי לדבר, ושכל מי שהוא בגדר ה'אחר'
דינו השפלות, עושק, עינויים, גירוש ומוות. למונח 'משא ומתן' או 'הידברות'
כלל אין קיום אצל עירן.

לכן כתב יוסלה 'מ. ש. ל.' בסוף תגובה קודמת. כפי שהסעיפים מ'אלף' עד 'זין'
מראים בבירור, ניתוח המשפט האחד שעירן כתב לאחרונה מאפשר להסיק
שלל מסקנות שהכללית שבהן היא המסקנה שעירן מודע לכך שמעשיו
ותכניותיו - גם לפי קנה המידה המוסרי שלו עצמו - אינם מוסריים.

[סעיף 'זין/אחד'] ''מתוך התחשבות וחמלה אני מציע פיצוי לפלסטינים שיעזבו
את ארץ ישראל מרצונם.'' מה זו ההתחסדות הזאת? הרי עירן מטיף מזה
חדשים לטרנספר 'גדול, לא קטן' ול'ניקנוק עזה פרוסות פרוסות'.
עירן כותב משהו בהתלהבות רבה על חיילי צה''ל שירו חופשי בתושבי
הרצועה (בלי להוריד את האצבע מההדק) אם אלה ינסו לחצות את
הגבול מעזה לתוך ישראל, ואחר כך מעמיד פני ליברל מתחשב ומלא חמלה.
איכסה.
_new_ הוספת תגובה



[•]
אריה עירן (שבת, 05/04/2008 שעה 12:03)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1- השואה לפני שהיא פשע נגד האנושות היא פשע נגד היהודים .
2- באופן יחסי פינוי תוך פיצוי מתגמד אל מול רצח .
3- המוסר נועד לתפקוד האדם בתוך החברה ואין מוסר בין חברה לחברה .
4- לחברות שונות מוסר שונה ואין מוסר אוניברסאלי . אל תכניס מילים לפי .
5- לא קראתי מוסר אלוהי בשום מקום . אל תכניס מילים לפי .
6- אין כפל מוסר . הערבים הם התוקפן ועל כך הם נענשים .
7- לפי המוסר המוסלמי משא ומתן הוא לצורך יתרון למוסלמים .
8- אין חובת משא ומתן במוסר היהודי .
9- את המוסר שלי לא הצגתי . דברים אלה על המוסר הועתקו מהויקיפדיה והם דעת אחרים .
10- לענין הטראנספר של הפלסטינים .
א- אני מציע פיצוי בעיקביות .
ב- טראנספר נעשה במקומות רבים וללא פיצוי .
ג- החלטת האום להקמת 2 מדינות כאן התקבלה רק חודשיים אחרי הטראנספר בתת-היבשת של הודו .
ד- ההחלטות להקים 2 מדינות ערביות בחלק מארץ ישראל הן החלטות נפשעות .
_new_ הוספת תגובה



אתה חוזר על עצמך ועדיין לא לענין
יוסלה  (שבת, 05/04/2008 שעה 12:38)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהמשפט שכתבת,

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי .''

ניתן להסיק ללא מאמץ,
א. שאתה מודע לאי-מוסריות של לפחות חלק ממעשיה של ישראל כלפי הפלסטינים.
ב. שקנה המידה שלך הוא עקרונות מוסר אוניברסליים כהנחת יסוד.
ג. שבחרת להתכחש לעקרונות אלה.

אי-אפשר להכחיש את א, ב, ו-ג, כשקוראים את המשפט הנ''ל,
וכל ההתפתלויות שלך,
והגידופים,
לא ישנו את זה.
_new_ הוספת תגובה



התקדמנו שלב
דוד סיון (שבת, 05/04/2008 שעה 10:55)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מגיעה לך תודה כי אתה חוזר על ההגדרה ''מהו מוסר'' בצורה יותר
מסודרת (תמציתית). לכן קל ללמוד מכך מהי נקודת המוצא
שלך לצורך הערכה מהו מעשה מוסרי. לפי מס' 1 ו-‏2 משתמע שאצלך המוסר
הוא יחסי. אבל בכל זאת נשארה בעיה עם הנוסחה:
''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי''.

א. בשעה שאצלך המוסר הוא יחסי אתה משתמש בערכים מוחלטים (''כל'').
ב. התוצאה היא שאתה מבטל אפילו מוסר יחסי.

זוהי רק סתירה אחת שישנה בדבריך (רק בהודעה האחרונה) בצורה ישירה.
_new_ הוספת תגובה



התקדמנו שלב
יוסלה  (שבת, 05/04/2008 שעה 13:06)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבתי:
השואה היתה מעשה נפשע, חטא נגד האנושות.

כותב עירן בתגובה:
''השואה לפני שהיא פשע נגד האנושות היא פשע נגד היהודים .''

אפילו כאן, באיזכור השואה,
עירן מנסה להשתלט על הנושא,
באופן שכופה פרטנות מעליבה על גודל הנושא:

כאשר נכתב, 'השואה היתה מעשה נפשע, חטא נגד האנושות',
הכוונה היא שמה שהגרמנים עשו הוא מה שנקרא באנגלית,
A crime against humanity
לצערנו אין תרגום מוצלח לביטוי האנגלי, ובעברית אנו משתמשים או
ב'פשע נגד האנושות' או ב'פשע נגד האדם' - אך שניהם לא תרגומים
מוצלחים.

בא עירן, - גם מפספס את הכוונה, וגם הופך את עניין השואה לשדה
להתנצחות: הכאב שלי יותר גדול משלך וכו'.

ברור שהשואה היתה פשע נגד היהודים.
אך זה עצוב שדווקא יהודי בא להמעיט בערך האוניברסאלי של השואה
- בהכרה ששותפות הגורל של כל בני האדם היא שנותנת להשמדת
היהודים בשואה את משמעותה המפלצתית. לא השיוך הלאומי של
הקורבנות אלא היותם ככל האדם.

באמצעות ה'תיקון' המיותר שלמעלה עירן מצליח לעקר גם את השואה
ממשמעותה הכללית (משמעותה לכל אדם) ומנסה להפוך אותה לאירוע
פרטיקולרי של עם זה או אחר. מין סוג של גזענות במהופך.

-מציאת המשמעות של ג'נוסייד בשיוך האתני של הקורבנות
רק מחזירה אותנו לאותה פעולה 'מפרידה' ומפלה שעליה מבוסס
כל רצח עם מלכתחילה - הפעולה שמייצגת את תפיסת העולם
של הגזען.

מה ניסינו ללמד כל השנים כלקח השואה? שמי שממיין בני אדם לפי
מוצאם ושיוכם האתני, סופו שהוא עיוור לאנושיותם. וזה בדיוק מה
שקרה לאריה עירן.
_new_ הוספת תגובה



התקדמנו שלב
אריה עירן (שבת, 05/04/2008 שעה 13:17)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה לא יעזור לך .
יש מעט מאד אנושיות באנושות .
רגשי החרטה של האירופאים לא גאו די כדי לתקן במידה מספקת את עוול הדורות ואת העוול הגדול נגדנו .
לעג למוסר ולהיגיון הוא הגנת הפלסטינים בשם מוסר שלא הופעל למעננו .
לפי ההגיון שלך ולא רק שלך ''צריך לנהוג באנושיות בפלסטינים כי לא נהגו באנושיות ביהודים'' .
אני מסרב לקבל את זה .
_new_ הוספת תגובה



[•] לא התקדמנו בכלל
יוסלה  (שבת, 05/04/2008 שעה 13:31)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עירן [•]... אינו מצליח להתקשר למושג האנושיות הכללי.
הוא דוחה על הסף את שיקול הדעת האנושי, ובכך מבטל את תפישת
המצפון כמושג המרכזי בהגדרת האדם.

זה עצוב, כי היהדות שאבה את הגדרתה מהגדרות שונות של רוח האדם
בעת העתיקה, ואיפשרה המשכיות של מושגים אלה עד לעת החדשה ולעולם
של המאה העשרים ואחת.

גישתו של עירן איננה איזשהו סוג של חזרה למקורות, או חזרה לפשטות
כלשהי, להתחלה, אלא בפשטות חסימה של המצפון כביטוי הנעלה של
אנושיות - ומכאן גם ההדחקה של רגשות הקשורים לנושאים הפוליטיים
שבהם אנו דנים [•]...
_new_ הוספת תגובה



התקדמנו שלב
ספינר (שבת, 05/04/2008 שעה 22:39)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השואה אינה ולא היתה פשע נגד האנושות אלא רק פשע נגד היהודים.האנושות כולה היא פשע- מלאה מעשי רצח ותועבה ולכן רצח היהודים כמו הארמנים כמו חמלניצקי,כמו סטאלין וכמו דרפור בכלל לא נוגעים לקצה הסוליה של האנושות.האנושות היא מקום מפלט של פדופילים פוליטיים מסוג יוסלה שאינם מבינים למה בעצם נולדו יהודים
_new_ הוספת תגובה



התקדמנו שלב
מאזין קבוע (יום ראשון, 06/04/2008 שעה 14:30)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חייב לציין שאתה מעמיד את 'יוסלה' על הפדחת שלו ומנער אותו רק לטובתו. אבל אני פסימי ומעריך בסבירות די גבוהה שהוא לא יבין אותך ולכן ינער ויגער בך.

צריך לומר ששרידי הפשע נגד היהודים ממשיך בימים אלה לפמפם בליבות הערלים והשמאלנים. יש מבינהם אנטישמים ידועים שאפילו מטילים ספק בלגיטימיות קיומנו וקים מדינתנו. עד כדי כך.

אצל שמאלנינו זה בא לידי ביטיו באנטי-ציונותם שהיא למעשה שיקוף של אנטישמיות מדוכאת בהם.
_new_ הוספת תגובה



התקדמנו שלב
מאזין קבוע (יום ראשון, 06/04/2008 שעה 13:52)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה טוען שעירן מפחית את ערך תחלואי מלחמת העולם השניה כשהוא טוען שקודם כל נעשה פשע נגד היהודים. מעניין כיצד יוסלה מסביר את קישקושו שבכך מפחית עירן מהפשעים האחרים?

לדעתי זה צעד דמקוקו אופייני של יוסלה.
_new_ הוספת תגובה



שוב השטות הזאת של 'הקיום היהודי בסכנה'
ספינר (שבת, 05/04/2008 שעה 22:23)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הזכות על הארץ ישראל אינה רק מיתוס בהיסטוריה והדת היהודית.היא גם בנצרות ובאיסלם.התנ''ך שלנו הם כתבי קודש בעיני הנוצרי והאיסלמי והאמת של התנ''ך היא האמת של העולם.מה שנקרא הברית הישנה.
אני לא נבין,אם אין סכנת קיום ליהודי בדור הזה - מדוע הבושה שלך ביהדות כך כך עמוקה? אף אחד לא יבוא לאכול אותך
_new_ הוספת תגובה



שוב השטות הזאת של 'הקיום היהודי בסכנה'
מאזין קבוע (יום ראשון, 06/04/2008 שעה 13:55)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הזכות לארץ ישרראל היא מעבר למיתוס, היא עובדה. אפילו הערבים מבינים את זה וזו לא הבעיה. הם רואים בכיבוש ארץ ישראל דבר לגיטימי לפי דתם ומזה נובעת מדיניותם ללעג וללהט עלינו.
_new_ הוספת תגובה



[•] שוב השטות הזאת של 'הקיום היהודי בסכנה'
יהודי (יום שני, 07/04/2008 שעה 0:03)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הבנת אותו

הוא טוען שדת ישראל מבוססת על שקרים לא פחות ולא יותר.

לדוגמא: יציאת-מצרים לא התרחשה בגשמיות כלל וכלל.

כל הכתוב בתורת-ישראל כתוב ''למראית-עין'' כלומר כל הכתוב הוא מצוץ מהאצבע ונכתב על מנת ''לייצר'' עָם חדש עם כל מיני סיפורים שיאגדו אותו לעם.

לדוגמא: ביוון הקדומה האמינו באלילים והיו להם אגדות וסיפורי סבתא הם היוונים ''יודעים'' שכל האגדות הם מיתוסים ולא יותר אבל אנחנו היהודים הפרימיטיביים עדין לא מקבלים את ספורי התנ''ך כמיתוסים ולכן אותם שמאלנים בזים לכל עניין דתי קטן.
מסופקני אם הם אפילו מלים את ילדיהם כדת משה וישראל

בהמשך לכך דע לך שאותו [•]..., משתמש בשם כל כך ''יהודי'' כבמסכה ממש כמו ב''אגדת'' פורים.
[•]...
_new_ הוספת תגובה



[•] שוב השטות הזאת של 'הקיום היהודי בסכנה'
ספינר (יום שני, 07/04/2008 שעה 21:49)
בתשובה ליהודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השאלה אם הדת היהודית היא שקר או אמת - לא עקרונית בכלל.אנחנו מדברים על אמונה. התנ''ך קדוש לשלוש דתות לפחות.אלה הם כתבי קודש ואמונה.כלומר,אמת מוחלטת שיש הבדל בינה לבין האמת היחסית (השתקפות של דעות על המציאות) של העולם (העלם).ולכן מה שכתוב בתנ''ך לגבי ארץ ישראל שהיא קנינה של היהדות והיהודים זו אמת מוחלטת לגבי הגויים כולם והם מבינים את הטיעון הזה מצויין.אין להם ויכוח איתו.
לגבי השמאלנים - איזו זכות יש להם להיות פה? וכיוון שלשיטתם אין זכות כזו - הם מרכינים את הראש ומושיטים את הצואר באשמה נוראה על קיומם הבלתי מוסבר והבלתי מוצדק.הם יתנו הכל,כולל אמא שלהם, כדי למצוא חן בעיני העולם....
_new_ הוספת תגובה



יהודים גונבי אדמות
יוסלה  (יום שלישי, 08/04/2008 שעה 13:19) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ממשיכים לצעוק 'מוות לערבים' כאילו ישועת העם היהודי תלוייה בכך.
ויש לו ממה להיוושע, לעם היהודי. הסכנה העיקרית ליהדות וליהודים
נשקפת מאנשים כדוגמת אריה עירן - פשיסטים מבחינה פוליטית, גזענים
מבחינה חברתית, הבוחרים לקיים את האנטי-ערכיות של אוייבי היהדות
ההסטוריים:

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי .'' כך עירן.

יש צורך, אם כך, לייסד מיד את ה'תנועה היהודית לנישול התושבים
הפלסטינים של ארץ ישראל מאדמתם'.
אך הרי יש כבר תנועה כזאת, שקיבלה אחרי 1967 משנה תנופה.

עירן טוען,
''אין אדמה פלסטינית . יש אדמה יהודית שפלסטינים מתגוררים עליה .''

ובכן, למשנה לראש הממשלה, חיים רמון, יש בשורה
לכל הגנבים היהודים בשטחים:

''כל 450 בתיה של עפרה, ההתנחלות הראשונה שהוקמה ביהודה ושומרון, בנויים על שטח פלשתיני פרטי - כך אמר המשנה לראש הממשלה, חיים רמון בדיון שהתקיים בוועדת ביקורת המדינה בכנסת. מלשכתו של רמון נמסר אתמול שדבריו התבססו על נתונים שקיבל ממערכת הביטחון.'' ['הארץ, היום]

וכדי לא להשאיר מקום לטעות:
''רמון טען בדיון כי הלחצים לעבות את עפרה אינם נובעים ממצוקת דיור, אלא מרצון לחבל בסיכויים להגיע להסכם עם הפלשתינאים. ''יש לבנייה הזאת אופי מדיני, אידיאולוגי, פוליטי שלא מוסתר. אנשים אומרים, אנחנו נבנה גם באופן בלתי חוקי על מנת שאם הרוב בישראל ירצה להחזיר חלק מהאזורים הללו, זה יהיה בלתי אפשרי או הרבה יותר קשה'', אמר.''

אם שר בממשלה מצהיר בפומבי שהאדמות עליהן עומדת ההתנחלות הראשונה
ביהודה ושומרון הן גנובות,
מה נותר לאיזוב הקיר עירן לומר?

עירן מגיב בגסות הרוח האופיינית לו ליוסלה:
''אתה מבלבל לנו את המח עם הביקורת המטופשת שלך . לעינין ולא לענין . אתה יורה הכפשות ללא סוף . אתה טוען למוסר ואינך עומד בדיון עליו .
אתה כותב בהתמדה נגד ''התנחלויות'' ומתנחלים .
מספיק יהיה אם תנמק מדוע לא יהיו מגורי יהודים - ישראלים בכל מקום בארץ ישראל .''

ובכן, לא כל היהודים איבדו צלם אנוש בעקבות השואה.
למעשה רק מיעוט יהודי, טרגי אולי, בחר בדרך האי-מוסר
בעקבות השואה, תוך שימוש בשואה כצידוק לכל מעשה לא מוסרי
של יהודים. עירן במפורש שייך למיעוט הזה:

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי .''

ועדיין לא קיבלנו הסבר מעירן לדבריו אלה
שהופיעו באתר לא מזמן.
_new_ הוספת תגובה



יהודים גונבי אדמות
אוזן קשובה (יום שני, 14/04/2008 שעה 21:25)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגיד לי,לא משעמם לך לשעמם אותנו?
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי